{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.725 visninger | Oprettet:

Emilie F
Emilie F
Tilmeldt:
21. mar 2018
Følger: 10 Emner: 2 Svar: 6

Hvad med seperationsangst {{forumTopicSubject}}

Min dyrlæge har netop konstateret at min 14 uger gamle hvalp har stærk seperationsangst fra især mig - hvilket også gør, at han slet ikke kan være alene hjemme.


Dyrlægen rådgav mig til at købe en adaptil defusor, som er i stikkontante, samt at købe zylkene, som han nu får én gang om dagen. Det har dog ingen virkning.

Er der nogle der har nogle fif til hvad jeg kan prøve, så vi får klippet "navlesnoren"?

Alt tages imod med kyshånd

ps. han er en pomeranian/pekingeser


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad med seperationsangst
  • #1   18. apr 2018 Hvordan og hvor længe har du trænet alene hjemme?
    Lyder til at du skal starte forfra.


  • Emilie F
    Emilie F Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 10 Emner: 2 Svar: 6
    #2   18. apr 2018 Jeg startede med alene-hjemmetræningen da han var lige knap 10 uger. Her fuldte jeg alle råd og ting jeg læste på nettet. Altså, jeg startede med bare at gå ind i andre rum, herefter begyndte jeg at lukke døren hurtigt, hvorefter at åbne den igen, og hvis han begyndte at pive, ventede jeg med at gå tilbage til han var stoppet. Har prøvet alle de indledende alene-hjemme-øvelser utallige gange, så ved ikke hvordan jeg skal starte den op igen, da det slet ikke virker til at virke på ham. Uanset hvad, så begynder han at pive med det samme jeg lukker døren mellem ham og jeg. Har du nogle fif? smiley

  • #3   18. apr 2018 Hvis du har prøve alle metoder utallige gange - på 4 uger - så har du (efter min mening) ikke rigtig givet nogle af metoderne en chance for at virke?

  • #4   18. apr 2018 En hvalp lærer ikke at være alene på 4 uger......

    Jeg har aldrig forstået det med at hvis hvalpen piber, må man ikke gå tilbage.......I min verden er man gået ALT for hurtigt frem, hvis hvalpen når at pibe, når den er alene. Man skal tilbage INDEN den når at pibe.....


  • Emilie F
    Emilie F Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 10 Emner: 2 Svar: 6
    #5   18. apr 2018 Kan godt se hvad du mener med, at man er gået for hurtig frem hvis den piver, men min hvalp begynder at pive så snart jeg lukker døren mellem ham og jeg. Det er ikke efter 10 sekunder eller andet, men LIGE med det samme smiley

  • #6   18. apr 2018 Emilie - så er han bare slet ikke klar til, at du går ud og lukker døren. Så er du gået for hurtigt frem smiley

  • Emilie F
    Emilie F Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 10 Emner: 2 Svar: 6
    #7   18. apr 2018 Hvornår mener i så han er klar? Jeg øver omkring 50 gange om dagen, bare at åbne og lukke døren, således han vender sig til det - derudover går jeg ind i forskellige rum, og prøver at abstrahere ham med lækre godbidder osv i stuen, men dem er han ligeglade med. Han følger bare efter mig.

  • Emilie F
    Emilie F Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 10 Emner: 2 Svar: 6
    #8   18. apr 2018 Så ved jeg ikke hvordan jeg skal gøre ham "klar" til at lukke døren?

  • #9   18. apr 2018 Du skal give ham tid. Rom blev ikke drukket på 1 dag......... Måske der går dage, måske uger . Men når han stadig er så ulykkelig, så er det fordi det går for stærkt........ Så er det måske 50 gange om dagen i flere dage, der skal til......

  • #10   18. apr 2018 Det er ikke angst men normal adfärd for en hvalp.

  • #11   18. apr 2018 Du kunne måske prøve med børnegitter først ? Hvis du ikke allerede har prøvet det.

    Mine, specielt Rosa kan også stå og pive hvis jeg går på toilettet uden hende, hun mener jeg er den dummeste i hele verden, men hun har aldrig haft problemer med at være alene hjemme. Så det kan også være det at han kan høre dig men ikke komme hen til dig.
    Jeg ved ikke lige hvordan man gør i forhold til at finde ud af det. Jeg ved bare at jeg aldrig har haft problemer med alene hjemme, men at når jeg er hjemme, bliver Rosa et pivdyr hvis hun ikke kan være hos mig, når hun ved at jeg er hjemme.

    Jeg har så heller ikke prøvet at have en hvalp der havde svært ved det at jeg gik, og Rosa har jo Lucky når de er alene. Jeg ved bare at her er der kæmpe forskel på at jeg lukker døren inde i lejligheden og på at jeg går ud af yderdøren.


  • #12   18. apr 2018 Du skulle være begyndt med et gitter og ikke en dør. Han viser tydeligt at døren er for meget.

  • #15   18. apr 2018 Hvor gammel var hvalpen da i fik den hjem og hvordan takler den ellers verden og udfordringer?
    Det jeg tænker er om den er meget usikker ellers.?



  • Emilie F
    Emilie F Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 10 Emner: 2 Svar: 6
    #16   18. apr 2018 Ginne-Bolognese. Han var 8 uger da vi fik ham, og jeg oplever ham generelt på ingen måde usikker. Han er en UTROLIG lille livlig før, der er nysgerrig og interesseret i alt hvad der rør sig smiley

  • #18   20. apr 2018 Zylkene er i 9 ud af 10 tilfælde ikke virksomt.

    Jeg ville kigge på anibio x-stress.

    Tag evt fat i team underbid, hun står i samme situation, tænker i kunne sparre med hinanden. Hun står også med en hvalp af selskabsracer, hvor der kæmpes med alene hjemme træningen


Kommentér på:
Hvad med seperationsangst

Annonce