{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

Ang trimning af Cocker Spaniel {{forumTopicSubject}}

Hej Cocker ejere.
Jeg har en Engelsk Cocker Spaniel som fik fjernet livmoder sidste år, som nu har fået en rædsom pels af det. Den er tyk og svær at børste i. Jeg har trimmet den og klippet den kort, men nu når den er ved at vokse ud igen, er den ret tyk og svær at plukke. Tænkte at jeg kunne bruge en furminator men har læst anbefalinger der fraråder den...
Men hvad gør i andre med samme problemstilling. Jeg bruger ikke elektrisk klipper på hende da hun er panisk angst for den..
Go dag derude ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang trimning af Cocker Spaniel
  • #1   23. apr 2018 Har du prøvet en trimmesten? Den tager mere hår ad gangen og er hurtig og nem at bruge ved håndtrimning.

    Jeg tænker at man måske kunne give trimmestenen et forsøg. Jeg ville selv bruge den store af dem og så i hvertfald tage det værste med den. Ellers så kan en furminater godt tage noget af underulden så det bliver nemmere at få fat i de lange, løse, stive hår, men af hvad jeg ved skal man passe på med ikke at bruge den for meget, for den tager rigtig godt ved. Jeg ville trimme først og furminater bagefter. smiley


    Jeg håber alt godt for hende i fremtiden, at hendes pels bliver bedre.


    profilbillede
  • #3   23. apr 2018 Du skriver: " Jeg har trimmet den og klippet den kort, men nu når den er ved at vokse ud igen, er den ret tyk og svær at plukke. "

    Ved at du har klippet den, har du gjort den endnu sværere at plukke ( kan blive umuligt uden at det gør ondt på hunden ).
    Spaniels får ofte mere ulden/krøllet/"umulig" pels, at at blive neutraliseret, desværre.


  • #4   24. apr 2018 Man plejer at anbefale en coat King til at fjerne underulden hos cockere.
    Har før trimmet en kastreret cocker, og nøj hvor er der meget arbejde i det.
    Når nu du ikke kan bruge trimmer, så fortsæt da med saksen smiley Måske en coat King kan være en god hjælp smiley


  • #5   24. apr 2018 Nu har jeg aldrig selv haft en steriliseret eller kastreret ECS, får det først når min tæve skal nu hér.
    Jeg ved dog, at når hunden først én gang har været klippet ned og man vil fjerne pelsen igen, så er den umulig at plukke - især når den oveni er steriliseret/kastreret.
    Coat King gør underværker og så få fat i én med mindst 18 "tænder". Trimmer er dog bedst, når du allerede har haft brugt den én gang, da saks er svær at få et pænt resultat med på ryg.


  • #6   26. apr 2018 Først vil jeg lige tilføje at min Cocker er 10, 5 år (hun fik lukket livmoderbetændelse og var i livsfare, så de fjernede det hele ) og jeg altid har trimmet hende korrekt. Også her hvor jeg har klippet pelsen kort, har jeg trimmet hende korrekt, hvilket betyder jeg ikke har brugt elektrisk trimmer eller har klippet i pelsen på ryggen, den er plukket.
    Mit problem er den ændrede pels eller hun fik fjernet livmoderen så den ændrede sig. Hun har altid haft en meget smuk pels som har været som den skulle. Men nu er den bare tyk og filter nemt. Ryggen er for så vidt ikke forandret det er mere fra siderne og ned plus på maven. Der er den svær at børste igennem og hun føler ubehag ved det. Dog er det sværere at plukke ryggen, pelsen sidder mere fast nu. Og der er mere underuld på ryggen også.
    Tænker at jeg må prøve coat King, nogen anbefalinger til en god en?


  • #7   26. apr 2018 Butiklunden fik jeg anbefalet til et trimmekursus smiley

Kommentér på:
Ang trimning af Cocker Spaniel

Annonce