Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Australsk koolie
  • #1   18. aug 2016 Jeg læste det helt alvorligt som australsk ko-olie og tænkte det var en ny dille. Altså olie fra køer smiley

• #3   18. aug 2016 Haha! Jeg læste det også som ko-olie smiley

Tænkte dét skulle jeg da lige læse lidt nærmere om smiley

• #4   18. aug 2016 Det er godt nok en lækker race! Jeg har aldrig hørt om den før, men den lyder virkelig som en skøn hund, hvis den får lov til at arbejde.

Jeg var lige inde og læse lidt om den, og der stod at forventede levetid var 18+ år smiley det lyder da helt vildt?

• #6   18. aug 2016 Elvira: Jeg googlede lidt på racen og fik meget hurtigt mistanke om præcis de issues du beskriver smiley
    Alene det at man kan finde på at lave merle x merle parringer er jo rimeligt suspekt, når man nu VED at merle x merle giver meget høj risiko for hvalpe med misdannelser i øjne og ører (blinde og døve).
    Det er slet og ret at lave noget lort mod bedre vidende smiley
    'Det er ikke alt der glitre der er guld smiley ' Og vi har det med at udnævne en hvilken som helst 'race' der er ny, ukendt og kommer i sjove farve, som spændende.

• #7   18. aug 2016 Jeg kender slet ikke til avlen, eller opdrættere. Jeg var på et kursus hvor træneren havde en koolie og så blev jeg nysgerrig da jeg aldrig havde hørt om den før, og jeg har ellers ret meget styr på de forskellige racer.

• #10   18. aug 2016 Elvira: Mon ikke det med dem der overvejer at hente sådan en netop hænger sammen med dette:
    "'Det er ikke alt der glitre der er guld ' Og vi har det med at udnævne en hvilken som helst 'race' der er ny, ukendt og kommer i sjove farve, som spændende. " smiley
    Man må ha' det fordi det er anderledes end det vi allerede kender. Uanset om det så er nogen god ide eller ej.

• #12   18. aug 2016 Ja, det er næsten somom man opfattes som lidt kedelig når man skal have ny hund og folk så spørger hvad man skal have og svaret er 'sådan en som den gamle' smiley

• #14   18. aug 2016 Nu har jeg lige tænkt lidt, og undre mig over hvad formålet er ved bevidst at avle dobbelt merle og uden at koncentrere sig om sundheden/temperament, man kan jo ikke bruge disse hunde til meget andet end hårdt arbejde og det kræver jo både fysisk og psykisk sundhed, så det giver ingen mening for mig.

At bevidst lave en kombination hvor der er høj risiko for fejl hvalpe, fordi der også er noget ved kombinationen der er meget eftertragtet, ses jo også i
    andre racer, bla. boxerne, hvor man gerne vil ha de store hvide aftegn, med risiko for hvide hvalpe, der også nogen gange aflives, de kan jo risikere at være døve.
    Som sagt har jeg ikke forstand på hverken avl eller racen, men tænker at en brugshund skal kunne arbejde, så 1. prioritet må jo være egenskaber der gør dette muligt, og så er udseende nok ikke så væsentligt, men det burde sundhed og psyke jo være, også hvis de siges at blive 18 + år, så må de jo gøre noget rigtigt, tænker jeg.

• #16   19. aug 2016 "Der er også nogle der påstår, at dobbelt merle hos koolier ikke giver sundhedsproblemer. " Nåååååhhhh nej, for minus minus giver plus eller det smiley Spøjst at det netop giver problemer i de hunderacer som Koolie-typen har fået sine merle-gener fra smiley
    Det virker godt nok som en type man ikke skal røre med en ildtang.

• #17   19. aug 2016 Minus og minus giver faktisk plus smiley
    Men dobbelt merle er da en helt forfærdelig idé - forstår ikke at de kan retfærdiggøre det!!

• #18   19. aug 2016 Ja, i matematik, men ikke i genetik smiley

Kommentér på:
Australsk koolie

Annonce