{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 4
  • #1   5. dec 2022 Den er på listen nu, Anne smiley

  • #2   5. dec 2022 Mmmmmmmh!

    Nu vi er ved mænd, der var lækre (og som teknisk set stadig er det), så kan jeg stadig blive helt blød i knæene over den rigtige Topgun. Mit VHS var helt slidt dér hvor han står nøgen ud af sengen smiley

    Nu ville Søren sikker ønske at kattene kom på banen igen smiley


  • #3   5. dec 2022 Sad og så den britiske udgave af Stormester og der var noget med kinder-æg.
    Øj øj, det kunne jeg godt spise for første gang i mange år.
    Afsted ned efter en pakke. Kommer hjem, pakker ud og tager en bid ... Og så smager det herredårligt !
    Smager af billig tysk no name chokolade og slet ingen smag af den hvide "chokolade".
    Sikke en skuffelse.
    Nå pyt, så er det ikke dem jeg får ondt i maven af. smiley



  • #4   5. dec 2022 Den imo ultimativt lækreste mand i verden er - og vil altid være - Johnny Depp .. den der reklame for "et eller andet som jeg aldrig opfattede hvad var" og hang udenfor Matas bl andet. Fuuuuuuuuuck, der burde være en lov imod at være SÅ lækker smiley

  • #5   5. dec 2022 Nej!! Depp har aldrig været lækker smiley Jared Leto, Tom Cruise og Brian Laudrup smiley Man kan sige at jeg havde en type smiley

  • #6   5. dec 2022 I skal bare slå jer løs. Måske jeg fantaserer om en trekant med Pia K og Marianne J. Eller måske . . . . smiley

  • #7   5. dec 2022 Anne
    Vi kan sagtens ta en tur i byen for at score mænd, sammen.

    Vores smag er IKKE ens smiley


  • #8   5. dec 2022 Den ultimativt lækreste mand for mig er Thomas Shelby aka Cillian Murphy fra Peaky Blinders. smiley

  • #9   5. dec 2022 Du må også godt komme med, Skrigehund smiley

  • #11   5. dec 2022 Jeg er frisk, Martine. smiley

  • #12   5. dec 2022 Ej, hvor har I sær smag smiley smiley

    Her da der var jubilæum for EM i ‘92, var der sådan en kavalkade med det daværende landshold. Jeg kan bare konstatere, at jeg stadig i dag synes, at en 23 årig Brian Laudrup er en haps smiley

    Men ok, jeg har en svaghed for unge, sprøde mænd endnu, så det kommer næppe bag på nogen smiley


  • #13   5. dec 2022 åh hvor føler jeg gammel smiley

    Tom Cruise er jeg enig i, men eller en ung Nick Nolte,
    https://i.pinimg.com/550x/47/ce/c4/47cec4578ffd105f77d89b2500098c32.jpg

    en Hugh Grant .. en yngre Michael Falk ...


  • #14   5. dec 2022 Hanne, det er ikke noget du bare føler, du er gammel smiley

  • #17   6. dec 2022 Anne, din type er vist "flødedrenge", pæne drenge, enhver svigermors drøm. smiley Men man siger jo, at det altid er de stille, der er de "værste"...hvis du forstår. smiley

    Indrømmet, jeg er til bad boys, men er endt op med det stik modsatte, en rigtig flødedreng uden skyggen af tatoveringer. smiley


  • #18   6. dec 2022 Jeg tror at flødedrengene er for at kompensere for de mænd, jeg har haft i virkeligheden. Jeg har haft en træls tendens til at vælge bad boys, og det er sjovt nok gået fuldstændig galt hver gang smiley

    I dag vill jeg give min højre arm for at være Shemar Moore’s babygirl smiley


  • #19   6. dec 2022 Jeg har altid haft en svaghed for Robert Downey Jr. Oprindelig var han vel egentlig mest en "pretty boy", der så med tiden i den grad er blevet en "bad boy". Men det blik han kan sende - det er da slet ikke til at stå for!!!

    Alternativt - en ung Joe Lando, der spiller Sully i "Lille doktor på prærien". Der er også noget med blikket smiley Desværre er han ikke blevet endnu mere lækker med årene, som mange af de andre ellers er smiley


    profilbillede
  • #20   6. dec 2022 Anne, nu fik jeg helt lyst til at se de første sæsoner af CM, bare for at høre Morgan kalde Garcia "babygirl". smiley

  • #21   6. dec 2022 Aj, nu fik I mig til at tjekke op på, hvilken streaming tjeneste, der har CM smiley
    Det er tarveligt - og så fra morgenstunden af.


  • #22   6. dec 2022 Karina

    Robert Downey Jr smiley smiley smiley


  • #23   6. dec 2022 Anne, jeg kan 100% relatere til dét med at have valgt de forkerte mænd, det gik egentlig først op for mig som 28-årig, da jeg mødte min mand. Han er ikke en bad boy, men det gør faktisk slet ikke spor. smiley

  • #24   6. dec 2022 Jeg bingede hele CM engang sidste år smiley Den kan altså noget!

  • #25   6. dec 2022 Jeg har virkelig også brændt nallerne på bad Boys og kæmpe idioter - og er endt med en der er stik modsat smiley han er ikke decideret fløde, men utrolig stille og rolig fyr, der aldrig har gidet mennesker, fart, byen og ballade. Rimelig meget modsat mig. Han har dog fået mig til at falde til ro og jeg har fået ham til at være mere social og åben. win-win for os begge. smiley

  • #27   6. dec 2022 And, det er lidt løgn.. Morten er altså lidt fløde smiley smiley smiley

  • #28   6. dec 2022 Liva, han er ikke decideret fløde smiley

  • #29   6. dec 2022 CM er Criminal Minds smiley

    Mmmmmmmmm smiley


    profilbillede
  • #31   6. dec 2022 Isabelle, CM er Criminal Minds. Er fantastisk serie om profilers hos fbi.

  • #32   6. dec 2022 Anne, hvad er dit bedste/værste/mest spooky afsnit?

  • #33   6. dec 2022 Morgan fra CM .. hmmm...

    I napper da bare ham, jeg vil til enhver tid vælge Spencer Reid - altså bortset fra at han er 30 år for ung, eller noget smiley

    Wisdom IS sexy ... smiley


  • #34   6. dec 2022 Yorkie, jeg har noget med klaustrofobi, så alle dem, hvor nogen bliver levende begravet smiley Men dén med ham den retarderede, der fodrer grise med lig smiley smiley smiley

  • #35   6. dec 2022 Anne, To Hell and back... smiley
    Den med armbrøsten er også lidt makaber.


  • #37   6. dec 2022 Isabelle, jeg ser dem gerne med dig og siger hvornår du skal holde dig for øjnene.

  • #39   6. dec 2022 Isabelle, så skal du ikke se Buried med Ryan Reynolds. smiley

  • #44   6. dec 2022 #14 anne ... nåe ja... du ved alzheimer light er en del af pakke +60 smiley ...

    Robert D Jr er da også ret pæn


  • #45   6. dec 2022 Skulle lede efter nogle bestemte Chuck It-bolde. Skrev på google “glow in the dark legetøj”, og nåede at stoppe mig selv, inden jeg trykkede søg smiley

    Skiftede legetøj ud med hund+bold, og fandt det jeg søgte smiley


  • #46   6. dec 2022 Min tidligere kollega og jeg arbejdede i en kommunikationsvirksomhed og arbejdede blandt andet for ministerierne.

    Hun kunne ikke lige huske om alle vores forkortelser kun virkede internt eller om de også var kendt af andre.
    En nem test metode: Fx kan man søge på google sktst og vide det står for Skattestyrelsen, men hun opdagede at hvis du søger på sm, så får du aldrig nogensinde et link til om den almene dansker ville forstå at du snakker om socialministeriet


  • #47   7. dec 2022 Hihi.... her skulle der bruges nogle gynger til voksne til et lounge-område.
    Den event designer, der skulle finde dem på Google, fik også nogle mildt sagt interessante resultater smiley


  • #48   7. dec 2022 Jeg kan egentlig godt lide faktabokse, men det kræver, at det man angiver som fakta, også er fakta smiley

    I nedenstående eksempel har man glemt, at prins Charles i dag er kong Charles, og at prins Harry ikke mere er nr. 6 i arvefølgen, men nr. 5.

    Faktaboksen burde være aktuel, da den indgår i en artikel om en meget omtalt serie om Harry og Meghan smiley

    "Prins Harry er yngste søn af prins Charles af Wales og prinsesse Diana af Wales og barnebarn til Elizabeth 2. af Storbritannien. Han er nummer seks i arvefølgen til den britiske trone, der via personalunionen Commonwealth ud over Det Forenede Kongerige Storbritannien og Nordirland regerer over 15 lande og oversøiske territorier"


  • #49   7. dec 2022 Jeg kom hjem fra morgentur med hundene. Karla-kat sad uden for terrassedøren, og så sådan lidt skuffet ud. Jeg åbnede døren, hun miavede. Jeg spurgte om hun havde lagt en mus et sted, og jeg sværger at hun lavede den der "jeg ved ikke lige hvad der skete"-trækning med skuldrene, og smuttede ind. Hunden var ret hurtige til at konstatere at der duftede af lækker, frisk snack, og begyndte en grundig afsøgning. Dorit var meget insisterende på et bestemt punkt ved døren, jeg flyttede lidt på flisen ved siden af trappen, og dér sad en godt gennemtygget mus og trykkede sig. Dorit hapsede den, dræbte den og så gik den vilde jagt - Dorit med musen gemt i munden og Ellie efter.

    Jeg sætter mine penge på at Dorit har slugt den. Ellie er (vist) ikke nået til at æde mus endnu - hun kan bare godt lide at tygge i dem og bære rundt på dem smiley

    I det mindste tog piskatten ikke musen med ind og slap den fri i huset smiley


  • #50   7. dec 2022 Efter at kæresten har haft problemer med en sene i foden FOR EVIGT !!! - ihvertfald 3 måneder, er han endelig blevet ok. I princippet ville jeg være ligeglad, men nu er han også figurant for min hund, og så dur det ikke at han går i stykker.

    Anyways, vi er endelig kommet igang med vores regelmæssige træning og jeg er glad igen.

    Igår gik jeg så en tur med en af hundene og da jeg havde gået ca halvvejs, begyndte min sko at gnave i hælen. What to do ..
    Måtte naturligvis fortsætte MED skoen på ... med det resultat at der er kommet en vabel på størrelse med Grønland og jeg ikke har nogen sko / støvler, der ikke niver lidt, selvom jeg har plastret vablen til.

    Sååå ... den her "vi træner altid onsdag" er blevet halveret og istedet for både lydighed og bidning, må jeg nøjes med bidning, for der skal jeg ikke gå ligeså meget / ligeså korrekt, som i lydighed.

    Jeg fornemmer, at en eller anden forsøger at fortælle mig noget ... "hvad med at begynde til synkronsvømning for lettere overvægtige, midaldrende kvinder ... "

    jeezz..


  • #51   7. dec 2022 Det sner smiley

    Og så kom jeg i tanke om den der børnesang.... https://www.youtube.com/watch?v=V7-rEoax6rw

    Og så kom jeg i tanke om andre sære børnesange fra min barndom smiley Den med "mit marsvin det døøøøøøøøøde i gååååååååår", og så var der en med at være en lus, som blev en fladlus smiley





  • #52   7. dec 2022 Anne, du keder dig vist smiley

  • #53   7. dec 2022 Mit hoved er stadig fuld af snot og feber, så min hjerne har begrænset kapacitet til fornuftige ting smiley



  • #54   7. dec 2022 Go bedring - halvdelen af mine kollegaer er lagt ned af det samme. Jeg er ikke en af dem, så jeg er på igen kl 15 smiley

    - efter en, iøvrigt, SUPER træning. Han ender vidst med at blive helt OK, ham Bette Esh smiley


    profilbillede
  • #55   7. dec 2022 Jeg vil også have en hund med hjerne smiley Lige nu spurter Ellie rundt og rundt og rundt ude i haven. Bare fordi hun kan, tror jeg smiley



  • #56   7. dec 2022 Jeg vil også have en hund med hjerne

    Og så købte du en schæferhund ????

    smiley


  • #58   7. dec 2022 Martine, hvor er han smuk smiley

  • #59   7. dec 2022 Dejlig opdatering Isabelle. smiley

  • #60   7. dec 2022 Hvor er det dog en fantastisk opdatering Isabelle smiley

    Kinesere!!!

    Nu skal du så gå ud og SYNGE, jeg har læst, at det er rigtig godt at synge, når man har KOL.


  • #61   7. dec 2022 Tak Anni smiley

    SUPER opdatering, Isabelle smiley


  • #63   7. dec 2022 Isabelle, med sådan en fantastisk opdatering, er det tilladt at synge både julesange - og alle mulige andre sange smiley


  • #64   7. dec 2022 Martine - Dem, der synes maller er grimme, trænger simpelthen til nye briller, hvor er han lækker smiley

    Isabelle - Sikke en dejlig opdatering smiley

    Ingen sne her (endnu), men det er koldt. Vi har lige været ude en times tid i solskin, det får lige humøret til at stige og nu er whipperne gået omkuld foran brændeovnen smiley


    profilbillede
  • #65   7. dec 2022 Isabelle, kan det være sådan en side, hvor annoncen bliver opdateret/forlænget automatisk?

  • #67   7. dec 2022 Isabelle, hvor ER det gode nyheder smiley

  • #68   7. dec 2022 Martine smiley

    profilbillede
  • #69   7. dec 2022 Vi vågnede også op til sne i dag smiley
    Jeg tror, jeg var mere begejstret end Vaks, hahaha!


  • #70   7. dec 2022 her sneede det også, heldigvis ligger det ikke, og jeg tænkte bare om ikke jeg kunne gå i hi til foråret ... er så absolut ikke vinter menneske .. heller ikke brandvarm sommer .. elsker faktisk det lune forår, og når alt bliver grønt og frodigt, og så det smukke efterår, gerne lidt vind men ikke regn ...

  • #71   7. dec 2022 Jeg er nu også forårsmenneske, men synes sne omkring julen er super hyggeligt smiley

  • #72   7. dec 2022 Jeg har lige modtaget en sms fra den kunde, som var og prøve Hope igår, som har skrevet at de gerne vil komme og prøve hende igen, og hvis hun går igennem handelsundersøgelsen, så vil de gerne købe hende. smiley

    Ps: Ingen sne til os.... endnu...


  • #76   7. dec 2022 Kirsten -

    Smag og behag jo smiley

    Jeg synes også mallerne er gigalækre, og falder meget for deres udstråling når de arbejder.

    Og tak smiley


  • #77   7. dec 2022 Puh, så må I gerne krydse fingre - henvisningen er sendt afsted, og hvis alt går som forventet, kan jeg blive opereret i januar smiley



  • #78   7. dec 2022 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx fingre og poter ...

  • #79   7. dec 2022 Anne, krydse alt hvad krydses kan for at det bliver januar.
    Så er du klar igen sammen med foråret.


  • #80   7. dec 2022 Hanne, har d fået svar på scanningen?

  • #81   7. dec 2022 NEJ smiley

    har faktisk lige tænkt i dag at jeg ville se efter en mail til Neurokirugisk Ambulatorium .. jeg er faktisk sådan lidt ..hvor svært kan det være ..


  • #82   7. dec 2022 Jeg står i øjeblikket på venteliste til at få en tid til opfølgende samtale efter min scanning af hjernen for 1 måned siden (fundet en cyste).
    På venteliste til at få en indkaldelse med en tid... Det er jo absurd!
    Patientvejleder siger, at jeg bare skal kime neurologisk afdeling ned for at få en tid, men altså...


  • #83   7. dec 2022 Mærkelige ventetider på sygehusene

    Min mand har i mange år haft søvnapnø (glemmer at trække vejret, når han sover).

    Efter at have været indlagt på OUH med corona, blev han udskrevet til aflastningsplejehjem.

    Efter 2 uger på aflastning, kom han hjem, og jeg kunne konstatere, at hans cpap-maskine ikke virkede.
    Det viste sig så, at den ikke havde været brugt de 2 uger på aflastningsplejehjemmet.

    Jeg kontaktede det sygehus, der står for cpap-maskinen. Beskeden var, at vi ikke kunne få en tid, men vi kunne blive skrevet på en venteliste!

    Jeg spurgte, om jeg så ikke bare kunne komme med maskinen, så de kunne kigge på den, når de havde tid. Beskeden var, at det kunne jeg først, når jeg havde fået en tid!

    Fantastisk at stå med en mand, som har 2 demensdiagnoser, og som sover dårligt om natten, fordi cpap-maskinen ikke virker.

    Det ville da være rart, hvis man bare kunne få en tid, så man vidste, hvor lange udsigter det har smiley


  • #84   7. dec 2022 Øv Hanne, det er ikke i orden.
    Det er så opslidende at gå i det uvisse.
    Jeg synes, at du skal begynde at ringe dem ned hver eneste dag

    Min sidste scanning var den 23 nov og jeg mener at jeg havde svaret den 30


  • #85   7. dec 2022 jeg har nu skrevet en mail ...

    øv yorkie og Lise-Lotte ... nej det funker sgu ikke lige nu .. det gik nu ok hurtigt med at få tid til forsamtale og selve scanningen ... måske de mangler læger ...
    Indenfor det område hvor min datter er læge har de i region midt haft 4 stillinger slået op .. der har været 0 ansøgere ...


  • #86   7. dec 2022 Yorkie, håber at du hurtig får en tid..

  • #87   7. dec 2022 Det er vildt, der er så stor forskel på sygehusene of afdelingerne. Jeg skulle faktisk ha' været opereret i dag, men jeg rykkede tiden tilbage i november. Fik en tid allerede 11. januar - det synes jeg virkelig er hurtigt.

  • #88   7. dec 2022 Som sagt, så fik jeg hurtig besked fra sidste scanning.
    De fandt så noget som ikke burde være der, og havde sendt en besked til Odense, at jeg skulle få det tjekket hurtig. (måske er det kræft igen)
    Jeg har så ikke hørt fra dem.
    Om det er fordi jeg alligevel har en tid til på onsdag ved jeg så ikke.
    Men tager for en sikkerhed alt mrd til en indlæggelse.
    Det er jo sket et par gange før, hvor de har beholdt mig.
    Håber, at jeg hurtig kan få en besked om, hvad de har fundet i halsen - når man ikke ved om man er kø t eller solgt, så er ventetiden lang


  • #89   7. dec 2022 Lise Lotte, fatter ikke at der kan være ventetid på sådan e livsvigtige apperater.
    Det burde være sådan, at man kan komme ind og bytte dem.

    Jeg har sådan en sugemaskine, så jeg kan suge halsen fri for slim.
    Har aldrig brugt den,. Måske jeg skulle prøve at ringe ind og sige at den ikke virker. Bare for at se, om der også er ventetid på dem


  • #90   7. dec 2022 En ting er, at de ikke kan give mig en tid, men jeg vil da mene, at de burde kunne forkorte ventetiderne, hvis man kunne aflevere maskinen, så de kunne tage den, når der lige var et hul.

    Men jeg kunne forestille mig, at det er et område, hvor man ikke har fået planlagt med ressourcer nok.
    Da min mand fik konstateret søvnapnø for 25-30 år siden, var det ikke noget man generelt hørte noget om, men i dag kender jeg mange, der har søvnapnø.


  • #92   7. dec 2022 øv Anni, det havde jeg lige misset ... håber ikke det er cancer igen ....

  • #93   7. dec 2022 Jeg pakker lige mit knæ-ynk sammen, og sender alt det bedste til jer der venter på vigtige ting smiley

    Øv, at prioriteterne er sådan! Ja, det er træls at have ondt, men det er jo for dælen ikke noget jeg dør af, heller ikke selvom jeg måtte vente i et år. Jeg håber virkelig at I snart kan få tid til jeres svar og maskiner smiley


  • #94   7. dec 2022 Har det på samme måde, Anne. Mit er også "bare" for smerter, og for at lægge en fremtidig plan.. intet vigtigt kontra hvad I andre venter på. smiley

  • #95   7. dec 2022 Isabelle, cysten i sig selv er godartet, men vi ved endnu ikke om det er den, der er skyld i mine symptomer/neurologiske forstyrrelser og det er det vi afventer svar på.

  • #96   7. dec 2022 Isabelle, da jeg kom i kræftpakkeforløb pga mammaecyster, kunne de ikke finde tid til mig inden for garantien, så jeg blev først henvist til ét privat hospital som ikke havde tid, henvisning blev sendt retur til hospitalet og derfra blev jeg henvist til et andet privathospital.
    Jeg blev undersøgt efter 31 dage, trods egen læges fund af flere cyster i begge bryster.
    Så en risiko for kræft og pakkeforløb er ikke ensbetydende med hurtig behandling.


  • #97   7. dec 2022 Anne, det er nu hellere ikke sjovt at gå og have ondt. smiley
    Godt nok kan man vænne sig til smerter, men de kan også invalideret en. smiley
    Så velkommen i gruppen af sølle skravl. smiley


  • #98   7. dec 2022 Det gik godt nok stærkt for mig da jeg fik diagnosen.
    Jeg var hos læge, næste dag var jeg til undersøgelser i Vejle, samt dagen efter.
    På fjerde dagen var jeg i Odense.
    På femtedagen igen i Odense og fik lavet det skelet jeg skulle ligge i til strålerne, og dagen efter startede behandlingen.
    Det hele gik så hurtig at jeg ikke havde tid til at tænke.


  • #101   8. dec 2022 Jeg stod op kl. 5.15, luftede hunde, gik i bad, gav hunde morgenmad og skulle til at gøre mig klar til at køre på job. Så kom jeg i tanke om, at jeg har lavet en slags genistreg smiley Jeg var løbet tør for hundenes vanlige grøntsager, så jeg havde hakket frosne, grønne bønner og edamamebønner i minihakkeren. Og så var der dejlig morgenmad.

    Indtil jeg kom i tanke om, at der vist er noget med rå bønne og ondt i maven. Så jeg googlede, og det gælder også hunde. Så nu arbejder jeg hjemme igen i dag, i fald hundene får ondt i maven, fordi jeg har givet dem rå bønner smiley


  • #102   8. dec 2022 Hæhæhæ - DEN må med på listen over gode grunde til at være nødt til at arbejde hjemme "Desværre chef - jeg kan ikke komme i dag, for hundene har spist noget, som de muligvis får dårlig mave af - som jeg selv gav dem til morgenmad" smiley

    Håber I slipper med skrækken.

    Jeg har ikke besøgt denne tråd siden midt på dagen i går, så den var (for mig) fyldt med både gode, positive indlæg - og en del "not so much".
    Jeg glæder mig, sammen med jer, der har fået de gode nyheder, og er vred og trist på vegne af jer, der kæmper med behandlingssystemet!


  • #103   8. dec 2022 Karina, min chef havde heldigvis forsøgt at forbyde mig at komme på kontoret i dag, men jeg var stædig. Dét måtte jeg jo så trække tilbage smiley

  • #104   8. dec 2022 Jeg skal købe, pakke ind, medbringe en gave til det her "hyggelige" vibyttergaverjavigørså på jobbet.
    Jeg har ALDRIG set formålet, jeg synes ikke det er hyggeligt, jeg synes det er enormt svært at finde på noget at købe, for det må jo ikke være for dyrt, men omvendt er en pakke Stimirol, den grønne vel og mærke, måske lige nærigt nok ....

    - og så tager det tiden fra spor .. nope, fail to see the point smiley


  • #105   8. dec 2022 #104 - må jeg foreslå tre pakker Stimorol? smiley

  • #106   8. dec 2022 Du er jo tæt på genial, Karina smiley smiley

  • #109   8. dec 2022 Se det var faktisk også ret godt tænkt, Isabelle smiley

  • #110   8. dec 2022 Man kan få hjælp til ALT her på HG smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #111   8. dec 2022 Jeg er efterhånden tilbøjelig til at give dig ret smiley smiley

  • #112   8. dec 2022 Martine, køb et skrabelod og en pakke Stimorol - du kan ganske sikkert få begge dele samme sted. Nemt og bekvemt....
    Eller udskift Stimorolen med en chokoladejulemand, bare som cadeau til årstidens kommende højdepunkt.


  • #113   8. dec 2022 Så r der svar på mine scanninger. Mine blodprøvetal var desværre stigende, så havde haft en samtale og hvad ny plan så skulle være. 2 dage efter fik jeg så full blown corona. For første gang. Hold k… hvor har jeg været syg. Scanninger siger det er stabilt, endog med et lille fald. Jubii så mit forhøjet tal skyldes nok mere en positiv corona test. Så fortsætter på det vanvittigt dyre medicin. Desværre har det givet lymfeødem i vensrtre ben. Har været i behandling de sidste 3 uger og er nu udstyrret med nogle yderst sexede strømper fra lyske til fod. Skal have på nat og dag. Og så kom opsigelsen endelig efter 2,5 års sygemelding gældende fra 1 jan. har 6 md opsigelse. Onkolog siger førtidspension, så det må være den vej.
    Men her er travlt, når man har en hvalp i huset så keder man sig ikke. Sofus havde hængeører da vi fik ham. Nu ved jeg ikke hvilken vej ørerne tager. Tror det bliver en Dobbie husalf Harry Potter


    profilbillede
  • #114   8. dec 2022 Sofus og hans nye ører

    profilbillede
  • #115   8. dec 2022 Dobbie

    profilbillede
  • #116   8. dec 2022 Tine, hvor er det en dejlig opdatering smiley Tillykke med det hele - OGSÅ pensionen! Den skal du se som en gave smiley Når du er blevet rask, og du igen er klar til at arbejde, kan du komme af med førtidspensionen.



  • #118   8. dec 2022 Jeg har introduceret min hundehvalp for boldkanonen, og hun har forstået konceptet. Dog er de der fjedere i hendes bagben rigeligt spændte, så hun laver nogle totalt vanvittige spring efter bolden smiley Så nu skal den stå, så den skyder bolden i samme retning, som hun løber, ikke så den skyder imod hende eller til siden smiley


  • #121   8. dec 2022 Jeg lover at sende dig en på sms, når jeg får lavet en smiley

    Hvis den hund ender med dårlige hofter, er det HELT sikkert fordi hun laver så mange vanvittige ting smiley Kaster jeg en bold til hende, banker hund afsted, sætter af i et stort spring, vender i luften og glider. Tager jeg hendes bidepølle frem, laver hun et jagtspring 2 meter væk og griber pøllen. Løber hun for sig selv, laver hun altid et eller andet hvor hun spurter fuld smadder og så fejlbedømmer en afstand og styrter. Jeg FATTER ikke at hun ikke har brækket noget!


  • #122   8. dec 2022 Åhhhhhhh! Jeg har en lymfe i pludderhagen, som hæver op når jeg er syg. Den er så hævet op i dag. Og det er for så vidt fint nok, bortset fra at jeg i morgen skal have et møde med en samarbejdspartner, som vi har et noget anstrengt forhold til. Og efter mødet skal han og jeg spise frokost. Mig med snot i næsen og pludderhage. Det bliver super!

  • #123   8. dec 2022 Anne, du giver bare hundene bønner igen smiley

  • #124   8. dec 2022 Hahahahaha, Lise-Lotte smiley Jeg er sådan lidt ambivalent, for jeg ser farlig ud. Men vi skal have burgere på den bedste cafe, og jeg vil virkelig gerne have burgere smiley

  • #127   8. dec 2022 Isabelle, Ulla T-style? smiley

    Ulla? Ulla? ULLAAAAAAAAAA!!!!! smiley


  • #129   8. dec 2022 Elsker Ulla T - hun er cool´ere end stort set alle.

  • #131   8. dec 2022 @ Tine, dejligt at høre at tallene ser gode ud ... ekstrastrømper i denne kulde er da et plus, håber ødemet så fortager sig inden sommer og varme...

    @ Anne, kan godt forstå hun tørner tidligt ind hende atleten ..

    @ John, ja er enig, der er nogle mindre heldigt ligestillings ting deroppe ...og ja de handler med russerne, men det gør nogle DK virksomheder nu vist desværre også mere eller mindre skjult .


  • #134   9. dec 2022 Min hundehvalp har ædt en læbepomade i dag smiley Hun er et sært, sært dyr!

  • #135   9. dec 2022 #134

    Måske er hun .. men omvendt, jeg tror seriøst ikke jeg har haft en hund, der ikke har ædt alle de læbepomader de har kunnet komme til.
    De ELSKER smagen smiley


  • #136   9. dec 2022 det siger " den der smør godt kør godt" så nu er der endnu mere smørelse til diverse hofte, hoppe spring ...

  • #138   9. dec 2022 Jeg vil gerne bytte, jeg har en som æder lort smiley

  • #139   9. dec 2022 Jeg går ud fra, at duerne er fanget i din egen have. Ellers må du holde hunden i kortere snor. Det ville vist være det rimelige.

  • #140   9. dec 2022 Billedet er godt nok fra igår på kontoret. Ziva og Abby vælter vasketøjskurven, og finder de mest svedige sokker, som så skal med rundt i huset. Så i tilfælde af uventede gæster, lige det at vi herhjemme aldrig gider smide vores tøj til vask. smiley
    Lad jer ikke narre af de uskyldige øjne. Hun har bare glemt hun var medskyldig igår smiley


    profilbillede
  • #141   9. dec 2022 " ligger der en strømpe, gud den havde jeg slet ikke set, Nope glem jeg kender intet til hvordan den er havnet der"

  • #142   9. dec 2022 Søren, duer er rotter med vinger, så Vilma skal da bare slå sig løs smiley

    Bodil, er det søde Nellie der er lortespiser? Så skulle du nok ikke have tilføjet det “N” smiley Bortset fra at Ellie æder lort (dog ikke hundelort, men cirka alle andre lorte) OG ruller sig i dem, hvis de er ekstra delikate smiley



  • #144   9. dec 2022 Isabelle, svarer du på #139, eller skal Anne stille op for dig - også fremover?

  • #149   9. dec 2022 #146
    Det er for sølle af dig.


  • #152   9. dec 2022 Ja, verden er et grumt sted, hvor man risikerer at få kritiske spørgsmål.

  • #153   9. dec 2022 Hvad blev der af at lade hunde være hunde?

    Selvfølgelig skal man forsøge at forhindre, at hunden jagter og dræber andre dyr på må og få, men en due i ny og næ er da ikke være end de mus og muldvarper, Anton indimellem fik fat i, men det er måske også fy?


  • #154   9. dec 2022 Haha, hvor er det sødt sådan at støtte Isabelle.
    Hvis den teori skal føres helt igennem, så skal jer med lorteædere jo også blot lade stå til og glæde jer til, at lille krølle vil mysse med mor.


  • #155   9. dec 2022 Lorteæder?! smiley

  • #156   9. dec 2022 Gad vide om jeg er en curling-ejer, fordi min hund “får lov” at æde læbepomader smiley

  • #157   9. dec 2022 Anne - du er curlingejer, punktum smiley

  • #158   9. dec 2022 Anne måske du skulle hjælpe Ellie med at få læbepomade på læberne, frem for at hun selv skal bøvle med det, så hun kommer til at sluge læbepomade, fordi det ikke er til at smøre det på når ikke man har hænder smiley

    Du er først curling - ejer når du du hjælper hende med læbepomade smiley smiley


  • #159   9. dec 2022 i fald læbepomade kan give tynd mave så kan du måske efterfodre med ½ rulle toilet papir smiley
    Min yngste skotte stod en gang på en stenforhøjning i vores venners have, en fugl kom flyvende lavt og Ipsen satte, til alles overraskelse let og elegant i et flyvende hop og landede med fugl smiley ... jeg anede ikke hun havde den slags i sig, og det var hverken hensigtmæssigt eller smart, men er det forbudt smiley ... det var aldrig sket før og heller ikke siden, men shit happens vel af og til, også det lugter fælt ..


  • #160   9. dec 2022 Hestelort skulle være godt mod diarré. smiley

  • #161   9. dec 2022 Hahahahaha, jeg stikker straks lillelorten en halv rulle toiletpapir OG et par hestetrøfler, just in case smiley



  • #162   9. dec 2022 Her har Akka tidligere på dagen spist indholdet af en dåse Tacky Wax, et produkt jeg normalt bruger til at fastgøre mine små miniature ting, så de bliver hvor de er.

    Gad vide om hun nu bliver en velcro hund, selv om det er voks hun har spist smiley


    profilbillede
  • #163   9. dec 2022 Haha, Kirsten, du må også hellere give trøfler og toiletpapir smiley

  • #164   9. dec 2022 Det kan godt være det er en god ide smiley

    Hvad med noget, som gør hende mindre kreativ, synes efterhånden hun er lige kvik nok smiley



  • #165   9. dec 2022 Forleden havde jeg været på indkøb og sat poserne med madvarer på køkkenbordet. Akka opdager at der er en leverpostej, som jeg forhindrer hende i at snuppe.

    Så spæner Akka ind i stuen og hugger et haveblad fra spisebordet og spæner ned på et af værelserne, mig efter for at forhindre det bliver lavet til konfetti. Idet jeg er tæt på, smider Akka bladet, spæner tilbage til køkkenet og hugger leverpostejen smiley

    Desværre for Akka, har hun så meget fart på, at hun taber leverpostejen igen, mens hun er på vej ud gennem hoveddøren smiley

    Jeg elsker den hund og hendes narrestreger smiley



    profilbillede
  • #166   9. dec 2022 Åh, man er nødt til at elske deres skøre påfund smiley

    Hvis bare vi mennesker var kvikke nok til at udnytte deres evne til at lære narrestreger, så vi kunne vende det til at lære dem noget nyttigt. Men nej, vi ryger i med begge ben hver gang smiley


  • #167   9. dec 2022 @ Kirsten, kan læse på dåsen at du bare skal have hende til at drikke en spand med varmt sæbevand ... smiley ... måske der skal leverpostej i smiley smiley ... hun lyder da både kreativ og intelligent ..

    måske I skal lave et hundecirkus og turner med ... jeg køber gerne billet ....


  • #168   9. dec 2022 Jeg har gjort rent det meste af dagen og her for lidt siden, ville jeg spise mig noget aftensmad.
    Af de tre hunde, der pt er hjemme, valgte jeg så den forkerte til at være inde mens jeg skulle spise.
    Czhaplin, min lille solstråle, snuppede min mad som jeg havde sat på bordet, mens jeg lige skulle ud og hente min Max.

    Og det fedeste er så, at når jeg siger noget til ham, svarer han igen med at knurre af mig.
    Ved ikke om nogen af jer har læst Finn Søeborg ??? Ellers GØR DET - det er seriøst noget af det sjoveste der findes.
    Anyway, i en af bøgerne er der en med, der hedder Mortensen. Mortensen er en gammel herre, der er indehaver af en hund, der hedder Jeppe.
    Jeppe er nok det mest utiltalende væsen overfor stakkels Mortensen .. og hver gang Mortensen siger noget til den - blandt andet da Jeppe æder den bøf Mortensen har flottet sig med, og ladet benet til Jeppe ligge på køkkenbordet - svarer Jeppe med grrrrr ...

    Det er alt alt for sjovt - og jeg ser efterhånden Tjab og mig, som Jeppe og Mortensen smiley smiley

    Jeg KAN ikke lære Tjab at lade tingene være smiley


  • #169   9. dec 2022 Anne - For mig er det så meget whippet, den evne med at kunne problemløse og agere selvstændigt, så pokker skulle da stå i ikke at elske en teenager som Akka.
    Hun er forøvrigt ret trænbar, når bare man kan bilde hende ind, at det hun lærer er hendes egne påfund smiley

    Hanne - Sæbevand rører hun ikke, hun har ellers haft rig lejlighed, da hendes mormor den seneste uge har haft poten i varmt sæbevand 5-6 gange om dagen.

    Bianchi havde en byld og for at undgå dræn i poten har jeg skullet holde snittet, som dyrlægen har lavet åbent. Akka stak snuden i en af de første dage, men det smagte åbenbart ikke godt, for hun har ikke forsøgt siden smiley


  • #170   9. dec 2022 Martine - Jeg har læst mange af Finn Søeborgs bøger og husker godt Jeppe smiley

    Min svigerfar havde dem alle, Finn Søeborg købte hans barndomshjem og efterfølgende sendte Finn altid sine nyeste udgivelser til svigerfar smiley

    Whipperne er jo håbløse til at stjæle fra bordene og har de haft succes et vist antal gange er det også næsten umuligt at få dem til at lade være, mens dem som jeg har kunnet forhindre i at stjæle det første års tid, sjældent begynder.



  • #172   10. dec 2022 Vi har været tilbage til firserne i aften. Vi har fået venøbøffer til aftensmad. Dengang var det meget populær, at tage til Venø og få venøbøffer på kroen. Det smager stadig godt.

    Jeg hader, at lægge rent sengetøj på. Men med 2 hunde i huset, kræver det, at det skal skiftes tit. Men ligefrem 2 gange på en dag, det er for meget. Da jeg skulle i seng, kan jeg se, at en af hundene har kastet op. En klam død mus ligger på min hovedpude. smiley
    Så er det man tænker, hvorfor fik jeg ikke en guldfisk istedet.



  • #174   12. dec 2022 Altså - jeg vil faktisk normalt hævde, at mine hunde ikke stjæler.

    Men i går blev jeg alligevel lidt i tvivl.
    Den ene halve bolle til morgenmad fik lækker lækker Vesterhavsost på.
    Den er købt som den dum smal trekant, så man kun kan skære smalle striber på max 1 cm. Såååå der var 4 smalle stykker ost på boller.

    Eller det vil sige...
    Det var der åbenbart ikke, for da jeg havde efterladt den på sofabordet, mens jeg gik ud og hentede juice, så var der ihvertfald kun 3, da jeg kom tilbage... - Møghunde smiley smiley


  • #175   12. dec 2022 Jeg har i dag lært, at det er helt fjong at sur hanhund muler min hvalp, fordi sur hanhund nærmest ingen tænder har, og derfor ikke kan lave hul i hvalp. Jeg takkede for info om, at sur hanhund så heller ikke kan bide mig, når jeg sparker ham, hvis han nogensinde igen jagter og muler min hvalp smiley

  • #176   12. dec 2022 @ Anni ... hvordan går det ved dig .. jeg husker så dårligt men hvornår er det du skal ses efter hvad det er der er i halsen ..

  • #177   12. dec 2022 Hanne, jeg ved det ikke.
    Jeg skal til Odense på onsdag for at skifte kanyle.
    Om de så beholder mig og får mig tjekket, eller om jeg får en ekstra tid til undersøgelse ved jeg ikke.
    For en sikkerheds skyld tager jeg toilettaske mm med.
    Det er jo sket et par gange før, hvor de har beholdt mig.

    Hvad med dig, har du stadig ikke hørt noget?


  • #178   12. dec 2022 nej skrev en mail forleden, og har fået svar at den er sendt videre til navngiven læge og bedt om hun får svaret, men det var også hende der har fået den besked efter den 2, gang jeg ringede .. så ved sgu snart ikke ... men hvis ikke jeg hører start næste uge så får de en mail mere ..

  • #179   12. dec 2022 Hanne, du skal nok ikke sende en mail.
    Det er meget bedre at ringe, og ring hver dag.
    Det er svineri at det skal tage så lang tid.


  • #181   13. dec 2022 John, enig, ellers var han vel hellere ikke blevet dømt første gang.

  • #182   13. dec 2022 John helt enig, men efter denne omgang hvor jeg synes det tyder på han har fået flere på sin side til at sige at der var noget EU inde over så er jeg ikke sikker på udfaldet bliver som sidst ..

  • #183   13. dec 2022 Ved godt, at det har forslag har været op før, men vi prøver igen.
    Det ville glæde mig rigtig meget, hvis i skrev under, og hvis det blev vedtaget, for så kunne jeg slippe for at tage til Sweitz når den tid kommer smiley

    https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-13344


  • #185   13. dec 2022 Selvfølgelig Anni!

  • #186   13. dec 2022 Underskrevet

  • #187   13. dec 2022 Done.

  • #188   13. dec 2022 Så har jeg også underskrevet.

  • #189   13. dec 2022 Skrevet under.
    Mon ikke der er mange, der vil ind og sætte en underskrift efter " på tirsdag skal jeg dø"


  • #190   13. dec 2022 Underskrevet

  • #191   13. dec 2022 underskrevet ... hvis det bliver så håber jeg ikke det bliver pålagt læger, men at det er og der er læger der melder sig til hvervet frivilligt .. vi talte om det en gang, og min datter sagde at den magt ønskede hun ikke at have ..

  • #192   14. dec 2022 Så er der også sendt en underskrift afsted herfra.

  • #193   14. dec 2022 I dag har AES endelig anerkendt min arbejdsskade. Det tog dem 1 år og 9 måneder at nå frem til, at det var en arbejdsskade - skaden skete imens jeg var på "arbejde" som instruktør i klubben. Det burde altså have været en no-brainer smiley

    Ud fra beskrivelsen tyder det på at mengraden kommer til at ligge på 8-10%. Det er da dejligt med en pose penge, men jeg ville godt nok foretrække at have en normaltfungerende knæ i stedet smiley


  • #194   14. dec 2022 Har været i Odense i dag til kanyleskift og undersøgelse efter scanningen, som viste forandringer i halsen, som kunne være kræft. smiley
    Det viste sig, at det ikke var kræft, men en ny stråleskade, som jeg ellers har rigelig af i forvejen. smiley
    Ifølge lægen, så kan der stadig komme stråleskader 20 år efter strålerne. Der kan komme nye til og gamle kan forsvinde.
    Så jeg kan nok bøvle med stråleskader resten af mit liv. smiley
    Hvor er jeg træt af det, selve kræften har ikke været slem, men alle de senfølger jeg har fået er virkelig trælse. smiley

    Jeg har været så naiv at jeg troede, at når kræften var væk, så kunne jeg springe frisk og frejdig rundt


  • #195   14. dec 2022 #194
    Hvor er det dog træls for dig. Men det er da dejligt, at det ikke er en ny slags kræft.

    Jeg kender det godt. Jeg fik fjernet det ene bryst for 2,5 år siden, og troede også, at det så var det. I dag har jeg stadig problemer med nerver, der kommer I klemme I den ene arm, bindevæv, der "klistrer", og rygsmerter, det er træls.

    Men så må vi bare glæde os over de gode og sjove ting i livet smiley


  • #196   14. dec 2022 Åh Anni, hvor er det træls smiley Jeg kan godt forstå at den er svær at sluge - kræften ved du hvad er, men stråleskaderne kan komme snigende med alle mulige ting. Jeg håber at du trods alt kan se det postive i det. Du er i live, der er ikke ny kræft. Hvis du kan overleve kræft, kan du også arbejde dig uden om stråleskaderne. Du er sgu mere stædig end en gammel bryggerhest smiley

    Lise-Lotte, du virker som et overmenneske smiley Med alt der, der larmer i dit liv, er det fantastisk at du holder humøret højt, og har overskud til at give videre til andre. Stor respekt smiley


  • #197   14. dec 2022 #196

    Jeg har iført mig høreværn smiley


  • #198   14. dec 2022 Lise Lotte, enig med Anne. Det er utrolig at du kan bevare humøret med alt det du har om ørene. Du har jo ikke kun dig selv du skal bekymre dig om, men også en plejekrævende mand. Stor respekt for at du klarer det.

    Anne, med dit knæ hører også til i vores klub af gamle sølle skravl. smiley
    Eneste forskel på dig og os gamle er, at du er et sølle ungt skravl smiley


  • #199   14. dec 2022 Min telefon døde i lørdags, den var helt død og kunne intet, kun sort skærm.
    Jeg tror, at det er batteriet der er dødt.
    Nå, men jeg er så glad for den telefon og frem for at købe en ny, så ville jeg godt have lavet den.
    Så mig op i storecenteret for at få nyt batteri til min telefon.
    De fortalte mig, at det ville tage to uger at få skiftet batteriet. Jeg måbede godt nok, men det må så tage den tid det tager. smiley
    Jeg sigerok, og vil indlevere telefonen, hvor jeg så bliver spurgt om mit telefonnummer, så de kunne tinge til mig. smiley
    Øhhh telefonen er jo død, så jeg fik fortalt dem, at de jo ikke kunne ringe til mig, da telefonen jo var død. smiley
    Svaret på det var, at hvis ikke de kunne ringe til mig, så kunne jeg ikke indlevere telefonen smiley
    Sikke dog en god service. Det var nemmere at sige, at de ikke gider reparationer, men kun vil sælge nye telefoner. smiley


  • #200   14. dec 2022 Anni, har du prøvet at trykke på "tænd-knappen", og holde den nede i lidt tid?
    Det virkede på min tablet, og da der kom lidt liv i den, kunne jeg lade den op igen smiley

    Jeg har selv prøvet at min telefon lavede mokker, og jeg tænkte, at den skulle have et nyt batteri. Jeg gik derfor ind til sådan en mobilreparatør.
    De søde unge mennesker fortalte mig, at det ikke kunne betale sig at købe et nyt batteri, da det efter deres mening ikke var batteriet, det var galt med. De var sikre på, at det ville blive en meget dyr reparation, men de prøvede lige at give telefonen førstehjælp. De kunne dog ikke love, at det hjalp. Det kostede mig ikke en rød reje, og de unge mennesker solgte ikke nye mobiler, så de fik intet ud af det.


  • #201   15. dec 2022 Lise Lotte, uanset, hvad jeg gør, så er den helt død.
    Som sagt, så er jeg glad for den telefon, selv om den er ved at være halv gammel.
    Og synes ikke lige at jeg vil ofre 9800 kr på en ny tlf.

    Men det er da til grin, at de ikke kan tage mod min tlf og fixe den fordi de ikke kan ringe til mig.


  • #202   15. dec 2022 Anni: Spurgte du ikke efter en lånetelefon? Får man ikke det mere?
    Jeg har altid fået en låner, ved reparation af telefon og laptops


  • #203   15. dec 2022 Sanne, det tænkte jeg slet ikke på. Men det burde de nok selv have tilbudt hvis de havde havde lånetelefoner.
    Jeg har fået gang i en af mine gamle telefoner.


  • #205   15. dec 2022 Jeg var ved lægen i tirsdags.
    Lægen henviste mig til en knogleskanning.
    Allerede samme aften tikkede brevet fra OUH ind - med en tid den 25. marts 2023!!!
    Jeg har lige ringet til afdelingen, for at høre, om jeg kunne komme på en venteliste til en afbudstid.
    Jeg fik en tid i dag kl 13, jeg kunne også få en på mandag!!
    Heldigt, at jeg ringede, for hvis jeg var gået via privathospital, så havde jeg nok ikke fået en tid så hurtigt smiley


  • #206   15. dec 2022 dejligt det kunne gå stærkt Lise-Lotte.

    Godt det ikke var kræft Anni, og jeg bider mærke i der kan komme nye skader, men også at gamle kan fortage sig, det kan jo være med tiden at flere fortager sig end der kommer til, det kan vi da håbe .. håber du finder ud af noget med telefon, det er jo ikke til at leve uden ..



  • #208   15. dec 2022 @ john ... var det ikke i VALG-tråden du ville skrive den kommentar ?

  • #210   15. dec 2022 John "kan" ikke skrive i valgtråden, Hanne smiley

  • #214   15. dec 2022 Der er sgu da blevet luget lidt ud blandt de mest inkompetente. Her tænkes bla. på Rasmus Prehn, Trine Bramsen, Jeppe Kofod, Astrid Krag, Simon Kollerup og sidst, men ikke mindst Lea Wermelin. Jeg havde gerne set Dan Jørgensen og Jeppe Bruus ude af ligningen også, men man kan ikke få alt.

  • #215   15. dec 2022 jeg får også knopper af Løhde .. hun er skrækkelig ...

    Enig John,,, der er nok en fordel .. bare der ikke er røget for meget hjerne med snifferiet ..

    Jeg ved nu ikke, har Simon Kollerup været så ringe ?

    men så kan vi jo godt begynde at spare op til endnu flere ministerpensioner, eftervederlag osv ... skøøønt


  • #216   15. dec 2022 Simon Kollerup er en af mange mf'ere, som er boligsnydere.

  • #217   15. dec 2022 smiley smiley smiley ... nåe dem kan man jo slet ikke holde styr på mere, med mindre man sætter dem ind i et regneark ... det ment ikke kun af SoC demmer

  • #218   15. dec 2022 jubiiiiiiiiiiiiiiiii ... endelig svar ingen udposning i hjernen men et atypisk forløb på en åre .. tror sgu det har fyldt mere end som så at man måske gik med noget der kan springe, specielt når man kender en der har fået hjerneskade og en anden der døde af det ..

  • #219   15. dec 2022 Ej hvor godt Hanne, jeg glæder mig på dine vegne.

  • #220   15. dec 2022 Hanne, det var da dejligt endelig at få en afklaring på det. Og det kan man da heller ikke lade være med at bekymre sig om, så selvfølgelig har det fyldt. Men god nyhed. smiley

  • #221   15. dec 2022

    profilbillede
  • #222   15. dec 2022 hvor er de søde

  • #225   16. dec 2022 åh hvor trist .. der er også 4 børn døde i et andet land, da de legede på isen, den ene gik igennem og de andre ville trække ham op .. smiley smiley

  • #226   16. dec 2022 Nu KUNNE man jo bare have sine hunde i snor .. ( evt. lang snor ) ... så er problemet løst med hundene , og det tager de ikke nogen skade af .

  • #228   16. dec 2022 Hanne, det er i England, hvor 4 børn forleden døde, og for er par dage også en hund, der gik gennem isen

    Det må være frygteligt at overvære sin hund lide så forfærdelig en død, uden at man kan hjælpe. smiley


  • #230   16. dec 2022 #227 ... Isabelle .... Ihhhh ... hvor ER jeg glad for , jeg skrev det så ... smiley

  • #233   17. dec 2022 Ellie smadrede min mest brugte finger (venstre hånds langemand) bagover i går, så nu går jeg rundt med en blå, hævet finger smiley

    Vi har været til eftersøgning i skoven, og min lille kvikke hvalp har fanget konceptet smiley Løbe-lege-løbe.lege-løbe-lege-gø smiley Bagefter gik vi en tur med veninden og hendes chodsky, og de to gav den fuld skrue, så nu har jeg sådan en lalleglad og velstimuleret hundebaby, som kæmper med sig selv om ikke at falde i søvn smiley

    Elsker, elsker, elsker hendes kvikke lille hoved smiley Elsker lidt mindre når hun ødelægger mine lemmer smiley


  • #234   17. dec 2022 måske du, ligesom skuespillere, skal have tegnet en udvidet LEMME forsikring ..

  • #235   17. dec 2022 Uha, det går hurtig den forkerte vej med min lillesøster. smiley
    Nu kan hun hellere ikke skrive sms'er mere.
    Det gør så ondt at se på, at hun invalideres mere og mere uden at jeg kan gøre noget
    Jeg har stor respekt for hende, for hun klager og jamrer aldrig, og det må være utrolig svært bare at sidde og vente på at blive lammet total. smiley


  • #236   17. dec 2022 Puha Anni hvor er det forfærdeligt. Det er en frygtelig sygdom smiley
    Jeg har været ledsager for et par stykker med sygdommen, og i sær den ene var meget invalideret smiley


  • #238   17. dec 2022 Åh, Anni, hvor er det forfærdeligt smiley Tanker til jer smiley

  • #239   17. dec 2022 Anni, du og din søster er godt nok hårdt ramt begge to.
    Sender masser af god karma og kram til jer begge to.


  • #240   17. dec 2022 235#

    Det gør mig frygtelig ond både for din søster og dig. De varmeste tanker til jer begge. Nogle mennesker, rammes uretfærdig hårdt.


  • #241   18. dec 2022 De næste par dage står solen lidt senere op, end i dag. Men i morgen går solen ned 1 minut senere end i dag. Snart får vi lyset tilbage smiley

  • #242   18. dec 2022 @ Anni, det gør mig ondt .. kan hun ikke få nogle af de smartere hjælpemidler, mener fx at have set noget hvor man taler ind i et apparat som så kan skrive det man siger .. eller er det helt umuligt at den verden der mener månen er så vigtig at nå også har smart teknologi til en som din søster ..

    @ Anne ... jeg glæder mig så meget.. den eneste tid ved vinterens mørke jeg kan lide er tusmørketiden sidste på eftermiddagen, specielt hvis jeg kan have helt ro og evt 1 stearinlys tændt... resten af døgnet på denne årstid er skrækkelig for mig ..


  • #243   18. dec 2022 Hanne, hun har masser af hjælpemidler, men alverdens hjælpemidler kan nu engang ikke erstatte ens førlighed og uafhængighed af andre mennesker

  • #244   18. dec 2022 # 241
    Jubiiiiiiiii, hvor vil jeg nyde det minut. smiley
    Jeg tror, at jeg vil sætte mig med et krus gløgg og bare se på lyset i det minut. smiley


  • #245   18. dec 2022 @ anni ... nej selvfølgelig ikke ..

  • #246   18. dec 2022 Anni, det minut bliver heldigvis hurtigt til flere smiley

    profilbillede
  • #247   18. dec 2022 Det gør mig virkelig ondt, Anni smiley

    Min weekend har stået på julefrokost med hundehovederne og - surprise - træning.
    Og jeg blir bare støt og roligt mere og mere imponeret af den motor, der sidder i min lille Raket smiley

    Og så var det fedt at se, hvor godt han håndterede at komme ind og hilse på gæsterne smiley
    … mens storebror var ved at gå igennem en glasdør og måtte lukkes helt ned i soveværelset smiley smiley

    Utroligt at de er brødre smiley


    profilbillede
  • #249   18. dec 2022 Wow, se lige Bregentved gods i solskin smiley lidt rystet for er taget i løb da vi kom rundt om.
    Hvor kan man blive lykkelig af to raske glade hunde, solskin, sne og samtlige hundeejere har snor på eller fuldstændig perfekt indkald.
    Så vidunderligt og i godt selskab smiley
    Opgiver at få billedet med. I må forestille jer hvor smukt det er

    Er jeg ked af Anni.
    Håber det bliver så smertefrit som mulig


    profilbillede
  • #250   18. dec 2022 Øv, øv, øv, ville have siddet og nydt det minut dagen er blevet længere, og så faldt jeg i søvn. smiley

  • #251   18. dec 2022 Det skal du ikke være ked af - dagen er ikke blevet længere smiley Det er først på onsdag, at det er den korteste dag smiley

  • #252   18. dec 2022 jeg elsker at falde i søvn når jeg egentlig bare ville sidde og slappe af, den døsighed og søvn der kommer deraf synes jeg som regel er enormt god .. nogen gange er den søvn for mig bedre end nattesøvnen ...

    det er dig velundt ..


  • #253   18. dec 2022 Så har jeg været på årets sidste julebesøg med ponyerne (dog kun én med i dag).
    Elsker simpelthen deres arbejde som besøgs- og terapiponyer. smiley
    Én terapisession mere i løbet af ugen og så har alle ponyerne juleferie. smiley


    profilbillede
  • #255   20. dec 2022 Jeg har intet problem med at den eventuelt sættes op, men jeg synes 22 uger er lige langt nok henne.

    (måske fordi jeg har født et barn i udgangen af uge 22 og hun var fuldt ud færdig at se på, bare lillebitte og desværre ikke levedygtig.... )


  • #256   20. dec 2022 Jeg synes egentlig også, at det er fint, at grænsen sættes op, men jeg synes godt nok at 22 er sent. Jeg er selv 20 uger henne, har mærket liv i flere uger, og i forhold til hvordan det føles at være nået hertil, så virker det lidt voldsomt at kunne vælge et mere eller mindre "færdigt" barn fra, endda to uger ude i fremtiden. Udenpå er alt jo på plads på det tidspunkt.

    Men jeg skal være ærlig at indrømme, at jeg heller ikke kender argumenterne for, og jeg er sikker på, at der er nogle gode imellem.


  • #258   20. dec 2022 Jeg kan som sådan godt forstå argumentet med, at nogle fejl først ses efter uge 20. Men altså andre opdages jo først ved fødslen…

    Som mor til en præmatur født 8 uger senere (uge 30), får jeg helt ondt i maven ved grænsen på 22 uger…og især når jeg har set udsendelsen “Mit lille liv”, hvor et barn født i uge 22, faktisk overlever fødslen. Av mit moderhjerte smiley


  • #260   20. dec 2022 synes faktisk abort af "almindelig" vi ønsker ikke barnet årsag er fint ved 12 uger... så kan man vel åbne op for lægegodkendt abort senere hvis der ved efterfølgende scanninger, og diverse prøver findes sygdom/misdannelse osv hvor så forældrene får ret til med den nye viden at få abort .. sunde og raske fostre så sent finder jeg faktisk ikke etisk korrekt ..

  • #261   20. dec 2022 Hanne - det er den gængse praksis i dag. Senaborter skal dog godkendes, men jeg har endnu ikke hørt nogle, der har fået nej pga opdagelsen af genetisk sygdom, gen fejl eller andet, der er uforeneligt med liv.



  • #262   20. dec 2022 Meget fint op til 22 uger. Børn tager skade af at vokse op uden sine forældre og børn tager skade af at vokse op med forældre der ikke ønsker dem.

    Så meget smerte kan undgåes med længere aborttid.
    12 uger er virkelig kort tid.

    Ja der er en baby, men det er der også i uge 12.

    Lad os bringe færre uønskede børn til verden. Det er jo ikke fordi verden mangler uønskede børn


  • #263   20. dec 2022 jeg er ikke sikker på man får færre uønskede børn af det ... er man i tvivl omkring uge 12 så er der måske nogle der er mindre i tvivl omkring uge 22, men der er måske nogle der er endnu mere i tvivl når først de har mærket liv derinde fra ..

    kan godt tænke uge 15/16 som grænse måske ... men hørte en fagperson sige at hvorfor ændre noget der har fungeret i mange år .. faktisk mindes jeg ikke en debat herhjemme før den ligesom blev født af debat andre steder i verden og det mere debatten om ingen ret til fri abort ...

    jeg vil nødig være dommer over nogen, men kan mærke hvor det suger i maven ved en abort efter halvdelen af graviditeten er nået ...det er da ikke længere en BLOP for mig men et barn ...

    og nu er det ikke børn i verden vi taler om men i DK ... jeg tror faktisk ikke der fødes mange uønskede børn herhjemme


  • #268   21. dec 2022 Nej, ved du hvad John, jeg tror han er skyldig og jeg håber han bliver dømt ..
    Man må desværre bare sige at eftersom sagen mere er gået op i personfnidder/hævn nidkærhed osv så er det mere end svært at vide om han er skyldig eller ej ... men som jeg erindrer det fra start så var der mere indikation om at der ikke havde været et EU emne på det møde .. er bare bange for at her i omgang 2 har han og hans fosvarer på baggrund af omgang 1 haft megen mere ide om hvad det var for forsvar der skulle stables på benene, og hvad de vidner de har indkaldt skulle sige har kunnet målrettes meget nøjagtigt ...


  • #269   21. dec 2022 Desværre John, så blev han frikendt, og det skyldes nok på grund af det Hanne nævner.

  • #270   21. dec 2022 Men i relation til den sag og nu alle disse bestikkelsessager i EU så må jeg sige jeg bliver mere og mere EU modstander ,,(ikke at det kan lade sig gøre men .....) ... lovgivende magt langt fra hvor den udøves, politikker (levebrøds imo) der sidder og bestemmer over mennesker i andre lande end deres egne, som de dybest se nok er ret ligeglade med og fjerne fra, en geografisk afstand fra de lande og dermed mennesker der betaler til hele det cirkus giver med stor sandsynlighed ikke større føling med og ære overfor hvordan pengene bruges .. helt generelt en fremmedgørelse der ikke øger ansvarligheden ... jeg mener nogle gange. selv i et lille land som DK er afstanden mlm folketing og befolkning for stor .. det er kun endnu værre når man sidder som politikker i EU ... der er måske nogle få der ser EU som den store stat alle skal tjene ansvarligt ... men de fleste ser nok dem selv og deres som det vigtigste .. ikke mindst dem selv åbenbart ...

  • #272   21. dec 2022 og således blev Morten S frifundet !!!

  • #274   21. dec 2022 ha ha .... det er alle de ESSER i MesserS

  • #279   21. dec 2022 I guder, hvor jeg trænger til ferie smiley Vi lavede en akut anbringelse i går. I dag lavede jeg papirarbejdet, klarede mine andre opgaver og talte i telefon 44 (FIREOGFYRRE) gange smiley Jeg er så mast, at jeg ikke er sikker på at jeg fysisk kan gå i seng smiley

  • #280   21. dec 2022 Hvor er jeg træt af mennesker, som opretter en tråd, efterspørger hjælp, og derefter sletter tråden, når de ikke lige får de svar, som de havde forventet.
    Fatter ikke, at jeg gider spilde min tid på sådan nogle fjolser smiley


  • #281   21. dec 2022 #280

    Lad mig gætte - tråden med en blandingshund der var blevet parret med en anden hund - og om hvor mange gange den skulle "bedækkes" for at man kunne være sikker smiley


  • #283   21. dec 2022 Tråden blev slettet alt for hurtigt, tror desværre ikke, at det var en troll.

  • #284   21. dec 2022 #279

    Det må på den ene side være forfærdeligt, og på den anden side må det også føles godt.

    Kan du ikke komme og anbringe min mand på et plejehjem, det er meget akut, og jeg hjælper gerne med papirarbejdet:-) smiley


  • #285   22. dec 2022 @ Anne ... øv en omgang, men godt I kan træde til når det er nødvendigt ..

    @ Lise-Lotte, hvad sker der hvis du meddeler kommunen at nu kan du IKKE mere, og hvis ikke de finder en plads så går du hjemmefra og så må de overtage....


  • #286   22. dec 2022 Kommuner og regioner er så overbebyrdede af hjælpeløse fjolser, som skal have støtte og penge til snart sagt alt. Den slags dræner ressourcer fra vigtigere ting. Man kunne godt ønske sig lidt samfundssind, så at Lise-Lotte kunne få den nødvendige hjælp.
    Hellere i går end i morgen.


  • #287   22. dec 2022 jeg ved ikke med det første, det har jeg ikke viden nok om .. men det sidste er ihvertfald rigtigt, at man kunne ønske sig hjælp til Lise_Lotte ..
    Jeg bliver lidt psykisk drænet af alle de fortællinger der er om folk der slet ikke kan få det til at hænge sammen i denne tid, om de er hjælpeløse fjolser ved jeg ikke, det er så svært når man ikke selv har stået i den situation ..

    Min søn bor et sted hvor der er containere hvori der smides fx mad ud, han har aldrig tidligere fortalt at der står folk og skralder om natten, men det fortalte han forleden at det gjorde der nu og havde gjort en tid .. den fattigdom som der tilsyneladende er nu troede jeg i et land som DK hørte en fjern fortid til ...
    Jeg kunne ønske mig at samfundssindet kunne spire, ikke kun blandt mennesker, men også i de selskaber der har brugt de øgede priser på bare at øge deres overskud ..


  • #288   22. dec 2022 Jeg må give Søren ret, da min mor lå på det sidste, blev hun udskrevet fra sygehuset, og man havde ikke plads til hende et eneste sted.
    Det endte med, at min søster tog hende hjem til sig selv.

    Lise Lotte, håber, at de snart har en plads til din mand.


  • #290   22. dec 2022 Nå.. der røg den jul.. et styk positiv selvtest.. er rimelig sikker på, at PCR testen viser det samme.. smiley

  • #291   22. dec 2022 øv and .. den er hvis ikke så slem mere .. håber ikke du stod for julemaden smiley

    isabelle .. her i Aarhus sender de dem på aflastningsinstitution fra hospitalerne alt for tidligt, og så ryger de ind igen... sådan kan tiden jo også gå med at skubbe de syge og ældre frem og tilbage til de bliver så forvirrede og får delir, og nogle gange tænker man myndighederne satser på de dør i processen, hvilket der ganske givet også er nogen der gør smiley


  • #292   22. dec 2022 Det er rigtigt øv, Hanne. Og jeg er desværre hårdt ramt smiley .. Vi skulle ha været henne ved min kærestes familie med hans datter. Det bliver så bare mig og ham hjemme ved os selv.. Jeg elsker virkelig julen, så jeg er ret ked af, at skulle samle det op nu. smiley

  • #293   22. dec 2022 #292

    Rigtig god bedring.

    Fik selv corona midt i november, og var rigtig syg et par dage, men det var heldigvis hurtigt overstået.
    Har dog været snottet lige siden.

    I går skulle vi have flæskesteg, og jeg præsterede at branke sværen totalt, selvom jeg stod lige ved siden af ovnen.
    Kan hermed konstatere, at min lugtesans stadig er helt væk smiley
    Det er selvfølgelig en fordel, når børnebørnene og/eller manden skal skiftes smiley


  • #294   22. dec 2022 And, det er det samme her, familiejulen hos os er aflyst, manden tager til sin far, så han ikke skal sidde alene og jeg skal så sidde/ligge alene, stadig møgsyg af Corona. smiley

    Rigtig god bedring.


  • #296   22. dec 2022 God bedring til jer, der er ramt smiley Var det ikke fordi min moster, som ikke har været smittet, skal være her, kunne i være kommet her. Men moster ville nok blive lidt stram, hvis jeg kastede hende for løverne smiley

    Jeg har arbejdet godt og vel non-stop siden vi lavede den formandsafgørelse. Ikke bare med den sag, men også med alt det andet, der haster-haster-haster inden jul. Sad og stirrede tomt ud i luften, blev enig med mig selv om at køre hjem og lufte hunde og så sætte mig til at arbejde igen. Sekundet jeg satte mig i min bil, begyndte jeg at tude. Jeg tuder ikke! Men jeg kunne slet ikke styre det. Kom hjem, fik luftet hunde, startede pc’en, lavede mit arbejde og sendte en mail til chefen om, at vi nok er nødt til at kigge på, om der sker lidt for meget på min pind smiley


  • #297   22. dec 2022 Aj sq da !!!!

    Intet job er da værd at køre sig selv i sænk for, Anne. Sig nu fra, og pas på dig selv.

    Og god bedring til alle, der er syge - håber I snart får det bedre igen.


  • #300   22. dec 2022 I know. Jeg har også ignoreret nogle tegn på det sidste, og den her akutte sag var bare lige dét der væltede læsset. I morgen bliver en kort dag, og så skal juledagene bare bruges på at slappe af, træne hund og hygge med min (stress-sygemeldte) veninde.



  • #301   22. dec 2022 God bedring til alle, der er ramt af sygdom. Håber at I kommer hurtigt over det.

    Her glæder jeg mig til at fejre juleaften med min svigerdatter, mine 2 sønner og 2 børnebørn - og en lettere fraværende mand smiley

    Som altid, bliver det nok totalt kaos. Min søster, som bor knap 100 km fra mig, har fødselsdag den 24., så vi starter med brunch hos hende.
    Så kører jeg hjem, for at holde juleaften med min lille familie smiley

    Ænderne bliver stegt i morgen, så jeg håber, det går smiley

    Glædelig jul til jer alle smiley


  • #302   22. dec 2022 Glædelig jul, Lise-Lotte. smiley

  • #303   22. dec 2022 åh god bedring til alle de syge...

    er lidt nysgerrig på de Corona ramte, har I fået booster stik ? eller hvor mange stik har I fået ?

    @ Anne, det lyder voldsomt ... jeg har selv været der og tro mig er vejen ned hård, så er vejen op igen endnu værre specielt hvis ikke man stopper op i tide .. og eftervirkningerne fra mine 2½ år dem har jeg stadig .. jeg oplever ved den mindste stress nu at mit nervesystem siger helt fra ..
    Jeg har pt 2 kollegaer der er stress sygemeldte, de er på vej tilbage med hhv 9 og 5 timer om ugen, var til møde med dem i tirsdags sammen med vores andre kolleger og vores leder ... de var begge ja helt døde i øjnene, der skal igen igen igen ske nye ting på dagtilbudsområdet og man kunne se de kunne slet ikke tage det ind...


  • #304   22. dec 2022 Jeg er vaccineret mod corona 4 gange, og havde corona (for første gang) midt i november.
    Jeg var noget medtaget, men selve coronaen varede kun 3 dage. Er dog fortsat snottet og hoster.
    Lugtesansen forsvandt sammen med coronaen. Håber lugtesansen vender tilbage - coronaen må gerne blive væk smiley


  • #305   22. dec 2022 Hanne, jeg har fået 4 stik, men har astma, som er grunden til, at jeg er hårdt ramt.

    Min mand, også 4 stik, oplevede det som en slem forkølelse, men har svært ved at ryste det sidste af sig og er enormt træt.


  • #306   23. dec 2022 God bedring til alle jer der er syge.
    Håber, at i trods alt får en god jul. smiley

    Jeg er blevet vaccineret for lungebetændelse, influenza og 5 gange for corona.
    Jeg håber virkelig ikke, at jeg får corona eller influenza, det ville virkelig være nederen for min tube, da jeg jo ikke engang kan pudse næse, og at hoste er hellere ikke nemt. Tør slet ikke tænke på, hvor hurtig tuben så bliver stoppet


  • #307   23. dec 2022 Nu bliver jeg da i tvivl om antal vacciner, pinligt.

    Måske er det 5 gange, den sidste fik jeg her i efteråret. smiley

    Jeg har taget imod alle, jeg har fået tilbudt.

    Med det samme, min mand testede positiv gik jeg op på dobbelt dosis astmamedicin, og min læge siger, at dét og vaccinerne har reddet mig fra en indlæggelse.

    Anni, jeg kan virkelig godt forstå, at du for alt i verden skal undgå smitte af enhver art, det ville jo være frygteligt. smiley


  • #308   23. dec 2022 Isabelle -

    Hvorfor undres du ? Det lyder da meget fornuftigt mht gaver til hundene ?

    Kæresten min er dælme væltet ... sover og sover, hoster og hoster, har feber ... så julen er aflyst.
    Håber at han snart bliver rask, og at han ikke smitter mig. Han har fået 3. stik, han har ikke fået tilbudt 4. endnu, da han ikke har alderen til det.


  • #309   23. dec 2022 Jeg kan se på sundhed.dk, at jeg har fået 4 stik. smiley

    Egentlig mærkeligt, at jeg har fået tilbudt det 4. stik, eftersom jeg først fylder 50 år om 2 uger, men tabletterne mod Corona måtte min læge ikke give mig, fordi jeg ikke er fyldt 50 år endnu. smiley


  • #310   23. dec 2022 Martine, velkommen i klubben for os med aflyste juleaftener. smiley

    God bedring til kæresten din, håber han hurtigt kommer over det.


  • #312   23. dec 2022 God bedring til alle sygeramte, både corona/influenza og de af jer med mere alvorlige og længerevarende sygdomme. Må 2023 blive bedre på den front.

    Og god jul til alle herinde.


  • #313   23. dec 2022 Isabelle - jeg synes også, det lyder ret fornuftigt smiley

  • #314   23. dec 2022 Er der nogen herinde der har fået fnat?
    Der er en epedemi i hele landet og ret slemt i det sønderjyske.
    Jeg kender flere der er ramt, blandt andet hele min nieces familie.
    Så hvis det klør og kløen ikke forsvinder er det en tur til læge.


  • #315   23. dec 2022 Får man det, hvis man omgås uopdragne personer?
    "Jeg får snart fnat af dig, Søren". Min mor er formentlig immun overfor sygdommen - takket være undertegnede. smiley


  • #316   23. dec 2022 Min kollegas søn, som er på efterskole, har fået det på sine private dele smiley Det er MEGA sjovt, med tanke på de underretninger vi får om unge drenge, som eksperimenterer med hinanden smiley

  • #317   23. dec 2022 Ha ha Anne, arme dreng det må være modbydelig for ham.

    Har læst, at efterskoler og gymnasier er hård ramt.
    Mon ikke der er en del slæber det med hjem til familien her i juleferien


  • #318   23. dec 2022 skal man til læge, mener der kan købes creme i håndkøb smiley

  • #319   23. dec 2022 Tusind tak for alle godbedringer. Det har været en smule bedre i dag. Min bedre halvdel og jeg har begge været oppe at få taget en PCR test. Begge var positive.. Så.. Vi laver vores egen lille jul.
    Min hest skal jeg heldigvis ikke tænke på, staldejer skal nok nusse ham lidt ekstra og motionere ham lidt. Det gav en bekymring mindre smiley

    Rigtig god bedring til jer andre, der også er ramt af det ene og det andet. smiley


  • #320   24. dec 2022 Skulle lige tjekke en opskrift på gravad laks, og stødte på nedenstående kommentar:

    "Må laksen fryses igen, når den er lavet til gravid laks"

    Typisk autokorrektur, men sjov alligevel.


  • #321   24. dec 2022 Der var lige en mere:

    "2 ½ kg lakseside (med skind og uden skræl)"


  • #322   24. dec 2022 Fååååååårk, jeg har glemt at købe maizena smiley Jeg har ikke jævnet med mel i 10 år, og er tæt på blank. Jeg laver en smørbolle, men hvor meget smør/mel skal jeg mon bruge for at jævne 1,5-2 liter flødesovs?

  • #324   24. dec 2022 Kør og hent noget maizena eller kog sovsen lidt ind. Du bliver jo syg af hvedemel, lille ven smiley

  • #325   24. dec 2022 Til en smørbolle til 5 deciliter væske skal du bruge
    2 spiseskefulde smør
    2 spiseskefulde hvedemel


  • #326   24. dec 2022 Søren har selvfølgelig ret smiley
    Lån hos naboen, og ellers må du køre en tur smiley


  • #327   24. dec 2022 Anne, har du rismel eller majsmel kan det bruges lige som hvedemel, jeg ville nok lave en jævning med vand og mel pisket sammen og hælde i den kogende væske til den rette tykkelse smiley

  • #329   24. dec 2022 Det er selvfølgelig glutenfri mel jeg bruger til smørbollen smiley

    Jeg laver sgu en jævning med finax og mælk - jeg havde helt glemt at man kunne det smiley


  • #330   24. dec 2022 Lillebølle har gået 600 meter spor med 3 spidser og (vist) 15 knæk. I håb om at hun er artig i aften, og ikke spiser julemanden smiley Dorit passede på huset imens, og fik en andehals som betaling for opgaven smiley

    Om lidt skal anden vendes, hundene skal luftes og så sænker julefreden sig i det lille hus. Glædelig jul til jer alle smiley



  • #331   24. dec 2022 Lille nuttede Bell, 6 år i dag

    profilbillede
  • #332   24. dec 2022 Jeg har lige kasseret 2,6 kg oksemørbrad, som jeg syntes havde en 'tanke'. For satan i røvhulshul. Nu må plan B effektueres. Håber gæsterne kan lide hotdogs smiley

  • #333   24. dec 2022 Som kontrast til folks fine opstillede billeder af deres små tuttenutter foran juletræet, lavede vi vores eget anti-julebillede. Og nej, de har ikke øvet at se dumme ud, det er bare deres spidskompetence smiley

    profilbillede
  • #334   24. dec 2022 # 332, øv men hotdog er nu også lækkert smiley

  • #335   24. dec 2022 Er der nogen der har oplevet at de overhovedet ikke kunne gå / komme op / holde balancen, i forbindelse med influenza eller corona ?

  • #337   24. dec 2022 Jeg har aldrig prøvet det i forbindelse med at være besoffen …

  • #338   24. dec 2022 Jeg har været svimmel, men altså, ikke så slemt, at jeg ikke kunne gå/komme op m.v.

  • #339   24. dec 2022 Havde svært ved at holde balancen, og derfor også svært ved at gå, men ikke som i "overhovedet ikke at kunne"

  • #340   24. dec 2022 Martine, er det dig der er ramt? smiley

  • #341   25. dec 2022 1. juledag er den hårdeste dag på hele året! Mængden af korttidsholdbar mad der SKAL spises i dag, er overvældende. Men jeg er ved at være nogenlunde igennem ris ala manden, og så må jeg lige spænde hjelmen for at få udryddet rødkålssalaten sammen med noget and og sovs i aften smiley

  • #342   25. dec 2022 Jeg laver altid ekstra meget og lægger i fryseren
    I år har jeg lavet endnu større portioner så der også er til min lille søsters fryser.

    Jeg hader at lave mad, og når jeg endejlig laver noget, så er det altid til et par dage og til fryseren.


  • #343   25. dec 2022 Jeg har fyldt resten af and og sovs i fryseren, så er der til nytårsaften smiley

  • #344   25. dec 2022 vi plejer at få rester 1. juledag, men vores gæster spiste virkelig meget i går, så vi skal vist finde på noget andet smiley smiley

  • #345   25. dec 2022 Ej Hanne, det er fanme ikke ok!!!! Man SKAL spise rester 1. juledag smiley

    Jeg venter bare på at klokken bliver mange nok til at jeg kan gå i krig med maden. And, steg, urimelige mængder sovs (som BTW blev mega god, takket være jeres råd smiley ), brune kartofler, brasede kartofler, franske kartofler og verdens bedste rødkålssalat (frisk rødkål, æble, appelsin, hakkede valnødder og mormordressing). Og så selvfølgelig det sidste af ris ala manden smiley


  • #346   25. dec 2022 Skal det være på et bestemt klokkeslæt manmå spise and?
    Jeg spiser hvad og hvornår jeg har lyst
    Jeg fik and her til morgen og det var rigtig godt.
    Jeg er mest til varmt mad, også om morgenen.


  • #348   25. dec 2022 MUMS Anne, det er nemlig lige sådan det skal være ... chips, og her mener sønnen det skal være Menu Chips da de kan rumme en del flødesovs smiley

  • #349   25. dec 2022 Nejnejnejnejnejnejnejnejnej smiley Åh, jeg har ondt i maven! Jeg har, hvad jeg anslår er 8-9 kg foodbaby i maven smiley Der var så meget mad, at der ikke var plads på tallerknen til chips, og jeg bruger de store middagstallerkner fra Royal Copenhagen smiley

    Jeg har været nødt til at bestikke hundene med et stykke kamelhud, så de lader mig lide i fred smiley

    Anni, jeg ventede med at spise, så jeg ikke vågner tidligt, fordi jeg er sulten. Jeg har nemlig planer om at sove længe i morgen smiley


  • #350   25. dec 2022 Her havde vi en hyggelig juleaften med vores svigerdatter, 2 sønner og 2 børnebørn (på hhv 3 og 22 måneder).
    Theodor, den ældste, klarede det flot med juleslik og gaver.
    Theo delte julegaverne ud, og når der var en julegave til Viktor (lillebror), så gik Theo hen og viste Viktor gaven, pakkede den ud og gav den til Viktor smiley

    I dag var jeg til julefrokost hos min søster.
    Da jeg kørte hjem, fortalte bilen, at jeg skulle tjekke dæktrykket.
    Jeg tankede luft i Rudkøbing, på Tåsinge og igen i Svendborg.
    Så måtte jeg ringe efter autohjælpen, som lynhurtigt kom og lappede mit dæk.
    Det var en dum lille flintesten, som havde boret sig ind i dækket.

    Men julefrokosten var meget hyggelig smiley :-)




  • #351   25. dec 2022 #349
    Ha, ha, ha, Anne, du vågner mega tidligt i morgen, fordi du er meget, meget sulten. Sådan plejer det at være, når man har spist meget dagen før.
    Skulle det alligevel ikke ske, så er jeg sikker på, at Ellie nok skal vække dig smiley smiley


  • #352   26. dec 2022 Jeg har gjort det igen smiley Og jeg gør det for sidste gang i morgen smiley Men så holder jeg også et års pause fra vanvidsoverspisning smiley

    Ellie burde være træt, men er midt i et hysterisk anfald over, at jeg ikke vil tage hendes bold ud fra under reolen. Hvor hun har smidt den ind for 17. gang i dag smiley


  • #353   26. dec 2022 Ingen i verden er mere nuttet smiley

    profilbillede
  • #354   26. dec 2022 smiley smiley smiley smiley

  • #355   27. dec 2022 I går morges lå der, hvad der måske kunne ligne en bloddråbe på køkkengulvet. Retfærdigvis KUNNE det også være indtørret sovs smiley Men her til morgen var der en lille blodplet på lagenet, så en hurtig køkkenrulletest afslørede, at Lille er gået i løbetid.

    Min lille pige er slet ikke lille mere smiley 7 måneder og 2 dage gammel. Spændende med både unghundehjerne og løbetidshjerne smiley


  • #356   27. dec 2022 uhhh snart skal du også holde ungersvendene fra døren ...

  • #357   27. dec 2022 Jeg har fundet retrieverlinen frem, så den kan være med på tur, i fald vi løber ind i en insisterende bejler smiley Så vidt jeg ved, er der ingen intakte ungersvende lige i de første huse omkring os, men mange går tur forbi huset her, så der er nok et par stykker, der øjner chancen for et stykke Ellie-snack smiley

  • #359   27. dec 2022 Anne - Hvis du ikke får nok løbetidshjerne nok, kan du låne et par stykker af mig, jeg har fire tæver i starten af deres løbetid pt., så jeg tænker her bliver muntert om et par uger smiley

    Jeg er spændt på om det hele kommer til at gå gnidningsfrit mellem de to yngste på godt et år, eller om der kommer småskænderier og så har Daisy i den grad taget røven på mig, hun skulle først komme i løbetid i slutningen af februar smiley

    Så travlhed med at finde en dyrlæge fra KU's Ekko-gruppe, som havde tid til at foretage en hjertescanning her mellem jul og nytår, jeg havde jo regnet med, at det kunne vente til januar smiley

    Så der må gerne krydses fingre for, at alt se ud som det skal, så vi forhåbentlig kan få et kuld lækre hvalpe i marts, med den smukke herre her som far smiley


    profilbillede
  • #360   27. dec 2022 Uh, 4 i løbetid smiley Jeg ville muligvis flytte smiley

    Jeg har været i Maxizoo efter løbetidstrusser (jeg får gæster i morgen, og skal spise hos nogle venner i overmorgen), og så har jeg været i Bilka efter 3 billige fake lammeskind, til at beskytte sofaen. Og så må det gå som det går med lidt ekstra vask af sengetøj.

    Jeg var også lige forbi min yndlings hundeshop efter en pose barf. Hun har en 9 måneder gammel unghund, og vi snakkede lidt om mad og vækst. Hun døde næsten, da jeg fortalte at Ellie blev sat på Royal Canin Maxi Puppy, fordi jeg syntes hun voksede for meget smiley Tilgengæld har hendes vækst rettet sig perfekt siden hun kom på det, og hun vokser nu stille og stabilt smiley


  • #362   28. dec 2022 #361

    Hvis det blir værre, så lægger jeg mig frivilligt på et sæt togskinner !!!

    Jeg har været så syg så syg, at jeg (næsten) troede jeg skulle dø ! Det startede aftenen d. 23 og så gik det ellers bare derud af.
    Høj feber, 39,8 var det højeste jeg fik målt
    Hovedpine
    .. og så det værste og absolut mest syrede jeg nogensinde har oplevet ..
    Jeg faldt .. eller nej, jeg faldt ikke, jeg gled bare stille og roligt ned af den væg, det skab, den dør, jeg støttede mig op af, for netop ikke at falde.
    Mine ben lystrede mig ganske enkelt ikke, og når jeg så lå helt fladt på gulvet, så kunne jeg ikke rulle om på siden og skubbe mig op, jeg kunne ikke løfte overkroppen op og sætte mig op, jeg kunne ikke rulle om på maven for at mave mig afsted .. jeg kunne bare LIGGE der. FUCK, undskyld sproget, hvor var det ubehageligt !!!

    Jeg lå bare og råbte på kæresten, der kom og fik mig op. Heldigvis er han stor og stærk, for det var bare dødvægt han skulle håndtere - jeg var ikke i stand til at hjælpe til selv.
    Der blev jeg godt nok bange smiley

    Jeg har siden d 23. spist 3 stk ristet toast, 3 bæger youghurt og drukket vand. Jeg drikker aldrig vand ellers, men bare tanken om en Pepsi Max, gav mig kvalme.

    Føj hvor har jeg været syg - men idag er første dag hvor jeg har haft det OK, så nu går det forhåbentlig bare fremad.

    Håber I allesammen har haft en god jul - og vil ønske jer et rigtigt godt nytår smiley
    Jeg skal fejre det på mit arbejde, og det plejer at være ret underholdende.


  • #363   28. dec 2022 Føj for en omgang, Martine. Jeg håber, det bliver ved at gå fremad for dig nu.

    Det er godt sådan noget, der kan skræmme en, der bor alene.


  • #364   28. dec 2022 Øv Martine, ønsker dig rigtig god bedring.

    Tidligere i dag havde vi en covid-tråd, hvor Skrigehunden .... heldigvis valgte at blive hjemme fra familiebesøg, da hun stadig ikke var helt rask.
    Din historie viser bare, at vi stadig skal huske at passe på hinanden.


  • #365   28. dec 2022 Lene -

    Gud ja, det har jeg slet ikke tænkt på smiley
    - og tak smiley

    Lise-Lotte -

    Tusind tak, men det værste er vist overstået smiley
    - og covidtesten, både hos kæresten og jeg, var iøvrigt negativ.


  • #366   28. dec 2022 Hold da op, det lyder helt syret Martine, måske det er influenza og ikke Corona du har haft ?
    er du sikker på du bliver klar til job ?


  • #368   28. dec 2022 Føj Martine, det var en grim omgang håber for dig, at det er overstået.
    Men synes ikke, at du allerede skal gå på srbejde på lørdag, du skulle nødig få tilbagefald


  • #369   28. dec 2022 Det var så enormt skræmmende, for der var jo ikke umiddelbart en grund til at jeg lige pludselig fik det på den måde - og næste gang jeg skulle op (toiletbesøg, ellers lå jeg bare brak), så kunne jeg gå igen ... hvorefter det skete på samme måde igen, to gange ...

    Nej, ik Corona, både kæresten og jeg var negative, så det har været noget kraftig omgang influenza vil jeg tro. Kæresten var også syg og oplevede at have lidt styringsproblemer, men ikke i nærheden af mit.

    Ja, jeg er klar til lørdag - jeg har gjort rent idag, det trængte efter en lille uge uden støvsugning .. og jeg har det fint stadigvæk smiley


  • #370   28. dec 2022 Puh Martine - Sikke en omgang smiley

    Jeg har prøvet noget lignende for næsten fire år siden, hvor jeg rendte ind i en slem omgang rosen, de første dage, var jeg simpelthen ikke istand til at stå på benene, det føltes som om både gulv og ben forsvandt under mig, når jeg forsøgte, selv om det kun var benene smiley

    Det kostede mig 1½ måneds sygemelding og startede få dage før Bianchis første kuld blev født, så sætter man i den grad pris på hundekyndige venner.

    Min veninde fra Sverige kom og boede hos os godt en uge og hjalp med både hus og hvalpe og en anden veninde kom og hjalp under fødslen smiley


  • #372   29. dec 2022 Jeg har haft 2 ugers ferie.. Dem har jeg brugt på at lægge en masse timer i at få min hest solgt, og være ked af det .. Og så mener min krop oveni at jeg lige trænger til en portion sygdom.
    Jeg har siden i går kastet op hver halve time og haft nogle intense mavesmerter. I aftes lettede det endeligt og jeg kunne spise et lille flute med pålægschokolade på - det betød at jeg lettet kunne gå i seng med mad i maven og få en god nats søvn med troen på at den sygdom var overstået..

    I morges startede det så forfra. Den smule mad jeg har indtaget de sidste to døgn er røget op igen, og jeg er simpelthen så sulten og kvalm hele tiden smiley
    Så jeg tilbringer en del af min ferie under dynen og ser serier mens jeg får sendt nogle jobansøgninger afsted. smiley


  • #373   29. dec 2022 hvis du er rigtig ked af det og presset så kan det godt være dit nervesystem der reagerer med kvalme og opkast .. God bedring

  • #374   29. dec 2022 Husk at alle er arbejdsløse på et eller andet tidspunkt, det er ikke en skam ikke at nå at skaffe et nyt job i opsigelsesperioden smiley og det er en svær branche i januar fordi alle CFO har travlt med årsluk.
    Træk vejret, kom ud i solskinnet og nyd livet. Giv dig selv en pause - ingen er tjent med du kæmper for hårdt, for du skal mærke efter hvad din krop kan. Det er en sej balancegang, men ingen er bedre til den end du er.

    Brug noget tid på noget spændende, hvad med at planlægge morgendagsgave eller bryllupsrejse i resten af ferien. smiley


  • #376   30. dec 2022 Jeg kan sagtens følge dig, Isabelle, men det er en kortsigtet glæde.

    Nu har folk købt skidtet, så lad dem da for guds skyld få det fyret af nytårsaften, hvor vi er forberedte, i stedet for at de venter til en aften med godt vejr.


  • #377   30. dec 2022 Klokken har været 9.15 i ret lang tid her. Jeg blev sådan lidt selvfed over hvor meget jeg havde nået i løbet af morgenen. Indtil det gik op for mig, at batteriet i uret var dødt, og klokken var 11 smiley Så nu har jeg pisse travlt smiley Jeg glæder mig SÅ meget til det bliver lysere, og man ikke skal haste igennem dagen for at nå både normale ting, og at få luftet hunde inden det bliver mørkt smiley

  • #378   30. dec 2022 @ anne .. du må have en pandelampe så kan man tage en tur selvom det er mørkt, min mand købte en sidste år, den er bare god i en mørk skov ..

    ang krudt .. ah men med risiko for folk synes jeg er for meget, men de sidste 2 overskrifter jeg har læst ... en her i byen der fyrer af for 5000, jeg er da ligeglad med hvad han bruger sine penge til men han skal hverken kalde sig dyreelsker eller miljø-bekymret bagefter smiley

    og så en der bor i et område med flygtede Ukrainere som, sådan lød det i artiklen. åbenbart fyrer virkelig meget af, og helst det der brager godt, så meget at politiet havde været forbi fordi nogle synes det var for voldsomt .. han kunne bestemt ikke tage hensyn til fx skræmte Ukrainere, de kunne da bare tage på landet, eller se ud af vinduet og se det ikke er bomber, jo jo voksne kan måske rumme og rationalisere, men vad med børnene . .. fXXK ... folk er godt nok egoistiske ..


  • #379   30. dec 2022 Jeg har en pandelampe, og lufter gerne i mørke. Men det gør jeg jo til hverdag, så når jeg har ferie, sætter jeg pris på at lufte imens det er lyst. Mine hunde render også helst fri (trods risiko for fyrværkeri og trods løbetid), og det er bare nemmere når det er lyst i de her dage. Et enkelt heksehyl eller kanonslag er der ingen der vipper på ørerne af, men hvis nogen futter et batteri af i mørket, kan jeg ikke være 100% på at der ikke vil være en reaktion.

  • #384   30. dec 2022 Jeg synes, at vi skal tage hensyn til ukrainerne. De er jo ligesom os - sådan én til én. Islimerne derimod - huha da.

  • #385   30. dec 2022 Jeg har fået en paninigrill i julegave. Og jeg har sådan savnet en grillet sandwich, a la dem fra Sunset. Så sådan en har jeg lige lavet (og desværre kun én, for det var bare en tester). Kyllingepålæg, cheddar, bacon, BBQ sauce og salat. MUMS!!!!! Det er +10 år siden jeg sidst har fået noget der bare minder om, og jeg er en lille smule i himlen smiley

  • #387   30. dec 2022 Har det lidt som Isabelle, jeg synes da også, at fyrværkeri er flot, men det er synd for dyrene.
    Mine hunde er heldigvis ligeglade, de står faktisk og kigger på det smiley

    Jeg bor i udkanten af Odense, og her bliver der godt nok fyret meget af nytårsaften, faktisk står der en tyk tåge og krudtslam nytårsaften.

    I nogle områder af Odense, har man tidligere år samlet sammen og lavet et fælles fyrværkeri, det synes jeg, er en rigtig god ide.
    Den enkelte husstand giver et frivilligt beløb, og alle kan nyde det flotte skue, uden at naboerne prøver på at overgå hinanden smiley
    Man kan købe noget rigtig flot fyrværkeri, uden at den enkelte bliver ruineret.


  • #388   30. dec 2022 Jeg synes at det er sørgeligt at der er så mange hunde som er så bange for høje lyde. Og der bliver flere og flere af dem.
    Alle mine hunde jeg har haft har været ligeglad, det samme var hundene i min barndom, hvor jeg ikke kan huske en bange hund hjemme hos os selv og hellere ikke hos bedsteforældrene.

    Jeg synes, at man bør se lidt mere på avlen, for synes, at der kommer flere og flere hunde som er angst og nervøse.
    Og så er der lige de hunde der ikke er født bange, men bliver gjort bange af ejerne.
    Jeg er ret sikker på, at hvis ejerne ikke pusser. nusser om deres hvalpe når de bliver forskrækket af høje brag, så ville der være betydelig færre angste hunde nytprsaften


  • #390   30. dec 2022 Der var også lydangste hunde i min barndom.

    Jeg er vokset op i et kvarter, hvor der blev skudt meget fyrværkeri af for den tid (er født i 1965) og der var mange hunde, som bestemt ikke brød sig om det.

    Min far var læge og skrev en del recepter ud til nytårsangste hunde i kvarteret, jeg tror ikke det var almindeligt at konsultere dyrlægen med den slags, man brugte ikke så mange penge på sine kæledyr som i dag.

    Jeg ved heller ikke om læger fortsat må skrive recepter ud til dyr, som man måtte dengang.

    En af mine er ikke begejstret for fyrværkeri, der var intet de første 5 år af hendes liv, men efter at have oplevet et lynnedslag ret tæt på med et brag, der fik huset til at ryste, har hun ikke været glad for hverken tordenvejr eller fyrværkeri.


Kommentér på:
Løs snak 4

Annonce