{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Er jeg for pylret? {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Håber lidt på om jeg kan få be eller afkræftet om jeg er alt for pylret hvad angår vores nye hvalp.

Ser i, vi har en voksen hund på 3 år (Jessie) som er en blanding af collie/schæfer/broholmer/rottweiler, og en lille ny hvalp (Jane) på 8 uger. Hun er ren collie.

På anden dagen hos os, snapper Jessie efter Jane og kommer uheldigvis til at ramme hende lige over øjet så hun får en flænge, selvom de aftenen før rendte og legede sammen i haven. Jane var dagen efter ikke så begejstret for Jessie, men Jessie passede stadig på Jane som om hun var hendes egen.

Nu ca. 4 dage efter det er sket, er der ikke noget i mellem dem. Jane har accepteret at Jessie er leder af flokken, og opfører sig pænt. Jessie kan dog stadig snappe efter hende, men tror bare det er opdragelse.

Jeg tør dog ikke lade Jane sove nede på gulvet sammen med Jessie i frygt for at hun kommer til at ramme hende igen.

Er jeg for pylret eller har jeg fat i noget?

Håber virkelig i kan hjælpe da jeg faktisk havde/har utrolig meget skyldfølelse da jeg lå i samme rum som dem, og blundede.

Mvh Louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg for pylret?
  • #1   6. jul 2018 Hvis det vitterligt bare var en markering der ramte uheldigt og ikke mere end det (og det lyder sådan), så synes jeg du er for pylret, som du selv udtrykker det. Det er normalt for en ældre hund at opdrage og sige fra overfor hvalpen, at det så rammer lidt uheldigt, jamen det er hvad der sker.

  • #2   6. jul 2018 Er enig med Michelle smiley

    Men selvfølgelig skal du sørge for at den voksne ikke skal stå i ubehagelige situationer med en totalt krudtet hvalp - der er det dit job at gå ind og overtage smiley Det vil ihvertfald kunne mindske omfanget af behovet den ældre har for at sige fra/opdrage..


  • #4   6. jul 2018 Tusind tak for svar! smiley

  • #5   6. jul 2018 Hej Louise,

    Jeg er enig med de andre umiddelbart. Det lyder ret roligt og fredeligt mellem de to, som jeg forstår det du har skrevet smiley

    Når det er sagt så synes jeg du skal følge din mavefornemmelse. Hvis du ikke er tryg ved at de er sammen på gulvet, så sørg for at adskille dem, men uden at gøre det helt vilde ud af det. Det kommer jo også an på om du kan skille dem ad uproblematisk.

    Kan Jane være i sengen uden Jessie synes det er træls at hun ikke må være der, eller kan de være i hver sit rum?

    Men alt i alt synes jeg du skal følge din mavefornemmelse, så I alle 3 har det godt. smiley


  • #6   6. jul 2018 Hej Tinna
    Jane kan sagtens ligge oppe i sengen, mens jessie ligger nede i sin kurv og sover, så der er umiddelbart ikke noget problem der smiley og har lagt mærke til at jessie nærmest begynder at græde når der kommer andre ind i soveværelset mens jane er der, som om de er bange for at de skal tage hende eller gøre hende ondt. Desuden har jane sovet på gulvet og jessie i sin kurv mens vi har været vågne, så begynder så småt at tænke at det snart er på tide de begge sover på gulvet smiley


Kommentér på:
Er jeg for pylret?

Annonce