Hundenæse skaller Hundenæse skaller
Ja overskriften siger vel det meste. I går begyndte vores hundepiges næse at skalle, i løbet af i dag har det vokset til ca dobbelt størrelse, altså det afskallede område.
Nogle bud på hvad det kan skyldes?
Dyrlæge vil naturligvis blive kontaktet hvis det fortsætter, men indtil videre er vi ikke bekymrede, men det ville være dejligt hvis nogle havde oplevet det samme og kunne fortælle om det.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.763
Der var en hund herinde for et par uger siden, som havde fået en brandsår på snuden af at grave et ben ned i nogle tæpper - kan det være sådan noget?
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
Algerisk reaktion ved jeg ikke hvad skulle komme af, så skulle det være en eller anden plante hun har roder rundt i, i skoven eller sådan noget.
Men hvis man kan få brandsår af at rode rundt i et tæppe, så kan hun sagtens have fundet på noget ligeså tosset, hun er lidt et fjols, sagt kærligt, men hun laver nogle skøre ting noglegange
Vi prøver at se tiden an og hold øje med det
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.733
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.773
sep 2013
Malene - nå det er da rart at vide
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.773
Det må ikke væske eller udvikle sig.
Rens evt en enkelt gang i klorhexidinopløsning eller drys lidt klorhexidinpulver på, og giv så zinktilskud for bedre heleevne.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.328
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
Det startede, som altid, efter hendes jagt på en uvelkommen muldvarp. Hun bruger næsen og den ser herrens ud når hun er færdig. Vask/rens og lidt næsecreme pler at gøre undervækerså næsen kommer sig og ser normal ud igen...
Denne gang vaskede og rensede jeg og det gik egentligt ok - men så alligevel ikke.. jeg trak tiden men i sidste uge skete der et el. andet og næsen lignede en krigszone
Afsted til dyrlægen med rami - Hun er nu på antibiotika og prednisolon - sandsynligvis en infektion/autoimmun defekt. Hun havde nogen små sår på næserygge, , samt en hævelse/såragtigt lige i øjenkrogem, hvor tårekanalen er - begge dele var det samme som fandtes på næsen. (tårekanaler testet der var ingen problemer!)
Dit ligner nu ikke men bare pas på med at trække det for længe inden du tager til dyrlægen. Normalt har det taget mig en 8, måske 10 dage for at få hendes næse til at hele efter en heftig jagt. Jeg har brugt hhv. snout-creme og kovaline, begge med god effekt (ja, altså borset fra denne gang...)
Sådan endte næsen ud og med lidt god vilje kan hævelsen i øjenkrogen anes - venstre øje
God bedring med din vaps
sep 2013
Men tusind tak for alle jeres svar
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
Hundenæse skaller