{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde til omplacering
  • #1   19. mar 2023 Det er desværre i den alder hvor de er lidt "ustyrlige" og så har den ene og den anden pludselig allergi eller sådan noget smiley

  • #2   19. mar 2023 Jeg kan godt forstå det. Ellie er knap 10 måneder, og hende truer jeg jævnligt med at omplacere smiley

  • #3   19. mar 2023 @ About... enig, jeg har været så dum at følge Dyreværnet på instagram, og også en side der hedder ; nyt.hunde.hjem .... det er virkelig dumt, man vil jo helst redde dem alle ..

    en af de sidste jeg så var en boxer hvalp på 4 måneder ... grunden var at ejer havde barn på 2 år og nu var gravid igen og så var tiden ikke længere til hvalpen .. for helvede ... ja undskyld han kan jo højst have været der i 2 måneder, er det da helt umulig at tænke sig om hvad man gerne vil med fx børn inden man køber hvalp ... og finde ud af om man kan rumme det ... ja der er sikkert mange gode forklaringer .. men jeg fatter det ikke


  • #6   20. mar 2023 Den med allergi kender jeg godt. Ustyrlig jagthund, der konstant stak af hjemmefra, deres lille søn fik søreme allergi overfor hund, men åbenbart kun overfor jagthund der stikker af fordi den ikke aktiveres korrekt, for kort efter havde de hund igen, en lille grim blanding , ikke at blanding er grimme, men den her var altså grim

  • #7   20. mar 2023 Det er SÅ ærgerligt, når man ikke sætter sig ind i hvad man køber og er realistisk omkring hvad man kan tilbyde.


    Min veninde har købt en malamute. Skrev til sælger om morgenen, hentede ham om eftermiddagen. Læste op på racen i bilen derned...... hun fortalte mig først om det, da hun sad med han på vej hjem..
    Hun døjer med sin krop og er i udredning. Kan ofte ikke gå eller bevæge sig pga smerter, men mener helt sikkert at hun kan magte ham


  • #8   20. mar 2023 Julia
    Ej det er trist læsning smiley hun kommer jo ikke til at kunne aktivere sådan en hund ordentligt.

    Sælger burde også have et lods i måsen, at sælge sin hvalp til dette liv smiley det lugter langt væk af hurtige penge, så pyt med at ny ejer har dage hvor hun slet ikke kan gå.

    Måske din veninde havde haft bedre af en lille voksen hund, hvis hun skal have hund


  • #9   20. mar 2023 Det er jo så typisk i vores køb og smid væk kultur.
    Vi havde et ungt par boende overfor os med to små børn, de nåede igennem tre hvalpe, der alle blev videreformidlet som teenagere fordi de "ikke passede ind i familiens behov".(ejers ord overfor os)
    Tror fanden, alle tre var mega aktive blandinger, i ved jagthunderacer, huskymix etc. og kom ikke udenfor husets lille have - hvalpe som man desværre kan få billigt på den blå avis.
    De flyttede heldigvis, det var så trist at overvære, og de var fuldstændig udenfor pædagogisk rækkevidde.
    Hvad de angav som omplaceringsgrund overfor dem der overtog hundene aner jeg ikke, men med den baggrund for hundeholdet tænker jeg ikke, at det var det, der bekymrede dem mest.


  • #14   20. mar 2023 Salla,
    Det er simpelthen SÅ ærgerligt! Hun er slet ikke hundemenneske, så ved ærlig talt ikke hvad hun tænker på. Prøver så vidt muligt at guide hende og har overtalt hende til at starte på hvalpehold.
    Han har allerede væltet hendes datter og rusket hende i håret. Men han er jo meget sød, som hun siger.. Hun er overbevidst om at han kun kommer til at veje max 40 kg.


  • #16   20. mar 2023 John
    Jeg tror, at du har overset den enestående mulighed, at man kan tigge sig til en ekstra skilling - altså, når man ikke ejer skam i livet.


  • #17   20. mar 2023 Malamute til en der ikke kan være aktiv med den; jamen det skal da nok blive en stor success smiley


  • #18   20. mar 2023 Isabelle eller måske lade dyrlægen videreformidle til en anden ejer, der vil stå for betalingen.

    Det har vi gjort, da en tidligere ejere ikke kunne/ville betale for en operation - vores dyrlæge tilbød os hunden imod, at vi "slog halv skade" og så fik vi en dejlig hundepige. Mange dyrlæger har gamle kendte kunder, som de sagtens kan finde ud af at videreformidle til eller via.


  • #19   20. mar 2023 det med dyrlæge regningen kan jeg også godt forstå, man kan forsikre til noget dækning men ikke alt ...
    vi har forsikring og den har da tjent sig ind, men fx tænder dækker den ikke, og Ipsen har lige fået tandrensning og eftersyn der desværre så betyder hun nu skal have fjernet en del tænder, det vidste vi så ikke for 11½ år siden ...

    men uanset så har man fandme en pligt til at gennemtænke tingene så langt man kan ..


  • #20   20. mar 2023 Den findes heller ingen regler, som siger, at man skal bruge hele lønnen hver måned. Et kækt bud kunne være opsparing.
    https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=opsparing


  • #21   20. mar 2023 Der er også en del dyrlæger, hvor man betaler et fast beløb om måneden, som så kan bruges til regningerne.

  • #22   20. mar 2023 Isabelle, ja hendes ord smiley
    Jeg synes jo 40 kg er meget, men mine hunde vejer jo kun 5 og 2,5 kg smiley

    Han er helt sikkert en drømme race for hende, men hun burde have været realistisk omkring, hvad hun kan tilbyde og ikke hvad hun drømmer om at kunne tilbyd ham


  • #23   20. mar 2023 Lige så forarget jeg er over at folk køber hunde(eller andre dyr for den sags skyld) uden at tænke det igennem, ligeså forarget er jeg over dem som laver et eller flere kuld hvalpe og bare sælger dem til den den første og bedste og er fuldstændig ligeglad med hvor hvalpen ender og hvilket liv den får.

Kommentér på:
Hunde til omplacering

Annonce