{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snik snak - vol. 49
  • #325   23. nov 2024 Jubiiii hurra. Var lige ind og se på mit forskudsskema og skal have 4822 kr tilbage. smiley

Anne, har jeg så råd til at beholde tilløberen, eller skal jeg stadig sende den væk ?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 137 Emner: 32 Svar: 4.395
    #326   23. nov 2024 Tillykke med pengene, Anni. Brug dem nu fornuftigt smiley

For flere år siden mødte mine daværende hunde og jeg en råbende lille kat på vores skovtur. Den forfulgte os, smøg sig op af mine ben og, som jeg oplevede det, bad mig så mindeligt om at tage mig af den.
    Jeg endte med at tage den med hjem - efter først at have ringet efter min mand for at få ham til at hente hundene. To hunde og en fremmed kat i bilen turde jeg ikke.
    Vel hjemme blev de tre dyr holdt fra hinanden. Katten var såååå sød og kælen - og sulten.
    Jeg lavede opslag, som jeg satte op ved findestedet og i de nærmeste butikker - og satte annoncer i lokalaviser, og kontaktede politi m.fl. Ingen ejer meldte sig eller var at finde på anden måde. Til gengæld ringede en kær politimand og spurgte, om hans gamle mor måtte få katten smiley
    Jeg fik bulletiner om missens nye liv i flere måneder, efter jeg havde overdraget hittekatten til politimandens mor smiley
    Den oprindelige ejer meldte sig aldrig.

PS. Og så var der Sulejmakatten, der holdt af at gå ned på marken (halvandet minut fra vores hjem) og hér gå forvirret rundt mens hun råbte, at hun var blevet væk smiley smiley
    Flere gange blev jeg ringet op af flinke folk, der havde "fundet" hende, kontaktet Kattens Værn og fået mit telefonnummer via Sulejmas øretatovering. Skrupskøre skønne kat smiley

profilbillede
  • #327   23. nov 2024 OMG smiley

Anni, jeg aner INTET om din økonomi, og det bliver KUN bragt på bane, fordi Skrigehunden nævner det. Men skønt at du kan koge så meget suppe på det smiley

Katten har været hos dig i en måneds tid nu, ikke? Så er der næppe nogen der savner den. Juridisk har den ingen ejer, fordi den ikke er mærket. Den er sådan set heller ikke din kat.

Jeg bidrager gerne til folk der ikke har råd, og havde såmænd også smidt i kassen hvis der var brug for det med katten, helt som med Susanne dengang.

Om jeg havde neutraliseret en tilløber? Nej, jeg havde lige ventet en uge eller to, men hvis jeg ville beholde den ud over det, så ja, så ville den blive neutraliseret og mærket. For tidligere ejer har jo ikke mærket den, og dermed er den herreløs.

• #329   23. nov 2024 Er Anne neutraliseret smiley smiley smiley smiley

Sorry .. kunne ik lige lade være smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#330   23. nov 2024 To sjæle, én tanke, Martine smiley

• #332   23. nov 2024 jeg har opdraget mine børn med at selvom nogen er nogle fjolser overfor dem, bliver de ikke bedre mennesker af at være det samme ..

jeg glæder mig inderligt både for katten og for Anni, og er sikker på der kommer styr på den ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#333   23. nov 2024 "When they go low, we go high", Michelle Obama smiley

• #334   23. nov 2024 Anne, det er da dig som antyder at jeg bør sende katten væk fordi jeg åbenbart ikkehar råd til at neutralisere eller få den til dyrægen hvis den kommer galt af sted og IKKE skrighunden.
    Pudsig at du aldrig kan stå ind for det du selv skriver, men altid skal feje dine uheldige bemærkninger og påstande over til andre.
    Og nej, den har ikke været hos mig i en ånd.

Men kan godt se det fra din side..
    Først troede du at din weekend blev bedrefordi du nu endelig havde fundet en grund til at svine mig, og så viste det sig, at weekenden blev dårligere, fordi din sviner gav bagslag frem for at få dig til at tage sig bedre ud.
    Hvor er det træls for dig.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#335   23. nov 2024 Kommunikation er en svær størrelse.

"Nu er det jo ikke mange dage siden, at Anni var så sød at tage en herreløs kat til sig, så både tiden og måske pengene til en neutralisering m.v skal jo altså også være der."

Ret skal vær ret. Vist KAN ovenstående indlæg fra Skrigehundens forstås som, at Anni ikke har råd til at neutralisere. Men det ER faktisk ikke det, der står.

• #336   23. nov 2024 Kører det ikke lidt i ring nu ???? .... = " min far er stærkere end din far " smiley

profilbillede
  • #337   23. nov 2024 Isabelle, jeg ville ikke have noget imod, at den kom til et andet hjem, et sted uden så meget trafik som hos mig, for jeg har det ikke godt med at den er friløber.
    På et eller andet tidspunkt bliver den vel kørt ihjel.
    Der er desværre ikke nogen der gider at overtage en lidt ældre kat som kræver en del penge at overtage, når man kan få en killing helt gratis eller hente en neutraliseret og vaccineret killing på internat til det halve af, hvad det ellers koster hos dyrlægen.
    Så den må blive her og så skal jeg nok sørge for at den får det så godt som muligt.
    Men hvis Skrigehund gerne vil have den, så flytter den straks. smiley

Og ja, pengene forsvinder hurtig.
    Jeg måtte lige ofre en mindre formue på mit tag.
    Og i torsdags måtte jeg have en viser ud, for kunne ikke rigtig få varmen til at fungere på trods at alle radiatorer var luftet ud.
    Vvs,'eren var her i ti minutter og regningen er lige kommet.710 kr for de ti minutter, det synes jeg godt nok er røveri. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#338   23. nov 2024 Der er fordele ved at bo til leje smiley

Måske bliver din tilløber ramt af en bil en dag, Anni. Men indtil da er jeg sikker på, at den får og har et godt liv hos dig. Gode dage kommer ikke dårligt tilbage smiley

• #339   23. nov 2024 Enig Isabelle, bare man ikke bor til leje hos en kineser. smiley
    Undskyld, kunne ikke lade være.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#340   23. nov 2024 Fordele OG ulemper - i særlige kinesiske tilfælde smiley

• #341   23. nov 2024 Jeg drikker meget varm hyldebærsaft om vinteren, og jeg plejer altid selv at lave ca 30 liter som kommer i fryseren. smiley
    I år kom jeg så ikke ud og plukke hyldebær, og var lige ved at besvime da jeg så at en flaske koster 38,95 kr. smiley
    Var på apoteket i dag, og gik ind til Meny, som ligger lige ved siden af apoteket og hvor jeg ellers aldrig kommer.
    Og hvor var jeg heldig.
    De havde hyldebærsaft på tilbud til 25 kr.
    Jeg købte 8 flasker og har fortrudt at jeg ikke købte flere.
    Så i morgen går turen igen til Meny efter mere hyldebærsaft. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#342   23. nov 2024 Hyldebærsaft er lækkert - især varmt smiley
    Hyldeblomstsaft derimod - bwadr smiley smiley

• #343   23. nov 2024 Jeg kan hellere ikke lide hyldeblomst.
    Spiser også hyldebærsuppe med æbler. smiley

• #344   23. nov 2024 i gamle dage hjemme ved mine forældre fik vi Hyldebærsuppe med tvebakker i ...

@Anni, er sikker på tilbuddet om at spæde til en neutralisation stadig er gældende for flere herinde ... jeg er glad for du i år kan få julebad og katte-selskab ... og jeg håber den holder sig væk fra vejen .. hvis den er neutraliseret er der vel mindre lyst til at rende ude, eller hvad ??

• #345   23. nov 2024 Hvor er du sød Hanne. smiley
    Mn nej tak, jeg har selv råd til at betale det mine dyr koster. smiley
    Men det er et tilbud, som varmede mit hjerte. smiley

I stedet for tvebakker bruger jeg cornflakes. smiley

Katten går nu ikke ret lang væk, og hun er ikke ude i ret lang tid ad gangen, men til gengæld flere gange om dagen.
    Og syv ni tretten, jeg har endnu ikke set at hun har haft kursen mod den trafikerede vej.

• #346   23. nov 2024 Vi spreder lige lidt positiv karma smiley
    Se lige en lækkermås fotografen har delt

profilbillede
  • #347   23. nov 2024 Balder har igen en periode, hvor han ikke rigtig gider spise. To dage uden mad, en dag med og en dag i går uden mad. Nå, men på positiv siden taber han sig lidt. smiley

• #348   23. nov 2024 Anni, tak for tippet - jeg kigger på det smiley jeg vidste slet ikke at der blev lavet koldpresset hundefoder, før jeg fandt lukullus.. så min verden blev lidt større smiley jeg ser om det mærke du anbefalede mon også kan lokke hende. Så jeg har lidt at skifte mellem evt.

• #349   23. nov 2024 Vi skulle fodte Balder med noget koldtpresser. Det ville opdrætter have. Problemet var bare, at han ikke gad spise det. smiley

• #350   23. nov 2024 Susanne, har du prøvet topping eller bonebroth til ham?

• #351   23. nov 2024 Nej, det har jeg ikke. Og det kommer jeg måske heller ikke til. Ikke fordi jeg ikke vil, men rester er nu engang billigere. smiley

• #352   23. nov 2024 Jeg er glad for, at vi ingen sne har. I nabobyen ligger der sne men ikke her. smiley

• #353   23. nov 2024 Jeg har hentet min venindes hund som skal være her til i morgen aften, imens hun henter sin hvalp i Polen. Sully, som han hedder, ELSKER Dorit. Det er ikke gensidigt smiley Ellie ELSKER Sully, og det er kun gensidigt i begrænset omgang. Sully har til gengæld aldrig været tæt på en kat før, og dét er heldigt, for han synes at Karla er det farligste han nogensinde har set smiley Så han lader bare som om hun ikke findes, for så er hun lidt mindre farlig smiley

Sully plejer, lige som Ellie, at starte og slutte natten i sengen, og så være på gulvet størstedelen af tiden. Af samme grund har jeg taget fri mandag, for det bliver nok så som så med søvn, for Dorit tolererer ikke at nogen (hund) rører hende om natten, og så kan det alligevel blive lidt klemt med både Sully og Ellie der forsøger at navigere uden om hende smiley

• #354   23. nov 2024 #353 ... Anne ... kan du ikke bare lade de 3 - 4 dyr slås / eller ikke slås om sengen .... og selv sove i hundekurven ... = ... problem løst ... smiley

• #355   23. nov 2024 Lidt sne. smiley

profilbillede
  • #356   23. nov 2024 smiley

profilbillede
  • #357   23. nov 2024 smiley

profilbillede
  • #358   23. nov 2024 Jeg har overvejet bare at sove på sofaen, og så lade dyrene om sengen smiley

Ellie og Sully har leget nærmest uafbrudt, og nu har jeg tvunget dem til at lægge sig. Sully plejer at gå virkelig tidligt i seng, så jeg overvejer om jeg bare skal lægge mig til at sove. Dorit synes det lyder som verdens bedste ide smiley

• #359   23. nov 2024 Min kitte er simpelthen så sej smiley Hun er iskold over for ny hund i huset, og lister bare stille og roligt rundt. Hun ved godt, at hvis man løber, så løber hunde efter, så hun bevæger sig stille og roligt, og smutter så op på et bord eller ind på sit værelse, hvis hun synes hun har brug for plads. Og Sully er SÅ god smiley Han er typen der reagerer på alt fremmed ved at gø og rejse børster, men et enkelt bestemt “nej” herfra, og nu lusker han rundt i passende afstand fra katten, og sørger for ikke at kigge direkte på hende smiley

• #360   23. nov 2024 #355

Flot billede - hvor kommer h*n fra ?

• #361   24. nov 2024 Hun kommer fra Kalvehave, men kører ofte tilbudsdage med andre lokationer smiley
    Agility klubben havde sørget for en begivenhed nede ved os, da vi vandt præmier til billeder til klubmesterskabet

• #362   24. nov 2024 Jeg har kigget lidt på bone broth og topping. Det er måske en god løsning men også en dyr en. Skal han have mindst 7 forskellige slags, som skal bruges dagligt, løber det op. smiley

• #363   24. nov 2024 Balder spiste sørme op i dag. Så ud af 5 dage har han spist de 2 af dagene. Det er jo fint. smiley

• #364   24. nov 2024 Jeg har kigget lidt på bone broth og topping. Det er måske en god løsning men også en dyr en. Skal han have mindst 7 forskellige slags, som skal bruges dagligt, løber det op

Du kan fryse det ned i isterningebakker/poser. Jeg har flere gange købt bonebroth som datotilbud, og mine elsker versionen med elg smiley Selv katten er vild med det smiley

Applaws har forskellig topping (zooplus), og det kan holde en uges tid i køleskabet, men kan jo også fryses i portioner. Applaws er lidt tykkere end bonebroth, som bare er helt vandet.

• #365   24. nov 2024 Hun er fra Bayogi. smiley

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 167
    #366   24. nov 2024 Min sorte dreng <3.

profilbillede
  • #367   24. nov 2024 Det er bare meget at skulle holde styr på, pg han bryder sig ikke om lam. smiley

• #368   24. nov 2024 Det der bonebroth, er det ikke bare væske og ikke topping?

• #369   24. nov 2024 Jo, som jeg skriver, er bonebroth helt vandet. Men det kan jo sagtens bruges som topping, da det jo giver smag (selvom det er vandet).

Susanne, bonebroth er med en enkelt smag/proteinkilde, så der er det nemt at gå uden om lam. Applaws har jeg kun købt en enkelt gang, men det var vist med kylling. Jeg købte den version med en lille “tud” på posen, så man kan lukke den igen og stille i køleskabet.

Edit: https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_vaadfoder/applaws/oekonomipakker/1306546?activeVariant=1306546.1&mkt_source=1468662&mkt_source=1455161&sv1=affiliate&sv_campaign_id=176013&awc=23601_1732439986_e2a3e045979a613c6c9faf6c63308997

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#370   24. nov 2024 Vilma hygger sig i sin hule efter en våd skovtur. Måske hygger hun sig ekstra, fordi hun FØRST drønede ind i min seng og tørrede de beskidte poter af i lagnet smiley
    Hvornår mon jeg lærer at lukke døren til soveværelset, inden jeg tager på tur med hundene? Det er jo li'som ikke første gang, Vilma eller Kenia laver det stunt smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#371   24. nov 2024 Vi var også lige forbi Rema, der sælger alternative colaer smiley smiley

profilbillede
  • #372   24. nov 2024 Nå okay, for har prøvet det der bonebroth, her i sommers, tænkte at det kunne lokke dem til at drikke mere. Men de gad det fandme ikke. Købte ellers 5 varianter eller sådan. smiley

• #373   24. nov 2024 Det er altså vanvittig dyrt det der bonebroth smiley det er jo bare knogler kogt i vand smiley
    Lav det selv ved at samle knogler fra fx kylling, (hele skroget) eller andre knogler, det gør ikke noget de er tilberedte smiley kog dem i vand i lang tid, dvs til væsken er ca halveret, si benene fra og frys ned i isterningsbakker, nemt koster kun strøm smiley

• #374   24. nov 2024 Vores spiser desværre ikke samme mad to dage i træk. Ja, jeg ved, at han er en bøv. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#375   24. nov 2024 Jeg tror da, jeg vil lave noget bone broth til hundene OG til mig selv smiley

https://www.madforlivet.com/opskrifter/opskrift-paa-bone-broth-den-bedste-collagenrige-suppe/

• #376   24. nov 2024 Det er altså vanvittig dyrt det der bonebroth smiley det er jo bare knogler kogt i vand smiley
    Lav det selv ved at samle knogler fra fx kylling, (hele skroget) eller andre knogler, det gør ikke noget de er tilberedte smiley kog dem i vand i lang tid, dvs til væsken er ca halveret, si benene fra og frys ned i isterningsbakker, nemt koster kun strøm

Så kan man vel lige så godt købe Mou's billige hønsekød/oksekød/lav selv supper og si grøntsagerne fra hvis hunden ikke vil spise dem ?

• #377   24. nov 2024 Der er salt i færdige supper;) det bør der ikke være i noget du giver dine hunde;)

• #378   24. nov 2024 Balder kan godt lide suppe. EN dag. smiley smiley

• #379   24. nov 2024 Bodil, nu kommer man vel heller ikke en hel suppe i hundens mad? Når han får madrester i, er der også salt i. smiley

• #380   24. nov 2024 Bodil, der er også salt i resterne fra middagsbordet for de allerfleste bruger vel salt når de laver mad.

• #381   24. nov 2024 Alle skal da gøre lige det de vil:) men suppe og bonebroth er slet ikke det samme;) og færdiglavet købt suppe indeholder rigtig meget salt:)
    Jeg tænker bare i forhold til at købe det dyrt, så er der rigtig mange penge at spare ved at lave det selv, der fx rigtig meget bonebroth af et par okse marvben smiley eller ribben fra de gode ben smiley

• #382   24. nov 2024 Ligeså meget som jeg holder af sne, ligeså lidt holder jeg af, når det smelter med mudder og vand - og så, som i dag, med tilsat regnvejr.

Æv !

To timer i skoven med begge hunde - Tjab iført mundkurv - hvor de har spænet rundt og hygget. Vi mødte to mennesker, det var det hele. På den måde, elsker jeg landet smiley

Men fy fan .. de var våde da vi kom retur.
    To x siccaro iført og begge to i hver sin hundegård. Gider ikke våde hunde ind i huset - slet ikke SÅ våde smiley

• #383   24. nov 2024 Martine, kan du godt med dem sammen når Tjab har mundkurv på ?

• #384   24. nov 2024 Bodil

Jaja, de løber fint sammen uden at ville slås.
    Det er jo ik Esh, der vil slås - det er Tjab, der har den irriterende vane.

De interagerer overhovedet ikke når de er løs - de løber rundt og passer hver deres smiley

• #385   24. nov 2024 Det ér dyrt at købe bonebroth, og af samme grund plejer jeg at købe et par kasser, når de er på tilbud. Favoritten er elg og hest kommer på en andenplads. Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg selv skal lave elg-suppe smiley

• #386   24. nov 2024 Men de kan altså sagtens være sammen uden at ryge i flæsket på hinanden.

Mundkurven er en "better safe than sorry" - og en naturlig respekt, efter at jeg fik bidt min ene finger i smadder, da jeg skulle skille et par hunde ad.

profilbillede
  • #387   24. nov 2024 Når man sidder i ens egen verden mens der er tvsyd, og man registrere en velkendt stemme.

Kiggede op og så min nevø, og råbte så af tvet "Det er Christoffer, det er min nevø" smiley

https://www.tvsyd.dk/kolding/flere-tusinde-elever-deltager-i-nyt-projekt-skal-abne-doren-til-forskningens-verden

• #388   24. nov 2024 382#

Har det akkurat som dig. Jeg syntes det er skøn med sne, så længe der er frost. Og som det har været her med sol og blå himmel, har jeg nydt at gå lange ture i skoven med hundene. Men i dag var det sku surt grå, trist og vådt. Hundene var nu ligeglade, de syntes alt vejr er godt.

Kommentér på:
Snik snak - vol. 49

Annonce