846 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

vask af hunde vask af hunde

Hej alle hunde glade mennesker ?? har i en idé til hvad man kan gøre når man ikke kan holde til i ryggen at vaske sine elsket hunde basser hjemme i ens egen brusekabine.. vil jo gerne give dem et bad en gang imellem.. på forhånd tak ?? obs. Det er 2 labrador blandinger og en kæmpe som er grandanois og Sankt Bernards blanding. Mvh. Mette. Fyn

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vask af hunde
  • #1   12. jan 2017 Med så store hunde tror jeg kun løsningen er en hundesalon.
    Jeg kan smide min i håndvasken, men det tror jeg ik liiiiiiige går med dine.

• #3   12. jan 2017 Lær dem at stå på en bænk og du kan evt sætte dig på en skammel

• #4   12. jan 2017 Hvorfor skal de vaskes??

• #5   12. jan 2017 Hvorfor skal de vaskes ?
    Jeg har aldrig vasket mine hunde, kun hvis de har væltet sig i noget ildelugtende lort.
    Miner bliver hellere ikke vasket inden en udstilling.

• #6   12. jan 2017 siger ligesom mega pixel i håndvasken, pomserne altså labben er aldrig i bad.
    Store hunde som dine ville jeg sende til hundesalon.

• #7   12. jan 2017 Det kunne jo tænkes, at de trængte til en vask smiley

F.eks. i forbindelse med fældning kan en vask være rigtigt godt, det hjælper med at smide pelsen hurtigt. Jeg har to hunde i fældning i øjeblikket, så selv om det måske ikke er det tidspunkt, man forventer det, kan det sagtens ske.

Jeg vasker ikke i tide og utide, der kan gå år i mellem for ikke udstillingshundene, men ind i mellem er der altså en af dem, der trænger.

• #8   12. jan 2017 Jeg sætter mig på en skammel - det hjælper lidt på arbejds stillingen

• #9   12. jan 2017 som Lene siger er det fordi jeg Sys de trænger og det hjælper på mine når de fælder meget.. men skal jo helst være indenfor på dette tidspunkt af året ellers er det for koldt så en bænk hjælper nok ikke lige nu desværre... der går længe imellem at de bliver vasket så er kun når jeg Sys de trænger ?

• #10   12. jan 2017 Gustav bliver gerne vasket en gang om ugen, fordi han har den underlige pels han nu har, men han er dog også en del lettere at vaske smiley
    kan du holde til det hvis du køber en balje? eller et form for badekar til dem?

• #12   12. jan 2017 Du kan gøre hunden våd og gnide den ind i kartoffelmel. Når kartoffelmelet tørrer falder det af - over hele huset - men det tager en del snavs med sig.

En hurtig, nem og billig måde lige at friske en hvid pels op. smiley

• #13   12. jan 2017 Vark man kan vel egenligt godt? man skal vel bre have en bestemt børste til det så også??

• #15   12. jan 2017 hahahaha det kan selvfølgelig godt være man bare smører afføringen rundt? xD jeg må indrømme jeg bare plejer at klippe pelsen væk hvis der sidder puha fast smiley

• #17   12. jan 2017 Hvis det lige frem er lort, ville jeg nu også bare skylle det af.

• #19   12. jan 2017 som sagt længer oppe i tråden så er jeg ikke den som går og vasker dem hele tiden der går længe imellem men som sagt trænger de bare rigtig meget nu da vi desværre ikke kan ta til vandet på denne årstid

• #21   12. jan 2017 Det skal nu være en ret sart hund, der får ødelagt hud og pelsen af en vask eller 2 om året med en god shampoo smiley

Og så snakker jeg selvfølgelig ikke om hunde, der i forvejen har hudproblemer.

• #22   12. jan 2017 Altså vil da mene uanset om der er hud/pels problemer eller ej, skal man bruge en ordenlig shampoo!!
    men man kan jo også vaske med vand og ikke shampoo?
    Gustav får da shampoo i pelsen en gang om måneden, men han bliver vasket en gang om ugen, da hans underuld ikke falder af selv, så det er en længere process med føntørring, børstning og klipning en gang om ugen, hans pels har bestemt ikke taget skade den er blød flot og dejlig, men det ville så ændre sig hvis der blev brugt shampoo hver gang??

• #25   12. jan 2017 Birgitta . nej har jeg ikke prøvet ved heller ikke om vi har sådan noget her på fyn ?

• #26   12. jan 2017 Nanamusen, selvfølgelig skal man da bruge en ordentlig shampoo til alle hunde.
    Men der er hunde, der på grund af hudproblemer, måske ikke tåler vask så godt eller kræver specielle shampooer. Sådan noget kan være individuelt, så derfor var de ikke inkluderet i mit generelle udsagn.

• #28   12. jan 2017 Jeg tager de små med mig i bad, så sætter jeg mig ned i brusekabinen, det letter ryggen noget. Men det er kun når og hvis de har rodet sig ud i noget snavs, ellers kommer de ikke i bad.
    De to store kan simpelthen ikke være i brusekabinen, så det foregår udenfor med tempereret vand i haveslangen, og yderst sjældent.

• #29   12. jan 2017 Birgitta kan kun fine 1 på fyn

• #30   12. jan 2017 Joy kommer i bad 2 gange om måneden ikke fordi, at hun trænger, men fordi, at det hjælper på min allergi smiley

Vi bruger en god shampoo uden parfume og så sætter jeg mig ned på gulvet. Da ryggen ellers brokker sig gevaldigt. Og så bruger jeg også færre kræfter end, hvis jeg står op.

At være i bad er ikke det fedeste syntes Joy, men at blive tørret bagefter er lidt et hit smiley :-D

profilbillede
  • #31   12. jan 2017 Jeg har tre mellemstore, langhårede hunde og jeg har mange rygproblemer også.

Mine står bare i bruchenichen og så står jeg i meget lidt tøj og bare fødder, så det ikek gør noget, at jeg ek sidder på knæ eller bliver våd. Jeg sidder også nogen gange på en lile skammel, for jeg kan ikek bøje forover i min ryg - meget bøvlet.

Jeg vasker mine hunde ca 3 gange årligt, gerne ifm fæld og udstilling, og de bliver altså mega lækre af det, og hud og pels ødelægges altså ikke - men man skal bruge en ordentlig shampoo og evt balsam.

• #32   12. jan 2017 Fella kommer i bad ca en gang om måneden grundet allergi. Og må nok være ærlig og sige, at så længe mine hunde har adgang i min seng og andre møbler, får de altså et bad i ny og næ. smiley alt andet er jeg for sart til. smiley

• #33   12. jan 2017 Jeg sidder på en skammel eller på min røv

• #34   12. jan 2017 Jeg svømmer selv med mine hos Bækkelund Hundepension ved Mesinge på Nordøstfyn.
    Her i vinterhalvåret ca. 1 x måned.

Har også hørt om denne ved Ørbæk;
    http://www.canisvitae.dk/svommehallen.

Ellers er der flere på Jyllandssiden/ Trekantområdet.

• #35   12. jan 2017 Nu er jeg så heldig, at mine er små maltesere, så jeg har investeret i et babybadekar med stativ. Det er nok de bedste penge jeg har brugt på udstyr smiley

• #37   12. jan 2017 Birgitta: Enggårdens ligger bestemt et stykke fra Fyn.. smiley Et sted i Jylland..

• #38   13. jan 2017 Enggårdens hundecenter ligger i Odder, hvor jeg bor - det er 25 km syd for Århus smiley

• #40   13. jan 2017 der er en i Ørbæk og så den du kommer på smiley fandt jeg ud af

• #41   13. jan 2017 Mine kommer i bad en gang imellem, i gennemsnit 1 gang om året.
    Jeg har ikke fundet nogen god stilling, så jeg går som om jeg har skidt i bukserne dagen efter vask af to hunde ..

• #43   13. jan 2017 ... og nogen af os gør det fordi hunden faktisk godt kan lide at få bad smiley Perle fik fx et bad i går aftes. Hun er ret glad for vand - også det der kommer ud af bruseren - og hun ser faktisk ud til at nyde det smiley ).
    Ok - hun havde så også et eller andet udefinerbart indtørret klamo smurt ud i pelsen. Og da hun jo li'som sover under dynen så får hun altså bad jævnligt.
    Clinton er ruhåret og får ikke sådan bad. Han bliver skyllet hvis han er beskidt men shampoo er kun noget vi bruger i absolut nødstilfælde. Han er så mindst lige så glad for vand og bad som Perle - rimeligt usædvanligt for en terrier smiley Det hænder at han dukker op i brusenichen mens man selv er i bad smiley

• #45   13. jan 2017 "for lidt og for meget fordærver alt" gammelt ordsprog passer vist godt her, synes de skal vaskes efter behov, det er her før udstilling og når de har brugt gylle som parfume, den stank kan jeg ikke holde ud, så slipper de ikke for et bad !!!

• #46   13. jan 2017 Folk må da vaske deres hunde lige så tit de gider for min skyld smiley men når nu ts har problemer og får ondt når hun vasker hunden, så er det måske ret relevant at vide hvorfor hun vil vaske den skide hund;) normalt er der faktisk ingen som helst grund til at vaske en normal hund som fodres med et godt foder;)
    Har den rullet sig i noget, så ja men det er nok ikke ligefrem dagligt, fældning tja en alm overbrusning efterfulgt af en grundig gennembørstning kan nok gøre det og bliver hunden fodret rigtig bør det jo kun være aktuelt to gange årligt;)
    Så hvis ts tror at hunde skal vaskes, så er det rigtig relevant at fortælle at nej, hunde skal ikke nødvendigvis vaskes;) så der er ingen grund til at ødelægge ryggen smiley

• #47   13. jan 2017 vil i ikke godt holde jer til det jeg har skrevet har ikke bet om at få afvide hvorfor jeg skal og hvorfor jeg ikke skal bade mine hunde jeg ville høre hvad folk gør når de bader deres hunde fordi jeg så sys at mine trænger til et bad og så er jeg faktisk bedøvende lige glad med om folk sys det er forkert at bade dem;) som jeg os har skrevet er jeg ikke typen der over bader dem det er måske Max 1-2 gange om året max og ellers taget vi til stranden hele sommeren

• #50   13. jan 2017 Jeg gør det også på gammeldags facon. Hunden bliver bundet i badet, en god spand vand med shampoo, en telefonbruser og en svamp, så gør det fint. Jeg kan ikke ligge på knæ, men jeg kan sidde på hug en del af tiden.

Jeg vasker dog normalt kun en hund om dagen, netop på grund af belastning af ryggen. Eneste undtagelse er hvalpe, det går lidt hurtigere med dem.

Kommentér på:
vask af hunde

Annonce