1.173 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Bure. Bure.

Nu har jeg set så mange forskellige emner om burtræning - Bure. Nogle synes det er så synd for hunden, og andre ikke..

Hvad er jeres holdning?

(Min tøs elsker sit bur, så hun har bur både i stuen og bil, der bliver selvfølgelig ikke lukket ind til buret i stuen, så har intet imod det, så længe man bruger den rigtig.)

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bure.
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.722
    #3   2. sep 2018 bruger bur til træning. vi har lært ham at derinde er dit Helle. han har det nogle gange med til træning og venter deri og i bilen nu og da. da vi indlærte det stod jeg på tankstationer i dk og tog hund og bur ud og belønnede ro. det var naturligvis da det var indlært og skulle kvalitetssikres

hunde med angst skal aldrig i bur og slet ikke alene. jeg har haft en rådgivning hvor ejeren ikke lyttede. det døde hunden af.

så det er mere end at være imod bur hos mig.

ud over det handler det om frit valg. vil en hund gerne sove i det med lågen åben er det da ok. men jeg kommer aldrig til at anbefale at hunden lukkes inde på så lidt plads alene. min erfaring siger at hvis en hund ikke kan gå frit i hjemmet alene og i det mindste i et rum bag et gitter imens der trænes frem mod at kunne færdes i hele huset, så er der andre ting galt. dem synes jeg man skal se på i stedet for at symptombehandle

• #4   2. sep 2018 Jeg synes et bur i en størrelse hvor den muliggør fysisk bevægelse og forskellige stå, sidde og ligge stillinger og med vand tilstede er en praktisk ting at lære hunden at kunne lide.
    Det er praktisk at kunne bruge i bilen, på udstillinger, på visit eller andre enkeltstående tilfælde hvor en adskillelse af hundene er praktisk.
    Jeg har selv en hanhund der sover i sit bur - om den er åben eller lukket gør ingen forskel normalt - dog er den aldrig lukket de virkelig varme nætter - der skal han simpelthen kunne gå til et køligere sted hvis det bliver for varmt. Ved løbetider bliver det så lukket så vi alle kan sove trygt.
    Jeg synes godt man kan bruge bur til hunde hvis det gøres med omtanke, når man er tilstede, så kort tid som muligt. Og selvfølgelig forudsat buret matcher hundens størrelse.
    Hvilket gør brug af bur svært med store hunde.

• #5   2. sep 2018 Jeg bruger aldrig bur indendørs, men i bilen / traileren - hvor min hund ligger om natten, når vi er afsted til konkurrencer og den slags.
    Der er han indespærret i omkring 7-8 timer - det har jeg ingen problemer med, han tilsyneladende heller ikke - men det foregår så udelukkende i traileren, da det bur jeg har i bilen til ham, efter min mening er for lille til et længerevarende ophold.

• #6   2. sep 2018 vi har Sif
    hun har brugt et hunde bur. da hun var i en fræk alder smiley
    idag er der intet der behøves buret sådan set ikke . men hun var vant til og om dagen når vi var hjemme at buret stod fremme så hun gik selv ind og ud når hun have lyst til det. smiley

• #7   2. sep 2018 Jeg har intet imod bur i bil, eller brugt som hule derhjemme.
    Men at bruge lukket bur fordi hunden eller ødelægger eller lignende, dét er jeg imod. En hund skal ikke sidde i lukket bur hjemme en hel arbejdsdag eller sove i det en hel nat.

• #8   2. sep 2018 #7

Hvorfor ikke sove i det en hel nat ?

• #9   2. sep 2018 Martine - Jeg synes stadig der skal være frihed til at bevæge sig rundt til forskellige sovepladser eller mulighed for at hunden har et uheld og ikke skal sove i det. Så jeg ville ikke putte hunden i lukket bur om natten.

• #10   2. sep 2018 Erika

Fair nok - tak for svar.

• #11   2. sep 2018 Som med alt andet skal det vel bare bruges med omtanke og med måde.

Et bur kan være et lorteredskab i den ene situation (fx. brugt som løsning på separationsangst) og fantastisk i en anden (fx. brugt som helle og et sted til ro).
    Det handler om omstændighederne og brugen.

• #12   2. sep 2018 det her handel kun om nogle timer. om dagen. heller hvis vi skulle noget smiley men idag bruger vi det ikke

• #13   2. sep 2018 Jeg kunne ikke finde på at efterlade en hund i bur alene en hel arbejdsdag.
    Til gengæld har jeg brugt hvalpegård, når de skulle være alene.
    Jeg bruger dog buret en del i andre praktiske situationer. Det kan være til stævner, hvis der kommer gæster, især små børn, hvor jeg gerne vil være i kontrol over situationen.
    Når jeg har hvalp, bruger jeg også bur om natten! Forstår ikke hvorfor folk har så meget i mod det. Buret står altid lige ved siden af min side i sengen, og det gør at jeg rent faktisk vågner, hvis hvalpen begynder at rumstere og skal ud. Bruger jeg ikke buret på den måde, ja så vågner jeg ikke, og hvalpen kan ikke komme ud, hvis den skal tisse eller skide.

• #15   2. sep 2018 Jeg har et bur i sove værelset og et kæmpestort i stuen ved siden af min ende af sofaen, der er tæpper over så de elsker at være i dem, de er åbne så de kan bruge dem hvis de har lyst. Når der er løbetid bliver de brugt så der er ro på, løbetids tæver kan godt være lidt mugne. Men ellers bliver de bare brugt som hundekurve/huler, og det ved siden af sofaen bliver brugt i 2 etager, de elsker også at ligge ovenpå det. Selvfølgelig har vi også buret i bilen. De har aldrig været lukket i bur, når de var alene, det ville jeg ikke have nerver til, nu går jeg også hjemme ved dem, så jeg har ikke behov for at bruge burene andet end ved løbetider.

• #17   2. sep 2018 Generelt bruger vi ikke bur.

De har et i stuen, og det bruger de ind i mellem til at sove i. Det er aldrig lukket.

Hvis man lægger mærke til det, så bevæger hunde sig ret meget rundt i løbet af en nat. Jeg tror at det er naturlig adfærd for en hund, og jeg tror at den slags naturlig adfærd bør man respektere.

Derfor bør en hund ikke ligge i et bur i 8 timer og sove i mine øjne. Men jeg kan godt se at det er nemmest.

• #19   2. sep 2018 @Holly
    Det er et sted hvor hund kan være i fred. Reglen er at går en hund der ind så skal “folk” holde sig væk.

• #20   2. sep 2018 indenfor staff racen er det vældig populært at bruge bur, fordi racen er ret destruktiv.
    Jeg hader det, og min hund skal ikke være lukket inde i et bur i 8-9 timer, stakkels hvalp der måske ikke er 100% renlig osv.
    men vi havde et bur stående fremme i lang tid, for at vænne hende til det, pga kørsel, udstilling og træning. ingen af dem gad og bruge det inde. de ville fint være i det, hvis vi bad dem om det, men her er der bare ikke brug for at sted de kan være alene (De sidder og ligger ihvertfald altid ved os)
    så nu har vi et bur i bilen og Thats it.
    Vi klarede alene hjemme problemer med at være i et rum af gangen, af forskellige årsager er de dog nogen gange lukket hver for sig, dvs Vika har vores udstue og trille vores stue.

• #21   3. sep 2018 Jeg får så omvendt nervøse tics, når jeg ser folk kører med deres hunde løs i bilen. DET burde til gengæld være forbudt, og det har der vist også været på tale det skulle være ?

Mht at "bevæge sig rundt om natten" - min malle (og ja, han var EN og dette er IKKE en videnskabelig undersøgelse eller noget) lå i min seng og sov. Der hvor han "landede" var også der han lå, når jeg vågnede dagen efter smiley
    Den jeg har nu, gider IKKE pigelus og står ved havedøren ved en 22-23 tiden om aftenen og vil i hundegård for at sove.

Tror at man her igen - som i samtlige livets aspekter - skal lede efter nøgleordet "nuancer" - og at hvis en af jer skulle passe min hund og derfor mente at han da bestemt ville blive glad for seng eller sofa, fordi det var "synd" at smide ham i den trailer, jeg havde lånt jer til lejligheden .. faktisk ville lave et mindre overgreb på ham i bamhjertighedens navn.

Kig på hunden - det er ikke alle hunde, der har problemer med trailer / bur ..

Men igen igen - herinde er det sjældent HUNDEN, der ved bedst smiley

• #22   3. sep 2018 vores hunde knalder brikker fra ca. 10 aften til 7 morgen...
    de store står op sammen med damen Gudjammerligt tidligt, og går så i seng igen efter morgentissetiet. De små står op til morgenvanding i haven når jeg beder dem om det.
    Asger vækkes med morgensang -
    Typisk enten “godmorgen sol” eller “ i østen stiger solen op”. Og mynte vækkes til lyden af “ mynte jeg kører om 10 min. Let røven”..

• #23   3. sep 2018 Jeg synes der er stor forskel på en hund der gerne vil sove udenfor og så en hund der lukkes i bur i f.eks. soveværelset. I det sidste tilfælde tror jeg bare ikke på, at der findes en hund der så meget hellere vil ind i det lukkede bur og ligge 7-11timer.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #24   3. sep 2018 Luffe er en af nattevandrerne og jeg ville aldrig lukke ham inde i et bur. Det er selvfølgelig let at mene, når behovet aldrig har været der...

M.h.t. at have hunden i bur i bilen, er der tilsyneladende ingen klare regler, men hunde skal som al anden baggage anbringes så det ikke kan ryge rundt i kabinen ved trafikuheld.

Det er i hvert fald den forklaring det lokale politi kunne give da jeg spurgte.

• #25   3. sep 2018 https://www.youtube.com/watch?v=4_Tncgp5QPY
    det er hvad der kan sket hvis hunden ikke sidder fast heller er i et bur i bilen smiley

• #28   3. sep 2018 Fiibi er altid i bur når vi skal ud, at køre.. Jeg vil ikke risikere noget, så det er af sikkerheds hensyn - Hun elsker dog både, at køre bil og komme i buret, så ingen problem der.

- I Lejligheden der bruger hun sit bur som en slags hule. Når hun går derind, er det for, at få fred. Der er aldrig lukket for den.
    Lukker aldrig Fiibi inde, når jeg ikke er hjemme, som regel hopper hun op i sofaen, og sover til jeg kommer hjem igen.

• #29   3. sep 2018 Jeg bruger bur til mine i bilen; det er rasende praktisk og sikrest (jeg får også nervøse trækninger når jeg ser en løs hund i en bil). Jeg kan så tilgengæld ikke rigtigt se pointen med at proppe vovsen i bur i hjemmet. Der er andre måder at undgå uheld op gulvet og itugnavede diverse genstande og inventar smiley Men igen for nogen er det måske den rigtige løsning - hvem ved ?
    Mht bur om natten, bevægelsesfrihed osv. så er hunde altså ret forskellige: Perle lander midt i dobbeltsengen hver evig eneste aften og det er dælme ikke meget hun røre på sig i løbet af natten. Hun kan til nød finde på at vende sig en enkelt gang, men det er så også det. Clinton går som regel i seng i sin lille kurv uden for soveværelsesdøren og han flytter til gengæld soveplads flere gange i løbet af natten og lister rundt i huset.

• #31   3. sep 2018 Mine forældre har et bur til deres coton.. Det står i stuen og bliver kun brugt når hun er lidt for meget oppe at køre, fx når vi er der med vores 2-årige datter..

Hunden får noget lækkert med i buret og slapper helt af.. Bliver lukket ud igen når den er faldet til ro.. Den går tit ind og lægger sig af sig selv når det står åbent.. Det bliver aldrig brugt når ikke mine forældre er hjemme.

• #33   3. sep 2018 Så det åbne bur Asger sover i 52 uger årligt ved siden af sengen er ok?
    Eller skal jeg lukke ham ude af buret så jeg er sikker på han ikke ligger der inde? Bør jeg vække hunden i løbet af natten og sikre mig han ikke dejser om på samme side igen? Isåfald hvormange gang i løbet af en nat vender i hunden?Og hvis jeg gør det at jeg lukker hunden ude af buret, må man så godt blive træt af hunden hvis den piver og tigger om at komme ind i buret?
    Når vi så rammer løbetid - så synes folket det er bedre at jeg lukker min knægt fra flokken? Lukker døren og lader ham sidde alene i stuen hele natten?

Oh hvor ville jeg gerne være lidt mere firkantet indrettet..

• #37   3. sep 2018 Isabelle nej.
    Men hvor i er forskellen for hunden at han sover i det åbne bur 52 uger årligt fra 22-7. Og de 6 uger årligt hvor buret lukkes fra 22-7?
    Ja skulle der nu være en grund til hunden ikke kan holde sig, lige precist lige den dag hvor tæven er højløbsk, så er mine hunde heldigvis sådan indrettet at de siger til. Så måtte man jo op og lufte hunden. Det samme gør vi i øvrigt med de andre der sover i fodenden eller på gulvet, hvis de siger til i løbet af natten - så de kan komme ud og ikke bare gør på gulvet.

• #38   3. sep 2018 At en hund skal være i bur på køreture giver sig selv for mig.

I vores tilfælde vel det være uansvarligt at lade dem hoppe rundt i bilen. De er jo store, og over 100 kg hund ville flyve lige i nakken på os hvis uheldet var ude. smiley

• #39   3. sep 2018 Så er du da billigt sluppet, hvis du kun får 100 kg hund i nakken.

Scroll lidt ned af siden ...

http://skive2day.dk/pas-paa-i-bilen-en-lille-hund-kan-veje-som-en-hest/

• #40   3. sep 2018 Nå, jamen så et lille tons. What ever jeg dør nok. smiley

Kommentér på:
Bure.

Annonce