4.575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 120 Svar

Drægtig tæve hoppet ud af bil... Drægtig tæve hoppet ud af bil...

Sagen er den, at mine svigerforældre har en lille coton tæve på 4 år...

Mine svigerforældre er ikke de mest ansvarlige hundeejere. Diva, som deres hund hedder, lufter for det meste sig selv, i den lille by de bor i... Hun bliver bare lukket ud, og så tuller hun rundt i byen...

Jeg har ikke set Diva i 2-3 uger, hvor efter svigerforældrene spørger, om vi kan passe hende. Jeg ser med det samme, at Diva er blevet "rund" og spørger ind til det.. De siger til mig, at hun har stjålet en hel sandkage for nogle dage siden, og derfor er hun tyk.. Jeg tror desværre hun er drægtig!

Diva har en hudafskrabning, og jeg får at vide, at hun er hoppet ud af vinduet i bilen, godt nok i lav fart, men alligevel nok til, at hun er landet på snuden og rullet rundt..

Og ikke nok med det, har Baby's massør kigget på hende idag, da vi var til lokalkonkurrence i dch, hvor hun gav et gratis sundheds tjek.. Her mærker hun, at Diva er meget skæv i bækkenet, men hun kan ikke gøre noget ved det, hvis Diva ér drægtig.

Mine svigerforældre vil ikke tage hende til dyrlægen, og de vil helt sikkert heller ikke betale for en massør til hende...

Men hvis hun nu er drægtig, kan den tur ud af bilen have påvirket hvalpene? Mit umiddelbare bud vil være et klart JA! Men de er jo hårdføre de små, så jeg ved det ikke...

Her er Diva's hudafskrabning på snuden..

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drægtig tæve hoppet ud af bil...
  • #1   14. maj 2016 Svigerforældre eller ej... De havde fået noget af vide her på en anerkendene måde, og hvis de ikke tog det til sig, så havde hunden kommet til dyrlæge på deres regning. Evt. også til kiropraktor på deres regning.

Har prøvet det før, netop ved mine svigerforældre, fordi de ikke selv kunne se at hunden havde ondt. Så tog kæresten og jeg hunden til dyrlæge en dag de ikke var hjemme, og bagefter var de glade for det og ked af det på hundens vegne.

• #2   14. maj 2016 Fantastisk måde at holde hund på .... det skulle vi ALLESAMMEN gøre ... sikke en fest det kunne blive smiley ... når der render 450.000 løse hunde rundt i landet ( hvad enten de er hoppet ud af vinduer ... eller bare lukket ud med vilje ) ... i ALLE racer / blandinger .... smiley

• #5   14. maj 2016 Shit en lorte situation. Kan du ikke få din kæreste til at tale et alvorsord med sine forældre ? Har I økonomi til at få hende til dyrlæge og så håbe på at svigerforældrene vil betale efterfølgende ?

• #6   14. maj 2016 Jeg må indrømme, at jeg er meget konfliktsky på det punkt... Jeg er rigtig glad for mine svigerforældre, men afskyr den måde de har hund på....

Vi har på ingen måde råd til, at betale for en tur til dyrlægen med Diva. Vi er begge på SU...

Min kæreste kunne nok godt snakke med dem, men ved sq ikke hvor meget det hjælper....

• #7   14. maj 2016 Jeg ved godt at det er virkelig pædagogisk, men jeg var blevet stik tosset over at de var så useriøse omkring deres hund, først ville jeg forsøge at få lov til at beholde hunden, og så måtte jeg jo på en eller anden måde finde penge osv. til det, og hvis ikke det hjalp så ville jeg give dem sådan et møgfald. Igen jeg ved godt det er en dum måde at tackle det på, men sådan noget kan jeg slet ikke med, og så er jeg sådan set ligeglad med om det er min familie, svigerfamilie eller hvad det er, sådan behandler man ikke en hund! eller noget andet dyr for den sags skyld smiley

• #9   14. maj 2016 Birgitta: TS har skrevet at de ikke har råd til dyrlæge - desværre

• #13   14. maj 2016 Håber da virkelig, at der er en som kan forklare dine svigerforældre noget omkring det , for selvfølgelig skal den da til dr,læge Så ligeglad kan man da ikke være over for sine dyr smiley

• #14   14. maj 2016 Birgitta L .... endnu en gang for Prins Knud ..
    De har IKKE råd til at tage hunden til dyrlæge !!

• #15   14. maj 2016 Når man er på SU, så har man altså knap nok råd til at forsørge sig selv og sine egne dyr, så jeg kan godt forstå, at de 4-500 kr en konsultation koster er for meget.

• #16   14. maj 2016 Øv smiley Jeg havde sagt til dem, at enten behandler de deres hund efter loven, ellers må jeg finde mig nødsaget til at anmelde dem for vanrøgt

• #17   14. maj 2016 Jeg er rigtig ked af, at jeg ikke kan gøre mere for Diva end jeg gør. De tilbød os faktisk, at vi kunne få hende med da vi flyttede, men vi må kun have en hund i lejligheden, så Baby blev prioriterer NOGET højere..

Mine svigerforældre ér glade for Diva! Det er der ingen tvivl om. De har bare ikke det samme syn på det, som os andre, og har lidt "det er jo bare en hund" holdningen...
    Diva fungere egentlig rigtig fint i hverdagen, er en glad og god hund!
    Men meget misforstået, og der bliver bestemt ikke taget ansvar for hende, som der burde smiley

• #20   14. maj 2016 Åh hvor ville jeg dog gerne tage hende. Men manden går aldrig med til det. Stakkels hund. smiley

• #21   14. maj 2016 Så må svigerforældrene jo bare vente og se , om der kommer 4-5-6- små nuttede hvalpe om et par uger.....
    Så kan de alle sammen selv gå tur i en lang række nede i byen ... og hoppe ud af vinduerne ... eller hvad de nu finder på.

Og det er heller ikke nødvendigt at hvalpene kommer til dyrlæge, ,,, det hele går jo nok .. smiley

• #22   14. maj 2016 Ja det var da en ide Christina!

Isabelle, det er bestemt ikke fordi jeg ikke VIL give dem et slag med en våd berlinger... Jeg har desværre bare ikke evnen til, at stille mig op og sige "SÅ ER DET GODT!" smiley

Snakker med kæresten i aften om han ikke vil snakke med dem... smiley

• #24   14. maj 2016 Hvis de vil af med hende, så tager jeg hende gerne, og får det ordnet.

Ellers, hvis i kan få hende til lendum dyrlæge, og gør som skrevet i #10, så låner jeg jer gerne pengene.

• #26   14. maj 2016 Jeg har luftet ideen om et nyt hjem til hende, og også været forsigtigt inde på, at det nok ikke er det smarteste at lade hende lufte sig selv. Jeg har sågar købt halsbånd, hundetegn, sele og snor til hende, i håb om, at de ville forstå en lille hentydning.. Men nej, de ser ikke at der er noget galt..

• #27   14. maj 2016 Vis dine svigerforældre denne her tråd ... så behøver du ikke sige så meget .... vi har sagt det hele ...

• #30   14. maj 2016 Den dyrlægeregning skal svigerforældrene sgu da selv betale... det manglede da bare ... Deres hund ----> deres ansvar.

Ellers må TS få fat i sine svigerforældre omgående ... bede dem hente hunden med det samme ... og selv tage ansvaret for den ...

Hvor svært kan det være ?? ...

• #32   14. maj 2016 Åh isabelle! Du er altid så god af sig!
    Må jeg beholde dit tilbud i baghovedet? Jeg er lidt splittet, for som bitten og ulla er inde på, så ér det jo deres ansvar.... Men på den anden side vil jeg også meget gerne hjælpe Diva.

Men hvis "vi" betaler, bliver det så ikke bare en ond cirkel? Så kan det måske betale sig for dem...

• #33   14. maj 2016 Mine svigerforældre er i tyskland, men kommer efter Diva enten i aften eller imorgen..

• #36   14. maj 2016 Tror måske også, at det er svært for dem at se, at der er noget galt fordi Diva jo opføre sig normalt.

• #37   14. maj 2016 Ok .... så må de jo selv tage hunden til dyrlægen i aften ... eller i morgen .... Fint smiley

• #38   14. maj 2016 beltane hvordan i alverden kan du lige se en vanrøgts anklage i det her?? er det optimalt.. nej. er det synderligt forsvarligt.. nej.. men vanrøgt?? styr dig.
    det eneste ulovlige jeg umiddelbart kan få øje på her, er da at hunden ikke er forsvarligt spændt fast i bilen og at den får lov at rende rundt på må og få alene..

• #39   14. maj 2016 såfremt svigerforældrene ikke er til at tale til fornuft om at betale for at få hende undersøgt.. så vil jeg også godt give lidt til en undersøgelse.. det stakkels pus skal da ikke gå med evt døde eller skadet hvalpe i maven, og måske smerter på grund af skævt bækken.

• #41   14. maj 2016 Helt enig! Baby ville TIL HVER EN TID komme i første række.. Kunne aldrig drømme om, at lade ham hoppe ud af en bil, uden at få ham tjekket ved dyrlægen efterfølgende...

• #42   14. maj 2016 Altså inforhold til "tyskland eller dyrlæge"

• #43   14. maj 2016 Helt ærligt .... hvis hunden opfører sig helt normalt ..... KUNNE det så ikke være , man ser spøgelser her ?

Og hvis svigerforældrene henter hunden i aften ... hvor skal de penge I tilbyder så sendes hen ... Til svigerforældrene ? .... Rolig nu. smiley

• #46   14. maj 2016 Steffen - Hunden kommer ikke til dyrlæge efter fald fra bil.. Det er vandrøgt ikke at tage sit dyr til dyrlæge når det behøver..

Lige såvel som det er vanrøgt at lade hunden løbe rundt selv..

• #48   14. maj 2016 Det er klart en mulighed, at det er min frygt for, at det skal ske, der får mig til at se en drægtig tæve!
    Jeg er ikke opdrætter, og har ikke styr på hvordan og hvor ledes det sætter sig.

Men det faktum, at hun går løs i byen hver dag, uden opsyn, gør det bare meget muligt, og svært for mig at udelukke, når hun nu er blevet mere rund, end den slanke hund hun normalt er.

• #51   14. maj 2016 jeg tror du skal læse lidt op på hvad vanrøgt er.. uden tvivl BURDE man at lade sin hund komme til dyrlæge.. MEN når den tilsyneladende ikke er kommet til skade bliver det vist lidt svært at få presset den igennem. og et lille sår på snuden er heller ikke vanrøgt.

• #52   14. maj 2016 Har ikke mulighed for at tage et billede af hende lige nu, da vi har gæster. Har det her fra igår aftes, men det er ikke særligt tydeligt..

Nej hun har ikke hævede brystvorter, hun ser normal ud bagi, og virker ikke øm om maven eller bagdelen..

profilbillede
  • #54   14. maj 2016 Hun er også noget langhåret, så måske billedet snyder..

• #55   14. maj 2016 Den har skævt bækken der ikke gøres noget ved

• #56   14. maj 2016 den har MÅSKE skævt bækken.. det er stadig ikke vanrøgt.. vanrøgt er noget man skal være temlig påpasselig med at rende rundt og anklage folk for fordi de holder dyr på en anden måde end man selv ville.
    jeg vil vædde 100 kr med at en hunde kiropraktor også ville finde et eller anden på din hund der er skævt

• #57   14. maj 2016 Sikke da en dum situation smiley

• #58   14. maj 2016 Diva er nu blevet hentet.. Fortalte mine svigerforældre, hvad massøren sagde, altså at hun er skæv i bækkenet. Min svigermor svarede "det kunne jeg da godt have fortalt dig" og min svigerfar "det er bare en bygningsfejl"...

• #62   14. maj 2016 Helt enig Ulla.
    Men når massøren kunne mærke det helt tydeligt, så syntes jeg personligt det bør tjekkes smiley

• #64   14. maj 2016 Det her var ikke en tiggetråd om penge!
    Jeg er super glad for alle jeres tilbud! Og har dem alle i baghovedet!

Må indrømme jeg har fået lidt ondt i maven af min egen tråd.
    Vil ikke udstille mine svigerforældre som dårlige mennesker! De er på rigtig mange punkter, skønne, gode og dejlige mennesker!
    Men lige den her, har jeg svært ved at acceptere..

Men kan jeg overhovedet tillade mig at blande mig? Det ér ikke min hund. Det ér ikke min beslutning at tage...

Er godt nok splitter. For hvis det var min egen hund, ved jeg jo præcis hvad jeg ville gøre.....

• #65   14. maj 2016 Krøllet, det synes jeg heller ikke du gør. Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om at dine svigerforældre bare er virkelig uvidende og ikke rigtig forstår alvoren i det, og derfor fejer dig af.
    Men samtidig står jeg selvfølgelig ved min kommentar, og jeg ville 110% blande mig og jeg ville ikke stoppe før de tog sig af hunden, enten ved at give den til nogen som vil eller selv tage den til dyrlægen, men jeg forstår godt at det er svært.
    Men jeg synes da bestemt du skal blande dig og at du må blande dig, det er jo ikke bare hvordan man har sin hund, men en hund der faktisk har smerter og muligvis er drægtig, det er da super vigtigt.

• #69   14. maj 2016 Åhh jeg kan godt forstå at det er noget af en møgsituation du står i smiley
    Og jeg er sikker på at dine svigerforældre er fantastiske og søde mennesker, udover lige på det dyreetiske plan.

Det var fornylig en tråd om, hvornår man bærer "nag" eller tager afstand fra folk, og jeg er en af dem der tager afstand fra folk hvis deres holdninger og opførsel strider imod mine kerneværdier og min moral.
    Og i den her situation strider deres holdninger i dén grad imod mine kerneværdier, hvilket jeg også kan forestille mig de gør mod dine; og jeg ville enten tage TOTALT afstand fra det, altså vi snakker ikke have NOGET med det at gøre - men det er jo svært, når det er dine svigerforældre - eller prøve at give dem et realitetschok uanset hvem det så er.

Men jeg er også meget konfliktsky og det kan være svært at tackle face to face.
    Jeg synes det var en rigtig god idé at prøve at få din kæreste til at snakke fornuft i sine forældre (hvis han er med på det), for det kan godt ende skævt og slet ikke ændre noget hvis de føler sig "belært" af svigerdatter, og meningen er jo at der rent faktisk skal ske en (holdnings)ændring

• #70   14. maj 2016 Lorte situation og stå i smiley er der ikk noget om at dens race kan have svært ved at føde selv ? Tænk hvis den ender ud i akut kejsersnit ? smiley hvordan vil de håndtere det ??

• #71   14. maj 2016 Min umiddelbare tanke er.... Hunden er blevet rundere om maven, kan det tænkes den har fundet sig en madmor et sted i byen og ganske enkelt bare ER blevet tyk?

• #72   15. maj 2016 Det er godt nok en rigtig øv situation smiley

Håber du får overtalt svigerforældrene til at tage hende til dyrlægen.. Og hvis de beslutter sig for at finde et nyt hjem i stedet, så tager jeg hende gerne og får sørget for dyrlæge..

• #73   15. maj 2016 ....Den sidste tosse er ikke født endnu..
    Ingen almindelige mennesker lader deres hund gå tur selv. Hvor gamle er de hér mennesker?
    For mig lyder det somom, at de har hund, som man havde før "verden gik af lave" og før man havde automobiler og skulle tænke på der var love omkring hundehold smiley

• #75   15. maj 2016 Selvfølgelig havde vi det birgitta... En akut syg hund, skal da til dyrlægen!
    Men Diva viser ikke tegn på smerter, og opføre sig som sagt normalt.

• #78   15. maj 2016 Nejda Birgitta!
    Hvis hunden var akut syg, kom den da til dyrlægen, og så må svigerforældrene betale. Men situationen er den, at de ikke mener hun er syg eller har det skidt, og det er spild af penge at tage til dyrlægen.

• #85   15. maj 2016 Tak Charlie for din opbakning.!

Jeg har snakket med kæresten og han forsøger at snakke med dem på onsdag, når han skal derud og se noget speedway med svigerfar..

• #86   15. maj 2016 Ej STOP! hvordan kan det være Ts's ANSVAR ??????? Ts prøver netop og hjælpe hunden Selvom det IKKE er hendes hund

• #87   15. maj 2016 Forfærdelig for dig TS at være vidne til Håber de bliver overtalt til at gå til dr.lægen .
    Samtidig håber jeg, der kan siges noget til dem, omkring det, at den lufter sig selv i byen Tænk en dag er den måske væk , og kommer ikke hjem igen smiley

• #92   16. maj 2016 Birgitta : Nu er du simpelthen for grov smiley Jeg tror du skal stikke piben ind igen og hækle vidre på din hat smiley

Eller gå en tur med hunden, for du trænger vist til at få luftet støvet, som har det med at sætte sig på de små grå smiley

• #94   16. maj 2016 Det er sq lidt svært at tage dig seriøst på et debat forum, hvis du altid vil gå udfra, at historien er en anden, end den TS ( i det her tilfølde mig ) fortæller........

• #96   16. maj 2016 Birgitta - drop det smiley nej TS er ikk forpligtede til at tage hunden til dyrlæge da hunden IKKE er hoppet ud af bilen på hendes"vagt" og som skrevet længere oppe er TS på SU så fair nok hvis økonomien ikke er der til at tage ANDREs hunde til dyrelægen

Håber inderligt at hvalpenen (hvis der er hvalpe) er ok oplevede engang en tæve der fik et ordentligt rap fra et stødhegn som var højgravid på daværende tidspunkt og heldigvis kom hvalpene ud og var sunde og raske

• #97   16. maj 2016 Og hatten af for at TS har haft SIN massør til at kigge på tæven ejerne har IKKE haft den til dyrelægen tror at du skal læse det hele igennem igen så du kan få styr på din fakts birgitta smiley

• #99   16. maj 2016 Man lukker hunden ud for at lufte sig selv i byen, den hopper ud bilvinduet og lander forkert, og man vil ikke tage hunden til dyrlægen... Det er FACTS

Men ej der er for meget enighed om at det er uansvarligt, så lad os da lige kritisere TS og tage svigerforældrenes parti, udelukkende fordi folk er enige smiley

Det ER sgu for underligt. Jeg troede virkelig det var ironisk, men mener du virkelig at du ikke kan lide at folk er enige og derfor altid tager modpartens parti uanset hvad???

What???

Men så forstår jeg godt, at der nogle gange kommer lidt bizarre indlæg, hvis man tvinger sig selv til at tage modpartens parti hver gang folk er enige.. smiley

• #101   16. maj 2016 Birgitta vi har IKKE en aftale om at vi må tage til dyrlægen. Men jeg tager det som en selvfølge, med en AKUT syg hund!

De mener ikke Diva fejler noget, og jeg har ikke råd til at risikere, at de nægter at betale regningen...

• #103   16. maj 2016 Birgitta
    Nu kender jeg lidt til krølle, og du dømmer helt forkert. Havde hun pengene, så var jeg ikke i tvivl om, at hunden røg til dyrlæge.

Nu er det ikke alle mennesker der holder hund på samme måde, og der findes folk som mener at dyrlæge er det sidste kort der trækkes.

Jeg får helt ondt i maven over at, du vælger den anden side, blot fordi de ikke er på hg og komme med deres udtalelse.

Det er også muligt, at du ikke finder hg som et debatforum hvor man kan skrive hvis man har brug for lidt støtte. Der synes jeg så du tager grueligt fejl. Det kan bruges lige så vel som alle andre forummer. Ingen er bedre end andre

• #106   16. maj 2016 smiley

• #107   16. maj 2016 Wauw... Jeg har været på HG dagligt i 4 år, og havde da godt nok ikke regnet med, at blive beskyldt for at lyve...

Måske har alle de troll's steget folk til hovedet...

Det var på ingen måde meningen, at min tråd skulle tage denne drejning.

Der er ingen krig mellem mig ig svigerfamilien. Og Jeg vil så nødigt starte en!

Jeg skal nok give en update, når kæresten har snakket med dem...

• #109   16. maj 2016 Rent hypotetisk Birgitta, hvis du nu opretter en tråd, og folk i tråden så er enige i det du selv skriver i startindlægget, vil du så også ændre mening fordi det bare er det du gør??? smiley

• #111   16. maj 2016 Birgitta, jeg er ked af at sige det men det er endnu et klasseeksempel på at du bare vil være Rasmus Modsat og være på tværs. Seriøst. Det er ikke første gang det ses og heller ikke sidste. Men hvad får du ud af det?

• #113   16. maj 2016 #112 Men det er da for sært. smiley

• #116   16. maj 2016 Åh for pokker Birgitta. Massøren sagde til mig, at hun ikke umiddelbart kunne mærke om hun var drægtig, eller bare havde taget på. Det var et sundhedstjek, ikke en fuld massage.
    Det blev konstateret at hun har skævt bækken, men ellers var hun ud fra tjekket sund og fin..

Jeg havde en anden bruger herinde fra, med til massøren. Vil du have hendes udtalelse også? Eller hvad?

• #117   16. maj 2016 Birgitta : du forholder dig ikke til en skid smiley Du elsker blot opmærksomhed, gerne af den negative slags smiley Du ved ikke noget bedre end at sidde og sige i mod, fordi så kommer hele banden efter dig = at du får dig et kick smiley

Folk burde fandme filtre dig fra så du ikke kunne deltage i en skid, fordi du er så forbandet ødelæggende, det værste er at du kalder det debat ?!?? Har man lige hørt mage smiley Det siger vist mere noget om dig end noget om alle de andre smiley

Tilbage til hækleriet med dig, du har lavet en hæklefejl i kysen, som skal rettes smiley smiley

• #122   16. maj 2016 Jeg er ikke tæt på TS, overhovedet.
    Men jeg ser gentagende gange du du er på tværs i trådene, bare for at være det og jeg forstår seriøst ikke hvorfor?

• #123   16. maj 2016 Mon superbrugsen holder åbent i dag? Man tør jo næsten ikke forlade dette drama om æh - ingenting.

• #124   16. maj 2016 Dejligt, nu kommer Søren som altid med gode råd til TS.
    Skønt!
    Vil læne mig tilbage og se hvad hans forslag er smiley

• #126   16. maj 2016 Søren : netto har helt sikkert åben smiley

Hvis du hører til de heldige kan du følge med sådan lidt hist og pist på din mobil smiley Mens du handler ind smiley

• #127   16. maj 2016 Janni, jeg tror bedre, at du er i stand til at rådgive ts. Du er jo ganske kreativ, når det gælder

Jeg handler ikke gerne i Netto aka rodebix.dk

• #131   16. maj 2016 Men Birgitta, det giver jo ingen mening.

• #134   16. maj 2016 Lis, skylder jeg dig en forklaring på noget som helst?

• #135   16. maj 2016 For at skabe drama, Lis. Intet nyt der. Det er bare ved at være ikke bare lidt, men rigtig trættende.

• #138   16. maj 2016 Okay hold da op, jeg melder mig ud. Jeg synes det er SÅ groft at beskylde TS for at opdigte hele historien, og kritisere hende UDELUKKENDE fordi folk i hendes tråd er enige. Så jeg trækker mig, for jeg kan mærke at jeg bare overhovedet ikke synes sådan en opførsel er i orden smiley

• #139   16. maj 2016 Jeg PRØVER at forstå Birgitta. Det gør jeg virkelig.
    Men det giver bare ingen mening for mig hvorfor du skriver som du gør.
    Det med at tage modpartens parti. Bare fordi.

• #140   16. maj 2016 Brigitta-

"Det er jo det, der er en del af årsagen til at jeg tager "modpartens" parti:
    Mange kender Krøllet. Og derfor bliver det hele en gang trøstende rygklapperi. "

Kender du da svigerforældrene siden du gerne vil tage deres parti?

• #143   16. maj 2016 Birgitta
    Er ked af at sige det, men det kunne aldrig falde mig ind at rygklappe nogen som helst.
    Men fordi jeg slet ikke er i tvivl om, at krølle ville tage hunden til dyrlæge hvis hun kunne, så er jeg automatisk stemplet.
    Nu synes jeg du skal være din alder værdig og stoppe det du har gang i.

• #144   16. maj 2016 Men Birgitta, det vil jo så sige at hvis nu vi alle her i tråden sagde til TS at hun var gal på den og vi alle tog svigerforældrenes parti i den her tråd, så ville du tage TS parti? Eller hvad?

• #146   16. maj 2016 smiley Så nu er et debatforum blevet en retsal

• #148   16. maj 2016
    Mit råd til ts er, at tigge penge her på hg og så få hunden til dyrlæge. Altså med mindre ts har lidt stolthed tilbage smiley smiley

• #151   16. maj 2016 Ja lad os endelig lave lidt sjov når vi bliver trængt op i en krog.

• #154   16. maj 2016 Det var ikke dig jeg mente, men du kunne jo svare på det jeg spørger dig om længere oppe hvis du har så god tid.

• #155   16. maj 2016 Holder du også med dyremishandlerne i de tråde der er herinde hvor der advares imod dem?

• #159   16. maj 2016 Jeg både hækler, strikker og syer, og er bestemt ikke den eneste i min generation der gør det smiley

• #163   16. maj 2016 Skal vi ikke lave lidt mere rav i den ... inden denne her tråd blir' for kedelig ....

Jeg tror heller ikke den hund fejler en skid.... andet end den er for fed af sandkage ....

Så tror jeg at Søren og Birgitte er forlovet ..

Og så bliver det snestorm i næste uge ...

Og nu går jeg en tur med mine hunde ... inden de rådne tomater hagler ned over mig ... ......... smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

I må gerne tale grimt om mig , mens jeg er væk ...

• #164   16. maj 2016 Dem der er i live både strikker og syer, min mor hækler også

• #165   16. maj 2016 Jeg vil ikke blandes ind i den der diskussion der tydeligvis køre.
    Men min mor strikker, hun er 60 år gammel, min søster syer og strikker hun er 27 år. Jeg er ved at lære at strikke og har da også en symaskine som jeg havde planer om at bruge, jeg er 21 år gammel. Min anden søster som er i 30'erne hækler også. smiley

• #166   16. maj 2016 Min nabo er på min alder, hun knibler smiley ( staves smiley )

Birgitta er bare møg-ubehagelig, fordi hun kan ! Der er jo ingen der kommer og knalder hende en over nallerne med en linial .

Ud over det, så skal Søren ikke holde ret med med hende før der er amoriner i luften, så vidt jeg erinder.
    Husker bestemt noget med den der kennel, og ham der bull-dimsen, som hun holdt med uanset hvor åndsvagt det var han påstulerede med, hun var aldeles forlibt i ham smiley smiley så jow, hun holder også med hvalpefabriker og grumme mor og søn parringer, som gemmes af vejen som om de aldrig havde eksisteret smiley

• #167   16. maj 2016 Gurli, gider du at finde det indlæg her i tråden, hvor jeg holder med nogen som helst? På forhånd tak!

• #168   16. maj 2016 Søren : Det har jeg heller ikke skrevet at du gør smiley

Læs : Ud over det, så skal Søren ikke holde ret med med hende før der er amoriner i luften, så vidt jeg erinder.

Dvs det er en konstatering om at HVIS du gør, så ved du nu hvad der kan vente dig smiley

Håber du er hurtig til bens, såfremt du skulle falde for fristelsen til at holde med hende smiley smiley

• #169   16. maj 2016 Aldrig har jeg oplevet et så usselt menneske.
    Tænk sig, at du kan angribe ts uden og se hvordan du selv opføre dig.
    Pinligt!

• #171   16. maj 2016 Ammen birgitta nu er vi efterhånden en DEL der har prøvet og skære tingene ud i pap og klippe klistret dem sammen så du burde kunne forstå det men det lykkes åbenbart bare ikke i dit tilfælde smiley jeg har nok i min egen 5 årige herhjemme smiley

Håber at du en dag træder ud af din "Rasmus modsat" ting og åbner øjne for at det ikke er alle der har resurser/økonomi til at tage ANDRE s ansvar

• #173   16. maj 2016 Jinx - tror nu ikk kun at det er fordi hun er på tværs men at man fordrejer tingene så det lyder bedre i ens hovede er sku ikke i orden når det ikke er sådan sagen hænger sammen

• #174   16. maj 2016 Måske fordi Birgitta er RET meget i centrum i tråden?

• #175   16. maj 2016 ...nogle mennesker vil ikke lytte til logik, eller har et så fordrejet syn på logik at al diskussion med dem er omsonst.

Og der er det helt ærligt bare bedst ikke at kaste mere benzin på det bål....some people just like to see the world burn...hvorfor hjælpe dem yderligere? smiley

• #178   16. maj 2016 Meeeen Birgitta sætter sig jo selv i centrum smiley

• #179   16. maj 2016 Ingen er i centrum hvis alle kigger væk smiley smiley

• #180   16. maj 2016 True that smiley

• #182   16. maj 2016 Men en RET markant holdning smiley
    Og mit svar er til Blondie smiley

• #184   16. maj 2016 Birgitta ved præcis hvilke 'knapper', hun skal trykke på.
    Googl evt. 'nyttige idioter'!

• #186   16. maj 2016 Jeg er for træt Cecilie smiley smiley

• #188   16. maj 2016 Men Isabelle burde være frisk nu smiley

• #189   16. maj 2016 JA det er sku smiley
    Nej det er Laika der dræner mig lige nu.
    Jeg tror hun har ondt i maven. Så i morgen tidlig har dyrlægerne igen en kendt stemme i røret.

• #191   16. maj 2016 smiley

• #195   18. maj 2016 Mine søstre brodere hækler og strikker selv kan jeg kun brodere strikketøjet bliver så underlig forkrampet i mine hænder så det har jeg opgivet for mange år siden men duge puder og andre småting slapper jeg så dejligt af med at lave.Det er ikke en nødvendighed men en nydelse! smiley

• #196   18. maj 2016 Er der noget nyt om Diva??

• #197   18. maj 2016 Nej intet nyt endnu.

• #198   18. maj 2016 Det er utroligt at så snart en ny profil opretter nogetspecielt under lidt mærkeligt, så råber man troll og forsøger at ignorerer..
    Når så sidens to gammelkendte trolls laver rav i den, så fare man i flint og forsvarsposition. Brug dog samme teknik her. Ignorer uønsket adfærd..

Ts - jeg synes du skal lade diskussionen med dine svigerforældre være et job for din kæreste. Det er hans forældre, og hans holdning vejer på en anden måde end dine. Det er ham der må tage den hat på, og du er i min optik nødttil at læne dig tilbage og ikke selv føre "krigen". Men du kan jo råde og vejlede ham undervejs.

• #199   19. maj 2016 Der blev igår snakket med svigerforældrene...
    Kæresten forsøgte at få et ord ind, men mine sviferforældre tog det ikke spor seriøst...
    Så jeg kom også selv med et par indvendinger, blandt andet at jeg syntes det er noget underligt noget, at deres hund lufter sig selv... Deres svar var "så slipper vi selv for at gøre det"

Behøver jeg at sige, at vi tog hurtigt hjem?

Tror desværre ikke det er muligt at trænge igennem her smiley

• #200   19. maj 2016 Ift. issuet om hunden lufter sig selv, så kunne jeg måske godt komme til, en dag hvor jeg ved at hunden er på eventyr, at hente den og køre den til nærmeste politistation.. Der ville jeg forklare politifolkene situationen; at den her hund KONSTANT render løs i byen, og at ejerne nok har brug for en bøde før de ser værdien i at holde hunden på egen grund..

• #201   19. maj 2016 "Kæresten forsøgte at få et ord ind, men mine sviferforældre tog det ikke spor seriøst...
    Så jeg kom også selv med et par indvendinger, blandt andet at jeg syntes det er noget underligt noget, at deres hund lufter sig selv... Deres svar var "så slipper vi selv for at gøre det"

Tja, det lyder som deres måde at sige: "pas jer selv" på. smiley

Men jeg tænker kun det ændrer sig, hvis andre begynder at klage over, at hunden strejfer og er til gene. Eller måske Lines forslag. Nogen gange har det bare mere effekt, hvis fremmede brokker sig over ens adfærd end hvis søn og svigerdatter gør.

• #202   19. maj 2016 Jeg ville trække kløerne til mig og måske smide dem lidt på køl. Altså svigerforældrene.

• #203   20. maj 2016 Jeg ville simpelthen ikke kunne acceptere deres måde at have hund på hvis detvar mig. Familie eller ej.

• #204   20. maj 2016 Det er da muligt Pernille, men det kan være svært at ændre på, hvis folk ikke er interesseret i at ændre sig.

• #205   20. maj 2016 Pernille...men hvem straffer TS så?...svigerforældrene er tydeligt ligeglade, der bliver ikke gjort mere for hunden og den eneste det aktivt går ud over er TS's kæreste, der har prøvet at hjælpe men bliver fanget mellem to parter han umuligt kan vælge mellem...

Det er heller ikke ligefrem fair..

• #206   20. maj 2016 Det de gør, er ulovligt, det vil jeg personligt ikke være vidne til når de tydeligvis ikke er interesseret i at ændre det. Her referer jeg til gåturene.

At de ikke tager hunden til dyrlægen efter en tur ud af en rullende bil, er i min optik at sidestille med vanrøgt.

At de slår en mulig drægtighed hos deres tæve hen med: Den har ædt en sandkage er bare dumt.

JEG ville personligt ikke være vidne til det. Hvad andre ville gøre i situationen taler jeg ikke om. Udelukkende om hvad JEG tænker om det.

• #207   21. maj 2016 At de lader hunden lufte sig selv er helt klart ikke i orden, men jeg tvivler på, at de kan få politiet til at tage affære, når man tænker på, hvilke større problemer, de ikke har ressourser til at gøre noget ved. Specielt hvis det er sønnen eller svigerdatteren, der afleverer den.

At den er hoppet ud af en bil, er et uheld, som jeg forventer de vil sørge for ikke sker igen. Hvis der ikke er sket større skade end en hudafskrabning, ville jeg heller ikke gå til dyrlægen. Uheld sker, og ts har skrevet, at den ellers opfører sig normalt.

Måske ved svigerforældrene, at den ikke er drægtig. Vi har ikke hørt noget om, hvor den er i forhold til sidste løbetid. Det vi ved fra ts er, at den har lagt sig ud, men ikke har forstørret eller strittende patter, og det tegn kommer før at man kan se noget på hundens facon. Ud fra det, der er beskrevet her i tråden ville, jeg ikke tro, at den var drægtig.

Vi kan hurtig blive enig om, at det ikke lyder som et ideelt hundehold, men man skal vælge sine kampe med omhu, og det vil sige, der hvor det er mest nødvendigt og der hvor der er chance for forbedring af situationen. Jeg synes ikke det her kommer ind under den kategori. Snak med svigerforældrene, klart, men lad være med at præke, og vil de ikke ændre, så ville jeg lade den hvile i denne situation

• Helene K
    Helene K Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 1 Svar: 3
    #208   20. jun 2016 Sådan nogle elendige gamle mennesker. Fortæl at de for længst er hængt ud - Jeg ville simpelthen kræve af min kæreste at han tog affære, kunne ikke være kæreste med en som har så idiotiske forældre der forvolder lidelser på deres hund. Bare det at de slipper den løs i byen er ulovligt, de er på den helt gale side og burde meldes for vanrøgt. Tænk at være i familie med sådan nogle. Mand jer op. Famile eller ej. Nu har de fået nok med de fløjshandsker. Sådan nogle vanrøgtere. Vis dem gerne dette. Deres eneste løsning er at komem af med den hund og så aldrig få en anden.

• #209   20. jun 2016 Nåå så det er kærestens skyld, at hans forældre er som de er. Modtaget! Det giver også rigtig god mening at man er ansvarlig for sine forældres handlinger, uanset om man støtter dem eller ej. Han kan sgu bare lade være med at have de forældre, kan han! smiley

• #211   20. jun 2016 Det indlæg må have taget lang tænketid.. Næsten en måned

• #212   20. jun 2016 Helene K : Det er den værste omgang ævl jeg længe har set smiley

Er du sikker på at du fik luftet alle dine fordomme ? Stakkels børn, der skal hænge på deres forældres synder smiley
    puha da, sådan nogle kan det bedre borgerskab da ikke omgåes med smiley

Nu er der vist gået *selvoptaget snobbet gås* i tråden smiley

• #213   20. jun 2016 Tant for hulen .... nu var jeg lige så glad .... med 3 børn tænkte jeg da lige jeg kunne té mig helt tosset, der ville være nok at ligge skylden på smiley smiley

Kommentér på:
Drægtig tæve hoppet ud af bil...

Annonce