1.173 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
28 Svar
Bure. Bure.
Nu har jeg set så mange forskellige emner om burtræning - Bure. Nogle synes det er så synd for hunden, og andre ikke..
Hvad er jeres holdning?
(Min tøs elsker sit bur, så hun har bur både i stuen og bil, der bliver selvfølgelig ikke lukket ind til buret i stuen, så har intet imod det, så længe man bruger den rigtig.)
2 synes godt om
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.722
hunde med angst skal aldrig i bur og slet ikke alene. jeg har haft en rådgivning hvor ejeren ikke lyttede. det døde hunden af.
så det er mere end at være imod bur hos mig.
ud over det handler det om frit valg. vil en hund gerne sove i det med lågen åben er det da ok. men jeg kommer aldrig til at anbefale at hunden lukkes inde på så lidt plads alene. min erfaring siger at hvis en hund ikke kan gå frit i hjemmet alene og i det mindste i et rum bag et gitter imens der trænes frem mod at kunne færdes i hele huset, så er der andre ting galt. dem synes jeg man skal se på i stedet for at symptombehandle
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.874
Det er praktisk at kunne bruge i bilen, på udstillinger, på visit eller andre enkeltstående tilfælde hvor en adskillelse af hundene er praktisk.
Jeg har selv en hanhund der sover i sit bur - om den er åben eller lukket gør ingen forskel normalt - dog er den aldrig lukket de virkelig varme nætter - der skal han simpelthen kunne gå til et køligere sted hvis det bliver for varmt. Ved løbetider bliver det så lukket så vi alle kan sove trygt.
Jeg synes godt man kan bruge bur til hunde hvis det gøres med omtanke, når man er tilstede, så kort tid som muligt. Og selvfølgelig forudsat buret matcher hundens størrelse.
Hvilket gør brug af bur svært med store hunde.
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 83 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 363 Svar: 14.676
Der er han indespærret i omkring 7-8 timer - det har jeg ingen problemer med, han tilsyneladende heller ikke - men det foregår så udelukkende i traileren, da det bur jeg har i bilen til ham, efter min mening er for lille til et længerevarende ophold.
dec 2010
Følger: 87 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 915
hun har brugt et hunde bur. da hun var i en fræk alder
idag er der intet der behøves buret sådan set ikke . men hun var vant til og om dagen når vi var hjemme at buret stod fremme så hun gik selv ind og ud når hun have lyst til det.
aug 2008
Følgere: 1097 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.717
Men at bruge lukket bur fordi hunden eller ødelægger eller lignende, dét er jeg imod. En hund skal ikke sidde i lukket bur hjemme en hel arbejdsdag eller sove i det en hel nat.
jan 2006
Hvorfor ikke sove i det en hel nat ?
aug 2008
jan 2006
Fair nok - tak for svar.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Et bur kan være et lorteredskab i den ene situation (fx. brugt som løsning på separationsangst) og fantastisk i en anden (fx. brugt som helle og et sted til ro).
Det handler om omstændighederne og brugen.
dec 2010
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 731
Til gengæld har jeg brugt hvalpegård, når de skulle være alene.
Jeg bruger dog buret en del i andre praktiske situationer. Det kan være til stævner, hvis der kommer gæster, især små børn, hvor jeg gerne vil være i kontrol over situationen.
Når jeg har hvalp, bruger jeg også bur om natten! Forstår ikke hvorfor folk har så meget i mod det. Buret står altid lige ved siden af min side i sengen, og det gør at jeg rent faktisk vågner, hvis hvalpen begynder at rumstere og skal ud. Bruger jeg ikke buret på den måde, ja så vågner jeg ikke, og hvalpen kan ikke komme ud, hvis den skal tisse eller skide.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.082
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
De har et i stuen, og det bruger de ind i mellem til at sove i. Det er aldrig lukket.
Hvis man lægger mærke til det, så bevæger hunde sig ret meget rundt i løbet af en nat. Jeg tror at det er naturlig adfærd for en hund, og jeg tror at den slags naturlig adfærd bør man respektere.
Derfor bør en hund ikke ligge i et bur i 8 timer og sove i mine øjne. Men jeg kan godt se at det er nemmest.
mar 2017
Det er et sted hvor hund kan være i fred. Reglen er at går en hund der ind så skal “folk” holde sig væk.
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.602
Jeg hader det, og min hund skal ikke være lukket inde i et bur i 8-9 timer, stakkels hvalp der måske ikke er 100% renlig osv.
men vi havde et bur stående fremme i lang tid, for at vænne hende til det, pga kørsel, udstilling og træning. ingen af dem gad og bruge det inde. de ville fint være i det, hvis vi bad dem om det, men her er der bare ikke brug for at sted de kan være alene (De sidder og ligger ihvertfald altid ved os)
så nu har vi et bur i bilen og Thats it.
Vi klarede alene hjemme problemer med at være i et rum af gangen, af forskellige årsager er de dog nogen gange lukket hver for sig, dvs Vika har vores udstue og trille vores stue.
jan 2006
Mht at "bevæge sig rundt om natten" - min malle (og ja, han var EN og dette er IKKE en videnskabelig undersøgelse eller noget) lå i min seng og sov. Der hvor han "landede" var også der han lå, når jeg vågnede dagen efter
Den jeg har nu, gider IKKE pigelus og står ved havedøren ved en 22-23 tiden om aftenen og vil i hundegård for at sove.
Tror at man her igen - som i samtlige livets aspekter - skal lede efter nøgleordet "nuancer" - og at hvis en af jer skulle passe min hund og derfor mente at han da bestemt ville blive glad for seng eller sofa, fordi det var "synd" at smide ham i den trailer, jeg havde lånt jer til lejligheden .. faktisk ville lave et mindre overgreb på ham i bamhjertighedens navn.
Kig på hunden - det er ikke alle hunde, der har problemer med trailer / bur ..
Men igen igen - herinde er det sjældent HUNDEN, der ved bedst
okt 2006
de store står op sammen med damen Gudjammerligt tidligt, og går så i seng igen efter morgentissetiet. De små står op til morgenvanding i haven når jeg beder dem om det.
Asger vækkes med morgensang -
Typisk enten “godmorgen sol” eller “ i østen stiger solen op”. Og mynte vækkes til lyden af “ mynte jeg kører om 10 min. Let røven”..
aug 2008
jul 2018
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
M.h.t. at have hunden i bur i bilen, er der tilsyneladende ingen klare regler, men hunde skal som al anden baggage anbringes så det ikke kan ryge rundt i kabinen ved trafikuheld.
Det er i hvert fald den forklaring det lokale politi kunne give da jeg spurgte.
dec 2010
det er hvad der kan sket hvis hunden ikke sidder fast heller er i et bur i bilen
maj 2018
Følger: 27 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 153
- I Lejligheden der bruger hun sit bur som en slags hule. Når hun går derind, er det for, at få fred. Der er aldrig lukket for den.
Lukker aldrig Fiibi inde, når jeg ikke er hjemme, som regel hopper hun op i sofaen, og sover til jeg kommer hjem igen.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.613
Mht bur om natten, bevægelsesfrihed osv. så er hunde altså ret forskellige: Perle lander midt i dobbeltsengen hver evig eneste aften og det er dælme ikke meget hun røre på sig i løbet af natten. Hun kan til nød finde på at vende sig en enkelt gang, men det er så også det. Clinton går som regel i seng i sin lille kurv uden for soveværelsesdøren og han flytter til gengæld soveplads flere gange i løbet af natten og lister rundt i huset.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.412
Hunden får noget lækkert med i buret og slapper helt af.. Bliver lukket ud igen når den er faldet til ro.. Den går tit ind og lægger sig af sig selv når det står åbent.. Det bliver aldrig brugt når ikke mine forældre er hjemme.
okt 2006
Eller skal jeg lukke ham ude af buret så jeg er sikker på han ikke ligger der inde? Bør jeg vække hunden i løbet af natten og sikre mig han ikke dejser om på samme side igen? Isåfald hvormange gang i løbet af en nat vender i hunden?Og hvis jeg gør det at jeg lukker hunden ude af buret, må man så godt blive træt af hunden hvis den piver og tigger om at komme ind i buret?
Når vi så rammer løbetid - så synes folket det er bedre at jeg lukker min knægt fra flokken? Lukker døren og lader ham sidde alene i stuen hele natten?
Oh hvor ville jeg gerne være lidt mere firkantet indrettet..
okt 2006
Men hvor i er forskellen for hunden at han sover i det åbne bur 52 uger årligt fra 22-7. Og de 6 uger årligt hvor buret lukkes fra 22-7?
Ja skulle der nu være en grund til hunden ikke kan holde sig, lige precist lige den dag hvor tæven er højløbsk, så er mine hunde heldigvis sådan indrettet at de siger til. Så måtte man jo op og lufte hunden. Det samme gør vi i øvrigt med de andre der sover i fodenden eller på gulvet, hvis de siger til i løbet af natten - så de kan komme ud og ikke bare gør på gulvet.
mar 2017
I vores tilfælde vel det være uansvarligt at lade dem hoppe rundt i bilen. De er jo store, og over 100 kg hund ville flyve lige i nakken på os hvis uheldet var ude.
jan 2006
Scroll lidt ned af siden ...
http://skive2day.dk/pas-paa-i-bilen-en-lille-hund-kan-veje-som-en-hest/
mar 2017
Bure.