{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

Rikke aka rapanden
Rikke aka rapanden Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 8.662

At bo i et område hvor der bliver skudt. {{forumTopicSubject}}

Jer der bor i en by eller et område hvor der jævnligt er ballade, og hvor der f.eks en eller flere gange er blevet skudt, hvad er jeres tanker om at bo der , er det noget I tænker over til dagligt , og er det noget der skaber utryghed hos jer?

Jeg bor selv i en by hvor der jævnligt er ballade, den seneste tid har der været en del bilbrande og skyderier. Det har dog mest været i et bestemt område i byen, men i søndags er der åbenbart blevet skudt på vores p-plads, det er ikke noget jeg hverken har set eller hørt, så blev lidt forundret da min mand skrev og spurgte hvad det var for noget ( han er på ferie pt) .

Jeg personligt har aldrig følt mig utryg her i byen, og går også ofte gennem området hvor det meste ballade sker, også når det er mørkt, og der føler jeg mig heller ikke utryg.
Selvfølgelig ville jeg da ønske at der ikke var den ballade, og ville ønske at dem der har et behov for at skyde efter hinanden, kunne tage et eller andet øde sted hen og gøre det. Men det er på ingen måder noget jeg går og tænker over til hverdag, eller noget der får mig til at føle mig utryg.

Mit indtryk er at det oftest er folk der IKKE bor eller kommer i områderne/byerne der ytre sig om hvor farligt og utrygt det er , og dem der så bor i områderne ofte tager det ret roligt og ikke føler sig utrygge. Selvfølgelig findes der også folk der bor i områderne som finder det utrygt, men som sagt er mit indtryk bare at de fleste ikke gør det.

Kommentarer på:  At bo i et område hvor der bliver skudt.
  • #1   5. nov Jeg ved ikke om man kan sige at jeg bor der.. Altså jeg bor i Valby, og der sker da ting både her og andre steder i KBH, men helt ærligt er jeg mere bekymret for lommetyve end for alle de der skyderier. Det kan dog have noget at gøre med at jeg aldrig har hørt et skud her eller lignende.

Det 'værste' i den kategori jeg har været ude for i København var da et kanonslag sprang ca 10 meter fra mig, og det gav et kæmpe brag og nærmest rystede fortovet.

Men jeg er ikke blevet mere utryg ved byen af den grund..

Hvis jeg havde oplevet noget, ville det nok sidde i mig, og så kunne det godt ske at jeg ville være utryg, men som det er nu? Ikke utryg i kbh.

• #2   5. nov Altså nu er mit område ikke det værste mere, det er vidst blevet meget mere sikkert end det har været..
    Men jeg tager ikke i centret når det er mørkt, jeg går helst heller ikke tur med hunden i mørke eller løber en tur smiley
    Det ville jeg gøre i Dragør hvor jeg kommer fra, så området ry og episoder påvirker da min måde at leve dagligdagen på smiley

• #3   5. nov Jeg boede 7 år i Albertslund og der var da folk med våben og narkohandler - som jeg var vidne til et par gange.
    Jeg følte mig ikke utryg over at bo der, men jeg er glad for i dag at bo på landet i en lille by med små 200 indbyggere - men det er fordi jeg elsker at have marker omkring mig i stedet for beton smiley

• #4   5. nov Da jeg boede i Brabrand var det ikke noget jeg tænkte over dagligt, og jeg tager da jævnligt hjem til mine forældre uden at være utryg. Kan da også sagtens færdes ved Gellerup selvom det er mørkt.

For mig er det mere specifikke steder jeg undgår, ikke området som helhed jeg er utryg ved. Men jeg indrømmer gerne at jeg ikke gad at flytte i de nye boliger, de er ved at bygge, og det har da helt klart noget med området at gøre.

Jeg synes folk er i deres gode ret til at være utrygge og føle at noget er farligt - men jeg er også enig med dig i, at det bliver blæst enormt meget op af folk, som vist aldrig har sat deres ben i området før.

• #5   5. nov Ved ikke om Østerbro tæller, men vi havde da nogle skudepisoder, da jeg boede der. Jeg var også ude til fest den nat, der var terrorangreb, og blev "lukket inde" på Samf (hvor festen foregik) af politiet indtil gerningsmanden rykkede ud af indre by.
    Jeg har faktisk aldrig følt mig bange for at gå på gaden i Kbh. Jeg var langt mere ængstelig for at gå på gaden om aftenen i Grindsted, da jeg flyttede hertil. Og det er jeg vel til dels stadig. Her er så mørkt, gadebelysningen er minimal, og derudover er der ingen mennesker på gaderne, så hvis jeg endelig havde brug for at råbe på hjælp, ville ingen sandsynligvis høre det. Det, synes jeg, er langt mere foruroligende, end at gå på gaderne i Kbh, hvor der altid er nogen, og man altid kan gå ud på en stor gade, hvor der udover folk også er masser af lys.

• #6   5. nov Jeg tænker ikke over at der hver weekend er folk der slået ned og at byen har øgenavnet morfinbyen.

• #7   5. nov Ja, jeg vil også sige, at det mere er små områder, man undgår, når det er mørkt.

Og derudover også enig med TS i, at det ofte er folk, der ingen erfaring har på området, der synes, det er utrygt og farligt.

• #8   5. nov jeg ved min nabo ryger hash og der er flere drankere i gaden.

Ham der boede i lejligheden lige overfor mig døde desværre af en overdosis efter at have været clean i næsten 1 år, men de er somregl harmløse, min nabo kan godt blive et aggressivt pikhovede når han er skæv, men så skal man bare snakke ham efter munden, så sker der intet smiley

Han gør ikke noget imod børn, og generelt er drankerne gode til ikke at lade det gå ud over gadens børn.

Er kun blevet tilbudt hash 1 gang i den tid jeg har boet her, og det var på min fødselsdag i år og af min nabo smiley

jeg takkede pænt nej og blev også tilbudt en kasse øl jeg takkede nej til smiley

• #9   5. nov Den eneste gang, jeg følte mig utryg, var da en rockerbande valgte at købe selskabslokaler i mit barndomskvarter. Mest fordi den konkurrerende bande allerede havde demonstreret deres manglende evner til at ramme præcist med en raket smiley . Var bekymret for om de kunne finde at skyde noget af, der skød på tværs af nogle baghaver og ramte min fars hu i stedet smiley

Jeg føler mig mere utryg inde i KBH når de vilde drukgilder går igang hver weekend.

• Rikke aka rapanden

#10   5. nov Fünke : Selvfølgelig må folk føle sig utrygge, håber da heller ikke at mit opslag bliver tolket som at man ikke må det. Min indtryk er bare at det oftest er folk der slet ikke færdes i området der ytre hvor farligt det er .

Nu vi er ved Gellerup, har du fulgt med i det der program på DR ? Syntes faktisk det var ret spændende, og det viste også både gode og dårlige sider.

A-S : Det er faktisk lidt "sjovt", for jeg havde det på PRÆCIS samme måde med der hvor vi boede før, det var en lille flække med flere stier uden lys osv. Og der følte jeg mig altid utryg når jeg gik alene ude i mørket. Nu bor vi så i Tilst hvor jeg også er opvokset, og hverken som barn/teenager eller nu som voksen, har jeg på noget tidspunkt følt mig utryg. Jaja jeg går nok ikke lige en tur i byparken her om aftenen, men det har ikke noget med byen at gøre, det er bare fordi der er mørkt og jeg er sikker på der venter monstre inde mellem alle træerne smiley

• Rikke aka rapanden

#11   5. nov Lisbeth : Haha, jeg ville slet ikke trives på landet, jeg ville ikke turde bevæge mig ud i mørket alene smiley Her hvor vi bor har vi by på den ene side, og marker på den anden side, der er vel 5 meter hen til marken fra vores have, og jeg elsker at have både by og land/natur lige udenfor min dør.

• #12   5. nov Jeg tænker nok lidt... godt jeg ikke bor sådan et sted
    Det turde jeg ikke.
    Det er nok noget helt andet når man bor i det..
    Det ukendte jo “farligt”
    Så turde jeg sikkert godt...

For et Par måneder sidden kørte jeg forbi Gellerup parken... har aldrig set det før.
    Jeg gad godt prøve at komme derind og gå rundt og se butikker derinde..
    Men ja...det kommer nok en dag...

• Rikke aka rapanden

#13   5. nov Mikes mor: Gellerup har både en fint shoppingcenter , og så bazaren. Jeg er kommet en del begge steder, og kommer der også stadig ind imellem smiley

• #14   5. nov Det så vildt stort ud udefra vejen og kæmpe højhuse... synes det var spændende. Os fordi man selv bor lidt ude i 2 kartoffel række smiley
    Det er utroligt at i så lille et land kan der være så stor forskel på hvor man opholder sig smiley

Men har det lidt som dig Rikke. Jeg er ikke meget for at gå ud om aftenen herude når det er mørkt.
    For synes der er virkelig mørkt . På trods af jeg kan se om til byen og lyset i kirken.

• #15   5. nov mørke på landet og i byen syntes jeg slet ikke er det samme..

Har boet på en kvæggård og var tryg døgnet rundt, i byen går jeg helst ikke i mørke områder, for jeg ved ikke hvem jeg kan møde..

på kvæggård en var det højst manden fra mælkebilen, der blev mere forskrækket end man selv gjorde smiley

• #16   5. nov Mikes, var det butikker i etager (City Vest) eller sådan en betonklods i 1 etage?

• #17   5. nov Altså det høje huse vi så udefra vejen af var boligblokke smiley

• #18   5. nov Jeg bor i Herlev, hvor der for et par år siden blev begået et mord i en park tæt på os. Kvinden luftede en Golden retriever, da hun blev slået ihjel. Lige efter den episode, havde jeg det ikke så fedt med at lufte hund i mørket. Og i sommer parterede en kvinde sin afdøde mand og gravede ham ned i er kolonihave område tæt på mig, så der sker da lidt her.

Så er jeg faktisk mere tryg ved at færdes i Tingbjerg, hvor jeg arbejder. Jeg er der typisk i dagstimerne i weekenden, men har også været der om aftenen. Har aldrig været utryg. Jeg har kun været en smule bekymret en enkelt gang, for et par uger siden, hvor Paludan var forbi, og der så blev fyret en masse kanonslag af. Jeg har Atlas med, og da vi skulle hjem frygtede jeg lidt, at der pludselig skulle springe et tæt på os.
    Jeg hører mange dårlige ting om Tingbjerg, men jeg føler lig nu ganske tryg der.

• #19   5. nov #10 Uh, hmm, mener du det der "180 dage i ghettoen"? Det startede jeg faktisk på at se, men nåede ikke lige længere smiley

Og nej jeg tolkede egentlig heller ikke dit emne som andet, men ville lige understrege det for en god ordens skyld.

• Rikke aka rapanden

#20   5. nov Jeg syntes så at mørket på landet netop er mere skræmmende, fordi der er så mørkt og oftest ikke andre mennesker i nærmest omkreds smiley

Fünke: Jeps det er præcis det jeg mente . Hvis du gerne vil se dem kan de jo ses på nettet , det er der jeg har set alle afsnit smiley

• #21   5. nov Mikes, jeg mener det sted med butikker?

• #22   5. nov Nu er jeg generelt ikke glad for mørke uanset hvor jeg er, og er generelt en bangebuks, så jeg er nok ikke den rette at spørge xD

Men da jeg stadig boede ved Århus (Højbjerg) hvor der jo sådan set normalt var fred og ro og ingen problemer, havde vi lige en periode hvor der var politafspærringer osv. Jeg kan ikke huske hele konflikten, men der var folk der blev stukket ned på åben gade om aftenen og den slags. Der var jeg utryg ved at gå ud i området alene specielt om aftenen. Men det var måske netop fordi det langt fra var dagligdag.

Jeg kørte af til med bussen fra byen ud igennem de knap så gode områder når jeg skulle ud til min daværende svigermor, og der var også steder jeg blev mere urolig end ellers, men det var fordi vi 2 gange oplevede nogen kaste brosten på bussen. Den ene gang skete der heldigvis ikke andet end at alle blev forskrækket (stakkels buschaufføre at skulle køre den rute) den anden gang blev forruden smadret, heldigvis i modsatte side end hvor chaufføren sad. Han var dog virkelig cool, fik ringet til dem han skulle og så kørte han ellers videre med en smadret forrude.

• #23   5. nov Jeg bor i Valby og hvis der er ballade der, har jeg ikke oplevet det. Det eneste jeg er at nogle (møgunger) har smadret dyrlægens vinduer flere gange.... Altså hvem faen finder på den slags?!

• #24   5. nov Jeg har gået meget i vores skov i mørke omkring kl 5 om morgenen sidste vinter... det var lidt uhyggeligt

Tror ikke jeg turde gå ingen en stor by midt om natten.

• #26   5. nov Hvis du vil have mere af det samme, så bare stem som du plejer...

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 59 Svar: 1.519
    #27   6. nov Ja igår aftes da jeg kørte forbi Voll’eren holdt politiet der igen i 3 biler og tjekkede dem der kørte ind og ud, tænk hvad vi bruger af penge på det pis !

• #28   6. nov Man kunne ønske de stor der og inddragede pas, og udleverede enkeltbilletter.

• Rikke aka rapanden

#29   6. nov Gider I godt stoppe jeres racistiske vås i denne tråd, det er ikke hvad den handler om .

• #30   6. nov Vi er ikke racistiske, gider du godt lige stoppe dine grundløse beskyldninger?

• #31   6. nov Det er bestemt ikke racistisk at ønske kriminelle uinviterede individer ud af Danmark.

• #32   6. nov Jeg arbejdede på nørrebro i et år før ungeren blev ryddet, mens den blev ryddet og noget tid efter - jeg var ganske utryg de dage omkring den skulle ryddes og efter (selve dagen blev vi evakueret) og var bestemt heller ikk tryg ved at ta hjem omkring 21-21:30 tiden omkring lukketid og derved færdes på nørrebro i den tid!! (før, under og efter)

Og jeg vil da også sige at jeg havde et par gange i nattelivet i kbh hvor jeg heller ikk følte mig tryg.. Dog følte jeg mig tryg på islands brygge hvor jeg boede.. og nu bor jeg så i Randers i et villa kvarter..

• #33   6. nov Jeg er dæleme glad for jeg ikke bor på Nørrebro aka Danistan aka Nørrebronx, eller har den mindste grund til at komme der.

For er man ikke muslim eller venstreorienteret, så er man ikke velkommen i det "altomfavnende multikulti-der-skal-være-plads-til-forskellighed" åbne samfund man har udviklet der, og man bliver truet ud hvis ens politiske ståsted bliver kendt. Fascisterne "Antifascistisk Aktion" har ligefrem et "exitprogram" for højreorienterede, som anderledes tænkende trues til at gennemgå, hvis de ønsker at blive boende uden at blive udsat for hærværk, vold og offentlig udstilling på Redox.. eller plakater ophængt i kvarteret.
    Man kan ikke engang bestyre en burgerrestaurant, hvis man er medlem af Nye Borgerlige, så udsættes man for had og trusler om blandt andet ildspåsættelse, og opfordres til at forsvinde. Derefter hærværk imod restauranten, og så følte hun sig tvunget til at sige sit job op.

Virkelig en inkluderende bydel.

• Natasja G
    Natasja G Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 10 Emner: 3 Svar: 52
    #34   6. nov Jeg er opvokset i Ishøj og har aldrig følt mig utryg smiley Kommer der stadig, også i mørke. Bliver aldrig utryg.

Bor på Amagerbro i dag og føler mig heller ikke utryg her smiley

• #35   6. nov Jeg bor i Kolding - her er meget fredeligt. selvfølgelig sker det, at folk bliver overfaldet, slåskampe og en sjælden gang i mellem drab - men det kan ikke undgås. Jeg er ikke bange for at gå ude om aftenen, jeg gør det ofte og har altid gjort det.
    Jeg har set lidt af hvert, som har skræmt mig i situationen, men ikke noget som har skræmt mig resten af tiden. smiley

• #36   6. nov Jeg bor ikke så langt fra, hvor en mand parterede en anden mand i en lejlighed (blev noget bleg kort efter fund af ligdele i Vestskoven, da Viktor - selvfølgelig i tåget vejr, så jeg ikke kunne se så meget - kom stolt rendende med noget hvidt med rødt i den ene ende i munden smiley Det var heldigvis bare en spegepølse, som nogen havde smidt), der er blevet skudt få kilometer fra vores hjem, og vi har et par gange boet i visitationszone.

Det har ikke gjort mig utryg eller noget. Jeg færdes også ganske trygt inde midt i København på alle tider af døgnet og ugen. Jeg går dagligt lufteture med Viktor på et meget mørkt område uden problemer. Jeg er heller ikke bange for indbrud, selv om der har været indbrud i lejlighederne omkring vores. Jeg kører i S-tog på alle tider af døgnet uden at være bekymret, selv om jeg har oplevet vold, slåskampe og utryg adfærd fra medpassagerer.

• #37   6. nov Har lært på meget grusom vis, at selv det sted, som man ellers betragter som værende det mest sikre, kan på meget kort tid blive til det værste at opholde sig - jeg mistede 4 rigtige gode venner på det...

• Rikke aka rapanden

#38   6. nov Indtil videre bekræfter I jo bare min oplevelse, at dem der bor tæt på det ikke føler sig utrygge, men det er folk udefra der råber op smiley

Fedt at I er så mange der har lyst til at dele jeres tanker om a bo i områder med uro og ballade smiley

• #39   6. nov Ellers råber dem der bor der bare ikke højt, fordi de ved det ikke hjælper? smiley

• Rikke aka rapanden

#40   6. nov Men når folk bliver spurgt, så er min oplevelse stadig at de fleste ikke føler sig utrygge. Der er jo ingen grund til at sige at man ikke føler sig utryg, hvis det rent faktisk er det modsatte.

Der er jo ingen der siger at ingen er utrygge, eller at der er noget galt i et være utryg smiley

• #41   6. nov Det er måske bare en lidt voldsom konklusion at dem der bor der er trygge, og dem der ikke gør råber op smiley

I mit område har jeg ikke indtryk af at alle er trygge. Men istedet for at råbe op, så holder folk sammen og finder løsninger.

• Rikke aka rapanden

#42   6. nov Der er jo heller ingen der skriver at INGEN er utrygge smiley Jeg konstaterer bare at denne tråd indtil videre bekræfter den oplevelse jeg har, at de fleste der bor i områderne ikke er utrygge, igen DE FLESTE smiley

• #43   6. nov Jeg siger det lige igen. Jeg et helt tryg ved at bo hvor jeg gør, og jeg elsker mit Hood!

• #44   6. nov Jeg er også tryg her, trods angst smiley (men ikke angst for dem i gaden)

• #45   9. nov jeg er vokset op i Esbjerg og på Vesterbro mellem ludere og lommetyve. jeg er ikke bange nogle steder jeg har boet og hvis jeg var ville jeg flytte.

da jeg havde fælles indgang med en pusher i viborg og to gange fik besøg af narko politiet der sparkede min dør ind, flyttede jeg dog. men egentlig ikke pga pusheren... men han var da anstrengende...

jeg har kun boet et sted hvor jeg flyttede fordi jeg var utryg. der boede et par over mig hvor han tævede hende. jeg kunne høre alt.bla at han slog hendes hoved i radiatoren

jeg ringede politi og de kom men hun anmeldte ikke.

jeg flyttede fordi jeg ikke kunne være i det selv. det var virkelig klamt at sidde og lytte til....

der var jeg bange.

• #46   9. nov Bor tre meter fra Blågårds Plads...og ville end ikke overveje at flytte -hvis det ikke var fordi jeg har fået en kæreste, en bil der er svær at parkere i midt KBH og et job i Nordsjælland.

Har ikke følt mig særligt mere utryg der end jeg gjorde som barn i Tønder. Og folk har altid været hjælpsomme og søde ved mig. Lidt bange for hunden dog...

• #47   9. nov Tråden her viser meget godt, at man kan vænne sig til meget.

Hvis man i 1983 i forbindelse med vedtagelsen af "Udlændingeloven" havde spurgt danskerne i en folkeafstemning, om de ville tage imod flygtninge og migranter, og vist dem konsekvenserne anno 2019, med racisme imod danskere fra de uinviterede, overfald, røverier, skyderier, bombesprængninger, terror, 10 ud af 12 overfaldsvoldtægter begået af de fremmede og deres efterkommere, halvdelen af vores fængselspladser optaget af 5-10% af befolkningen som de uinviterede udgør, ghettoer, koranklodser i gaderne, og en smuldrende sammenhængskraft i befolkningen, sammen med en tilknyttet udgift på 100 mio kroner OM DAGEN, som kunne have været brugt på bl.a den totalt udsultede velfærdskasse....

Så havde de stemt "NEJ TAK".

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 10 Emner: 46 Svar: 3.826
    #48   9. nov Jeg boede en del år på Amager og der har jeg flere gange oplevet politispærringer pga. knivstik og lign. - en af gangene lige udenfor min dør. Dengang gik jeg også en del i byen og var aldrig utryg der. Den eneste gang jeg følte mig virkelig utryg var da Amagermanden huserede - den ene af hans ofre boede ved siden af mig på kollegiet og en af de andre blev overfaldet på samme stisystem som jeg gik når jeg skulle hjem.

Ellers er jeg kommet lidt på Nørrebro og Nordvest da min bror boede der. Selvom han boede i et såkaldt belastet område jokede han altid med at der ikke skete noget på hans gade, for der havde HA klubhus og holdt orden i gaden smiley Dog var det i nabogaden ham terroristen blev skudt, så lidt skete der da...

Nu bor jeg i Valby hvor vi også er begyndt at lave lidt ballade og endda masseslagsmål og drab, men det får mig ikke til at være utryg. Når jeg går tur med hunden er det bare trygt for mig at de er lys og mennesker omkring mig, modsat hos mine forældre hvor det er hel mørkt og jeg ser monstre og spøgelser overalt i skoven smiley

Da jeg boede hjemme kunne jeg godt føle mig utryg når jeg gik i byen. Jeg voksede op i et lille landsbysamfund hvor man ikke var specielt inkluderende overfor dem der var anderledes. En gang blev en ung mand tævet i byen fordi han havde langt hår. Homoseksuelle blev også jaget ud af diskotekerne. Jeg har selv været midt i politirazzia pga. stoffer (mine venner, ikke mig!), så jeg tror der var større risiko for at jeg var kommet galt afsted dengang.

Derudover arbejder jeg i Hundige hvor der er visitationszone for tiden, det er ikke det fedeste men jeg forsøger ikke at tænke for meget over det, men engang havde jeg aftenvagt på biblioteket hvor der blev skudt lige udenfor vores dør og folk flygtede ind på biblioteket i vild panik, og politiet kom og afhørte os med skudsikre veste. Det var en meget voldsom oplevelse.

• #49   9. nov Jeg anede ikke at der blev skudt i Fredericia smiley

Jeg har ikke boet i højspændte områder, og betakker mig også. Jeg bor sådan noget som 1 km fra en mini-ghetto, hvor der for kort tid siden blev brændt biler af. Der er også lidt andet ballade; folk der kører ind i andre med vilje osv. Men de kommer ikke herud til mig, og det behøver de bestemt heller ikke.

Generelt synes jeg det er super ærgerligt at folk er så dårlige til at ramme, når de skyder. For kunne de bare ramme hinanden, ville problemet løse sig selv, når de havde udryddet hinanden...

• #50   9. nov A - det er så meget du ikke ved smiley

• #51   9. nov A - jojo, det gør der skam- hele 1 gang hver 3. år, er der skyderier der. smiley

• #52   9. nov og der bliver desuden også spurgt til ballade, hvilket der er hver weekend. Der er også tit knivoverfald.

• #53   9. nov (ikke som svar til A)

Dette syn mødte mig den ene gang da jeg gik rundt om hjørnet efter at have været nede i byen, der blev jeg lidt nervøs.

lille mig gik så op til de mange kampklædte politimænd og spurgte hvad der var sket..

Det var heldigvis "bare" politiet der lavede en øvelse hvor de lige skulle bruge en smal gade smiley

Jeg fik lov at smutte forbi inden de fik startet smiley

profilbillede
  • Rikke aka rapanden

#54   9. nov Det var nu ikke sådan "hverdags" ballade jeg mente, det sker jo nærmest alle steder smiley Det var mere de områder hvor der sker MEGET ballade oftest pga bander/grupperinger.

• #55   9. nov vi har også haft LTF her i byen, men efter der har været politiskole så ser man dem ikke mere.. Så nu er det mest stoffer-ballade der er.

• #56   9. nov Uh Luffe, living on the edge in down town Fredericia smiley Godt jeg bor i trygge Århus smiley

• #57   9. nov Har i der bor omkring disse områder, nogensinde tænkt på, at folk der ikke gør, måske reagere anderledes/lægger mere mærke til når der sker noget?
    Jeg kan huske da jeg boede ved botanisk have i Århus, det var lige i den periode med Yahya hassan og hans legen med bue osv..
    Jeg tænkte aldrig over at der nu igen var politi flyvende forbi, eller at der nu igen var et eller andet.
    Nu bor jeg i lille Askov lidt udenfor Vejen i sydjylland, det er ikke så længe siden der var en biljagt herude hvor en politimand skød føreren af bilen. Jeg blev da ikke utryg ved det, men jeg tænkte da mere over at der skete sådan noget lige udenfor min lille by, end jeg ville have tænkt over det i århus.

Så at selvom det for jer er små ting og ingenting at blive utryg ved eller tænker nærmere over, at det faktisk kan føles som meget, for en der ikke er udsat for det hele tiden?

• #58   9. nov A - Luffe?

• Ida og Figo
    mar 2017

#59   9. nov #57
    Men nu får du det til at lyde som om kuglerne flyver om ørerne konstant, sådan er det jo ikke. Så nej jeg tror på ingen måde det er som du skriver.

• #60   9. nov Ej Ida det gør jeg altså ikke. Jeg siger da overhovedet ingenting om at der bliver skudt. Jeg skriver at de der bor i områder hvor der sker meget, ikke på samme måde tænker over de små ting, som andre gør.
    Af samme grund skrev jeg et eksempel.

Jeg så ofte politi biler med og uden udrykning i Århus, ofte var det da heldigvis bare fordi de kørte rundt. Jeg ser stort set aldrig politi i den egn jeg bor i og jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst så en politibil med blink på, hvor det ikke var på motorvejen ved en ulykke.
    Der er altså bare forskel på områder, i forhold til hvor mange ting der sker og hvor dagligdags agtigt det er. Jeg snakker ikke om bandeskyderier eller lign. Selvom jeg da også tænkte mere over at skulle til Esbjerg da de havde en konflikt imellem to grupper derinde, end da jeg boede i århus og de havde konflikter der, selvom det var de samme grupper der havde problemet.

• #61   9. nov Solvej - Altså jeg lægger da også mærke til sirener, de lyder tit, de fleste gange er det dog brandbiler eller lign og ikke politibiler.

Og da politiskolen var her i byen var sirenerne der oftere fordi de holdt øvelse.

Men sirener gør mig ikke utryg. Jeg bliver mere utryg af folk der står og råber og slår hinanden på gaden, da jeg er nervøs for om den ene får en sammensmeltning og vil gå mod mig istedet for smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#62   9. nov Nu har jeg som sagt oplevet en del de steder jeg har boet, men politibiler bliver aldrig "dagligdag" for mig.

Som sagt er jeg meget mere tryg her i København end jeg var på landet da jeg boede der.

• #63   9. nov Ida nu var det ikke så meget dig jeg tænkte på. Mere A som skrev lidt nedladende til frk jensen, fordi hun fortæller hvordan hun oplever fredericia. For hende kan fredericia jo godt være et sted hvor der sker mange ubehagelige ting, selvom det for andre ikke er noget at skrive hjem om. forstår du hvad jeg mener?

• #64   9. nov Jeg så en politibil i dag, i downtown Hadsten. Nogle gange ambulancer, nogle gange brændbiler. Der er dagligt blink. Godt at vide, de har noget at lave.

Det skal lige siges, Hadsten ikke er nogen vild by smiley Nogle gange sker det, skumle typer stjæler sko i motionscenteret, haha.

• #65   9. nov Solvej - Det er bare A der er A, det skal du ikke ligge så meget i (det gør jeg ikke) smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#66   9. nov Ok Solvej så misforstod jeg dit opslag, sorry smiley

• #67   9. nov Intet problem, jeg har nok ikke udtrykt mig tydeligt nok smiley

• #68   9. nov Jeg har aldrig boet i nogen af de kendte uro områder, så jeg ved ikke hvordan jeg ville tage det.

Men ville klart, aldrig tilbyde mine børn at bo sådan et sted.

Om den enkelte er utryk, afhænger i den grad af personlige oplevelser tror jeg. Man oplever jo tit folk der bor i områderne, sige deres ærlige mening. Men sjovt nok, er det tit anonymt. Det har nok også noget med frygt at gøre.

• #69   9. nov Tror også at man på en eller anden måde lære at abstrahere fra det når man bor i det netop fordi det er hverdag også derfor reagere folk der ikk bor i det nok kraftigere på det fordi det ikk er hverdag.. Jeg fuldstændig med på hvad my only mener (tror jeg ihvertfald) og er enig..

• Rikke aka rapanden

#70   9. nov Det er jo ikke sådan at man ikke ved at det sker, selvom man bor i områder med meget uro og ballade, kan man jo godt se nyheder og læse aviser ( hvis man nu ikke har opdaget det da det skete) . Jeg tror nærmere det handler om at mennesker er forskellige, og nogen bliver nervøse/utrygge af sådanne ting, og andre bliver det ikke.

• Ida og Figo
    mar 2017

#71   9. nov Igen, jeg tror altså ikke at medmindre man decideret hænger sammen med bander eller i det miljø så bliver skyderi og ballade altså ikke "dagligdag".

• #72   9. nov Det var såmænd for at understrege, at der er forskel på lidt ballade og slagsmål, og så på at folk skyder. Jeg er bare så snæversynet, at når jeg læser “område hvor der bliver skudt”, så tænker jeg på skydevåben, kugler og potentiel livsfare for omkringstående.

Ude i den lille bitte flække hvor jeg boede før, var der udrykning én gang. Fordi en flok wanna be-rockere havde slået en bilist, og derefter jagtede ham. Det var stort ståhej, og alle snakkede om Søby-rockerne smiley Men det er jo ikke ligefrem hvad man kalder organiseret kriminalitet.

Men der er jo forskel på hvad man mener er “farligt”. Jeg ville nok bare ikke betegne hverken Fredericia, Varde eller Lime, som farlige. Og sådan er vi så forskellige smiley

• Rikke aka rapanden

#73   9. nov Præcis Ida. Man kan jo sagtens syntes det er træls, hul i hovedet osv, uden at man behøves blive nervøs over at bo i nærheden af det. Jeg tænker da jævnligt " åh for helvede ikke igen, nu må de fandeme snart stoppe", men det gør mig bare stadig ikke utryg ved at bo i den del af Århus hvor der sker mest "bande-ballade" pt ( vestbyen, og som sagt sker der også en del i selve byen vi bor i ) .

• Ida og Figo
    mar 2017

#74   9. nov Altså nu er det vel egentlig de færreste kugler der rammer uskyldige? Jeg er med på det sker (husker stadig ham der blev dræbt i sin bil fordi han havde tattoveringer og derfor blev forvekslet med en anden, det var så forfærdeligt), men grundlæggende ER det vel noget der sker i et begrænset miljø? Da der blev skudt lige ved min arbejdsplads var det godt nok ind af glasdørene på et storcenter hvor folk gik og shoppede og derfor var det også en meget væmmelig oplevelse men jeg tror heldigvis aldrig den slags bliver dagligdag for nogen.

• #75   9. nov Altså sådan var det for mig mht i byen i kbh.. Det skete så tit at jeg til sidst ikk reagerede på når man hørte om det og min frygt blev også mindre jo længere jeg boede i kbh og derved hørte om/oplevede det ofte..

Altså selvfølgelig oplever man det måske ikk dagligt selvom man bor i det område hvor der sker ting, men jo man lærer da at leve med truslen.. Og i og med man gør det så har man nok næppe samme kraftige reaktion på det eftersom man affinder sig med den "trussel" som det jo alligevel er..

• Ida og Figo
    mar 2017

#76   9. nov Trussel ligefrem?? smiley

• #77   9. nov Det er da dagligdag for folk i de områder i og med at det sker så tit! Og ja, man reagere selvfølgelig alle i nogen grad på når den slags sker, men når det sker ofte så tror jeg vitterligt på at man reagere mindre end hvis det er noget der aldrig sker eller sjældent.. Det er jo netop også lidt det argumentet er i denne tråd.. Næsten alle der bor i de berørte områder er ikke utrygge til trods for de lever med en hvis trussel set i forhold til andre steder i landet.. Hvis det ikk er fordi man vænner sig til denne trussel/det bliver dagligdag hvad er jeres forklaring så? (Her undre jeg mig)

• Rikke aka rapanden

#78   9. nov Ida: Der var også hende svenskeren der blev ramt af skud, mener det var på nørrebro. Men det er jo heldigvis yderst sjældent det går udover nogen der ikke har noget med miljøet at gøre.

Det er da frygteligt hver gang der bliver skudt, det tror jeg da vi alle kan blive enige om. Men det er bare stadig ikke noget der gør mig utryg, jeg går stadig gennem langkærparken i både dag og aftentimene, og tænker virkelig ikke over det smiley

• #79   9. nov Det er da en form for trussel.. Du risikere jo altså i værste fald at blive skudt, blive udsat for terror osv.. Hvis ikk det er en trussel, hvad er det så?

• Rikke aka rapanden

#80   9. nov Pernille. Måske fordi vi er en del der netop ikke ser det som en trussel ? Jeg er ikke med i nogen bande , eller på nogen som helst måde i forbindelse med bander/grupperinger, så jeg føler på ingen måder jeg er udsat for nogen form for trussel, de render jo ikke rundt og skyder efter tilfældige på gaden smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#81   9. nov Det er rigtigt! Ja det er forfærdeligt når det går ud over uskyldige, men det ER trods alt de færreste gange det sker.

• #82   9. nov Måske med bandeskyderier men der er også andre slags kriminalitet der foregår mere af disse steder som helt sikkert også går udover uskyldige..

• Ida og Figo
    mar 2017

#83   9. nov Altså ikke engang min bror der boede på kanten mellem Nørrebro og Nordvest da bandekrigen rasede anså skyderier som dagligdag. Igen hvis du er LTF'er eller lign. har man det sikkert anderledes men for os der bare passer os selv tror jeg aldrig skyderi bliver dagligdag. Dermed ikke sagt at det ikke kan gøre folk utrygge.

• #84   9. nov Jeg skriver ikk kun skyderier. Jeg snakker om en generel trussel i form af personlig farlig kriminalitet, terror, skyderier osv..

• #85   9. nov Men et svar på mit spørgsmål i 77# Ville jeg faktisk rigtigt gerne ha smiley

• Rikke aka rapanden

#86   9. nov Pernille: Jeg HAR svaret smiley Jeg har skrevet at jeg tror det handler om at folk er forskellige, nogen bliver bange for sådanne ting og føler sig utryg, andre gør ikke. Præcis som med alle andre ting, så er folk også forskellige på dette punkt smiley

• #87   9. nov Så folk der bor de steder er bare hårdføre og dem der bor andre steder er bare mere bange? Hmm, lyder pænt søgt hvis du spørger mig..

• Rikke aka rapanden

#88   9. nov Der bor vel begge typer mennesker, der ER jo også nogen der føler sig utrygge smiley
    Det handler da ikke om at være mere hårdføre end andre, det handler om at mennesker reagere forskelligt på forskellige ting smiley

• #89   10. nov Øhm.. FØR jeg kom med min mening, var der generel enighed om at folk der bor disse steder ikk er utrygge på samme måde som dem der bor andre steder - det skrives flere gange i tråden og endda i start indlægget at dette er en observation.. Men når jeg så siger det er nok fordi man lærer at acceptere det trussels billede, så er det ikk tilfældet men fordi folk er forskellige - så pludselig er folk fra de områder hvor vold mv sker IKKE mindre utrygge og har en mindre kraftig reaktion eller hvad? Det er da pænt selvmodsigende..

• Ida og Figo
    mar 2017

#90   10. nov Jeg tror det handler om at uanset hvor meget der skydes og laves kriminalitet i ens område så opvejer ens dejlige og til tider kedelige dagligdag, det skidte der sker. Når jeg går i mit kvarter her i Valby så er der lys og mennesker omkring mig, jeg ved at skulle der ske noget så kan jeg rende ind i det første hus jeg ser og bede om hjælp. I september blev en mand dræbt tæt ved der hvor jeg ofte lufter Figo, men skulle den begivenhed fylde så meget i mit sind at den opvejer de 99,99999999% af tiden hvor her er stille og fredeligt smiley

• #91   10. nov Og hvis du stadig mener at folk der bor der i de områder er mindre utrygge så må de andre jo være mere bange - du kan ikk sige at folk i de områder er mindre bange og at folk er forskellige.. Det hænger simpelthen ikk sammen..

• Rikke aka rapanden

#92   10. nov Ja mit indtryk er at DE FLESTE ikke er utrygge, men det betyder da ikke at der ikke er nogen som er det . At du vælger at tolke hvad jeg skriver forkert, er ikke rigtig mit problem smiley

Jeg tror ikke på teorien om at folk bare vænner sig til det. At du så tror det er sådan det er, jamen fair nok, jeg er bare ikke enig smiley

• #93   10. nov Så de FLESTE der bor i de områder er sejere end de "bange" som altså primært bor andre steder?

• Rikke aka rapanden

#94   10. nov Pernille: Jeg gider simpelthen ikke diskutere/debattere med dig, når du falder ned på det der niveau og lægger ord i munden på mig. Rigtig god aften/nat smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#95   10. nov Jeg hørte en i radioen sige at hun snart flyttede fra Blågårds Plads, efter hun havde oplevet ubehagelige episoder på egen krop (trusler og afpresning) og det kunne jeg godt forstå. Da jeg oplevede at blive "jagtet" på cykel i den periode hvor Amagermanden huserede i mit kvarter (nej jeg tror ikke det var ham, men det var stadig klamt smiley ), der var jeg også tæt på at flytte ud til mine venner indtil han var fanget!

• #96   10. nov #92
    "Jeg tror ikke på teorien om at folk bare vænner sig til det. At du så tror det er sådan det er, jamen fair nok, jeg er bare ikke enig"

Så du mener at hvis de tilstande vi ser i dag forskellige steder i kongeriget, var opstået fra den ene dag til den anden, så ville aviserne skrive ligeså lidt om det som de gør i dag, og folk være ligeså ligeglade / ligeså trygge, som de siger de er i dag?

• #97   10. nov A - Jeg ser heller ikke Fredericia som farlig.

• Ida og Figo
    mar 2017

#98   10. nov Ikkesom, at være tryg er da ikke det samme som at være ligeglad??

Jeg er da ikke ligeglad med at bander tilsynelandende har opgør i Valby hvor jeg bor, men det gør mig ikke utryg.

• #99   10. nov Ida,

Jeg sætter heller ikke lighedstegn imellem det, for nej det er ikke det samme.

• Ida og Figo
    mar 2017

#100   10. nov Ok, det var bare sådan jeg tolkede dette udsagn:
    (...)folk være ligeså ligeglade / ligeså trygge, som de siger de er i dag

• #101   10. nov Nogle er ligeglade fordi det ikke har ramt dem selv eller nogen de holder af, andre føler sig ikke utrygge fordi de har vænnet sig til det.
    Nogle er både ligeglade og trygge.

• #102   10. nov Der er mange der er utrygge.
    Her et lille udpluk:

https://www.tv2lorry.dk/kobenhavn/utryg-tingbjerg-husum-borger-hvor-er-politi-og-politikere

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/tingbjerg-præst-man-er-overladt-til-sig-selv

https://fyens.dk/artikel/utryghed-vollsmose-på-niveau-med-københavnerghetto

https://www.dr.dk/nyheder/indland/utrygge-maend-paa-noerrebro-det-kunne-have-vaeret-mig-der-blev-skudt-i-gaar

https://politiken.dk/indland/art5432899/16-årig-jøde-»Jeg-føler-mig-stadig-utryg-på-Nørrebro«

https://www.tv2lorry.dk/kobenhavn/folk-pa-norrebro-man-er-bange-blive-skudt

Hård kerne af kriminelle gør hverdagen utryg i boligforeningerne:
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/super-kriminelle-familier-styrer-de-danske-ghettoer-saa-ekstreme-er-de/6975734

Flere københavnere er blevet utrygge:
    https://www.berlingske.dk/samfund/flere-koebenhavnere-er-blevet-utrygge-mange-toer-ikke-faerdes-i-urbanplanen-fordi

Det er utrygt at være jøde i Danmark, og i kølvandet på sidste uges terrorangreb i Frankrig er der en stigende frygt for, at noget lignende vil overgå jøder herhjemme:
    https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/joeder-vores-institutioner-skal-mandsopdaekkes-af-politiet

Beskyttelsespenge, sharia-lov og trusler
    https://www.bt.dk/danmark/beskyttelsespenge-sharia-lov-og-trusler-magtesloes-barejer-staar-frem-med-sine-opl

En tankpasser i Skærød der bliver afkrævet beskyttelsespenge, tæskehold og opgør om hashmarkedet, og hashhandel ved Helsinge Hallen og på stationen.
    Christian Gordon Jessen er klar i spyttet, når han som formand for Helsinge Erhvervsforening siger fra over for de rødder, der i følge Gordon de seneste uger har sat en utryg dagsorden i og omkring Helsinge centrum.
    https://gribskov.lokalavisen.dk/nyheder/2017-04-04/-“Vi-vil-ikke-finde-os-i-det”-875939.html#!

• #103   10. nov Synes lige denne skal med, for den pisser mig ekstra af. Unge teenagere som røver glade børn som fejrer Halloween - Jeg censurerer lige mig selv her..!

https://www.lokalavisen.dk/112/2019-11-01/-Halloween-hadere-B%C3%B8rn-blev-plyndret-for-slik-og-penge-6348413.html

Og nej, det står der ikke..
    Men gu fanden er det indvandrer efterkommere der står bag. 10-11 og 8-12 lidt ældre drenge, aka hyæner i flok der skal lave lidt hverdags jihad, så de kan føle sig seje overfor de svage vantro, og ingen signalement, så ved vi jo godt hvem klientellet er.

• #104   10. nov Danske jøder er nok heller ikke så trygge længere smiley

"Danske jøder udsættes for stadig mere vold og chikane"
    "September alene har haft otte antisemitiske episoder ud af de mindst 23, som Det Mosaiske Troessamfund har oplevet i år.
    Finn Schwarz, formand for Det Mosaiske Troessamfund, fortalte i begyndelsen af 2011 til Kristeligt Dagblad, at 2010 var det værste år i nyere tid for de op mod 7000 danske jøder, hvad angår hadforbrydelser. Her registrerede trossamfundet mindst 30 tilfælde af vold, trusler og forfølgelser. Det antal voksede sidste år til omkring 40"

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article4744620.ece

"Cirka 10.000 jøder flyttede sidste år fra Vesteuropa til Israel, hvilket er det højeste antal i næsten 70 år. Voksende trusler fra både højreekstremister og radikal islam gør Europas jøder utrygge, siger professor"

https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/europaeiske-joeder-flytter-i-hobetal

• #105   10. nov Utrygheden breder sig smiley

"Kristne og jøder flygter fra danske ghettoer"

"Beboere med kristen eller jødisk baggrund i danske ghettoer trues med vold og må gå under jorden. Problemerne er nu så store, at det får religiøse foreninger til at slå alarm.

I Vollsmose går jøder og kristne under jorden, fordi de trues med tæsk og får brændt deres biler af. I Gellerup har kirken ansat vagtværn for at få bugt med beboernes hærværk. Og i københavnske områder med mange muslimske beboere anbefales jødiske gymnasieelever at søge andre steder hen.

I belastede boligkvarterer landet over gør indvandrere og efterkommere fra ikkevestlige lande livet så surt for deres udenlandske naboer med kristen eller jødisk baggrund, at det får en stribe organisationer og eksperter til at slå alarm."

De frygter, at landets ghettoer kan udvikle sig til bastioner, hvor religiøse mindretal ikke længere er velkomne."

https://politiken.dk/indland/art5434859/Kristne-og-jøder-flygter-fra-danske-ghettoer

• #106   10. nov Nazismen var antisemitisk - islam er antisemitisk.
    Trist at jøderne igen må frygte for deres sikkerhed i europa. Pga. uvidende ligeglade inkompetente politikere, og ligeså en god del af vælgerskaren..

• #107   10. nov Grønlænderne er nok heller ikke så trygge længere smiley

"Grønlændere i Gellerupparken ved Århus har i årevis været udsat for racistisk betonet forfølgelse fra arabiske og somaliske beboere. Nu har en gruppe grønlændere måttet flygte, skriver Århus Stiftstidende lørdag

- Jeg kunne ikke længere klare at være skydeskive. Det var et psykisk pres. Men jeg er vred over, at det var os, der måtte ud. Det var jo dem, der angreb os, siger Johanne Christiansen.

Hun blev sammen med de andre akut hjulpet af kommunen til at flytte.
    Grønlændere i Gellerup bliver nemlig stenet, overfaldet og forhånet.
    De trykker sig mestendels i deres lejligheder, fordi de er bange for at gå ud.
    De er fredløse og jaget vildt i området.Tidligere mødte de hinanden ved biblioteket eller foran Netto på Sigridsvej. Der var desuden en tradition for grønlænderfodbold om søndagen. Men de vedvarende angreb med sten har standset aktiviteterne.

Råb på gaden som; 'Fuck hjem til Grønland, det er vores Gellerup', er helt almindelige, ligesom det er normalt, at arabiske unge skyder fyrværkeri efter dem."

https://ekstrabladet.dk/112/article4328782.ece

• #108   10. nov Jeg synes, at det giver fint mening, at man vænner sig til forskellige ting, hvis man bor i et område i længere tid - det er vel logisk nok. Hvis man flytter fra landet, hvor der er stille altid, og ind til en storby med masser af trafikstøj, udrykninger og generel larm, kræver det da også tilvænning, men alt bliver jo hverdag.

Da jeg var ung (sådan rigtig ung!) og gik en masse i byen, var der da slåskampe hver weekend, men slet ikke rå vold, som vi ser det i dag, det har vi bare vænnet os til. I dag tænker jeg ikke nærmere over, hvis jeg læser om overfald m.v., det er ligesom blevet en del af dagligdagen, sørgeligt nok.

Det er jo ikke fordi, nogle er "sejere" end andre, eller at nogle bliver lettere påvirket end andre, sådan er det naturligvis også, men så hænger det jo sammen med hvordan man er som person, og har ikke noget at gøre med, hvor man bor, som nogle her i tråden lægger op til. smiley

Men jeg håber ikke, at det nogensinde bliver hverdag med bandeskyderier, terror m.v., uanset hvor man bor. smiley

• #109   10. nov flyt til en flække som vores. her er det kun lokum brødrene man skal holde øje med og kom der en tyv.. dem man ringer til. politi bruger vi nødig smiley

bare navnet... lokum brødrene... man forstår godt at de er gift lol

• #110   10. nov Jeg er egentlig enig med Pernille. Vores hjerner er så smart indrettet, at de til en vis grænse flytter på normalen, så den ikke konstant skal være i højeste alarmberedskab.

Jeg ville blive virkelig forskrækket, hvis jeg boede et sted hvor der blev skudt uden for mine vinduer - men jeg ville holde op med at reagere voldsomt, hvis det var noget der skete flere gange. Og det er da ret praktisk!

• #111   10. nov A survival of the fittest...

de der ikke kan uddør

• Ida og Figo
    mar 2017

#112   10. nov HL jeg har boet i en flække de første 21 år, jeg var meget mere utryg der end jeg nogensinde har været de steder jeg har boet i Kbh smiley

• #113   10. nov jeg passer fint ind smiley men jeg var heller ikke utryg i Kbh

men kommer til at savne alle her når vi flytter. jeg savner ikke alle på Vesterbro

• #114   10. nov Jeg bor ikke et sted hvor skyderi ligefrem er hverdag. Men det er da ikke så længe siden at en mand blev skudt i sin bil ikke langt herfra. Og forleden nat hørte jeg skyderi, det var måske 100 meter væk fra mit hjem. Vi har haft en enkel bilbrand foran min lejlighed, der har været kastet en håndgranat mod et autoværksted nede af vejen og sikkert også andre ting jeg bare lige ikke kan huske. Men føler mig ikke utryg her. Bevares, det er da ikke ligefrem fantastisk, men utryg, nej det føler jeg mig ikke smiley

• #115   10. nov Ej helt rigtigt er der faktisk ikke. Jeg ved at de her typer der skyder kører en bestemt type biler, og der bliver jo desværre tit skudt mod biler. Den type bil har min far så tilfældigvis også og synes faktisk ikke det er fedt at køre i den om aftenen....

• #116   10. nov Cecilie, jeg havde været dødbange, hvis det var mig smiley

Men det giver jo ikke mening at være bange konstant, så det er jo en kæmpe fordel at du, og andre som bor midt i sådan noget, kan abstrahere fra det.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 59 Svar: 1.519
    #117   10. nov Bange eller ikke bange, hvis det skulle komme så langt ud en dag (hvilket jeg vil gøre alt for at undgå) ville Holly og mig klart foretrække at bo i en campingvogn i en skov smiley

profilbillede
  • #118   10. nov #117 Dejligt, at du tager så meget hensyn til andre. smiley

• #119   10. nov A
    Er slet ikke noget jeg går og tænker over og går gladeligt hjem fra stationen hver aften uden problemer. Men er da selvfølgelig utrygt når det står på. Da der var bilbrand feks. der slog mit hjerte noget hurtigere end det plejer og var pludselig meget vågen. Her billede fra mit soveværelse

profilbillede
  • #120   10. nov Grunden til at os der bare ser disse begivenheder i medierne reagerer kraftigere på dem, er den simple, at vi KUN får det lille øjeblik ind i vores liv, hvorimod de der lever der hvor det sker, har muligheden for at holde det op mod resten af tiden, hvor alt er helt normalt.

Det svarer jo ret præcist til, at hvis en bybo besøgte "min" lille by den dag bondemanden kører gylle ud, ville han/hun sikkert sværge på aldrig at slå sig ned i sådan en stank, men for os der også er der de 363 dage det ikke sker, er det bare et mindre irritations moment.

• Rikke aka rapanden

#121   10. nov Kim: Se DET tror jeg måske kunne være et meget godt bud. For der sker jo trods alt flest gode ting i de områder hvor der desværre også er uro pga bander/grupperinger.

Jeg syntes bare det er ærgeligt at folk ligesom dømmer områder på så lille et grundlag, altså jeg ved da f.eks godt at der ikke stinker af gylle hele tiden på landet, men det er vel ikke alle der tænker så langt smiley Vi har forresten også et par dage om året hvor vi kan lugte gyllle, og vi bor altså i en by, men vi bor i udkanten og har marker ca. 5 meter fra vores have smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#122   10. nov Præcis min pointe Kim, du forklarer det bare meget bedre! smiley

Spot on smiley

Kommentér på:
At bo i et område hvor der bliver skudt.

x