Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefal mig en børste til underuld :-)
  • #1   9. nov 2016 Til din langhårede collie skal du have denne her til underulden, den tager det løse uld med det samme:

http://www.kw.dk/ecommerce/product/?product=3586

Men ellers har jeg en Mason Pearson børste nogenlunde som denne her:

http://www.kw.dk/ecommerce/product/?product=3440

Jeg har også diverse karter, sakse og kamme.

Og vil du gerne vide noget om soignering af collie, så skal du komme med til nogle af de soigneringsarrangmenter vi ind imellem arrangerer i Collieklubben, der lærer du en masse.

• #2   9. nov 2016 En karte og en kam med roterende pigge er det jeg primært bruger når min collie fælder.
    Et bad og så en ordentlig omgang med bloweren ( føntørrer til hund ) og en karte.. Så kommer der uld af.
    Det kræver selvfølgelig at hunden er vænnet til bloweren.
    Når man har en hund der kræver tid til pelspleje, så er det en kæmpe fordel med et trimmebord, så man får hunden op i en ordentlig arbejdshøjde.
    Hunden står roligt og man får ikke ondt i ryggen.

• #3   9. nov 2016 Nu har jeg så ikke collie, men samojede, der også har rigeligt med underuld. :o)

Vi bruger både en bredtakket og en smaltakket kam (gerne en i god kvalitet, for den glider bedre i pelsen), en karte og en kam. :o)

Men det er også til den daglige pleje, for at holde pelsen fri for knuder. Jeg bruger ikke alle børster/kamme alle steder, men forskellige steder på kroppen - fx den smalle kam på benene og omkring hovedet. :o)

Når hun fælder, og jeg bare skal have ulden væk, så bruger jeg en børste med lange "pigge".

Jeg bruger primært Chris Christensen, fordi jeg synes det glider bedst i pelsen. :o)

• #4   9. nov 2016 En stålkam og en børste med både svinehår og nylonpigge. Andet bruger jeg ikke til min pomeranian

• #5   9. nov 2016 Schæferstriglen er min bedste ven mht. Morgans underuld, ellers en bredtandet kam med roterende tænder som 1. Valg når det er Gandalf der skal ordnes.

• #6   9. nov 2016 En pig børste er uundværlig efter min mening. Jeg har også både bredtandet og smaltandet kamme, men det er kun til evt. filtre.

Jeg synes, jeg har prøvet mange forskellige børster og kamme igennem, og nogen af dem er da også gode nok, men jeg vender altid tilbage til pig børsten som det primære værktøj.

• #7   9. nov 2016 Jeg bruger en kam med skiftevis lange og korte tænder. Den tager løs uld.
    Til fældningsperioder er min Furminator uundværlig. Den er perfekt på min races pelslængde.

• #8   9. nov 2016 Man må IKKE bruge furminator på collie!!!!

• #9   9. nov 2016 Tak for jeres bud smiley Jeg vil spørge efter den der kam fra KW i Maxi Zoo imorgen - jeg plejer at få de løse hår ret godt, men jeg synes at det tager vold lang tid med en almindelig karte, og da min ryg tager livet af mig, så er jeg nødt til at invistere i noget mere effektivt smiley

• #10   9. nov 2016 Hvis ryggen driller er et striglebord guld værd.

• #11   9. nov 2016 Ja jeg har overvejet om jeg måske skulle invistere i sådan et - for jeg er ved at dø langsomt når jeg skal børste smiley Og med en langhåret krammebamse så gør jeg det ihvertfald en gang i ugen smiley

• #12   10. nov 2016 Den strigle der med rullende tænder er guld, det tager et øjeblik, så er ulden af uden at det skader dækpelsen.
    og så skal du have et trimmebord, det er uundværligt. Jeg har også meget dårlig ryg og kan slet ikke soignere mine hunde uden at de kommer op i arbejdshøjde.

Når mine collier fælder, så børster jeg dem igennem, så der ingen filter er, jeg bruger både børste og karte og bredtandet kam. Så tager jeg den strigle der og vupti, så kommer der dobbelt så meget af.
    herefter bliver hundene vasket med god shampoo og blowet, og så ryger der igen meget uld af, bloweren er fantastisk til at løsne det sidste.

Her er min Saga, det var da hun lige var startet fæld, det er første gennembørstning med den der strigle jeg har linket til. I løbet af to uger tog jeg yderligere det dobblete af, og hun ser stadig fint ud smiley

profilbillede
  • #13   10. nov 2016 jeg bruger også den som kennelmor linker til øverst oppe smiley

Men det der fungerer bedst for os er faktisk en gummistrigle til heste.
    Håret flyver af når jeg bruger den smiley
    Men den virker nok bedst til hunde med en kort pels som Lobo smiley

Kommentér på:
Anbefal mig en børste til underuld :-)

Annonce