{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åvl og båvl vol. 23 - åhhhhhhhhhh
  • #1   17. nov Venter en pige. smiley

Og ja, hun sidder op .. smiley

profilbillede
  • #2   17. nov Tillykke til Ellie med søsteren. smiley

• #3   17. nov Hold da op, hende Åse er da nuttet med nuttet på

• #4   17. nov Og stort tillykke med jeres pige, Janni. Hvor bliver det spændende

• #5   17. nov #2

Ha, ha, Ellie ved heldigvis ikke, at Åse ikke tager "hjem" igen smiley

• #6   17. nov Det bliver spændende Janni. smiley

• #7   17. nov Jeg tror at Ellie bliver MEGET begejstret over at få en søster smiley Kittemittemøgkat bliver endnu mere glad, for hun er ved at være træt af at underholde Ellie smiley

Jeg HÅBER sådan, at de to hurtigt finder melodien, og at de får samme forhold, som Bella og Dorit havde smiley

• #8   17. nov Janni, hvad er oddsende for at hun kommer til at hedde Åse? smiley

• #9   17. nov #7

Da Sia flyttede ind, var Emmily meget interesseret, men jeg tror nok, at hun mente, at Sia godt kunne tage hjem igen efter et par timer. Nu er de dog glade for hinanden smiley

Der er jo selvfølgelig lige den forskel, at Emmily er både meget lille og meget gammel. Det er jo helt anderledes med Ellie og Åse smiley

• #10   17. nov Det bliver fantastisk med de to hunde - det er jeg sikker på smiley

Og kæmpe tillykke Janni - hvis din bebsi ikke kommer til at hedde Åse, er Martine nu heller ikke værst smiley

• #11   17. nov Hvornår skal du hente Åse hjem? smiley

• #12   17. nov Pernille, i morgen smiley

• #13   17. nov Jeg har helt glemt at dele mit sidste køb. Ud over Åse, jo smiley

For nok får jeg lækkert tøj af min søde sponsor, men jeg manglede en varm og lang hundevinterjakke. Når jeg har hold om vinteren, går/står jeg i halvanden time, og bagefter skal egen hund trænes. Når vi er i skoven, er vi afsted mange timer, og jeg orker ikke at fryse.

Så jeg har købt den her vinterjakke fra Svenske Uhip, som egentlig lave ridetøj, men også laver lidt hundetøj. Den er varm, god kvalitet, den er lang, den har sådan nogle dimser som kan foldes ned over fingrene og så har den en kæææææmpe ryglomme. Den findes (desværre) kun i sort, men måske kommer de andre farver hen ad vejen.

https://www.uhipwear.com/p/regular-pro-winter-dog-trainer-long-jacket-jet-black

• #14   17. nov Nu Anne skriver om en vinterjakke, så vil jeg lige høre, om der er nogen, der kender til sådan en varmevest?

INF Genopladelig Opvarmet vest/varmevest 5 varmezoner Sort/Grå XL size M
    https://infshop.dk/bekldning/41306-191681-inf-varmevest-5-varmezoner-sort-gr-7314280153596.html#/15386-size-m

• #15   18. nov I dag henter jeg Åse, i dag henter jeg Åse, i dag henter jeg Åse, i dag henter jeg Åse, i dag henter jeg Åse, i dag henter jeg Åse, i dag henter jeg Åse, i dag henter jeg Åse, i dag henter jeg Åse, i dag henter jeg Åse, i dag henter jeg Åse, i dag henter jeg Åse, i dag henter jeg Åse smiley smiley smiley smiley smiley

• #16   18. nov Hvornår henter du Åse? Hvornår henter du Åse? Hvornår henter du Åse? Hvornår henter du Åse? Hvornår henter du Åse? Hvornår henter du Åse? Hvornår henter du Åse? smiley smiley

• #17   18. nov Og vi andre sidder klar og venter på at blive spammet med fotos af Ellie og Åse, der bonder smiley

FED jakke fra Uhip iøvrigt.
    Jeg har et par bukser derfra, som jeg også er vanvittigt glad for!

• #18   18. nov Tillykke til Janni med din lille pige smiley Og tillykke til Anne der endelig kan hente Åse hjem smiley

• #19   18. nov Min niece fandt en lille ensom og skræmt killing i går aftes.

Ingen har reageret på fremlysningerne og ingen har efterlyst den.

De kan ikke selv have den, så lige nu ligger den og sover hos mig i terapistalden - og så må vi se om den bliver her (afhænger af yorkiefar, som kommer hjem om et par timer).

Var forbi dyrlæge i morges, da jeg havde hentet den. Hun vurderer den til at være omtrent 8 uger.

profilbillede
  • #20   18. nov den er da bedårende smiley

• #21   18. nov Lige ét mere...

Jeg synes hun er yndig. smiley

profilbillede
  • #22   18. nov Aj for pokker Yorkie. Den er da bare noget af det mest nuttede, jeg længe har set. Jeg stemmer for, at den bliver boende smiley

• #23   18. nov OMG hvordan kan du ikke beholde den der yndighed!!!!!

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 168
    #24   18. nov ... Janni, jeg troede vi var enige om navnet ???

Bobine....

• #25   18. nov CB, du sagde det var en dreng og at der var 2 ..

• #26   18. nov For mig er hun flyttet ind; meeen jeg skal jo lige have go! fra manden, inden jeg tager hende ind til de 3 andre katte og hundene. smiley

• #27   18. nov altså hvis din mand kan modstå det bette fjæs... så må han ud og bo i laden!

• #28   18. nov Ud i laden med ham den kolde ski… hvis han ikke falder for det fjæs smiley

• #29   18. nov Hvis ikke vi allerede havde 2 hunde... hvoraf den ene går under tilnavnet psycho dog... så var jeg kommet og leget kittynapper!

• #30   18. nov Jeg tænker, at vi har 4 katte nu, for han er mere kattemenneske end jeg er! smiley smiley

Efter en god lur på min brystkasse er hun nu i fuld vigør i stalden, hvor jeg har lagt diverse legetøj, rør, tunneller, bolde, katte-drillepinde m.m. frem.

....åååh, hun er lige hoppet op til mig i sofaen og har lagt sig på mine lår og ligger nu og vasker sig.... smiley smiley smiley

• #31   18. nov selvfølgelige har I det - ellers kommer vi sgu efter jer med en sammenrullet søndagsberlinger

• #32   18. nov Jeg er også lun på en missekat. Men jeg kan ikke de “gaver” de kommer med samt angsten for at den bliver væk eller generer andre

• #33   18. nov Pernille... jeg havde engang en bette hun (2½kg udvokset) der kom hjem med effing mosegrise, der vel næsten var lisså stor som hende selv... og en hankat som tog duer.

Jeg havde dog kun en enkelt gang en, der kom hjem og slap en mus fri på mit stuegulv... der var mor ikke særlig happy!

• #34   18. nov Her (på landet) har vi dagligt døde mus på gulvet.
    De levende kattene tager med ind, lever ikke så længe med 3 katte og 2 terriere der hurtigt hapser dem.

Det har vi vænnet os til.

• #36   18. nov den afgik så osse ved døden indenfor 2 dage, hvis jeg husker rigtigt... og inden den havde fået lavet skader på mine ting.

• #37   18. nov Min værste skræk er, at katten ville komme ind med et kræ der led og katten der legede med den

• #38   18. nov Og således fik vi kat nr 4... smiley

profilbillede
  • #39   18. nov Det er gået over al forventning smiley

Åse klarede turen hjem rigtig fint, men sov ikke, så hun var træt! Ellie blev ovenud begejstret over at få sin egen lillesøster, og et par minutter efter vi kom hjem, delte de Åses frokost på gulvet smiley

Åse har været i have og tisse to gange, hun har fundet ud af hvor vandskålen er og så synes hun at kittekatten er lidt en farlig løve smiley

Nu får hun sig en tiltrængt lur, og så kan jeg kramme Ellie imens og fortælle hende, at hun er den bedste hund i verden smiley

profilbillede
  • #40   18. nov Stort tillykke med den "lille" Åse smiley

Det er ok, at have lidt respekt for missekatten, selvom det nok ikke holdet i længden smiley

Det er da helt fantastisk, at jeg pludselig kan deltage på Hundegalleri igen - jeg troede næsten, at jeg var blevet møvet ud smiley

• #41   18. nov Tillykke med hjemtagelsen af Åse ... nu ikke bruge al tiden udenom HG ... vi vil elske både fortællinger og billeder ...

tillykke Jannie ..

og Tillykke Yorkie ...

vi har så til gengæld brugt en hulens bunke penge og købt el-bil idag

• #42   18. nov Jæææ Åse smiley

• #43   18. nov Hvad har I købt, Hanne ?

• #44   18. nov Elrog 85 ...

• #45   18. nov Snart putter de to sammen i den store hundeseng smiley

profilbillede
  • #46   18. nov #45... Anne .... Lækker hund du har.... og nu så også en nuttet ... smiley ..... ( selvom den hedder Åse ) ... smiley smiley

• #47   18. nov Ej men smiley

• #48   18. nov kommer til at tænke på Den Lille Rødhætte og Ulven ... Ellie med de farlige tænder og den lille Åse ..

• #49   18. nov Hun er simpelthen en sej lille hvalp smiley

Vi har gået to ture - en lige inden det blev mørkt, og så en nu. På første tur havde jeg “babyslyngen” med, og hun skiftede mellem at være i tasken og nede. Så kom vi hjem, fik en skraber (hundene, ikke mig), aftensmad, nus og så en tur mere, så Ellie kunne få gasset lidt af. Denne gang havde jeg rygsækken med (et bur, der kan tages på ryggen), og efter lidt indledende protester, hyggede hun sig i rygsækken med sit dækken på smiley Hun fik lov at rende de sidste 100 meter til skolen og så rundt på skolens grønne område (ved I godt at visne blade i frossent græs er FEEEEEEEEEEDT?), og så røg hun i tasken hjem. Jeg ville tage hende op og lade hende løbe de sidste 100-200 meter, men hun snorkede tungt og trygt smiley

Nu er hun gået helt omkuld, og jeg tænker at jeg nok snart skal samme vej. Jeg kan afsløre, at jeg har sovet aaaaaaaalt for lidt i nat smiley

• #50   18. nov Hund eller kænguru smiley

profilbillede
  • #51   19. nov Han er da en ørkenræv smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 139 Emner: 32 Svar: 4.425
    #52   19. nov STORT tillykke med skønne Åse. Hun lyder til at være helt perfekt til dig og Ellie smiley

Tillykke med, at du har en lille pige i maven, Jannie smiley

SÅÅÅÅ kær killing, Yorkie smiley

Vilma og jeg var til middag hos en af vores lokale hundevenner i går. De to hunde fik leget i lange baner. De er virkelig hinandens aller bedste venner smiley

profilbillede
  • #53   19. nov Hvordan er natten gået Anne? Har I fået sovet allesammen?

• #54   19. nov Vi gik i seng ved 23-tiden. Åse blev puttet i sit bur, som har stået ved opdrætter de sidste par uger, og hvor der er et tæppe og en bamse, der dufter af mor og søstre. Hun faldt lynhurtigt til ro smiley

Jeg havde sat vækkeuret til kl. 3, hvor hun lige var ude for at tisse, og så sov vi videre. Hun vækkede mig 6.30, og var meget insisterende. Så jeg tror ikke at jeg behøver sætte uret til om natten. Hun skal nok vække mig, hvis hun vil ud smiley

Vi har gået morgentur, og det er bare mega fedt at spurte efter sin storesøster, synes hun smiley

De er så søde og gode sammen smiley

• #55   19. nov Det lyder som en helt igennem perfekt start! smiley

• #56   19. nov Hvor er det bare dejligt at det går så fint med Ellie og Åse smiley
    God forberedelse er den rigtige vej til succes smiley

• #57   19. nov Hvem er det nu man skal kontakte for at få falske annoncer slettet?

• #58   19. nov Åååhhh sikke nogle dejlige opdateringer med den lille Åse smiley Det lyder som den helt perfekte start smiley

• #59   19. nov ¤57
    du skal ind og have fat i den almindelige support, nu hvor der ikke er HAere

• #60   19. nov Isabelle #52 .. åh det er så dejligt at se hunde lege sammen, jeg elsker det ... og dejligt det går så godt med Åse og Ellie ..
    Det er netop det jeg mente da jeg en gang skrev jeg var lidt øv over Oda er lidt en mokke overfor andre hunde .. og fik lidt det svar at jeg da var åndssvag og hvorfor hun "skulle" ville hilse/lege ... jamen det skal hun så heller ikke, men det er netop fordi den slags også ville glæde mig som det glæder andre

• #61   19. nov Det forstår jeg godt, Hanne. Det er da en fornøjelse når hunde har glæde af hinanden

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#62   19. nov Jeg forstår dig virkelig godt, Hanne. Vilma elsker at lege med venlige glade hunde på stranden og i skoven. Jeg har aldrig fattet, hvorfor det skulle være forkert. "Faste venner," var/er mantraet, og det er bestemt dejligt med faste hundevenner, men det er da også skønt at opleve glad leg med nye hunde. I går mødte vi fx en lille blanding - dansk spids og noget andet. Vilma og den lille havde en fest, især fordi de legede meget på samme måde. Her til eftermiddag mødte vi en aussie, som blev vildt begejstret, da han så Vilma - og så tonsede DE to rundt.
    Jeg har ikke før oplevet en af mine hunde SÅ glade for leg med alle mulige kendte og ukendte hunde, men det ville føles ret besynderligt, hvis jeg syntes, det skulle standses.

PS. Og jeg taler selvfølgelig kun om jævnbyrdig leg, som både hundene og deres mennesker er glade for og trygge ved smiley

• #63   19. nov nemlig, det er da en glæde at se glade hunde der leger .. ganske som det glæder når ens børn har glæde af venner og socialt samvær ...

• #64   19. nov Isabelle, det samme her. Vi møder meget de samme men indimellem er der en ny. Indimellem en ny bedste ven for hunden

• #65   19. nov Der er vist ingen, der har sagt at det er en dårlig ide, at hunde leger sammen ???

Der er derimod sagt, at det er _øvirriterende, at folk som det naturligste går ud fra, at hunde vil lege med ALLE. - og at det er megairriterende, at man skal stå og forklare, hvorfor ens hund ikke skal hilse - og at det er skod, at stå med sin hund, og skulle lodse andres væk, fordi de ikke har lært at komme når der bliver kaldt og at "den gør ikke noget" - hvorfor skal jeg have konflikt med MIN hund, fordi du ikke gider ha styr på DIN ???

Men .. at folks hunde leger indbyrdes, med gensidig respekt for hinanden, kan da ALDRIG blive en dårlig ting ..

Såeh ... chill med stråmændene ....

• #66   19. nov Er Åse egentlig en cardigan eller Pembroke?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#67   19. nov "Der er vist ingen, der har sagt at det er en dårlig ide, at hunde leger sammen ???"

Jo det kan jeg love dig for, at der er nogen der har sagt - men det ER et par år eller tre siden, at nogle fastholdt, at det var en dårlig idé at hunde legede med hunde, de ikke kendte - og hvis man ikke mente, at det var virkelig skidt, at hunde hilser på hinanden, blev man udnævnt til "hilsetosse".

Så chill selv smiley

- Og så gentager jeg lige mit PS:

"Og jeg taler selvfølgelig kun om jævnbyrdig leg, som både hundene og deres mennesker er glade for og trygge ved"
    - for selvfølgelig er det en ufattelig dårlig idé at pådutte hunde og mennesker hilseri/leg/kontakt, de ikke ønsker.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#68   19. nov Jeg husker stadig den mest brugte begrundelse for, at hunde ikke måtte hilse og ikke lege med fremmede hunde:
    "Det har hunde overhovedet ikke brug for. Det er ejerens behov"

Så når mine hunde frygtelig gerne ville hilse på andre hunde, gik jeg der og undrede mig - mit behov??? Men altså - jeg SPURGTE og spørger) først, medmindre den fremmede hund kommer fræsende, eller det lyser ud af såvel den som ejeren, at her må der gerne hilses.

• #69   19. nov Jeg er så glad for at have hund(e), som tager pænt imod 95% af fremmede hunde, der kommer blæsende. Jeg er lige så glad for at have en hund, som 95% af folk ikke mener, at deres hund skal hilse på smiley

Jeg håber at dem, der har det på en anden måde, også er tilfredse med den måde, de har hund på,

Men har man en hund af en vis type (og her tænker jeg nok mest på brugshunde.typer), tænker man måske lidt mere over det, og ved godt, at hvis ens brugshundetype laver hul i en anden hund, så giver det en fandens masse ballade ala “så blev Fido HELT umotiveret overfaldet af en stor, aggressiv schæfer/malle/rottweiler”. Eller, sådan har JEG det!

• #70   19. nov Pernille, Åse er en cardigan smiley

Pembroke kommer kun i rød (og afarter af rød), sort/hvid og tri. De findes ikke i brindle og merle. Åse er, som Dorit var, brindle smiley

Brindle er jo fartstriber, og lige nu bruger hun virkelig sine fartstriber (ulvetime i fuld gang) smiley

• #71   19. nov Når man har en lille lort der tror han er en stor hund. Konrad har en ven i en staff dreng på 5 år. 30 kg basse. Enormt sød og godmodig og de går fint chill sammen og nulrer. Vi mødte dem i dag og den anden hund havde fundet en pind. Konrad huggede pinden og rendte afsted med den. Og sagde tydeligt “det er MIN pind!” da den anden stille gik hen. Det har jeg ikke set ham gøre før og jeg vil da passe på.

• #72   19. nov #67

Åh gud, Isabelle - kommer du aldrig videre ???

"Hilsetosse" er imo et supergodt udtryk - jeg mener at kunne huske hvem der opfandt det, og jeg kan desværre ikke tage æren - men fair, hvis man er typen, der bliver krænket, som er så populær i dag, så kan man nok opfatte det som netop det .. krænkende ...

I øvrigt kan jeg slet ikke se, hvorfor lige netop du tager dig så meget af de indlæg - iflg dig selv er du jo et omvandrende pragteksemplar af en hundeejer, så jeg tænker, at vi to sagtens kunne passere hinanden, uden at jeg ville tænke videre over det ...

• #73   19. nov Men har man en hund af en vis type (og her tænker jeg nok mest på brugshunde.typer), tænker man måske lidt mere over det, og ved godt, at hvis ens brugshundetype laver hul i en anden hund, så giver det en fandens masse ballade ala “så blev Fido HELT umotiveret overfaldet af en stor, aggressiv schæfer/malle/rottweiler”. Eller, sådan har JEG det!Men har man en hund af en vis type (og her tænker jeg nok mest på brugshunde.typer), tænker man måske lidt mere over det, og ved godt, at hvis ens brugshundetype laver hul i en anden hund, så giver det en fandens masse ballade ala “så blev Fido HELT umotiveret overfaldet af en stor, aggressiv schæfer/malle/rottweiler”. Eller, sådan har JEG det!

Jeg er med der ..
    Pirat er kun 7 måneder og på ingen måde ondskabsfuld eller sur på andre hunde .. men .. han vejer omkring 35 kg, er hurtig og adræt, og elsker - seriøst elsker - at løbe frontalt ind i Esh (og mig) og det gør virkelig ondt, når han gør det.

Hvad den der dansk-svensk unghund skulle have ud af det ? Jamen pas .. ejeren af denne, mente dog bestemt at det var noget nær verdens bedste ide, at hans hund skulle mødes med Pirat, og da jeg blev træt af at forsøge at få ham til at forstå, at Pirat var ung og dum, og ville løbe hans hund midtover, tja .. så blev jeg træt og med et "hilse" gav jeg Pirat fri.
    Heldigvis havde jeg beholdt hans lange line (7-8 meter) på ham, så efter at han havde moset den lille hund "midt over" trak jeg ham til mig ..

Først der forstod ejeren det uhensigtsmæssige i mødet - tog sin hund i snor og trak afsted med den, med et "den er da skør din hund" .. øh nej, den leger bare lidt voldsomt og udover voksne tæver af en vis størrelse, skal han IKKE løbe frit med andre hunde ..

Hvorfor lytter folk ikke ...

• #74   19. nov Martine, jeg sender lige Sia over til dig, så kan hun lære dig at lave rullefald smiley
    Det er noget Sia har lært sig selv, for hendes goldenvenner brager også ind i hinanden, når de leger, og Sia vejer jo kun 22 kg.
    Det er faktisk vældig smart, bortset fra at Sia jo ikke bliver mindre beskidt, når hun laver rullefald smiley

• #75   19. nov da jeg startede på HG tror i 2011 havde jeg ikke den ballast jeg har i dag, fandt HG i forbindelse med jeg havde fået Nova i maj (20 mdr gammel) og fik Ipsen i august da hun var 9 uger, da kan jeg huske jeg en tråd med emnet omkring det om hunde skulle hilse eller ej ... jeg havde jo den her lille glade hvalp der så gerne ville i kontakt med andre hunde .. kan ikke helt huske indholdet, men jeg blev kaldt HilseTosse, og det på en måde der absolut ikke var ment sødt .. kan huske jeg faktisk blev ret berørt af det, som ny almindelig kælehundsejer på HG mlm hvad der føltes som de "rigtige" hundeejere ..
    Idag tror jeg der er større chance for jeg bare ville trække på skulderen og tænke dem om det ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#76   20. nov Du er så god til at nedgøre, Martine.

• #77   20. nov Jeg har ihvertfald ikke opfundet "hilsetosse"... men jeg står bag det billede der stadig kan findes hvis man søger på "pikhalsbånd", hehe

Jeg vurderer fra gang til gang om min hund må hilse... fordi hun både kan have svært ved at læse andre, men at andre osse kan have svært ved at læse hende... og fordi hun er en bowlingkugle uden bremser - og det er det ikke altid at andre hunde synes det er fedt at være "keglen".
    Men jeg er osse underlig nok til at stoppe legen, hvis jeg skønner at hun er ved at kamme over.. for hun kan ikke selv geare ned igen, hvis det går for vildt til med stimuli.

• #78   20. nov Nogle hunde har det fint med at hilse og lege med alle mulige fremmede hunde og kan fint finde ud af det også selvom de hunde har fx forskellig størrelse. Andre hunde har det fint med hunde de kender og skal lære nye hunde godt at kende under kontrollerede former før det er OK at lade dem lege. Andre igen gider ikke andre hunde. Så længe man som ejer kan finde ud af at agere efter det så er alt vel OK?
    Jeg tænker ikke at der er nogen herinde der ikke er klar over det og kender deres hunds grænser? MEN når man færdes ude omkring så oplever man desværre massere af mennesker der fx ikke forstår at læse at deres hund ikke synes kontakten med andre hunde er superfed. Det bliver man muligvis lidt farvet af smiley Jeg er en af dem der ofte har sagt at det med at kunne lege med ALLE vist mest er ejers behov. Hunden har ofte ikke det store behov for at kunne med alle mulige fremmede hunde. Men det er da fedt nok hvis de kan.

Nå, men apropos det med hvordan man er overfor andre hunde, så har jeg jo trænet siden midt på sommeren med at Penny skulle kunne ignorere andre hunde på træningspladserne. Hun synes jo altså ikke at hunde der laver ting og sager rundt omkring hende er superfedt. Og reaktionerne har desværre været sådan lidt uheldige - sådan noget med at løbe hen til dem og råbe 'du er dum'. Det er gået rigtig godt. Men hun har rigtig svært ved at kapere en af mine træningskammeraters unge labradortæve, der er meget 'hoppende' og fysisk. Den har jeg derfor trænet ret intensivt på. Igår spottede hun så labben lave apport da hun var på vej ud i en fremadsendelse. Penny ændrer retning og sprinter nu mod labben istedet. Jeg kom med et temmelig skrapt NEJ. Finken stoppede op og kiggede tilbage på mig. Jeg kaldte og finken kom retur i fuld fart. Og fik selvfølgelig en fest. Jeg lavede fremadsendelsen om og denne gang kiggede hun så ikke engang over til labben. Hun ignorerede også den anden hund, der nu pludselig var igang på den anden side af fremadsendelsen. Det lyder måske ikke rigtigt at noget, men for mig føles det som en milepæl og et stort skridt videre på vejen til at turde stole på at jeg kan stoppe hende, hvis hun - trods alt træningen i at ignorere, holde kontakten med mig osv - alligevel ryger afsted.

• #79   20. nov Og du er så evindelig krænkelsesparat, Isabelle ....

• #80   20. nov iflg dig selv er du jo et omvandrende pragteksemplar af en hundeejer

Ah var det nu nødvendigt..

• #81   20. nov Jeg havde egentlig en forventning om, at Evita ville få brug for et dækken her i de kommende måneder. Hun ER stadig kun en hvalp, og er jo i den grad født under varmere himmelstrøg.
    Det første dækken, jeg købte til hende, var allerede for småt på daværende tidspunkt... Nu har jeg så fundet Lankas gamle dækken frem, som hun reelt godt kan have på i bilen, selv det stadig er en lille smule for stort.
    MEN der er ikke det mindste lillebitte tegn på, at hun fryser, eller er utilfreds med det danske klima. Hun tilbringer helt på eget initiativ virkelig meget tid udendørs, og vælger ofte bare at ligge i rimfrosten, og kigge på verden.
    Vist godt jeg ikke har været ude og investere yderligere i tøj til hende smiley

profilbillede
  • #82   20. nov Pernille, der er SÅ mange ting jeg kunne kommentere #80 med, men det er fuldstændig ligegyldigt, så det kommer ikke til at ske.
    Men hvis du finder indlæg “unødvendige”, så spring dem dog over- det kan du vel klare?

• #83   20. nov Du er ret vild smiley

Man kan sagtens være uenig i hundehold, syn på opdragelse, mm.
    Men man behøver ikke være ubehagelig.

• #84   20. nov dybest set er ingens indlæg UNØDVENDIGE for alle har ret til en mening og alles erfaringer kan være gode at høre .... MEN der hvor forskellen ses, er hvordan tingene bliver skrevet .. der er nogen der kan gøre det så det netop er med respekt for meningsforskelle, mens andre gør det så det virker ja netop nedgørende overfor at andre mener og gør anderledes i deres hundehold ..

• #85   20. nov Hold da op Hanne - du har da vist en hukommelse, som er lidt sløret smiley

Men Pernille og Hanne og og og .. jeg gider ikke kommentere indlæg omhandlende min person og om hvor fæl jeg er .. jeg giver jer ret i alt hvad I skriver - I har ret, okay smiley

• #86   20. nov #85 .... Ajjj hvor dejligt , at du endelig selv kan se hvor modbydelig du kan være ... og giver os ret .
    Så er det lidt lettere for os andre at ryste det af os og sige ------> Ok pyt ... hun skal bare gøre sig bemærket og kan ikke gøre for at hun er som er ... den stakkel. smiley

• #87   20. nov Man mærker en smule sarkasme smiley

• #88   20. nov Aj altså.... nu er I vist snart lige gode om det, så I får hermed et cyber-kram allesammen smiley smiley smiley

• #89   20. nov jeg tror der er nogen der har brug for at gå ud og lege i sneen....

• #90   20. nov @ Martine ... nu nævnte jeg ingen specifikt ....

• #91   20. nov Hovsa - Der er ingen sne her hvor jeg er smiley

• #92   20. nov #86

Alligevel kært, at du ikke har mere _øv i bukserne, end at du har nødig at sige “os”, istedet for “mig”.
    Og også at “I” får det lidt nemmere, når I er lidt flere sammen, så I bedre kan “ryste det af”

Patetisk, men også kært smiley

• #94   20. nov smiley ... PYT knap

profilbillede
  • #95   20. nov Tusind tak for alle jeres søde lykønskninger. smiley

• #96   20. nov Åse var med på arbejde i dag. Jeg var væk omkring 3 timer, og hun var SÅ dygtig og artig smiley Hun blev passet af min kollega, som er meget, meget hvalpeskruk, og det blev ikke mindre efter et par timer med Åsen smiley Hun tullede, legede med sit legetøj, kyssede og krammede med alle der kom forbi, puttede i sit bur og var ude at tisse to gange. Hun har stadig kun haft ét tisseuheld på første dag, så jeg synes hun er en sej lille madamme smiley

Hun snorksov hjem i sin rygsæk, og jeg smuttede ind for at handle, og hun opdagede ikke en skid. Da vi kom hjem, var Ellie lykkelig for at se hende igen smiley Og så var der lige lidt overstimuleringsgas der skulle futtes af Åse. Ellie stiller gerne op til at futte gas af smiley

Hun fik en lur, og så gik vi tur, hvor Åse gik en lille kilometer fri, og så sad hun i rygsækken resten af tiden. Da vi kom hjem havde hun boblet i en lille time, og hun nægtede at vågne. Så jeg måtte stille hende til opvågning i sin rygsæk inde i stuen, og der gik lige en halv time før hun var klar til at stå op smiley

Altså, hun er bimlende skør i ulvetimen, måske særligt fordi Ellie SÅ meget er med på at være vild og lave ballade. Men ud over det, er hun bare sød og nem smiley

• #97   20. nov Jeg tror at i er nogle af dem der forstår hvor glad man kan være over en pæn lort fra hunden smiley
    Ej men vi har kæmpet herhjemme med Konrads mave. Enten lavede han pøller for 5 eller også stod det tyndt. Uanset hvad vi gjorde. Vi har fået lavet diverse undersøgelser, test, kosttilskud, specialfoder mm.
    Og nu har vi fundet det der åbenbart virker. Og vi har en glad hund, så dejligt!

• #98   21. nov "Nemt" er et fantastisk ord, når man taler om hundehvalpe - hun lyder bare så fin, den lille Åse .. og Ellie er jo fantastisk i den måde hun har modtaget hende smiley

• #99   21. nov I nat har hun sovet igennem smiley Dét er jo så nemt som det kan blive smiley

Lige nu er hun og Ellie i gang med at lege en blanding af tig og jorden er giftig, samtidig med at de tager ALT legetøj ud på gulvet smiley

• #100   21. nov Nogen her der er gode til parkering i Københaven? Jeg skal ind og spise i hovedstaden på torsdag på strandgade 85A. Det ligger i en zone der hvid og hvor det ikke ser ud somom det er Københavns kommune der står for parkeringen. Der er parkering bl.a. i det jeg har tegnet ind med en rød cirkel. Er der nogen herinde der kender det område og ved om det er et sted der er pladser at få om aftenen (efter 18). Jeg er ligeglad med hvad det koster osv. Min bil må gerne komme ind i lavemmisionszonen osv. Jeg er bare interesseret i at vide om jeg kan satse på at finde en plads på den der lille 'ø' smiley Nogen der ved det?

• #101   21. nov Og billedet

profilbillede
  • #102   21. nov Mette - der er en hel del P-pladser på "øen".

Hvis I vil holde i fuldstændig "sikkerhed", så er det nærmeste P-kælderen under Operaen. Det er 7-800m fra, hvor I skal hen.

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#103   21. nov "Og du er så evindelig krænkelsesparat, Isabelle .... "

Jamen altså, Martine. Du KRÆNKER mig ikke. Du nedgør, og det kan godt lige ramme mig, når jeg er lidt skvattet indimellem. Sådan er det bare.

• #104   21. nov @Karina. Super så vil jeg satse på at kunne finde en plads på 'øen' og er der ikke nogen så prøver jeg operaen - tak for tippet smiley

• #105   21. nov #103 Isabelle ... Glem det ... hun er og bliver ( sæt selv ord på ) .
    Anskaf dig en ... Pyt Knap ... smiley

• #106   21. nov Isabelle -

Jamen fint, at jeg ikke krænker dig - jeg nedgør dig heller ikke, hvis jeg er noget, så er jeg røv-sarkastisk, og det virker bare ikke ret godt på skrift (eller i virkeligheden, når man - som en af mine veninder overhovedet ikke fanger ironien) ..

Jeg har jo skrevet x flere, at jeg tror at du er omtrent verdens hyggeligste at drikke en kop te sammen med, og jeg tror også, at du er en ansvarlig hundeejer .. så lad være med at tage dig enormt meget af hvad jeg ind imellem skriver - det er et øjebliks billede og .. ja, indrømmet .. jeg bliver sådan lidt ... "aj kom nu for F... da videre!! " (ikke ironi, men oprigtigt ment) .. når du bliver ved med at hænge dig i noget, som er sket for år siden.

- og æh .. "hilsetosse" er imo ikke det værste man kan blive kaldt .. smiley

• #107   21. nov #106 ..... Dejligt med en uddybende undskyldning .... så er du måske alligevel ikke såååå slem indvendig... smiley

profilbillede
  • C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#108   21. nov Pony-pigen og jeg har været på vores første tur ud smiley

Det er nu altså skønt at finde tilbage til noget der giver mig lidt fornyet energi.

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#109   21. nov Tak, Martine - og over en kop te ville jeg vist også opfatte "kom nu videre" helt anderledes smiley

ÅH, hvor jeg savner at ride, C.B. smiley smiley smiley

• #110   21. nov Jeg var ude på den skønneste tur i skoven her i eftermiddag, og mødte et sødt ældre par, med et par hunde.
    Kvinden bemærkede "Aj, hvor er du altså bare modig, når du tør gå med tre hunde, og den ene endda er en hvalp".

Jeg synes faktisk selv, at jeg er mere modig, når jeg har Evita omkring mig, når jeg arbejder hjemme. I dag har hun været i fuld gang med at tømme bogreoler, mens jeg sad i online-møde.

• #111   21. nov @Pernille #97... og hvad er det så der har virket på maven ..

• #112   21. nov Hanne, Hills foder. Nærmest alt inden for det mærke. Jeg ville gerne fodre med andet men whatever works

• #113   21. nov *tusindvis af bandeord*

Ellie har flækket den inderste negl på den ene bagpote. Jeg skulle alligevel forbi dyrlægen med Åse, for at få hende oprettet, få godbidder og nus. Så jeg fik lige tjekket neglen. Den er brækket ret langt nede, og pulpen er kun lige synlig. Umiddelbart ingen revner op i neglen. Så den blev renset, og hun er sendt hjem med penicillin og smertestillende. Ture i snor og holdes i ro (som jo er super nemt, når hun bare gerne vil spurte med Åse). Jeg skal komme forbi på mandag til tjek, og se om hun slipper for at få trukket neglen af.

Æv!!!!!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#114   21. nov Åh altså hvor SURT, Anne smiley Stakkels jer alle tre.

• #115   21. nov God bedring med Ellie smiley

• #116   22. nov Årh Ellie altså..

Vokser sådan en klo ud igen?

• #117   22. nov Iiih har glemt at bestille Dyrenes Juleskrab ( https://dyrenesjuleskrab.dk/index.php/shop/?orderby=price ) i år, og nu er de udsolgt (den der ikke er, er ikke på lager)

Jeg har ikke lyst til Lottos skrabejulekalender, da jeg gerne vil støtte nogle "mindre" end lige Lotto.

Er der nogen der ved om der findes "små" skrabejulekalendre ala Dyrenes Juleskrab, men hvor der ikke er udsolgt? smiley

• #118   22. nov Isetta, hun bliver bare mere og mere dejlig, 3 generation løve på Holtevej smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#119   22. nov Vilma og jeg mødte tre lækre Löwchen i dag. De to gik bare videre, da Vilma passerede, men den tredje standsede op og stod med det skønneste udtryk i fjæset: "Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal synes om dig, men nu står jeg bare helt stille og venter på, at du er blevet væk" smiley
    Åh jeg ville gerne have sådan en lille charmetrold en dag smiley

• #120   22. nov Frk Jensen, ja, neglen vokser ud igen, men det tager bare pokkers lang tid smiley

• #121   22. nov Åse var med på IGP-holdet i går, og tog larmen fra hundene med ophøjet ro smiley Da vi havde “væsentest” synes Ellie at en af hanhundene kom for tæt på Åse (der sad hos en veninde på en bænk et stykke væk), og Ellie var klar til at dræbe den hanhund smiley

I dag havde jeg hold i DcH, og Åse var med som cheftræner smiley Der var fri nusning i klubhuset i en halv time inden træning, og hun fik tumlet med en af de store hvalpe. Og da træningen startede, røg hun i rygsækken hvor hun snorksov igennem halvanden times træning smiley Rygsækken virker på hende, som barnevogne virker på babyer smiley

• #122   22. nov Jeg har været til 18-års brunch hos min nevø i dag.
    Hundene blev luftet og Sia fik løbet lidt krudt af i morges.
    Min søster hentede kagerne og mig kl 8.15. Så gik turen mod nordvest, med et stop i Herning, hvor vi samlede mine niecer op. Vi ankom lidt efter kl 11, så hyggede vi nogle timer, inden turen gik hjem igen.

Nu nyder jeg bare en stille kop te og masser af nusseri med hundene smiley

• #123   22. nov Åse lyder bare så perfekt! smiley

• #124   22. nov Obster, hun er i hvert fald tæt på at være det (hvis man ikke er en sutsko, lynlås, sofa eller Ellies hale) smiley

profilbillede
  • #125   22. nov Ej, hun er bedårende smiley

• #126   23. nov jeg synes der er HAJ i det blik ...

• #127   23. nov Så fik vi også en lille ny beboere idag smiley
    Sig hej til Katla smiley

profilbillede
  • #128   23. nov der er i hvert fald fræksak smiley

Jeg er træt helt ind i min grundvold....jeg er færdig med min specialisering midt i januar, men har taget ferie, og tager 2 ugers fri uden løn i min nye ansættelse...

Så nu må det godt snart blive 22 december så jeg har fri til 2 februar! smiley

• #129   23. nov Jeg bliver næsten helt hvalpeskruk smiley (også kun næsten for har trods alt min egen lille menneskebaby)

• #130   23. nov Årets julepynt

profilbillede
  • #131   23. nov så behøver man næsten ikke mere pynt smiley

@Steffen tillykke med det nye medlem .. hvor gammel er den

• #132   23. nov Jeg er simpelthen så begejstret. Jeg har i meget lang tid hængt fuglefoder ud i foderkugle uden at se nogen som helst fugle.
    Men de sidste par dage har jeg set så mange, der har spist af de forskellige. Jubii.
    Det er så hyggeligt

• #133   23. nov Det vælter i hvalpe smiley

Min Pirat skal da også lige være med så smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#134   23. nov Godt nok er din Pirat en hel del smukkere, Martine - men er han opkaldt efter en piratfisk? smiley

profilbillede
  • #135   23. nov smiley

profilbillede
  • #136   23. nov Isabelle - det skulle man tro smiley

Men nej, han er fra et P-kuld og jeg fik lov til at bestemme navn, der så bare skulle være med P.
    Jeg havde Pilot oppe at vende, men .. syntes bedst om Pirat.

I dag kunne han ikke hedde andet jo smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#137   23. nov Jeg har været i Det Kongelige i dag smiley Der har jeg ikke været, siden min mor inviterede for mange mange år siden. Waugh, det er et smukt teater - og historiens vinge suser virkelig derinde på Kongens Nytorv smiley
    I foyeren havde balletten lavet et ganske særligt juletræ - af dansernes sko.
    Vi så "Nøddeknækkeren" med Tchaikovskys skønne musik.
    Fed dag smiley

profilbillede
  • #138   23. nov Jeg har vidst nok i min dreng på 3 år og min lømmel-alder-hund smiley

Heldigvis kan de også hygge sig roligt

profilbillede
  • #139   23. nov jeg synes der er HAJ i det blik .

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret - i dag har hun præsteret at hakke hul i indersiden af min underlæbe smiley

Martine, du er blevet helt pro i det med at lave billedecollager smiley

• #140   23. nov Jeg smelter smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#141   23. nov smiley smiley smiley smiley smiley smiley Jamen altså............... smiley smiley smiley smiley smiley

• #142   23. nov Hold k... de er søde Anne smiley

• #143   23. nov 5 dage har hun boet her, og det er som om hun altid har været her smiley

• #144   23. nov kan godt forstå du smelter ... og hos Steffen ser det også ud til at være fryd og gammen ..

• #145   23. nov Jeg er en ond hundemor i her til aften. Jeg ville gerne i seng og hunden havde været i haven i lang tid. Kaldte men han kom ikke og jeg ventede i en halv time. Måtte så ned bagerst i haven i sutsko og natkjole og med lommelygte og lede efter ham. Han var da i gang med at gnave i et ben så han havde da ikke tid tid til at gå i seng. Måtte vifte med et stykke steg og narre ham ind. Tilbød lidt foder hvis han var sulten.
    Nu går han og sukker højlydt og glor meget bebrejdende på mig.

• #146   23. nov Ej Anne, det der er jo slet ikke til at stå for smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 111 Emner: 1 Svar: 405
    #147   24. nov Ham her er stadig hvalp mentalt smiley

profilbillede
  • #148   24. nov Adr.. Så er sneen kommet til Fredericia smiley

profilbillede
  • #149   24. nov Jeg er ikke vild med sne, dvs sneen må gerne ligge på marker etc, men ikke på vej og fortov.
    På dagens morgentur var det dog lidt hyggeligt, at jeg kunne se, hvad det var for nogle dyr, som Sia fik færten af smiley

• #150   24. nov Så bare tænk på mig... i den ene ende af mit stræde er der er en skrå rampe ned til p-pladsen.... i den anden ende en trappe. Ingen af dem har gelænder og jeg går ikke supersmukt pga mine knæ. Der er dage hvor jeg kun kommer sådan lidt frem og tilbage med hunden, fordi ellers kommer jeg ud der hvor der er glat og ingenting at holde i.

... og én brækket ankel i januar var altså rigeligt...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#151   24. nov Jeg ELSKER sne - jo mere jo bedre, men det lyder godt nok belastende for dig, Hovsa-hund smiley

- Og i øvrigt elsker jeg faktisk slet ikke sne på veje, jeg skal køre på.

• #152   24. nov .. og det var lige netop det... eller sort is.. der kostede en ankel. Sort is og 100 kg knallert var en dårlig kombi, og når man så kaster knallerten ned over anklen, så knak skidtet.

• #153   24. nov der er nærmest intet i Aarhus og sådan må det gerne fortsætte til foråret kommer smiley

• #154   24. nov Der er lige tilpas her på Sydsjælland. 5-6 cm. der skaber et smukt dække på landskabet - men ikke nok til, at det begynder at give voldsomme trafikale udfordringer smiley

• #155   24. nov Jeg skulle osse hilse fra hunden og sige at det her IKKE er staffyvejr!

• #156   24. nov .. der er så meget vi kvinder ikke forstår...

Venter en pakker fra Dao... så tjekker jo hvor den er henne.
    Sent i aftes ankommer den til depot i kjøwenhavn.
    Få timer efter ankommer den til depot i glostrup
    Og der er den så da jeg tjekker her til morgen. Og fedest, så kommer den jo idag... jeg er jo lige ved siden af i Albertslund.

..men nope...efter kl 9 kører de den til... Rødovre???? wtf
    Og 10 minutter klassificeres den til forsinket og leveres nok imorgen.

• #157   24. nov Jeg var til klubmesterskab i B-klassen med Penny i lørdags. Det var en dejlig oplevelse. Min hund var supereksemplarisk smiley Vi startede på spor. Hun gik simpelthen så godt. Direkte i sporet og superskarpe knæk. Det eneste lille øv var at hun lavede fire små flak til allesidst på sporet. Det var modvind og hun fik fært af sidste genstand og det fik hende til at lave fire små udslag. Det trak 0,3 point (stadig dagens bedste spor smiley ). Næste var rondering og frit søg. Frit søg var iflg mange svært; det var det så ikke for Penny. Zoom zooom og så havde jeg to genstande i hånden. Rondering i flyvende fart; jeg var spændt op om dommeren ville trække for at jeg lader hende løbe lidt længere end det tomme skjul før jeg kalder (hun er ikke rigtigt færdig med at løbe efter 25 skridt smiley ). Det lod dommeren heldigvis ikke til at bemærke. Fin halsgivning og ingen berøring af figuranten. Penny er nået så langt i at synes at det er FED øvelse at hun fortsætter sin halsgivning mens jeg sætter snoren på og jeg skal trække hende væk fra figuranten. Så vi gik fra den dommer med 55 point smiley Stuedressur: Max point i Fri ved fod (uha den føltes bare også virkelig god-fuldt fokus hele vejen rundt ikke en eneste gang kiggede hun væk), sit og apport. En ekstra springkommando (ved ikke lige hvad der gik galt; hun sad med intenst fokus på mig da jeg sagde spring og så blev hund siddende - det kostede 2 point. Manglende dæk i fremadsendelsen (den var jeg godt forberedt på og den koster 5 point). I stå og dæk frøs raketten bare alt for meget så det blev til 2 x sid og ryst af kulde. Note to self; giv hende dækken på i stuedressuren, hvis det er koldt. Ialt 168,10 point. en fjerdeplads ud af 13 og en halv oprykning (som vi ikke kan bruge til andet end at 'vi kan godt!' smiley ). Men det bedste var at alle arbejdsøvelserne bare allesammen gik så sk*degodt og at min hund var en ren engel at have 'med i byen'.
    Da vi kom hjem havde gemalen og Clinton været på besøg hos min svigermor og havde en fin ny trøje med hjem som min svigermor har strikket til Penny smiley

profilbillede
  • #158   24. nov Tillykke med det fine resultat, Mette smiley

• #159   24. nov På vores eftermiddagstur myrdede Sia en snemand og åd gulerodsnæsen smiley
    Det har regnet de sidste par timer, så jeg regner ikke med at der er noget tilbage af snemanden i morgen.

• #160   24. nov Åse og kittemittemøgkatten er blevet venner smiley

Karla har sneget sig ind på Åse nogle gange hvor Åse har sovet, og så er Åse vågnet og har været sådan lidt “nå, men det er jo meget hyggeligt”. I dag kom kitte ind imens Åse lå og sov ved mine fødder, og kitte ville kæles med. Åse vågnede og gik hen til kitte, som lod Åse slikke sig i hovedet, og kitte gned sig op ad Åse. Og så var kærligheden cementeret smiley

• #161   24. nov Vi gik på skolen på aftentur. Begge hundene elsker at drøne rundt på børnehavens legeplads - der er sandkasse, visne blade, en tipi, hestefigurere med haler af reb, et shelter og meget andet. Inde i shelteret står en lav træstub, og jeg fik Åse til at sætte forbenene op og klikkede. Hun fik en haps, hoppede ned, kiggede lidt, satte én pote op, fik et klik og en haps, to poter op, klik og haps og nu hopper hun så op på alt (hvilket jo er relativt, for hun har virkelig korte ben og kan ikke hoppe op på særlig mange ting smiley ).

Jeg ved jo godt at corgier generelt fungerer bedst med shaping, men det gør jeg virkelig ikke smiley Men Åse skal jo bare være Åse, og der er ikke noget vi skal nå. Så det kan være at jeg skal give det shaping-halløj en chance smiley

• #162   24. nov Når hunden kravler op på skødet og helt tæt til en krammer smiley

profilbillede
  • #163   24. nov Vi mødte en corgi i går, en han på 1,5. Det er altså en lækker hund smiley

• #164   24. nov Pernille, corgierne er fantastiske smiley Men endnu engang er jeg overrasket over hvor meget temperament, arrigskab og hyrdeinstinkt, der er i sådan en lille lort. Åses “tændknap” er meget stor, og “slukknappen” er meget lille smiley

Hun hyrder Ellie ret meget, og det skal vi lige have styr på. Hun hyrder for så vidt alle hunde, hun leger med. Og så er hun et kradsbørstigt bæst. Hun havde fået en kyllingehals og gumlede løs, og Ellie kom ind og var færdig med sin kalkunhals. Ellie gik hen til Åse, og Åse svarede med “hvis du kommer tættere på, så nakker jeg dig” smiley Jeg mener, hun vejer knap 5 kg og er trekvart lort høj, og alligevel har hun en tyrkertro på at hun vitterligt kan nakke en schæfer smiley

Men hun er lige som hun skal være - jeg gider godt at de har lidt spice smiley

• #165   24. nov Hun lyder herlig smiley men det har jeg godt hørt og oplevet, det med at hyrde.
    Det er ret spændende at det ligger så dybt. Det må man jo tage med og håndtere.
    Oplevede det i en børnefamilie, det var ikke så heldigt

• #166   25. nov Velkommen i klubben Anne.
    Jeg har også en flok, der ivrigt sætter poter på - eller hopper op på - nærmest alt, hvad vi møder på vores vej. smiley

• #167   25. nov @158: Tak Anne smiley Jeg er simpelthen stadig bare så glad for vores resultat. Pointmæssigt var det jo ikke prangende og stå og dæk var jo altså nærmest manglende. Men når jeg tænker på at jeg stod d 27/7 og tænkte at jeg egentlig nok bare skulle droppe konkurrencer med Penny. Jeg var SÅ ked af at jeg havde presset hende ud i at være nødt til at reagere så dumt. Så var den her lørdag altså bare beviset på at det var godt jeg holdt fast og lagde et stykke arbejde i at få vendt skuden. Og vores andet lille issues med at hun syntes at figuranter var æv bæv er pist væk nu. Nu skal vinteren bruges til at arbejde med at få stå, sit og dæk til at sidde i skabet - hver gang. Og få løst knuden med dæk i fremadsendelsen (jeg tænker at jeg skal støve min boldkanon af til det). Det ville jo være fedt at kunne give den max gas med konkurrencer næste år smiley

• #168   25. nov Sia tror også, at man skal hoppe op på alt. Det betyder sommetider meget kort snor, når vi går forbi fx en stor sten. Alternativet er, at Sia hopper op og jeg nærmest bliver flået med smiley

• #169   25. nov På dagens morgentur sneg Sia sig ind på den myrdede snemand fra i går, I skulle have set hende i hovedet, da hun fandt ud af, at der ikke var flere gulerødder i den snemand smiley

• #170   25. nov Hittekillingen Christopher (ja, det hedder hun altså) har nu været her en uge.

I skrivende stund sover Missemor og Chrisser til middag sammen.

smiley smiley smiley

profilbillede
  • #171   25. nov hun er simpelthen bare øøøøøøøøøøøøndig smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#172   25. nov Det kræver altså en forklaring - det med Christopher smiley smiley

• #173   25. nov Niece mødte flere gange en kat, der boede på hendes avisrute.
    Den kaldte hun Christopher.
    Killing blev derfor straks døbt Christopher, da hun fandt den (den del af familien vidste ikke om det var en han eller hun).

Så selvom Christopher er en hun, ønskede niece, at Christopher blev ved med at hedde Christopher og sådan blev det.

smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#174   25. nov Uden sammenligning i øvrigt kommer jeg til at tænke på min søsters og hendes veninders rødstrømpedage. De var RET rødstrømpede, de damer - så da det gik op for én af dem, at hendes nye killing slet ikke var en hunkat, som hun troede, men en hankat, NÆGTEDE hun denne kendsgerning og kaldte killingen Rose smiley

• #175   25. nov Isabelle, jeg skulle en gang (som 13-14 årig) have en hunkanin-unge. Den skulle hedde Dina.
    Desværre døde den inden jeg fik den hjem og mine forældre købte en anden kanin til mig.

Han kom så til at hedde Dina.

....åh ham savner jeg da helt nu. Han løb frit i hele vores store lejlighed og var kun sjældent i sit bur (lågen stod åben døgnet rundt).

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#176   25. nov Jeg havde også engang et par løse kaniner - i et kollektiv med børn og legetøj. Dukkerne mistede næser og fingre til de pokkers kaniner smiley smiley

• #178   25. nov Hvis nu man har en Åse og en gul regnjakke, så er resultatet det her smiley smiley

https://www.instagram.com/reel/DRezamiiAZL/?igsh=ZHQ3MWp0OWdtM3Y=

• #179   25. nov Hold nu KÆFT hvor er det nuttekært!! smiley smiley smiley smiley

• #180   25. nov Jeg dør lidt smiley

• #181   25. nov Jeg elsker at hun bare synes det er helt normalt at have dækken på. Og at hun traver glad afsted med høj haleføring smiley

• #182   25. nov Lige en opfølger:

Et kvarter efter mit sidste indlæg, så det således ud.

Jeg var lige ved at tude lidt af glæde.

smiley smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#183   25. nov Hun er ret nuttet, den lille Åse - men hvorfor skal hun egentlig have regndækken på?

• #184   25. nov #183

Et gæt - det regnede ?? smiley

• #185   25. nov Isabelle, fordi jeg tror hun er en påklædningsdukke til 14.000 kr smiley

• #186   25. nov Jeg er bare sådan øv uden egentlig grund. Heldigvis sover både hund og barn så jeg smider mig på sofaen med en pose chips og en hund i favnen. Så plejer det at blive lidt bedre smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#187   26. nov Ja ja, Martine smiley Så gætter jeg bare. Måske har Corgier ikke underuld. Måske var det sådan en voldsom regn, så den lille ville være blevet gennemblødt. Måske noget tredje smiley
    Jeg spurgte ikke for at genere. Jeg er bare nysgerrig. Jeg kan fx godt se, at det er en god idé, at whippets og andre meget kortpelsede hunde får tøj på.

• #189   26. nov Livet som hund og kat.
    Christopher og Håkon tager en morgenlur sammen.

smiley

profilbillede
  • C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#190   26. nov Isabelle;
    Jeg har købt regntøj til min hund - schæferhund smiley

Jeg er alt for doven til at han skal være pisse våd. Haha. Ren komfort for min skyld smiley

• #191   26. nov @ Pernille sådan er der bare dage der er ... se om ikke du kan være lidt ekstra god ved dig selv...

Åh Anne, hun strutter jo af selvtillid og at hun bare har det fede liv .. hun er da virkelig lækker .. og elsker de der små tætte hunde når de går med god fart, jeg kan også blive helt glad indeni bare af at se på Oda bagfra når vi går tur ...

@Yorkie .. kan godt forstå du er helt rørt .. det er da også bare noget så kært ..

Jeg kan også finde på det med regndækken hvis det står ned, bare for at undgå den der helt igennem våde hund ..

Jeg ved ikke om corgien har underuld, har den det Anne ?

• #192   26. nov Corgier har utrolig meget underuld. Det er en walisisk race, og som bekendt er vejret lidt barsk på de kanter. Men Åse er for det første en hvalp med hvalpepels, så bliver hun gennemblødt, så fryser hun. Hun kan af gode grunde ikke gå så langt, og derfor veksler hun mellem at gå og sidde i en rygsæk. I rygsækken har hun fleecedækken på, for der sidder hun jo bare og sidder.

Så hun har regnjakke på, for ikke at blive så våd, at hun fryser når hun kommer i rygsækken. Og så har hun regnjakke på af samme årsag, som Ellie også har - det sparer mig for rigtig meget rengøring, når mine hunde ikke bliver dyngvåde og mudrede på hele kroppen. Det er bare nemmere at lære hende at gå med dækken fra start.

Mine hunde har også dækken på, hvis de ligger i en kold bil. De har køledækken på om sommeren, hvis de skal være i en bil - på trods af silvershade, åbne vinduer og blæser. De får tørredækken på, hvis de er våde. De bliver blowet hvis de er våde eller beskidte. Alt det handler for mig om, at passe bedst på mine hunde, og sikre at de ALTID har det så komfortabelt, som de kan have det. Når jeg forventer af mine hunde, at de præsterer for mig, så er det mindste jeg kan gøre, at passe bedst muligt på dem smiley

• #193   26. nov jeg har osse fundet diverse frem til Maggie.. for jeg har sgu mere pels på mine ben end hun har på kroppen.
    Hun har dog et tørredækken.. til varmere regn eller bad.. for jeg gider ikke stå og tørre hund.

• #194   26. nov Altså Penny er jo dækken og trøjehund smiley Er det koldt så skal hun have tøj på og hun vil helst ikke ud uden tøj, når vejret er som det er nu så det giver sig selv. Der ligger også ekstra vetbeds i burene så der er mere isolering i bunden.
    Clinton har en ganske udmærket pels med dækhår og underuld. Men i seriøst muddervejr så får han altså et regndækken på ellers så skal han skylles over det hele når han kommer hjem fra tur; Han ender tit med at ligge nederst når ham og Penny leger. Så er dækkenet altså nemmere smiley Han får også dækken (en Hurtha extreme varmer) på de første par uger når han er nytrimmet om vinteren. Så står han jo i kun 'undertøj' smiley
    ... men altså Clintons egen mening om dækkener er at det er ikke noget hanhunde der er mindst lige så seje som 'Rambo' har brug for smiley

• #195   26. nov @ anne .. men hvad "sker" der med den underuld ? altså forstå mig ret, skottens underuldshår dør jo som alle andre hår med tiden og så er det de døde hår man trimmer af når man trimmer på den korrekte gammeldagsmåde med trimmekniv og ikke maskine .. det gør man vel ikke med corgien ?

Oda er jo den eneste her i huset med "frisørudgifter"

• #196   26. nov Jeg er SUR... Sådan tæt på rigtigt godt gal i skralden!!!!!

Når jeg er på job holder jeg på en P-plads lige overfor, da det er billigere end vores egne P-huse. Det koster 50kr om dagen. De sidste par år, har der været etableret nummerplade-genkendelse, og jeg har været tilmeldt auto-betaling, og det har fungeret såååå fint.
    Der har naturligvis stadig været skiltet med, hvordan man skulle forholde sig med betaling af parkering, hvis man ikke var "fast gæst" = betale ved udkørsel.

For nogle dage siden blev skiltene så ændret til, at der skulle betales ved indkørsel istedet. Det tænkte jeg ikke så meget over, for jeg havde jo min automatiske ordning.

I går fik jeg så en P-bøde............ Her til morgen var jeg inde for at finde dokumentationen for min automatiske fakturering - and guess what - nu var lige præcis den P-plads ikke længere med i oversigten!!!!!!!! Når man tilmelder sig, gør man det pr. lokalitet, så de har været helt klar over, hvilke kunder, der var tilmeldt, på lige netop den plads, og havde så nemt som ingenting kunnet give besked om ændringer.

Og allerværst - BØDEN ER SGU UDSKREVET AF SAMME FIRMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! smiley smiley smiley smiley

• #197   26. nov puh kan mærke den der "ældre mennesker er ikke forandringsparate" i dag ..har decideret ondt i maven over at skulle skifte fra min benzin bil til el bilen ... selvom jeg forsøger Pippi tilgangen " det har jeg ikke prøvet før så det er jeg nok god til" så rumler hovedet rundt med hvor lades, hvornår lades, hvad kan den og hvor sidder alle knapper ... nå den har ikke gearskifte smiley .. nå man skal ikke tænde lyset det gør den selv efter behov smiley ... jeg bliver rundtosset

• #198   26. nov Hanne, de fælder som hos alle andre racer med fældepels smiley Corgier fælder virkelig meget, sådan på højde med labrador. Så lige nu nyder jeg hvalpepelsen, som jo ikke fælder smiley

• #199   26. nov @196: Jeg kan dælme godt forstå du er gal - øv hvor kan de ikke være bekendt ikke at informere bedre om skiftet smiley

• #200   26. nov Jeg putter også en regnjakke på Konrad. Han er overvejende spidshund så han har en tæt pels men man kan minimere våd og beskidt hund smiley

• #202   26. nov Mine hunde må gerne blive våde og beskidte, de har ingen underuld men fryser kun hvis de står stille, de har dækken på til træning, ellers ikke smiley sådan er vores tilgang så forskellige

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#203   26. nov Tak for forklaring, Anne.
    Jeg har aldrig oplevet mine hunde gennemblødte selv i voldsom regn. Men de står så heller ikke stille, og vi går ikke mere end en time ad gangen. Men en våd Vilma får jeg selvfølgelig, når der er åbnet for sluserne smiley
    Jeg får i øvrigt også en våd Vilma, selv om det ikke regner. Hunden er helårsbader smiley

SVINERI!!!!! Karina smiley smiley smiley

• #204   26. nov Karina - Jeg var også blevet stjernetosset, det er bare ikke i orden smiley

Mine er så korthårede, at det reelt er nemmere at stoppe dem under bruseren, end at vaske dækkener, poterne er alligevel dem, der bliver mest beskidte smiley
    De får dækken på efter behov, løber de løs på matriklen, har kun Tilla og Bianchi behov for dækken pt.

Når jeg åbner døren, går Tilla altid lige ud og runder gårdspladsen, føles temperaturen OK, kommer hun ikke tilbage, men synes hun det er koldt, kommer hun retur til mig og står intenst og stirrer på sit dækken, der hænger lige indenfor døren, så får både hun og Bianchi dækken på, for så ved jeg, at Bianchi også fryser uden.

På gåture i snor har alle dækken på pt.

• #205   26. nov I dag hvor solen skinner, går Akka ude i flere timer alene, hun har travlt med at proviantere. Fanger mus og plukker bær, der er stadig lidt slåen og hyben, samt en del skærmsølvblad, der før frost er sure som citroner, men nu har fået lidt sødme. Hun plukker forsigtigt og passer på, hvor hun sætter poterne, for busken har som slåen, lange torne på grenene.

profilbillede
  • #206   26. nov @Karina ... man forstår godt p firmaerne ikke er populære ..

men burde kunne indklage den der på mangelende info om at pladsen ikke længere er med i automatisk registrering ... du kan jo ikke vide at der ikke bare aflæses mere ..

@Kirsten sikke et fint billede ... hvordan regulerer man det foder man giver når Akka er delvist selvforsynende

• #207   26. nov #196

Hold kæft, jeg var også blevet gal smiley smiley smiley

Mht hund med og uden dækken.

Jeg bruger aldrig dækken til mine hunde på gåture, i træningssituationer, etc.

Derimod er jeg virkelig blevet fan af mine tørredækner. Esh har en lille pels og tørrer ret hurtigt, men selv Pirat, der har pels som en isbjørn (og farve), tørrer ½ gang hurtigere end han ellers ville.
    Han er dog så ung, at han ikke er ligeså fan af det dækken, som jeg er - så han har det udelukkende på indendørs, hvor jeg kan holde øje med ham.
    Jeg synes det er smart, at selvom de ryster sig er det minimalt hvor meget de sviner - og at de kun skal have tørret ben, poter og mave.

Når det bliver koldt, så foretrækker jeg, at de har et dækken på i bilen.
    Esh, fordi han har doberpels og kommer til at fryse - Pirat skal når jeg er sikker på at han kan lade være med at æde det, have dækken på mellem B og C.
    Han bor ude og har pels som en isbjørn som sagt, så risikoen for at han kommer til at fryse er nok til at overse - men det er den der hurtige nedkøling, jeg har respekt for. Han bliver altid "skridtet af" (jeg er tidligere hestepige), men på trods af det, er han jo stadigvæk varm, når han bliver sat i en iskold bil.

Det er lidt at bede om skader, hvis hundene køler alt for hurtigt ned - derfor dækken på ham også.

Da jeg boede i KBH med en langhåret schæfer, blev den skyllet og tørret efter ture i regnvejr og mudder.
    Men dengang fandtes der ikke Siccaro og jeg var 35 år yngre.
    I dag gider jeg ikke maset, så efter sådan en tur ryger Pirat i hundegård til tørre og drys - Esh som accepterer et dækken får bare sådan et på smiley

• #208   26. nov Hanne - Akka har det som sin mor, hun spiser ikke mere end hun har behov for, så har hun ædt mange mus, eller en fasan, så spiser hun næsten intet af det hun får serveret.

Der er et par af de andre, hvor det er en hel del sværere at styre, men som heldigvis så heller ikke er helt så effektive jægere smiley

• #209   26. nov Bodil, jeg husker det som at du har en “sluse” af bure, hvor dine hunde kan tørre efter ture, inden de kommer ind i sofaen?

Mine har ikke dækken på på egen matrikel, for de beder om at komme ind, hvis det er træls. Men regnjakke får de på, for jeg gider ikke tørre hunde og gøre ekstra rent. Særligt når det ikke generer hundene det mindste, at have dækken på. Tilgengæld bliver de ikke vasket, klippet, fluffet og puffet. Sådan er vores tilgang så forskellig smiley

• #210   26. nov Sia bruger også dækken, både når det er koldt og når det regner. Hun strejker simpelthen, hvis hun bliver våd eller kold smiley

• #211   26. nov Vandhunden strejker, hvis den bliver våd? smiley

Jeg har svært ved at forstå hvorfor folk har behov for at gå op i hvad man gør eller ikke gør, når det er TOTALT uskadeligt. Min hund går også med en sko på en skadet pote, og hun er totalt ligeglad med den sko. Hun kan få skammens kegle på, og hun er ligeglad. Fordi det er noget jeg har trænet med hende, netop for at det ikke skal blive besværligt, hvis det en dag er nødvendigt.

Jeg prioriterer kvalitetstid med mine hunde - gåture, træning, nusse, putte i sofa. Og det vil jeg 1000 gange hellere end at tørre hund, støvsuge, vaske gulve (og vægge og loft). For ja, når en stor hund ryster sig, så er det mudder over ALT!

Hvis jeg en dag nedprioriterer mine hundes trivsel, så tror og håber jeg at nogen siger noget. Men er man uenig i at mine hunde skal have regndækken på, så vil jeg tillade mig at være fløjtende ligeglad smiley

• #212   26. nov Vand der kommer oppefra, det er nærmest livsfarligt smiley
    Til gengæld er vand, som man kan løbe, svømme og springe ud i noget af det lækreste på denne jord smiley

• #213   26. nov Hundene og jeg har hygget i dag.
    Der er blevet lavet godbidder: tørret kyllingelever, tørrede kyllingehjerter, små runde godbidder med laks og nogle med rejer.
    Hundene har prøvesmagt gennem hele processen, men de fleste godbidder er dog endt i fryseren.
    Hele hytten stinker, trods grundig udluftning, men hundene er glade og tilfredse.

• #214   26. nov @Anne .. tror nu ikke nogen har noget imod det ... der skrives ve egentlig bare hvad man hver især er til ...

• #215   26. nov Min vuf må gerne blive våd og beskidt,. Men vil hellere bruge tid på barnet og aftensmad end at rense hele hytten bagefter. smiley

• #216   27. nov Liselotte... haha sådan en har jeg!
    Hun er ikke til at drive ud hvis det kommer fra oven... men hun plasker lystigt rundt i vandpytterne, åer. moser og søer.... ikke altid til min store fornøjelse.

• #217   27. nov Nogen gange så får man lige sådan et strejf af PAAANIIIK. Såden et fik jeg igår. Clinton lavede en lort der så helt vildt besyndelig ud. KULSORT og med en underlig 'tør' og grynet konsistens. Altså som i den lignede nærmest et stykke kul. Første tanke var 'ÅÅÅHH nej, hvad er der galt med ham'. Det må jo være blod der har gjort den så sort. Men altså hunden så topfrisk ud og drønede rundt. Tog lorten med i en pose så jeg kunne checke den lidt bedre under en ordentlig lampe og ikke en halvsøvning pandelampe.
    Checket afslørede en pokkers masse små frø og noget der lignede skallen fra bær. Så gik der en prås op for mig; han spiser surbær i øjeblikket. De hænger tilbage på buskene efter at bladende er drysset af. De hedder også aronia og kan købes som fx. supersunde shots smiley Så de gør altså afføringen sort når man spiser nok af dem. Og den gamle dreng må være supersund med de mængder han får ædt smiley Så panikken kunne afblæses smiley
    Mht dækkener så har vi jo forskellig tilgang og forskellige hunde. Penny viser ret tydeligt når hun synes det er for koldt og gerne vil have dækken på smiley Jeg synes det er rart at hunden kan gå direkte ind og lægge sig i sofaen når vi kommer ind udefra. Poterne bliver måske lige skyllet og tørret. Clinton er jo ved at være en ældre herre og vi har brugt ret meget krudt på halthed på højre bagben her i efteråret. Iflg Ortovet vil det være godt for ham at han har noget varmt på når det er koldt og vådt nu. Så overvejer da at han måske skal til at have dækken på mere end han får nu. Jeg vil jo gerne have ham i mange år endnu smiley Selvom han hader dækkener.

• #218   27. nov Jeg tænker da ikke man behøver at retfærdiggøre hvorfor man bruger dækken, Anne smiley
    Anyway, i virkeligheden gør du jo som Bodil, for du skriver, at hundene ikke har dækken på i haven, og Bodil skrev for nylig i en anden tråd, at hun stort set aldrig lufter hundene udenfor egen grund;)

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#219   27. nov Jeg spurgte bare, Anne. Jeg mente intet negativt.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#220   27. nov Åh, hvor er det forfærdeligt med de brændende højhuse i Hongkong. Jeg får flashback til Twin Towers i 2001 smiley

• #221   27. nov Eller Grenfell Tower i London i 2017 smiley

• #222   27. nov Argh I skubber altså lidt til mine tanker ift. at anskaffe tørredækner til hele flokken.
    Ingen af mine har tendens til at fryse, men de får dækken på, når de skal "vente" på deres tur, og temperaturen er røget i minus smiley
    De har alle rimeligt meget pels, og jeg kan godt se fordelen, i at de kunne tørre hurtigere, og blev holdt varme imens smiley

• #223   27. nov Just do it

Tror faktisk siccaro kører noget rabat lige nu, fordi de får nye farver eller design hjem

• #224   27. nov Der MÅ komme nogle gode tilbud i morgen smiley

• #225   27. nov Jeg er jo desværre ret meget på sofaen i øjeblikket, imens jeg venter på operation, men det her gør, at det faktisk er ret hyggeligt.

Cujo og Chrisser. smiley

profilbillede
  • #226   27. nov Sofaer ER hyggelige.
    Jeg går og glæder mig til at vi får Maggies mor hjem til ferieophold.. så er der 2 hyggeprutter til at ligge med mig.

• #227   27. nov Sofaer er bare ikke hyggelige, når man bruger mere tid på den end ude af den - i hvert fald ikke, når man er vant til mere aktivitet, især udendørs.

Men jeg kan godt forstå du glæder dig til dobbelt op på hyggedyr. smiley

• #228   27. nov Have og egen grund smiley vores grund er over 10 hektar, det er lidt mere en den gængse have og en tur på egen grund er her ofte nogle timer:) så mon ikke vores tur svarer meget godt til den gængse gåtur, den væsentligste forskel er nok at mine hunde ikke er i snor og derfor bevæger sig noget mer, en på en gåtur i snor, det gør det noget nemmere at holde varmen, gik jeg tur med mine i snor ville de få dækken på,ellers ville de nok ikke kunne holde varmen, de får også dækken på til træning, der kan de heller ikke holde varmen:)
    Men de får ikke dækken på for at undgå skidt og vand;) det er der vi er forskellige smiley

• #229   27. nov statens forsøgsordning med ledsager til folk over 67 der mister synet kunne der ikke findes penge til i Finansloven for 2026 , selvom ensomhed og isolation er et stort fokusemne blandt ældreorganisationer ..
    MEN 130 millioner til vi latterlige lille DK skal til månen i 2029 og kortlægge jeg ved ikke hvad andre ikke har kort lagt ... NEj bare Nej Tak ...

• #230   27. nov ØJ hvor har mine fødder det godt nu smiley Jeg beviljede mig selv en tur til en fodterapeut fordi jeg havde fået en dum ligtorn og tog fri til det. OK - det var så en hel perlerække af ligtorne. Nu er de væk og mine fødder har fået en dejlig behandling. Nøøøøjjj hvor er det bare dejligt smiley

• #231   27. nov Så kom du hjem med fusser så bløde som en barnenumse?

Jeg går hver 3. måned pga diabetes.. men for filan det er bare en nydelse... som frisørhårvasksmassage bare for fusserne

• #232   27. nov Hvorfor ikke bruge tiden på at slå kolbøtter? smiley

profilbillede
  • #234   27. nov Jeg er blevet opsagt på mit arbejde efter 6 år. Så nu må jeg se efter nyt job-eventyr. Det kan måske tage tid at finde så jeg må bruge en masse tid på hund (når barnet er afsted) smiley

• #235   27. nov Æv, Pernille, det er jeg ked af at høre smiley

Bodil, 10 ha er ikke voldsomt meget. Mine hunde går sjælden i snor, og slet ikke når vi går 1 km op til vores lille 5 ha låne-skov. De får ikke dækken på, fordi de fryser, men fordi deres menneske ikke gider tørre hunde, men i stedet hellere vil bruge tiden på at gå tur, og så tage hjem og gøre klar til at tage på job.

Åse var med på arbejde i dag, og det regnede da vi kom op til parkeringspladsen. Hun syntes ikke at gåturen ned til kontoret var særlig festlig. Så noget tyder på at damen på 9 uger foretrækker regndækken, når det regner smiley

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#236   27. nov Jeg vil næsten påstå min hund - selv med dækken på - har et væsentlig federe liv end gennemsnittet..... også i snor smiley

• #237   27. nov Tak Anne men det skal du ikke være smiley

Jeg er da ærgerlig men også lettet.

• #238   27. nov Karina, kig på Nonstops tørredækkener i stedet. Siccaro ér opreklameret, og min hund som ellers elsker at have dækken på, HADER sit Siccaro. Jeg har haft lånt et fra Nonstop, og dét gider hun godt have på smiley Effekten er den samme. Nonstop koster bare det halve - også når det ikke er på tilbud smiley

• #239   27. nov Anne -

Hvad er der galt med Siccaro ?

• #240   27. nov Martine, det er tynd og stift i materialet. Det ligger træls på hunden, synes jeg (og hunden er enig). Effekten er hverken værre eller bedre, end fx Nonstop eller Collared Creatures. Men de andre er bløde og lækre. Og væsentlig billigere smiley

• #241   27. nov Katten har nææææsten lært at trykke på godbid knappen..

Vi kæmper lidt med at få flyttet poten fra at trykke på min hånd til at trykke på knappen

https://youtu.be/w1_Ycgwkw5c?si=RkldOWialLVQAgH8

• #242   27. nov Er der nogen der har tørredækken fra B&B? - Det har jeg lidt overvejet til Tucker.

• #243   27. nov Er der nogle af jer der er klog på forbrugerret eller hvad det hedder? Jeg købte en elcykel i februar. En virksomhed der indkøber brugte cykler, gør dem køreklar og sætter et nyt batteri på. Nu er batteriet i stykker. På fakturaen står der 6 måneders garanti. Men det må vel gælde for selve cyklen og ikke batteriet?

• #244   27. nov Anne - tjek.

Jeg kender ikke de andre, men er fint tilfreds med Siccaro - hundene kan ikke lide at have dækken på, sådan helt generelt. Jeg har et BOT som jeg brugte til Tjab i bilen og et .. vistnok Hurtta .. til Esh i bilen.
    De opførte sig ikke anderledes end med Siccaro´en ... så vidt jeg kunne se ihvertfald smiley

• #245   28. nov Er der nogle af jer der er klog på forbrugerret eller hvad det hedder? Jeg købte en elcykel i februar. En virksomhed der indkøber brugte cykler, gør dem køreklar og sætter et nyt batteri på. Nu er batteriet i stykker. På fakturaen står der 6 måneders garanti. Men det må vel gælde for selve cyklen og ikke batteriet?

Garanti dækker mere end reklamationsretten, og gælder i alle tilfælde, hvor du ikke selv har ødelagt tingen. Reklamationsretten gælder ved siden af, og den gælder i 2 år. De første 12 måneder gælder formodningsreglen, som betyder, at det formodes at fejlen har været til stede på købstidspunktet (og dermed skal udbedres af sælger). Sælger kan kun undgå udbedring, hvis sælger kan godtgøre at fejlen ikke var til stede på købstidspunktet, eller kan godtgøre at det er køber skyld, at fejlen er opstået.

Så kontakt sælger og bed om at få det repareret smiley

• #246   28. nov Vær opmærksom på at batterier kan virke dårligere når det er koldt smiley

og et cykelbatteri kan gå i stykker af at blive tabt smiley

• #247   28. nov Jeg har et billigere tørredækken fra cotonshoppen, tror jeg det var, fordi jeg ikke lige havde penge til et siccarro da jeg manglede.

Til gengæld har jeg deres recovery fleece dækken, og det er ret nice.

Som fodnote, så fungerer det billigere tørredækken osse fint... men nu har min hund jo så heller ikke ligefrem en overvældende hårpragt.

• #248   28. nov Googlede lige.. det er det her som jeg har.. og det er altså virkeligt billigt... en hundredemand-ish i maggies størrelse.
    Så har man ikke lige pengene til et fra siccarro, så kan det jo altid bruges som et billigere alternativ.
    https://cotonshoppen.dk/toerredaekken-894/ollipet-toerredaekken-p17323?gpp_list_source=search_popup

• #249   28. nov Sidder og venter på Pick up .. akut til dyrlæge .. Oda vågner tømmer totalt blæren og vil nu ikke/kan ikke stå/støtte op bagkrop ..hun smasker og puster .
    .. tænker diskus ??? Hvad tænker I

Ja jeg skriver fordi jeg venter og er panisk .. sidder lige ved hende

• #250   28. nov åååh lille pus smiley

• #251   28. nov Årh lille ven smiley det lyder som en diskus eller noget i klemme

• #252   28. nov Har ikke noget bud, men krydser fingre for at det er harmløst.
    God bedring med Oda smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#253   28. nov Åh altså - stakkels jer, Hanne. Det lyder ikke godt, men jeg håber og krydser fingre for, at det lige var en nerve, der sad i klemme - og at et vrid, tryk eller lignende har kunnet eller kan klare det smiley

• #254   28. nov Åhh nej Hanne smiley Krydser fingrer for at det ikke er noget alvorligt smiley

• #255   28. nov Alle fingre er også krydset for Oda herfra!!!

I går var Evita med på job. Jeg er såååå taknemmelig for, at det ikke bare er en mulighed, men endda bliver værdsat af mine kolleger. Både dem jeg deler kontor med, og de øvrige rundt omkring i bygningen.
    Vores ene direktør valgte for en del måneder siden, at flytte herned i vores vores teams kontor, frem for at sidde på direktionsgangen - og når han så kommer ind, og kigger sig skuffet omkring, og spørger til, om Evita virkelig ikke er med igen i dag - så bliver jeg SÅ taknemmelig og glad smiley

Men nej, hun er ikke med, for hun skal til træning både lørdag og søndag, så i dag skulle hun blive hjemme og slappe af smiley

• #256   28. nov Krydser fingre for Oda - og dig, Hanne smiley

• #257   28. nov Alt krydset herfra til dig og Oda, Hanne

• #258   28. nov Havde heldigvis optaget 2 korte videoer af Oda, men jeg panikkede rundt for at få ringet, taget tøj på, få fat på manden osv ..
    Da vi kom der ud gik hun næsten normalt .. og det blev bedre ..

Ud fra video og forklaring, at det helt sikkert kom mens hun sov mener han det mest sandsynlige er en LILLE hurtigt passeret blodprop ... det kan være en nerve der var i klemme, det vil han ikke afvise, men han hælder mest til blodproppen ..

Hun fik en antiinflamatorisk sprøjte som også skulle gøre noget i hjernen (hvis det er det) og ellers få kroppen til at slappe af ... synes vi der er lidt har vi piller vi kan give .. kommer der noget voldsomt så er det selvfølgelig afsted igen ..

Vi har været derude i 2 timer hvor han on and off før og efter indsprøjtning observerede hende .. og tilsidst gik han med udenfor (trods enorm travlhed) og gik rundt med hende..

• #259   28. nov Phewww Hanne. Krydser fingrer for at det bliver ved det.

• #260   28. nov ja det gør jeg også .. for som jeg sagde til dyrlægen og som han godt kunne forstå, egentlig vil man hellere, når uheldet er ude, have en "det er det, og dette kan vi gøre ved det" end denne uvidenhed og usikkerhed om det kommer igen, og hvis kommer det så når hun er alene, det er jo ikke til at holde ud at tænke på ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#261   28. nov Er der nogen, der ved noget om, hvordan Anni har det?
    Hun har været sådan en stor del af HG, så jeg synes (stadig), her mangler en stemme herinde smiley

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 342
    #262   28. nov isabelle: har også tænkt, hun pludselig mangler. smiley

• #263   28. nov Trods alt gode nyheder, Hanne. Var det Jacob du var ude hos?

Jeg håber det var en enlig svale!

• #264   28. nov Vi var et snit ude ved dyrlægen igen. Vægen siger nu 4,9 kg, og hun er helt perfekt smiley Dyrlægen er et lækkert sted at være, synes Åse. Masser af nus, opmærksomhed og godbidder smiley

Bagefter tog vi på stranden. Det var blevet mørkt, så begge havde lys på, og jeg havde den kraftige pandelampe på. Ellie har 3 Orbiloc-lamper på sin sele, som alle blinker blåt. Min pandelampe lyser med 800 lumen, og burde ikke lige være til at overse. Begge hunde fik fri nede langs vandet, og tullede bare afsted og hyggede sig. Pludselig hørte jeg en kæde rasle, og så et par lysende øjne komme imod mig. Jeg kaldte Ellie hen til mig og fik skovlet Åse op på armen. Det var en dum, glad brun labradorhan. Ellie tog ret høfligt imod ham, og forsøgte at få ham til at smutte, men det fattede han ikke. Hun blev lidt mindre høflig, men han forstod det stadig ikke. Han var henne ved mig flere gange og forsøgte at hoppe op og snuse til Åse, og jeg sparkede ham væk. Ellie blev lidt mere spise, og langt om længe kom en mand daskende og fik fanget labben. Ellie var løbet tør for tålmodighed, og stod med tænderne fremme smiley Åse hang stadig på armen, helt upåvirket af det morads.

Manden sagde “han gør altså ikke noget”, og jeg snerrede, at det gør min fanme, og særligt når hvalpen er med. Manden siger så, at hans hund bare vil lægge sig på ryggen, hvis en anden hund bliver sur, og jeg sagde, at det sådan set ikke behøver at være nødvendigt at det kommer dertil - man kunne bare have styr på sin hund i stedet. Og så siger manden “jeg så jer slet ikke” smiley Jamen, 4 blinkende lamper og en kraftig pandelampe er da også lige til at overse, når det er mørkt smiley

Ingen skade sket, men jeg gider egentlig ikke at min lille bitte hvalp på 5 kg skal hoppes på af fremmede hunde smiley Og jeg gider sådan set heller ikke, at Ellie skal presses ud i at forsvare Åse.

• #265   28. nov @Anne ... ja var så heldig at det var Jacob, og for hulen han havde travlt ..men selvom han faktisk gik fra det ene rum til det andet så føler man virkelig han har alverdens tid når han lige er på ens hund ..

har skrevet med skottefolk i dag og flere siger epilepsi, andre Vestibulært Syndrom, og flere ting som nerver i klemme, og hvad folk ellers har oplevet..

jeg håber bare det er noget ikke tilbagevendende .. en skam man ikke kan ligge video op herinde for kunne godt tænke mig at vide hvad folk herinde tænker... specielt den ene video er hjerteskærende ..

• #266   29. nov "Killingen" ved ikke helt hvad han skal mene om julebamsen jeg lige har sat op smiley

Jeg fandt en hama perle æske (Designet af Anja Tackas) som jeg købte for nogle år siden, hvor der er 2 julebamser i, hsr fået lavet den ene smiley

profilbillede
  • #267   29. nov Vi passer hund for et vennepar. Han synes det er dårlig gæstfrihed ikke at måtte få min kiks

profilbillede
  • #268   29. nov kan godt se der står "man skal da dele" i de øjne ..

• #269   29. nov Forstår godt dem der har to hunde - det giver altså noget smiley selvom de her to ikke leger så nyder de hinandens selskab

Det er sjovt, man kan på ingen måde se at der er 25 % cavalier i ham

profilbillede
  • #270   29. nov Åh, en fin cavalier smiley sådan en kunne godt komme ind i huset igen engang (om mange år, når der ikke er små børn mere)

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#271   29. nov Jeg har også to hunde nogle timer i dag. De legede herligt og vildt, lige da Balder kom - og så gik Vilma i haven, mens Balder blev velcrohund. Han er super sød, men jeg er ret tilfreds med IKKE at have den type (velcro) hver dag smiley

profilbillede
  • #272   29. nov Åse har været med i klubben igen i dag. Hun sov i sin rygsæk i bilen imens jeg havde hold alene. Så var det tid til at Åse kunne komme ud og hilse på de søde hunde, som Ellie træner med. Favoritterne var klart de to gule labber smiley Og alle tog sig godt af Åse, og sørgede for at hun var både underholdt, forkælet og blev kysset på smiley

Hun er sådan en sej lille størrelse. Er virkelig god til at læse de voksne hunde, og viser stor respekt når hun skal hilse. Det er rigtig dejligt at vide, at hun kan hilse på venlige hunde, som jeg véd behandler hende godt, og så hun kun får gode oplevelser smiley

Ellie var bare glad for at få lov at lave lidt frie øvelser, og viste at man sagtens kan tømme et A-felt med 3 genstande på baglinjen i medvind på under 3 minutter, selvom man har en sko på den ene fut smiley

• #273   29. nov Av for en i HE*VEDE! Jeg har ondt i min iskiasnerve. Har været til fys, der først mistænkte en diskusprolaps i ryggen, da det ofte er det, der kan være årsagen. Jeg HAR faktisk haft ondt i lænden i sidste weekend smiley

Heldigvis er det “blot” en meget spændt ballemuskel, der går ind og trykker på nerven. Men seriølle hvor gør det ondt. Jeg føler mig hæmmet rent fysisk…Peew, hvor må det gerne gå væk snart.

Har en bold, jeg masserer med og øvelser jeg laver. Og så har jeg ny fys tid på tirsdag.

• #274   29. nov Min storebror har lige ringet.

Vores far er faldet om med hjertestop og overlevede ikke smiley

Jeg sidder nu og venter på min eks og min datter så vi kan kører til Aabenraa sygehus og sige farvel smiley

• #275   29. nov Det gør mig ondt, frk. Jensen

• #276   29. nov Det gør mig ondt frk. Jensen.

• #277   29. nov Åh, det gør mig ondt, Frk. Jensen

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#278   29. nov Vi har haft juleafslutning i dag smiley
    En af trænerne tog billeder af os smiley

profilbillede
  • #279   29. nov Sikke et chok det må være, at miste så pludseligt. Det gør mig ondt Frk. Jensen

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#280   29. nov Øv hvor træls frk Jensen
    Kondolere.

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 342
    #281   29. nov Det gør mig ondt frk. Jensen. smiley

• #282   29. nov kondolere frk Jensen. Sikke et chok smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#283   29. nov Det gør mig meget ondt for dig, Frk. Jensen smiley

• #284   29. nov Kondolerer frk Jensen smiley

• #285   29. nov kondolerer Frk Jensen .. sikke et chok

• #286   29. nov Vi har fået en pindgris i haven smiley den lille stakkel lå helt rullet sammen fordi Konrad skabte sig over den. Håber den finder et sted at søge hi ved en af naboerne. Har smidt lidt foderpiller ud

• #287   29. nov Det gør mig ondt, Frk Jensen smiley Jeg håber I får taget en fin afsked smiley

• #288   29. nov Det var da en frygtelig pludselig besked at få, Frk. Jensen smiley kondolerer

• #289   29. nov Jeg er lige kommet hjem fra Aabenraa, hvor jeg var nede og sige farvel, inden min far skulle ned i kapellet.

Det er første gang jeg både så og rørte ved en død person.

Han "sov" så fredeligt.

Min bror fortalte at min far havde været til julefrokost på kroen og var faldet om.

De havde fået lidt liv i ham, men han fik et hjertestop i ambulancen og siden han ikke vil genoplives, da han ikke vil være en grøntsag fik han fred.

Nu har han ikke smerter mere og han er forenet med hans 2 brødre, hans forældre, hans kæreste og dem af hans venner der var gået i forvejen.

• #290   29. nov Det gør mig ondt, fru Jensen smiley

• #291   29. nov Det er en rigtig fin måde at tænke på, frk Jensen smiley

Er du ok?

• #292   29. nov Mja, jeg tror ikke det er gået helt op for mig at han er død.

Jeg er fars pige, og han er helt klart min yndlingsforældre..

Jeg går og smågræder lidt, men regner med at få en ordenlig reaktion senere, når det lige har bundfældet sig.

• #293   30. nov Jeg var jo ved at spare sammen, så jeg kunne flytte til Haderslev og være tættere på min far.

Jeg har sendt 200 kr i måneden til min bror det meste af i år som fast overførsel.

Jeg har sagt han kan bruge de penge til bidrag til begravelsen og/eller bårebuketten.

Så må der går længere tid inden jeg kan flytte hjem til Haderslev.

• #294   30. nov Æv, det er barsk, Frk Jensen smiley

• #295   30. nov Elite er gået i stykker. Den hund, altså!!!!

Først en knækket klo på en bagpote. Så slog hun en kolbøtte, og slog et forben. Det har været sådan lidt on/off om det har drillet. I går kom jeg så til at klippe en klo for langt ned, så det blødte hele aftenen og noget af natten. Og her til morgen havde hun helt røde øjne fulde af gult snask smiley

Hun er heldigvis ved godt mod, og er lige nu i haven med Åse for at flænse 2 rådyr-dummier, som de har stjålet fra kattens værelse.

• #296   30. nov hold da op ... sådan en for langt nedklippet negl kan bløde noget voldsomt ..
    for maaaange år siden skete det hos en der trimmede for mig .. vi hentede hunden, da var det stoppet .. tog på besøg hos mandens søster der havde lyst væg til væg berbertæppe (tror jeg de hed) i stuen ... så sprang det op ... lad os bare sige det lignede et rødprikket polkatæppe efter smiley

• #297   30. nov Ja, min seng ligner noget der er løgn. Og jeg lagde rent sengetøj på i går smiley

Jeg døjer selv en del med øjenbetændelse, så jeg erkender at jeg har dryppet hende med mine egne dråber. Og det ser ud til at virke smiley Den skamklippede klo har det også fint - heldigvis!

Så nu skal tiden bare gå, så kloen på bagpoten bliver ok igen smiley

• #298   30. nov Jeg prøver at jule så meget jeg kan de næste halvanden uges tid, inden jeg "går i hi", for ikke at blive syg op til min operation.

Jeg så, at der var julemarked i det nærliggende idrætscenter og spurgte svigermor om hun ville med.
    Så vi tog afsted. Tror vi var der 15-20 minutter, så havde vi set hvad der var.

Vi kom i tanke om, at der på nærliggende gård og bymuseum også var julemarked og kørte derhen.
    Og nøøøøj det var hyggeligt!
    Gamle gårdbygninger og åbne områder med masser af juleri og hygge.
    Der var vi et par timer og fik set en masse (og snoldet lidt).

Et lokalt traktørsted lavede honninghjerter med navn og jeg bestilte straks et til svigermor, da hun elsker honninghjerter.

Se, det blev pludselig en overordentlig hyggelig dag - og hvor er jeg glad for, at jeg har verdens bedste svigermor, der lige har sendt en besked, at hun nu skal have eftermiddagskaffe og honninghjerte.

smiley smiley smiley

profilbillede
  • C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#299   30. nov Skøn tur i dag. smiley
    Kan godt forstå man falder for 'islænderen' sgu en skøn hest smiley

profilbillede
  • #300   30. nov Vi har været heldige i dag. Jeg har pillet en splint ud under Curies øje, hvor den røde plet er tegnet. Jeg tør næsten ikke tænke på, hvad den kunne have lavet af ravage.

Hun har fået smurt stedet med Activon sårsalve og det ser heldigvis pænt ud, men jeg holder skarpt øje smiley

profilbillede
  • #301   30. nov Kondolerer, Frk. Jensen smiley

• #302   30. nov Jeg bliver 30 på lørdag, og om søndagen har jeg inviteret til fødselsdag for første gang siden jeg blev 18. Det har været en kæmpe stor udfordring for mig, fordi jeg er så bange for at ingen kommer... det er sådan et dejligt selvværd jeg render rundt og hygger mig med smiley
    Nå, men jeg har inviteret til aktiv fødselsdag... vi skal lave noget danse-agtigt i 1,5 time, og jeg har glædet mig som et lille barn i 4-5 måneder...
    Jeg har i mange år virkelig døjet med meget ondt i skinnebenene, og jeg har været så nervøs for, om de ville lave ballade den weekend. For en måned siden var jeg til lægen med ondt i lænden, og blev henvist til en kiropraktor, og det er bare ikke blevet bedre. Nærmest værre... og jeg er så ked af det, for jeg skal bare kunne være med til den der fødselsdag, men min krop gør SÅ ondt hele tiden... Lænd, ryg, lår, baller, brystkasse, hals. Jeg er simpelthen spændt fuldstændig op i hele kroppen, og den massør jeg har gået ved i et par år har virkelig været på arbejde med at forsøge at afspænde min krop... Og for lige at toppe det, så gør alle de her spændinger at jeg har haft enormt meget angst fordi jeg føler at jeg ikke kan få luft. Ellers er det angsten der bidrager til de der spændinger... jeg ved det simpelthen ikke... Jeg er bare sur og træt af det hele smiley

• #303   1. dec Tror det hele er ved at bundfælde nu. Jeg går og smågræder hele tiden. Jeg er begyndt at føle mig tom og at alt bare er lige meget.

Julehumøret er røget og har for første gang i mange år ikke tændt adventlys.

Jeg er glad for jeg har 2 katte der holder mig op på vores vaner, og at jeg har Datterens rotter jeg også skal tage mig af.

Min bror er praktisk gris og er ved at samle tilbud ind til bisættelse (min far ønskede det skulle koste så lidt som muligt, da hverken jeg eller min bror har særlig mange penge). Jeg kommer med mine ønsker og jeg ved min bror vil prøve at få dem med, men min fars ønsker kommer først.

D. 13. December, min fars fødselsdag, ved jeg ikke helt hvordan bliver.

Jeg er så småt begyndt at lave nogle perlehjerter til kisten. Jeg vil gerne lave en med teksten Far, en med Farfar og en med Morfar.

• #304   1. dec Er der nogen med forstand på de små pindsvin?
    Kan man på en måde få dem til at bo i en anden have?
    Konrad synes ikke den skal bo her mere og jeg er bange for at han gør den noget .. smiley

• #305   1. dec Åh, Frk Jensen, det er jeg ked af at høre. Men det er altså ok at være slået ud. Og hvor er det dejligt at du har en bror der kan stå for det praktiske.

Min morfar døde lige op til jul for mange år siden, og det var godt nok en trist jul at komme igennem smiley

Kommentér på:
Åvl og båvl vol. 23 - åhhhhhhhhhh

Annonce