{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Min hund er blevet bidt {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er i den uheldige situation at min lille chihuahua er blevet bidt af en stor hund, og skaderne var så voldsomme at vi måtte aflive vores chihuahua, kan jeg mon få erstatning for dyrlægeregningen og for vores hund ?
den anden hund har lovpligtig ansvar og det samme havde vores.

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er blevet bidt
  • #1   18. feb 2020 Ja, selvfølgelig dækker ansvarsforsikringen. Der kan blive tale om at du selv skal betale en del af regningen, hvis det vurderes, at du selv har medvirket til at det skete, fx ladet din løse hund løbe hen til en sur hund i snor. Men egen skyld-vurderingen er ret lempelig, når skadevolder har objektivt ansvar.

Hvis du har sygeforsikring på din hund, er det den der dækker i første omgang.

Det gør mig forfærdelig ondt at du har mistet din hund på den måde smiley

• #2   18. feb 2020 det er mine svigerforældres hund der bed vores, hundene kendte hinanden og var sammen det skete i en mad situation, hvor vores gik forbi madskålen mens den anden spiste (det har de gjordt mange gange før)
    men tror du de også dækker erstatning af vores hund, altså til en ny hund ?

det er godtnok også meget svært at komme igennem i forhold til hvis det havde været alderdom smiley

• #3   18. feb 2020 Erstatning af hund er en tillægsforsikring, så det tror jeg ikke, du skal regne med.

Jeg er ked af at du har mistet din vov.

• #4   18. feb 2020 okay iorden tak for svar.

• #5   18. feb 2020 Nej, du kan ikke få betalt en ny hund.

Jeg må erkende at jeg er i tvivl om forsikringen vil dække, når det er sket som du fortæller. Du kan nok - om ikke andet - få dækket en del af aflivningen.

Overvej om din næste hund skal have sygeforsikring og livsforsikring. For så ville du få dækket både aflivning, og få (en del af) pengene for værdien af de afdøde hund.

• Bella J
    Bella J Tilmeldt:
    okt 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #6   18. feb 2020 Hvis forsikringen skal dække skal det anmeldes, og så vil dine svigerforældres hund højst sandsynligt blive aflivet for skambid.
    Men jeg syntes dine svigerforældre skal dække regning og give jer en ny hund

• #7   18. feb 2020 Hvis I selv har valgt at have hundene løse sammen, kan der blive udfordringer med dækningen. Men tag den med forsikringsselskabet.
    Vi andre vil gerne høre svaret.

• #8   18. feb 2020 Det gør mig ondt med jeres hund smiley
    Det var et godt spørgsmål, mit umiddelbare bud vil være at dine svigerforældres hunds ansvarsforsikring burde dække, lige som hvis det var fx et par støvler eller anden genstand den havde ødelagt, men jeg er i tvivl under omstændighederne, der er nok ikke andet for end at spørge forsikringsselskabet

• #10   18. feb 2020 Der er ikke krav om politianmeldelse for bidskader, for at forsikringen dækker.

At en chi er død, er heller ikke ensbetydende med skambid. For at det skal være et skambid, skal betingelserne i Fødevarestyrelsens vejledning være opfyldt.

Hvis jeg var svigerne, ville jeg nok bare hoste op og få sagen ud af verden smiley

• #12   18. feb 2020 Tænker også at der lige skal taget hensyn til at det er svigerforældrenes hund og at i skal kunne være i samme rum fremover, samt at de vel også er ulykkelige over situationen og at det var et dumt uheld med ulykkelig udfald

• #13   18. feb 2020 Netop fordi, det er i familien og alle skal kunne sammen efterfølgende, ville det give god mening, at svigerforældrene betalte dyrlægeregningerne, hvis deres forsikring ikke vil. Det er trods alt deres hund, der har bidt den lille ihjel. Jeg går ud fra, at hundene har været sammen med begge parters samtykke.

Og så gør det mig ondt, at I skulle miste jeres hund på en så skrækkelig måde.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #14   18. feb 2020 puha... enig med A.

jeg havde betalt ved kasse et var det min hund og især en jeg kender....

• Moto
    Moto Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 10 Emner: 1 Svar: 6
    #15   18. feb 2020 min kammerats hund blev bidt sidste år i december og han havde udvidet ansvarsforsikring som betød at de hans forsikring skulle dække alt undtagen selvrisikoen, som modparten skulle dække. hvilket ikke de ville i første omgang. og selvom man politi anmeldte den anden hund (selvom jeg ikke tror i vil gøre det smiley ) og de gav den anden hund ansvaret, så retter forsikringen ikke ind efter dette.

• #16   18. feb 2020 Moto, fis nu et andet sted hen med din troll-ballade smiley

En udvidet ansvarsforsikring dækker UD OVER den almindelige ansvarsforsikring, altså i situationer hvor man ellers ville kalde egen skyld/accept af risiko. Konkret er det træningssituationer, hvor hunden bider en figurant.

En ansvarsforsikring dækker KUN skader på en modpart, ALDRIG en selv (eller ens egen hund). Det har man sygeforsikringer til.

• #17   19. feb 2020 Her i byen kom en schæfer ved at uheld til at ramme en chihuahua (de legede ofte sammen) på halsen, så den brækkede. Schæferejer bestemte at betale ALT for chi- ejer inkl. ny hvalp.

• #19   20. feb 2020 Isabelle.

De var HELT enige om legen og hundene havde leget sammen mange gange. Det var bare SÅ uheldigt at schæferen vendte hovedet og i vendingen ramte hun chi`en på halsen. Alle var dybt ulykkelige.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #20   20. feb 2020 ansvar eller ej... Jeg var heller ikke kommet over det uden at betale... og selv da ville jeg være ked

Kommentér på:
Min hund er blevet bidt

Annonce