{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.700 visninger | Oprettet:

Godt nytår - løs snak 5 {{forumTopicSubject}}

4’eren blev lidt tung, synes jeg, og med det nye år lige om hjørnet, kommer en nytårsudgave af tråden.

Her sætter vi kursen mod skoven om et øjeblik, hvor den står på eftersøgningstræning. På vejen hjem skal Ellie lige gå et spor, og så skal de luftes godt af inden det bliver mørke.

Jeg skulle have haft besøg af en veninde i aften, men da Ellie er i løbetid, ville det blive lige spændene nok med venindens hanhund smiley Så det er bare mig og hundene, en stor bøf og en masse lækkerier med baconleverpostej (sidstnævnte holder jeg mig fra smiley ).

Jeg håber I alle kommer godt ind i det nye år smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt nytår - løs snak 5
  • #340   20. jan 2023 338: Min erfaring er den stik modsatte bla. med en veninde der havde kompleks PTSD. Men det kommer muligvis an på hvilke Kommune man bor i. Min veninde boede desværre i Høje Tåstrup....

  • #341   20. jan 2023 #338 ... hvis det er helt korrekt så havde vi vist ikke haft skyderiet i Fields .. eller problemer med beboere i opgange/områder hvor de skaber utryghed hos de øvrige beboere ... desværre

  • #342   20. jan 2023 Jeg mener seriøst der er folk ansat i kommunerne med mere øje på økonomi end på reel hjælp til borgere der opfylder alle kriterier ...

    Selvfølgelig er der ikke det. Men der er et budget, og der er jo ikke flere penge, end de penge afdelingen har fået. En del af det statstilskud der ydes til kommunerne, bliver ikke reguleret efter demografi, men efter standardiserede tal. Det betyder, at der fx ikke tages højde for at der bliver flere og flere ældre, at der er flere børn med behov for specialskoler og på mit område er vi lagt ned af spiseforstyrrelser.

    Spiseforstyrrelser er ekstremt dyre. Som i at de koster et par hundre tusinde om måneden. Én ung med spiseforstyrrelse, koster ca. 1% af vores samlede årsbudget. Oven i det har dem, der er anbragt på sikrede og særligt sikrede institutioner. Nogle af pladserne koster 300.000 kr om måneden! Unge der er dømt for kriminalitet, afsoner på kommunens regning.

    Og når vi er halvvejs igennem året, er kassen ved at være tom. Og så skal vi enten spare eller bruge pengene og så må kommunen finde dem et andet sted.

    Det er HELT sort at SÅ mange opgaver lægges på kommunerne, uden at pengene følger med. På sundhed og ældre er der SÅ mange opgaver, som er blevet flyttet over, og budgetterne hænger bare ikke sammen. Og så bliver der lavet hovsa-løsninger, som går ud over borgerne.

    Hvem der bærer ansvaret, skal jeg ikke gøre mig til dommer over. Men det er næppe kommunerne man skal skyde med skarpt efter.


  • #343   20. jan 2023 men hvis man udstikker kriterier for bevilling/tilkendelse af specifikke ydelser og disse opfyldes så er det da ikke på nogen måde ok at man er afhængig af om man har behovet først på et budget år eller sidst på ... og det har så ikke ændret sig i de sidste 20 år, for det var omkring 2002-2004 jeg arbejdede der ..

    jeg ved ikke hvem man skal skyde efter, men nogle gange kunne man ønske sig at de kommunale sagsbehandlere og ja kommunerne så at sige strejkede for at kæmpe for de der ikke kan kæmpe for sig selv .. sige nu er det nok nu må man forholde sig til de problemer der er reel hverdag for mange ...
    Og så kunne man sgu (mor er sur på det kommunale smiley ) spare på nogen af de der sidder og udtænker evindelige ændringer der skal implementeres både organisatorisk og på diverse systemer .. jeg har lige forleden talt at bare på mit område er der ca hvert 3. år sket organisatoriske sammenlægninger og indimellem det er der sket store ændringer i systemer .. og ikke alt har medført effektivitet og besparelser, noget har haft enorme menneskelige omkostninger og flere systemer er enten ikke blevet taget i brug efter man har brugt år og kroner på at undersøge dem og forsøge dem, andre har været i brug 1-2 år før man alligevel har kapituleret og indrømmet det var noget møg ..
    Undskyld .. men hvor har jeg set meget spild i de 18 år jeg har været indenfor administrativt arbejde ...


  • #344   20. jan 2023 Jeg har endnu til gode at opleve forandringsprocesser, der koster bare en brøkdel af en en behandlingspladser til spiseforstyrrelser smiley

    Der ér jo ikke flere penge end der er, og når pengene er brugt på det første halve år, er det jo fordi der har været behov for de ting, pengene er brugt på. Skulle man så i stedet afvise halvdelen af dem der søger det første halve år?


  • #345   20. jan 2023 nej jeg skriver jo netop man skal kæmpe for at der er penge til de der opfylder de kriterier man har sat som ramme for at opnå en given ydelse/hjælp .. nogle af de penge skal man kæmpe for at få tilført, andre kunne man, imo finde ved at spare på nogle arbejdsfunktioner der giver mere uro og udgifter end de er til gavn ..

  • #346   20. jan 2023 Anni, kan du huske for en måned siden, hvor du sad og lumrede over, at dagen var tiltaget med ét minut. Lige om lidt runder vi en time mere lys, end for en måned siden. Just saying smiley

  • #347   20. jan 2023 det er så dejligt ,,, har været ved Moesgård strand med hunden i dag ...

    nu hedder det jo løs snak ... synes fagbevægelsen skal overveje om ikke den historiske tilknytning til Soc Dem skal flyttes en tand til venstre ....


  • #348   20. jan 2023 Øv den hund jeg tit passer og bruger som "terapi"-hund er blevet syg smiley

    På onsdag finder de ud af hvor slemt det er, og om hun kommer med hjem smiley



    profilbillede
  • #349   20. jan 2023 #340
    PTSD er også en dårlig diagnose i forhold til den slags, fordi de fleste er "fejldiagnosticerede" og egentlig ikke opfylder de egentlige krav til diagnosen.
    Og at være traumatiseret -skønt det er slemt nok for individet, betragtes jo som at være til at behandle, det samme med PTSD. Det regnes ikke for en behandlingsresistent tilstand.
    Og du kan reelt set ikke stille en Kompleks PTSD diagnose i dagens Danmark da det system hvori den findes slet ikke er implementeret endnu.


  • #350   20. jan 2023 Åh ja Anne, jeg glæder mig til det bliver forår og der kommer mere lys.
    Jeg elsker foråret.
    Jeg sidder hver eftermiddag og glæder mig over at det kan ses at det bliver lysere.

    Hvis jeg var et dyr, så sov jeg vintersøvn.
    Jeg har nok arvet det af min mor, hun havde det også svært med den mørke tid.


  • #351   20. jan 2023 349: I min venindes tilfælde var hun i ret gode hænder behandlingsmæssigt, men kommunen gjorde hvad de kunne for at gøre livet surt for hende. Det var simpelthen en farce, og nok også en af årsagerne til hun valgte at gøre en ende på det.

  • #352   20. jan 2023 Anne Julie jamen der er ikke forståelse desværre smiley og jeg er ked af det gik så langt

  • #354   21. jan 2023 Isabelle, næste gang bliver du i huset, mens der gøres rent!

    I skal selvfølgelig kontakte kommunen og klage.

    Vi havde lidt det samme her, min mand har en times rengøring hver 2. uge.
    Den første rengøringshjælp kom fra kommunen. Vask af badeværelsesgulvet foregik ved at man klaskede en våd klud rundt midt på gulvet. Så var det badeværelse gjort rent.
    Toilettet og området omkring toilettet blev let og elegant sprunget over.
    Når jeg kom hjem fra arbejde, kunne jeg konstatere, ar hele hytten stank af gamle, brugte, våde klude.
    Jeg brokkede mig, og fik lov til at vælge et privat firma, som kommunen har en aftale med.
    Nu kommer den sødeste dame og gør rent hver 2. uge.
    Og der bliver både støvsuget, vasket gulve og ordnet badeværelse smiley


  • #357   21. jan 2023 øv ... men jeg var nu også blevet i hjemmet, uanset hvem det var der kom ... måske mine fordomme men man hører så meget, ikke bare i tiden ´.. min svigermor kunne godt lide at have lidt kontanter liggende, men det endte vi med at droppe, gemte vi dem for godt kunne hun ikke finde dem, og gjorde vi ikke blev det ofte stjålet, og eftersom der tit var skiftende hjemmehjælpere inde (hun var benamputeret og havde en del hjælp) , og vi ikke vidste hvornår det lige var sket klagede vi ikke, så vi endte bare med ikke at friste svage sjæle

  • #358   21. jan 2023 Best In Show kuld til mine små killinger.
    Brianna fik Ex 1 og blev nummer 2 til BIV ud af 4, hvor hun var den yngste.
    Baw Baw fik Ex 1.

    Nu er jeg træt. smiley


  • #359   21. jan 2023 Andre der damper (e-cigaretter)? Der er jo kommet crazy afgifter på smiley

    Jeg har bestilt i Tyskland nu, og giver 200 kr inkl. fragt for noget, der koster 1.000 kr herhjemme smiley Tyskerne er desværre lagt ned (af danske bestillinger), så de har en uges leveringstid. Så jeg er næsten løbet tør, og er nu nødt til at dampe noget æble, jeg har fra gamle dage. Det er så vandpibeagtigt smiley


  • #360   21. jan 2023 Okay, jeg har lige et virkelig OT-spørgsmål. Når man bevæger sig i online-dating, er der mange freaks. En skriver, at han er “erfaren slave der søger en ny herskerinde”. Og så tænkte jeg - kan man holde sådan én til at gøre rent og noget? Og skal man knalde med dem, eller bare give dem smæk i ny og næ?

  • #361   21. jan 2023 # 359 + 360 .... Anne
    Med alt det du har gang i nu .... så ville jeg nok være glad for ----> Kun at have mus ..... smiley smiley smiley smiley smiley


  • #362   21. jan 2023 smiley 360 forsøg da med lidt smæk og så rengøring smiley bare sig at han skal gøre sig fortjent til sex smiley se hvor længe det går smiley

  • #363   21. jan 2023 Det kunne sgu da være praktisk med sådan en lille husalf, som bare skulle have et klap i numsen med en spatel, for at holde den gående smiley

  • #364   21. jan 2023 åh GUD fjern de billeder fra min nethinde smiley smiley ...

  • #365   21. jan 2023 Jeg vil også have en rengøringshjælp, som kan betales med pisk og smæk smiley


    Jeg mister jo "min" søde rengøringsdame, når min mand kommer på plejehjem smiley


  • #366   21. jan 2023 Lise-Lotte, der er helt sikkert et marked for det smiley Nu hvor Isabelle er blevet single, kunne hun også få sådan en til både at styre kineseren og gøre rent hos datteren smiley

  • #367   21. jan 2023 Helt og aldeles off topic...
    Men her er mine 2 største heste, altså den ene er en pony, men I ved... smiley

    Jeg synes jo ellers, at ham til højre på foto er blevet så stor, men det er nok bare i forhold til de 3 andre ponyer. smiley


    profilbillede
  • #368   21. jan 2023 Vi laver da bare et vikarbureau for enlige HG' ere, som gerne vil have en rengøringsslave, som skal have betaling med pisk og slag smiley :-) smiley


  • #369   21. jan 2023 Lise-Lotte, jeg elsker den ide smiley



  • #370   21. jan 2023 Me too smiley

  • #371   21. jan 2023 #367 FYrtårn og BIvogn ...

  • #372   21. jan 2023 Hanne, så skal du se når han står sammen med de små... smiley

  • #373   21. jan 2023 smiley smiley

  • #376   22. jan 2023 Isabelle, afgifterne blev indført ved årsskiftet. Jeg blander selv, og 1 liter væske med 6 mg er steget fra ca. 600 kr til 1.000 kr smiley

  • #377   22. jan 2023 Ja, Ritt var virkelig en ener og en virkelig sej dame. Æret være hendes minde.

  • #378   22. jan 2023 Anne Julie, *æreT være…. Ligesom kondolereR smiley

    Hjemvendt fra runderingstræning ved lufthavnen. I dag var der virkelig mange fly, men ingen af vovserne lod sig mærke med de kæmpe maskiner 1 km væk smiley Ellie er så pisse FANTASTISK smiley Den hund bliver ved med at sparke benene væk under mig. Hun er SÅ sød og dygtig og kvik og kærlig, og jeg fatter ikke at jeg har været så heldig at få lov at dele mit liv med hende smiley

    Efter træning var vi forbi lufthavene og hilse på min veninde, som er tolder. Ellie ræsede rundt og fik nus ved alle toldere og politiet, for så at kaste sin kærlighed på en politikvinde, som var nødt til at overgive sig og gengælde kærligheden. Glatte gulve i barakker, fremmede mennesker og fly over bygningen er åbenbart the shit smiley


  • #379   22. jan 2023 Det er hermed rettet. smiley

  • #380   22. jan 2023 #379 ... Anne Julie .... øhhh .... du behøver ikke rette noget .
    Både ære og æret er rigtigt .
    Ære er endda den oprindelige udtryksform .... mens æret er kommet til senere ... og den er mest brugte i dag. smiley


  • #381   22. jan 2023 NITTIB, ifølge det som du sikkert selv har googlet dig frem til, ville det så være “ære være for hendes minde”. Og man må da bruge dobbelt a og ae alt det man orker, men vi skal måske erkende at vi er i 2023 smiley

  • #383   22. jan 2023 #381 .... Anne med Tykke ....... Selvfølgelig har jeg Googlet .
    Jeg ville da finde ud af , hvorfor det pludselig staves anderledes end det gjorde for 70 år siden , da jeg lærte at stave.
    Da begge dele åbenbart er rigtigt ..... Hvorfor så rette på det ? smiley


  • #384   22. jan 2023 Jamen, Nittib, så skal man jo bare lige huske “for”, hvis man insisterer på den gamle stavemaade.

  • #385   22. jan 2023 #384 Anne med Tykke ..... Der var også en gang man ville stave ... Mayonnaise = Majonæse
    Klamt ikke ??? ........ Tænk lige .... En æggemad med purløg og majonæse smiley smiley smiley smiley
    Nå ... men nok om det . smiley


  • #386   22. jan 2023 dsn.dk

    2. ære vb., -r, -de, -t; æret el. ære være hans minde; ærede seere


  • #387   22. jan 2023 .. jeg har helt glemt hvad det var vi ærede smiley

  • #390   23. jan 2023 Isabelle: jeg går primært tur med en 15. meter line, så Sam kan bevæge sig lidt mere 'frit', jeg kører altid mange forskellige steder hen og går tur, men det vigtigste er at jeg kan leje forskellige indhegninger, så Sam kan få løbet af disse steder, her i Nordsjælland har vi en del, heldigvis for det! Det koster dyrt i det lange løb, men det vigtigste er at Sam også kan få lov til at løbe uden snor, det har han et stort behov for smiley

  • #392   23. jan 2023 Balder har 8 meter snor. Og han har lært ikke at vikle sig ind i alt muligt.

  • #394   23. jan 2023 Isabelle, jeg har det på samme måde med Ellie - hun ville simpelthen ikke kunne leve sit liv fuldt ud i snor. Jeg har aldrig oplevet en hund der er SÅ glad for at løbe bare for at løbe smiley Hun kan kortvarigt blive distraheret af en duft, men det er et par sekunder, og så løber hun igen. Kommer der et dyr på tværs, render hun efter, men stopper det sekund jeg kalder smiley Fugle er de sjoveste, synes hun, for dem kan man løbe efter i en evighed, og hver gang en letter, kommer der en ny smiley

  • #396   23. jan 2023 Jeg elsker at se hende, når hun bare løber, helt lykkelig smiley Alt i hende stråler af glæde, og hun er så sød, at jeg smelter over det smiley

    Hendes indkald er fra start blevet betinget på en tug, som vi leger i og som hun kan bide i. Den tug er det bedste i HELE verden, og uanset hvilke forstyrrelser der er, kan jeg kalde eller smække med tug’en, og hun kommer spurtende retur - i forventning om at vi skal lege. Og det skal vi. Hver gang!

    Det er også noget jeg har lagt rigtig meget energi i, at lære hende et fast indkald. Egentlig fordi jeg skal bruge det i træning, men det er altså virkelig dejligt at give hende den frihed smiley


  • #397   23. jan 2023 Det må være helt enestående fantastisk sådan at eje en hund, der er glad for at løbe frit. Den slags model skulle man måske se efter næste gang. smiley

  • #398   23. jan 2023 Søren, det er i hvert fald nemt at lufte sådan én smiley

  • #399   23. jan 2023 Før vi havde den luksus at have 2,3 hektar indhegnet, trænede jeg indkald, indkald og mere indkald med mine whippethvalpe/unghunde.

    Mindst halvdelen af glæden ved at eje racen, er at opleve dem løbe frit og jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan man kan tilfredstille racens behov, hvis den ikke jævnligt har den mulighed.

    Jeg bliver aldrig træt af at iagttage deres glæde ved at løbe og havde jeg ikke muligheden for at de kunne løbe frit , ejede jeg slet ikke racen.



    profilbillede
  • #400   23. jan 2023 Jeg er fuld af gode ideer for tiden!

    Seneste blændende ide er, at lave reality i hundeklubber. Fx “Hundeklubberne i Århus og omegn”, og så følge alt det drama, der er. Og alle dem der bliver sure og skifter til en ny klub, hvor de vælter bestyrelsen, knalder en gift træner og så bliver smidt ud smiley

    Real Housewives go home! smiley


  • #402   23. jan 2023 Det er bare et trækkelegetøj smiley

    Ellies favorit er den her: https://www.ostrand.dk/shop/jhs-flad-bidepoelse-5159p.html

    Hendes mor er også ret glad for den, for tit når hun ikke at lave hul i mig, når det er mig hun leger med smiley Når det er andre hun leger med, plejer jeg dog lige at spørge høfligt, om der gik hul i nogen smiley


  • #405   24. jan 2023 Nu håber jeg bare, at du snart finde en anden bolig, og at du slipper for kineseren.

    Hvis du ikke umiddelbart finder noget fornuftigt, kunne du måske, som en nødløsning, leje en campingvogn/campinghytte hen over sommeren. Så må du opbevare dine møbler og andet hos boxit eller lignende.

    Jeg sender masser af god karma i din retning.


  • #406   24. jan 2023 Det kan godt være, at det indimellem er en mørk og kold tjans at være tidligt ude hos hestene (5.30).
    Men når de laver is-hjerter til mig og lægger på folden, ja så er det slet ikke så slemt igen.
    Og med det ønskes I alle en god dag fyldt med kærlighed. smiley


    profilbillede
  • #407   24. jan 2023 den udlejer burde trækkes igennem alt hvad en udlejer kan trækkes igennem .. man kan da ikke nægte sine lejere varme ...

  • #409   24. jan 2023 Det er også nemmere at skaffe varme om sommeren, eller nowet.

  • #411   24. jan 2023 #410 .... Isabelle .... Den Kineser ved udmærket godt det er et "lortehus" ... det er vel også derfor hun selv er flyttet . smiley

  • #414   24. jan 2023 Kan du ikke være lige så irriterende og stille alle mulige underlige spørgsmål?

    hvad skal varmen stå på?
    Skal jeg skrue op/ned om natten?
    I hvilket tidsrum må jeg lufte ud?
    Hvor meget skal vinduet åbnes ved udluftning?
    Må hunden være i lokalet når der luftes ud?

    (Find selv på flere spørgsmål :p)


  • #416   24. jan 2023 Hahaha, jeg er vild med Frk Jensens forslag smiley Tilføj gerne fagudtryk (måske på tysk - google translate er din ven). Eller skriv på dansk, translate til kinesisk, videre til tysk, så dansk og så kinesisk. Så kan du sige at du jo PRØVEDE at kommunikere på hendes sprog smiley

  • #417   25. jan 2023 Nu med nye ører og bluetooth. smiley

    profilbillede
  • #418   25. jan 2023 Så fik Kæresten endelig tid til at tage med ned og bytte julegave.

    Han havde givet mig en Spring copenhagen kat jeg havde i forvejen..

    den er nu byttet til en dejskraber, en æggeprikker, en komfurskraber og 4 klarborg-nisser


    profilbillede
  • #419   25. jan 2023 Uh uh uh, jeg har nu hul igennem til den læge der opererede knæet sidst. Skal tale med ham i morgen - håber på enten virkelig hurtig operation eller en blokade, hvis der er mere end et par ugers ventetid smiley

  • #420   25. jan 2023 Jeg har lige stået og bikset en karryret med linser sammen, for så at spise 5 bidder og konstaterer at jeg heller ikke kan lide linser.... Det er ikke smagen den er gal med, det er konsistensen. Jeg ville gerne spise mere vegetarisk og prøve nye ting. Men jeg synes det er svært...

  • #421   25. jan 2023 Anne Julie, jeg har det også stramt med sære konsistenser. Vi har en kok på arbejde, som er mega god til at koge linser, så de holder en god konsistens. Der er også en bestemt slags bønner, som ikke bliver sådan klamme og melede.

    Men hjemme holder jeg mig til falafel, når det er kødfrit smiley Den færdige “fars” fra Rema er mega lækker!


  • #422   25. jan 2023 Det er netop den der melede konsistens jeg ikke kan med. Jeg spiser gerne andre ting med en sær konsistens så som snegle, blæksprutte, muslinger mv.
    Jeg elsker i øvrigt humus og falafler, så det kan være jeg skal prøve den der "fars"fra Rema. smiley

    Hov..jeg kan heller ikke lide gele, men det er ret nemt at undgå.


  • #423   25. jan 2023 Anne Julie: hvad med dhal? Jeg ELSKER dhal smiley men den skal heller ikke være melet

  • #424   25. jan 2023 Hvordan undgår man at linserne bliver melede? smiley

  • #425   25. jan 2023 Altså jeg synes sådan set slet ikke at røde linser bliver melede når det er i en simreret som dhal... men måske jeg bare har vænnet mig til det smiley jeg bruger heller ikke en opskrift, jeg blander bare en masse forskelligt, så måske man skal prøve sig lidt frem..?

  • #426   25. jan 2023 Bønner i alle afskygninger, linser i umådelige mængder .... COME GO MAMA !!!

    Falafel skal bare gå væk, skal det!!!!!


  • #427   26. jan 2023 Min fysik er ikke så god i disse tider, så i går postede jeg det nederste af disse billeder på min Facebook - her til morgen lå Cujo således ovenpå mig. smiley

    profilbillede
  • #429   26. jan 2023 Yorkie, god bedring, håber, at fysikken kommer hurtig rilbage.
    ´´


  • #430   26. jan 2023 Tak skal I have.
    Jeg har en del neurologiske og kognitive forstyrrelser og udover en lille cyste i hjernen, er jeg i øjeblikket under udredning for sclerose.


  • #433   26. jan 2023 Jeg har fanme fået en tid på Aleris Hamlet i dag kl 17.50 smiley

  • #434   26. jan 2023 Theodor (mit barnebarn på knap 2 år) og jeg plejer at gå tur på stierne ved åen i Odense, og der møder vi tit vores egern-ven.
    Egern er sjove at kigge på, og jeg har lidt på fornemmelsen, at de også synes, at mennesker er sjove at kigge på smiley

    Men mon ikke Vilma vil opdage, at sådan nogle egern er lynhurtige smiley


  • #435   26. jan 2023 Hvor er det fedt Anne smiley

  • #436   26. jan 2023 Uha Yorkie, jeg håber virkelig ikke at du har sclerose.

  • #439   26. jan 2023 Min hund havde en ret blodig afføring idag - og da han satte sig igen, var det rent blod !

    Jeg droppede træningen, som jeg var på vej til, og fik fat i dyrlægen.
    Bagefter gik jeg en tur med hunden, som var fuldstændig upåfaldende - han spænede rundt som altid og tiggede om at vi skulle lave noget. Han satte sig ikke mere, og var som sagt - fuldstændig som altid.

    Hos dyrlægen blev han undersøgt og fik taget en blodprøve for at tjekke hans CRP. Alle tal var fine, så ingen grund til at gå igang med pencillin til ham.

    Men for FANDEN hvor er han en fin hund smiley

    Først tjekkede hun hans tandkød - selv - jeg behøvede ikke at holde ham. Så målte hun hans temperatur, hun tjekkede analkirtler (den ene var lidt fyldt og blev tømt), hun mærkede hans prostata .. mao, der var ret meget aktivitet i hans lille mås.

    Og INTET var der med ham - jeg stod med en arm under hans brystkasse, holdt ham let i halsbåndet og møssede ham lidt på snuden .. og så stod han bare som en klippe, selvom det var tydeligt at se, at det ikke var skidefedt at være ham lige der.

    Nej, vi vinder formentlig aldrig noget rigtigt stort - men FUCK (pardon my french), han har noget nær det bedste almene væsen jeg har set hos nogen hund, og har taget mig med storm - hold op, jeg elsker den gule fister smiley smiley


    profilbillede
  • #440   26. jan 2023 Jeg tror, at jeg har fået mandeinfluenza. smiley

  • #441   26. jan 2023 kom der så ikke nogen forklaring på den blodige afføring ..

  • #442   26. jan 2023 Jeg havde en rigtig glad fyr, hvor vi sluttede af med en lille gåtur efter dagens træning smiley

    profilbillede
  • #443   26. jan 2023 Hanne - ikke umiddelbart, men han fik ben igår og hun mistænker det kan være årsagen.

    Han er på skånekost (RC gastrointestinal) nu og skal have formet aff i tre dage, inden han skal tilbage til det sædvanlige.

    Og så skal jeg naturligvis holde øje med ham og se, om han får det dårligt, går fra maden, vandet .. du ved ...

    Men ingen symptomer ellers, og jeg havde aldrig kørt til dyrlæge, hvis det ikke lige var fordi jeg så da han satte sig smiley


  • #444   26. jan 2023 Det var da noget af en forskrækkelse, dejligt, at der ikke var noget, men underligt alligevel.

    Nu skal man ikke sammenligne, men forløbet minder meget om det vi var ude for med min mand for kort tid siden.
    Han blev indlagt 2 gange på få timer, men da han skulle have lavet en tarmundersøgelse, måtte de droppe det. Jeg fik besked på at det var vigtigt, at han ikke fik forstoppelse. Det har jeg så sørget for, og der har ikke været problemer siden.

    Så hvis hunden lider af forstoppelse, så vær OBS på det.


  • #445   26. jan 2023 Lise-Lotte

    Det skal jeg nok være OBS på smiley


  • #446   26. jan 2023 Det passer godt med, at han har fået ben i går. Det kan være lidt skarpe benstykker, der har ridset lidt, eller også har benet givet hård afføring, som har ridset lidt.

  • #447   26. jan 2023 Hunde kan ret nemt få blodig afføring, og det er først når der er andet galt, at der plejer at blive reageret fra dyrlægerne. Men dygtige Esh, der fandt sig i numsepilleri smiley smiley



  • #448   26. jan 2023 Hjemme fra ållåren smiley Lorteknæet er et lorteknæ, og det skal det blive ved med at være, indtil det skal skiftes. Om 10-12 år.

    Bruskfrakturen sidder på 2 flader, og er svær at gøre god. Ledbåndet er let forkalket, men umiddelbart ikke i risiko for at springe. Bonebruise kan jeg få lov at “nyde” i 5-7 år endnu. En operation kan måske hjælpe lidt på ledbåndet, men har lang genoptræningstid. Bruskfrakturen kan fikses på én af fladerne, men det hjælper så ikke, når der er fraktur på den anden flade også.

    Så jeg skal bare give gas - der er ikke noget jeg kan gøre, som kan gøre det værre, og så kan jeg få lagt en blokade efter behov. Indtil lortet er slidt op og skal skiftes ud.

    Jeg fik et fif til en skinne, som måske kan aflaste og stabilisere, når jeg går spor eller træner i skoven, så den skal jeg havde købt. Og så kan jeg læne mig tilbage og vente på at erstatningssagen bliver afsluttet smiley


  • #449   26. jan 2023 Jeg har haft hund siden 90 og jeg har altid givet ben .. jeg har aldrig set afføring på den måde, og også fordi den anden gang han satte sig, var det rent blod der kom ud .. at der kommer lidt blod med når de har fået ben, er normalt nok jo smiley

  • #450   26. jan 2023 "En kvinde gjorde et chokerende fund i en bakke med jordbær fra Lidl. I bakken var der nemlig også et levende dyr.

    En britisk kvinde fik sig lidt af et chok, da hun fandt en gekko i en bakke med jordbær, som hun havde købt i Lidl.med jordbær fra Lidl. I bakken var der nemlig også et levende dyr"

    Ovenstående er falsk reklame.
    Jeg har nu købt 10 bakker jordbær i Lidl, og der var ikke en eneste gekko blandt jordbærrene:-)


  • #451   26. jan 2023 Øv Anne, hvor træls at de ikke rigtig kan gøre noget nu.
    Man kan godt vænne sig til smerter, men det er også ret opslidende at have ondt hver dag, det tapper på kræfterne.
    Håber at skinnen hjælper.


  • #452   26. jan 2023 Lise-Lotte, der er en i dag der fandt et firben i en kaktus fra Holland.
    Firben er nu overdraget til en kyndig og sat i karantæne for senere at komme i et passende anlæg.


  • #453   26. jan 2023 Jeg vil bare så gerne have en gekko, men jeg kan ikke spise flere jordbær smiley

  • #454   26. jan 2023 Nogen bestemt type gekko du har set dig lun på? smiley

  • #455   26. jan 2023 En jordbærgekko smiley

  • #456   26. jan 2023 I 1997 var vi i Thailand med vores 2 drenge. Vi boede i 2 bungalows.
    En aften hentede drengene os, og vi gik over til deres bungalow. Vi blev bedt om at være helt stille og holde øjnene åbne. Drengene åbnede døren til bungalowen og tændte lyset.
    Gekkoerne sprang/kravlede væk med lynets hast.
    Vores frække drenge havde simpelthen samlet alle de gekkoer, som de kunne finde, og anbragt dem på væggene i den mørke bungalow.
    Det må have taget lang tid at samle dem, og hele showet var overstået i løbet af ingen tid.

    Det var en af de sjove oplevelser smiley


  • #457   26. jan 2023 @ Anne ... ved du der findes et a la Cartrophen produkt til mennesker ? Det kunne være det kan hjælpe .. jeg fik af vide af en ortopæd læge at dem der prøver det ret hurtigt kan mærke om det virker .. ved ikke hvad det hedder ...

  • #458   26. jan 2023 Lise-Lotte, jeg var i Thailand med min mor i 1999, og vi boede på et usselt hotel i Krabi, hvor der var gekkoer over ALT! Man skulle lige banke på døren, inden man gik ind i et rum, så de kunne smutte væk. Den ene dag trak jeg i rullen med toiletpapir, og den sagde jeg sjovt, og ud af paprullen faldt en gekko smiley

    I 2011 var min daværende mand og jeg på bryllupsrejse, og tog til samme hoste. Der havdde jo været en tsunami i mellemtiden, så hotellet var blevet meget opgraderet, men der var stadig fuld af gekkoer. Små og nuttede. Vi sluttede rejsen på Koh Lanta, hvor vi boede på et hotel drevet af tyskere. Alt skulle være perfekt, og var det ikke perfekt, fiksede de det. Bortset fra at de ikke kunne fikse de store, sure gekkoer, der sad uden for dørene i lyset fra lamperne og fangede insekter, og som hvæsede af gæster der skulle ind smiley

    De kunne heller ikke styre de drilske beostære, som plyndrede buffeten, drak vand af glassene ved poolen og hærgede terrasserne om natten smiley


  • #459   26. jan 2023 Hanne, jeg tænker at jeg forsøger min med Moveflex og ser. Problemet er, at mange at smerterne komemr fra bonebruise, og det kan man bare ikke gøre en skid ved smiley

  • #460   27. jan 2023 Årh søde gekkoer! Da jeg var på Sri Lanka, boede vi i nogle dage på et resort, hvor restauranten kun havde bambusvægge op til ca. 1m højde, og så ellers bambustag. Dvs. der var helt åbent ud til det fri.
    Gekkoerne pilede rundt øverst på halvvæggen, og smuttede ned på bordene, for at stjæle krummer. Oj, de var søde!!

    Der var også små stribede egern. De stjal ikke alm krummer - kun chips smiley


  • #462   27. jan 2023 Hvorfor kan du ikke have hundene hjem når du passer Mejse?
    Kan de ikke lide børn?


  • #465   27. jan 2023 jaaa sådan Danmark

  • #466   27. jan 2023 Så er jeg blevet bedstemor til nr 3
    Lillebror bliver hygget omkring af begge sine storesøstre smiley
    De har svært ved at finde et navn til ham, og selvom at han er en stor basse, så er de ikke helt hooked på at Ellinor på 3 år synes han ligner en der skal hedde Tarzan smiley


  • #467   27. jan 2023 Tillykke! smiley

  • #469   27. jan 2023 Tusind tak skal i have smiley
    Det er lige vidunderligt hver gang.


  • #470   27. jan 2023 mange gange tillykke Staff, og ja du har evigt ret, det er et lige stort mirakel hver gang .. er selv mormor til 3 ... på 1-3 og 6 år, alle drenge, den yngste er lige begyndt at gå og jeg er lige duperet hvergang man ser det lille menneske barn stolpe stolt afsted, selvom det jo nærmest kun er 1½ år sidst ..( den mellemste gik sent) ...

  • #471   27. jan 2023 Tillykke med den lille ny verdensborger smiley

    Jeg selv er ikke blevet hverken far- eller mormor ... men jeg er til gengæld ved at blive skør af abstinenser. Nu er det ANDEN dag i træk, at jeg ikke kan træne smiley

    Vildt alligevel, at jeg er SÅ glad for det. Jeg har trænet hund siden ´90 og det er tilsyneladende det eneste, jeg aldrig bliver træt af smiley


  • #472   27. jan 2023 Tak skal i have alle sammen smiley
    Jeg glæder mig til at opleve endnu et vidunderligt barn i sin opvækst


  • #473   27. jan 2023 Tillykke Staffmom smiley

    Jeg har været til fødselsdag hos veninden, og havde Ellie med. Veninden har Ellies allerbedste legekammerat, en chodsky, og de to har tumlet, nulret, buldret og løbet i 5 timer. Ligget over for hinanden og leget med en bold, som den ene tyggede lidt i og så kastede til den anden smiley

    Dorit blev hjemme, og fik besøg af genboens drenge, som sørgede for at give hende mad og hygge lidt. Jeg havde købt en stor pose snoller til drengene, og stillet sodavand i køleskabet, og så havde de fået koden til internettet. Så de har hygget med Dorit, set film og delt slik med Dorit smiley

    Ellie er gået i seng, og er nærmest i koma smiley Så forhåbentlig kan hun være med på at sove lidt længere end til kl. 6 i morgen!


  • #474   27. jan 2023 Tillykke Staff. smiley

    Jeg forventer ingen børnebørn men det er også ok. smiley


  • #475   28. jan 2023 Jeg forventer heller ikke børnebørn smiley smiley

  • #476   28. jan 2023 Begge mine hunde sov til 7.15 uden så meget som at overveje at vække mig smiley Det kan altså noget, det med at køre sådan en unghund træt smiley

  • #477   28. jan 2023 Tillykke Staff.

    Jeg har heller ikke og får heller ikke børnebørn, men jeg kan forstå på stolte veninder, at det er næsten endnu bedre end selv at få børn. Og det må jeg jo så tro på smiley


  • #479   28. jan 2023 det der er bedre end selv at få børn, er at natteroderiet, tænder, feber osv stort set er forældrenes problem ..
    Vi er meget sammen med vores (og har også været det for meget i perioder, man er jo ikke ung længere og det kan mærkes) , men i takt med at de bliver ældre synes jeg de bliver en større og større oplevelse, at tale med Hugo på 6 år er en stor fornøjelse .. jeg ved godt det er til den dag de ikke længere har tid til os, og sådan skal det være ..


  • #480   28. jan 2023 Stort tillykke Staff. smiley
    Synes da, at Ellinor har gjort sig umage med at finde et navn som mange andre ikke har smiley
    Jeg synes at han skal hedde Aske smiley


  • #481   28. jan 2023 Anne, vær nu glad og vis at du virkelig værdsætter det når din kat kommer med mus til dig, ellers så ender den med at den finder på andre "gaver" til dig. smiley

    profilbillede
  • #482   28. jan 2023 Tak skal i have alle sammen.
    Jeg var nu enormt glad for at blive mor. Jeg elsker mine børnebørn, og har et tæt forhold til dem. Jeg gad godt at have dem i længere tid af gangen, men det kan jeg ikke holde til.

    Anni, Ellinor siger også, at hun har gjort sig umage med navnet smiley

    Navnet Aske sender jeg lige videre til dem. Det tror jeg faktisk ikke er på listen.
    Lige nu er det Pelle, og Peter der fører. Sidstnævnte navn, efter min datters afdøde far, altså morfar til lille manden smiley


  • #483   28. jan 2023 Stort tillykke med dit nye barnebarn - og de store smiley

    Det er helt fantastisk at blive mor-/farmor.
    Jeg troede ikke, at jeg skulle være så heldig, da der ikke lige kom nogen børnebørn I første omgang, men da de unge mennesker mere eller mindre opgav at få børn, så kom Theodor (næsten 2 år), og derefter kom Viktor (4 måneder).
    Jeg nyder de to banditter, og de er en stor glæde midt i bøvlet med min demente mand.
    Ja, jeg er en af de der gakkede farmødre, som er totalt forblændet af mine børnebørn.
    Men helt ærligt, vi kunne godt bruge nogle flere mor-/farmødre, der hopper i vandpytter med deres børnebørn smiley


  • #484   28. jan 2023 Mine forældre har aldrig været de mest fantastiske af slagsen smiley Min farfar døde lige efter jeg blev født, og min farmor døde da jeg var 10 år. Men min mormor og morfar havde jeg i mange år - min mormor døde for 10 år siden, og min morfar et par år før det.

    De boede i Randers, og de var grunden til at jeg kom til at gå på efterskole i Østjylland, og ikke tættere på Als. Min biologiske morfar døde året inden jeg skulle starte på uni, og efterlod en lækker lejlighed i København, som jeg kunne have overtaget. Men jeg ville til Århus, så jeg kunne være tæt på mine bedsteforældre.

    Imens jeg læste, besøgte jeg dem 1-2 gange om måneden, gerne med overnatning. Og da de døde, var det den største sorg smiley

    Så jer, der er gode bedsteforældre. I er det allerstørste i jeres børnebørns liv, og den tid I bruger med dem, bliver aldrig glemt smiley Jeg er evigt taknemmelig for, at jeg fik lov at være så tæt på mine i så mange år, og jeg har aldrig fortrudt det et sekund, at jeg flyttede herop for at komme tættere på dem smiley


  • #485   28. jan 2023 Årh Anne hvor fantastisk.

    Jeg elsker også mit tætte forhold til mine, og den store mener også at hun skal bo i nabolaget hos mig når hun bliver voksen smiley
    Hun er 10 år og en dag sagde hun, bedste.... Du er faktisk rigtig god at snakke med. Årh så smeltede jeg da lige

    Her et billede fra starten af corona tiden hvor de var isoleret og jeg inviterede dem til fastelavn smiley


    profilbillede
  • #487   28. jan 2023 Der er i hvert fald ingen grund til ikke at give fuld skrue med børnebørnene. Det er noget helt særligt, at have et tæt forhold til sine bedsteforældre smiley

    Ellie er jo opkaldt efter min mormor, som hed Åse Elvira Marie. Min næste corgi bliver en Åse. Min mormor ville elske det, hvis hun havde levet smiley


  • #488   28. jan 2023 Tillykke Staffmom smiley

    Jeg er utrolig lykkelig på min søn og svigerdatters vegne over, at de har en skøn søn og nummer to på vej smiley men jeg har ikke den der åh fornemmelse over at være farmor, deres knægt er en dejlig knægt på snart 3 år, men mine følelser for ham er ikke stærkere end for de mange andre skønne unger jeg møder gennem venner og familie.

    Jeg er mest til lidt større børn, men er meget bevidst om, at det er vigtigt at knægten får tid og nærvær fra sine bedsteforældre og heldigvis klarer hans morforældre og min mand den opgave til UG, så jeg kan godt holde mig lidt i baggrunden smiley

    Aske er et godt navn, det hedder min ældste smiley


  • #489   28. jan 2023 Theodor er født i februar 2021, og jeg tænkte bare: fuck, nu bliver du farmor midt i en coronatid smiley
    Jeg var ved at gå ud af mit gode skind, et barnebarn, og så måtte man ikke pille!
    Men det gik jo alligevel, det blev jo hurtigt lunt nok til at vi kunne være udenfor, og vi havde jo vænnet os til at vaske hænder og spritte:-)


  • #490   28. jan 2023 @ Anne, jeg bliver varm om hjertet af din fortælling .. om jeg kommer til at fylde lige så meget ved jeg jo ikke, men min mor var en "kølig" ikke særlig interesseret mormor, der var ikke noget med at hente tidligt fra institution af og til, hun har aldrig passet nogle agf mine 3 mens de fx skulle have skiftet ble, eller puttes i barnevogn .. kan faktisk ikke mindes om de nogensinde har sovet der ... min far var lidt varmere men tætte med vores børn blev de aldrig ... da jeg skule have den 3. var min mors kommentar "nå det må I selv om, I skal jo selv passe dem" smiley
    Ikke for at prale, men mine unger var ret kønne da de var små, når vi kom på besøg skulle min mor altid lige have dem med over og hilse på naboen, men når så de kom tilbage var der ikke noget med at hun spillede spil med dem, eller læste for dem eller andet ... jeg har altid svoret at sådan ville jeg ikke være, så jeg går tur, henter, passer, tegner, spiller, tumler, spiser maver og holder gerne ferie med dem så meget som jeg nu orker ...
    Jeg håber at nå at få en masse gode oplevelser og efterlade gode minder hos dem ..

    Min ældste sendte en gang da vi havde fået det første barnebarn en artikel om at bedsteforældre der ofte er sammen med deres børnebørn lever længere, den slags er jo også ofte skrevet om hunde-mennesker, så værende begge dele må give dobbelt op på den konto, satser jeg på smiley smiley


  • #491   28. jan 2023 Jeg har aldrig haft bedsteforældre. Min farmor døde, da min far var 9, og min farfar da min far var 14. Min mormor var den længstlevende, og hun døde året inden jeg blev født

    Mine børn har ingen glæde haft af deres farmor og farfar, der stadig lever, og min ældste var kun 2, da min mor døde. Så de har haft mest glæde af morfar. Så længe han var klar.

    Det der med bedsteforældre lyder lidt vildt for os, der ikke har prøvet det. smiley


  • #493   29. jan 2023 Jeg elsker min mormor og morfar - og ja, selvom min morfar kigger med fra himlen smiley
    Jeg blev i en årrække passet meget hos dem da jeg var barn, fordi min lillesøster var syg. Og så har jeg fra barn været vant til, at de blot boede 10 minutters gåtur væk - det har betydet afhentning fra børnehave, eftermiddagskage hos dem, overnatninger, ferie m.m. Vi lånte deres sommerhus indtil mine forældre købte vores eget - som selvfølgelig også kun ligger et kvarters køretur fra deres.
    Jeg kan stadig ikke helt forstå, at jeg ikke har nogen morfar længere smiley Jeg er helt enig - det er en gave at have (og have haft) så fantastiske, skønne, kærlige bedsteforældre. I er GULD værd.

    Min farmor er som 88-årig lige flyttet fra Sjælland og her til Århus. Og skæbnen ville at hun har fået en lejlighed lige i nabolaget; jeg kan gå ned til hende på 15-20 minutter. Så jeg glæder mig til at se meget mere til hende de kommende år smiley


  • #495   29. jan 2023 Så er terrierne skiftet ud med ham her... smiley

    profilbillede
  • #496   29. jan 2023 #495

    Så er du nødt til at skifte profilnavn smiley


  • #497   29. jan 2023 Ja men kun for en uge.
    Ham passer jeg bare for noget familie.
    Dog kommer jeg hjem til banden hver dag, for dem kan jeg skisme ikke undvære. smiley


  • #498   29. jan 2023 isabelle, jeg er hende den kannibale der trutter og småspiser bare småbørnsmaver til ofrene vrider og vender sig... dog i hviin og grin

  • #499   29. jan 2023 Jeg er ynkelig i dag , min yngste bror flytter til Japan på tirsdag . Bevares jeg er er glad på hans vegne over at skulle køre på et japansk cykelhold , men kommer til at savne ham.

    Heldigvis kommer min anden bror så hjem fra Japan på torsdag , det glæder jeg mig til .


  • #500   29. jan 2023 Jaaaaa Danmark har vundet VM for 3. Gang i træk

  • #503   30. jan 2023 Fantastisk dejligt med din datter Isabelle.
    Så må du bare leve med et klip i fingeren smiley

    Jeg har været på besøg hos Theodor og Viktor (og deres mor). Dygtige Theodor kan nu sige farmor, jeg troede ellers, at jeg skulle hedde barbøj resten af min tid smiley


  • #504   30. jan 2023 sikke en dejlig nyhed Isabelle, en belastning mindre, må det bare gå den rette vej nu ..

    jeg ser SÅ meget frem til foråret i år, ved ikke lige hvorfor det fylder så meget i år, men det gør det, jeg håber det bliver det bedste forår for os alle ...


  • #505   30. jan 2023 Dejlig opdatering Isabelle. smiley

    Hanne, jeg har det lige som dig.
    Jeg længes helt vild efter foråret.
    Og hvor er jeg glad for at jeg ikke har hund i de her dage.
    Sidder bare inde med et hyggetæppe og en kop varm cacao, læser og godter mig over at jeg ikke skal ud. smiley
    Overvejer om jeg skal hælde en sjat cognac i den næste kop. smiley


  • #506   30. jan 2023 @Anni , det er også ret så meget indevejr, men omvendt så har der været sol perioder de sidste dage, og jeg har været i enten skov, eller ved strand med Ipsen stort set hver dag den sidste 1½ uge og det har været dejligt, og jeg lander så i stolen med bedre samvittighed .. i dag var en blæsende affære, men i læ i skoven og i en solplet så var det næsten som foråret allerede var her ...

  • #507   30. jan 2023 Datteren fik lov at have en hyggelig stund sammen med Fedthalemusen.

    Katten holdte godt øje med det hele smiley


    profilbillede
  • #508   30. jan 2023 Jeg ELSKEDE min mormor og morfar smiley

    Jeg har ikke tal på, hvor mange weekender og ferier min søster og jeg har tilbragt der, i vores frirum, hvor man altid måtte bage, hjælpe i haven, være kreativ og blive hygget om, som KUN bedsteforældre kan smiley

    Og jeg var der ofte igennem min gymnasietid, da de boede i den by, hvor jeg gik i gymnasiet. Så det var nogle gange enklere at sove der, i stedet for at tage hjem…og de elskede det smiley

    Min morfar gik desværre bort den dag, jeg havde translokation og vi skulle rundt med studentervogn smiley Heldigvis havde vi lagt ruten, så vi skulle forbi min mormor og morfar som de første på ruten…og den holdt vi fast ved, så alle mine klassekammerater var hende ved min mormor og mor og kondolere smiley …og min morfar var med i ånden smiley Han nåede heldigvis at se min med hue på. Stolt og glad!

    Jeg prøver at give den glæde ved bedsteforældre videre til min pige…de må ALTID hente, låne eller komme forbi smiley

    Så her er farmor, farfar og mormor i høj kurs…morfar har selvvalgt “meldt sig selv ud”, og har set hende max 5-7 gange…men vi er her, skulle han ændre fokus og mening smiley

    Her ses Sophia med mormor i den enen hånd og farmor i den anden hånd smiley


    profilbillede
  • #509   30. jan 2023 Anni, savner du aldrig at have hund igen.?

    Jeg synes det er svært smiley


  • #510   30. jan 2023 Staffordshire, det går faktisk meget bedre end jeg troede.
    Men det kræver godt nok disciplin, for i guder, hvor har jeg fået mange hunde tilbudt.
    Somme tider er det svært at sige nej tak, men jeg ved jo, at jeg ikke kan opfylde hundens behov med min ryg.
    Når solen skinner så savner jeg det meget, og så om aftenen når jeg går i seng.
    Men i det her vejr er jeg glad og taknemlig for at jeg ikke skal ud med en hund.

    Jeg kunne godt tænke mig en kat igen og evt begynde at opdrætte igen. Men min ene nabo er kattehader, så det vil jeg ikke gøre mod dem. Og min have er ikke mere kattesikret.
    Så hellere ingen lille varm kat i min seng.


  • #511   31. jan 2023 Anni, du må få haven sikret. smiley

  • #512   31. jan 2023 Isabelle, hvor er det dejlige nyheder smiley

  • #514   31. jan 2023 Jeg stod op til dette smukke syn i dag. smiley

    Jeg har en dobbelt-aftale på hospitalet i dag ift min udredning for sclerose. Synes egentlig ikke jeg har lyst.


    profilbillede
  • #515   31. jan 2023 Anni, jeg kan sagtens følge dig. Jeg kan ikke lade være med at sidde og kigge på hunde, men jeg ved godt at det på ingen måder er realistisk.

    Isabelle, hvor er det en dejlig nyhed smiley

    Yorkiebanden, pøj pøj i dag.


  • #517   31. jan 2023 Hmmm - kender I det, når man lige skal have en maler ud, for at give tilbud på at male huset udvendigt...
    Når maleren så mener, at der nok lige er et par afskalninger i murværket, som man bør have en murer ind over - og at det nok vil være en fordel, at få en tømrer til at skifte nogle af vindskederne, inden maling.
    Og man så ender ud med et tilbud af så massiv en størrelse, at man begynder at overveje, om der mon ikke findes fonde, hvor man kan søge om midler til at vedligholde ældgamle bindingsværks-huse smiley smiley


  • #518   31. jan 2023 pøj pøj Yorkie ..

    @Anni .. kan det ikke være en inde kat ? Jeg kan som den eneste i familie godt lide katte, så får aldrig kat, men jeg er så lige ved og næsten når jeg læser om alle de stakkels katte der sidder på Dyreværnet ..
    Følger dyreværnet på Instagram og der forleden var den sødeste hankat på 6 år der skulle have en forever hjem, han var vidst lidt egen men kælen ... måske netop en kat der var et match til en der ikke har en hus fuld af unger og en dag der er spækket med alt muligt andet ...


  • #519   31. jan 2023 Hanne, jeg kan ikke have en kat som aldrig kommer ud af huset, da jeg har alle døre og vinduer op 24/7 om sommeren.

  • #520   31. jan 2023 Jeg vandt endelig!
    Da min skulder gik af led for flere måneder siden, fik jeg blandt andet en fraktur i skulderen. I min ulykkesforsikring er der også en brud-forsikring, så man kan få en straksudbetaling ved brud. Jeg sendte MR scanningsresultaterne videre til forsikringsselskabet, og forventede faktisk, at den lå lige til højrebenet, for der står klart og tydeligt, at der var en fraktur. Desværre rendte jeg ind i en skrankepave, der ville undgå at skulle give erstatning. Hun påstod, at deres lægekonsulent sagde, at der ikke var et brud, selvom det jo stod sort på hvidt i papirerne fra scanningen.
    Jeg måtte meddele hende, at hvis de fastholdt denne påstand, så røg sagen direkte til ankenævnet for forsikring. Hun forhalede så sagen yderligere i over en måned, men i dag fik jeg så mail om, at "deres lægekonsulenter havde gennemgået sagen igen, og fundet at jeg havde et brud i skulderen". Godt nok utroligt de laver sådan et nummer, men mon ikke det får mange til at bakke ud.


  • #522   31. jan 2023 tillykke Rikke ... det er så utroligt hvad de nogle gange vil være bekendt .. hørte i morges at mange forsikringsselskaber grundet inflationen sætter præmierne op med mlm 5-15%, dette til trods for historisk udbytte til aktionærer, samt bonusser i ledelserne ..

    og der er jo ingen der tror på de præmier nedsættes igen når inflationen falder ... det har alle dage været en "ulden" branche ..


  • #523   31. jan 2023 Tillykke Rikke smiley


  • #524   31. jan 2023 Yorkie, håber at det gik godt på hospitalet

  • #525   31. jan 2023 Tillykke Rikke! Og egentlig skørt at man føler at man har vundet, når det jo for pokker er en ret - og noget du har betalt til i mange, mange år. Men dejligt at du får en plaster på såret. Hvordan går det med skulderen i dag?

  • #526   31. jan 2023 Tak skal I have smiley

    Hanne - Faktisk er vores meget lokale forsikringsselskab et af de selskaber, der fra tid til anden nedsætter præmien, når de har stort overskud. Forsikringer er en forretning lige som ethvert andet firma, så at de tjener penge - også til aktionærer- har jeg ingen problemer med. Jeg bliver bare ekstremt gal, når de forsøger at tage røven på mig.

    A - Præcis! Det er tåbeligt man skal føle det som en sejr, at få en erstatning, man egentlig har krav på. Selvfølgelig er det dejligt at få et økonomisk plaster på såret, men faktisk var den største sejr, at skrankepaven måtte bøje nakken, for hun var godt nok temmelig spids.
    Skulderen ....tja, jeg er faktisk meget i tvivl om, hvordan det skal ende. Jeg har nu gået hos ergoterapeut i 3 måneder til intensive behandlinger og træning flere gange ugentligt. Der nåede så også at gå betændelse i ledkapslen oveni alle de andre skader, så ortopædkirurgen har endnu ikke kunnet vurdere, om der kan opereres. Skulderen virker ustabil, og knoglerne skurrer ind imellem mod hinanden, når jeg bruger den.
    D. 21. feb. kommer ortopædkirurgen herover igen, så må jeg se, hvad han siger smiley


  • #527   31. jan 2023 Åh Rikke, jeg håber den kan blive god igen! Nok er det irriterende at have ondt i et ben, men en arm må være SÅ frustrerende smiley



  • #528   31. jan 2023 øv Rikke ... jeg har en belastningsskade i højre arm, har haft den godt en uge og er ved at blive vanvittig, og den er endda blevet bedre og bedre .... håber du får hjælp ..

    @ Anni ... hvad med et andet pelsdyr .... kanin, eller hamster ..


  • #529   31. jan 2023 Nu er det jo ikke fordi, jeg vil udstille mine piger..... smiley
    Den sorte er ekspert i at sidde og sove.


    profilbillede
  • #530   31. jan 2023 Hera skal muligvis opereres for Patella luxation. Det er lidt noget pis, også fordi forsikringen ikke dækker. smiley

  • #531   1. feb 2023 Hanne, kaniner og gnavere siger mig ikke rigtig noget. smiley
    Og sådan en hamster er svært at holde i arm når man er kommet i seng. smiley
    Jeg ville ellers passe godt sammen med en hamster, jeg er jo natteravn lige som hamstere. smiley


  • #532   1. feb 2023 Øv Anne Julie, når forsikringen ikke dækker, så er det forhåbentlig kun et ben.

  • #533   1. feb 2023 Ja, det er kun et ben.

  • #534   1. feb 2023 Er det pga. racen, forsikringen ikke dækker?

  • #535   1. feb 2023 De anser det som værende en arvelig sygdom, og derfor dækker de ikke. De sagde ikke noget om det var pga racen.

  • #536   1. feb 2023 #535

    Der er nogle racer, hvor forsikringer ikke dækker specifikke ting .. Schæferhunden er en af dem faktisk, ret beskæmmende at tænke på, synes jeg.


  • #537   1. feb 2023 Ja, de fleste selskaber dækker ikke kejsersnit hos bulldogs fx. Hvilket givet god mening, særligt når nu en del bulldogfolk, synes at planlagte kejsersnit er vejen frem...*forarget emoji der ruller øjne*.

  • #538   1. feb 2023 Hvilken forsikring har du?
    Min forsikring dækker hvis hunden er over 2 år.
    Jo jo....de ville da gerne slippe, men min hund var gået igennem PL test rent flere gange, og der var endda registreret PL 0/0 hos DKK, så den slap de ikke for at betale. Det var grundet en skade og ikke noget, der kunne peges hen på arvelighed.


  • #539   1. feb 2023 Hos agria er pl dækket, i alt fald på löwchen smiley

  • #541   1. feb 2023 Mange gode tanker i jeres retning.

    Dejligt, at Maise ikke blev alt for forskrækket.


  • #543   1. feb 2023 En masse varme tanker og kram jeres vej Isabelle

  • #544   1. feb 2023 Øv Isabelle, det er jo ikke sådan det skal gå.
    Håber snart at familien snart kan smile igen


  • #545   1. feb 2023 Øv Isabelle, jeg håber tingene snart ser lysere ud.

  • #546   1. feb 2023 Puha, Isabelle, sender varme tanker til jer smiley

  • #548   1. feb 2023 Nej da smiley Nu må det altså snart vende for jer!

  • #549   1. feb 2023 Har ikke helt fulgt med, Isabelle - men det lyder ikke ret godt, så en masse varme tanker herfra

  • #550   1. feb 2023 Åh Isabelle - alle de bedste tanker og ønsker til dig og familien.

  • #551   1. feb 2023 for hulen, Isabelle hvor er den lille familie, og dermed jer alle altså hårdt ramt..

    Hvad skal han scannes for ...


  • #553   1. feb 2023 For fanden da !!!

    Jeg skulle file Esh´s kløer ... de er ret lange og vokser vildt .. og blev åbenbart lidt ivrig ..

    Her inden jeg skulle køre lavede jeg lidt fvf, og noget gø foran mig, altså inde i stuen ... det gik VIRKELIG godt og jeg var glad. Ihvertfald indtil jeg fik set på vores stuegulv som var fuld af blodpletter over det hele. Kig på Esh afslørede, at jeg har filet for langt i den ene klo, så den er åben og var den, der havde smidt alle blodplettene smiley

    Jeg går over til guldfisk - de MÅ være nemmere at passe smiley


  • #554   1. feb 2023 Isabelle - Hvor er det urimeligt for den lille familie. Håber snart de får lidt medgang og ro smiley



  • #555   1. feb 2023 Martine, jeg klipper cirka hver anden gang Ellies klør for tæt, så det ligner et slagtehus smiley Hun ikke så meget som blinker med øjnene, når det sker smiley





  • #556   1. feb 2023 Min kittekat er jo den smukkeste, lille kittekat i verden smiley Hun er også ret meget en diva, og får hun billig kattemad, får hun tyndskid. Så hun får selvfølgelig ikke billig kattemad. Undtagen når hun begår indbrud i naboens lade og æder naboens kattes mad. Og så rammer karma i form af tyndskid. Og hænger i divaens lange, fine, røde røvpels smiley

  • #557   1. feb 2023 #555

    Jeg har aldrig oplevet, at nogen af mine hunde har reageret på at blive klippet / filet for langt .. og det er ovenikøbet ikke seje schæfere, men kun små søde maller smiley

    - katte er RØVklamme, og jeg kommer aldrig til at ha sådan en indendørs smiley


  • #558   1. feb 2023 Og så er det endda små søde HAN-maller smiley

    Min første hund, en schæferblanding (han) blev halt på sine ældre dage. Tog til dyrlæge, og dyrlægen mærkede på det dårlige ben. Hunden skreg og skabte sig, som om benet blev skåret af uden bedøvelse. Dyrlægen undersøgte det raske ben - samme resultat - dyret SKREG smiley Dyrlægen holdt 5 minutters pause, prøvede igen, og der var ingenting smiley Han var en seriøs dramaqueen smiley


  • #559   2. feb 2023 #558

    Elsker hunde, der ter sig på den måde smiley
    Rick var præcis på samme måde - man fik ind imellem et chok, hvis man liiige skulle tjekke noget på ham. Han skreg også op som en gris smiley


  • #560   2. feb 2023 Så er det lige blevet vedtaget i EU, at der må komme insekt el i vores fødevarer. smiley

  • #561   2. feb 2023 Insekt el? smiley

  • #562   2. feb 2023 Tror Anni har glemt et M.


  • #563   2. feb 2023 der er en video på instagram af en stor hund (måske en rottweiler, kan ikke helt huske) ejer løfter det ene forben og nærmer negleklipperen til poten, hunden dejser om ... den er seriøst sjov ..

    Insekt mel, spørger måske dumt, men er det dumt ? Tænker hvis fx klassisk mel kan erstattes af andet kunne det fx hjælpe mange gluten allergikere eller er jeg helt galt afmarcheret ?


  • #564   2. feb 2023 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #565   2. feb 2023 #563

    Mange tænker ikke over det, men hvis man fx har skaldyrsallergi, er det ret sikkert, at man reagerer på insekter og insektmel.

    Hvis man har glutenallergi, findes der mange alternativer.
    Jeg forestiller mig, at insektmel mere vil være en form for køderstatning, men måske tager jeg fejl.


  • #566   2. feb 2023 der er en video på instagram af en stor hund (måske en rottweiler, kan ikke helt huske) ejer løfter det ene forben og nærmer negleklipperen til poten, hunden dejser om ... den er seriøst sjov ..

    Den har jeg godt set - den tager helt sikkert prisen for årets dramaqueen smiley smiley smiley smiley smiley


  • #568   2. feb 2023 Insektmel er vel fint nok, men tanken om at der er græshopper og melorme i mit rugbrød tiltaler mig overhovedet ikke, tværtimod, så giver det mig nærmest kvalme

  • #569   2. feb 2023 Altså, insektmel (og insekt el :D) kommer jo aldrig til at erstatte mel (altså hvede, rug, havre og byg). Det bliver vel et proteintilskud i kød, eller et alternativ til animalsk protein. At det hedder mel, er jo bare fordi det er tørret og malet, ikke fordi det skal bruges i brød og bagværk smiley

  • #570   2. feb 2023 tror sagtens jeg kunne vænne mig til det i mel form ... i helkrop derimod smiley

    @ Nittib ... jep det er den smiley smiley


  • #571   2. feb 2023 Så fik jeg købt en sele i den rigtige størrelse til Katten..

    Den skulle selvfølgelig indvies smiley


    profilbillede
  • #572   2. feb 2023 @ Anni .. har lige set den sødeste video fra Dyreværnet på instagram, en indekat der hedder Mimi er 7 år og søger ejer .. hun er desværre i Rødovre .. men hvor ser hun sød ud

    https://dyrevaernet.dk/dyr/?id=f02603fed2e945deb7a505821f187467



  • #573   2. feb 2023 Jeg kan køre min kat ned til dig i aften, Anni! Hun er en glimrende musejæger - så glimrende, at hun i dag kom ind med en levende mus, imens jeg sad i onlinemøde med adoptionsnetværket i 6-by samarbejdet smiley

    Og hvem endte med at fange musen? MIG smiley Og satte den stakkels, lille traumatiserede mus ud i haven (godt nok var den kun blevet fanget af en kat, sluppet fri igen, jagtet af 2 hunde, en kat og et menneske - godt ingen gav den sele på smiley )

    Så pt er møgkatten billigt til salg smiley


  • #574   2. feb 2023 #573
    Huskede du at slukke for lyd og billede, mens du fangede musen smiley

    Jeg sad på et tidspunkt i et onlinemøde, da chaufføren, der skulle hente min mand, ringede på.
    Jeg slukkede for lyden, men glemte billedet.
    Min stumfilm, hvor jeg fægtede med arme og ben, mens jeg prøvede at overbevise min mand om, at han SKULLE med, resulterede i vild begejstring og klapsalver fra de andre mødedeltagere smiley

    Hvornår har du tænkt dig at aflive den stakkels traumatiserende mus?


  • #575   2. feb 2023 Jeg slukkede for lyden og kameraet, men de nåede lige at få “NEJFORHELVEDEDINSATANSPISKATSLIPDENMUS” smiley

    Musen blev sat ud i haven. Den var lille bitte smiley Idiotdyrene stod stadig og lurede under lænestolen de næste 20 minutter smiley


  • #576   2. feb 2023 Hanne, hvis jeg skal have kat igen, hvilket jeg ikke skal, så bliver det Exotic Shorthair eller Devon Rex.

  • #577   2. feb 2023 Anne, inden du kommer med piskatten, bliver du nød til at komme en weekend og kattesikre min have, og husk at tage den store tegnebog med, for det bliver ret dyrt.
    Når du er færdig er piskatten med mus velkommen.
    Mus er så søde.


  • #578   3. feb 2023 jeg får bare ondt af de dyr der på internat ... og den kat så virkelig sød ud .. der sidder også en Jack Russell han hvalp på 14 uger, mit hjerte bløder sådan en ung frisk hvalp der skulle være i gang med at knytte sig til og drive den nye familie til "vanvid" ... orkede jeg bare en så energisk race smiley smiley

  • #579   3. feb 2023 Hanne, jeg har det lige som dig, men l de fleste rikfælde har de det vist bedre på internat end hos de ejere de kommer fra.
    Tror speciel, at den JR hvalp på 14 uger har det bedre på internat, for den har garanteret ikke haft et super liv, når den allerede ryger på internat med 14 uger.
    Jeg er næsten stoppet med at se hvad der sidder på internat, for der er så mange hunde, som kunne være interessant for mig, og ind i mellem så må jeg virkelig tage mig sammen for ikke at hente en.


  • #580   3. feb 2023 Har totalt optur - nåede 7km´s skovtur her midt på dagen, og havde kun fornøjelsen af, at bliver overrasket af to regnbyger undervejs smiley
    Gooood weekend smiley


  • #581   3. feb 2023 @ Anni ... der står den er kommet der grundet allergi i familien, undrer mig så over den ikke er kommet tilbage til opdrætter ...

  • #582   3. feb 2023 Hanne, hvilket af internaterne sidder den JRT på?

  • #583   3. feb 2023 smiley smiley

    profilbillede
  • #584   3. feb 2023 Ja Hanne. en ting er hvad der står, en anden er om det er rigtig.
    Allergi er jo en meget brugt undskyldning når man skal af med hunden.
    Og så kan jeg da slet ikke forstå at opdrætteren ikke tager si 14 uger gamle hvalp retur.


  • #586   3. feb 2023 Tak Bodil smiley Jeg har sendt ham til en kollega, som nok godt kunne finde på at se ham lidt nærmere an smiley

  • #587   3. feb 2023 Bodil var hurtigere smiley ... fedt Anne man under så ung en hund en god chance ... ikke man ikke under alle dyrene det smiley

  • #588   3. feb 2023 Ej så kigger man, og læser om Milo smiley Så blev man jo lige skruk igen

  • #589   3. feb 2023 @ Staff ... han lyder godt nok også sød, og nem ...

  • #590   3. feb 2023 Ja det må man sige. Men den går desværre ikke smiley

  • #591   3. feb 2023 Hvis/når jeg en gang skal have hund igen så vil jeg ønske der kommer en tæve i alderen 2-4 år med den beskrivelse på et internat,så er jeg på ..
    Jeg er sikker på jeg ikke kan holde til at have hvalp igen, og dermed ikke være det bekendt overfor hunden, men vil enormt gerne have den der lige har løbet de værste narrestreger af sig og ikke har diverse mentale udfordringer, samt da der kommer børnebørn skal det også være en der kan med børn ..


  • #592   3. feb 2023 Det kan jeg sagtens følge Hanne. Jeg håber der findes en til dig derude, når den dag kommer smiley

  • #594   3. feb 2023 @ Jeanette ... en bestemt race ? sådan en som Milo kunne ikke være en mulighed ?

  • #597   3. feb 2023 @595 Isabelle ... jeg fatter heller ikke når der er SÅ mange deciderede sportskanaler at sendefladen på de gængse kanaler skal fyldes med sport ... jeg så godt nok håndbold, men det kunne jeg da have set på en sportskanal ... noget der mest kan "irritere" mig er når børneprogrammerne skal vige for sport ...

  • #598   3. feb 2023 @ Jeanette .. har du prøvet at skrive til et bredt antal opdrættere, ved der af og til fx er tæver der skal "pensioneres" tror ofte de ikke "annonceres" men kommer til nye hjem enten ved at nogle har henvendt sig eller via mund til mund metoden ..

    hvordan med fx vant til børn, katte mm ?


  • #599   3. feb 2023 Der er faktisk en del hunde som skifter hjem uden at blive annonceret smiley de sidste to jeg har omplaceret er til folk som bare har kontaktet mig for at høre om jeg havde nogle eller kendte nogen som havde;)

  • #601   3. feb 2023 et andet sted der er godt til kontakt til opdrættere er på udstillingen .. en del af dem vil gerne snakke og så kan man jo føle om der er kemi...

    Jeg håber FANDME alle de penge der åbenbart nu skal til forsvaret får følge at stramme krav til at der ryddes op i det kæmperod der er i deres måde at bruge penge på ..pg em stram kontrol ...


  • #602   3. feb 2023 Stakkels lille Nord - pis-mennesker, der ikke er deres ansvar voksent smiley smiley smiley

    Han ville godt du her - men vi har desværre ikke erfaring med racen, så deeet ..


  • #603   3. feb 2023 @ Martine go go go smiley ... du har da så meget hundeindsigt at det opvejer at du ikke har erfaring med lige den race ... smiley smiley

  • #604   3. feb 2023 #603

    Helt enig .. mit indlæg var delvis at jeg er fan af den race og får det sådan "hit med Nord, NU !!!"

    - delvis, at den formulering er åndssvag ! Hvad nu hvis man har haft tysk jagtterrier hele livet, så kan man ikke komme i betragtning ? Det er jo faktisk det, der står smiley


  • #605   3. feb 2023 Det er tit et problem på internaterne, de udstikker fuldstændig fjollede betingelser, fx hunden skal i kattefrit hjem, hunden skal være eneste dyr, at man kender lige den race m.m, det handler vel om at finde det hjem hvor man kan og vil arbejde med de problemer hunden har og har evnerne til at løse dem.

  • #606   3. feb 2023 Det er en fjollet betingelse.

    Jeg der har haft westies, australsk terrier og yorkies ville så heller ikke komme i betragtning.

    Ikke at det overhovedet ville blive aktuelt, men at påstå at man ikke er erfaren nok til at adoptere ham, fordi man ikke har haft racen før...

    Der burde de se på, hvad man har af erfaring med forskellige racer og hvad man kan tilbyde den pågældende hund.

    - Og det gælder uanset hvilken race eller blanding de skal formidle.


  • #607   3. feb 2023 MARTINE ... jeg hepper og hujer ... smiley smiley

    han er da noget så charmerende og KUN 14 uger ...


  • #608   3. feb 2023 Mon ikke det er for at sortere “jeg vil have en nuttet hvalp”-typerne fra?

    Jeg er ret sikker på at de ikke ville tøve et sekund med at sende ham med dig hjem, Martine.Kolding er kun 2 broer væk, så afsted med dig smiley


  • #609   3. feb 2023 Måske jeg er tungnem, men hvad er det for en hund I snakker om?

  • #611   3. feb 2023 Tak. smiley

  • #612   3. feb 2023 Janni, nu du er igang, så er der en schæfer ved dyreværnet og en schæfer ved dyrenes beskyttelse smiley

  • #613   3. feb 2023 Jeg har vist rigeligt med 5. smiley smiley

  • #614   3. feb 2023 5? Hvem er de sidste 2? Hundeprut, Rita og Enya?

  • #615   3. feb 2023 Naaa ... vi har 4 hanner, der ikke kan gå sammen, så jeg står ikke lige og mangler nr 5 smiley

    Men der kommer en dag en lille terrier ind i mit liv igen - om det blir jrt, australsk, fox ved jeg ikke .. norwich´en er også sød smiley


  • #616   3. feb 2023 Norwich er så kæk at se på.
    Jeg har kun kendt én, men den var gammel og overvægtig (så den var hæmmet af det), så hvordan de reelt er, ved jeg ikke.


  • #617   3. feb 2023 Yorkie -

    Min gamle opdrætter havde dem - godt nok mange år siden - men de beskrev dem som ret hidsige, og det er jo lige mig smiley

    Hvordan de er idag ved jeg ikke?
    Vores australske terrier fra da jeg var barn / ung, var jo helt anderledes end den beskrivelse der er af dem idag smiley


  • #618   3. feb 2023 Jeg fik i sin tid australsk fordi jeg efter opvækst med schæfere (fra jeg var 0 til 21 år), trængte til luftforandring.
    I en bog havde jeg, som ung teenager, læst om aussien, som værende et hidsigt bæst og det var blevet min haderace igennem mange år.
    Jeg fik muligheden for at få en ... og det var den nemmeste og mildeste hund nogensinde.
    Han var så fantastisk! Ham savner jeg og jeg tror ikke jeg får aussie igen , for de vil ikke kunne leve op til mine forventninger, selvom jeg godt ved at der er forskel på individer.


  • #619   3. feb 2023 Vores australier havde tons af selvtillid, var hidsig, giga ego, enormt selvstændig .. han var min første træningshund og jeg kan huske, at jeg trænede ham da jeg var en 13-14 år. Han kunne dæk, sit, stå på afstand ved håndsignaler .. det var der ret mange der var MEGET imponeret af .. mest dem, der kendte ham smiley

  • #620   18. mar 2023 Når nu 6 og 7 er slettet, så nipper vi da nummer 5. Godt nytår. smiley

    profilbillede
  • #621   18. mar 2023 Ja lad os da provokere for at provokere, fremfor bare at lave en ny tråd der handler om katte , total logisk eller noget .

  • #622   18. mar 2023 Ved du hvad Susanne, det er fandme ikke ok det der!

  • #623   18. mar 2023 Velkommen på filter, Susanne smiley

  • #624   18. mar 2023 Hvad skete der lige der...?

  • #625   18. mar 2023 tror bare ikke Anne så anden mulighed .. enten måtte der sættes filter, ellers endte det med den tråd OGSÅ skulle slettes og andre folk er trætte af trådene slettes,

Kommentér på:
Godt nytår - løs snak 5

Annonce