{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Gode råd/ideer omkring foder {{forumTopicSubject}}

Hej i kloge hoveder,

Jeg mangler lidt ideer/råd til hvad jeg mere kan prøve omkring Elvis.

Info om Elvis
Han er 1½ år gammel
Rumænsk gadehund
Kastrat
Vejer ca. 11 kg (46-47 cm høj)

Han har super meget energi, og han forbrænder også foderet han får rigtig godt, der er ikke et gram fedt på ham.

Pt. får han hvalpefoder, (Arion, som min hvalp)
Han får mad 2 gange dagligt.
Det lader pt til at fungere godt for ham, åh dog.

Han har lind afførring sådan ca. hver 2 dag, og det er lige gyldigt hvad foder han får, altså om det er voksenfoder, og forskellige mærker er også prøvet.
Jeg mistænker lidt det er "overfodring" altså gram mæssigt for meget. Men får han mindre så kaster han galde op.
Jeg har forsøgt at give ham tygge ben, gulerødder, rå ben mv. men ingen effekt.

Han fik ormekur i for 3 uger siden, så det er heller ikke evt. orm.

Jeg har også prøvet at give ham foder 1 x dagligt, det fungere heller ikke, og han trives ikke med kun at få mad 1 x dagligt.

Han får ca. 2-3 gange i ugen BARF, og det har heller ingen betydning for hans afføring er lind/tynd sådan ca. hver 2 dag.

Der er ikke blod i afførringen eller andet der kunne tyde på irriteret tarm. Han er altid super glad, trives, og har en flot skinnende pels, flotte tænder, tandkød mv.

Jeg har også prøvet med high energi foder (Arion, og Essential har vi prøvet) det giver endnu flere problemer med afføringen.

Nogen der har nogle gode ideer, fif, råd?
Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd/ideer omkring foder
  • #1   30. dec 2016 Er han meget stresset / oppe at køre?

    Hvordan fodre du ham? Hvad får han af godbidder?


  • #2   30. dec 2016 Nej han er ikke stresset smiley han er bare meget aktiv når vi er ude, og vi træner mv, men inden døre slapper han meget af, og hviler i sig selv.

    Han får alt slags godbidder, og det er også forsøgt at undgå godbidder ud over foderet i 1 uge og 2 uger, det har heller ingen effekt på afførringen.

    Morgenmaden gives i en flaske, på græsset eller i en foderbold, aftensmaden serveres i en skål.


  • #3   30. dec 2016 Som du beskriver det, er det eneste tegn på, at der er noget som helst galt med ham lind mave hveranden dag..

    Var det mig ville jeg ignorere det - så længe det er det eneste og hunden på alle andre måder er symptomfri og i trivsel, så ville jeg ikke lægge så meget energi i det..

    Du kan jo få lavet en blodprofil og få tjekket blandt andet bugspytkirtel når du kommer til dyrlægen næste gang, men jeg må nok indrømme at jeg selv ville tage det ret roligt i et tilfælde, som du beskriver.


  • #4   30. dec 2016 Tak CH, jeg er heller ikke bekymret som sådan.
    Han trives, og er den gladeste lille hund.

    Og han har ikke tynd mave så han ikke kan holde på det fx.
    Men det er nogle gange ret tyndt, men andre gangen når det er lind, bare sådan en ret blød pølse, hvis man kan sige det.

    Men ja altså det er det eneste "problem".


  • #5   30. dec 2016 Et øje på det ville jeg holde, men det lyder til at du har fundet en god balance...

    Er han blevet tjekket for orm og diverse via afføringsprøve for relativt nyligt? Hvis ikke, kan du jo også have det in mente til næste dyrlægebesøg.

    Det pudsige synes jeg er regelmæssigheden i det - altså sådan lige hveranden dag.
    Min den ene hund skifter også noget i afføringsmønster, men det forekommer at være tilfældigt (hvilket det jo næppe er, det er jo udløst af et eller andet).


  • #6   30. dec 2016 CH, nej det er han ikke. Men han havde orm ved sidste orme behandling smiley almindelig spoleorm eller hvad de hedder. Smittet fra hvalpen går jeg ud fra, hun æder jo alt! FØJ! smiley

    Altså det er måske nøjagtig hver 2. dag, men sådan hver 2-3 dag er det lind, og jeg har prøvet at skrive ned når vi laver noget "unormalt", fx. er på stranden (er vi dog ofte, men ikke hver uge fx.) eller kører meget bil den ene dag eller sådan, og jeg kan ikke se en sammenhæng i det desværre.


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #7   30. dec 2016 Har han kun fået én ormekur?

    Min Gustav bøvlede også med blød afføring ca. hver anden dag som unghund på grund af spolorm, og ormene var først helt væk efter tre ormekure (Milbemax).


  • #8   30. dec 2016 Ja dyrlægen gav 1 pille til hver af mine hunde, og det var det de skulle have.
    Det står også på pakken, og det er 5-25 kg den dækker.


  • #9   30. dec 2016 Måske du skulle prøve med en tur mere.

  • #10   30. dec 2016 Ja det kan jeg nemt få ved min dyrlæge smiley Men han har haft det med afføringen i flere måneder, så jeg mistænker ikke det er orm.

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #11   30. dec 2016 Det havde Gustav også. Jeg havde dog ikke set orm i afføringen, og min (nu forhenværende) dyrlæge mente ikke, at der var grund til at teste afføringen. Efter et par måneder fik han så lungeorm og skulle have 4 ormekure med en uges mellemrum. Efter tredje ormekur kom der stadig spolorm ud, men på mirakuløs vis var maven pludselig i orden efter den sidste ormekur.

Kommentér på:
Gode råd/ideer omkring foder

Annonce