{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

Er det normalt? 1løbetid {{forumTopicSubject}}

Jeg passer min søsters tæve, som er gået i sin første løbetid.
Hun er meget mere urolig? Lidt mere hvileløs. Hun har nok blødt i 5 dage nu.
Derudover kan hun pludselig ikke være alene i buret. Hun har normalt elsket at være i buret og ligge og slappe af, men nu flygter hun eller prøver på at komme ud nærmest med det samme. Jeg prøver selvfølgelig at holde hende med selskab så vidt som muligt og tager hende med, når nu hun ikke kan være alene mere. Kan løbetiden virkelig gøre så meget ved hende? I dag går hun og piver og vil gerne ud. Samt hun søger mig meget. Har aldrig haft en tæve i sin første løbetid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det normalt? 1løbetid
  • #2   17. apr 2019 Jeg lader være, så vidt muligt. Og har hende med når jeg kan. Men kan desværre ikke have hende med over alt. Dog i aften hvor hun skulle have været i bur, kommer min bror og passer hende.
    Men tak for svar smiley så ved jeg at der ikke er noget unormalt i hendes opførelse


  • #4   17. apr 2019 Hun er i bur fordi hun ødelægger. Det er min søsters valg. Jeg passer hende bare. Jeg gider ikke gå og betale for en gnavet trappe, gnavet knagerække, eller min kærestes sko hun havde gnavet i mens vi var væk. Fordi hun slap ud. Jeg gør mit bedste for at hun er stimuleret inden hun kommer i buret og med nogle gode gnaveben. Hun er som sagt ikke min hund. smiley

  • #5   17. apr 2019 Fedt, så skal hunden traffes for at ejer ikke har gidet at lære den at være alene.... Det burde simpelthen være forbudt at sætte sin hund i bur!

    I øvrigt lyder det som en helt normal tæve i løbetid.


  • #6   17. apr 2019 den vane have Sif osse som hvalp men normal hvalpe adfærd men efterhånden med hende alder nu så har hun ikke behøves og være i bur mere smiley

  • #7   17. apr 2019 Det ER forbudt at sætte hund i bur alene hjemme. Det er ikke foreneligt med lov om dyrevelfærd nemlig.

    Stakkels, stakkels hund.


  • #8   17. apr 2019 @Malene hvordan er det forbudt?

  • #9   17. apr 2019 Arme hund der skal straffes fordi ejer ikke gider at træne hund.
    Hvorfor anskaffer man sig en hund for så at smide den i et bur?

    Jeg ville ønske, at vi gjorde lige som i Sverige, hvor det er forbudt at holde hund i bur.


  • #10   17. apr 2019 Det lyder meget normalt.. Min Mille blev en hel del mere separations angst i sine løbetider og i første løbetid var det helt slemt - faktisk så slemt at hun i ren og skær angst/frustration bed/nev mig i skinnebenet da jeg ville sætte hende på krog mens jeg gik på apoteket (kan se hende hele tiden og er noget hun er vant til hver 14. Dag).. Min mors var meget rastløs og var mega deprimeret og utilpas i alle løbetider.. De kan blive ret så påvirket af løbetid og det er forskelligt i hvilken grad men det er formentlig en kombi af at være i første løb/løbetid generelt også nok også at hun ikk er i vante omgivelser og har sin ejer hos sig tænker jeg...

  • #11   17. apr 2019 lyder helt normalt, mange forstår ikke hvad der sker og nogen bliver endda bange når blodet løber ud af dem (tror de tror de tisser inde) plus man ved ikke hvad der sker inde kroppen. prøv at give hende noget meget lækker i hendes bur så igen kan forbinde det som et positivt sted og evt sæt buret ved siden af sofaen når du sidder der og så kast godbidder der ind, så hun stille og roligt finder det trygt at være der smiley

    og dejligt du kan finde pasning smiley


  • #12   18. apr 2019 Det er nok meget svært for hunden at holde sig ren i buret, så føler den at den skal ligge i urene tæpper, det gør den bliver ked af buret.

    Løsning: undgå bur.


  • #13   18. apr 2019 Tak for jeres gode svar. Vi køber nogle gode ben til de få gange hun skal være i buret. Oftest er hun jo med over alt. I dag skal hun med på en mark og hygge sig. smiley

Kommentér på:
Er det normalt? 1løbetid

Annonce