{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

Foder til kræsen hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Her får i endnu et foderindlæg smiley
Jeg har en chihuahua på 13 uger, en lille dreng. Vi fodrede i starten med Roayle Canin chihuahua hvalpefoder, hvilket gik ok, men så var jeg forbi rigtig hundemad, og de lokkede mig til at købe noget der hedder noget med Now. lige for tiden blander jeg de to typer foder, og i butikken guffede han Now i sig. Men herhjemme vil han ikke længere spise. Han snuser til skålen, og hopper fjollet væk. Nu vi så kommet tilbage til "lille hvalp-stadie" han får maden blødt op i kogt vand, så kan han lige lokkes til at spise det. Jeg sidder nu ved siden af skålen, og han på den anden side af skålen. Nogle gange må jeg endda tage det i hånden før det har interesse.

Jeg har prøvet at skifte tilbage til kun Royale Canin, og det havde heller ingen interesse :S

Er der nogle gode tips til hvordan jeg får ham til at spise? - i starten var han glad for det.

/Maja smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til kræsen hvalp
  • #1   21. nov 2011 du gaver alt for hurtigt op. hvis han ikke vil spise det nu, vil han nok gerne om 4 timer, for der er han rigtig sulten. du giver ham jo bare sin vilje ved at gå tilbage til det gamle hele tiden smiley

  • #2   21. nov 2011 Selina P
    vi har prøvet at lade det stå, og det siger ham ingenting :S
    Men jo hvis han bliver sulten nok, skal han da nok spise. Jeg har også tænkt på leverpostej, men vil ikke ty til det, i frygt for han aldrig vil spise uden det igen smiley


  • #3   21. nov 2011 Fint nok at lade det "suge" lidt kogende vand. prøv så at komme en lille "dusk" skinkestrimler i og bland det med det opblødte foder. Det gjorde vi med vores Buddy, da han var hvalp og unghund. han ville heller ikke så gerne spise.
    Men det med lunt foder med skinkestrimler i, var et virkeligt hit. Så meget at han får det endnu idag. Og han er altså 3 år nu, he he.


  • #4   22. nov 2011 men hvis du altid opbløder hans mad så lære han jo aldrig at spise rigtig mad.

    Tina J

    har din hund ikke ekstremt mange tandsten? de bliver jo aldrig brugt hvis altid bløder maden op, og det kan da ikke være særlig sundt for tænderne?

    det svare lidt til en baby der får tænder, men stadig får babygrød hele livet.

    Maja smiley

    jeg har ekstremt kræsne hunde, så det første jeg ville gøre hvis jeg var dig er at skifte til et andet foder, mange bruger RC og det gjorde jeg også, men mine piger blev simpelthen så ekstremt trætte af det. lige pt bruger vi Iams, og så snart vi har råd skifter vi lige så stille og roligt over til taste of the wild.

    prøv at få ikke opblødt mad stille og roligt ind i hans hverdag, fx ved at opbløde noget af maden og så komme en håndfuls oven i som ikke er opblødt, så får han automatisk lidt af hvert, eller leg med hans mad, herhjemme kaster jeg et stykke tørfoder hen af gulvet og så skal luna fange det, hun ELSKER det simpelhen, at der bliver gjort lidt sjov med maden smiley

    og så er der forresten igen af mine piger som gider at spise af skål, jeg håndfodre, vejer 30g tørkost af til hver og giver det fra hånden, det virker hvergang herhjemme smiley

    vi bruger også tit at tage maden med ned i haven, så sætter jeg mig på jorden og foder med et stykke af gangen og roser for hvergang.

    det er bare med at prøve dig frem, og så husk at brug det der hedder small breed, han kan ikke tykke de store stykker endnu smiley


  • #5   22. nov 2011 har ikke læst de andre svar endnu, men prøv at blande med rå ituskåren agurk, det giver lidt væde og hundene kan li det, og der spises med velbehag, eller hundene spiser når de er sultne ...


  • #6   22. nov 2011 Selina P.
    Jo forresten, jeg glemte at skrive, at det kun var i overgangsfacen, at de fik opblødt foder. Men da de virkelig var vilde med skinkestrimlerne blandet i, så kunne jeg uden videre, efter en tid, give dem foderet tørt. Men stadig med en lille smule skinkestrimler i. det er altså noget der rykker herhjemme :o)


  • #7   22. nov 2011 Tina

    ohh okay smiley for tænkte at hvis han stadig får opblødt mad som 3 årig hehe smiley


  • #8   22. nov 2011 Tak for jeres indlæg, jeg vil prøve mig frem og hvis intet virker, må jeg forsøge med et andet foder. smiley

  • #9   27. nov 2011 Royl canin går meget op i smag i deres foder...

    ellers taste of wild smiley prøvet begge og god erfaring med begge.
    Køre PT med Royl Canin med en hud pogram så han ikke klør sådan, og det virker bare smiley og han elsker sin mad nu, har os haft problemer med at få ham til at spise, men når det er Royl Canin spiser han op hvergang ... altid haft lidt fordomme mod Royl Canin men må vidst lægge dem på hylden,,,,


  • Stine D
    Stine D Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #10   27. nov 2011 Vores spiste heller ikke rigtigt i starten lige da vi fik hende vejede hun 800g og så tabte hun sig 100g fordi hun ikke spise nok i starten. Men vi har vænnet hende til at der altid bare er mad i hendes skål og efter 2-3 uger begyndte hun at spise helt normalt.
    Vi putter engang imellem en klat leverpostej i det og rører det sammen det er hun også helt vildt med. Men har læst et sted at man 3 gange dagligt kan give hende en skål mad og hvis det står i 20min uden at hun spiser så fjerner man det. Det skulle vist også gerne hjælpe


  • #11   28. nov 2011 Vi har altså haft ham i nu 6 uger, næsten 7. Og det var først da jeg begyndte at skifte til et andet foder det gik galt smiley
    Har i dag prøvet at blande med leverpostej - han smager, men ingen interesse
    Hvad så med tun i tomat? - han smager, men igen ikke den store interesse smiley
    SELVOM det stadig bliver blødt op smiley

    Jeg må nok i gang med at lede efter foderprøver, til jeg finder noget til ham - ih det dumt smiley


Kommentér på:
Foder til kræsen hvalp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce