{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Maria A
Maria A
Tilmeldt:
2. jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Ny hvalp stor race {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi er en familie med 2 drenge på 7 og 9 år. Vi har også vores skønne Saga på næsten 1 år som er en blanding af chihuahua og cavalier king charles på 3,5 kg. Hun er rolig og utrolig kælen og bare dejlig. I august var vi desværre nødt til at få aflivet vores labrador tæve på 11 år.
Nu kommer problemet/udfordringen. Vi savner en stor hund! Men jeg har det bare ikke godt med at skulle tage på arbejde og efterlade lille skrøbelige Saga sammen med en hvalp som allerede som 8 uger gammel er større end hende.
Hvad er jeres mening/erfaring?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp stor race
  • #2   2. jan 2018 Min mening er at du har ret.
    En chi skal ikke være alene med en hvalp af stor race. Den kan brække ryggen så nemt som ingenting.
    At opdele en flok er for mig slet ikke en mulighed. Jeg har hunde så de har glæde af hinanden.
    Jeg ville vælge en hund af samme størrelse, eller kun en smule større, så de kan lege sammen.


  • #3   2. jan 2018 du kan også vælge at adobtere en voksen hund smiley

  • #4   2. jan 2018 jeg ville aldrig uanset str. lade lille aktiv hvalp og ældre hund der er vant til ro når man er på arbejde gå alene sammen .... her har jeg også brugt gitter som opdeling mellem to områder så de kunne se hinanden ...

    min ældste var så bestemt heller ikke glad for den lille meget aktive hvalp og den ældste kunne sige fra på en ret voldsom måde i starten ...

    havde tidligere også 2 hvor de enedes pænt fra dag 1, men stadig gjorde jeg det muligt for den ældste at være for sig selv når vi ikke var hjemme ...


  • #7   2. jan 2018 I skal ikke forvente at kunne have to så forskellige hunde alene sammen. Hvis den store er hvalp/unghund er det direkte uforsvarligt.

  • #11   2. jan 2018 Selvfølgelig kan det da fungere, men i skal være vågne, og som anbefalet ovenover, skille dem ad når de skal være alene.

    sidst havde vi irsk ulvehund med ild i røven, sammen med cairnterriere og katte, det har aldrig været et problem.

    mine er aldrig skilt ad når de er alene, men i hvalpetiden sørgede jeg for at de to små var skilt fra de store.


    profilbillede
  • Maria A
    Maria A Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #12   2. jan 2018 Tak for jeres svar. Jeg er blevet bekræftet i at det nok er bedst at vælge en mindre race. De skal jo helst kunne få glæde af hinanden og ikke være mere besvær for os. Vi havde tænkt på en eurasier som nr 2. Elsker elsker den race. Men det er noget helt andet end min Chi med nogle helt andre behov. Hm, måske en anden gang.

Kommentér på:
Ny hvalp stor race

Annonce