{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.696 visninger | Oprettet:

Godt nytår - løs snak 5 {{forumTopicSubject}}

4’eren blev lidt tung, synes jeg, og med det nye år lige om hjørnet, kommer en nytårsudgave af tråden.

Her sætter vi kursen mod skoven om et øjeblik, hvor den står på eftersøgningstræning. På vejen hjem skal Ellie lige gå et spor, og så skal de luftes godt af inden det bliver mørke.

Jeg skulle have haft besøg af en veninde i aften, men da Ellie er i løbetid, ville det blive lige spændene nok med venindens hanhund smiley Så det er bare mig og hundene, en stor bøf og en masse lækkerier med baconleverpostej (sidstnævnte holder jeg mig fra smiley ).

Jeg håber I alle kommer godt ind i det nye år smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt nytår - løs snak 5
  • #1   31. dec 2022 Jeg bevæger mig ud til hundeleg om lidt, så områdets hunde får krudtet af under kontrollerede forhold, før det går løs med blink og larm i aften. 10 små hunde og 10 store leger opdelt i hold efter stil og størrelse. Det fungerer super godt.
    Mine egne fik strukket ud her til morgen, har gået lidt nosework, og bliver luftet igen kl. 17.
    Pas godt på jeres hunde.
    Rigtig godt nytår smiley


  • #2   31. dec 2022 Balder bliver luftet godt af her omkring middag, og så bliver sidste tur først, når der er blevet ro igen. Sileo skal nok hjælpe ham.

    Vi bliver kun 3 i aften. Os og den yngste af drengene. Den ældste er på vej med tog til Ålborg med 26 minutters forsinkelse. smiley


  • #3   31. dec 2022 Vi har sat kursen mod skoven til årets sidste tur med hundevenner. Afsluttet med bobler og kransekage smiley
    I år er vi flere end vi plejer hvilket bliver super hyggeligt smiley


  • #4   31. dec 2022 Her er kæresten trukket i overtøjet og står for nytårs gåturene. Jeg slapper imens af i stuen med Sally og bebser i fødekassen ved siden af. Og en højdrægtig Betty på skødet. Vi skal ingen steder, men bare slappe af og håbe på Betty ikke finder på at gå i fødsel i dag.
    Maden står på tapas og ost. Let og kræver ikke varme hvis vi nu får travlt med noget andet lige pludseligt.


  • #5   31. dec 2022 Min mand er lige gået på marken for at lege med vores, jeg er så småt ved at komme mig over en omgang influenza.
    I år er vi kun min mand, mig + hundene, så vi skal bare have en stille hyggelig aften og heldigvis bliver der ikke skudt så meget af her omkring
    Menuen er ikke bestemt endnu, vi kører ned og ser, hvad den lokale Spar kan byde på smiley

    Med fire tæver i løbetid har vi også valgt gåture udenfor matriklen fra pt., tøserne kan sagtens overleve en uges tid, hvor de kun boltrer sig på egne marker.

    Mandag står den på progesteron test af Daisy, så håber jeg at få en lille ide om, hvornår vi skal et smut til Sjælland.
    Hendes hjertescanning forleden var helt OK, så nu begynder jeg så småt at have den sædvanlige frygt for, at alt går galt med parring og drægtighed, samtidig med at jeg glæder mig vildt til forhåbentlig at få hvalpe i huset igen smiley



    profilbillede
  • #7   31. dec 2022 Her står den også på en rolig nytårsaften i vores relativt fredelige omgivelser med vores egne to bamser og en “flygter-fra-fyrværkerihelvedet-bamsedreng - vores anden nytårsgæsts mor er blevet syg, så den har meldt afbud. smiley smiley

    Ville ønske for alle, at fyrværkeriet var begrænset til 15-20 min. omkring midnat som det er her, måske hører vi et par heksehyl eller lign. om eftermiddagen, hvis der er børn hjemme hos naboerne. Men det er absolut tåleligt.

    Lidt vemodig nytårsaften, da vi ved at det er det sidste for Meena. Her medio december fik hun konstateret begyndende nyresvigt, så vi lever på lånt tid - appetitten er begyndt at svinde hos vores ellers totalt madøre, suk men endnu er hun glad og hygger sig, så tiden skal nydes og hun forkæles.


  • #8   31. dec 2022 Isabelle, var du ved Bagsværd Sø?


  • #9   31. dec 2022 Her bliver det også et stille og roligt nytår, jeg er i gang med at flytte og hele lejligheden er bombarderet af flyttekasser. Så lige om lidt bliver vi hentet af mine forældre og skal ud til dem og holde nytår smiley

    Så går vi nok en god lang tur, og hun får et lille spor e.l. hvis vi finder et egnet sted. Senere skal jeg lave gyoza og friske forårsruller med tofu, og så har jeg købt mochi is til dessert.

    Mine forældre bor i Århus vest hvor der VIRKELIG bliver fyret godt af, så vi er lidt spændt på, hvor meget der bliver i år. Umi er en f....ing skrigemaskine indenfor når hun kan høre brag, men heldigvis tager hun det rigtig pænt udenfor og er ikke bange.

    Rigtig godt nytår til alle HG'ere og HG hunde smiley


    profilbillede
  • #11   31. dec 2022 Godt nytår til alle. smiley
    Her hos mig har der allerede været nytår de sidste 4-5 dage.
    Hver aften brager og blinker det. Ind i mellem kommer der nogle brag der får ruderne til at klirre
    Mine mega søde genboer elsker fyrværkeri, og der bliver skudt af hver aften. Deres samojede er total ligeglad


  • #12   31. dec 2022 Rigtig godt nytår til jer alle sammen. Vi fejrer i år nytår herhjemme. Det bliver bare os to voksne, Carl på 2,5 år og de to mopser - og så min mor. Vi har bestilt lækker mad udefra og så laver vi selv appetizers og kransekage.

    Jeg er lidt spændt på, hvad yngstemedlemmet siger, når der bliver fyret meget af, men indtil videre har det været spændende. Vi har købt lækre kødben til hundene, det plejer at tage den værste distraktion fra fyrværkeriet.

    Til eftermiddag går vi en god tur allesammen ved Vallø Slot.



  • #14   31. dec 2022 Isabelle, tænkte det nok - de mødes derinde hver lørdag kl. 10, vi kører nogle gange derind og er med, så hyggeligt med en fælles gåtur og efterfølgende en kop kaffe. I dag var kaffen dog afløst af boblevand.

    Men desværre ingen mulighed for os for at deltage i år, da helbredet desværre ikke er til det hos Amena.

    Ville ellers have været hyggeligt at møde dig og dine lidt mindre bamser, faktisk er racen i overvejelse her hos os, mon ikke den kan være et godt match til vores berner sennen?


  • #15   31. dec 2022 Vi er lige kommet retur fra en god tur i skoven. Vi mødte nærmest ingen, så en helt rolig tur til alle smiley

    Pakken med Sileo ligger klar til senere. Det virker heldigvis super på Svende, så den holder vi os til.

    Der skydes en del af her, ds vi bor k et sølvbryllup kvarter, der er under fornyelse. Så her er en del børnefamilier, der er glade for fyrværkeri. Heldigvis er det som regel overstået senest ved 1-tiden.

    Rigtig godt nytår til alle smiley


    profilbillede
  • #16   31. dec 2022 Min kæreste, Conrad og Hera er lige kommet hjem efter 1,5 time i Brøndbyskoven. Hera kunne godt have klaret en times tid mere,men Conrad er for gammel til ture af den længde. Dog var det rart at komme ud og bevæge sig. smiley
    Jeg skal på arbejde 15-23 så det bliver ikke til den helt store luftetur når jeg kommer hjem. Hera er ikke glad for krudt og kugler ( det er jeg heller ikke.)


  • #17   31. dec 2022 Godt nytår smiley

    Jeg har sendt Kæresten og Datteren til Sjælland, jeg bliver alene hjemme med kattene.

    Det er Killingens første nytår, men tager det indtil videre meget fint smiley

    I aftens står den på herregårdsbøf end pasta og sovs.

    i aften laver jeg en form for "frugt-salat" i vaniljesovs smiley

    Så skal jeg se Dronningens nytårs tale og senere 90 års fødselsdag.

    Så skal jeg nok skråle med på de sange der kommer kl 12, og når det værste bulder og brag er færdig er det sengetid smiley


  • #18   31. dec 2022 Godt nytår smiley

    Tucker og jeg er lige kommet hjem fra en lang gåtur. Vi nåede det næsten i tørvejr smiley Senere tager vi op til min far og så hygger vi der til engang efter midnat. Der er bestilt 4-retters udefra, så vi kan spise os gennem aftenen smiley Måske lidt brætspil, bare stille, roligt og hyggeligt smiley

    Her har det braget en del de sidste dage. Tucker synes han skal skælde ud, men virker ikke sådan rigtig utryg. Han er ikke så glad for de helt høje brag når vi er ude (vi har en del fjolser med kanonslag i byen), men det er vist forståeligt.


  • #19   31. dec 2022 Godt Nytår til alle 4-benede, 2-benede, pip og papegøjer ..

    håber her bliver stille, en del naboer skal andre steder hen og håber vejens unge "mænd" skal til fest andetsteds .. men ellers er det vist kun dem der kan finde på at fyre lidt af tæt på ..
    Vi fik først holdt julens frokost i går med 11 personer .. så er egentlig brugt men er da i gang med at lave kartoffelpure der skal bages i ovn, klargøre til honningglaserede gulerødder og forårsløg samt en indbage oksemørbrad med svampe ..
    Vi bliver 4 mennesker , vores Ipsen, vennernes Golden og så spurgte naboen i går om vi ville passe gø-dyret, en sød basset, det sagde vi ja til ..

    Satser på det ikke bliver meget over midnat inden gæsterne går, med kun en søndag til at komme sig over 7 sammenkomster fra 18.-31. december, så bliver det meste at dagen i morgen tilbragt på langs .. mit RO-hungrende gen er udfordret ..

    Desværre synes jeg ikke starten på 2023 ser ud til at blive rolig, med 2 stress sygemeldte kolleger der skulle starte nyt løn afstemningssystem op (hvor jeg, uplanlagt bliver en del involveret) og en operation i højre FxCK finger den 16.januar så ser jeg allerede frem til sidst i januar .. Virkelig en udfordring at øve sig i brug af venstre hånd til alt når man har været højrehåndet i 62 år smiley


  • #21   31. dec 2022 Har lige fået at vide, at en af mine "hvalpe" i dag har opnået titlen Dansk Rally Champion, som den første whippet i Danmark smiley

  • #22   31. dec 2022 Nå middagsturen endte i hat og briller. Så må han bare have en længere tur i nat.

    Godt nytår til alle både store og små. smiley

    Vi har heldigvis "fri" til den 2., hvor den igen står på at køre væk og gøre rent. Heldigvis kan vi snart se en ende på det. smiley


  • #23   31. dec 2022 Tillykke Kirsten ..

    ang hundeskove så er den vi har tæt på nu også en hvor der oftest er fredelige møder ...


  • #24   31. dec 2022 Godt nytår allesammen .
    Henning har fået en lang middagstur i den "nye" skov vi nærmest har i baghaven , og så får han en kort tur ved 16 tiden , og igen ved 19 tiden, og så kommer han nok lige i haven iført sele og snor når det hele er overstået , det plejer at fungere fint. 7-9-13 er Henning heldigvis ligeglad med fyrværkeri, når det går helt løs eller er lige udenfor døren kan han dog godt lige skælde ud, men det er tydeligvis bare et " hold kæft jeg prøver at sove " , og ikke fordi han er bange. Efter mange år med en panisk angst Mailo, er lige den del virkelig en lettelse .

    Vi sender manden i byen, og så skal Henning og jeg bare fede den på sofaen med tv, salat med store rejer og hummer, og alt for mange snacks og en stor Baileys smiley
    Nytårsaften siger mig virkelig intet , så nu hvor vi ikke længere har en angst hund er jeg ligeglad med om min mand er hjemme eller ej . Jeg er også ramt af den der helvedes virus der pt florere der rammer hals mm , skal satme love for min læge havde ret i at den er genstridig, er syg på 6 uge , den vil åbenbart følge med ind i 2023 , haha.
    Det er også meget rart det bare er Henning og jeg i aften, for jeg kommer 100 procent til at tude mange gange over tabet af min moster , for pokker hvor ødelægger sådan et selvmord bare en hel familie , og der er bare stadig så mange følelser selvom det er 6 måneder siden.


  • #25   31. dec 2022 Vel hjemme fra eftersøgning og spor. Dorit fik sit eget spor, og gik som en champ smiley Hun fulgte også efter på Ellies spor, og efter at have givet den max gas i skoven, forventer jeg en meget træt pølse smiley

    Ellie er bare høj på livet, så jeg kan være i tvivl om hun formår at lægge sig og tage en lur smiley Nu smutter vi på markvejen og ser om der kan blive krudtet lidt mere af, og så vil jeg smide mig i sofaen og vente på at klokken bliver nok til at jeg kan stege min store, fede, lækre bøf.

    Katten ligger i vindueskarmen over radiatoren, og der er fyldt op med både tun, tørfoder og snacks til hende, så jeg satser på at hun kommer til nogenlunde at acceptere at blive spærret inde de næste 11-12 timer.



  • #26   31. dec 2022 Mums, frugtsalat med vaniljesovs , det er guf.
    Da jeg læste det, fik jeg stor lyst til det, selv om jeg ellers havde lavet citronfromage.
    Så jeg måtte skynde mig ud og købe ind til frugtsalat. smiley
    Nu bliver det citronfromage til dessert og frugtsalat som det første måltid i det nye år. smiley

    Og husk, der er et gammelt ordsprog der siger, at sådan som man går ind i det nye år, sådan er man resten af det nye år.

    Samt, at det man står i hånden med når man kigger op på årets første nymåne, det får man meget af i det nye år.
    Og det passer.
    Jeg stod et år med en nyfødt blå killing i hånden da jeg kiggede ud af vinduet og op på månen.
    Hele det år fik jeg masser af blå killinger smiley og jeg hader den blå farve.


  • #27   31. dec 2022 Nu går det da helt amok med fyrværkeri modstanderne.
    Her i Kolding er der lagt opslag op på Facebook, at man skal tage hensyn til de gamle og ikke fyre af i nærheden af plejehjem, fordi de gamle, som har været igennem FØRSTE verdenskrig bliver bange for bragende smiley


  • #28   31. dec 2022 #27

    Det er edderdylme nogle gamle older I har på plejehjemmene i Kolding smiley smiley smiley smiley

    Jeg fejrer nytårsaften på jobbet. Har desværre glemt to ting, næsespray og læbepomade .. men vi hygger og det bliver en fin aften smiley


  • #29   31. dec 2022 Lol, altså jeg kan forstå det med ukrainerne, de har det trodsalt frisk i hukommelsen..

    De gamle overlever nok, ellers må personalet lige slukke deres høreapparater smiley


  • #30   31. dec 2022 Vi er kommet hjem efter en dejlig lang våd skovtur smiley

    Sam er fuldstændig ligeglad med fyrværkeri, så han kan sagtens luftes senere i aften, vi skal holde nytår på min søsters arbejde ude på gården, da min søster skal passe hestene og sørge for de kommer godt igennem nytåret, det skal nok blive hyggeligt.
    Min søster har stadig sin lejlighed på gården, så der kommer vi til at bruge nogle timer, skoven er lige ved siden af, så vi kan gå nogle sene aftenture derude.
    Vi skal have tunmouse, oksesteg og hjemmelavet is og chokolade kage smiley


    profilbillede
  • #31   31. dec 2022 Anni, har du set, hvem der har lavet det opslag? En ikke sådan heeeelt velforvaret "person", der før har lavet underlige opslag. smiley

  • #32   31. dec 2022 Godt nytår smiley vi skal bare bare hygge herhjemme. Har lånt en hund i dag så mit depot er fyldt lidt op

    profilbillede
  • #33   31. dec 2022 Min hundehvalp er en tosse smiley Jeg har hentet min vinterjakke ind i stuen, så jeg kan tage den på og smutte med ud, hvis nogen af dem skal i haven. Jakken hænger over ryglænet på en stol. Nu render hun hele tiden der hen, logrer helt vild når hun snuser til jakken og gnider sig ind under ærmerne, så den aer hende smiley Men jeg er jo lige ved siden af - og vil gerne ae og kramme hende. Men jakken er åbenbart the shit smiley

  • #34   31. dec 2022 Godt nytår! smiley

    Vi bor ca. en kilometer uden for byen, så vi slipper for de højeste brag, men kan alligevel høre fyrværkeri on/off hele tiden. Vi har holdt nytår herude alene de sidste par år, fordi Myrna pludselig et år ud af det blå blev meget skudangst. I år er hun dog ret cool. Vandrer en smule, når det kommer tæt på og ryster en smule, men det er virkelig minimalt i forhold til, hvad det plejer, så det er virkelig dejligt smiley de to andre virker iskolde indtil videre.

    De kommer lige ud på en sidste tissetur her efter nytårstalen, og så tager vi sidste tur efter det hele er faldet til ro i nat.

    Og så står den ellers bare på en stille og rolig aften med lækker mad, champagne og drinks - alkoholfri for mit vedkommende smiley


  • #35   31. dec 2022 Årets nytårs menu:

    Herregårdsbøf
    Pasta
    Favoritsauce

    I køleskabet har jeg en masse frugt i en vaniljesauce

    Og i fryseren er det trefarvet is..


    profilbillede
  • #36   31. dec 2022 Jeg nåede ikke at tage billede af min mad. Hver gang jeg spiser en ribeye, falder jeg i svimer over HVOR lækkert det er smiley Med pandestegte asparges, kroketter og flødesovs til.

    Og en hundehvalp der står og stirrer og laver omvendt lokning på sig selv, imens savlet bare siler ud af munden smiley Og Dorit HADER at have så korte ben, at hun ku kan sidde under bordet og knurre af mig (og hundehvalpen) smiley


  • #37   31. dec 2022 Her serveres også ribeye, asparges med bacon, forårsløg, braiseret fennikel, kartoffelbåde og en KILLER hjemmelavet pebersauce!

    Tidligere stod den på hjemmelavet blinis:
    Rogn, rødløg, creme fraiche og dild
    Rejer, dildmayo, tomat og dild smiley


    profilbillede
  • #38   31. dec 2022 Og enig, Anne! Ribeye er den ultimative bedste udskæring på sådan en ko…eller kalv smiley smiley

  • #39   31. dec 2022 Skrigehunden, det er Hunden Molly der lavede opslaget.
    Senere rettede h*n opslaget til anden verdenskrig og en admin slog svarene fra.


  • #40   31. dec 2022 Så kom Killingen ind i stuen, og lagde sig op til Katten på Fedthalemusens bur..

    Katten gav så Killingen et bad smiley



    profilbillede
  • #41   31. dec 2022 Vi har fået et stort stjerneskud og tapas, måms! Her senere skal vi ha is, kage, chips og kransekage smiley det feder først til næste år

  • #42   31. dec 2022 Pernille, læste jeg i en anden tråd at du skal giftes? smiley

  • #43   31. dec 2022 Ja sgu smiley sådan en torsdag formiddag lige efter natarbejde sad han pludselig der med en ring.
    Jeg havde godt fornemmet lidt men jeg troede ikke han ville spørge endnu.


  • #44   31. dec 2022 Tillykke! Hvem er han? smiley

  • #45   31. dec 2022 Min kæreste, min søns far smiley

  • #46   31. dec 2022 Så nåede vi igennem 4 retter mad, mums smiley

    Tucker klarer sig så flot, ligger egentlig bare og tygger i godbid, sover eller tigger smiley tror han har vuffet 3 gange på 6 timer og det har været ved kanonslag.


  • #47   31. dec 2022 Forskelligt frugt med vaniljesovs bliver 2022s sidste måltid smiley

    profilbillede
  • #48   1. jan 2023 Velkommen 2023 smiley Jeg håber det bliver året, hvor alt der var skidt i 2022 igen bliver godt smiley

  • #49   1. jan 2023 Godt nytår, HG. smiley

    Vores genbo havde nogle gæster, der valgte at tage deres (unge) DSG med ud til midnat, hvilket bestemt ikke kan betegnes som en succes. smiley

    Den stakkels hund gøede, hylede , peb og skreg og var topstresset. På et tidspunkt gik ejeren lidt væk med den, sådan cirka 25 meter fra, hvor alle skød af, og lige lidt hjalp det (duh!). På et tidspunkt røg en raket henad jorden, og var ved at ramme direkte ind i hunden, gudskelov nåede ejeren at få den hevet til sig - den stod i strakt snor og hylede og gøede. De blev ude med den hund indtil de var færdige med krudtet, cirka kl. 0.45, den fik ingen fred eller hjælp. smiley

    Vores hus ligger for enden af en lille lomme, hvor der blev skudt meget af, så på et tidspunkt gik jeg bag om naboens hus for at ville tage en snak med denne ejer, det var frygteligt at se på. Men inden jeg nåede op til hende, var hun gået ned i genboens indkørsel igen og stod sammen med alle deres børn, så jeg droppede det og ville ikke lave eventuel ballade foran ungerne, man skulle tale temmelig højt for at overdøve krudtet.

    Nogle mennesker burde ikke have hund!


  • #50   1. jan 2023 Hold da kæft, Skrigehunden, sikke nogle idioter smiley Stakkels hund smiley

    Nogle af mine gamle naboer lod et år deres dør stå åben da de skulle skyde af, og deres collie gik med ud. Det syntes de var fint, indtil hunden gik i panik og løb. Den blev fundet 5 km væk næste morgen, hvor den lå i en gårdhave og rystede smiley


  • #52   1. jan 2023 Vores nytår gik så fint, med to hunde under 1 år er det jo altid spændende hvad de siger til det;) lille Pjevs var lidt urolig i perioder, men faldt fint til ro på skødet af mig, Zita var totalt ligeglad, det er resten af mine hunde også, så jeg regner med at roen går videre til Pjevs så hun til næste år bare sover fra det hele;);
    2023 vi er så klar hos os.


  • #53   1. jan 2023 Godt nytår !!!
    Vores aften forløb fuldstændig roligt. Selv Xena tog fyrværkeriet med løftet hale og ro. Hun skulle tisse lige kl 6 så jeg skyndte mig ud med hende efter dronningens tale og hun løb bare rundt med halen oppe og ænsede ikke hverken glimt eller brag.
    Cookie og Dolly ligeså. Jeg luftede Cookie sidste gang kl 00:15 da han har fået et eller andet kløe, så han fik et par medrol og det øger jo tissetrangen og mængden. Han er så ligeglad med det larm og kiggede dårligt op.
    Men det var en noget mere rolig aften her end mange andre nytårsaftener. Det lod til det dårlige vejr (her kun regn) og måske økonomien har sat sind begrænsninger i købt og afskudt krudt.
    De er dog trætte idag de 3, men det er nok også fordi jeg for en gangs skyld var vågen til efter midnat, hvor vi jo plejer at gå tidligt i seng til hverdag.


  • #54   1. jan 2023 Dorit er også lidt lækkersøvnig i dag smiley

    profilbillede
  • #56   1. jan 2023 Godt nytår.
    Her var det ikke så slemt som det plejer.
    Der plejer altid at være en masse ulovlige bomber som får huset til at dirre. Dem var der næsten ikke nogen af i år.

    Nu bliver det så spændende at se, hvor mange hunde der er forsvundet nytårsaften.


  • #57   1. jan 2023 Her sad Tilla og de to små i sofaen og kiggede ud af vinduet kl 12, ingen tegn på frygt, bare nysgerrighed, jeg tror Akka sad og overvejede hvordan man kunne fange de der lys på himlen. Daisy sov, Bianchi var vågen og havde et kvarters tid, hvor hun lå under sofabordet og halsede, men hun stressede ikke nær så meget som sidste år, hvor hun begyndte på det skidt.

    Resten af aftenen lå hun i sofaen på min dyne og sov meget af tiden og det var kun lige det kvarter omkring midnat, hvor hun slet ikke ville tage godbidder, så det var dejligt at det ikke var værre.

    Der blev skudt temmelig meget af rundt omkring her, specielt, når man tager i betragtning, at der er enten køer eller heste på de fleste af ejendommene omkring os og hund på mange af dem også.


  • #58   1. jan 2023 Hundene har ligget fint og sovet, men det har nok været dårlig søvn - kan godt se de ind i mellem åbner øjnene.

    Da vi spiste morgenmad smuttede ostehøvlen for manden, så skiven med ost faldt ned på Abby, der snorksov.
    Hvor så det skægt ud! Det var hårdt med en times gåtur i morges og en afbrudt nattesøvn, men havde alligevel aldrig troet hun skulle gå glip af en snack, der direkte lander på hende.

    Vi så Netflix nye film trold - den er helt fantastisk.

    Raclette med ribeye der var helt fantastisk og så en masse andet.

    Nu bliver det en rolig dag inden der frigives eksamen kl 10 i morgen. Har lige en lille smule mere jeg skal have læst i dag.


  • #59   1. jan 2023 Her forløb aftenen som forventet.
    Hundene snorksov, de reagerer faktisk ikke på fyrværkeri.
    Der blev brugt meget fyrværkeri i løbet af aftenen, og så fik den fuld skrue til midnat.

    Vi blev enige om, at det blev for meget med 3 retter, så vi tog tunmoussen til frokost, fik kyllingeschnitzler med zigeunersauce og ris til aftensmad. Buddingen, som er min mands livret, tager vi i dag smiley


  • #60   1. jan 2023 Godt nytår! smiley

    Jeg haaaaader nytår og er et nervevrag d. 31 fordi jeg bekymrer mig om det nu går godt med hest og ponyer.
    Siden sidste nytår er føllet kommet til verden og pony Manse flyttede ind i august uden at have oplevet det store indtil da. Så jeg var lidt på dupperne.

    Jeg går altid ud til hestene omkring 23.30 iført termodragt/regntøj, pandelamper og kaffe og er der til fyrværkeri er overstået.

    Men igen gjorde hestene mine bekymringer til skamme.
    Fotos herunder var fra 00.35 i nat og der var fuldkommen ro i regnvejret - akkurat som hele dagen og aftenen op til midnat.

    Min mand var, som altid, inde med hundene og der var ikke meget uro der - Håkon lå og sov, Cujo sagde "gå væk" til de 4-5 kæmpestore brag der var og Theo gøede når Cujo gjorde, imens han stod og logrede og hoppede op og ned i sengen eller sofaen.

    Så vi kom så godt ind i det nye år, som vi kunne. smiley


    profilbillede
  • #61   1. jan 2023 Apropos dumme beslutninger...

    Da vi gik en tur i skoven i går eftermiddag kunne vi godt høre, at der blev fyret af ikke voldsomt langt fra os. Den slags, der lyder rimelig ulovligt. Men vi fortsatte jo på turen og skulle tilbage til bilen.

    Da vi så kommer længere hen kan vi pludselig se, at der står fire cykler midt inde i skoven... med et par unge fyre som ejermænd... vi råber dem an og spørger om det er dem der skyder af, og ganske rigtigt det er det (!) men de vil heldigvis gerne vente på at vi er gået forbi med hunden.

    Skide smart idé at tage ud i en skov og fyre ulovligt fyrværkeri af, når mor og far ikke må opdage det smiley Hold nu kæft, hvor er det bare så tæskedumt. Jeg tør heller ikke tænke på, hvis sådan en bombe var sprunget direkte over hovederne på os, men det er jo det mindste problem. Vi valgte at gå videre uden konflikt...


  • #63   1. jan 2023 Hera tog i øvrigt igår aftes rigtig fint. Hun er helt cool så længe vi er hjemme. smiley

  • #64   1. jan 2023 her gik det også ret roligt, klart ikke i nærheden af de andre år med mængden af fyrværkeri ..

    Ipsen reagerer på lyset ikke på lyden , og vi lukkede persiennerne da der var mest, og så havde jeg hende lige i snor en 10 minutters tid midt på aftenen, det har jeg erfaret hjælper, og ellers lå hun for det meste bare og var lidt mere opmærksom, og ellers sov hun, det var dejligt ..


  • #65   1. jan 2023 Vi kom godt inde i 2023 - ingen fødsler på dagen. Dejligt!
    Alle hundene tog det med ophøjet ro. Det er så skønt de bare kan ligge og sove fra skyderiet.


  • #66   1. jan 2023 Balder stressede en del, indtil han kunne få Sileo. Det tog det værste. Til midnat nøjes han heldigvis med at løfte hovedet. Men han har ikke spist. Så det forløb fredeligt.

    I dag stresser han igen. De fik ikke brugt alt deres krudt i går/i nat.


  • #67   1. jan 2023 Ingen stress her - idag har Esh og jeg trænet og det ser ud som om at Raketten kan arbejde uden at stige helt til vejrs ... SÅ meget motor i en så (forholdsvis) lille hundekrop er jo vanvittigt !!!!
    Men jeg elsker det - kan slet ikke lade være smiley

    Fik forespørgsel på parring på ham, men det bliver der ikke noget af .. godt at de ikke altid kan forstå hvad vi siger smiley

    Godt nytår smiley



  • #68   1. jan 2023 Det tænkte jeg også, Isabelle. Det er skræmmende, at det er sådan ude af ens kontrol - og der skal bare én rigtig uheldig oplevelse til smiley Vi skyndte os også videre alt vi kunne, for alle de kanonslag og lignende kan jo næsten få tænderne til at rasle på én selv. Det er møg ubehageligt.

  • #69   1. jan 2023 Nysgerrig - hvorfor ikke parring, Martine? smiley

  • #70   1. jan 2023 Da vi nåede midnat klarede Tucker sig stadig super. Han lå og kiggede ud mod døren, hvor han kunne se lysene og det gøede han lidt af. Så da jeg lukkede døren lagde han sig bare til at sove igen.
    Vel hjemme og i seng kom der stadig nogle brag og Tucker skulle jo lige skælde ud selvom han var virkelig træt, så han lå bare og knurrede lidt smiley

    I dag har vi været ude og gå en god lang tur rundt i byen og hørte faktisk kun 2 raketter, så det var en meget rolig tur.


  • #71   1. jan 2023 Vi har lige været på markvejen, så Ellie kunne få spurtet lidt krudt ud af kroppen. Vi mødte den sure hanhund, som er noget formildet, nu hvor Ellie er i løbetid. Deres 1 årige flatblanding, også en tæve, plejer at elske at lege med Ellie, men nu har den så overtaget rollen som den sure smiley Ellie er så god - hun løber bare hen til sin mor og gemmer sig, når der er ballade smiley


  • #72   1. jan 2023 nemesis smiley smiley ... ipsen kan godt høre, og reagerer ikke kun på kys, nu kom der lige et par høje drøn, de skulle kommenteres ...

  • #73   1. jan 2023 #69

    Flere årsager

    Der er alt for mange maller i Danmark og slet ikke seriøse købere nok til dem. Imo er en malle en brugshund og skal ikke sælges til folk, der ikke dyrker en eller anden form for brugssport.

    Tæven er jeg ikke fan af.

    Esh har ingen prøver - ingen brugsavl uden bevis for brugsduelighed forinden. Det er ikke nok at jeg siger at "nøj, han er go" - han skal bevise det, minimum til prøver, men allerhelst til en konkurrence.

    Czhap - Esh´s helbror - lavede et kuld, og der er noget højtkørende og ustyrbart imellem. Selvom Esh er sødere end sød, er generne stadig i ham jo, og igen - Danmark er ikke klar til hunde som Czhap. Alt skal jo fungere som schæferhunde, og .. ja, DET gør Czhap altså ikke helt smiley

    Jeg var ked af at se, at en søn af ham, blev aflivet da den var lidt over 1 år - den "var skør" .. næ, den var bare som sin far og gad ikke mennesker. Når man så forsøger at tvinge den til det, ja så kan det gå galt .. og det gjorde det.

    Så ingen af mine hanner står til avlsbenyttelse i Danmark smiley


  • #76   1. jan 2023 der skydes også en del her i området, dog ikke lige nu tæt på, men man kan hele tiden høre noget ...
    nej de der medicinerer forbereder sig vel til den 31.


  • #77   1. jan 2023 Tak for svar Martine - det giver jo god mening. Og fornuftigt også at tage højde for "markedet" så at sige, uden bare at skyde hvalpe ud fordi man synes man har en fed hund.

  • #78   2. jan 2023 Godt nytår allesammen smiley Vi kom godt ind i nytåret. Var hjemme og havde et hold venner på besøg. Sønnike på 15 var med. Han har fået et fritidsarbejde og derfor tjener sine egne penge. Så beskeden fra hans mor var, at så måtte han også selv købe sit nytårskrudt. Da knægten er nærrig var der så ikke noget krudt smiley Vi spiste dejlig mad og spillede sequence og scrabble til 23.55, hvor vi i hast fik hældt noget sødt boblevin i nogle glas og fundet kransekagen frem og skålet. Så kørte vennerne hjem for at putte deres heste og vi ryddede lidt op. Kl 24.45 luftede jeg vovserne i gården. Clinton gøede af fyrværkeriet nogle hundrede meter væk. Penny synes det var festligt med lidt gøen og mente bestemt at det var fordi Clinton rigtig gerne ville lege med hende. Hun har overhovedet ikke reageret på raketter og brag. I løbet af nytårsaften blev der fyret temmelig meget af i landsbyen 500 m fra os (trods silende regn det meste af tiden smiley ); Penny har ligget og kigget ud på det og fulgt raketterne op med øjnene. Nysgerrigt og afslappet. Så glad for min lille tøs; hun er bare cool smiley Clinton er ligeglad med det når han ser det indefra og lidt hidsigt på det når han er ude. Jeg er lidt spændt på nytår 2023 for de skulle vi jo gerne have 2 stk herefordkøer med tiljørende kalve og de kommer til at bo ude med et læskur. Håber de er cool med fyrværkeriet.

  • #80   2. jan 2023 Det er et spil jeg godt har tænkt på at jeg gerne ville prøve smiley

  • #81   3. jan 2023 puh har ligget underdrejet fra søndag aften og til nu ... med mega hovedpine, kunne næsten ikke stå på benene, mere ondt i hele kroppen end normalt, ondt i maven og kvalm, en enkelt opkastning . og lidt ondt i halsen ..
    bliver hurtigt svimmel når jeg lige firsøger at være oppe ...
    Fordel har levet af vand, revet æble/gulerod og kamille the ..


  • #82   3. jan 2023 God bedring, Hanne smiley

  • #83   4. jan 2023 God bedring


  • #84   4. jan 2023 God bedring Hanne.

  • #85   4. jan 2023 Min ældste dreng skal scannes og har en tid i Februar. Jeg håber, at de finder ud af, hvad der er galt.

  • #87   4. jan 2023 God bedring, Hanne. Corona?

    Hvad er der med sønnen, Susanne?


  • #88   4. jan 2023 corona test negativ ... tror en mlm ting mellem influ og udbrændthed .. vi havde 7 sammenkomster fra den 18-31. og det var bare for meget set på baggrund af af jeg slet ikke er kommet oven på mange års slid på mit nervesystem, forskellige årssager der bare har rullet over hinanden ( det er ihvertfald den forklaring en klog kvinde jeg af og til konsulterer mener er grunden til mine dyk her fra efteråret og frem)

  • #89   4. jan 2023 Hanne - Jeg håber du får den fornødne ro til at komme helt ovenpå igen smiley

    Her starter den "lange" ventetid nu. Daisy har haft to naturlige parringer med skønne Hampus, så nu håber vi på hvalpe i starten af marts.
    Det var simpelthen så smuk en oplevelse, det er de fineste parringer jeg endnu har været vidne til, de to havde et samspil som var helt fantastisk smiley


  • #90   4. jan 2023 #87 Det ved lægen ikke helt, men hun har en mistanke om galdesten.

  • #91   4. jan 2023 Hanne, hvordan havde du det under Corona - tænker at der fik vi alle tid til ro og undgik pres for selskabelighed….


  • #92   4. jan 2023 Jeg har lavet en aftale med min chef om, at jeg flexer til og med næste uge, så jeg lige kan få pusten. Den juleferie var slet ikke nok til at falde ned smiley Og så får jeg et forløb hos en stresscoach, og har fået lavet nogle aftaler om fremtidige opgaver. Jeg vil rigtig gerne undgå en sygemelding, og for så vidt synes jeg jo at det er rimeligt nok, at jeg får fri for den tid jeg har arbejdet over de sidste par måneder smiley

    Susanne, galdesten er da heldigvis nemt at komme over. Bare bed lægen om ikke at tabe en sten ned i bughulen inden de lukker - det har jeg hørt kan give en masse bøvl smiley


  • #93   4. jan 2023 Jeg har nydt min sidste feriedag, inden den i morgen står på arbejde igen. Hele ferien er nærmest brugt ude ved min hest, det har været skønt og tiltrængt! Om en uge skal jeg under kniven og lave absolut ingenting i 14 dage efter - det bliver... alt andet end sjovt. smiley

  • #94   5. jan 2023 Jeg smelter. smiley

    profilbillede
  • #95   5. jan 2023 Hmmmm - der står på min to-do-liste, at jeg skal huske at indberette kørsel(sfradrag) til Skat.
    Men lige i den her periode, kan det åbenbart ikke lade sig gøre.
    2022-forskudsopgørelsen er ikke længere tilgængelig for rettelser, og årsopgørelsen for 2022 er jo ikke klar endnu, så den kan man heller ikke komme med rettelser til...

    Hmmmm......Lidt irriterende smiley


  • #97   5. jan 2023 Du går på posthuset med brevet, siger det skal sendes anbefalet, så køber du porto (mener det et 96 kr), får en kvittering.
    Det er vigtigt, da kvitteringen er beviset på, at du har sendt et anbefalet brev. Kvitteringen skal indeholde navn på både modtaget og afsender, det er ikke bare en portokvittering.

    Måske er det nemmere, bare at aflevere brevet til damen, og få hende til at kvittere for modtagelsen?
    Hvis det er din opsigelse, kan du jo hjemmefra skrive:

    Xx bekræfter hermed at have modtaget Isabells opsigelse af lejemålet xx.

    Dato og underskrift


  • #99   5. jan 2023 Jamen så er slikbutikken jo dit posthus smiley

    Hvad f..... er det for et land;
    Posthuset er en slikbutik, Post Nord formår ikke at udtrykke sig på dansk på deres hjemmeside, udlejere af huse er kinesere, og bankerne har ingen kontanter smiley :-) smiley

    Krydser alt for at du hurtigt finder noget andet og bedre at bo i.


  • #100   5. jan 2023 Så fik jeg hentet en pakke, som DAO pludselig ikke kunne finde ud af at leverer, selvom de kunne hele sidste år *suk*

    Mine ben kan IKKE lide kulden, så måtte stå og rokke henne i kiosken for de ikke klappede sammen..

    Og kunne næsten ikke løfte dem op af trapperne..

    Jeg HADER kulde..

    Nå nu er jeg heldigvis hjemme i varmen, og misserne er glade, for pakken var til dem smiley



  • #102   6. jan 2023 Isabelle - du kan reelt gøre det klar hjemmefra, så det bare skal sendes fra "postbutikken". De skal så scanne det, så du med det samme får en kvittering på din mobil smiley

    https://portal.postnord.com/onlineporto/?_ga=2.74119258.991105452.1672992345-1826993003.1670842122&_gac=1.160608079.1672992345.CjwKCAiAqt-dBhBcEiwATw-ggAD_mKgFD9mJdBBo2QLXZ1yziXq-TP3-PndkdnX4SEl692vhn_pzoBoCYMkQAvD_BwE#


  • #104   6. jan 2023 Du bør have fået et tracking-nummer? Så kan du følge det "hele vejen"?
    Jeg har for første gang nogensinde sendt et anbefalet brev, som skal helt til USA.
    Det kan jeg 100% følge i min PostNord-App smiley


  • #105   6. jan 2023 Vi får vores "nye" sofa hjem i dag. Jeg er spændt på, hvad kattene synes, for det bliver vores første i læder. smiley

  • #107   6. jan 2023 er spændt på om du får en reaktion fra udlejer, Isabelle smiley og i givet fald hvilken ..

    jeg synes du er sej at du tør opsige inden du har noget andet på hånden, men XXXX og pote-kryds for du og hundene finder det bedste sted ..


  • #108   6. jan 2023 Jeg tror det var 140 kr. eller noget i den stil.
    Jeg tror da, at udlejer skal bekræfte modtagelsen? Så PostNord får en underskrift?


  • #109   6. jan 2023 Hvor mange timer tager det til hunde og en piskat at fange en mus, som piskatten har slæbt med ind?

    Det skal jeg fortælle jer når det lykkes smiley Hvis jeg regner rigtigt, er piskatten kommet ind med musen kl. 2, og vi har så alle brugt adskillige forsøg på at fange musen. Den har mindst 4 gange været i gabet på Ellie og 2 gange har jeg haft den i hænderne. 4 gange er den sprunget forbi piskatten (som var f*ing ligeglad) og Dorit har knurret af den smiley

    Den er nu endt i bryggerset, hvor jeg har åbnet døren og håber at den bare stille og roligt lusker uden for smiley


  • #111   6. jan 2023 Hun må ikke vokse mere..

    Der plejer at være plads til 2 sække med tomme plastflasker og 1 barn, idag var hun lidt klemt smiley



    profilbillede
  • #112   6. jan 2023 Isabelle, den sad og stirrede på mig med sine store, runde øjne smiley Jeg har lige tjekket, og det tyder på at den er lusket af smiley Det var mange af dens bonusliv, der forsvandt på de 13-14 timer den tilbragte i mine dyrs selskab, men den slap smiley

    Kunne du ikke lave et delbart opslag, som vi kan dele på fb? Nogle gange sker mirakler smiley Det var i øvrigt et mirakel, da jeg fandt mit hus smiley


  • #116   7. jan 2023 Mine dyr er idioter og røvhuller!

    Dorit gik igang med at tømme den ene kurv med legetøj. Ellie blev interesseret. Jeg kunne pludselig se, at de var i musefanger-mode. Jeg hjælper med at tømme kurven med legetøj, stykke for stykke, og da jeg vender bunden i vejret på kurven, drysser der muselorte ud.

    Så…. Enten var musen i går en gæst, der har boet her igennem nogle dage, og som har holdt til i den ene kurv med legetøj. Og ellers….. Har vi en mus boende i stuen smiley

    Som bonus har Ellie nu lært at tømme kurve for legetøj, og ruske kurven bagefter. Det er bare en fest!


  • #117   7. jan 2023 Arbejd arbejd

    Der skal skrives mange adresser smiley


    profilbillede
  • #118   7. jan 2023 Anne - Skal du låne et par whippets til at få ryddet ud i bestanden smiley

    #109 Det ville aldrig være sket her, første gang en af whipperne havde haft musen i munden, havde den været død og spist smiley

    Vi havde en musefamilie boende for nogle måneder siden,de hoppede på stribe i den plastikspand vi har stående under vasken til glas, metalaffald mv. og kunne så ikke komme op.

    Når en mus var hoppet i kaldte jeg på Akka og Tilla, tippede spaden og så var den/de mus væk, Akka ser stadig forventningsfuld ud og skal undersøge spanden, når jeg tømmer den i affaldsbeholderne udendørs, selv om det er flere måneder siden der har været mus i smiley




  • #119   7. jan 2023 Kirsten, kan vi bytte hundehold en uges tid? smiley PLEASE SIG JA, mus eller ej!!!!!!! smiley

  • #120   7. jan 2023 Anne - Jeg er ikke sikker på gemalen er helt med på ideen smiley
    Men det ville selvfølgelig være rart at slippe af med fire mere eller mindre højløbske tæver i en uges tid smiley


  • #121   7. jan 2023 Glæde og lykke kommer i mange forskellige former smiley

    En af mine er at åbne skabet og se de nye glas med hjemmelavet jordbær/rabarber marmelade, appelsin marmelade og nu også 6 store glas med hjemmesyltede rødbeder smiley

    Sviger blev meget glad for sine to glas appelsin marmelade - solgul lykke på glas smiley


  • #122   7. jan 2023 Anne, mine maltesere er heller ikke for gode til at fange mus. Sissi kunne, men hun er her jo ikke mere.
    Sidste vinter havde vi også mus, de blev fanget og sluppet ud i havn, Emmily var meget optaget af musene, men nåede aldrig at fange dem.
    Så blev der indkøbt en elektrisk musefælde, den virker smiley


  • #123   7. jan 2023 I siger bare til. smiley

    profilbillede
  • #124   7. jan 2023 Janni, jeg napper den til højre. Hvornår kan den leveres? Det andet djævleyngel har jeg nok af selv smiley

    Kirsten, kunne vi eventuelt vente til de ikke er løbske mere? smiley


  • #125   7. jan 2023 og VUPTI blev en mus i hånden bedre en 4 højløbske tæver smiley smiley

    dine hunde er da ikke idioter, Anne ... nogen skal jo udpege de uindbudte gæster når nu du ikke selv finder dem smiley


  • #126   7. jan 2023 Anne - Nu strammer du den smiley Så måske engang i slutningen af april, så kan du med lidt held få en flok 7-8 ugers whippethvalpe til at hjælpe også smiley

  • #127   7. jan 2023 og en mus i kurven er så blevet til 1-2-3 musefamilier ... jo jo Anne, det er nu eller aldrig, ellers bliver det kun værre smiley

  • #128   7. jan 2023 Den til højre er også langt mere effektiv. smiley

  • #129   8. jan 2023 Cujo er også særdeles effektiv på både mus og rotter - han lånes meget gerne ud!!


    PS. Janni, men det er ikke Rita..


  • #130   8. jan 2023 Hanne, jeg føler mig krænket over at du gør dig sjov på min bekostning smiley

  • #131   8. jan 2023 Done smiley

    Heldigvis skal alle ikke sendes hver for sig, plus nogle skal leveres..

    Shit porto er blevet dyr siden jeg blev konfirmeret smiley


    profilbillede
  • #132   8. jan 2023 Huset er næsten tømt, og så mangler der rengøring af to rum. Endelig er det til at se en ende på det. Hold da op hvor har de nået meget i går. smiley

    Jeg var ikke selv med i huset før sen eftermiddag, fordi jeg sad og hyggede mig sammen med 4 tidligere kolleger til tøsedag. smiley


  • #134   8. jan 2023 #123

    Janni, er det din hund - lækkerheden til højre ? Kæft, den er fin smiley


  • #135   8. jan 2023 Anne -

    Tjab tager mus - du kan låne ham, så vil jeg garantere, at når han er færdig er hverken musene, eller du, i huset mere .. men du kan måske stå udefra og kigge ind på ham og dine to tøser smiley


  • #136   8. jan 2023 Ja Martine, det er min. 19 måneder Gammel Dansk Svensk Gårdhund. smiley

  • #137   8. jan 2023 smiley

    profilbillede
  • #138   8. jan 2023 smiley

    profilbillede
  • #139   8. jan 2023 Martine, hvis det står mellem Tjab og en mus, ville jeg anyday lade musen (og familie) flytte ind smiley

    Vi har været til bidetræning, og jeg er såååååå stolt af min lille hund smiley Ja ja, hun kan bide, men hun kan også holde roen i hovedet imellem biddene. Hun er SÅ cool til og fra øvelsen, og så totalt fokuseret, når hun skal bide. Vi sluttede af med rondering, og hun har totalt fanget pointen - løbe, lege med trækker, slippe, løbe forbi mor og over til den næste. Fin hals når legen ikke kommer med det samme, og afstår så fint når legetøjet bliver fjernet smiley Jeg er PJATTET med den hund!


  • #140   8. jan 2023 Janni - super super fin. Troede aldrig der kom andet end sch ind hos dig smiley

    Anne - din glæde smitter. Jeg smed et etterspor, helt efter reglerne, tiden og sporline.
    Lad mig bare sige - en kort orientering før første knæk, vel og mærke kun med snuden ( det gik ikke i benene og han forlod ikke sporet, eller bevægede sig fremad imens smiley ) … ellers var der intet at komme efter.
    Ingen temposkift efter knæk, eller i forbindelse med opstart efter genstande.
    Det er umuligt at hive ud af fortrinlig smiley

    Tror han er klar smiley


  • #141   8. jan 2023 Hun er virkelig virkelig fin! smiley Hehe nej, men kan også berolige dig med at jeg ikke selv har valgt eller købt hende. smiley
    Min kæreste har DSG og en Jack Russell. Han fik så et kuld på hans DSG og der kom kun EN hvalp. Vi bestemte os aldrig for at beholde hende, men samtidig kom hun aldrig til salg. Helt sikkert fordi der kun var den ene hvalp. Hun var ikke "min" til at starte med, hun var bare en del af flokken. Men hun er stille og roligt blevet min hund. Sådan gensidigt fra hendes og min side af. Hun er 110 procent "moars" pige nu, hun er sammen med mig 24/7. Jeg elsker hende lige så højt som mine Schæferhunde, og det i sig selv er lidt af en bedrift, som du selv skriver, skal jeg aldrig have andet end Schæfer. smiley
    Men jeg vil også sige at det ikke er racen jeg er forelsket i, men derimod hende som individ.
    Hun er den fedeste lille maskine, hun kører bare på og bliver ved. Mit lille muskelbundt. Hun er eminent til muse og rottejagt og jeg imponeres stadig over hende.
    Min kæreste har en Nissan Navara, stor bil, god højde på. Den anden dag gik vi ind fra stalden af, vi går forbi hans bil på gårdspladsen, sådan 2 meter fra den, Hundeprut går et par meter foran mig. Pludselig stopper hun op, går direkte hen til bilen og fortæller mig at der er mus i bilen. Jeg tænkte aaahhh .. Der har sku aldrig været mus i hans bil. Vi åbnede hjelmen og efter lidt tid, så fandme jo, der rendte en mus rundt i den store motor. smiley


  • #142   8. jan 2023 Fedt Martine! Jeg er spændt på dine vegne smiley

    En af grundene til at jeg elsker at træne i PH, er at jeg kan kigge på de hunde, jeg har trænet med i 5 måneder, og rent faktisk sammenligne. Jeg kan jo ikke sammenligne en skid med dem fra DcH smiley Men kigger jeg på PH-hundene, er hun egentlig slet ikke så tosset, hende min lille tot smiley


  • #143   8. jan 2023 Janni

    Jack Russel smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #144   8. jan 2023 Der er du nok langt mere fan end jeg er. smiley

    profilbillede
  • #145   8. jan 2023 Jeg fyldte 50 i går, og min mand havde åbenbart en overraskelse til mig i dag. Han havde bildt mig ind, at jeg skulle på flødebollekursus, hvilket jeg syntes lød jævnt kedeligt. smiley

    Stor var min overraskelse, da vi endte i en skov og disse to yndigheder kom ud af traileren. smiley

    Så jeg har gået en tur med alpacaer i dag, det kan virkelig anbefales. smiley


    profilbillede
  • #146   8. jan 2023 Linus. smiley

    profilbillede
  • #147   8. jan 2023 Tillykke Skrigehunden smiley Sikke en fantastisk gave smiley



  • #149   8. jan 2023 Stort tillykke med fødselsdagen smiley
    Jeg elsker alpakaer, kunne godt have et par stykker i haven smiley
    Naboerne til min sidste arbejdsplads har alpakaer og nogle af de der små afrikanske køer.

    Og så er alpaka uld verdens bedste uld. Det varmer godt og kradser ikke


  • #150   8. jan 2023 tillykke og sikke en hyggelig gave ...

  • #151   8. jan 2023 Min hjerne er ved at springe i luften! I en fb-gruppe skriver én, at hans hund har slugt et knapbatteri. Alle siger dyrlæge, med få undtagelser - som foreslår at hælde salt i hunden for at få den til at kaste op.

    Jeg fatter ikke en skid af, at man vil prøve selv, med noget så farligt smiley Og så at hælde salt i hunden, som i sig selv kan være farligt smiley

    WTF altså smiley


  • #152   8. jan 2023 smiley smiley var der ikke en eller anden historie om et barn det døde, eller næsten døde af at have slugt et smiley smiley ...

    jo det var der :

    https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/maria-louises-et-aarige-soen-slugte-et-batteri-og-doede

    det kan du måske sætte ind på FB ....

    jeg ville aldrig gøre andet end dyrlæge .. men hvis jeg slukke tænke noget var det da noget der indkapsler som vat med leverpostej eller asparges som man siger ved spidse ting ..


  • #153   9. jan 2023 Isabelle, helt enig, jeg er også ret vild med ham. smiley ;-D

    Anni, uha ja, det kunne dælme være hyggeligt, og de skulle være så nemme at have gående. De kræver bare ret meget plads og en flok på minimum 3 styk, det kan vores have nok ikke klare. smiley

    Men de har dælme også temperament. smiley Sekundet efter, at billedet, hvor jeg står med dem begge, blev taget, sparkede den lille ud efter mig, fordi min hånd åbenbart kom for langt ned ad ryggen. smiley Når hannerne bliver kønsmodne får de noget, de kalder hingstetænder, og når hingstene er oppe at toppes, går de efter at bide testiklerne af hinanden, derfor fjerner man de hingstetænder. smiley

    Men det var en stor oplevelse og noget, jeg har drømt om længe, men en af de ting, der altid bliver udskudt. smiley


  • #154   9. jan 2023 Jeg er sygt bange for alpakaer smiley

    Men jeg er også bange for får, geder (også klappevarianten til børn), svaner, gæs ….

    Så hellere lave flødeboller smiley smiley

    Og tillykke med fødselsdagen smiley


  • #155   9. jan 2023 Seriøst, Martine? smiley Det er fanme sjovt! smiley

  • #156   9. jan 2023 Jeg nussede en får buk sidste gang, jeg besøgte min stedsøn. Min yngste dreng var bange for ham. smiley

  • #157   9. jan 2023 De er nu søde, især hvis man kender dem. Ejerne kunne, sådan uden for meget uvilje, lige kysse dem på mulen og nusse dem, men de har et virkelig udtalt personligt space. De er lidt...ikke decideret nervøse, men sådan edgy, og man skal ikke have for store armbevægelser. smiley

    Tak, Martine. smiley


  • #158   9. jan 2023 #155

    Seriøst, Anne.

    Gider du lige stille dig ind i skærmen?
    Henter du lige Big Shot fra hingstefolden?

    Jaja ..

    Gider du fodre klappegederne og gæssene?

    HELL NO !!!!

    smiley


  • #159   9. jan 2023 Til Martine. smiley
    Den bider ikke. Ikke mere ihvertfald.


    profilbillede
  • #160   9. jan 2023 Har I set det afsnit af Helt Sort hvor Melvin er ude ved nogle lamaer, og den sorte bare er en rigtig lort? smiley

    Martine, min eksmand og jeg blev engang jagtet ud af dyrehaven i Århus af sådan nogle små lorte-bambier, der igen og igen gik til angreb på os, fordi vi ikke havde mere mad smiley Eksen havde klovmærker helt op under hagen - de var VIRKELIG aggressive smiley


  • #161   9. jan 2023 Pfft min mand har hældt kogende vand ned over sin arm. Jeg spurgte ham, om han skulle have hjælp. Nej nej det var ikke så galt. Nu sidder han med armen i en spand. smiley

  • #162   9. jan 2023 Det er jo det jeg siger, Anne !!!

    Hunde og heste .. alt andet er noget hysterisk skab, og man gør bedst ved at holde minimum ET hegn imellem dem og sig selv smiley


  • #163   9. jan 2023 Nej, nu har jeg lige godt aldrig kendt magen. Vi er da vist i HC Andersens land smiley

  • #164   9. jan 2023 Nå, men musen var ikke løbet ud. Den har i stedet bygget en dejlig lille lejlighed i en skuffe, og samlet et pænt forråd af vildfarne foderpiller smiley Jeg har så desværre forstyrret den så meget, at den nu er flyttet ud til vaskemaskinen. Og det kan jeg slet ikke overskue. Så i morgen bliver jeg nødt til at sætte en fælde op. Jeg starter lige med en af dem, der fanger dem levende, og håber at den går i smiley

  • #165   10. jan 2023 Så sandt smiley

    profilbillede
  • #166   10. jan 2023 En tur over grænsen er ikke dårligt. smiley

  • #167   10. jan 2023 Okay, nu kommer der brok. Fuldstændig luksuslivsbrok.. jeg skulle ha været under kniven i morgen - det er aflyst.. Grunden er såmænd fair nok.. Men nu havde jeg lige vænnet mig til tanken, fået styr på sygemelding og fået styr på ponypassere.. Jeg skal afvente ny tid - og det kan ikke garanteres at jeg ikke skal bagerst i køen og vente flere måneder.. Og det magter jeg ikke. Jeg er træt af smerter, træt af uklarhed, træt af ikke at kunne spise normalt og træt af at have facade på, for at undgå spørgsmål jeg endnu mindre magter.. Jeg er bare... træt. Med træt på..
    ...og nu skal jeg nok tie stille med luksusproblemerne.


  • #168   10. jan 2023 Æv And! Det må man altså godt brokke sig over smiley Man bruger bare så meget mentalt krudt på at forberede sig på sådan noget, og på at få alt det praktiske til at gå op. Jeg håber du snart får en afklaring smiley

    Min operation er også udskudt på ubestemt tid. For de skal lige have en ny til at læse begge MR-scanninger, fordi der er ting på den nye scanning, som er “glemt” at blive beskrevet i den første. Så måske skal der både repareres et ledbånd og en bruskskade, og det kan de ikke på idrætsklinikken smiley


  • #170   10. jan 2023 Anne - tak! jeg synes selv det er lidt.. luksuspiveri i form af, at jeg jo heldigvis ikke fejler noget alvorligt.. men ja. man skal lige omstille sig igen smiley

    Øv med dit knæ - det må virkelig være træls bare at vente på, at de finder ud af noget.. Og træls ikke at vide helt, hvad der egentlig skal gøres og ikke skal gøres smiley

    Isabelle - tak, det hjælper lidt på det hele at brokke sig højlydt. og ikke blive dømt på det. der er jo mange, der har det værre end mig.. jeg håber også snart de finder ud af noget, så det kan blive overstået. smiley


  • #171   10. jan 2023 det er fint at have forståelse for at der er andre der har det værre, men et liv i smerte er altså begrænsende og det dræner ,,, så man må gerne brokke sig ..
    nu ved jeg jo ikke hvad det er der smerter, men jeg kan SÅ meget anbefale akupunktur til smerter, det skal bare være en dygtig en af slagsen .... jeg fik behandling torsdag og i dag, og har ikke været så smertelettet i kroppen i måneder ..


  • #172   10. jan 2023 Jeg fandt et spil til katte på tablet..

    kattene kan bedst lide den med musen, selvom lyden er pisse træls

    https://youtube.com/shorts/EKiqAAFT6lc?feature=share


  • #173   10. jan 2023 #171

    Kan kun støtte op om dit forslag. Jeg havde hovedpine, min 4-5 gange om ugen, siden jeg var meget ung (havde det inden min mor døde og jeg var 13 da hun blev dræbt) .. og jeg har forsøgt alt - vand / ingen vand / kodier / inden kodier .. så det endte sådan med at "det må du nok acceptere".

    En lørdag morgen hvor jeg seriøst overvejede om jeg gad at fortsætte og var helt skæv i kraniet af hovedpine, fandt jeg tilfældigt en akupunktør lidt uden for Rønnede. Jeg ringede og selvom han ik var åben om lørdagen, må jeg havde lydt tilpas desperat, så han tog imod mig.
    Allerede mens nålene sad i, kunne jeg mærke at det lettede .. jeg gik hos ham igennem ½ år, ikke fast men sådan on and off ... det er 4 år siden nu, og jeg har stort set ALDRIG hovedpine idag.

    Utroligt at det etablerede sundhedsvæsen ikke kom med det foreslag ...


  • #174   10. jan 2023 And : jeg synes bestemt ikke det er luksuspiveri , smerter påvirker altså ens livskvalitet voldsomt meget, så det er fuldt forståeligt at du "piver" lidt over at en operation er udskudt smiley

  • #175   10. jan 2023 Min dag har været elendig , har ikke lavet meget andet end at hyle, jo været på kirkegården og skælde ud.
    Min moster begik selvmord i juli , og i dag er hendes fødselsdag.
    I morgen er det min fødselsdag , og tanken om hun ikke skriver og ringer, at der ikke kommer en smuk buket sendt med kærlighed og omtanke, og at hun ikke kommer og fejre mig og hygger med familien på fredag, det gør så afsindig ondt .


  • #177   10. jan 2023 Isabelle : Der er de fleste af os slet ikke endnu. Tror kun det er min mormor der er der, selvom hun også er sønderknust .

    Der følger så mange flere følelser, tanker og spørgsmål med et selvmord, det er hæsligt at være i, og jeg ønsker ikke for min værdte fjende at opleve sådan et tab.

    Og udover at leve med ens egen følelser, så gør det også vanvittigt ondt at se dem man elsker få revet deres liv og hjerte i 1000 stykker .


  • #178   11. jan 2023 En meget kær fb ven forlod os til aften. Hun vil være meget savnet. Attid sød og aldrig fordomsfuld. Heldigvis sad der nogen hos hende til det sidste. smiley

  • #180   11. jan 2023 Morgenhygge med min søn. smiley

    profilbillede
  • #181   11. jan 2023 Susanne er de begge killinger fra dit sidste kuld?

  • #182   11. jan 2023 Ja, det er det. Den store er en dreng, og den mindste er den mindste pige i kuldet. smiley

  • #183   11. jan 2023 Han er stor smiley
    De er super fine


  • #184   11. jan 2023 Mange tak Staffmom. Ja, han er pænt stor og hun ret lille, så det ser lidt vildt ud. Men to skønne killinger. smiley

  • #185   11. jan 2023 "Som ejer, så hund" siger man.

    Men nu laver jeg den om til "som ejer, så pony".

    Hvordan det lykkedes Manse og mig at stå med præcis den samme bestilling, ved jeg ikke, men jeg synes det er lidt finurligt. smiley


    profilbillede
  • #186   11. jan 2023 Så er jeg kommet hjem fra Odense. smiley
    Og i gætter aldrig hvad jeg skal? smiley
    Jo jo, jeg skal igen igen opereres i halsen smiley
    De ville faktisk beholde mig og operere i dag, men det orkede jeg ikke, så det må vente til jeg skal derover igen den tiende februar.
    Jeg orker det simpelthen ikke mere smiley


  • #188   11. jan 2023 For hede hulen helvede Anni, hvor er det en hård omgang du er ude i ... håber da godt nok snart det stopper .. hvad er det lige de skal operere efter denne gang ?

  • #189   11. jan 2023 Det er det samme som de sidste 5 gange, er ikke farligt, og kan sagtens vente.
    Eneste bagdel er, at jeg skal gå 4 uger ekstra med smerter.
    Jeg bliver ved med at danne cyster/polypper/små knuder i luftrøret og det er igen sådan nogen der skal fjernes.


  • #190   11. jan 2023 Øv Anni, hvor er det frustrerende smiley
    Nu behøver der ikke komme mere til, du har været rigeligt igennem.


  • #191   11. jan 2023 Nej Anni ... du er da urimeligt hårdt ramt smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #192   11. jan 2023 Det er jo skruen uden ende Anni smiley Har laserbehandling været oppe at vende i behandlingen af dem ? Ellers kunne det måske være en mulighed, så du undgå at komme i narkose igen og igen (?)

    Du skal have et kram smiley


  • #193   11. jan 2023 Jeg håber at alles sygdomme, skader og problemer snart løser sig for jer. smiley
    Mange varme tanker til jer alle. smiley

    Jeg melder mig i koret af luksusproblemer. Jeg har fået et brud i en knogle i foden og må ikke støtte på foden i 3 uger. Så er det guld værd, at have gode venner, der straks er klar til at træde til og gå med hundene. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal takke dem nok smiley Gode venner er guld værd.


  • #194   11. jan 2023 Jeg har i dag været til jobsamtale på et meget spændende job i Kolding med masser af udviklingsmuligheder.. Og det fedeste, at de har taget kontakt til mig. smiley Det gav lige selvtilliden et ordentligt nøk opad, specielt når det lyder som et spændende job.

    Så jeg er hoppet i tænkeboksen smiley


  • #195   11. jan 2023 Anni, det er sgu noget hø smiley Kan de ikke finde ud af hvorfor de kommer igen og igen?

  • #196   11. jan 2023 Vi har talt om lacerbehandling, men specialisterne mener at det vilgøre mere skade end gavn på grund af de stråleskader jeg har.

    Hvorfor jeg bliver ved med at lave de der tingester vides ikke helt præcis, måske på grund af tuben.
    Håber ikke at det er på grund af tuben, for den kommer jeg vist ikke af med igen.

    Har fortrudt, at jeg ikke tog imod tilbudet om at få dem fjernet i dag. smiley


  • #197   11. jan 2023 øv, Anni, sært jeg tænkte det da du skrev det, hvorfor ikke bare få det overstået da du var der, men det er jo så nemt for andre at sige ..
    Fortrydelse kan du ikke bruge, måske du kan bruge tiden til at være lidt god ved dig selv, og tiden går hurtigt .. eller kan du ringe og rykke den frem ?


  • #198   12. jan 2023 Sikke et vejr på min fødselsdag. smiley
    Godt at jeg kan blive indendøre resten af dagen. smiley


  • #200   12. jan 2023 Tillykke med fødselsdagen smiley

  • #201   12. jan 2023 Mange tak. smiley
    En stille og rolig dag på sofaen. smiley

    Men vi regner med at invitere lidt mennesker i September i stedet. smiley


  • #202   12. jan 2023 tillykke med fødselsdagen ...

  • #204   12. jan 2023 Mange tak Hanne. smiley


    Så er min søn officielt færdig på AspIT.


  • #205   12. jan 2023 Svigerfar ringede og ønskede tillykke med fødselsdagen.
    Svigermor er holdt op med at spise. smiley


  • #206   12. jan 2023 Først samler man en masse helligdage til Store Bededag, og nu sløjfer de den så smiley

  • #208   12. jan 2023 @ Isabelle. har der været nogen reaktion fra udlejer efter din opsigelse ?

    Og hvordan går det med datteren ?


  • #209   12. jan 2023 Isabelle - Det er da ligemeget hvornår det skete..

    Hvis de kan fjerne store bededag, kan de vel også fjerne at folk har fri påske og pinse og lave jul om til Yule, som så er d. 21. december


  • #210   12. jan 2023 Godt nytår til alle.
    Øv Anni at de ikke snart kan lade dig være.
    Her går det så som så. Medicin virker nok ikke. Så nu bliver det en omgang med 10 strålebehandling. Men først til februar. Skal lige på ferie først.
    Fik i mandags besked om at jobcenter har besluttet at min sag ikke skal til Rehab nævnet men direkte til førtidspension udvalget. Så start feb skulle der gerne ligge en beslutning. Så slipper for div resurceforløb og mere arbejdsprøvning. Udviklede desværre lymfeødem i hele venstre ben under min arbejdsprøvning.

    Det går godt med Victor snart 15 år og Sofus snart 5 md. Jeg overvejer nu at sælge de ekstra kurve jeg har købt smiley


    profilbillede
  • #211   12. jan 2023 Vil lige blære mig lidt med Sofus. Han havde lidt uheld før jul indenfor. Mest fordi vi ikke var helt obs på hans signaler. 2 uger før jul satte jeg Victors klokke ved døren. Brugte den konsekvent hver gang jeg åbnede døren. Lige før jul tog vi i sommerhus på Møn. Satte klokken ved havedøren. Første aften brugte Sofus klokken , og der var gevinst. 20 min efter igen og der var gevinst.Han har siden brugt den hver gang. Også herhjemme.
    Vi tog hjem den 2 jan. skulle tidligt op, men sov over os. Vågnede kl 8.30 med lyden af brandalarm. 2 hunde ved døren og Sofus der bare bankede løs på klokken smiley smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #212   12. jan 2023 I lige måde Tine, dig kan de jo hellere ikke lade være.
    Men dejligt at der også sker lidt godt i dit liv.
    Og selvfølgeligt skal du da have førtidspension og ikke i arbejdsprøvning.
    Er ked af at du har fået lømfeødem, det er noget der gør ondt.
    Håber, at strålerne hjælper den her gang.

    Ham Sofus er godt nok en lille kær en og lader til at være en lille klog hund.


  • #213   13. jan 2023 Dobbelt regnbue over Fredericia smiley

    profilbillede
  • #214   13. jan 2023 Hankatten kom hjem og haltede på bagbenet. Kæresten kørte den til dtyrlæge, som undersøgte den, gav den smertestillende og så skulle kæresten se tiden an.
    Idag var det ikke blevet bedre, så afsted til dyrlæge igen, røntgen og endnu et tjek.

    Og jeg har det bare sådan - han kunne have købt en masse nye katte for den pris hos dyrlægen .. og den ene kat kan jo være ligeså go som den anden til at fange mus smiley

    Men nu er Hr Kat reddet i første omgang … må håbe at han bliver ordentlig rask med tiden.


    profilbillede
  • #215   13. jan 2023 Så skal ser ses håndbold smiley Kooom så Danmark ???? ?? ?? ??

  • #216   13. jan 2023 Martine, I kan få en rød hunkat her. Hun er skide god til at fange mus - og tage dem med ind og sætte dem fri i huset smiley

    Jeg kan godt afsløre at en musefælde er noget billigere i drift end hende den rødhårede divakat smiley


  • #217   13. jan 2023 #217

    Uha, katte kommer IKKE ind i mit hus smiley

    Du må hellere beholder hende - OG musen - selv smiley


  • #219   13. jan 2023 Nå ja, det er noget med at dine psykopat-maller æder katte, eller sådan noget smiley

  • #220   13. jan 2023 Jeg har endelig fået sat fælden op ude ved vaskemaskinen, og ladet den med hundefoder. Det er sådan en fang-levende-og-sæt-ud. Sidder og stener tv, og kan høre noget skramle. Pauser og lister ud til vaskemaskinen, og der er flyttet på fælden. Går igen. 5 minutter senere skramler det igen, og fælden er nu flyttet end halv meter. Har nu stillet 3 liter vaskemiddel oven på fælden, i håb om at mus går i fælden (uden at slæbe fælden om bag vaskemaskinen og indrette den som walk in-closet) smiley

  • #221   13. jan 2023 #219

    Og ikke bare katte - de æder ALT jo .. sindssyge kræ smiley



  • #222   13. jan 2023 PaykoPAThunde!!!!!

  • #223   13. jan 2023 Åh, jeg elsker gamle mennesker på facebook (sådan over en kam) smiley Genboerne fra sommerhuset er på ferie, og lægger en masse billeder op, helst ligegyldige ting som “dejlig pighvar”, “skøn pool” og “P er gået i seng, og jeg drikker G&T”. De mennesker er nogle af mine yndlingsmennesker i hele verden, så jeg skriver pæne og høflige kommentarer om, at det vel nok ser dejligt ud. Og så er gamle mennesker sådan skruet sammen, at man jo gengælder tjenesten. Så nu kommenterer de på alt mit (som primære er hunderelateret, og dermed lidt uden for deres comfortzone), og det er så sjovt. Og sødt smiley

    Jeg er nødt til snart at tage ned i sommerhuset og få en dosis af dem live! Tænk, jeg vil hellere planlægge at tage derned for at være sammen med dem, end for at se mine forældre smiley


  • #224   13. jan 2023 Hell yearh, har holdt fødselsdag i dag , og har fået dillerbilleder af min mormor , jaja bevares nogen kalder det en digtsamling ?? Min mormor anede ikke der var dillerbilleder i, og var ved at falde ned af stolen da jeg åbnede bogen og viste et billede ??????

    profilbillede
  • #225   13. jan 2023 Jeg er Ved at blive tosset i hovede af at hoppe rundt på et ben. Det er forfærdelig, at jeg ikke kan komme ud og. lave noget med hundene. Der er kun gået to dage. 3 uger er en evighed smiley smiley

  • #226   14. jan 2023 Kan ikke huske om jeg fik opdateret omkring det med min farmor..

    Men det viste sig at hendes væv der var tilbage efter hun døde desværre var for dårligt..

    Min far har så skulle ringe til genetisk i Vejle for at komme ind under vores familienummer..

    Han har telefon møde d. 17. hvor han får forklaret om hvordan det kommer til at foregå med blodprøve osv..


  • #227   14. jan 2023 Åh JT, det er sgu da også irriterende! Man bliver altid helt bims af at være tvunget til ro.

    Den mus, altså…. smiley Den er ikke gået i fælden. Men den har i stedet tømt godbidslommen på min hundejakke smiley Det er altså verdens sejeste mus! Nu skal jeg udtænke en skummel plan, muligvis med noget spegepølse, så jeg kan få fanget det snu kræ smiley


  • #228   14. jan 2023 Memo til self … ved museproblemer hold dig langt væk fra corgi, schæferhund, rødhårede katte .. smiley

  • #229   14. jan 2023 Både schæfer og corgi har forsøgt, men de er lidt for skrumlede til at komme ind til musen. Jeg overvejer om næste skridt skal være at finde en JRT eller DSG i nabolaget og låne den et par timer smiley

  • #230   14. jan 2023 JT, kan godt forstå, at du er træt af det.
    Hvorfor lejer du ikke en el-scooter, så kan du komme ud, og hundene kan løbe ved siden af.


  • #231   14. jan 2023 Anne, er du sikker på, at det er en mus du har og ikke en rotte ? smiley
    Det lyder underligt, at en lille bitte mus kan skubbe så meget rundt med fælden og at den ikke går i den..
    Rotter er meget intelligent og voksne rotter går kun sjældent i fælder. smiley

    Fat i kosten, åben døren trække vaskemaskinen ud, og jag så dyret ud. smiley


  • #232   14. jan 2023 Altså Hundeprut ville forsøge at flytte vaskemaskinen. smiley

  • #233   14. jan 2023 230#

    Anni Jeg tvivler på at de kan finde ud at løbe ved siden af en el-scooter.


    Anne du kan låne Laurids, han er en fantastisk musefanger. Musen opdager intet, inden den sidder i gabet på Laurids


  • #234   14. jan 2023 Der er budt på bilen, huset er stort set tømt og klart, så mangler det blot at blive solgt.
    Det letter lidt på min stress. smiley


  • #235   14. jan 2023 Tadaaaaaaaaaaaa!!!!

    Den har siddet i fælden i max 30 min, og har alligevel været tæt på at kunne gnave sig vej ud af fælden. Nu er den sat fri ude på marken.


    profilbillede
  • #236   14. jan 2023 Som tak for husly, har den ædt kanten af den ene skabslåge i nat smiley

    profilbillede
  • #237   14. jan 2023 Tja, så er den nok inde igen i morgen - senest smiley

  • #239   14. jan 2023 Lise-Lotte, musen var heldigvis ikke kommet ind af sig selv - den blev “inviteret” af katten. Så med det in mente, tror jeg ikke at den kommer tilbage. Og skulle den gøre, kan den takke sig selv for at næste fælde bliver en klapfælde smiley

  • #240   14. jan 2023 Isabelle, min veninde lagde noget op den anden dag med hendes hundehvalp, som nu havde ødelagt en opladerledning. Og 2 snørebånd. Med #dogofdestruction

    Hendes hvalp er 5 måneder.

    Jeg svarede med dette smiley


    profilbillede
  • #241   14. jan 2023 Og måtte supplere….

    profilbillede
  • #243   14. jan 2023 er sikker på med den forplejning så kommer musen ikke igen ...

    men hvad er en lille bitte mus mod de 2 FÆLE GNAVERE I har i forvejen ... smiley smiley


  • #244   14. jan 2023 Katten maste sig ned under tæppet, så jeg var nødt til at flytte mig smiley

    smiley


    profilbillede
  • #245   14. jan 2023 Sådan skal en rotte se ud. smiley

    profilbillede
  • #246   14. jan 2023 Janni -

    Er det en, som lækkerhapsen har nappet ???

    Jeg kommer iøvrigt aldrig helt til at forstå at man kan ha hvalp uden enten :

    1. at være jobløs og derfor har mulighed for at være hjemme 24/7
    2. at have en hundegård

    Kæft, jeg ville få (endnu mere) daskende, slæbende kasser hvis mine hunde begyndte på det der, Anne smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #247   14. jan 2023 Der er en grund til at jeg får betablokkere smiley

  • #248   14. jan 2023 Vores Håkon havde ødelagt for omtrent 150.000 kr (møbler, døre, dørtrin, gulvbrædder, dyre sko, vandrør og alt muligt) i løbet af hans første leveår.
    Det var én af grundene til, at han i sin tid skulle have nyt hjem.
    Her har han splittet en rulle toiletpapir ad, næsten lige efter vi adopterede ham og Theo.


  • #249   14. jan 2023 Jeg håber ikke at Ellie bliver sammenlignet med Håkon smiley

  • #250   14. jan 2023 #247

    Hjælper det på daske-kasser ??
    smiley smiley smiley


  • #251   14. jan 2023 Jeg har sgu da ikke tid til at hidse mig op og få daske-kasser - har du ikke set listen over ting jeg skulle rydde op? smiley

  • #252   14. jan 2023 #251

    Touché


  • #253   14. jan 2023 Ih kom sol og varme, så mine ben kan virke lidt bedre igen..

    Er træt af ikke engang at kunne rejse mig op uden at frygte især højre ben enten knækker sammen eller ikke gider være strækt smiley



  • #254   14. jan 2023 Martine ja, den var i stalden da vi kom derhen og det tager dem kun få sekunder at opdage at den er der. Den tog så flugten ud i mørket og regnen, med 5 hunde efter sig og det overlevede den ikke.
    Første gang jeg så det, synes jeg det var lige voldsomt nok, rotten skriger, bliver rusket og af og til delt i 2 af hundene, ingen tvivl om at det går lynhurtigt for rotten, men det er da lidt voldsomt at se på, nu bliver jeg derimod helt høj af at se min hund arbejde og gøre præcis det hun er avlet til og som hun elsker så højt. smiley


  • #256   15. jan 2023 Duften af nybagt brød sådan en blæsende regnvejrs søndag, gør sjæl og mave godt smiley smiley

    profilbillede
  • #257   15. jan 2023 Duften af nybagt brød gør altid godt, uanset forhold i øvrigt. smiley

    Lækkert ser det ud, nyd det.


  • #258   15. jan 2023 Jeg har været i stalden og fejret fødselsdag. Fødselaren fik en ren boks og en lille festmiddag i form af æbler og gulerødder. Han blev glad. smiley

    profilbillede
  • #259   15. jan 2023 Vi har også fejret fødselsdag i dag, Tilla bliver 4 år smiley
    Da hun blev født, havde jeg en alvorlig omgang rosen og lå bare og "kommanderede" med mine fødselshjælpere og beroligede Bianchi, hendes mor.

    I dag render jeg rundt med en forstuvet fod, så hendes fødselsdag er blevet fejret foran brændeovnen, heldigt at vejret ikke har indbudt til udendørs aktiviteter smiley


    profilbillede
  • #260   15. jan 2023 Tillykke til fødselsdagsbørnene smiley

  • #261   15. jan 2023 Ih, havde glemt at stormsikre min cykel, så min overbo kom og sagde den var væltet..

    Så jeg måtte ud og stille den op, tage overdelen af og skubbe den på plads..

    Godt den også er sat fast med lås til cykelstativet, ellers var den vidst blæst helt væk smiley


  • #262   15. jan 2023 Endnu en gang var min hundehvalp (som vel egentlig er en unghund) pisse sej. Hun er for vild at træne med smiley Bevares, hun kan være en pest resten af tiden, men træningsmæssigt er hun altså fantastisk smiley

    Og vil nogen være så venlig at minde mig på alle de gode ting, når hun lige om lidt ikke har nogen hjerne, og er en umuligunge på fuld tid? smiley

    Uh, og jeg starter på arbejde i morgen. Efter halvanden uges ferie, hvor jeg vitterligt ikke har arbejdet. Jeg har stenet serier, ryddet op, trænet hund, fanget mus og bare slappet af. Så meget at jeg føler at jeg har haft ferie i en måned. Og jeg GLÆDER mig til at komme tilbage i morgen smiley Jeg savner mine kolleger og mine opgaver!


  • #263   15. jan 2023 Det har også været en fed træningsweekend her smiley
    LP i går med begge de to små, hvor JohnJohn imponerede i sin fremadsendelse, og Nimbus viste, hvor meget han har rykket sig i apport øvelsen og fri ved fod.

    Og så rally med Sheena i dag - min lille stjerne-pige, som bliver ved med at overraske positivt. I dag fik vi virkelig nørdet højrehandling, og jeg var dybt imponeret over, hvor langt hun er med sin forståelse og sin bagpartskontrol på "den forkerte side" smiley

    I morgen står den så på agility smiley


  • #264   16. jan 2023 Ih, den ene forlygte er knækket på min cykel, da den væltede i stormen smiley

    Har ringet og hørt forsikringen om det er noget de dækker, det gør de, men selvrisikoen er 1110 kr, så sagde jeg at gaffa var billigere :grin:

    Så må kigge senere om den virker endnu smiley


  • #265   16. jan 2023 Min hundehvalp har i dag ædt fjernbetjeningen til tv’et smiley I det mindste spyttede hun batterierne ud, så vi ikke behøver haste til dyrlæge for at få dem ud smiley

  • #266   16. jan 2023 Har I nogen sinde overvejet at fjerne alle de ting . som Jeres hunde / hvalpe ikke må kunne få fat i .. og / eller ødelægge ??? smiley ... smiley smiley

    Ja ... nu tænker jeg ikke på dørkarme og andre nagelfaste ting ... smiley smiley


  • #268   16. jan 2023 #267

    Mundkurv på eller undlad at lade den være alene i bilen …



  • #269   16. jan 2023 Min hund har ødelagt 2 espressomaskiner, 1 knipex skævbider, 14m fodliste, 3½ par sko, 1 billig bærbar pc, udedelen til en varmepumpe samt sæderne i buslinje 4, 7, 23 og 36.
    Plus det løse.


  • #270   16. jan 2023 Søren, du skal skrive hvad det kostede, ellers tæller det ikke smiley

    Ps. En ny fjernbetjening koster omkring 100 kr (med mindre jeg kan finde en på genbrugen). Men den er en uge undervejs. Såret har skrevet til min eksmand, og spurgt om jeg kan låne en af hans. Hvilket kan komme til at koste mig et par knuste ankler, hvis hans kæreste finder ud af det, for jeg må kun kommuniker med ham, hvis det handler om Dorit smiley


  • #271   16. jan 2023 Nu ser Dorit vel også tv. smiley

  • #272   16. jan 2023 Emsig kvinde smiley


  • #273   16. jan 2023 Kan godt se, at investeringen i, at jeg fra start forærede hvalp Hollie mine elskede udtrådte hjemmesutter nok har været en god ting, for hun har aldrig ædt andet end dem og så det mere pinlige to af en bekendts dværghøns.....ups!
    Hun spyttede dem dog ud ved anmodning, men dværghøns er ikke hvad dværghøns har været smiley de overlevede ikke seancen....


  • #275   16. jan 2023 hvis det er bagsædet, er det så et bagsæde der kan ligges ned?

    hvis ja, kan selerne så "gemmes" bag sæderne når de står op?



  • #276   16. jan 2023 Trods alt har Ellie endnu ikke ødelagt noget dyrt, ud over min værdighed (og min hånd) smiley

    Frk Jensen, MEGET emsig. Min eks er ikke på fb, og de leder efter en omplaceringshund. Så efter aftale med eksen, har jeg så sendt opslag til hende på messenger, når jeg er faldet over en hund. Så meddelte han mig en dag, meget beklemt, at jeg altså ikke må skrive til hende mere, og at han og jeg kun må kommunikere, når det handler om Dorit. Det er 6 år (SEKS ÅR) siden vi blev skilt, og de har været kærester i …. 5 år, tror jeg. Og så opdagede jeg ved et tilfælde, at hun har blokeret mig på facebook smiley Det er så skørt smiley

    Og selvom jeg synes hun er bimlende, så fryder jeg mig en lillebitte smule, for han var satme besværlig at bo sammen med, og nu bor han med en tosse smiley


  • #277   16. jan 2023 Ha ha jeg løb også på en tosse. Hold da op en kegle. Nogle mennesker burde trække vejret gennem en hovedpude. smiley

  • #279   17. jan 2023 øv smiley

  • #280   17. jan 2023 Hvor træls Isabelle. smiley

    Vores Rollo åd stort set også alt, han kunne nå. Bord, sofa, stole, dørkarm, knagerække, dør, sko, tøj, vinyl osv. Vi har aldrig før eller siden haft så stort et problem.


  • #281   17. jan 2023 Isabelle - en intermistisk ekstra afspæring, som dækker mellem gitteret og dørkarmen (taler af erfaring - Sheena nåede at bide to sikkerhedsseler i stykker, inden jeg fik dækket ordentlig af)

    Jeg brugte noget så eksotisk som en "grill-hakkebøf-vender", som jeg skilte ad, og stripsede fast til det eksisterende gitter.

    De "huller" der så var tilbage, hvor den spidse snude alligevel kunne snige sig igennem, dækkede jeg med hønsenet.
    Total Storm P, og kønt var det bestemt ikke, men det virkede smiley


  • #283   17. jan 2023 Øh, Karina, det tæller OVERHOVEDET ikke, hvis der ikke er et billede smiley

  • #284   17. jan 2023 Syntes nok der var lidt flere penge på kontoen end der plejer smiley

    Så må jeg hellere få købt nogle knævarmere, min far siger sådan nogle virker på ham smiley



    profilbillede
  • #285   17. jan 2023 Frk. Jensen, kan du ikke selv strikke eller hækle dem?

  • #286   17. jan 2023 Anni - Det er nogen med varme i, så nej det kan jeg ikke smiley

  • #287   17. jan 2023 Jeg har bestilt dem her: https://cdon.dk/husholdningsapparater/usb-granssnitt-infrarod-uppvarmning-knavarmare-massagedynor-c102000000860411

    ved ikke om det er de samme om dem min far mente, men vil hellere bestille fra Sverige end fra Kina eller hvor Wish hører til


  • #289   18. jan 2023 Ja jeg studsede også over de nøgne batterier smiley

    Jeg glæder mig til at se om de virker efter hensigten smiley


  • #290   18. jan 2023 #283 - jeg ville SÅ gerne supplere med et foto, men det er jo flere år siden, og bilen er skiftet ud i mellemtiden (Plus Sheena kunne ikke drømme om at bide i noget som helst mere) så nu er mine afdækninger helt fine og "originale" smiley

  • #291   18. jan 2023 Min Røverdatter. Sikke en lille Bandit men en kæmpe charmetrold. smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #292   18. jan 2023 Det har også sine fordele, at have brækket foden. En god veninde er igang med, at gøre huset rent, lige nu er hun igang med støvsugeren smiley Walther fæller helt vild, så der er nok at støvsuge efter. Dejligt med hushjælp!

  • #293   18. jan 2023 Jeg var til træning med Ellie i går, og vores træningsplads er et mudderhul! Så selvom hun fik tørredækken på hjem, og hun blev blowet, lå der seriøst bunker af jord på soveværelsesgulvet i morges smiley Så nu har jeg støvsuget, og vasket vægge og døre ned, vasket gulvet i soveværelset og på badeværelset og klatvasken gulvet i stuen. Så kan resten vente til weekenden.

    Et fif: En fladmoppe er GENIAL til at vaske døre, skabslåger og vægge smiley


  • #294   18. jan 2023 Datteren har forelsket sig i meget korte fransk stuepige kostumer, som hun vil have på når hun har hendes fury-hovede på..

    Jeg syntes hun er for ung, men har forhandlet mig ned til 16 år fra 18 år..

    Før det skal det være nogle med lange nederdele..

    Har prøvet at forklare hende hvilket signal det sender, men tror ikke jeg har fået gjort det ordenligt smiley

    Hendes far havde først sagt ja og bestilt et, da han viste mig det, ringede jeg og skældte ham ud.. Hun er altså kun 13..

    Heldigvis annullerede sælger den bestilling.


    Så nu har han vidst sagt jeg skal godkende først..

    Men hvis hun får overtalt ham kan jeg ikke gøre så meget smiley


  • #295   18. jan 2023 Bevars, en af dem hun fandt ser da sød ud..

    Men syntes altså (næsten) 14 år er lidt tidligt


    profilbillede
  • #296   18. jan 2023 Hun fandt denne, som jeg har sagt ja til, hvis hun LOVER ikke at sy dem op før hun er 16

    profilbillede
  • #297   18. jan 2023 Wow, det er simpelthen for freaky for mig, at et barn vil være fransk stuepige furry smiley Jeg er en smule rystet over, at sådan noget overhovedet eksisterer i sådan et lille hoved smiley

  • #298   18. jan 2023 Isabelle, hvordan går det med din datter? Og med boligsøgningen?

  • #299   18. jan 2023 Jeg har købt en ny airfryer.

  • #300   18. jan 2023 Den kan noget andet ift den gamle.

  • #301   18. jan 2023 Men kan den gøre rent? smiley

  • #302   18. jan 2023 Tillykke Søren smiley

  • #303   18. jan 2023 Tak Bodil.
    Det er så spændende. I kommer til at høre mere om den. Min dengang spritnye kapsav havde til min store undren ikke forummets udelte interesse.


  • #304   18. jan 2023 Måske hvis du bruger kapsaven iført et nissepigekostume?

  • #305   18. jan 2023 smiley #304 så ville jeg da afgjort være interesseret i et billede

  • #306   18. jan 2023 Anne - Hun får det fra Cosplay, det er hun begyndt at interessere sog en del for efter hun fandt ud af hun skal på en efterskole hvor de bruger det meget

  • #307   18. jan 2023 Det slår mig lige, at jeg faktisk har været røgfri i 2 år her i januar! Yay mig!

  • #308   19. jan 2023 Søren jeg elsker, elsker, elsker dine opslag - kæft, det er humor på (mit) plan smiley smiley smiley smiley smiley

    Kig evt her .. ved ik om det er noget for dig, men hold KÆFT, den er sjov

    https://www.youtube.com/watch?v=CjVVNuraly8&t=20s&ab_channel=PaulEmerson


  • #309   19. jan 2023 Spændende.
    Nogle kvinder påstår, at jeg giver dem lange patter, hvilket tilsyneladende ikke er helt løgn. Sådan statistisk og visuelt vurderet. smiley


  • #310   19. jan 2023 #308, kæft, den er sjov smiley smiley smiley

  • #311   19. jan 2023 Min hund har ikke ødelagt noget i dag smiley Sandsynligvis fordi min piskat kom ind med en (ny) mus i nat, og mine genier (tællende 2 hunde og en kat) har brugt dagen på at snuse musen op. Det lykkedes så her til aften, hvor de i fællesskab fik musen jaget ud fra bag ved sofaen, og nu er den, surprise, under fryseren. Hvor jeg nu har sat fælden op. Og lukket for kattelemmen, så piskatten ikke kan komme ind (bortset fra at det kan hun, for hun sætter bare en klo i kattelemmen, trækker den op og smutter ind) smiley

    Jeg kunne virkelig godt bruge en ferie. Uden mine dyr!


  • #312   19. jan 2023 hvordan ved du det er en "ny" mus ... måske det er den samme der synes godt om logi og selskab .. altså så længe ingen sætter tænder i den

  • #313   19. jan 2023 For det første satte jeg selv den første ud. Den havde en halv hale. For det andet vågende jeg i nat, da katten kom med den nye. Som har en hel hale.

    Så med mindre der findes selvpinende mus, som på magisk vis kan gro en ny hale på et par dage, er jeg ret sikker på at det er en ny smiley


  • #314   19. jan 2023 tja der findes vist mutationer der gen-gror haler smiley .. godt så, den "udsatte" har så sendt en ven smiley ... gad vide hvor mange venner der er out there smiley smiley

  • #315   19. jan 2023 Så med mindre der findes selvpinende mus, som på magisk vis kan gro en ny hale på et par dage

    Det gør der - det har jeg læst i Anders And, lige efter den historie med hønsene, der lagde firkantede æg .. sirdetbare smiley


  • #316   19. jan 2023 Martine, det var én af mine yndlings historier fra Anders And-bladet. Det må jeg på jagt efter... smiley

  • #317   19. jan 2023 Alle mine dyr er MEGET utilfredse med situationen. Katten er inde, og er sur over ikke at kunne gå ud. Men hun vil ikke ud, når jeg åbner døren. Hundene er sure over at de ikke må komme ud til fryseren, hvor de kan henholdsvis pive og knurre, imens de ligger og pruster ind under fryseren smiley



  • #318   19. jan 2023 Jeg elskede den også - de der gamle Anders And historier (og de gamle Jumbobøger) - fantastiske smiley

  • #319   19. jan 2023 Træk fryseren ud smiley
    Hilsen Hundeprut.


  • #320   19. jan 2023 Kom på besøg, Hundeprut, så skal jeg nok trække fryseren ud smiley

  • #321   19. jan 2023 En elektrisk musefælde virker smiley

    profilbillede
  • #322   19. jan 2023 Det ville hun elske. smiley

  • #323   19. jan 2023 Hader når min uge laves om pludselig..

    Datteren skal have kage med imorgen, så hun kom herhjem idag, så jeg kunne hjælpe hende..

    Hun skal først herhjem imorgen normalt

    Heldigvis havde jeg da tingene til en kakao-kage..

    16 stykker, skulle være til 17, men jeg orker ikke at bage 2, så må farmand købe en kage inden han henter Datteren for at kører hende i skole..

    Kagen blev skåret ud mens den er varm..



    profilbillede
  • #324   20. jan 2023 Sidder på las playitas og nød min ferie indtil jeg blev ringet op af jobcenter. For 2 uger siden fortalte sagsbehandler mig at de havde besluttet at sende min sag direkte til førtidspensionnævn og uden om rehab nævn på baggrund af det min læge og onkolog havde skrevet, samt rapport fra arbejdsprøvning. Hun havde idag fået besked fra jobcenteret læge som havde afvist min sag. Begrundelsen var at jeg er ikke terminal, og stadig kunne gå ud af døren, så derfor også arbejde.
    Så bliv rask eller få det bedre i jobcenteret, det kan aflaste vores hospitaler som er lidt i knæ.
    Skal i strålebehandling efter ferie og kæmper med lymfeødem i venstre ben og nu ser det ud til at højre også er begyndt. Kronisk kræft som jeg dør af. Mange metastaser. En del senfølger efter 3 omgange hård kemo. Den sidste ugentlig i 18 uger. Får en ny behandling med piller som giver hard core bivirkninger, såsom ømme muskler og led samt sår på hænder og fødder. Sukkersyge udløst af kemo. Manglende stofskifte pga fjernelse af skjoldbruskkirtel i forbindelse med kræft. Alt det beskrevet af onkolog.
    Ja jeg går stadig ud af døren, for jeg lever stadig. Men har svært ved at se mig selv kravle rundt på gulvet i en daginstitution. Forstå sku ikke helt hvad de har tænkt sig. smiley smiley


  • #325   20. jan 2023 Så står den på udstilling lørdag. For første gang i lang tid kan jeg stille med et kuld. Og så har vi en Orientaler med også. smiley

  • #326   20. jan 2023 Øv Tine. Jobcentret er en tung dame at danse med. smiley

  • #327   20. jan 2023 Når man hører din historie Tine, så forstår man ikke verden længere.

    Har du overvejet seniorpension?
    I grove træk, skal du have været på arbejdsmarkedet i ca 25 år, og din læge skal vurdere, at du max kan arbejde i 15 timer om ugen.
    Arbejdsevnen vurderes i forhold til seneste job.

    Pøj, pøj med det hele.


  • #328   20. jan 2023 Puha, Tine, det er simpelthen ikke ok smiley

  • #330   20. jan 2023 ÅH Tine, det er jo noget af den slags man hele tiden siger der skal gøres op med ..

    Er der ikke anke frist ... og som Isabella skriver, har du eller nogen i din omgangskreds overskud til at kontakte Ekstra Bladet, hvad end man mener om den så sker der ofte ting når det kommer på Forsiden ..
    Hvad med en skarp udtalelse fra egen læge/hospitalslæge der kan vedlægges ... hørte netop i går at der i nogen kommunen ihvertfald skal gøres op med at overhøre de læger der så at sige har patienten i deres hænder således de der skrivebordslæger ikke skal have al magten .


  • #331   20. jan 2023 Åh nej Tine, det gør mig ondt.
    Jeg er glad for, at jeg er folkepensionist, så kan de ikke jage rundt med mig.
    Og hvor er det godt, at den nye regering vil lukke jobcentrene, håber virkelig at de gør alvor af det.
    Hvorfor tror jobcentrets læger altid, at de er meget klogere end alle andre regler, siden de ikke tror på de lægeerklæringer man har ?
    Vedkommende læge må enter være sadist eller have en meget dårlig smag i munden.
    Jeg fatter ikke, hvordan man kan få sig selv til at behandle dødssyge mennesker sådan.

    Jeg håber, at du har kræfter og energi til at gå videre med det.
    Som Isabelle skriver, gå til Ekstra Bladet, skriv til de forskellige ministre og hvad man ellers kan finde på.
    Jeg krydser alt hvad krydses kan for at det er en fejl fra jobcenteret og at du endelig får fred til at koncentrere dig om at få lidt mere livskvalitet.

    Jeg sidder sommetider og tænker: Ja, jeg overlevede, men lever jeg ............



  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #332   20. jan 2023 smiley Jobcentrets læge som sikkert ikke har set dig smiley

    Krydser alt for at de selv opdager, det må være en fejl smiley


  • #333   20. jan 2023 #332
    I Odense er det ikke muligt, at komme til at tale med jobcentrets læge, det er ikke engang muligt, at din egen læge får lov til at tale med jobcentrets læge.

    Det er helt hen i skoven, at en læge, som aldrig har mødt borgeren, har så stor indflydelse på, hvad der er muligt.


  • #334   20. jan 2023 Hvor er det surt for dig, Tine. Man bliver så forarget over at læse om den slags.

    Jeg har indtryk af, at jobcentrenes læger har til opgave at hindre flest mulige i at få førtidspension. Umiddelbart tænker jeg også, at det bare er om at få nedlagt de jobcentre, jo før jo bedre. Men hvem ved, hvad der kommer i stedet for.

    Og man skal nok også sende pilen tilbage, hvor den kom fra nemlig politikerne, der udstikker retningslinjerne.


  • #335   20. jan 2023 Jeg sidder i bestyrelsen for KIU som er forening for kræft i underlivet, så den får ikke lov at dø helt. Sagsbehandler fra kræftens bekæmpelse er også på hvis nødvendig. Onkolog har skrevet at jeg er livstruende alvorlig syg med ingen mulighed for helbredelse. Men med ongoing behandlinger som har store omkostninger for helbredet. Behandlingerne er kun livsforlængende. Og patienten derfor anbefales ftpension.
    Så tænker hvad får den læge ud af at afvise min sag.
    Nu venter jeg på hvad de kommer om med på rehab. De kan stadig godt overrule og beslutte ft pension.
    Men utroligt med en læge som ikke engang har set mig talt med mig og som nok ikke har en bred viden indenfor kræft området.
    Meget spændt på hvad der kommer istedet for jobcenter til os der er kronisk syge


  • #336   20. jan 2023 Det er godt nok vanvittigt Tine smiley

  • #337   20. jan 2023 for Uendeligt mange år siden var jeg i jobafprøvningsforløb op til mit fleksjob .. jeg arbejdede faktisk i en kommunal afdeling hvor (jeg var HK´er) hvor sagsbehandlerne skulle afgøre hjælpemidler til folk med behov ... jeg oplevede at argument for afslag kunne være "årets budget er brugt" og derfor kunne en borger med rette behov blive afvist ..
    Jeg mener seriøst der er folk ansat i kommunerne med mere øje på økonomi end på reel hjælp til borgere der opfylder alle kriterier ...


  • #338   20. jan 2023 Somatiske sygdomme er nok den sikre vej til en dårlig håndtering fra det offentlige, men fortæl at du er "bimmelim", har angst eller hører stemmer - så kører bussen med al den nødvendige støtte.
    Gør det mig lidt paranoid at indtage den holdning? Hvis ja, så har jeg også snart en busbillet i hånden.


  • #339   20. jan 2023 Hanne, jeg havde besøg af en fra kommunen angående nogle hjælpemidler.
    Jeg blev blandt andet spurgt om hvordan det går med rengøringen, og speciel rengøringen af toilettet var hun meget interesseret i
    Kommunedamen fortæller så om at man kan få toiletbørster med langt skaft. Hun går ud i bilen og kommer tilbage med sådan en børste som jeg gerne må få, men jeg skulle endelig huske, at jeg ikke må smide den ud eller give den væk, for hvis ikke jeg skulle bruge den mere skal de have den tilbage smiley
    Jeg måtte virkelig tage mig sammen for ikke knække sammen af grin.
    Ca 3 uger efter ringede Kommunedamen for at høre hvordan det gik med at bruge den langskaftede toiletbørste. smiley
    Det er da virkelig god service. smiley


Kommentér på:
Godt nytår - løs snak 5

Annonce