{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tråden om bøger
  • #1   26. jan 2024 Jeg har igennem efteråret hørt alle Chris Carters bøger, og elsker hans måde at skrive på. De kan klart anbefales smiley

Så vendte jeg tilbage til en af mine absolutte yndlingsbøger, som jeg nu har været igennem 3 gange - "En historie om hr. Roos" af Håkan Nesser. Der er en helt særlig stemning i bogen, og jeg glæder mig allerede til jeg kan læse den igen smiley

Jeg prøvede at gå igang med Camilla Grebe, og fik hørt den første. Bogen er ok-ish, og jeg gik i gang med næste bog af forfatteren. Oplæseren er Julie Berthelsen, og dét var dødsstødet. Pigebarnet kan jo ikke tale dansk smiley Havde forfatteren været helt blændende, havde jeg måske overlevet oplæseren eller havde købt bøgerne i fysisk form.

Nu har jeg så, efter anbefaling fra Karina (og møghundene) kastet mig over Anna Grue, og er startet med Anne-Maj serien, og jeg elsker det smiley Jeg er ikke nået så langt, at jeg har en holdning til handlingen, men beskrivelsen af hovedpersonen er så sjov og levende, at jeg sidder og griner højt, når jeg hører den smiley

Kom gerne med anbefalinger i samme dur - krimier med et tvist smiley

• #2   26. jan 2024 Den sidste bog jeg hørte var " Det blinde øje" af Mathilde Walter Clark. Den handler om mink og er vældig god.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 539
    #3   26. jan 2024 Man går næsten generelt ikke galt i byen af danske krimiforfattere læst op af Ghita Lehrmann.
    Louise Rick serien fra Sara Blædel er også udmærket. Den skaldede detektiv serie fra Anna Grue også og Anne Maj er fantastisk hyggelig.
    Inger Gammelgaard Madsen er også fine krimier. Jeg er igang med Lotte Petri og hendes bøger om Retsantropologen Josefine, som også er fin underholdning.
    Men ingen slår Chris Carter som bare er feeeed..

• #5   26. jan 2024 Ghita Lehrmann er en fantastisk oplæser smiley

Jeg hørte Eksperimentet af Dean Koontz for et års tid siden, og den er indlæst af Lars Lippert, som er SÅ behagelig at lytte til.

Lotte Petri og Inger Gammelgaard kommer på listen smiley

• #6   26. jan 2024 Hmmm øv.
    Camilla Grebe er ellers også på min liste, men jeg tror, jeg springer dem over smiley

• #7   26. jan 2024 Karina, jeg synes den første, som jeg nåede igennem, var svær at holde fokus på. Da den var slut, kunne jeg egentlig godt lide den, men da jeg var i den, syntes jeg den var liiiidt kedsommelig. Men da slutningen bandt en ok sløjfe, tænkte jeg at jeg ville give næste bog i rækken et forsøg, men så kom Julie Berthelsen med sine "spøvelser", og jeg fik et hysterisk anfand smiley

• #8   26. jan 2024 Jeg ELSKER den kære Jussi Adler-Olsens Afdeling Q. Bøgerne er sååå fantastisk godt skrevet - og måden de er skrevet på, er så god. Kan helt klart anbefales!

Et rigtig godt tip, er dog at lade være med at se filmene. Man bliver en smule småsur smiley

• #9   26. jan 2024 Michael Katz Krefeld - serien med Ravn og serien med Cecilie Mars kan anbefales.
    Bedste oplæser: Thomas Guldstad.

Matthew Arlidge - serien med Helen Grace. Serien starter med Okker Gokker.

Dog slår INTET Chris Carter! Elsker hans serie med Robert Hunter smiley Hørte den første for en del år siden og blev fanget fra start. Har været nærmest misundelig, når jeg har læst, at flere af jer var i gang med serien. Tænk at have de bøger i vente, var mine eneste tanker smiley smiley smiley

• #10   26. jan 2024 er med på alle i nævner, dog synes jeg Anna Grue er bedst til den Skaldede Detektiv, Anne Maj er jeg kun kommet til først bog og den faldt jeg ikke for ..

Har læst næsten alle C Carter, men gik lidt død til sidst så holder pause ..

Har læst Hængedynd serien af Allan Erik Mortensen de er ret hyggelige, er nu i
    gang med Jon serien af ham ...

og så vil jeg til stadighed sige de bedste bøger jeg nogensinde har læst er trilogien om verdenshistorien der starter med 1. verdenskrig og slutter med Murens fald og hvor man følger (så vidt jeg husker) 5 familier, fra hhv England, Tyskland, Rusland og USA... fiktion spækket med historiske fakta .. de er så godt skrevet af Ken Follett..
    Desuden hans bog "ALDRIG" den udkom før Rusland invaderede Ukraine, og når man læser den så sidder man og tænker what kan det gå så galt bare fordi den ene gerning skal hævnens med en anden og når storpolitiske signaler betyder mere end verdens fred .. og ja det kan åbenbart gå så galt .. den er skræmmende læsning

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#11   27. jan 2024 Katrine Engberg kan også anbefales. Kørner og Werner serien er bedst i min optik.
    Dennis Jürgensens Roland Triel serie er også gode.

• #12   28. jan 2024 Kastanjemandwn af Søren Svejstrup kan også anbefales..
    Og så synes jeg ret godt om Lars Keplar og det samme synes jeg om Camilla Läckbergs serie med Erika Falk.
    Jeg har lige læst nogle stykker af Vivecca Sten, og skal nu igang med Mickael Katz Krefeldt's serie med Ravn, har læst den første.

Synes, at det er synd, at der ikke kommer flere fra Jussi ned afdeling Q.

Jeg skal ikke høre bøgerne. Det ender altid med at jeg mister koncentrationen og begynder at tænke på alt muligt andet, det ender nærmest i tænkemåder.
    Min giv mig en fysisk bog i hånden, så kan jeg blive ret opslugte.

• #13   28. jan 2024 @ Anni, jeg har det lige sådan ... på en måde "desværre" så er jeg stoppet med at købe bøgerne da det blev væsentligt dyrere end et Mofibo abonnement, men så læser jeg på I pad, og det trætter altså øjnene noget mere end en rigtig bog ...

Har også læst Kastanjemanden som var god, gad vide om han ikke har lavet flere

• #14   28. jan 2024 Hanne, jeg tror ikke, at Svejstrup har skrevet flere. Det er i hvermand ikke lykkedes mig at finde flere.

Jeg køber ikke ret mange bøger som nye, men støvsuger genbrugsbutikker og annoncer på nettet, samt at jeg bytter med naboen.

• #15   28. jan 2024 Hanne du kan jo også låne bøgerne på biblioteket, hvis du gerne vil have dem fysisk smiley Det gør jeg ofte, og så ligesom Anni går i genbrug, låner af venner og familie osv.
    Ønsker mig så de bøger jeg gerne vil eje i gave.

Jeg hører heller ikke mange lydbøger, for enten kan jeg bare slet ikke med oplæseren, og resten af tiden fordi jeg ikke koncentrerer mig. Men harry potter på dansk oplæst af Jesper Christensen hører jeg om og om igen. Han er virkelig god, og så er det bare en serie jeg kan hører når jeg skal slappe af og det ikke gør så meget hvis jeg falder i søvn eller ukoncentreret. smiley

Jeg er ikke specielt vild med krimier, hvorfor aner jeg ikke, for jeg hører og ser meget true crime, men som bog har jeg bare ikke rigtig fundet lysten endnu, men måske det kommer en dag.
    Jeg læser mere ungdomsbøger. Har lige læst den første bog i serien Spektrum af Nanna Foss, den er nok til den lidt "barnlige" side for mig, men en hyggelig bog. Jeg fandt den tilfældigt i genbrug, og nu har jeg reserveret nr 2 på biblioteket. smiley

En bog der står højt på min liste over bøger jeg vil læse er A soul as cold as frost, af Jennifer Kropf. Jeg hørte starten som lydbog, og den virkede virkelig god. Jeg er bare ikke så god til at læse på engelsk, og derfor har jeg ikke taget mig sammen endnu.

• #16   28. jan 2024 Hanne - jeg køber mine bøger i genbrugsbutikker, kirppu eller gennem Facebook - der finder man faktisk rigtig mange gode, fine bøger til ingen penge. De første 8 bøger af afdeling Q har jeg købt på den måde, hvor jeg Max har givet 20kr pr bog smiley

• #17   28. jan 2024 Jeg hører både lydbøger og læser fysiske bøger smiley Nogle bøger synes jeg er svære at høre, fordi der er mange detaljer, men det kræver bare noget træning at følge med. Lydbøger hører jeg når jeg kører bil, gør rent, laver mad eller andet. Og så læser jeg fysiske bøger inden sengetid, eller når jeg bare skal slappe af.

Det ene udelukker heldigvis ikke det andet smiley

Hvis man er til selvbiografier, kan jeg på det varmeste anbefale Elton Johns “Me”/“Mig” smiley

• #18   28. jan 2024 Jeg har omkring 1 time i transport hver vej (til arbejde), så for ikke bare at høre radio, så begyndte jeg at høre lydbog. Jeg skulle vende mig til det, men nu…nu kan jeg ikke undvære det smiley

Og så kan det blive til ret mange bøger, når jeg kan høre omkring 2-21/2 time pr dag smiley

Er næsten færdig med Michael Kats Krefelds “Terminalen” - Ravn serien. Lige før den kan måle sig med Chris Carter smiley smiley En krimi efter mit hjerte smiley smiley

• #19   29. jan 2024 Anne - det er præcis det samme jeg gør. Lydbog i bilen, der gør de lange ture til noget jeg VIRKELIG elsker, og så fysiske bøger herhjemme.

Lige nu er jeg i gang med Guillaume Musso´s "Opkald fra en engel", og jeg har læst én enkelt af ham for kort tid siden.
    Han kan altså noget.. smiley
    Jeg ved ikke engang, om jeg kan putte ham ind i en bestemt genre.
    Umiddelbart er det fiktion/drama, men dem jeg har læst, har samtidig haft et krimi-element som en bærende del af handlingen, uden jeg på nogen som helst måde, ville kalde dem krimier. smiley

• #20   29. jan 2024 mit mærkelige issue er at når der kommer en ny i en serie jeg læser så vil jeg have den med det samme .. mht til bibliotek så brugte jeg det meget en gang, måske jeg skal i gang igen når jeg nu kommer på efterløn i løbet af sommeren ...

• #21   29. jan 2024 Jeg er også fan af Wilbur Schmith's Ægypten serie.
    Der er lige kommet en ny lige før jul.

Hanne, jeg har det også som dig.
    Kommer der en ny,så vil jeg gerne have den med det samme.
    Jeg har så altid en 8 - 10 uløste bøger til at ligge, og det har gjort, at jeg godt kan vente med den sidste nye.

• #22   29. jan 2024 der er også hende der Jannie der er journalist på TV2 og hendes mand ... de har også skrevet gode krimier .. og så var der for nogle år siden en bror og søster der skrev .. kan ikke huske hvad de hed ... men de var ret gode, hovedpersonen var en ældre politimand, en yngre kvinde og så mener jeg en politimand der kom fra Jylland

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#24   29. jan 2024 Jannie Pedersen og Kim Faber er det, Hanne, dem prøvede jeg af flere omgange, men der er simpelthen for mange personer med (navne) så dem måtte jeg opgive. Spændende ellers, men halvdelen af plottet fattede jeg hat af fordi jeg er dårlig til at huske navne.

• #25   30. jan 2024 Hanne er det Lotte og Søren Hammer, du tænker på, når du siger søskendepar?
    De har ihvertfald skrevet flere serier smiley

• #26   30. jan 2024 ja det er det .. de er også gode

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 138 Emner: 32 Svar: 4.420
    #27   30. jan 2024 Tak, tak og TAK, Solvej - for at nævne Harry Potter som lydbog. Jeg er blevet afhængig af lydbøger for at holde tankemylder væk i denne alt for voldsomme periode. Jeg er vild med Potter - bøger og film - så jeg tror, jeg også vil elske lydbøgerne. At Jesper Christensen er oplæser er bare en ekstra bonus smiley smiley smiley

• #28   30. jan 2024 Så skulle I prøve Harry Potter oplæst på engelsk! De kan virkelig noget og er oplæst af Stephen Fry. Hans stemme passer fantastisk godt til serien smiley

Forstår man engelsk på et “almindeligt” niveau, burde man sagtens kunne følge med i oplæsningen af de engelske bøger - husk at det er børne/ungdomsbøger og sproget derfor er herefter. Og så er hans oplæsning tydelig og nem at følge med i. Kan virkelig anbefale dem smiley

• #29   30. jan 2024 Jeg kan ikke huske om jeg har hørt dem alle på engelsk, men har i hvert fald hørt nogle af dem, og vil give helt ret i, at det også er en virkelig god oplæser smiley
    Jeg er bare bedre til dansk, når det er for at få ro i systemet. smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#30   1. feb 2024 M.W. Craven kan også anbefales hvis man er til krimier. Poe og Bradshaw er et genialt makkerpar. Bradshaw lidt som Abby i NCIS men en del mere akavet.
    Er allerede ved bog nummer 2 efter at være startet i mandags.
    Hører kun lydbog om aftenen og natten, da jeg lider en del af insomnia.

• #31   4. feb 2024 Er der andre der har læst Angelas Aske af Frankie McCourt? Jeg troede det var sådan en “alle” havde læst, men da jeg talte med en flok kolleger om bøger den anden dag, var jeg den eneste der havde læst den. Indtil videre, for nu ville alle læse den smiley

• #32   28. feb 2024 Igennem de sidste par måneder har jeg lyttet mig igennem 13 bind af "Kate Burkholder"-krimierne, og er nu i gang med nr. 14, som indtil videre er den sidste i rækken.
    Selvom jeg indimellem har været lidt irriteret over alle de gentagelser, man automatisk oplever, når man hører dem ud i et stræk, så føles det alligevel yderst vemodigt, at jeg skal "forlade" universet og personerne lige om lidt smiley

• #33   28. feb 2024 Jeg elsker Leif Davidsens bøger og Fionavar gobellinen/ fionavar tapestry af
    Guy Gavriel Kay.
    Ellers er jeg glad for krimier, bare der ikke er for meget manipulation af uskyldige og sådan noget, det kan jeg ikke rumme. Ellers er jeg glad for bøger der fortæller om andre kulturer, historiske begivenheder helst non fiktion.

• #34   28. feb 2024 Edit - det må være samme serie, som Karina henviser til i #32 smiley

Hører pt. Tvubget til tavshed af Linda Castillo. Den er første bind i krimiserien om den tidligere amish pige, der efter flere år vender hjem til sin barndoms by som politichef.

Den tegner lovende smiley

• #35   29. feb 2024 Uhhh glæd dig Linda. De er generelt ret gode!!

• #36   29. feb 2024 Linda Castillo er skrevet på min liste. smiley

• #37   29. feb 2024 @ Karina, kender godt det der med at køre lidt træt når man tager en serie i træk, sådan fik jeg det med Chris Carter, så holdt en pause, og nu mangler jeg vidst den sidste

dejligt med anbefaling, har manglet så hende der Castillo vil jeg starte på

@ Maya, hvis du er til historie så kan jeg på det VARMESTE anbefale Trilogien om verdenshistorien fra 1. verdenskrig til og med murens fald ... Det er en fiktionsserie bygget op om de 5 samme familier i verden igennem de år og så de historiske fakta der skete .... Det er på alle måder de bedste bøger jeg nogensinde har læst .. de er skrevet af Ken Follett

• #38   29. feb 2024 Åh, så kunne det da godt være, at jeg skal tage Chris Carter efter den her - og så ellers skifte mellem ham, Cara Hunters Oxford-krimier og Maurice Leblancs Lupin, som ellers er dem, der ligger som "næste" på min liste smiley

• #39   29. feb 2024 Chris Carter er en af mine favoritter

• #40   29. feb 2024 Der er efterhånden mange herinde, der har anbefalet ham, så det er nok på tide, jeg kommer i gang.
    Jeg hører kun lydbøger i bilen, men jeg skal køre MEGET de kommende dag, så mon ikke jeg får afsluttet den sidste Castillo, og får taget hul på "Krusifiks-mordene"? smiley

• #41   29. feb 2024 @Karina, kører du eller er du passager ?
    jeg ville slet ikke kunne koncentrere mig om både trafik og historie ..

• #42   29. feb 2024 Jeg kører smiley
    Men jeg kan sagtens lytte, samtidig med at jeg koncentrerer mig fuldt ud om trafikken smiley

• #43   29. feb 2024 Hanne M. Dem har jeg læst, de var super gode??
    Har også læst Jordens søjler serien.

• #44   29. feb 2024 Chris Carter er genial! Man tænker…ej nu kan det ikke blive voldsommere, og så starter man på næste og jo! Det kunne sgu godt blive voldsommere smiley smiley Ikke alle er lige gode, men jeg er stadig fan smiley

#41 Hanne - Havde intet problem med at lytte til dem. Alle er hørt i bilen smiley

#35 Karina - jeg er godt tilfreds her ca 4:30 time inde i første bog smiley Er dog ikke heeeel pjattet med oplæseren. Men kan godt abstrahere og lytte til bogen smiley

• #45   29. feb 2024 Har lige hørt Jussis 7 m2 med lås…den binder en ok sløjfe til de resterende afdeling Q bøger og afrunder serien, men det var nu ikke den bedste. Langtrukken i en stor del af bogen for at at blive lidt fesen til slut. Men nu er den hørt smiley

• #46   29. feb 2024 Jeg har endnu ikke læst den sidste bog om afdeling Q.
    Måske godt at den ender sådan lidt kedeligt, så er man ikke så skuffet over at der ikke kommer flere.
    Jeg har lige set alle filmene af afdeling Q, de blev vist på tysk tv.

Lige for tiden er jeg igang med Michael Katz Krefelds serie med Ravn. Mangler de sidste halvanden bøger.
    Dem må der gerne komme flere af.
    Modsat Hanne, så kan jeg godt lide at læse alle bøgerne af en serie lige efter hinanden.

• #47   29. feb 2024 katz Krefeld og Ravn er jeg også mega fan af ... de kommer for langsomt

• #48   2. mar 2024 Er der nogen der har læst.
    Trude Teige ?
    Er hun værd at læse ?

• #49   4. mar 2024 Ja, jeg har læst/hørt alle de 7 bind om Kajsa Corén, der indtil videre er kommet.
    Jeg er ret begejstret for dem smiley

• #50   4. mar 2024 Tak for svar

• #51   15. mar 2024 Jeg prøvede at søge på bøger, der er indlæst af Githa Lehrmann, og havnede på Inger Gammelgaard Madsens Benito-serie. Jeg er så godt nok startet med den næste-nyeste, Pigen i Brønden, men det tegner godt. Og der er 17 bøger i serien smiley

Er der nogen der har læst serien?

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#52   15. mar 2024 Oh yes. Elsker Benito serien.

• #53   15. mar 2024 ææælsker også Benito serien ...

• #54   15. mar 2024 Jeg må nok hellere prøve Benito serien.

Var i genbrug i dag og fandt to bøger af Viveca Sten som jeg endnu ikke havde læst.
    Fik også 4 Chris Cater bøger. smiley
    Ham kan jeg vældig godt lide, og desværre er der så godt som aldrig nogen af hans bøger i genbrug.

• #55   15. mar 2024 Fedt, så tror jeg at jeg starter med Benito fra den rigtige ende smiley Jeg er jo lidt begejstret over at de er Århus-lokale, men uden at det er sådan at man skal være lokalkendt for at forstå handlingen.

Anni, jeg skal bede min moster om at gemme Chris Carter, når hun har læst dem (hun plejer at smide dem på den lokale genbrug). Så skal vi nok finde ud af at få dem smidt forbi dig smiley

• #56   9. maj 2024 Nok et dumt spørgsmål, men jeg var på nettet og se på bøger.
    Der er både paperback, hardback og hæftede bøger.
    Jeg ved godt hvad paper/hard back er, men hvad er hæftede bøger ?
    Er det bare nogle sider som er hæftet sammen med hæfteklamme?

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#57   9. maj 2024 Anni, her er forklaringen

profilbillede
  • #58   9. maj 2024 Tak for svar Cookie.

• #59   19. maj 2024 Tsk tsk, nu har Podimo fundet ud af, at de ikke havde begrænsning på hvor mange timers lydbog man kan høre på deres almindelige abonnement. Det måtte jo komme smiley Så da jeg igår løb tør for de til sammen 40 timers lydbog jeg har pr. måned, måtte jeg opgradere.

Er igang med Linda Castillo-serien. TAK for anbefalingen af den smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#60   19. maj 2024 Anne ellers har bog og ide ubegrænset streaming af lydbøger til 89 kr.

• #61   19. maj 2024 Jeg takker også for anbefalingen af Linda Castillo smiley

Er pt. ved nr. 7 og godt underholdt. De er nemme at høre og fint med underholdning til og fra arbejde i den kedelige myldertrafik smiley

• #62   19. maj 2024 Cookie, jeg har Podimo, fordi jeg ELSKER Mads & A-holdet. Der var 20 timer i abonnementet. Så har jeg Saxo via min tv-streaming, også 20 timer. Det kostede 30 kr at opgradere Podimo til ubegrænset tid med lydbøger, så det var den jeg gik med smiley

Det overrasker mig alligevel lidt, at jeg allerede har nået 40 timers lytning smiley Jeg hører aldrig lydbog når jeg lufter hunde, og selvsagt ikke når jeg arbejder. Men når jeg kører bil, gør rent, slår græs osv. Eller når hovedet bare er for fuld af ting, til at jeg kan overskue at se tv. Men det er mange timer jeg får brugt med god underholdning i ørerne smiley

• #63   19. maj 2024 På E-reolen (biblioteket), kan man låne 2 e-bøger og 2 lydbøger hver måned.
    Sammen med mine 20 timer hos Saxo (mit Telmore Play), passer det meget godt.
    Jeg kunne godt læse flere bøger, men der må også godt ske lidt andet smiley

• #64   19. maj 2024 Jeg kører 30-40 min til/fra arbejde hver dag, og så kører jeg til hundetræning 3-4 gange om ugen, hvor det ene sted er 15 minutter hver vej, og de andre er mellem 30 og 45 minutter. Så bare i transport bliver det jo mange timer på en uge smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#65   19. maj 2024 Jeg hører primært lydbøger om aftenen/natten hvor jeg ikke sover. Jeg er blevet bedre til at sætte timer på så jeg ved nogenlunde hvornår jeg falder i søvn. Jeg brugte mit abonnement jeg havde før alt for hurtigt. Fik 6 mdr gratis ubegrænset hos bog og ide, og har holdt ved siden. Jeg tygger mig igennem min 1 bog om ugen af 10-12 timers varighed.
    Genial opfindelse med lydbøger og nok af dem.

• #66   19. maj 2024 Jeg deler Mofibo abonnement med min mor - vi har hver vores profil smiley

Har 45 min - 11/2 time hver vej alt efter trafik og tidspunkt, jeg kører fra arbejde, så det bliver også til lidt timer på en uge smiley

• #67   20. maj 2024 Når jeg snakker lydbøger med kolleger, er der mange der fortæller at de slet ikke kan høre lydbøger, for de kan ikke koncentrere sig om det. Jeg plejer at opfordre dem til at starte med at høre podcasts, og når de kan høre dem uden at miste fokus, så kan de begynde på lydbøger. Det er lidt pudsigt, at det er noget mange skal “lære”.

• #68   20. maj 2024 Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at lytte til lydbøger, jeg falder i søvn.
    Da jeg for mange år siden deltog i et forsøg med mindfulness, viste det sig, at jeg også faldt i søvn til det. Det sjove var, at det alligevel havde en virkning. Måske lytter man, selvom man falder i søvn.

For en del år siden begyndte jeg at læse ebøger. Jeg startede på min telefon, for jeg var lidt usikker på, om jeg mistede lysten, når jeg ikke havde en fysisk bog I hånden.
    Det fungere bare, og jeg læser fortsat på telefonen, for så har jeg altid min bog med.

• #69   20. maj 2024 jeg kan ikke finde ud af hvad mine øjne skal når jeg bare lytter ... det er fordi jeg fx ikke bryder mig om at høre noget når jeg fx går ture i skoven, eller ved vandet, der vil jeg bare gerne være i det .... måske hvis jeg gik tur kedelige steder .. og det der med at køre bil og have ørene proppet til med "noget" ja undskyld, det er ikke for at være træls, men er det overhovedet lovligt, trafiksikkert ... men måske jeg skal prøve en dag hvor jeg SKAL slappe af .. jeg trænger til det og lige nu fungerer min læsning ikke .. har også MOFIBO og er glad for det og har læst meget, men pt bliver mine øjne trætte, tørre af skærm lynhurtigt, trods jeg har prøvet utallige øjendråber .. og så har jeg en træls hovedpine ..

så måske jeg skal prøve lydbog i min nye hængestol på terrassen

• #70   20. maj 2024 Hanne, jeg hører lydbog med samme lydstyrke som jeg hører radio, så det påvirker næppe trafiksikkerheden smiley

• #71   20. maj 2024 nej måske ikke ... jeg aner det ikke ..

• #72   20. maj 2024 Hanne - Min telefon er forbundet med lydanlægget og min lydbog kommer derfor ud igennem højtalerne. Så intet anderledes end at lytte til radio - om end indholdet efter min mening er klart at foretrække ved en lydbog smiley smiley

• #73   27. maj 2024 Jeg hører kun lydbog, når jeg kører bil - og var én af dem, der som Anne nævner, skulle lære det smiley Jeg startede med Mads & Monopolet (som jeg elsker) og Sitter Podcast, og så var jeg klar til bøger. Jeg nyder virkelig mine længere ture i bil, med en god kaffe i termokruset, og skøn underholdning i højtalerne smiley

Hvis nogen af jer, skal have lidt let og underholdende (men samtidig ret livsklogt) så er jeg lige blevet færdig med Fredrik Backmans "Hvad min søn skal vide om verden". Jeg har godt nok læst den helt fysisk, men jeg kan forestille mig, at den bliver endnu bedre, hvis man får den læst højt smiley

• #74   16. jul 2024 Chris Carters nye bog: Kødets Mester lyder lovende smiley Klam på den helt rigtige måde smiley

Og ellers kan Lars Elkjærs krimi “Kannibalens spor” stærkt anbefales smiley

Begge læses op af Thomas Gulstad smiley

• #75   16. jul 2024 Jeg har ikke kunnet finde den nye fra CC på lydbog endnu smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#76   16. jul 2024 Anne, den kommer også først den 12/8 på de platforme jeg har kigget på.

• #77   16. jul 2024 Den ligger på Mofibo smiley

profilbillede
  • #78   16. jul 2024 Anne - Hvis ikke du har lyttet til Kannibalens spor endnu, så brug ventetiden på at høre den. Den er virkelig god og klam…lidt CC agtigt smiley

• #79   16. jul 2024 Tak Cookie smiley

Og fedt, Linda, jeg er altid på udkig efter nye lydbøger. Jeg er på den sidste af Amish-bøgerne, og så har jeg fundet 2 i Inger Gammelgaard Madsen, som ikke er Benito. Men eftersom jeg går på ferie på fredag, tror jeg at jeg hurtigt løber tør for bøger, så blive endelig ved med at komme med anbefalinger smiley

Jeg er i øvrigt lige blevet færdig med at læse den sidste af Jussis om Afdeling Q. Og helt modsat Anni, syntes jeg den var en af de bedre. Bortset fra den lidt selvfede slutning, men det er vel hvad man kan forvente af Jussi smiley

• #80   16. jul 2024 jeg er gået i gang med den nye Elsebeth Egholm "Budbringeren" den lover ok ...

må læse Chris Carter ved lejlighed, læste mange, nok for mange i træk gik lidt død i alle de detaljer ...

• #81   16. jul 2024 Der må være et eller andet du blander sammen Anne.
    Jeg har endnu ikke læst Jussis sidste bog om afdeling Q.

Har lige læst den tredje i serien om Cecilie Mars af Krefeldt.
    Gad vide, om der kommer flere, for den slutter godt nok uventet.
    Har også lige købt den sidste nye af Krefeldt om Ravn. Glæder mig til at læse den.

Har lige læst Kadaver Farmen af Patricia Cornvell. Sikke engang hø. Havde virkelig svært ved at komme igennem den, men jeg gav ikke.
    Jeg behøver ikke at læse flere af hende.

Vidste ikke at der var kommet en ny af Carter, den glæder jeg mig til.

• #82   16. jul 2024 hvad hedder den Annie, den Krefeldt ?

• #83   16. jul 2024 Det er nok mig, der ikke var så pjattet med Jussis sidste. Synes den var lidt fesen smiley

Lars Elkjær har skrevet to bøger, men har kun hørt den ene - Kannibalens spor. Næste hedder Sindets bedrag.

Kan også anbefale Matthew Arlidge - Hans Helen Grace serie smiley Den starter med Okker Gokker smiley

• #84   16. jul 2024 Hanne, hvilken den med Ravn eller den med Cecilie ?

• #85   16. jul 2024 cecilie

• #86   16. jul 2024 Hanne.
    Bødlerne daggry

• #87   16. jul 2024 Harlan Coben har jeg læst de fleste af, de kan anbefales..

Oxen serien af Jens Henrik Jensen

og så Jo Nesbø, både Harry Hole serien og "de andre"

Åsa Larsson er også en forfatter man ikke bliver skuffet over

• #88   31. jul 2024 Stefan Ahnhem har også skrevet nogle gode krimier.
    Jeg er næsten færdig med den sidste bog om Fabian Risk serien.
    Synd, at der ikke kommer flere.

• #89   5. aug 2024 Bare et lille tip til jer andre, der også er blevet hooked på "Kate Burkholder".
    Jeg har lige fundet ud af, at der også eksisterer en novellesamling om hende, der hedder "Den Halve Sandhed" smiley

• #90   5. aug 2024 Louise Pennys bøger om Chief Inspector Armand Gamache,kan også anbefales.

Mørkt motiv er den første bog i serien om den lidt hyggelige Armand Gamache.

• #91   1. nov 2024 Kan også anbefale Matthew Arlidge - Hans Helen Grace serie smiley Den starter med Okker Gokker

Jeg er gået igang med serien, og er ret begejstret for indholdet. Men oplæserens udtale af morder (“måååårteeeer”) ender med at give mig pip smiley

• #92   1. nov 2024 Jeg er lige gået igang med den sidste bog af Stefan Ahnhem I serien om Fabian Risk.
    Bøgerne kan varmt anbefales.

• #93   1. nov 2024 #91 Ja hun er ikke den bedste oplæser smiley Lidt en skam, for bøgerne er ret gode.

Lige pt. hører jeg “5 X” af Pascal Engman oplæst af Thomas Gulstad. Der er 5. bog i serien om Vanessa Frank, der starter med “Ildlandet”. De kan også anbefales. Man skal dog lige igennem første bog smiley

• #94   2. nov 2024 Linda, kan man evt. springe den første over i Engman-serien? smiley

• #95   2. nov 2024 Det ville man godt kunne ja. Men ville nok høre den for at få hele historien med om de forskellige personer. Det kan også bare være mig, der synes den var noget langtrukken i første halvdel af bogen smiley

Og en rettelse - der er 6 bøger i serien.

• #96   26. nov 2024 Jeg er ret sikker på, at jeg har fået Karin Slaughter anbefalet herinde- jeg startede med hendes Grant County-serie, og har hørt seks bøger i stræk.

Bog nr 6 slutter FULDSTÆNDIG UHØRT, og jeg kastede mig over både min streaming-app, det lokale bibliotek. bibliotek.dk OG Saxo, blot for at konstatere, at bind 6 kom tilbage i 2010, så alt tyder på, at der reelt ikke kommer flere???????

Jeg er overhovedet ikke tilfreds!!!!!!!!!!!! smiley smiley smiley

• #97   26. nov 2024 Sådan har jeg det med Krefeld's serie om Cecilie Mars.
    Der er jeg hellere ikke tilfreds med slutningen, og som den sidste slutter kan jeg ikke forestille mig at der kan komme flere.

• #98   26. nov 2024 Så tror jeg, at jeg springer den over. Det andet er ikke godt for mit blodtryk smiley

• #100   2. feb ja det er trist .. jeg tænker så lidt ifht hvad man har læst om hans senere år og udfordringer med at få skrevet så ville der næppe komme mange flere alligevel .. Afd Q bøgerne er jo afsluttede ..

• #101   2. feb Det stikker helt af for mig, med alle de lydbøger smiley

Senest har jeg høre Christina Lists bøger om Sara/Lucy, og de kan anbefales. Der er pt 3, og den sidste slutter på en måde så der nok kommer flere smiley

Jeg har også hørt Rune Stefanssons bøger om Jørgen Ågård, det tidligere Jehovas vidne. Den er også ok, men måske lidt flyvsk. Ville ikke være mit førstevalg, men måske skal forfatteren bare varme op smiley

Kim Faber og Janni Pedersens serie om Juncker er overraskende god. Jeg ved ikke helt hvorfor jeg synes det er overraskende at de er gode, men jeg tror at jeg havde svært ved det med at tro at et makkerskab kunne give gode bøger.

Og så havde jeg en afstikker til en erindringsbog - “En forfærdelig mand”, om rockeren der bliver bedemand. Sikke en gang pladder. Hvis man mangler noget at irriteres over, er den måske et godt valg, for man får uværgeligt lyst til at give ham en serie flade. Alt mulig respekt for folk der forlader bander, men ham her forsøger lidt for meget at tale sine “brødre” ned, og det virker bare træls og patetisk i længden.

Nu er jeg gået i gang med Lars Kepler, og håber at den fænger - elsker serier med mange bøger, så jeg kan få lov at “bo” i universet længe smiley

• #102   2. feb tak for anbefaling ... hvis det er korrekt så er Døden bærer mit navn den sidste i en trilogi ..

har du læst Katz Krefeldt ..flere bøger

Marianne Monteau flere bøger

Allan Erik Mortensen der er en del bøger om Jon Harding

• #103   2. feb Stefan Arnhem kan også anbefales.
    Der er 6 bøger i serien.
    Den første er lidt træt at gå i gang med, men de sidste fem er rigtig gode.

Er der nogen der har læst Søren Sveistrups nye bog som udkom ilige før jul ?
    Er den lige så god som Kastajemanden ?

• #104   2. feb Venter på den kommer på Mofibo

• #105   3. feb Ja, Juncker-serien er RET god!

Jeg er i gang med sidste bind af "Helen Grace" (Mathew Arlidge), som også er en anbefaling herfra. Jeg er KÆMPE-fan!! Efter det skal jeg samle op på et par serier, hvor der er kommet nye inden for de seneste uger (Robert Hunter bla.)

Christina List er også sat på listen, selvom de lyder ret barske smiley

• #106   4. feb @ Anni ... trods første udmelding 10 bøger om Q så har Jussi så åbenbart sammen med andre skrevet en mere

• #107   4. feb Hanne ok.
    Med hvem og hvad hedder den ?
    Har du et link ?

• #108   4. feb Den hedder :

Døde Sjæle Synger Ikke ..

skrevet af Jussi, Line Holm og Stine Bolther, den er vist ude i dag

• #109   4. feb Tak for svar

• #110   29. mar Jeg nåede igennem de cirka 10 bøger i Lars Keplers serie. Den første bog var lidt sær og småkedelig, men det blev bedre. Særligt Netspinderen var grum smiley

Jeg får notifikationer på Mofibo, når der kommer nyt fra Githa Lehrmann, og det kom der så for nogle dage siden. En forfatter, der hedder Heidi Amsinck. Jeg studsede lidt over at der blev sagt “oversat af”, da historien handler om en kvinde, der hedder Jensen, og foregår i København. Jeg tænkte at jeg havde hørt forkert. Nu har jeg lige startet nr. 2, og her blev det også sagt. Det viser sig, at damen bor i UK, men har boet i København i en periode, og derfor har skrevet en lille krimiserie, der foregår i DK.

Det er ret ukomplicerede historier at følge med i, så de kan anbefales smiley

• #111   31. mar Tak for Kepler og Amsinck-anbefalingen smiley

Jeg er i gang med den sidste Ruth Galloway. Alle de andre har jeg læst, men den nye her var der så lang ventetid på, at jeg hører den som lydbog.
    Det er godt nok spøjst at høre udtalen af navnet på karakteren Cathbad - der bliver til en mellemting mellem "carpet" og "cupboard", som ligger meget meget langt fra, hvad han hele tiden har heddet i mit hoved smiley smiley smiley smiley

• #112   26. maj Jeg har lavet sådan en lidt bagvendt søgning, og har søgt på nogle af de oplæsere, jeg virkelig godt kan lide. Denne gang var den Dan Schlosser, og jeg havnede på en krimiforfatter der hedder Nis Jakob og hans serie "Rød hævn" og den pensionerede politimand Hans, politiassistenten Louise og så en hel masse drab og ballade på Lolland. Den forfatter har den vildeste fantasi! Serien kan varmt anbefales - der er pt 6 bøger i serien, men som den sidste slutter, så kommer der helt sikkert flere smiley

Lytter man på Mofibo, kan man i øvrigt vælge AI-stemmer på serien, hvis man ikke er fan af Dan Schlosser.

• #113   26. maj Tak for anbefalingen Anne - Den ryger på huskelisten smiley

• #114   26. maj Er der iøvrigt nogen af jer, der har læst Ilka-Trilogien af Sara Blædel? Og har opdaget, at hun er "kommet til" at skrive et fjerde bind? smiley smiley

• #115   26. maj Jeg døde på Sara Blædel (no pun intended) efter den første af bedemands-bøgerne. Jeg synes simpelthen den var så røvsyg, og handlede mere om bedemands-faget, end om plottet smiley

Er Ilka-serien god?

• #116   26. maj Hih Ilka ER jo bedemandsserien smiley

• #117   26. maj Åh, ja, så er den nok ikke noget for mig smiley

• #118   26. maj Døde også med Bedemanden ..

Vil stadig til de der trænger til en krimi pause plædere kraftigt for Ken Folletts " Aldrig", endelig mødte jeg en der som jeg har læst den og som også synes den er helt fantastisk set i lyset af verdens udvikling de senere år, og det faktum den er udkommet før ...

tak for anbefaling af Nis Jakobsen

• #119   30. sep Jeg ELSKER Githa Lehrmann som oplæser, og ret tit begynder jeg at lytte til en bog, alene fordi hun er oplæser.

Jeg havnede så på Camilla Läckbergs “Det gyldne bur”. Jeg elsker alt ved den historie smiley Den mest perfekte hævn over et dumt svin af en eks smiley Jeg er lige gået i gang med 2’eren, og håber at den er bare kvart så god som den første smiley

• #120   1. okt Ja Githa er en fuldstændig fantastisk oplæser!
    Jeg er også blevet ret glad for Louise Herbert smiley

Jeg synes dog IKKE, det er ok, når man tror, at en krimi-serie er afsluttet, og alle personerne så pludselig dukker op igen i en helt anden serie, når man kommer frem til tredje bog. Det er forvirrende og fuldstændig UHØRT!!! smiley smiley

(Karin Schlaughter - "Grant County" og "Will Trent"-serierne)

Kommentér på:
Tråden om bøger

Annonce