surt opstød. ikke hund surt opstød. ikke hund
Det her passer nok ind her men har bare brug for at få luft.
Tænk jer jeg fik et brev igår fra amtet om at min søns biologiske far har søgt om samkvem med min søn. Han har ikke set knægten i 9 1/2 år og nu vil han pludseligt se ham. Min eks ryger ind og ud af de psykiatriske afdelinger og har bare slet ikke styr på sit liv. Hvordan i al verden har han så tænkt sig at skulle kunne håndtere min søn der har ADHD og aspergers der bare kræver at alt er sat i skemaer og alt skal være genkendeligt og som det plejer ellers styrter hele knægtens hverden i grus.
Der ud over har jeg hørt ast han er stofmisbruger det kunne da være helt vildt hyggeligt at han så skal til at se min søn så kan han da rigtigt lære at voksne ikke er til at stole på.
Puha er bare helt oppe og køre så undskylder lige for mit sure opstød.
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.399
Jeg kan se på kopiet af ansøgningen at der er personalet på en psykiatrisk afd der har send ansøgningen afsted for ham. Så tror detsvære at det er som det plejer.
Min mand som jeg har været sammen med i lidt over 9 år ville have prøvet på at adoptere ham i år og tror næsten at det er derfor at han søger nu. Han ved at vi fik afslag sidst og fik besked på at der skulle gå ca 8 år så kunne amtet vælge at tilside sætte den biologiske far.-
feb 2009
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 446
Jeg ved ikke helt med de nye regler, men tidligere var det jo sådan at når børn når op omkring de 12-13 år så skal det off. høre på hvad barnet siger og hvad barnet ønsker.
Samtidig vil jeg så mene at da der ikke har været kontakt i så mange år, og da han stadig er ind/ud af det pyskiatiriske system, så tror jeg, at hvis han får tilkendt tid med sønnen, at det så vil være under opsyn. Ellers må du forlange, at hvis det ikke kan undgåes at han skal have tilsyn med ham, så skal det være under opsyn af hensyn til sønnens sikkerhed på længere sigt..
Håber det ender godt for dig, din søn og din "nye" mand - så i igen kan leve et normalt liv som hidtil..
jan 2009
Det jeg er bange for er at det kommer til at gå som da han var spæd og det var sådanne noget med at så kom han pludseligt ikke ikke noget med at aflyse. Eller også kunne han pludseligt finde på at ringe kl 12 om natten og sige at han var på vej. For så lige pludseligt bare at være helt væk.
Syntes at det er synd hvis knægen skal igennem det. Han er i forvejen den typer hvor alt skal fortælles i god tid og holder aftalen ikke så vælter hele verden for ham den stakkels knægt.
feb 2009
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 279
ja sys os du skal kæmpe for sidste dråbe. og især for din søns skyld.
især når han er som han er de kræver en del, og masser af plandlægning og støtte osv.
har selv arbejdet på en skole med børn, hvor de enten er blevet svigtet eller har ADHD og alle de ting. og det tror jeg ikk at de eks kan håndtere, eller lyder hvertfald at han ikk kan håndtere det.
såå håber du vinder kampen held og lykke fra os
jan 2009
Tak for jeres svar det støtter mig lidt i at det er rigtigt at gøre. En ting er hvad alle dem der kender os siger men at få ude forståendes mening er en god ting.
Jeg harskrevet en mail til sagsbehandleren der har med sagen at gøre hvor jeg virkeligt har forsøgt at skrive tingende konkret og uden at lave muder kast. Men hold kæft hvor er det svært. Nu må vi jo se hvad de siger.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.949
Min erfaring er at kommuner er ret firkantede og hvis de kan se der ligger en udredning på barnet samt en udtagelse fra børne psyk der fraråder samkvem med den biologiske far, så er du nået rigtig langt!
Det gør deres sagsbehandling meget lettere hvis du har lavet dit forarbejde rigtig grundigt
Hvis du får alt for mange problemer, så kontakt en advokat der har erfaring med lignende sager...
Held og lykke!
Og giv os lige en opdate når du (forhåbentlig) har vundet sagen
jan 2009
Mange tak men jeg har allerede sendt det afsted så må vi jo se om det er godt nok. Jeg har virkeligt prøvet at skrive pænt.
Et stort tak til jer alle sammen. Jeg skal nok lige skrive når jeg en gang ved mere. I først omgang skalj eg møde i amtet den 30/4 så må jeg jo tage den derfra.
jan 2009
Uhh jeg håber da stadigt at det gælder.
jan 2009
Det er mere det knæk jeg ved at min søn vil få når han giver op hvilket jeg er helt sikker på at han gør. (altå den bio. far)
Vi bør i sønderjylland helt nede ved grænsen og han bor et eller andt sted på sjæland.
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 298
Vil lige påpege at jeg selv er stor fortaler for de psykiske syge, men alt med måde... Dette er din søns behov, og ikke din eks.... hvilket kontinuerligt må påpeges overfor de forskellige indstanser. Håber at du får retten på din side... især for din søns skyld
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
Held og lykke med kampen,du skal bare hælde vand ud af ørerne,hvis du synes at du har brug for det--
jan 2009
Ja jeg har en masse papire fra udredning.Så det er ikke noget problem at dokumentere hans handycap.
Det lyder da som om at der er et lys forude.
bodl S Takker det kan være at det bliver nødvendigt at jeg tager dig på ordet.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.949
jan 2009
I er bare super alle sammen.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 182
Min søster har fået af vide at hvis ikk hendes ex, snart kommer på banen og vil ha' noget med deres søn og gøre, så mister han alle muligheder for evt. samkvem, når min nevø fylder fem. Da han aldrig har været der for ham og i starten ikk ville tilkende sig faderskabet...
Men som jeg startede med at sige, har ikk selv børn så ved ikke hvordan det hele fungere, syns bare at man bliver nødt til at tænke på børnene frem for alt...
Nu ved jeg jo heller ikke om din søn overhovedet har lyst til at være sammen med sin far, når nu du siger at han har været ude af drengens liv i 9 ½ år...
Håber alt går godt
jan 2009
Jeg må nok indrømme at jeg har ikke spurgt ham.
Jeg er ikke sikker på at knægten ville vide hvad han svare ja eller nej til.
mar 2008
jan 2009
Ja det er jo det, Jeg må jo tage det til dden tid hvis det bliver aktuelt.
Jammen Aspergers er en autisme Jeg ved ikke om man kan sige at det er en mild form men hos min søn gør den at han er indadreagerende (altså meget følelsesladet) Super inteligent på de områder hvor han interessere sig for, Skal have mega meget struktur og Vildt svært ved at koncentrere sig, Svært ved at rumme andre mennesker. Især hvis de larmer eller vil røre ved ham. Han er lydfølsom og Berørings følsom.
Det er bare sådanne kort fortalt hvilken indvirkning det har på min dejlige knægt.
mar 2008
aug 2004
jan 2009
Nej det har jeg ikke Da jeg ved at de ikke engang må oplyse mig om han stadigt er indlagt.
Men jeg har skrevet et brev til Den sagsbehandler der har sagen og farklaret der igennem hvad min holdning er til samkvem og hvorfor?
aug 2004
sep 2008
Følger: 59 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 121 Svar: 774
Du siger bare til søde hvis du vil snakke,
du har jo mit nummer <3<3
jan 2009
Tak søde skal nok sige til hvis det er.
mar 2008
Held og lykke med det hele
jan 2009
Jeg har været i amtet idag.
De lagde ud med at min eks skulle starte langsomt med at se min søn ved at komme her hjem til mig og mødes på den måde. Men efter meget snak lykkedes det mig at få det sådanne hen at der først skal være kontakt/samværd når jeg mener at knægten er klar hvilket jeg lagde vægt på at det ikke var sikkert at det ville ske de næste par år.
Jeg måtte så detsvære love at sende billeder og fortælle om hvordan det går jævnligt. Men det er da helt sikkert bedre end at min søn skal tvinges ud i at se en mand der ikke har vist interesse for ham de sidste mange år.
Det svære ser det nu ud til at min mand ikke kan få lov til at adoptere alligevel da min eks lagde stor vægt på at han elskede sin søn (hvilket jeg ikke kan forstå kan man virkeligt elske et barn man ikke kender) og at han ikke ønskede at afskrive knægten da han syntes at det ville være at svigte knægten. UNDSKYLD MEN WHAT. Har han ikke gjort det for længe siden ved ikke at have kontakt.
Tja det blev lidt langt men det er sku svært at skrive det her meget kortere.
feb 2009
Hvor er det dejligt for dig at det så er lykkedes for dig, osse selvom det kun er for en kortere årrække at holde din x på afstand fra sønnen...
Selvom du skal tage fotos og sende beskrivelser af hvordan det går er det et godt skridt synes jeg. Især for din søn.
At din mand ikke kan adoptere kan så være det.. lidt træls for jer, men hellere sådan og i så kan holde x'en på afstand i stedet...
Held og lykke og tillykke med det
aug 2004
surt opstød. ikke hund
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside