{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Vi må give op {{forumTopicSubject}}

Ronja og Lykke har gennem de sidste to mdr. oparbejdet et seriøst had til hinanden, og vi har prøvet alle gode råd, men det er gået helt galt mellem dem nu. De bider hinanden, og vi kan kun have dem i huset, hvis de er skilt ad. Men de stresser helt vildt, når de hører den anden, og når vi flytter rundt på os eller snakker med den anden. Det er ikke holdbart. Vi har fået at vide, at vi bliver nødt til at opgive hende og tro på, at hun kan skabe sig et godt liv i en ny familie.

Så vi håber, vi finder en udstationeringsfamilie til hende her på Fyn.

Ronja er utroligt kærlig og lærenem, og hun har intet imod de to store eller os, men Lykke kan hun altså ikke tåle synet af mere. De er meget jævnbyrdige, og de har kørt på hinanden, fra de begge var falsk drægtige, da Eisa fik hvalpe.

Det gør så ondt, så jeg ikke kan forklare det. Vi har kæmpet så hårdt for at få hende til at blive en god og lydhør hund i de 8 mdr., vi har haft hende her, og hun var stresset meget ned og havde fået en god portion selvtillid. Men det er så en af årsagerne til, at hun har turdet udfordre Lykkes position i flokkens hierarki.

Hvor er det svært at skulle give slip.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi må give op
  • #1   1. feb 2009 Det må ganske enkelt være et mareridt at stå i den situation.... Gør mig virkelig ondt for jer, men nok det eneste rigtige at gøre.
    Held og lykke med at finde det rigtige hjem til hende...((0:


  • #2   1. feb 2009 Tak skal du have. Hjernen kører på højtryk for at finde andre og rigtige løsninger.

    Det sværeste bliver at finde en familie, som vil være med til, at vi bruger hende i avlen en gang eller to. Og det vil vi rigtigt gerne, da der ikke er ret mange af racen, og der er ikke ret mange, som gider selv få et kuld hvalpe.


  • #3   1. feb 2009 annette. det er jeg rigtig ked a at hører. kender det godt med at det er hårdt at give slip. især når man knytter sig til dyrene ret hurtigt. smiley

  • #4   1. feb 2009 annette, hvordan er hun med børn, og er det kun din anden hund hun ik kan med, eller er det generalt alle? smiley

  • #5   1. feb 2009 Håber i finder det helt rigtige sted til hende.

  • #6   1. feb 2009 Tak.

    Og hun er god med flere andre hunde. Jeg er rigtig glad for din henvendelse, Kristina.

    Min store datter har lige ringet. Hun kan ikke bære, at vi skal af med hende. Hun og kæresten er vildt glade for hende også, og Ronja var rolig og tilfreds, da hun var med på besøg i fredags. Men de må ikke have hund for udlejer. Dog har de fået lov til at passe min hund - af og til. Så hvis vi spiller højt spil, så kan de måske have den en periode. De leder efter et rækkehus, enten leje eller andels, i Odense, da de begge starter der. Hvis det lykkes at finde et, så kan det måske gå. Men min mand vil nødigt give 'aben' videre til vores datter, men det ville være dejligt, om Ronja kunne blive i familien. De elsker hende, som hun er.

    Kender I nogle muligheder for rækkehus, hvor man må have hund i Odense eller meget tæt på?


  • #7   1. feb 2009 arbejdernes boligforening har rækkehuse i skt klemens. der bor vi indtil videre..

  • #8   2. feb 2009 Uuuuh det var dog skrækkeligt at komme i den situation ;o(
    Jeg føler virkelig med jer. Det må være hårdt.

    Jeg synes ikk der er så mange steder mere, hvor man må holde hund, men ved HD-ejendomme må man holde hund. De har rigtig mange rækkehuse lige i udkanten af Odense.. Har hørt meget skidt om dem mht. der var været problem med skimmelsvamp nogle steder... men min mor lejer der og er meget tilfreds...og ved fyns almennyttige boligforening må man også holde hund (men hvis man ikk er skrevet op, er det svært).

    Flere kender jeg desværre ikke. Mange steder har nemlig lavet forbud. Også her hvor vi bor har de indført forbud for nyindflyttere ;o( Ellers skal man være heldig med noget privat udlejning. Måske kunne de sætte en annonce i ugeavisen om hvad de søger ;o)

    Jeg ønsker jer alt mulig held og lykke.


  • #9   2. feb 2009 Tak skal I have.

    Jeg har næsten ikke sovet i nat... vendt og drejet det ene og andet i tankerne... men jeg stoler på, at selv om de skal i gang med studie og læreplads, så må det alt andet lige være bedre, at Ronja er et sted, hvor hun er elsket, og de kender hende og hun dem, end at sende hende ud til en helt fremmed familie? Jeg ville også kunne hente hende og gå med hende alene eller med de store, hvis de får vildt lange dage ind imellem. Og så kan vi måske 'bytte hund', hvis Ronja skal have hvalpe, for det skal hun have her. Det kræver alligevel sit. Nu ser vi lige, hvad deres vagtplan og skema siger. Lidt tid skal der dog være til hende.

    Men boligen... det bliver det værste. Jeg er rigtig glad for idéerne og giver dem videre. Og jo, det var da nok en idé, at de selv lavede en annonce og søgte.


  • #10   4. feb 2009 Hej Anette...

    Phu ha... sikke en situation for jer at stå i... føler med jer...


  • #11   4. feb 2009 Tak skal du have. Nej, hvem havde troet, at de små søde pus ville udvikle sig til sådan et par slagssøstre... Jeg er ret trist over at give hende fra mig. Men hun bliver jo i familien. Ellers havde jeg ikke kunnet holde det ud.

    Vi har aftalt, at de får hende på lørdag, for der har de god tid hele weekenden, så hun lige kan nå at falde lidt til. Og i samråd med adfærdskonsulenten, som vi har brugt, så kan jeg køre ned til dem nogle gange i løbet af ugen og lufte på de dage, hvor de er længst tid væk. Jeg skal bare ikke ynke hende, når jeg går. Så bliver det bare hurtigt hendes nye hverdag. Og det er kun den næste måned, til min datter får afviklet sit job, som hun alligevel var nødt til at sige af, da hun er begyndt at læse. Men så hellere, at Ronja kommer derned nu, så hun ikke stresser mere op. Hun er helt frustreret, som det er nu, når hun hører Lykke - og modsat. De er blevet vildt jaloux på hinanden.

    Vi søger så til gengæld med lys og lykke efter en bolig i Odense m. adgang til lidt have, hvor de må have hund til max. 5000 i husleje pr. md. (helst inkl. forbrug).


  • #12   4. feb 2009 Har dog fået en henvendelse fra en sød hg-bruger med mulighed for noget fremleje, men det er fint nok at se på flere muligheder.

Kommentér på:
Vi må give op

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce