12.010 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Mummi
Mummi
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204

Hævet og rød hud mellem trædepuderne ? Hævet og rød hud mellem trædepuderne ?

Ved klipning i dag har jeg opdaget vores stakkels vovse er meget hævet og rød mellem trædepuderne, det gør tydeligvis rigtig ondt hvis vi vil berøre området, på billederne er området vådt af klorhexidin, nu det er tørt igen er det faktisk svært at se hvor slemt det egentlig er trods klipning, han slikker ikke i området og har heller ikke gjort det men desværre tror jeg han har haft det længe, har nogen oplevet noget der ligner ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hævet og rød hud mellem trædepuderne ?
  • #1   14. aug 2016

profilbillede
  • #2   14. aug 2016

profilbillede
  • #3   14. aug 2016 Det ligner en begyndende byld smiley

• #4   14. aug 2016 prøv at Google Furunkulose Hund, og se billederne ... kunne være det

jeg forstår det som om der er på flere trædepuder ???

• #5   14. aug 2016 Det er kun så slemt under den ene forpote, bagpoterne er der ikke noget men jeg er i tvivl om der kan være lidt under den anden forpote det er ikke synligt og ikke hævet men hvis jeg dømmer ud fra hans reaktion da jeg forsøgte at føle mig frem er der nok rødmen dybt inde under hårene, han har altid haft et pote kompleks med man ikke må berøre hans poter, derfor har jeg også svært ved at tjekke det, må jo indrømme han stort set altid får lov at slippe for at få klippet pels på sine poter, men heldigvis tog jeg taget lidt pels der i dag så problemet blev synligt, han har en ulveklo på samme ben som dyrlægen rev neglen af for et år siden, men den virker han også utrolig påvirket/går helt agurk hvis jeg bare overvejer at berøre, suk må vist omkring dyrlægen igen igen.

• #6   14. aug 2016 Har nu googlet navnet og fandt et enkelt foto der ligner det min har på en prik, dyrlægen havde stillet diagnosen ´´det var én eller anden art furunkulose´´ så vi må til dyrlæge i morgen

• #9   14. aug 2016 Tak for tippet Birgitta, jeg har nu fået læst den tråd, selve stedet og hævelsen ligner på en prik, min ser så mere væskende ud (plus jeg ikke fatter vi aldrig ser ham slikke i den pote den ligner bestemt noget en hund har slikket og slikket på) det med væske kan også være optisk snyd fordi vi har overhældt poten med klorhexidin så den er våd på billederne og derfor ser mere væskene ud, desværre ender den tråd ikke med en konklusion fra dyrlægen, jeg vil sørge for at skrive diagnosen ind her så andre evt. kan have glæde af det fremover, pt synes jeg bare det er så synd jeg ikke kan gøre andet for ham nu og her, efter jeg har klippet hårene nogenlunde af poten virker han faktisk øm når han går

• #10   14. aug 2016 Jeg tror desværre han har haft det her længe, derfor tør jeg ikke se tiden an og kun rense området, desuden gnaver en lille orm om hvorfor han går helt agurk når jeg bare vil berøre den ulveklo på samme pote, det er svært at skille tingene/symptomerne fra hinanden fordi han altid har haft det kompleks med at få poterne berørt, -og Hey vi nåede da 2 dage uden dyrlægebesøg, lad os få gang i det ´´kort´´ igen inden det når at samle støv......... smiley

• #12   14. aug 2016 Prøv kovaline det hjalp på min gamle tøs.

• #13   14. aug 2016 min første skotte havde Furunkolose, det lignede ... og så ville jeg ikke begynde at smøre noget på man ikke aner hvordan virker før jeg havde en diagnose .... det kan få det til at klø, svie, blive varm osv det vil øge hundens ubehag...

• #15   15. aug 2016 det ligner umiddelbart svamp.. det kan komme af for meget fugt, men kan også være allergisk og/eller hudirritation.

hertil bruger jeg KovaLine produkter og det er FANTASTISK.. jeg blander sæben op og hunden får en fodbad gerne et par minutter hvis det kan lade sig gøre herefter laver jeg lidt lydighedstræning indtil poten er tør (skal ikke skylles ud, men lufttørre)

er der lidt så i poten giver jeg salve på om natten;)

• #19   15. aug 2016 Godt at du tilvælger en dyrlæge - det der kan man kun gætte på og det tjener vist ikke hunden så godt smiley

Når der ligger en diagnose, SÅ kan der eksperimenteres med diverse salver, cremer, pudre og pulvere *GG*

• #20   15. aug 2016 Så har vi været ved dyrlæge.
    Det er furunkulose i mild grad, poten så nu også betydelig pænere ud i dag efter efter de to gange rens i klorhexidin, han har det i begge forpoter dog værst i den på fotoet, desuden var han ildrød dybt inde i det ene øre og lidt i det andet. Det er dyrt at tage til dyrlæge pga. rødme og hævelse men nu får han den helt rette behandling og det har jeg det godt med. - tak for alle jeres svar og hjælp smiley

Kommentér på:
Hævet og rød hud mellem trædepuderne ?

Annonce