{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Nr. 2 hund - han eller hun? {{forumTopicSubject}}

Vi har en tæve i forvejen af racen Welsh Corgi Cardigan og hun skal have hvalpe her til sommeren 2017.

Vi overvejer at købe en af hvalpene (hun er i udstationering hos os), så vi har to.

Skal man vælge en tæve eller en hanhund?

Alt efter hvad man vælger, hvem skal så neutraliseres? Hvis man vælger en tæve mere, skal man så steriliserer dem begge?
Af hensyn til de underlivsproblemer de kan døje med?

Hvordan har i andre gjort?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nr. 2 hund - han eller hun?
  • #1   8. sep 2016 Vi har kun tæver, uden problemer.
    Ingen steriliseringer her.

• #2   8. sep 2016 Hvis I er til tæver, så ville jeg vælge det...

Sterilisering er en smagssag.

Hvis I vælger hanhund, så ville jeg holde dem adskilt under løb eller sterilisere.

• #3   8. sep 2016 Jeg vil sige vælg hvad i er til, men også kig på jeres egen hund, hvordan har hun det med fx. andre tæver?
    hvis det i bund og grund er ligegyldigt hvilket køn, så forelsk jer i en hvalp og tag den derfra! smiley

• #6   8. sep 2016 Personligt ville jeg vælge en han, og sterilisere tæven.
    Både af praktiske årsager og for tævens vedkommende, sundhedsmæssige årsager.

Er klart til hanner, selv om der nu stort set altid er sneget sig en tæve ind alligevel smiley alle tæver er blevet steriliseret.
    To tæver gider jeg simpelthen ikke, og slet ikke intakte smiley

• #7   8. sep 2016 MLA: er det pga. løbetiden eller at de kan blive bøller overfor hinanden?

Egentlig er det ligemeget for mig......troede jeg kun var til hanhunde, men nu har vi en tæve og jeg synes hun er noget af det nemmeste, hvor jeg så hører at dem med hanhunde har problemer når der er løbske tæver i nabolaget og vi er lidt omringet af tæver der hvor vi bor.

• #8   8. sep 2016 Både og, sterilisation løser jo løbetidsbøvlet smiley
    Synes hanner er mere.. Ligetil, de bliver måske uenige, tottes, bliver enige og slutter fred, tæverne kan blive ved i en uendelighed.
    Hanner har bare mere udstråling, mere pondus.. Det er egentlig svært at sætte ord på smiley

Jeg holder meget af min tæve, det skal der ikke herske tvivl om, men hun er en kælling i visse situationer, og det synes jeg alle mine tæver har været på et eller andet plan. Hannerne ved jeg hvor jeg har.

Men en tæve i flokken af hanner, kan også være ganske fint, kællingen styrer dem med hård hånd smiley

• #9   8. sep 2016 Jeg har tæver, lige nu 3, det er intet problem og kunne ikke drømme om at sterilisere uden en rigtig god grund.
    Ville til enhver tid vælge en tæve når du har en tæve i forevejen, obs hva din tæve er udstationeret kan du vel ikke bare sterilisere den smiley

• #10   8. sep 2016 Tæven er udstationerings hund, så den kan man ikke bare sådan sterilisere.

• #13   9. sep 2016 Nu var spørgsmålet ikke om hvor vidt jeg må eller ikke må steriliserer og da i ikke kender min aftale med opdrætter, er dette ikke relevant.

Tror vi ser ad om ikke vi forelsker os i en af dem og så tager den derfra og så kan opdrætter sikkert også rådgive os *S*

• #14   11. sep 2016 jeg har 6 tæver og 1hanhund , ingen er steriliseret og har haft mindst to tæver sammen siden 1989 der har aldrig været problemer.
    MEN selvfølgelig bliver de adskilt i løbetiden.

Kommentér på:
Nr. 2 hund - han eller hun?

Annonce