2.854 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Sabina D
Sabina D
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

Hundenæse skaller Hundenæse skaller

Ja overskriften siger vel det meste. I går begyndte vores hundepiges næse at skalle, i løbet af i dag har det vokset til ca dobbelt størrelse, altså det afskallede område.
Nogle bud på hvad det kan skyldes?
Dyrlæge vil naturligvis blive kontaktet hvis det fortsætter, men indtil videre er vi ikke bekymrede, men det ville være dejligt hvis nogle havde oplevet det samme og kunne fortælle om det.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundenæse skaller
  • #1   10. dec 2019 En allergisk reaktion....?

• #2   10. dec 2019 Allergisk reaktion, stik/bid, brandsår eller en ætsning.

Der var en hund herinde for et par uger siden, som havde fået en brandsår på snuden af at grave et ben ned i nogle tæpper - kan det være sådan noget?

• Sabina D
    Sabina D Tilmeldt:
    sep 2013

#3   10. dec 2019 Tak for svar smiley
    Algerisk reaktion ved jeg ikke hvad skulle komme af, så skulle det være en eller anden plante hun har roder rundt i, i skoven eller sådan noget.
    Men hvis man kan få brandsår af at rode rundt i et tæppe, så kan hun sagtens have fundet på noget ligeså tosset, hun er lidt et fjols, sagt kærligt, men hun laver nogle skøre ting noglegange smiley .

Vi prøver at se tiden an og hold øje med det smiley

• #4   10. dec 2019 Har i gulvtæpper eller været et sted hvor hun kunne køre næseryggen hen af et tæppe ?

• #5   10. dec 2019 Præcis den slags sår får huskierne ind i mellem, når de graver kødben ned med snudepartiet og overdriver aktiviteten lidt.

• Sabina D
    Sabina D Tilmeldt:
    sep 2013

#6   10. dec 2019 Ansofie - Ingen gulvtæppe, men hun har en sækkestol som hun ofte vælter rundt i, og hun er i alle møblerne, og både sofa og seng er jo stof som hun også møfler rundt i, så hun kan sagtens være kommet til skade på samme måde som ved gulvtæppe. Vi har også brændeovn, men selvom hun ikke altid ee lige skarp tvivler jeg alligevel på det er den der er skyld i det, men jeg kan ikke afvise det 100%

Malene - nå det er da rart at vide smiley hun er 6 år og har aldrig haft noget lignende, selvom hun er en krudtugle, men hun/vi har nok bare været heldige så smiley

• #7   10. dec 2019 I skal bare være obs på helingen.
    Det må ikke væske eller udvikle sig.
    Rens evt en enkelt gang i klorhexidinopløsning eller drys lidt klorhexidinpulver på, og giv så zinktilskud for bedre heleevne.

• #8   11. dec 2019 Læste engang for mange herrens år siden om noget der hed collie nose syndrom eller lignende. Det var vist også noget med skallende næser.

• #9   11. dec 2019 Jeg har lige haft min tæve, Rami, til dyrlægen for tør,skallende, ru næse med revner m.m.

Det startede, som altid, efter hendes jagt på en uvelkommen muldvarp. Hun bruger næsen og den ser herrens ud når hun er færdig. Vask/rens og lidt næsecreme pler at gøre undervækerså næsen kommer sig og ser normal ud igen...

Denne gang vaskede og rensede jeg og det gik egentligt ok - men så alligevel ikke.. jeg trak tiden men i sidste uge skete der et el. andet og næsen lignede en krigszone smiley

Afsted til dyrlægen med rami - Hun er nu på antibiotika og prednisolon - sandsynligvis en infektion/autoimmun defekt. Hun havde nogen små sår på næserygge, , samt en hævelse/såragtigt lige i øjenkrogem, hvor tårekanalen er - begge dele var det samme som fandtes på næsen. (tårekanaler testet der var ingen problemer!)

Dit ligner nu ikke men bare pas på med at trække det for længe inden du tager til dyrlægen. Normalt har det taget mig en 8, måske 10 dage for at få hendes næse til at hele efter en heftig jagt. Jeg har brugt hhv. snout-creme og kovaline, begge med god effekt (ja, altså borset fra denne gang...)

Sådan endte næsen ud og med lidt god vilje kan hævelsen i øjenkrogen anes - venstre øje smiley smiley
    God bedring med din vaps

profilbillede
  • Sabina D
    Sabina D Tilmeldt:
    sep 2013

#11   11. dec 2019 Jeg har i dag også fundet en underlig skaldet plet på hendes ben, så vi har en tid ved dyrlægen i morgen, så kan hun også lige tjekke næsen.
    Men tusind tak for alle jeres svar smiley

• #12   14. dec 2019 Ziva har haft det en enkelt gang. Allergisk reaktion på et et eller andet hun havde snuset til i skoven.

Kommentér på:
Hundenæse skaller

Annonce