{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
365 visninger | Oprettet:

Løbetid og tisser inde?? {{forumTopicSubject}}

Hmmm, måske er det et underligt spørgsmål, men håber I så bærer over med mig
Frida er i løbetid, hvilket i sig selv er næsten rent rædselsregime Hun kører stilen som den sure Madame Mim herhjemme og skælder konstant ud på de to stakkels drenge De lægger sig til gengæld i kurvene med store øjne og ikke forstår at deres dejlige legekammerat generelt bare synes at de er jævnt trælse
MEN nu er hun også begyndt at tisse/markere indenfor?? Det har hun ikke gjort i tidligere løbetider, og jeg har egentlig en fornemmelse af at det er en form for afmarkering..
Jeg arbejder 2 timer om ugen, så tror næsten ikke der findes hunde, der er ude at lege/gå/tumle rundt så meget som mine. Og hun laver også både det ene og det andet udenfor, men kan så gå lige ind og tisse en lille tår på gulvet også
Nu har hun efter et par dage med den “opførsel” fået at vide, at så må hun bare være hvor jeg kan holde øje med hende konstant Så tænker at jeg får stoppet hendes “tendens” på den måde.
Men er det “normalt” at tæver kan begynde at markere sig indenfor i deres løbetid?
Hun har aldrig gjort det før, og min gamle rottweiler tæve gjorde aldrig noget lignende de 9 år vi havde hende... Så vil bare være sikker på at der ikke er noget i andet i vejen (hun er godt nok en mokke overfor hanhundene, men ellers er hun glad, frisk og spiser/drikker normalt med normal temperatur).

Kommentarer på:  Løbetid og tisser inde??
  • #1   9. mar Vi har haft/har tæver som bliver urenlige ved løbetid. Jeg har læst flere steder at det er som med kvinder. Man skal simpelthen tisse hyppigere.

• #2   9. mar Tak for svaret Louise Så prøver jeg at have hende ude lidt oftere.

• #3   9. mar Ja prøv om ikke det hjælper.

• #4   9. mar Det gør jeg Normalt tonser hundene rundt på vores jord frit (de ved præcis hvor de må gå til), men når Frida er i løbetid er det under totalt kontrollerede forhold så jeg ikke risikerer at hun ignorerer grænserne eller at andre hanhunde kommer ind på vores jord
    Men jeg prøver nogle flere gåture og tisseture

• #5   9. mar Jeg har tævemor på snart 5 år og 2 af hendes tævehvalpe på 1,5 år.

Tævemor gjorde som din med urinere (Hele døgnet) indenfor og indimellem også afføring (Kun nat) I hendes løb indtil hun var 2 år. Begge hendes tævehvalpe gør det også, når de er i løb (Forventer de også stopper, når de bliver 2 år). De er også meget ude i løbet af dag/aften. Ingen aggressivitethed overfor hinanden eller hanhunden, vi også har.

Har oplevet det tidligere ved en rottweilertæve, vi havde og ellers ikke i vores lange hundelivskarriere, hvor det først stoppede som 2 års, andre har måske haft det i den første og anden løb.

Jeg er iøvrigt en af de kvinder, der netop har skulle oftere på toiletet når jeg havde menses som Louise nævner Men jeg voksede mig ikke fra det

• #6   9. mar Åh, det kunne da være skønt, hvis hun vokser fra det med tiden
    Men det er “dejligt” at høre, at andre tæver har samme adfærd set i det lys, at der så ikke er noget alarmerende ved det

• #7   9. mar Jeg har en helt klar forventning om at mine hunde først er helt renlige som 2 års uanset køn, hormoner o.s.v.. De gennemgår mange facer til deres voksenliv. Mine forventninger er altid blevet indfriet og ved at have så lang en forvenintnings horisont, kommer man ikke til at gøre en eventuel "dum" periode til et problem, så man kommer til at påvirke situationen negativt, så det måske, bliver et reelt problem.

Er lige vendt hjem efter nattevagt, men håber jeg har fået formuleret mig, så det kan forestås

• #8   9. mar Ha ha, ja man er lidt distræt på tasterne efter nattevagter Men forstår udemærket dit indlæg

• #9   9. mar Jeg har haft en enkelt tæve, der gjorde det ved 1. løbetid men aldrig senere. Ingen af de andre har gjort det, men ja, de skal tisse oftere og de markerer mere optil og under løbetid.

• #10   9. mar Det er bare lidt sjovt at det først kommer her i hendes 4. løbetid
    Men så længe at det ikke kan have en patologisk årsag, så skal hun nok stoppe igen, tænker jeg Om ikke andet, så napper vi da bare lidt renlighedstræning igen

• #11   9. mar Måske du skulle være obs på blærebetændelse. Det har været koldt og fugtig. Ikke at jeg siger at det er dét, men som du selv nævner, så er det spæjst at det først er 4. løbetid.

• #12   9. mar Du har nok ret, Louise. Det skader jo ikke lige at ringe til dr. Dyr for en sikkerhedsnåls skyld

• #13   9. mar Nej og er hun løbsk, er det jo ikke underligt hvis der er lidt blod i urinen.

• #14   9. mar Min Emma var urenlig i løbetiderne, hun tissede altid i bukserne indenfor - men det stoppede da hun blev steriliseret som 4årig ? Havde lidt på fornemmelsen at det måske var lidt en protest over at ha bukserne på..

• #15   9. mar Var der nogen teori om hvorfor hun stoppede efter sterilisering?
    Frida er hysterisk med at holde sig ren under løbetid så jeg opdager ofte kun at hun er i løbetid fordi jeg skriver forventet tidspunkt ned Så hun bruger ikke bukser. Men kunne forestille mig, at hun kunne have samme reaktion, hvis hun havde sådan nogle på

• #16   9. mar Nej ingen teori om hvorfor det stoppede da hun blev steriliseret - jeg var bare glad for det gjorde Måske fordi hun slap af med bukserne - Eller simpelthen bare fordi løbetiderne stoppede..

• #17   9. mar Mormor herhjemme tisser i min seng hvis hun kan se sit snit til det, når hun er i løbetid. Ellers gør hun det ikke.
    Ingen af de andre tøser tisser inde, men til gengæld begyndte hanhunden at tisse inde under løbetiden hos mor og datter, som er dem som Bello plejer at gå sammen med.

• #18   9. mar Det var et øv sted hun tisser
    Heldigvis er vores hanhunde ikke begyndt at tisse indenfor. Ollie er kemisk kastreret og Viktor er endnu ikke kønsmoden, så Fridas løbetid interesserer dem ikke rigtig

• #19   9. mar Det er ikke værre end hun holdes ude.. og min lille knægt er kun 17 mdr så jeg regner stærkt med at næste gang, så har han lært det, og tager det med ophøjet ro.
    Han har været god til at gå sammen med dem, selv med den ene i højløb, men hun vil så heller ikke parres.

• #20   9. mar Her går den unge mand med gentlemans wrap under løbetid, ellers vader vi i hanhundetis...

• #21   10. mar Er det de der frotté mavebælter, Louise..?Bello har kun tisset 3 steder i de næsten 4 uger det har stået på, så vi har trods alt været ok forskånet for det helt store..

• #22   10. mar Ja og så køber vi de her billige bind til 5 kr. Dem som ingen kvinder vil gå med. Vi har købt vraps hos hooked4pets og maxizoo. Godt nok ikke frotte men det er nu lige meget.

• #23   10. mar Super.. dem må jeg kigge på hvis dyret fortsætter med det pjat

• #24   10. mar Det er simpelthen SÅ smart! har dem også altid med, hvis vi er på hotel, på besøg eller lignende. Han er knap 2 år, så håber det hjælper med alderen. Vi lægger 2 af de bleer ved siden af hinanden.

Kommentér på:
Løbetid og tisser inde??