{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

Peter Z
Peter Z
Tilmeldt:
12. feb 2018
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96

Diarre {{forumTopicSubject}}

Min hvalp har nu i tre dage haft dårlig mave og det startede alt sammen ved at hun kom i en godtepose af sig selv og tømte den. Er det noget jeg skal gå videre med hos dyrelægen eller kan jeg gøre noget ved det selv?

Hun er begyndt og lave stort 3-4 gange om dagen nu og det er kun om morgenen at det er en hård afføring. og de resterende gang er det vildt tyndt hun går også rundt og presser uden der kommer noget ud flere gange om dagen?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diarre
  • #2   17. apr 2018 Der er udbrud af Giadia pt - også i Nordjylland...blot lige til orientering.

    http://hunden.dk/nyheder/hundediarre-smitter-mennesker-og-dyr-i-nordsjaelland/46231#.WshyILZP5E4.facebook


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #3   17. apr 2018 Hun spiser stadigvæk som hun plejer, altså det skal lige siges for en lille uge siden der begyndte hun og ikke ville spise maden og der gik jeg udfra det var fordi hun var træt af den samme fodder, så jeg kommer lidt leverpostej i og så ryger det hele ned. men det kan vel ikke være problemet..

    Jeg har svært ved og tro det skal være giardia da jeg bor i et lille område og jeg lader hende ikke komme i nærheden af andre hundes afføring. og det startede lige akkurat den aften hvor hun fik alle de kiks, det skal lige siges de kiks hun fik fat i er slet ikke beregnet til hvalpe men er tilskuds kiks til voksen hunde (en stor lab må maks få 2 om dagen, det var et fejlkøb)



  • #4   17. apr 2018 ville køre hende på skånekost 2-3 dage ... koge ris med kylling ...

    risene skal koges i dobbelt så meget vand som normalt, alt 1 dl ris til 4 dl vand og så noget kylling ved ... koges i 40 minutter ...


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #5   17. apr 2018 Kan se på google at folk siger af små portioner af gangen hvad vil du mene om det skal jeg køre små portioner og så flere gange eller bare som jeg plejer morgen og aften?

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #7   17. apr 2018 Nu har jeg lige været en tur ude i haven og kigge på afføring og kan se for hver gang hun har skidt der bliver den hårdere og hårdere altså tilbage til normal afføring, og jeg fik sagt forkert med 3 dage det er kun 2 dage lige akkurat præcist faktisk. og den indeholder ikke nogle blodspor eller en ildelugtende lugt og farven er også som den plejer og være. burde jeg så ikke godt kunne udelukke at det er giardia? som sagt det opstod 30 min efter de kiks der..

    og okay Isabelle det vil jeg så gøre smiley


  • #8   17. apr 2018 Jo selvfølgelig. Hvis det er ikke stinker - så er det ikke Giadia.
    Talte med en fra Nordsjælland, der kunne fortælle, at man ikke var et sek i tvivl, hvis det er Giadia. Det stinker som en fiskefabrik iflg hende.


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #9   17. apr 2018 Altså selvfølgelig lugter hundelort jo men den lugter ikke anderledes and alle de andre gange Og nej har ikke hovedet dernede smiley smiley snakker om når hun har skidt og vinden så har blæst min retning så har man da lige fået en ufrivellig sniffer.

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #10   17. apr 2018 Lige en anden ting hun er også begyndt på at tisse måske 10 gange når jeg går ud med hende i haven hvor før alt det her startede der tissede hun maks to gange, kan det være for at afmærke hendes område eller,?? ja undskyld alle de spørgsmål vil bare gerne være sikker.

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #13   17. apr 2018 Det foregår kun i haven, var lige ude nu her hun laver en stor tår og så bagefter 3 forskellige gange hvor hun lige drypper lidt, hun satte sig endnu en gang også for at skulle skide men der kom intet...

  • #14   17. apr 2018 Du kan sagtens ha en hund der er smittet af Giardia selvom hun ikke snuser til afføring! Der kan ha ligget en lort på noget græs hun snuser til, hun snuser måske en anden hund i røven, drikker vand fra sø/vandpytter osv udendørs samt bare almindelig samvær med andre hunde da cysterne sætter sig i pelsen også.. og især hvalpe bliver ekstremt nemt smittet!!

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #15   17. apr 2018 Ja det er jeg selvfølgelig godt klar over, men jeg tænker mere at det er de kiks der har gjort da det som sagt startede lige efter. hun har kun en lege kammerat en ældre hund på 10 år og har talt med dem og der er ikke noget med deres hund. så derfor vil jeg først prøve og give hende de der canikur tabletter. og hvis jeg ikke ser en virkning der så ryger hun til dyrelægen smiley

  • #16   17. apr 2018 Desuden går der ca 14 dage fra smitte til symptomer smiley

  • #17   17. apr 2018 Er ikk fordi jeg kan vide om det er det men der er store udbrud med det og man bør ikke være helt så hurtig til at afvise.. var bare min pointe smiley

  • #18   17. apr 2018 plus det også kan komme fra katte og kattelort..

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #19   17. apr 2018 Giver dig helt ret og er kun glad for du skriver som du gør - grunden til jeg er "sikker" i min sag er som sagt at det kom 30 minutter efter hun havde kværnet de kiks der og på posen stod der en stor hund må maks få 2 om dagen men ikke på en gang. det kan jeg kun forestille mig giver ordentlig lorte mave og nok også dage efter, og som jeg også skrev før det bliver bedre for dag til dag. har ikke udelukket det har den i baghovedet men jeg hælder mest til det med kiksene. smiley

  • #20   17. apr 2018 Prokolin fåes også på apoteket o vist nok også i maxizoo. Vi har altid en tube liggende.

    Hvis ikke det er ovre om et par dage ville jeg lave en test for gardia.

    Der sker ingen skade ved at give voksen godbidder som længe det er som godbidder og ikke måltider i en længere periode


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #21   17. apr 2018 Problemet er det ingengang er godbider men tilskuds kiks ved ikke om det er det samme, jeg kan huske lige da jeg fik hende der gav jeg hende en enkelt og læste så på pakken hvad det var beregnet til, der gik hun også og havde dårlig mave og sked tyndt. dog ikke lige så længe som nu men nu har hun også spist en del flere den her gang smiley

  • #22   17. apr 2018 10 tissetåre lyder som blærebetændelse. Uf vi var igennem et langt forløb. Jeg ville straks holde øje med hvor stort væakeindtaget er pr dag og få tjekket urinen i et mikroskop. De kan praktisk talt fortælle dig med det samme om der er noget

  • #23   17. apr 2018 Kender ikke helt begrebet tilskudskiks? Antog bare fejlagtigt det var en voksen hundekiks?

  • #24   17. apr 2018 Skånekost og procolin/zoolac kan hjælpe meget men er det ikk ovre om få dage bør du få testet for Giardia - det er 3 afføringsprøver fra 3 forskellige dage taget på samme tidspunkt af døgnet ca (der kan gå op til 3 dage mellem de udskiller de cyster man tester for) - det er ikk alle dyrlæger der er obs på dette men ellers kan du ikk bruge svaret til noget da det kan vise forkert! og Giardia kan give on/off dårlig mave dvs hvis hun senere igen får dårlig mave bør hun også testes!!

  • #25   17. apr 2018 altså forstået på den måde at dyrlægen så skal blande de tre afføringsprøver sammen og teste det som en prøve..

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #26   17. apr 2018 Biscrook gravy bones hedder de og der står på pakken at det er tilskudsfoder ikke kiks sorry.
    Har lige set nu på google at diarre faktisk gør chancen større for blærebetændelse....
    https://www.netdyredoktor.dk/hund/sygdomsleksikon/b/blaerebetaendelse/

    Hvis man går til dyrelægen hvordan fungere det så tjekker de hunden for alt eller kun det man beder fks skal jeg betale både for at få tjekket aførringen og urinen?
    har aldrig prøvet det nemlig.


  • #27   17. apr 2018 du skal bede dem lave en udvidet afføringsprøve (sendes til Tyskland) hvis du vil ha tjekket for flere ting i afføringen også en urinprøve for blærebetændelse hvis du mener hun har symptomer på det.. ellers for at teste for Giardia beder man om en test de udfører på klinikken for Giardia alene (en del billigere men giver jo så kun svar på den ene ting) og prøven tages over 3 dage som beskrevet.. hunden bør måske tjekkes for at være dehydreret hvis ikk den drikker nok i forhold til hvad den kommer af med.. især hvalpe er sarte..

  • #28   17. apr 2018 testen i Tyskland tager ca 4dage hvor den for Giardia på klinikken laves samme dag.. nogle gange med det samme mens man venter smiley

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #29   17. apr 2018 Skal lige være sikker på jeg forstår det 100 procent rigtigt, urinprøven bliver den også sendt af sted til tyskland?. altså hun startede her idag med at være fuldstændig utæt men det er kun udenfor ikke indenfor og hun piver ikke når hun tisser eller ligende.

    og ved du hvad sådan noget koster ca udvidet afføring test og giardia? smiley


  • #30   17. apr 2018 nej blærebetændelses testen laves på klinikken samme dag smiley en udvidet afføringsprøve (hedder vist profil c) koster ca 1400kr og den for Giardia koster 400kr hos min dyrlæge - så i det lag ca.. ved ikk hvad en test for blærebetændelse koster desværre..

  • #31   17. apr 2018 Jeg ved at min sygeforsikring dækker afføringsprøverne men husk at medregne selvrisikoen smiley

    Det bør du måske ringe og spørge om de dækker på forhånd fordi hvis de dækker kan du ligeså godt ta den udvidet.. det gør jeg ihvertfald for at være helt sikker.. der er nemlig også en parasit ved navn cryptosporidium der gir samme symptomer som Giardia og de er også i familie - det er smitte fra katte, hunde, fugle, harer blandt andet..


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #32   17. apr 2018 Jeg har den ansvarlige hundeforskring den udvidede pakke hos agria ved du om den indeholder sygeforskring synes ikke jeg kan læse mig til det nemlig derinde..

    og tak for alt din hjælp jeg værdsætter det virkelig. smiley

    Edit har lige logget ind hos agria og jeg er dækket af sygeforskring thank god


  • #34   17. apr 2018 Nej det ved jeg desværre ikke - men prøv at ring til dem smiley Man kan som regel læse det på de papirer man fik tilsendt enten pr mail eller post (i betingelserne/forsikringspolicen)

    Det var da så lidt smiley Er bare super vigtigt man er obs på Giardia da det desværre kan gi permanente skader på tarmen - det døjer min hund desværre med smiley Så hun har tit blød mave og sart mave.. så er de smittet så skal man gerne igang med behandling og rengøring asap smiley Og mange dyrlæger ved desværre ikk nok om emnet - så skulle din hund være smittet så lav et oplæg herinde og få gavn af vores andres viden.. Det får du formentlig mere ud af end dyrlægens råd.. det er nemlig ikk altid så nemt at komme af med, især hos hvalpe pga deres immunforsvar ikk er færdigt udviklet.. jeg måtte igennem 6!! omgange før min hund blev parasit fri.. bare et godt råd smiley Men håber da virkelig det bare er dårlig mave pga kosttilskud smiley


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #35   17. apr 2018 Må se det hele an i morgen hun har haft diarre i to dage men kan se en på afføringen at den bliver bedre og bedre, og tisseriet har kun stået på siden kl 15-16 stykker idag.

    Lad os antage at diarren er væk i morgen kan blærebetændelsen så gå væk af sig selv eller skal der så stadig behandling ind over?


  • #36   17. apr 2018 Ved mistanke om blærebetændelse (hvilket det kunne tyde på hun har) så skal man altid få det tjekket og så hurtigt som muligt! Diarren burde ihvertfald være væk efter MAX! en uge på skånekost osv.. ellers ville jeg få det tjekket - dvs maven skal også være okay på normal foder efter 7 dage smiley

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #37   17. apr 2018 Lige det sidste spørgsmål, skal jeg køre skånekost på hende selvom jeg har tænkt mig og give hende de der canikur tabletter som jeg blev anbefalet herinde i starten af tråden?

  • #38   17. apr 2018 Hvad race er hun? smiley

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #39   17. apr 2018 Labrador smiley

  • #40   17. apr 2018 Ja det vil klart være optimalt - så kommer hendes mave sig endnu hurtigere smiley Godt udkogt ris, kylling/fisk også grøntsager smiley Altid ved diarre skånekost - især når det er Så tyndt smiley og sørg for at hun drikker godt - når/hvis hun både har tynd mave og blærebetændelse må hun ikke blive dehyderet!! du kan evt se på hendes tandkød om det er blegt.. ellers er du i tvivl så få dyrlægen/dem i receptionen (hvis dem i receptionen vil det selvfølgelig) til st tjekke om hun er dehydreret når du aflevere en urinprøve smiley

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #41   17. apr 2018 Har lige tjekket tandkødet det er blegt hun drikker ca 2 en halv skål vand om dagen og tror den kan rumme lige lidt over en liter vand. jeg vil ligge mig i seng nu og smæk en film på.

    Igen tusinde tak for alt din hjælp, og også til alle jer andre selvfølgelig det varmer virkelig der er så rare mennesker der vil hjælpe smiley :)


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #42   17. apr 2018 plus der er nok også omkring en 300-400ml vand i hvert måltid hun får.

  • #43   17. apr 2018 Okay, det lyder til hun får meget vand - det i sig selv kan også være et symptom..

    Ha en dejlig aften - dejligt jeg kunne hjælpe smiley Held og lykke med hende smiley


  • #45   17. apr 2018 Hørt smiley

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #46   17. apr 2018 Haha nej det har i da ret i her er et af de sidste nye jeg har taget smiley

    profilbillede
  • #47   17. apr 2018 Hun er da Mega bedårende smiley Slet ikk til at stå for smiley

  • #49   17. apr 2018 De der store ører... suk... I'm in love smiley

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #50   17. apr 2018 Og her er lige i starten da jeg fik hende hjem smiley

    profilbillede
  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #51   17. apr 2018 Hun er virkelig skøn ja, hun betyder virkelig alt for mig og gør mig så glad det er den bedste investering jeg noglesinde har gjort mig. smiley

  • #53   18. apr 2018 jeg havde også en hund der fik diarre af noget den spiste. Det gik hurtigt over med canikur og skånekost, men få dage efter fik hun blærebetændelse og dyrlægen mente diarreen var årsagen til blærebetændelsen. Vi gav ca. 500,-. for en udvidet undersøgelse af urinen med dyrkning og dertil medicinen. Så mit råd er at du tager en suppeske og får en urinprøve på hende, i et rent glas og frisk til dyrlægen. (efter aftale med dem.) smiley

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #54   18. apr 2018 Hendes diarré er helt væk og har nu almindelig afføring hun tissede to gange i morges så det er jo gode tegn

    MEN MEN MEN... efter vi havde leget lidt i haven og var gået ind så gik der 5 min og så kom der den sindsygeste rumlen fra hendes mave og så skulle hun ud der kom 3 rigtig små opkast af sådan noget gult væske/slim men der var intet mad i da hun ikke havde fået morgenmad endnu..

    jeg vågnede op til hun var i fuld gang med at gnaske i min væg for der er et huld i den, og hun har lagt og slikket på væg tapet og der er jo lim i sådan noget.. og også spist noget af det.

    Kan det være årssagen??

    Venter pt på min mor og så tager vi hende højst sandsynligt til dyrelægen for nu synes jeg sgu det er det ene efter det andet..


  • #56   18. apr 2018 Opkast af galde før morgenmad ses jævnligt. Det er bare fordi maven er tom.
    Godt der kom styr på afføringen igen.


  • #57   18. apr 2018 Ved opkast kan skånekost også hjælpe smiley

  • #58   18. apr 2018 nogle hunde laver tyndt fordi de er stresset . kan være din hund er stresset på turene smiley ligesom nogle hunde kan blive køre syg

  • #59   18. apr 2018 En hvalp, og særligt en labrador kan bare finde på at æde alt muligt godt. Det første år er der en masse erfaringer med at vågne om natten til lyden at diarré, der splatter på dit soveværelsesgulv og opkast lyde før du har nået at drikke morgenkaffen.

    Det er vigtigt at være meget opmærksom og være meget seriøs omkring hvalpens sundhed, men oftest skal man holde øje med væskeindtaget og regne med at det fikser sig selv med ris/kylling/prokolin/zoolac/husk - hvad der fungerer bedst for dig og din hund.

    Min dyrelæge tog 300 kr. for en ja/nej urinprøve for at tjekke for blærebetændelse. Jeg fik et 80 % sikkert svar når jeg afleverede den, og et opkald en time senere med lidt flere detaljer.

    800 kr. for udvidet test, hvor bakterierne dyrkes og fortæller om hvilken art betændelse der er snak om.

    1200 for ekstra udvidet, der blev sendt til sverige.

    Forsikringen burde dække når selvrisiko er betalt


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #60   18. apr 2018 Så blev jeg 1800kr fattigere men kan nu slappe af igen, hun blev ikke tjekket for giardia da lægen ikke mente det var symptomer for dette, hun blev dog tjekket for nogle andre parasitter i bagdelen og alt var godt der også. Nu venter jeg bare svar på den urinprøve.. better safe then sorry right... fik også købt noget af det bedste skånefoder og sådan en tube ting der også skal hjælpe..

  • #61   18. apr 2018 Det bedste skånefoder, kan være meget varierende fra hund til hund. Vi fik også fra dyrlægen, og kan simpelthen ikke huske hvad det hedder. Jeg opdaterer når jeg kommer hjem fra job kl. 20 - håber jeg husker det. Indtil en anden bruger skrev 1 del ris, 3 dele vand og gerne kyllinge stykker i. Det giver jeg altid Ziva i 6 små portioner i løbet af dagen, og det har altid hjulpet på vores udfordringer.

    Når hun ikke vil drikke, hælder jeg bare tun op i vandet og rører rundt - så skal hun nok tømme skålen smiley Bare et trick, hvis du en dag er nervøs for risikoen for dehydrering efter vedvarende opkast og/eller diarre


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #62   18. apr 2018 Det mad jeg fik anbefalet er af navnet Hills, jeg kan ingengang overskue at melde det til forsikringen der er tale om at jeg kan få dækket 200kr det synes jeg ikke kan betale sig med alt den korrespondance jeg kommer ud i med forsikringen... hvis det viser sig hendes blære ingengang fejler noget ja så bliver jeg en smule trist da 1800kr er sygt mange penge for mig at hive ud af budgettet. Men ja better safe then sorry.. smiley

  • #63   18. apr 2018 Krydser fingre for negative tests.

  • #64   18. apr 2018 Har hun forsikring?

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #65   18. apr 2018 Ja det har hun smiley

  • #66   18. apr 2018 Må erkende jeg sys det er Utroligt underligt at dyrlægen vælger at teste for parasitter men vælger at undlade giardia til trods for der er Mange tilfælde i Nordjylland pt.. og symptomerne varierere UTROLIG meget.. hun har jo netop symptomer derpå - opkast og diarre.. og hvis man er overbevist om det ikke er parasitter, hvorfor så overhovedet teste for nogle men ikke for det der er mest relevant? - virker mig helt hen i vejret.. ja undskyld men.. forstår simpelthen ikk den logik!! om noget bør man da netop teste for det man VED der er en epidemi med pt..

    Men godt du fik tjekket for blærebetændelse!


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #67   18. apr 2018 Den der slog mig allermest var at hun sagde til mig "Det der er en ikke en ren labrador"
    og det er det alle siger til mig det er selv dem jeg har købt hende fra..

    Har også fået af vide at det kun er rene labrador der har svømme hud mellem poterne og det har hun..

    Jeg tror at hun kunne udelukke det pga diarren var væk og som sagt kom den aften hun fik fat i nogle kiks der slet ikke var beregnet til hende.. og jeg fortalte det ikke lugtede osv.

    og opkastet var kun her til morgen har aldrig hørt en mave sige så høje lyde før holy moly.


  • #68   18. apr 2018 Det kan godt være det kun er 200 kr, men det er altså intet bøvl.
    Du sender bare regning og så sørger de for det. Du behøves ikke snakke med dem smiley


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #70   18. apr 2018 Så kunne det da godt være man skulle gøre det, who knows måske jeg så får råd til noget slik alligevel næste måned smiley

    Hende der vejledte mig fra forsikrkingen snakkede også noget om jeg skulle tage billeder af nogle bestemte sider fra hendes hunde bog. er det bare over pr mail man gør det eller eller skal det være rigtig post??


  • #72   18. apr 2018 Hvilken forsikring har du?


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #73   18. apr 2018 jeg har agria smiley

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #74   18. apr 2018 Det her er hendes værk fra i morges af tænker at klistre tapet giver rumle mave. Ja hun er sgu en frækkert når jeg sover. Vågnede op til hun bare smaskede løs på væggen

    profilbillede
  • #75   18. apr 2018 Okay jeg plejer bare at sende regning med en note om at de kan kontakte dyrlægen ved evt. spørgsmål. De har aldrig kontaktet mig, de deler bare din regning op og sætter beløbet ind på din konto smiley
    Ved ikke lige hvad det er for sider de vil se?


  • #76   18. apr 2018 Sådan er hvalpe smiley

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #77   18. apr 2018 Det var et eller andet om at når det er så tideligt inde i forsikringen så vil de se i bogen at hun vidst nok ikke har fejlet andet (hvilket hun ikke har) sender du med brev eller mail? smiley

  • #78   18. apr 2018 Siger heller ikke at opkast diarre kun er tegn på Giardia - det kan 110% sagtens tænkes at være pga det den har spist den ikke burde, men så spørg jeg bare igen: Hvorfor dælen da så spilde penge på at teste for nogle parasitter men ikke den man VED florerer i området, det er da helt ulogisk!! Så må man jo vælge at enten teste fuldt eller sige man ikk tror det er parasitter ergo slet ikk teste - det andet deres at spilde folks penge i min verden!

  • #79   18. apr 2018 Altså jeg sendte med brev men alle andre sender på mail smiley
    Det er virkelig nemt


  • #80   18. apr 2018 Man kan som regel både sende med brev og e-mail.. ihvertfald ved de forsikringer jeg har haft..

  • #81   18. apr 2018 Også her

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #82   18. apr 2018 Tro mig Pernille er helt enig det har været en dyr lærestreg for mig, tror det var på grundlaget at hun havde diarre selvom hun jo godt vidste hvad der var 90 procent sikkert årsagen altså de kiks der.. I det mindste kan jeg sove roligt i nat smiley

  • #84   18. apr 2018 Næh du skal holde øje med væggen

  • #85   18. apr 2018 Tjaeh, i min verden kan man først det hvis alle parasitter er testet for - som sagt i min verden er det enten eller smiley

    Ville overveje om dyrlægen har udnyttet det er din første hund - Nogle dyrlæger har det desværre med at ville teste for selv uvæsentlige ting.. om det er pga pengene - pas.. Personligt har jeg både prøvet dyrlæger der tester for unødvendige ting (og jeg mener virkelig totalt unødvendige der ingen mening giver) og dyrlæger der tester for lidt fordi de prøver at spare mig pengene - problemet med det kan være tingene ikk bliver opdaget i tide og hunden kommer til at betale prisen.. Man skal finde en mellemvej og huske at selv vurderer tingene - selvfølgelig i samråd med dyrlægen.. (er ikke ment på nogen måde ondt)

    Jeg gør tit det at jeg hjemmefra laver en seddel over de ting der skal tjekkes/snakkes om og læser op på de ting jeg kan på forhånd så jeg er bedst muligt forberedt.. Fordi tit glemmer man det når man står derude også har man også lidt spørgsmål osv man udfra kan få en bedre fornemmelse af hvad der bør ske/gøres/testes for..


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #86   18. apr 2018 Der har jeg den perfekte løsning jeg ligger mig inderest og hun kommer til at ligge yderest på den måde hvis hun vil kysse med væggen så skal hun træde på mig og så vågner jeg med det samme.. ja jeg lå jo altid inderest inden jeg fik hende men den plads skulle hun åbenbart have, og det var slet ikke til diskussion smiley

    og så ryger hun ned det er 2 gang hun gør den laban.. første gang hun gjorde det hvor jeg tog hende ned der stod der lige pludselig en hvalp på kanten af sengen altså med benene på jorden og stirrede for groft på mig og kom med sådan nogle små gryntede piv der var hun sgu fornærmet synes det er så sødt viser bare hun har personlighed i mine øjne smiley


  • #87   18. apr 2018 Men dejligt du fik tjekket smiley

    Hvis hun begynder at få on/off dårlig mave så bør du dog ha Giardia i baghovedet smiley Men lad os satse på det var det hun havde spist smiley Lyder sådan..


  • #88   18. apr 2018 Kysse med væggen smiley

    Hvaaaa, ligger hun i sengen? smiley
    Selvfølgelig har hun personlighed. Hvad hedder hun?


  • #89   18. apr 2018 Hun lyder som en frækkert smiley Bare glæd dig til hun bliver teenager smiley

  • #90   18. apr 2018 Hahaha ja

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #91   18. apr 2018 Hun hedder Maggie og ja det gør hun da smiley hun er bogstaveligtalt min bedsteven jeg anskaffede hende pga ensomhed da jeg har valgt næsten alle mine "venner" fra da jeg gerne ville videre i livet, og det kom jeg ikke hvis jeg forsat sådan. og ensomheden er værst når man bare ligger alene fyldt med dårlige tanker der hjælper hun med at give mig en ro det er helt ubeskriveligt. smiley

  • #92   18. apr 2018 Det at ha hund bliver virkelig en hel livsstil smiley Kan slet ikk forestille mig et liv uden hund.. det er pisse vanedannende smiley

    Og det gode er at det er en god måde at få et nyt netværk på - feks har jeg mødt mange venner på den måde i hundeskoven/aftalt at gå ture med folk herinde fra/mødt folk på mine gåture smiley


  • #93   18. apr 2018 Har 2 Schæferhunde i sengen smiley
    Sødt navn og hun lyder som værende den rette beslutning for dig.
    En hund giver SÅ meget i livet og i hverdagen smiley
    Og man er aldrig ensom som hundeejer.


  • #95   18. apr 2018 Mille ligger i skrivende stund i ske under dynen smiley - And I'm loving it!!!! smiley

  • #97   19. apr 2018 Godt hun har det bedre smiley

    Jeg vil bare lige sige til en anden gang, og hvis der skulle være andre der læser med. At hunden ikke behøver have symptomer, hverken diarré eller at det lugter anderledes for at have giardia, desværre for det gør det så meget svære. Jeg fik kun testet Rosa fordi jeg havde mistanke om at Lucky havde det, Rosa viste INGEN symptomer på at have det, men når jeg skulle afsted med en prøve fra Lucky, kunne jeg ligeså godt få tester begge, og Rosas var positiv. smiley

    Jeg vil derfor råde alle til at få det testet 1-2 gange i året, evt samtidig med hjerte/lungeorm uanset om de viser symptomer eller ej (selvfølgelig også hvis de viser symptomer) så man bedre kan komme det til livs. smiley
    Nu har vi jo desværre været igennem det, så vi tester oftere fra nu af, for at være sikre på at vi ikke får det igen, men det er sådan en møg sygdom at få indenfor dørene..


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #98   19. apr 2018 ja er begyndt og snakke med en del, men vi er ikke i samme aldersgruppe så det er kun hund vi snakker om. der desværre også dem der skal frasorteres da deres hunde er fuldstændig uopdragen og sådan noget vil jeg ikke have rundt om min hvalp.

    Og ja det er en virkelig god putte partner hun plejer gerne og ligge sit hoved på overkroppen af mig og bare falde i søvn det er så rart smiley


  • #99   19. apr 2018 Er FULDSTÆNDIG enig med my only sunshine!

    Man bør teste 1-2 gange årligt for Giardia og hjertelungeorm.. Fordi det er helt korrekt at mange slet ingen symptomer viser - min mors hund viste heller ingen symptomer.. og der går en del symptomfrie smittebærere rundt derude..


  • #100   19. apr 2018 Husk at vi også er mange mennesker herinde og vi er her jo for det samme smiley
    Og ja, det er dejligt, elsker at mine hunde er hos mig om natten, også selvom de fylder lidt smiley


  • #101   19. apr 2018 Man skal bestemt også være selektiv med hvilke hunde man omgiver sin hvalp med - en hvalp kopierer adfærden på godt og ondt smiley

  • #102   19. apr 2018 Men Peter - herinde kan du jo trods alt se både alder og landsdel osv.. så måske er det lidt nemmere smiley Hundevenner er nu også gode at ha smiley

    Derudover så er der også træf med folk herinde nogle gange.. og i den hundeskov hvor jeg går ved jeg at der mødes en masse mennesker hver søndag kl.14 og går tur sammen, så måske er der noget tilsvarende? smiley Der er folk i mange aldre..


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #103   19. apr 2018 der var en enkelt hvor den prøvede og parre min hund over 100 gange på små 50minutter hvor jeg gav klart udtryk for jeg var utilfreds med det hvor han så kom med 30 års kortet og det var helt normalt adfærd og jeg skal komme efter dig bla bla bla, hvor jeg var ved at blive sindsyg i hovedet over at han ikke gad og gøre noget ved det. han var efterfølgende så fræk og spørge mig en dag efter hvor vi stødte ind i hinanden igen om de ikke skule lege sammen sagde bare jo jo men dukkede aldrig op smiley PS det er lige på kanten til at være min nabo i afstand rigtig akavet hva ;:D

    skal blive bedre til at sige fra smiley


  • #104   19. apr 2018 Er ikk altid nemt at sige fra nej! Men ja, mon ikk det kommer med tiden - jo mere sikker du bliver på at du gør det rette smiley

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #105   19. apr 2018 Plejer ikke at være et problem for mig, men blev sat i en situation jeg aldrig havde prøvet før. altså at personnen leger bedrevidene og bruger sin alder og "viden" imod mig. fakta var at min hund gjorde hvad jeg sagde hos ham hvor hans gjorde intet men alligevel sagde han som han gjorde. kom fuldstændig ud af min comfortzone og havde jeg sagt noget til det ville jeg have sagt det forkert fordi jeg blev sur men holdte det indeni.

    Hun har også legekammerater og allerede nu har hun fundet sin bedste ven en anden lab på 10 år der er krudt i ham og de kan godt nok lege vildt for sig.

    men ja det kan da godt være man skulle udnytte gruppen her også og få lidt bekendtskaber smiley


  • #106   19. apr 2018 Vi er slet ikke så slemme smiley

  • #108   19. apr 2018 Ja man kan blive helt paf i situationen - og ja, nogle gange er det bestemt bedre at holde mund og bare tænke sit.. det gør jeg TIT! Hvis en person spørger om vores hunde skal lege og jeg ikk er interesseret og helst ikk gider en diskussion så siger jeg ofte at jeg har en anden aftale (hvilket også tit er sandt)... og hvis man siger det et par gange så fatter selv de dummeste som regel pointen men kan ikk rigtigt sige noget og man ender ikke med at blive uvenner.. det kan jo forståeligt nok godt blive lidt en træls "debat" når det handler om vores kæledyr da vi ofte elsker dem utroligt højt og sys de er de dejligste i verden smiley Bare se herinde af og til.. uhha smiley

  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #109   19. apr 2018 Kan da muligvis godt komme på tale med en lege onkel, skal bare have det lidt bedre selv går pt gennem nogle trælse ting depression og sådan.. og den er grum.

    Jeg forstår virkelig ikke mentaliteten bag det at et andet menneske bliver sur over man ikke vil det de vil. jeg ville da bare komme videre i teksten.

    For eksempel den aller første gang jeg havde succes med at gå en noglelunde tur med maggie, der går vi forbi en dame der skal til at have sin hund ind i sin bil og det var en muskel hund hun havde. jeg fortæller damen at jeg ved ikke hvordan hun vil reagere da det er min første luftetur og første møde med en anden hund. det var hun helt ok med min hund bliver så virkelig glad og hopper op af hendes hund for hun vil jo sige hej og det var en stor hund. Hun siger så at vi burde prøve at gå lidt ned ad vejen sammen det eneste min hund havde i tankerne var at lege da vi havde gået i små 3-4 minutter siger hun så til mig at hendes hund har været udsat for mishandling og er derfor en rigtig bange hund så om jeg ikke lige kunne holde hende lidt på afstand jeg gør mit bedste selvfølgelig. det resulterede i hun bare vendte om uden at sige et ord til mig hvor jeg tænke what the actual fuck. hun blev åbenbart så sur over det at hun bare vendte om uden at sige en lyd og gik så sin vej.

    Tænkte da mine ting men så var den ikke længere, nu går hun så altid gerne en 500 meter uden om mig selvom min hund er blevet ti tusinde gange bedre til at sige hej til andre.. lidt sjovt er det altså smiley


  • #110   19. apr 2018 Folk er virkelig underlige nogle gange.. Man kan blive virkelig overrasket over HVOR underlige nogle er smiley - Som hundeejer kommer man tit ud for den slags sys jeg..


    Øv, er da ked af at høre du døjer med depression - det er bestemt ikke sjovt.. Har dog hørt at hunde/kæledyr kan gøre meget for folk med angst/depression smiley Det gør også at man skal fokusere på noget andet end hvordan man har det (har selv haft kræft, og der fik det mig op af sengen og til at tænke på noget andet hvilket var en stor gave) - Plus de bare gir så meget kærlighed og omsorg tilbage smiley


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #111   19. apr 2018 Ja det er noget mega lort for at sige det mildt, det sværeste ved det hele er at man skal erkende over for sig selv man har brug for hjælp den del tog mig en små 4 år. Men er da heldigvis på vej ud på den anden side så det er jo godt

    Det sammen med ensomheden var også de to største grunde til jeg ville have mig en hund - har altid gerne ville og ja så tog jeg chancen og det har i den grad hjulpet på det hele.

    Det er jeg glad for at høre at du overvandt det, det er godt nok også en grim sygdom at have på sig. smiley




  • #112   19. apr 2018 Ja som med al psykisk sygdom er det tabu og svært at indrømme ikk mindst overfor en selv - man vil jo helst ikk erkende man ikke er "normal" og er syg.. (kender en del med psykisk sygdom)..


    Er glad for at høre det har hjulpet smiley Og det bliver kun bedre når de bliver ældre og ikk kræver helt så meget irettesættelse, tålmodighed, renlighedtræning osv men bare er en voksen hund der kender ens vaner/rutiner osv..

    Og ja, kræft er noget fanden har skabt!! - tog mig 3år med højdosis kemo at blive kræftfri, det var dælme en voldsom omgang - men jeg er her endnu og det var det værd smiley Og Mille er en stor del af at få mig ovenpå igen (har fået super mange kemo skader jeg nu skal lære at leve med).. Og hun holder mig igang, det er helt sikkert smiley (Sidste uge gik vi på 3 dage 35km)


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #113   19. apr 2018 Ja det er desværre et tabu i dagens Danmark, men efter jeg har erkendt det over for mig selv så har jeg ingen problemer med at fortælle søde og rare mennesker ligesom jer det.

    Det lyder godt nok som noget af en omgang du har haft dig fy for den, og kender det selv jeg tilbragte aldrig tid udenfor eller nød naturen som jeg gør nu eller for den sags gik ture. Og alt det gør jeg nu og jeg elsker det.

    Nu kan man ikke rigtigt se det pga solen men det er vandet der er i baggrunden. Går gerne herned og sidder og nyder vandet det er vores favorit spot, et dejligt sted og sidde og lade tankerne slippe fri.

    Jeg vil hoppe i kassen nu så du må sove godt når du når så langt smiley


    profilbillede
  • #114   19. apr 2018 Vil også ind og savle på puder smiley Sov godt smiley

  • #115   19. apr 2018 Jeg har selv haft en depression, nu døjer jeg med angst. Der var for mig intet der hjalp mere end at få Lucky, så jeg kan virkelig godt forstå at du har fået hund, de er så fantastiske både som selskab men også som hjælp til at komme ud af depression osv. Netop fordi de tvinger en til at holde sig i gang, og det at være udenfor og få motion er så godt for en når man ikke har det godt. smiley

  • #116   19. apr 2018 hun ligner heller ikke en ren labber.. smiley du prøve kig på vores hund Sif. der kan du nok se meget forskel en ren labber er normal sort . hvid heller brun . helt ren uden en eneste plet - det er nok derfor din dyrlæge siger derfor den ikke er helt ren race smiley men vores anden hund puk er os to forskelle race golden og labber smiley

    https://mitjagtblad.dk/labrador-retriever/ kan læse lidt her
    http://www.labrador-retriever.dk/side.asp?ID=26968


    profilbillede
  • #117   19. apr 2018 men om de er rene racer heller ej så det er de dejlig som de er smiley det kan man slet ikke komme uden om

Kommentér på:
Diarre

Annonce