{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Hundeejer typer? {{forumTopicSubject}}

Fik en tanke efter at have læst lidt i tråden med hunden som livsstil; Der er mange måder at have hund på, så hvis du skulle sige noget om, hvilken type hunde ejer du er, hvad skulle det så være? Og har det ændret sig over tid?

Hvilke typer af hundeejere kender du/møder du? Omgås du meget samme typer, som du selv er/har været, eller er det mere forskellige hundeejer typer, du løber på?

Og kan "jeg drømmer om at blive hundeejer en dag" type også være en slags hundeejer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeejer typer?
  • #1   12. mar 2017 Jeg er nok den type hundeejer, der så vidt muligt, gør alting efter bogen smiley

• #2   12. mar 2017 Jeg er en forfærdelig pylret hundeejer. Og har svært ved at forstå at man kan være andet. Og kan SLET ikke forstå at man kan behandle dyr dårligt (efter MIN terminologi). Mine hunde betyder uendelig meget for mig og de mennesker jeg omgås er nok lidt samme typer (altså typen, for hvem hundene har en betydelig rolle i deres liv omend ikke alle i samme omfang som mine hunde har).

• #3   12. mar 2017 Den pylrede type hopper jeg også med på!

• #5   12. mar 2017 Jeg har nu også indtryk af at nogen af jer også er ret aktive typer, når der gælder jeres hunde?

• #7   12. mar 2017 Jeg ved ikke, om jeg ligefrem er pylret, men jeg er den type, hvor hundene betyder enormt meget i mit liv. Meget af mit liv centreret omkring hundene, og jeg kan ikke forestille mig en anden type tilværelse.
    Mange i min omgangskreds er lige som mig, men jeg har da også venner, der enten ikke har hund eller har hund på en anden måde end jeg.

• #8   12. mar 2017 Jeg er helt sikkert også den meget pylrede hundemor smiley
    Hvis mine hunde er glade, så er jeg glad - hvis de ikke er glade, så er jeg heller ikke! Jeg er også typen, der tager "hunds-første-sygedag" hvis de fejler noget smiley

Jeg er også en ret nørdet hundeejertype, jeg elsker at suge ny viden til mig, og lære mine hunde at kende, og deres kropssprog.
    Jeg er også nørdet i den forstand, at jeg typisk går "all-in", når jeg beslutter mig for et projekt - og det gælder også for hundene smiley
    Nu har jeg fx besluttet mig for "projekt rallyhund", og så drøner jeg rundt til diverse kurser, konkurrencer og træninger med Dumle, for at lære alt om rally smiley

• #11   12. mar 2017 Jeg er typen der gør mit bedste for at min hund har et dejligt liv hvor der sker noget. Han er det vigtigste i mit liv. Jeg holder af, at han kommer ud og opleve noget og kommer til træning. Jeg er ikke vildt pylret dog.

Jeg omgås ikke mange mennesker med hund. Min mor (og stedfar) har hund og vi er af nogenlunde samme mening- der er nogle punkter hvor jeg har sat mig lidt mere ind i tingene, men generelt er vi enige om hvad der er "godt".
    Jeg har også en tæt på mig, som har hund på en måde jeg ikke rigtig bifalder, det er dog ikke noget jeg blander mig i.

Det samme med de folk jeg f.eks. går til træning med, jeg snakker fint med dem alle, men der er nogle stykker som er af den "gamle type" der tror på dominansteorien osv. - det emne vender jeg så bare ikke med dem smiley
    Jeg omgås desværre ikke nogen, som går op i det lige så meget som mig og som jeg ser herinde og det er faktisk lidt ærgerligt, tror det kunne være super hyggeligt at have sådan en person i hverdagen.

• #12   12. mar 2017 Jeg er nok også den lidt pylrede hundeejer. Jeg frygter hele tiden, at der er et eller andet galt med Atlas. Jeg er også meget aktiv, både med træning og de daglige gåturer. Elsker at gå i naturen med ham.
    Og så er jeg også en rigtig hundenørd. Jeg er ved at tage en universitetsuddannelse som forhåbenligt gør mig i stand til at arbejde med hunde på fuldtid en dag. Jeg skal skrive bachelor om dominansteori hos hunde og starter på hund og trænings instruktør uddannelse til juni, så hunde fylder rigtig meget.

Jeg omgås mange forskellige hundejertyper. På studiet er der nogle som er lige så tosset med hunde som mig, men jeg kender ikke nogle i området hvor vi bor. De fleste her har hunden som hyggehund, og jeg synes, at de er lidt bagud, når vi en gang imellem snakker træning osv.

• #13   12. mar 2017 hmm..
    tidligere var jeg træningstossen, især med mine boxere, gik til dit og dat og lærte dem alle mulige mere eller mindre ubrugelige tricks og påhit.
    Adfærd har altid interesseret mig, forståelsen HVORFOR hunden nu gør som den går, både på godt og ondt.
    Fodring har også været en stor interesse i mange år og er det i aller højeste grad stadig (råfodring)

Nu er jeg mere hundeejer på hundens præmisser, jeg gør ikke ret meget ud af træning mere, lærer dem basisting som jeg har brug for at de kan i hverdagen.
    Jeg nyder nok mere vores ture ud i det blå, som vi dyrker dagligt, og gør en ære i at de trives optimalt og hviler i sig selv.
    Jeg har så heller ikke hunde mere der SKAL aktiveres og stimuleres i et væk, for at hvile i sig selv, og det tror jeg også bliver fremtiden for mig som hundeejer.

så ja, man ændrer sig med tiden, eller jeg har ændret mig (og fysikken har)

Jeg savner tit boxerne, og savner også træningen og fælleskabet omkring det.
    men jeg har så stadig tæt kontakt til boxerfolket her, og får stillet abstinenserne når jeg er sammen med dem.

ellers er min omgangskreds en broget folk, lige fra træningsnarkomanerne til udstillingsfolket og dem der bare har en hund, uden at vide ret meget omkring den art..

• #15   12. mar 2017 Jeg er sådan en mega-nørdet og hysterisk pylret type hundeejer.

(Uh, jeg synes der var en lille tue på græsplænen, måske slog han foden på den - Må hellere få en tid hos kiropraktor/dyrlæge/massør eller lign)

• #16   12. mar 2017 Meget spændende!

Jeg havde nok en fornemmelse af, at der måtte være en del, der havde skiftet type hen af vejen, og det er godt at få de historier med.

• #19   12. mar 2017 Kors i skuret. Jeg tror ikke der kan være tvivl om, at jeg falder ud til den nørdede side smiley
    Noget, der udviklede sig da vi fik hund nr. 2.
    Jeg fordyber mig voldsomt, når noget fanger mig, og når nu min mand også er faldet i fælden, så er vores liv smækfyldt med hund på alle mulige måder.

Helt uden overdrivelse kredser vores liv omkring vores hundehold og en indædt hundeinteresse og brugshundesportsinteresse.

Pylret - både/og.
    Katastrofetanker får jeg nærmest dagligt, men det bliver heldigvis ved tanken - jeg farer ikke til dyrlægen ved det mindste symptom.

• #22   12. mar 2017 Da jeg var yngre havde jeg ydehunde, nu har jeg nydehunde smiley

Som yngre var jeg træningsnarkoman, trænede agility, lydighed og jagttræning med mine ft. spaniels, gik schweiss med gravhundene.
    Jeg levede så meget af mit liv som muligt på træningsbanen.

I dag er jeg fuldstændig afslappet i forhold til træning, whipperne kan de ting de skal kunne for at fungere sammen med os i hverdagen, men de er generelt ret uopdragne.
    Det væsentligste for mig, er den livsglæde de bringer ind i min dagligdag. Jeg elsker at se dem løbe, elsker at lege med dem, ja, elsker bare at have dem omkring mig og nyde dem for det de er.

Samtidig med at whipperne kom ind i mit liv blev en gammel drøm om at opdrætte bragt til live og den del brænder jeg virkelig for. Jeg elsker at nørde stamtavler og kigge på mulige kombinationer.
    Det et utrolig berigende at bringe et kuld hvalpe til verden og se dem udvikle sig og et privilegium, at have søde og engagerede hvalpekøbere, der sætter pris på det stykke arbejde, man lægger i opdrættet, tænk at få lov til at sprede så megen glæde smiley

En bonus i forhold til whipperne, er at min mand har forelsket sig hovedkulds i racen også, så i dag er det ikke kun mine hunde, det er i høj grad hele familiens.

Jeg mødes med mange typer af hundeejere, både træningsnarkomanerne og de der har en enkelt familiehund som de hyggetræner lidt med.
    Desuden går vi en del på udstilling og mødes her med andre whippetejere, vi deltager også gerne i gåture og andre sociale arrangementer med andre whippet/myndeejere.

• #23   13. mar 2017 Hmm jeg er en overbekymret hundeejer. Men jeg er også et overbekymret menneske smiley :D - der foretrækker alle omkring mig har det allerbedst muligt. Især dem jeg elsker allerhøjest og der er kræet altså på top ti...

Jeg ER nørdet, hvis jeg interesserer mig for noget, endda kun perifert, så skal jeg død og pine vide mere om det.

Jeg er doven, virkelig doven, men hunden får mig ud. smiley

Tilbage til det der med at have det bedst muligt, så er jeg en ejer der elsker at forkæle min hund -med alt fra måltider til lange gåture, træning og bare opmærksomhed. Og jeg tror jeg er den ejer min hund (til dels) gerne vil have. Uden det skal forstås som om han får sin vilje konstant...men mere som hvordan giver jeg min hund et så optimalt liv som muligt.

• #24   13. mar 2017 hm.... jeg er hundenørd og træningsnarkoman. Min omgangskreds består mestendedels af folk som mig selv smiley Hundene er en livsstil for mig - og min mand smiley Vi tager fx sjældent på en ferie hvor hundene ikke kan komme med.
    Jeg er ikke pylret med min hunde, men tager det alvorligt, hvis der sker noget med dem. Vores hjem er et hundehjem. Vi kunne aldrig drømme om at formene dem adgang til at sidde hos os i sofaen eller ligge hos os i sengen fordi der skal være pænt. Vores hunde fylder meget i vores liv. Min mands familie forstår os slet og ret ikke når vi melder afbud til familiefødselsdag fredag aften fordi vi ikke tager afsted igen fra vores hunde, når de har været alene hele dagen.

• #25   13. mar 2017 Jeg er den afslappede hundeejer, og vælger hunde efter det. Jeg elsker at gå ture med mine hunde, dase i sofaen med mine hunde, lege med dem, give dem sjove udfordringer, tage på spændende udflugter osv.
    Har gået til træning af og til, men synes ærligt talt at det er røvsygt, bortset fra pausen, hvor det er hyggeligt at sludre med andre hundetosser smiley
    Da jeg var yngre, gik jeg mere op i træning af hundene, og var mere hys/bekymret. Er absolut blevet mere afslappet med alderen.
    Omgås mange forskellige hundeejertyper: Slædehundetossen, udstillingstossen, træningstossen, opdrættertossen, jagthundetossen, gadehundetossen og familiehundetossen. Fælles træk er, at de fleste hundevenner er tossede med hunde, og prioriterer dem meget højt smiley

Kommentér på:
Hundeejer typer?

Annonce