Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  søger erfaringer med MRI scanning
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #1   25. apr 2019 Min ældste hund fik lavet sådan en scanning på KU sidste år i forbindelse med udredning for epilepsi.

Formålet var at udelukke unormale forhold i hjernen, så der var egentlig ikke mistanke om tumor, blødninger eller andet. De fandt så heller ikke noget, eller rettere: de fandt en normal hjerne.

• #2   25. apr 2019 En bekendt fik sin cavalier scannet. Symptomer var smerter on/off i kroppen. Diagnose: syringomyeli (nok stavet forkert..)
    Selve scanningen tror jeg ikke der var noget med, hunden reagerer fint på bedøvelse.

• #3   26. apr 2019 My er blevet MRI hjernescannet, da hun havde krampeanfald. Ved krampeanfald bør hunden MRI scannes før man kan konstatere noget, da symptomerne kan være meget ens.

Hun havde intet andet end en normal hjerne, så det er epilepsi.

• #4   26. apr 2019 Hej Simone. Hvor gammel var my?

• #5   26. apr 2019 Havde også en fransk bulldog (Josie) der blev scannet for at udelukke tumor mv da hun havde krampe anfald, først 1 anfald på 1år og derefter 2 på 1år også derfra tog det virkelig til og hun blev scannet (flere anfald) .. Det var epilepsi.. Hun prøvede diverse medikamenter mod epilepsi men hendes anfald forsatte og selvom de ikk blev længere eller mere voldsomme, så tilkom der små anfald som vi i starten ikk opdagede var anfald.. Hun lå feks i sengen og begyndte pludselig bare at ryste en lille smule (som hvis man frøs rigtigt meget).. Dyrlægen var dog sikker på at det var anfald og da hun stressede helt vildt over at blive passet og al det stress der var omkring hende (jeg havde desværre kræft i 3,5år) så havde hun desværre mange anfald og begyndte at reagere anderledes på feks andre hunde (med forsigtighed og ligesom bare ændret adfærd lidt ligesom når hun havde de små anfald), så jeg valgte at sige farvel og tak for alt.. Det var hende ikke værdigt til sidst og jeg kunne desværre ikk se en ende på al de stress og kunne ikk ændre det selvom jeg gerne ville.. Hun var Ca 4-5år da det startede og blev aflivet som 8årig Ca..

• #6   26. apr 2019 Hun var knap 2½ - det er snart 1 år siden.

• #7   27. apr 2019 Tusind tak for jeres svar!:)

Kommentér på:
søger erfaringer med MRI scanning

Annonce