Fifi spiser afføring :0( Fifi spiser afføring :0(
Hejsa.
Vores lille fifi på 9 md har desværre den dårlige "vane "at hun spiser afføring,med stor appetit.
Hun tømmer med velbeha kattebakken, nupper gerne en lille høm høm på gåturen..og ser hun sit snit til det, så kanøfler hun da også lige en godt fyldt blee fra blespanden.
Det er dælme ikke lækkert.
Vores gamle hund havde også den vane en overgang, mener at huske at vores dyrlæge, sagde at det var naturligt, noget instinktivt, ådsels halløj.
Vores gamle Bella stoppede med det igen, eller også snuppede hun bare disse "godbidder"når hun var uden for øje.
N¨å men er der nogen af jer der har et par ider til hvordan vi bedst for Fifi afvænnet med denne, for os lidt ulækre vane ;0)
På forhånd mange tak
Tanja og Fifi
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 146 Svar: 908
vh malene
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 146 Svar: 908
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 86
Jo vi lukker døren til der hvor ble spanden står..men hun er der desværremeddet samme hvis vi eller en gæst glemmer det Kattebakken har vi tænk at sætte op, så hun ikke kan nå den. :0)
Vi vil prøve at sige NEJ hver gang og så håbe at hun knækker koden :0)
Tak for jeres input :))))))
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Men held og lykke med træningen......:-)
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 244
jun 2006
Følger: 49 Følgere: 48 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 751
Der er forskel på om den spiser andres eller eget lort.
Min egen hund gjorde det mens hun var på Hills. Hun samlede alt op fra gaden incl. lort. Det var 100% foderet. Vi kørte med Hills 1 månede, da vi skiftede tilbage til eaglepack holdte hun op med det samme:o)
Nu bliver hun råfodret og vil absolut intet andet have. Ja hun tigger ikke engang når vi spiser bøf eller steg.
Hvis ikke du vil skifte foder, vil jeg råde dig til at sige nej og beløn med en godbid.
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 1.246
feb 2007
Fifi skal jo skifte fra hvalpefoder i næste månede når hun er 10 mdr.. Måske vi så skulle overveje et andet mærke.
Ang blee spanden,såhar jeg overvejet sådan en af de der lugtfrie.. de er vidst ikke så nemme at "bryde" ind i :0)
Ja og så tror jeg altså vi må finde en tandbørste.. for føj hvor har hun bare fået en monster ånde af alle de Ulækre godbidder hi hi.
Fifi spiser ikke sin egen afføring, har jeg ihvertfald ikke set endnu, men vi er også stor forbrugere af høm høm poser ,på vores gåture..
Trorikke jeg vil proppe vores katte og datter med piller der gør deres afføring uatraktiv for vovser...hi hi kan lige se det for mig... 2 katte og Mathilda siddene på række for at få deres daglige høm høm pille ;0)
Vil væbne mig med tålmodighed og en masse NEJ er..og så gåbe på en snarlig forbedret hunde ånde :0)))
Tusinde tak allesammmen :0))))))))
dec 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 60
Vores gør det også. Jeg ringede til diverse dyrlæger, som alle sagde at det sansynligvis er en dårlig vane
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Tanja, tror nok, at hun komme af med den dårlige vane, når i har trænet lidt. Som sagt er det mest tæver, og hvalpe, der spiser andres afføring, men lækkert er det jo ikke ligefrem.....he he
jun 2006
Følger: 49 Følgere: 48 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 751
Hvis det var hendes egen afføring ville foderskift højst sandsynligt ikke hjælpe, men da det KUN er andres afføring kunne det jo tyde på at den var "bedre" end hendes egen. De andre hunde har spist noget hun ikke har spist, men som hun gerne ville spise.
Hos os, skyldtes det foderskiftet. Men klart hunde har det jo med at få sjove og nogengange klamme vaner.
aug 2005
Følger: 43 Følgere: 44 Hunde: 7 Emner: 326 Svar: 1.382
feb 2007
Tror mig er der nogen der vil svine mig til ,så lad dem gøre det.. det siger i så fald, vidst mere om dem ,end om mig ;0)
Jeg spørger jo ikke for at støde nogen,men for at få en masse kloge hundeejeres gode råd.
:0) .0))))))))))
Fifi spiser afføring :0(