{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af lampe 500 kr.
  • Montering IKEA kommode 400 kr.
  • En badeværelsesdør der skal være 1-2 cm kortere 1.350 kr.
  • Elektriker: Lægning og tilslutning af ca. 5-6 m2 elvarmemåtte. 2.200 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Trække strøm til vaske- og opvaskemaskine. Ledninger skal ikke fræses ind men kan gemmes bag elkabler. Herudover tilslutning af komfur jf. stik. 4.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snik snak 2026 vol. 6
  • #1   20. apr Seriøst Anne? Påvirker LP-titlerne "startstedet" i DCH? Gisp, det må jeg lige læse op på!

Ja, DcH anerkender faktisk andre programmer (som det eneste), så har man LP, IGP eller PH i bogen, så kan det være at man slipper for den kedelige C-klasse eller endda kan springe B over også (det er vist kun IGP3 og PH vinder).

• #2   20. apr I rally mener jeg, det går begge veje. At DCH og DKK anerkender de resultater, man har opnået hos "de andre" smiley

Tjekker lige det med LP smiley

• #3   20. apr Det står på side 90 i håndbogen:

Hunde og førere, der kun har deltaget i DKK’s LP 1 og 2 eller i specialklubbernes SL 1 og
    2, B-, AB- og ABC-prøver, diverse agilityklasser, diverse Rallyklasser eller andre prøver på
    samme niveau, skal indplaceres i klasse C.

Hunde og førere med videregående prøver, såsom DKK’s LP 3 og DKK’s Eliteklasse, PH’s
    kåringsklasse, Beredskabets redningshundeprøve, BHP-1, IGP-1 og lignende skal
    indplaceres i klasse B. Hunde og førere med bevis for højeste prøver, såsom BHP-3, IGP-
    3, PH’s kriminalklasse eller andre prøver på samme niveau, skal indplaceres i klasse A.

• #4   20. apr I rally mener jeg, det går begge veje. At DCH og DKK anerkender de resultater, man har opnået hos "de andre"

Nu er det mange år siden jeg stoppede til rally, men dengang anerkendte man ikke DcH's resultater. Det betød, at de bedste fra DcH kunne stille til udtagelser i DKK, og så var DKK's DM bare endnu en DcH-konkurrence, hvor championhunde gik begynder eller øvet klasse og blev danmarksmestre smiley

Men DcH-program anerkendes fortsat ikke, og det er igen til stor glæde for pensionerede DcH-hunde, som kan stille og vinde i LP-prøver (og IBGH). De sidste par år har den store IBGH-prøve i Viborg været med DcH'erer i toppen af alle klasser smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 147 Emner: 35 Svar: 4.867
    #6   20. apr STORT og varmt tillykke, Bodil smiley
    Hvor er det bare dejligt at høre.

• #7   20. apr Fantastisk dejligt at høre, Bodil. Stort tillykke med livet smiley

• #8   20. apr Min mor har lavet en blomst til mig smiley

profilbillede
  • #9   20. apr ej Bodil hvor er det en fantastisk nyhed .. jeg har en gang haft daglig hjemmesygeplejerske i tror det var 1-1½ mdr ... det var rigeligt .. så selvom man er glad så er man endnu gladere når man kan undvære dem ..

• #10   20. apr I rally fra DKK til DCH vælger man selv om man vil overføre. Men kommer man med en DKK-bog så skal alle resultater overføres. Man kan altså ikke vælge.

I DKK var det sådan - sidst det var aktuelt for mig - at man kunne overføre resultater, men kunne ikke få titel på overførte resultater. De skulle være lavet i DKK. Altså overføre 2 DCH-resultater i begynder, gå en prøve i DKK og får rallybegyndermester-titlen på den ene DKK-prøve.

• #11   20. apr Du er satme sejlivet, Bodil smiley

• #12   21. apr Dorte - Det er også sådan, det er nu (så vidt jeg ved) smiley

• #13   21. apr Sikke en fantastisk nyhed Bodil smiley

• #14   21. apr @Karina: Jeg vil med glæde byde dig velkommen i DcH smiley

• #15   21. apr Tak Mette - jeg har jo efterhånden trænet i DCH et par år, men bare overhovedet ikke DCH-programmet smiley
    Jeg begyndte på et "intro-hold" med JohnJohn i går, og programmet ligger lige til højrebenet for ham.. Desværre var de fleste på holdet stemt for, at det skal flytte fra mandag eftermiddag til tirsdag aften. Jeg ville godt lige kunne nå det, men skal til LP-træning med JohnJohn bagefter, så jeg ville være nødt til at tage Evita med på holdet istedet for JohnJohn, og det giver ikke rigtigt mening.
    Hun har slet ikke samme power, energi og fremdrift som JohnJohn, og har slet ikke samme lyst til - og behov for - at få lov at bruge sig selv fysisk.

Sååå - det kan godt være, at jeg skal checke jeres træningskalender Mette smiley

• #16   21. apr Bare en rigtig glad lille hund i skoven i det her skønne vejr smiley

profilbillede
  • #17   21. apr Haren ligger og sover i solen, men har lige ørene oppe, så den ikke bliver overfaldet eller bliver kørt ned af robotplæneklipperen smiley

profilbillede
  • #18   21. apr Meget ot, er der nogle af jer der har prøvet og har erfaring med at få HelloFresh?

• #19   21. apr Pernille - Ja, eller dvs min eks har, men min datter fik en kasse (altså bare til 1 aften) med herhjem..

Det er SÅ nemt, at selv mig der HADER at lave mad, og nemt bliver distraheret faktisk kunne færdiggøre opskriften, og maden smagte SÅ godt smiley

Nu bruger han det dog ikke, da han bor med hans far nu, og hans far vil hellere selv handle ind..

Havde jeg råd ville jeg helt klart bruge dem smiley

• #20   21. apr Jeg havde en sjov oplevelse i går.
    Da der kun sad en enkelt kanariefugl i min voliere, havde jeg aftalt med nogle helt fremmede mennesker, at jeg kunne hente ca 15 kanarier hos dem. De ville ikke have noget for fuglene.
    Da jeg kom frem, sagde jeg, at der da vist var mere end 15 fugle i buret. Manden sagde, ja der er nok en 20 stykker, er det ok?
    Jamen det var jo helt ok med mig.
    Da jeg kom hjem og fik lukket fuglene ud i volieren, viste det sig, at der var 26.
    Så i dag måtte jeg ud og købe flere reder, redemateriale og nogle flere vandkar.
    Heldigvis havde jeg en stor sæk foder.

Jeg var sgu glad for at jeg i det mindste stak damen et par hundredelapper til en flaske vin smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#21   21. apr "Meget ot, er der nogle af jer der har prøvet og har erfaring med at få HelloFresh?"

Jeg fik en uge (med HF) foræret af min svigerdatter (hun havde fået nogle kasser gratis.) Det var SÅ lækkert, nemt og inspirerende. Hvis jeg vinder i Lotto en dag (sådan mere end 27 kr smiley ), kunne jeg virkelig godt finde på at købe HelloFresh' kasser et par uger om måneden smiley

I dag har Vilma og jeg haft besøg af en hunde- og en menneskeven fra Hornbæk. DEJLIGT for os begge smiley

profilbillede
  • #23   21. apr Jeg har også i perioder fået HelloFresh. Jeg har altid været glad for det, men ender med at hoppe fra pga. prisen.
    Jeg synes det er dejlig nemt, så selv når jeg står efter arbejde + hundeluftning kl 19, så er det til at overskue.

• #24   21. apr Vi har prøvet HelloFresh for år tilbage, da den yngste boede hjemme.

Det var ingen succes, der manglede altid ingredienser og portionsstørrelserne var meget varierende, min mand og søn måtte ofte spise en rugbrød efterfølgende.

Positivt at det var nemt at lave, men smagen kom ikke i nærheden af et måltid, hvor alt er lavet fra bunden, så her bliver det ikke aktuelt igen.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#25   21. apr Jeg tror, HelloFresh må være blevet bedre, siden I prøvede det, Kirsten - uden selvfølgelig at vide hvordan den mad, I plejer at lave hjemme hos jer laves og smager smiley

• #26   21. apr Isabelle - Det håber jeg den er, for det var virkelig ingen succes.

Jeg laver hovedparten af vores mad fra bunden, kunne eksempelvis aldrig drømme om at købe en færdig tomatsauce, dressing, suppe eller lignende smiley

• #27   21. apr Jeg ville bare lige hurtigt køre ned og gå spor med hundene, og så køre videre ned i klubben og enten træne lidt eller gå rundt om søen. Hundene var glade og gakkede da vi kom med på spormarkerne (som er klubbens, ikke mine egne luksusmarker), så vi tog lige en gåtur rundt om marken, så jeg også kunne se hvor der var for vådt at gå.

Vi kom retur til bilen, og jeg lade et spor til Åse og gik det med hende. Kæft, hun er sød, når hun går spor smiley Lige som vi nåede enden af 230 meter spor, stod der en ung fyr og vinkede henne på stien. Jeg har boet dernede i området for mange år siden, og det var min gamle nabos søn, som nu er 21 år gammel smiley Vi ævlede og hans far ringede og knægten fortalte at han havde mødt mig og hundene. Så kom farmand også forbi. Og pludselig var klokken blevet 19, inden jeg fik lagt spor til Ellie.

Begge hunde hyggede en masse, imens jeg snakkede med de gamle naboer. De fik både leget boldt og Ellie legede med bidepude med knægten.

Det var et par søde og trætte hunde der kom med hjem smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#28   22. apr Du/I er nok ikke helt i HF's målgruppe, Kirsten smiley

Sådan en hjemmelavet tomatsovs med løg og basilikum ER nu også lækker - fx sammen med italiensk kødboller smiley

• #29   22. apr Isabelle - Det tror jeg heller ikke vi er smiley

Jeg blev alligevel nysgerrig og var på deres hjemmeside og kigge. Udvalget af retter er blevet større, men som dengang mangler jeg flere grøntsager, mange af retterne har, hvad der svarer til 100-150 gram pr. person, det er for lidt i min optik, hvis man skal spise de anbefalede 5-600 gram frugt og grønt om dagen-

Mange af vegetarretterne indeholder fortsat underlige kød erstatningsprodukter, det er så ærgerligt, når der kan fremstilles lækre retter uden og de fleste mennesker uvilkårligt vil sammenligne med originalen, som erstatningerne aldrig kommer i nærheden af smagsmæssigt.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#30   22. apr Jeg er helt enig - for lidt grøntsager i kasserne OG vegetarretter skal ikke være køderstatningsretter. De skal være ..................... vegetarretter med al den gode smag, der er i lækkert krydrede grøntsagsretter.

• #31   22. apr ahhh startede dagen på skønneste måde inden jeg kørte på arbejde. Gik en runde på marken med hundene og nød synet af køerne der var igang med at give kalvene deres morgenmad smiley Parkerede Clinton inde hos gemalen, der arb. hjemmefra idag, og gik ud og trænede stuedressur med Penny. Vi lavede et par fremadsendelser hvor hun bare fik lov at sprinte alt hvad hun kunne ud efter sin bold. Et par stå, sit og dæk øvelser, et par spring med apport. Så nørdede vi lidt hold kontakten med mig selv om jeg tager snoren af dig og sætter den op om nakken. Afsluttede med lidt FVF med massere af belønning og fest. Jeg bliver bare så dejlig glad i låget af en omgang træning med Penny smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#32   22. apr Det er lidt sjovt med mit nye sted. Her er hunde - dvs racer, jeg nærmest aldrig så i Hornbæk og omegn. Forleden var det en airdale, vi mødte - og i dag var det en dobermann ude på fuglekiggerstedet ved Arresø. Det er ret hyggeligt, synes jeg, men Vilma var en lille bitte smule utryg ved den stooooore dober, som ellers var udsøgt sød og venlig smiley

profilbillede
  • #33   22. apr skønt med lidt variation ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#34   22. apr Ja, det synes jeg også. Det behøver ikke være doodler og labrador det hele smiley

• #35   22. apr Variation er en herlig ting smiley

• #36   22. apr Det var næsten som at være med i "Tarzan Mama Mia", da jeg tidligere i dag traskede rundt på Vesterbro (København) med en pony.

Vi skulle på plejehjemsbesøg og var i god tid, så vi gik lidt rundt og kiggede på byen.

smiley smiley

profilbillede
  • #37   22. apr Jeg har haft HelloFresh for nylig, og jeg synes, at portionerne var for små ift. prisen og jeg var ikke vildt imponeret over råvarernes kvalitet, den var svingende. der var fin variation ift. retterne, men det føltes ikke af så høj kvalitet.

• #38   22. apr Jeg bruger Hello Fresh, men nok lidt alternativt. Jeg køber to retter om ugen og fordeler det på fire gange frokost, bevares så spiser jeg det samme to dage i træk, men det dør man ikke af -har jeg hørt smiley

Jeg supplerer med grønt, frugt eller andre snacks - for selvom jeg synes portionsstørrelsen er god, så er jeg ikke for god til morgenmad og jeg er væk hjemmefra fra 6-18.30.

Jeg tror at når min mand er klar igen -ja han er stadig sygemeldt, stadig fulgt af både egen læge og gastro-eksperterne og blodprocenten er stadig for lav, så køber jeg fire retter og mealprepper, for jeg ved udmærket godt jeg ikke får lavet mad hvis jeg først lander hjemme 18.30, er alene hjemme og i øvrigt skal i seng senest 20 smiley så jeg lige kan geare ned og sove til at komme op 4.30 igen.

Det er så meget sundere end alternativet ofte ville ende med at blive og jeg kan virkelig godt lide smagene i dem selvom det er noget forenklede opskrifter. smiley

Så ja, for mig virker det! jeg får sundere mad, går ikke i kantinen, og heller ikke ned med stress...pga. madpakker i hvert fald smiley

• #39   22. apr Vi har aftale om kaffe/is/frossen kong i haven hver dag i det her vejr smiley

profilbillede
  • #40   23. apr Berta skal til sundhedstjek i dag, men jeg er bange for, at jeg også skal til at have den tunge snak, om det er på tide at sige farvel smiley men bare tanken om det giver mig helt ondt i maven og har lyst til at tude!!

• #41   23. apr Kram og tanker, Ida. Håber ikke, det er endnu smiley

• #42   23. apr Tak Karina smiley vi må se, hvad dyrlægen siger..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#43   23. apr Når vi køber en hvalp, køber vi også en sorg, der kommer en dag. Heldigvis er der (forhåbentlig) mange mange skønne dage først smiley men det er hæsligt, når et farvel nærmer sig smiley Jeg sender mange varme tanker til dig og jer smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#44   23. apr En undren:
    Hvad er det, der gør, at nogle mennesker efterlader deres plastikkopper (og andet affald) der, hvor de har drukket deres to-go kaffe? Hvad er det, de tænker? At andre nok rydder op efter dem - eller at det ikke gør noget, at svine naturen til?
    Hvad er det, der er galt i hovedet på de mennesker? Jeg gætter på, at de nyder at gå ture i skoven, ved vandet med mere - kan glædes over ikke se på affaldsbunker de steder, de går. Overvejer de slet ikke, at hvis alle gør som dem, VIL der komme affaldsbunker i skovene, søerne osv?

PS. Jeg tog selvfølgelig plastikkopperne med mig - godt at have hundeposer smiley

profilbillede
  • #45   23. apr Puha, Ida smiley Jeg håber I får en god snak med dyrlægen, uanset hvad udfaldet bliver smiley

• #46   23. apr Puha, Ida smiley håber i kan få lidt afklaring der kan give ro

• #47   23. apr Masser tanker til dig Ida smiley
    Det er skønt med de gamle hunde, der er et eller andet vist, gammelklogt og fornuftigt over dem smiley Og man skal virkelig nyde tiden med dem. Men jeg synes også jeg oplevede en form for ventesorg til sidst. Ikke hele tiden vel, og det var ikke noget hunden mærkede til eller jeg gik konstant og tænkte over. Men den lå bare i baghovedet og lurede. Den bekymring/ventesorg er også hård smiley

• #48   23. apr Mange tanker til dig Ida smiley Gamle hunde er skønne, men man ved også godt at tiden til man skal sige farvel går alt for stærkt smiley
    @44 Jeg tror slet ikke der går tanker gennem hovedet på dem smiley Det er helt almindelig tankeløshed.

• #49   23. apr Tak alle sammen, hvor er I søde. Og ja, I forstår hvilke tanker, man går igennem smiley
    Dyrlægen har ikke dømt hende ude. Han mente, der godt kunne være et år eller to tilbage i hende. Vi prøver en ny gigtmedicin og så er der bestilt tid til tandrensning.

Men vi er meget obs på livskvaliteten - og at det ikke er for vores skyld, hun er her

• #50   23. apr Jeg købte nogle sildefileter fordi jeg har læst at hundene er vilde med dem og at de er sunde.
    Men nix om han gider æde dem. Et gammelt ulækkert opgravet ben er bedre smiley

• #51   23. apr #50
    Hvis det er fileter, kan du prøve at hælde kogende vand over dem og prøve at give hunden dem, når de er kølet af. Der er dog vigtigt, at der ikke er ben i.

Her æder Emmily (gammel malteser) rå fisk med stor fornøjelse, mens Sia (ung portugisisk vandhund) ikke rører rå fisk smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#52   24. apr Ingen af mine hunde har villet æde rå fisk. De har snuset og så gået væk med op til flere tegn på afsky smiley

• #53   24. apr Mine elsker sildefileter, et par af dem, har skullet smage et par små bidder, inden de har villet gå i gang med en hel filet.

Hele, rå sardiner er de også vilde med smiley

• #54   24. apr Jeg må prøve at se om ikke han vil spise det hvis jeg tilbereder dem (helt pillet uden ben)

Han elsker laks, rejer makrel mm men det er selvfølgelig ikke helt råt

• #55   24. apr @ Ida .. dejligt at få af vide der er lidt/god tid tilbage ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#56   24. apr https://www.facebook.com/reel/26680101621678646

Jeg er lidt flov over at sige, at jeg kan genkende det RET meget smiley

• #57   25. apr Normalt er der max 2 harer, men her til morgen var der sørme 3 smiley

profilbillede
  • #58   25. apr Hygge på terrassen smiley

profilbillede
  • #59   25. apr Jeg var til konkurrence med Ellie i dag. Pointmæssigt endte vi de vanlige 15 point under brugbart, MEN vi har sådan knoklet med 3 øvelser de sidste par uger, som hun havde glemt hvordan man laver ordentligt, og dem lavede hun i dag smiley

Vi har bøvlet med at hun har været ulydig i eftersøgningen, og trænet skovlydighed ca. hver anden dag. Dybest set at hun skal komme lige ind forbi mig i et skråt indkald bagfra, og at hun så skal løbe ligeud når jeg sender hende frem. Jeg korrigerede hende et par gange under øvelsen (det koster!!!!!), men hun var så god smiley

Så glemte hun pludselig hvordan man laver knæk på sporet smiley Vi er endelig sluppet af med hendes trang til at samle genstande på sporet op, men nu var knækkene så blevet til en sær “løb i 4 cirkler rundt om dig selv”. Så sideløbende med skovlydighed, har den stået på knækspor med aftensmaden cirka hver dag. Hun lavede 2 PERFEKTE knæk i dag smiley Hun for vild i spidsen, men med 15 m/s vind og i tør sandjord, var det absolut godkendt smiley

Sidst, men ikke mindst, har hun de sidste 3 gange rejst sig i gruppedæk. Øvelsen er billig, men jeg HADER at det påvirker de andre hunde. I dag lå hun fint i 3 minutter, og så kostede jeg hende et halvt point, fordi jeg kom til at rose hende før hun fik line på smiley

Åse var selvfølgelig med, og var verdens bedste maskot smiley Hun blev kysset og krammet af flere mennesker, end jeg kan tælle, og hun troede uden tvivl at dagen var stablet på benene kun for hendes skyld smiley

• #60   26. apr Nogen i nabolaget har for et par uger siden fået ny hund, om tæve på halvandet år. Den er meget usikker på andre hunde, og reagerer med voldsom gøen og rejste børster. Hun er så i løbetid, og jeg har forsøgt at fortælle, at de godt kan blive lidt ekstra forstyrrede når der er mange hormoner. Oven i et nyt hjem, er det måske ikke så sært at hunden er lidt rigeligt på tæerne.

Deres gamle hund var bedste venner med en dorsk hanhund, og jeg spurgte til om de havde fået hilst. Det havde de ikke (grundet løbetiden), men planen er, at de tager ned i hundeskoven og slipper dem smiley

Jeg bad dem genoverveje, og understregede at hundeskove er “uden line, under kontrol”. Som de selv siger, kan de overhovedet ikke kalde hunden ind, men “det er jo derfor der er et hegn”. Jeg foreslog dem at leje en privat indhegning, hvor ingen kan risikere at blive fanget i deres ikke-indkaldssikre hundes første møde smiley

Gad vide hvorfor det er så svært for folk at forstå konceptet med hundeskove? De her mennesker er veluddannede og kloge mennesker. Men det kom helt bag på dem, at det kan gå galt på så mange måder, og at man faktisk skal kunne styre sin hund, selvom der er hegn.

• #61   26. apr Min smukkeste Cujo. smiley

Vi var til løbestævne i dag, uden at løbe (hjalp bare i info-telt og uddelte rosetter).

Det var længe siden vi havde set diverse folk og deres hunde, så Cujo havde en fest ved at hele hans "fanklub" var samlet.

profilbillede
  • #62   26. apr Anne, virkelig synd og de udfordrer dæleme skæbnen smiley smiley

• #63   26. apr Vi har været afsted på weekend-ophold, min mand og jeg. Vi smed hunden af ved fast hundepasser og barnet at ved bedsteforældre. Man når at sætte pris på at sove længe og bare kunne sætte sig ned og spise uden at sørge for andre smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#64   27. apr #60
    Det er godt nok synd at tage en usikker tæve med i hundeskov smiley Oveni er det, som du nævner, et krav at man kan kalde hunden til sig, hvis den bliver sluppet løs. Desværre har mange misforstået konceptet med en hundeskov.

• #65   27. apr Var til konkurrence igår med Penny. Jeg er også ved at være lidt træt af at jeg altid havner 5-15 point under brugbart smiley De dyre arbejdsøvelser har vi rimeligt godt styr på. Bortset fra at hun duttede til figuranten og gik over anden genstand på sporet (det er første gang ever at hun gør det). Og så var der lidt 'meget løb' i hendes ben i fritsøget. Hun var lidt meget uden for feltet i starten inden hun slog næsen til og fandt begge genstande sådan slam slam. Det kostede 0,5 point at jeg måtte vende hende et par gange. Men dressurøvelserne er bare noget shit. Dvs. vi kan dem jo sådan set godt, jeg kan godt lide dressurøvelserne og vi nørder dem alle mulige og umulige steder. Vi er en lille gruppe der går til konkurrencer og træner sammen. Vi skiftes til at finde nye områder osv. I fredags var vi en en lille overrendt park hvor der var ved at blive set op til bryllup så der var max op på forstyrrelser. Bl.a. laver vi ret ofte et par øvelser helt i konkurrence setuppet, så egentlig føler jeg mig ret godt forberedt. Når jeg så står foran dommeren så sker der et eller andet for mig; jeg bliver simpelthen for nervøs nu. Jeg gik fx en hel FVF igår nærmest uden at trække vejret. Penny gik egentlig OK og vi fik 8. Men da jeg så skulle lave apport umiddelbart derefter så var jeg nærmest svimmel og det der skete var så at Penny stak næsen i jorden det sekund jeg tog snoren af hende - tydeligt fravalg af mig fordi 'mor er underlig'. Jeg ventede med at sende hende til hun kiggede op igen og hun lavede hvad jeg syntes var en fin apport. Vi fik 9 og det dommere trak mig for var manglende kort pause inden jeg sendte mig hund smiley smiley smiley og en lidt skæv afslutning (fair nok den var skæv). Så begyndte jeg at fundere over om jeg lever i en alternatic verden hvor tiden går anderledes. Sit øvelsen mistede vi helt. I både spring og dækøvelsen blev jeg også trukket for manglende kort pause inden jeg afgav kommando og igen havde jeg stået og ventet på at Penny checkede ind smiley I fremadsendelsen startede raketten igen med næsen i jorden, da hun kiggede op sendte jeg hende og så løb raketten kun halvt ud, så stoppede hun og kiggede tilbage op mig smiley Jeg sagde dæk, vel vidende at det er rigtig dyrt (det var så her vi smed vores halve oprykning med et brag). Men alternativet kunne jeg ikke rigtigt lige se i det øjeblik. Det der plejer at ske er at jeg siger fremad også ryger raketten afsted og afdækning er en by i Rusland. Nå, der skal trænes lange fremadsendelse i den kommende uge. Inden søndag hvor vi har en konkurrence igen - den sidste inden sommerferien på Sjælland. De manglende halve oprykninger går at jeg vist kommer til at se mig om efter konkurrencer i Jylland og på Fyn i maj og juni.

• #66   27. apr Hvis man "hele tiden" mangler "det sidste", så vil min ydmyge mening være, at man træner forkert.

Det er SÅ fint med træningsteams og jeg kan ikke anbefale det nok, men .. hvis man ikke engang imellem får nye øjne til at kigge, så bliver det jo aldrig anderledes.

Og - en anden ting - der er mange, der stiller for hurtigt for "vi manglede jo liiige og havde den bare ... " - og så maser man for hurtigt på, istedet for at gennemarbejde de ting man manglede, ordentligt.

Når man går til prøver kan hunden jo i realiteten gøre præcis som den lyster - og det finder de bang-hurtigt ud af.

Nu skriver du, at du bliver trukket fordi du ikke venter længe nok med at sende hende, inden apporten. Sender du hende altid til træning, når du har smidt apportbukken ? Eller roser du hende / laver fest med en tug eller hvad hun kan lide, for at blive siddende indtil kommando ?

Hvis du ikke hver eneste gang lader hende løbe efter apportbukken, men derimod har noget andet i lommen, som du lige pludselig hiver frem og leger vildt med - UDEN at hun bagefter skal hente apportbukken - så kan du faktisk lave en hund, der sidder spændt som en fjeder og får en langt bedre udløb og opsamling også.

Skarpe grænser - konsekvens og masser af fest - så vil jeg mene, at hun aldrig vil tjekke ud inden den øvelse, og at du iøvrigt kan lade hende vente, så længe det skal være smiley

• #67   27. apr Jeg mangler jo også altid lidt, men det er i forskellige øvelser hver gang smiley Bortset fra, at fremadsendelsen ALTID volder problemer. Får man ingen point i den øvelse, er det 20 mistede point. Jeg er lige ved at være der, hvor jeg tænker at vi skal prøve target, for jeg synes vitterligt at jeg har prøvet alt andet.

En IGP-fremadsendelse fungerer fint, men der véd hun også præcis hvor på banen hun skal løbe, der er ingen skæve retninger og den kommer altid som sidste øvelse. Men i DcH kan jeg ikke knække koden, og hun løber så tit mod en af pindene i ydermarkeringen smiley

• #68   27. apr Martine: Du har så evigt ret smiley Og ja, jeg tænker bestemt også selv at jeg træner et eller andet helt forkert.
    Hun får faktisk netop også belønning for bare at blive siddende og jeg har ikke issue med at hun ryger afsted før kommando. Det jeg ikke fattede med at jeg blev trukket for at mangle 'korte pauser' inden jeg sendte min hund eller gik med min hund var at jeg jo netop ventede i 'evigheder' til min hund tog næsen op og chekkede ind.
    Nå, men det med belønningen: tak for at ruske lidt op i mig. I lydighedsøvelserne er det nok lidt for meget godbidder og lidt for lidt fleecetovet og bolden.

• #69   27. apr Jeg er lige ved at være der, hvor jeg tænker at vi skal prøve target, for jeg synes vitterligt at jeg har prøvet alt andet.

Hvis alt andet ikke helt har virket, så prøv da det smiley

• #70   27. apr Jeg synes, at hver gang jeg roder i min fryser, finder jeg 3-4 kg okselever jeg ikke vidste jeg havde smiley

Så i dag er der igen lavet levergodbidder til dyrene. De holder skarpt øje med processen, og skal selvfølgelig have smagsprøver undervejs smiley

Væden og det der "fnuller", der kommer når man koger lever, er kogt ind til en tyk masse, som blandes op med grønne ærter og tilsættes hvalpens morgenmad. Dét er nemlig lækkert, synes hun smiley

• #71   27. apr Anne: Jeg har med success brugt target her i vinters til at få hul igennem til Penny mht at dække når man er i fart og på lang afstand. Nu kan jeg dække hende af i en fremadsendelse. Jeg fik så nok trænet det med dæk lovlig meget her på det sidste siden hun valgte at dække før tid igår.
    Husker du at lave et set-up hvor markeringsstokkene ALTID står der når du laver fremadsendelse så Ellie VED at belønningen ligger præces midt i mellem langt ude?

• #72   27. apr Ja, jeg bruger ALTID markeringsstokke, og hun véd egentlig godt at belønningen er midt mellem markeringerne. Og alligevel render hun tit til markeringerne (som jo i teorien kunne betyde spor eller felt - note to self: næste hund går ALDRIG spor med en markeringsstok som start).

Jeg har ingen problemer med at dække hende af, men det lige fremløb bliver ved med at drille. Jeg har prøvet at lave lange udløb, altså hvor belønningen ligger langt efter markeringen, jeg har prøvet medium udløb med belønning 10-15 skridt efter og jeg har prøvet med belønning midt mellem stokkene.

Jeg har lavet setups hvor vi baglænskæder fra belønningen og ud i startporten. Jeg har lavet setups, hvor en hjælper viser at belønningen bliver lagt, og jeg står og holder hende og bygger spænding på. Jeg har lavet setups, hvor jeg fejler hende og sender igen, når hun løber skævt (hun er ligeglad med at skulle løbe flere gange uden belønning, bare hun får den når hun løber lige). Jeg har prøvet med boldkanon, bidepøller, almindelige bolde. Jeg har prøvet at sende fra plads og jeg har prøvet at sende fra fvf.

Alle metoderne fungerer fint i træning, men så snart vi er i konkurrencen, er oddsene at hun løber skævt.

Jeg er officielt løbet tør for ideer, ud over løb til target. Problemet med target er, at vi aldrig har brugt target, så det skal først indlæres.

• #73   27. apr Åse er sådan en ret dramatisk og temperamentsfuld lille lort. Hun har besluttet sig for, at hun IKKE vil have at man rører hendes poter, og hvis man så meget som overvejer at klippe hendes kløer, bliver hun hysterisk. Jeg har trænet med hendes aftensmad maaaaaange gange, men lige lidt hjælper det. Jeg har prøvet "fordi jeg siger det", og det er sådan set gået bedre end med at træne med hendes aftensmad.

Nu er der så nylavede levergodbidder, og lige pludselig står hun på skift og stritter med sine futter for at jeg skal røre ved dem og klippe negle, bare hun får lever smiley

Jamen, så bruger vi da bare lever fremover smiley

• #74   27. apr Vi gik forbi en trænings-plads hvor nogle var ved at træne schæfere. De grinede lidt da Konrad hoppede op og ville være dygtig for en godbid smiley

profilbillede
  • #75   27. apr Jeg har fået hjerter i flødesovs (igen), så her har vi trænet: det er forbudt bare at overveje at nappe det der falder på gulvet.
    Det er Sia ret god til. Emmely ryger i buret, for hun er gammel og halvdøv, og stjæler med arme og ben smiley

• #76   27. apr næste hund går ALDRIG spor med en markeringsstok som start).

"Markeringsstok" ? Er det det, som jeg ville kalde et sporflag, eller er de anderledes ?

- og iøvrigt .. skal hunden, når den er til prøve, løbe ind i et synligt felt og dække af ? Eller er det bare "ud i intetheden", eller hvordan fungerer det ?

• #78   27. apr Ja, en markeringsstok kan være dét, der er sporflag i IGP. Alle øvelser i DcH markeres med en pind af en art. Det kan være et flag, men tit er det samme markeringsstokke der bruges i alle øvelser (undtagen øvelser i skov eller på hede, hvor markeringerne hænger i træerne eller er større).

Hunden startes fra en startport der er 3 skridt bred, og så skal den løbe frem og dækkes af mellem to markeringer, der står ca. 25-30 skridt fra hinanden. Der er intet at løbe frem til. Nogle gange er de søde, og siger at retningen er mod et træ 200 meter væk. Øvelsen kan opstå på et hvilket som helst dommerhold, så den “hænger ikke samme med” andre øvelser. Den kan stå på tværs at en firkantet bane, så hunden skal løbe på skrå på banen.

De dygtige damer, har vist alle brugt en blanding af baglænskædning og target, men jeg er bare ikke dygtig nok til at lære min hund target smiley Jeg vil helst ikke at min hund tøver og løber langsomt ud (det må de gerne i DcH, bare de løber lige), men det bider mig i røven, fordi hun spurter fuld smadder og lynhurtigt er uden for markeringerne. Er hunden uden for sidemarkeringerne, får man 0 i øvelsen.

• #80   28. apr Jeg vil helst ikke at min hund tøver og løber langsomt ud (det må de gerne i DcH, bare de løber lige),

Hmm .. vil det sige, at en hund der løber langsomt, kan opnå de samme points som en hund, der spæner afsted ?

I fremadsendelse, skal hunden løbe i angiven retning lige frem, indtil den får en dæk kommando, eller en hver anden kommando.

Hvad anden kommando kan der gives der ?

Jeg personligt, har ikke synlig belønning når jeg indlærer fremadsendelse. Jeg synes det kan være noget rod, hvis man indlærer med noget, der ikke er i den endelige øvelse - som i dit eksempel med en spand med bold på, eksempelvis.

• #81   28. apr Alle metoderne fungerer fint i træning, men så snart vi er i konkurrencen, er oddsene at hun løber skævt.

Men så har du måske ikke en masse markeringspinde "overalt", når du træner ? For ellers lyder det virkelig sært, at hun kun fejler, når hun er til prøve smiley

• #84   28. apr farten skal være den samme hele vejen, den må ikke sættes ned når hunden tror den nærmer sig en dæk kommando

Men en hund der traver hele vejen, kan få fuld point for øvelsen.

• #85   28. apr Bodil, I IGP sender man jo også ud i "ingenting". Forskellen er, at øvelsen altid kommer i efter samme øvelse, og at øvelsen altid er samme sted på banen.

Men så har du måske ikke en masse markeringspinde "overalt", når du træner ? For ellers lyder det virkelig sært, at hun kun fejler, når hun er til prøve

Jeg har prøvet både med mange pinde og med pinde, der står tættere end i konkurrencen. Jeg er jo ret sikker på, at en stor del af hendes grund til at fejle i øvelsen, er at JEG er anderledes i konkurrencer. I lørdags havde vi fx stå-sid-dæk lige inden, og vovse fejlede i stå. Så er jeg nok lidt anderledes og mindre begejstret, end jeg er i træning. Og så var fremadsendelsen dagens sidste øvelse (ud over gruppedæk), og dermed den øvelse der kunne afgøre om vi fik en oprykning eller ej.

Men jeg må se om jeg kan få arbejdet mere med øvelsen hen over sommeren. Først skal jeg lige give den gas med IGP-fremadsendelsen, for det næste vi har på programmet, er en IBGH smiley

• #86   28. apr I Dch er konkurrencen for alle, dvs har du en hund som af naturen lunter ikke løber igennem, fx basset, så vil den kunne opnå samme point som de racer som naturligt løber stærkt smiley

Så det er altså OK at en hund ikke løber igennem, men blot lunter .. tak for svar smiley

Men kom meget gerne med forslag til hvad du ville gøre hvis du skulle træne fremadsendelse som den ser ud i Dch

Præcis som nu smiley

Læg eventuelt mærke til at spand med bold ikke må kunne ses

Hvad skal spanden så i det hele taget være der for ?

Det handler om at få hunden til at løbe lige frem, ud i det blå, uden nogen markering, kun efter din vej du sender den

Sådan er det vel med fremadsendelser smiley

• #87   28. apr Anne -

Det giver god mening at hun er anderledes fordi du selv er det - jeg har heldigvis kun meget sjældent nerver på, men jeg har da bestemt set nogen, som var så påvirkede så det gik i hunden .. det må være drøntræls ...

• #89   28. apr Bodil - du starter med at spand med bold er synlig ikke?
    Så hunden har et "træk" i den rigtige retning, og først når den forventning er bygget stærkt op, så begynder du at arbejde med "skjult" spand, indtil den til sidst er helt udfaset?

• #90   28. apr Jeg kritiserer ikke din metode - jeg stiller spørgsmål.

Og igen - jeg forstår stadig ikke hvad spanden gør? For med mindre den er usynlig, så kan den jo ses.

Hvorfor bruge spanden?
    Hvad skal den gøre godt for ?

• #91   28. apr Jeg tror nok at teorien omkring det med spanden er at når spanden ikke er der så ved hunden også at bolden ikke er der og så behøves den ikke begynde at lede - og dermed dækker den når det er den besked den får. Jeg er ikke sikker på at jeg er helt enig smiley
    Min oplevelse er at dem der bruger noget som er så synligt som en spand har svært ved at få den helt udfaset.

• #92   28. apr Tak for forklaring, Mette smiley

• #93   28. apr Bodil, hvor ser du at der kritiseres?

Der ikke bare tages hensyn til racer, men der ER ikke krav om at hunden skal løbe i fremad. Min venindes CP traver ud, dækker på kommando, får 10. Der var en fyr sidste år til IBGH i Viborg, som stillede med en gul retriever. Den luntede også ud. Den fik “tilstrækkelig”, for den udførte trods alt opgaven. Han fortalte at han altid fik 10 i DcH.

Jeg elsker DcH-programmet, fordi det er alsidigt og fordi det er et program som alle kan være med i, og hvor hr og fru Danmark kan komme rigtig langt med deres labradoodle, hvis de får lyst til at gå den vej.

Men jeg ville ønske at der var flere point i gejst og præcision. At man blev belønnet for en glad og frejdig hund, som afsøger hvert forspor på sporet, som løber fuld smadder ud efter apporten, som går spændstigt og med logrende hale i fvf. Og jeg véd godt at det ikke er sådan det er i DcH, og sådan bliver det aldrig, men det ville jeg alligevel ønske.

Og selvom jeg kunne ønske mig nogle ændringer, så er det dét program jeg føler mig hjemme i, og hvor jeg føler at jeg kan være med på en måde, hvor jeg udfordrer både mig selv og min hund smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#94   29. apr Jeg skulle tjekke et eller andet på nettet, som krævede, at jeg fjernede Adblock. Nu spammes jeg med reklamer smiley
    Jeg vil gerne have Adblock tilbage, men nu ser det ud til at koste penge, hvilket det ikke gjorde før.
    Har nogen et godt tip til noget gratis reklameblokering?

PS. Er man gammel, når mange af de irriterende reklamer handler om høreapparater og nye tænder? smiley smiley

• #95   29. apr Anne - jeg hører det faktisk fra flere DCH-folk, at de ville ønske, at præcision, skarphed og energi hsvde betydning.
    Specielt i Fri ved Fod, hvor selv en ret "sloppy" plads-position igennem hele øvelsen sagtens kan give et 10-tal....

• #96   29. apr Stolt hund der kan sidde pænt ved siden af de store venner. Vi hilser på dem hver dag smiley

profilbillede
  • #97   29. apr Karina, jeg bliver konsekvent trukket 2 point (!!!!!) fordi min hund presser (det arbejder vi på), men en hund der sjosker afsted med 30 cm afstand til fører og et hængende hoved, kan få 10, hvis den bare konsekvent ligner én, der hellere vil dø end gå fvf smiley

Flere hunde i sidste weekend havde svært ved den fremmede apport, og tabte den flere gange. De fik højest et fratræk på 0,5 point for løs apport, også selvom de klovende rundt, luntetravede frem og tilbage, tabte apporten, traskede tilbage efter den og satte sig med dinglende hoved foran fører.

Det ér arbejdsøvelserne, der bærer programmet, og sådan skal det være. I "min" klasse ligger 180 af 300 point i de 3 store arbejdsøvelser. Men lydigheden kan være tåkrummende at se på!

• #98   29. apr Tak Anne - så er det ikke mig, der ser helt forkert smiley
    Én fra E-klassen skulle lige vise os lydighedsprogrammet i C, og jeg var noget overrasket over, at dens plads-position var bare i nærheden af, at være "godkendt".
    Blot skævsidningerne, flagren og tøven ville resultere i, at det ville være umuligt at komme igennem LP1 i DKK.

• #99   29. apr Skævsidninger giver fradrag, og i “her” koster det, hvis hund sidder langt væk fra fører. Men der er ingen point at hente for præcision, fart, glæde og frejdighed.

• #100   29. apr #94 Isabelle

Jeg synes det ser ud til at Adblock Plus stadig kan downloades gratis.
    https://adblockplus.org/

Ellers er der Ghostery (som jeg bruger)
    https://www.ghostery.com/ghostery-ad-blocker

EDIT: Jeg er på nettet via PC, måske er det anderledes hvis du bruger en telefon.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#101   29. apr TAK Ikkesom smiley
    Jeg er også på nettet via PC, og nu er reklamerne væk. Du har gjort en god dag meget bedre smiley

• #102   29. apr Mig og Ellie træner og træner, i håb om at få knækket koden til den gode fvf. Men i dag holdt vi fri og gik lang tur, for første gang sammen med Åse smiley

Turen er 6 km, og det endte med at tage lidt over 2 timer. Vi nødt det skønne vejr, og Åse nød at komme på langfart og udforske nye områder. Vi holdt pauser hver gang vi krydsede et sted de kunne drikke og soppe, og Åse fik sin første (utilsigtede) svømmetur smiley

• #103   29. apr Det var så lidt Isabelle.

Man kan i øvrigt nemt slå reklameblokkere til og fra, man behøver ikke afinstallere dem hvis man støder på en side der kræver det. Bare klik på det lille ikon reklameblokkeren laver oppe ved adresselinjen, så skal muligheden gerne vise sig.

• #104   30. apr En af vores høns mangler fjer på halsen og i hovedet. Jeg er lidt bekymret for hende, for det har varet et stykke tid nu - og det er som sagt kun hende.

Jeg tog et billede af hende, og spurgte AI ... og det var godt nok en spøjs oplevelse, for det er jo som at sidde og skrive med et rigtigt menneske smiley

"Håber din lille hønsedame bliver fin igen .. " skrev den blandt andet smiley

Men fik da, efter den havde spurgt ind til en masse ting, nogle råd - så nu skal de prøves smiley

• #105   30. apr Martine, den kan også være lidt flabet. Jeg bad den redigere et billede af Åse, og i teksten under billedet imens den arbejdede, stod “redigerer billede af pølsehund” smiley

• #106   30. apr Imorgen skal mig og min mor ned og besøge min far, så han kan få den sten jeg har lavet til ham.

Jeg har lokket min mor til at vi kører i Plantorama på vejen så jeg kan købe en Guldjordbær, Waldsteinia ternata, som jeg vil plante på hans grav.

profilbillede
  • #107   30. apr Indimellem tror jeg, at DCH dommerne er lidt misundelige på, at vi i rally har 10 point i helhedsindtryk.

Her kan man nemlig trække den hund, der ligner en, der absolut ikke har lyst til at være med i dag og give fuld skrald til den glade hund og det gode samarbejde.

• #108   30. apr #105

smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #109   1. maj En hurtig anbefaling. Hvis andre også tit spiser koldskål, så prøv Nettos egen fra Egelykke. Yum!!!! Den er også billigere end dem fra Cheasy, Arla m.m. Lidls egen fra Madværket kan også anbefales smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#110   1. maj #107
    Jeg må erkende, at jeg simpelthen ikke fatter, hvad du mener, Dorte. Trækker du hunden og giver den fuld skrald? smiley
    Men det lyder til at have været godt smiley

• #111   1. maj #110

Der menes nok, at man kan trække points fra en hund, der er uengageret og kedelig - hvorimod den hund, der viser engagement, glæde og samarbejde får en masse points ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#112   1. maj Tak Martine. Det giver mening smiley

• #113   1. maj Lige præcis Martine smiley

• #114   1. maj Jeg fik nusset et par irske ulvehunde i dag. Hold op, hvor er de bare kæmpe, når man ser dem i virkeligheden!! Men simpelthen så milde.

• #115   1. maj Hvad hjertet er fuld af…… smiley

Jeg er en af dem, som svarer på juridiske spørgsmål i en fb-gruppe. I dag skriver jeg et svar, og vil henvise til forvaltningsloven (fvl) og kommer til at skrive fvf i stedet for fvl smiley

Det er rettet, men har fået lov at stå i et par timer. Det er da godt at dem der spørger alligevel ikke fatter svarene smiley

• #116   1. maj Kæresten min skal stille til DMC Championat - det tyske mesterskab - her sidste weekend i Maj.

Jeg har lige tjekket deltagerlisten og Pirats far stiller + et par onkler .. og, den jeg er mest spændt på at se (udover Cliff naturligvis), en datter efter Pirats mor. Pirats mor var jo grunden til at jeg valgte ham .. så spændende at se en datter efter hende, med en anden far.

I det hele taget glæder jeg mig sygt meget - 4 dage, kun med malinois smiley

• #117   1. maj Vi er vendt tilbage til IGP holdet efter 5 måneders pause. Det har ikke nødvendigvis været skidt. Ellie var sød og gik ikke med på spektaklet under væsentesten. Der er nogle lidt kradse madammer og nogle unge hanhunde, som laver en masse larm og ballade, men Ellie gad ikke blande sig. Det er rart at hun bare lukker det ude, og ikke går med på det mere smiley

Mest imponerende var Åse. Det rager hende en papand med alle de schæfere der står og bræger smiley Hun konstaterede hurtigt, at de bare var nogle larmende idioter, og så gik hun hen til bordene og krævede nus og snacks fra alle smiley Hun er både MEGET charmerende og MEGET insisterende, så det er ikke sådan at slippe for at nusse hende smiley

Nu hvor det er overstået, har jeg hele weekenden fri smiley INGEN planer, ud over at jeg skal slå græs i morgen, og så planlægger jeg en middagslur både i morgen og søndag smiley Og så skal hundene vist have et spor i løbet af weekenden også. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft en weekend fri - det bliver fantastisk!!

• #118   1. maj Der er VM i doberman i Ansager denne weekend, Anne.

Ved ikke hvor det er men ihvertfald et sted i Jylland. Mere hvis du keder dig smiley

• #119   2. maj Martine, det ved jeg. Og jeg gider ikke smiley

Jeg er helt lykkelig over bare at kunne skrue ned for tempoet og tage det stille og roligt en hel weekend smiley

• #120   2. maj Hvad giver man hunden der har alt? En kæmpe tennisbold smiley

profilbillede
  • #121   2. maj Pernille, har du egentlig været afsted på sporkursus?

• #122   2. maj Jeg elsker fridage uden planer smiley

Jeg har fået købt ind, været på apoteket, slået græs, dræbt et par hvepseboer, stenet serier, spist chokolade, sovet middagslur, slået mere græs og hygget med hundene smiley I morgen gentager jeg proceduren, men skifter indkøb og apotek ud med spor med hundene smiley

• #123   3. maj Anne, nej desværre. Der var flere datoer hvor jeg ikke kunne så jeg syntes ikke det gav mening. Jeg melder mig endeligt til når det kommer igen.

• #124   3. maj Endnu en fridag smiley Kørte i klubben for at træne med Ellie, og rendte ind i et par andre. Det var mega hyggeligt, og Ellie var en dygtig lille tot smiley

Åse fik gået spor, og selvom lortefuglene havde stjålet næsten alle godbidderne (jeg bandt Åse af, så hun lå lige ved siden af hvor jeg lagde sporet, men de fugle er røvhuller) gik hun så fint. Selv knæk uden godbidder tog hun uden bøvl smiley

Og så er mine yndlingstræningshandsker endelig tilbage i Jem og fix smiley Jeg tabte den ene i det par jeg havde engang i efteråret, men nu har jeg købt 3 par smiley

• #125   4. maj Tog en feriedag i fredags (jeg har ikke fri 1 maj smiley ). Har fået sat/sået det meste i uretehaven og lavet tusind andre ting på gården. Herunder installeret 5 små gæslinger. De er da bare alt for urimeligt nuttede (det grønne net er en lille 'inderindhegning' de har indtil de er store nok til ikke at være interessante for kragerne).
    Søndag var jeg til konkurrence. Og tak til Martine for at ruske lidt i mig mht belønning for klarpositionen. Hele ugen har jeg trænet 'sid klar' så holder vi fest. Den del virkede fortrineligt smiley Hun sad ikke og snusede, men sad og kiggede intenst på at jeg satte snoren om nakken og var med fra første skridt - også selvom vi lavede 4 lydighedsøvelser i træk uden at hun blev belønnet smiley Vi missede desværre endnu en gang en halv oprykning pga et par rimeligt ærgelige alvorlige kiks: I rondering er der så meget fart på at hun ganske enkelt ikke opdager figuranten (det var tæt skov og der var INGEN vind til at hjælpe). Figranten står skjult efter 25 skridt og Penny fortsætter, efter 75 skridt-ish, siger dommeren 'ja, tak' og jeg kalder hende ind. På vej tilbage finder hun figuranten smiley Det næste store kiks var Fri ved fod. Det var en katastrofe. Hun startede godt, men så begyndte hun at hænge og en ekstrakommando fik hende ikke med så vi blev stoppet og fik 1 point (vi plejer at ligge på 8,5 til 9,7). Tredie kiks var sit efter FVF. Jeg var nok lidt irriterret over FVF'en så jeg kom til at sige sit alt alt for hårdt og Penny klaskede ned i en dæk. Sidste øvelse var fremadsendelse. Jeg fik samlet mig selv sammen på vej fra sitten og hen til fremadsendelsen efter de to virkelig røvdårlige præstationer og fik Penny op i gear igen. Penny var 'PÅ'. Sendte hende afsted og hun strøg afsted snorlige, lod hende løbe liiidt vel langt inden jeg råbte dæk. Og sørme om ikke hun snurrede rundt, stod et splitsekund og kiggede på mig og SLAM ned i dæk. YYAEEEAAAAA smiley smiley smiley Var tæt på at danse krigsdans og kaste en bold ud til hende, Men besindede mig og kaldte hende hjem. Afslutningen var noget rod og den kostede os 1,5 point. Men fuck det; min hund dækkede på FØRSTE kommando trods det at hun da virkelig havde spændt løbeskoene smiley Jeg løb hen i belønningsfeltet og havde en fest med hende og fleecetovet.
    Nå, jeg må finde 1-2 konkurrencer i Jylland i løbet af sommeren. Men først skal vi altså have en konkurrencepause og have fyldt en masse motivation på igen.

profilbillede
  • #126   4. maj Åh ja, glæden ved en unghund med hyrdeinstinkt smiley

Åse er kommet i tanke om at hun faktisk sagtens kan nakke biler. Og jeg er bare hende den kedelige der stopper hende. Måske har jeg sløset lidt med træningen i et par uger, fordi jeg træner så meget med Ellie, så i dag måtte vi op til vejen og træne “se den fine bil køre forbi, ignorer bil og få mad”. Jeg havde lykkeligt glemt hvor stædig sådan en lille lort er smiley

• #127   4. maj Jeg har været på kursus i dag i noget med handicap. Jeg forstod meget lidt smiley

Men underviseren var klasse, og særligt “fra vugge til krukke” elsker jeg hende for smiley

• #128   5. maj Var ude og træne spor i går aftes. Underlaget var svært med helt vildt store kontraster mellem halvhøjt saftigt græs og knastør jord uden så meget som et vissent græsstrå. Penny løste opgaven til UG med kryds og slange. Mens sporet lå og fik lidt alder trænede vi lydighedsøvelser og jeg trænede FVF med massere af fest og også en del 'hund sidder opmærksomt ved siden af fører og afventer hvad der skal ske' - FEST smiley Efter at have trænet med Penny havde jeg 'mit' B-hold ude at gå spor. Og sikke en skøn aften at være ude i; smuk solnedgang, fuglesang og vinden lagde sig.
    I aften har jeg en træningsaftale med min nærmeste nabo, der er startet i C-klassen med sine unge labrador sidste efterår, og nu begyndt at komme ud til konkurrencer. Vi skal træne rondering smiley Hun træner så i naboklubben, som min klub er på meget venskabelig fod med. Det er faktisk ret hyggeligt at have noget til fælles med sin nabo smiley

• #129   5. maj Vi har været ude i to timer samt trænet. Det gider man ikke hjem fra

profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 118 Emner: 1 Svar: 474
    #130   5. maj Så lækkert ????

profilbillede
  • #131   5. maj jeg har ikke en god dag!
    Med seriøs tandlægeskræk kan jeg ikke engang overkomme at bestille en tid. Jeg nåede så langt at få døllepiller hos lægen og få min veninde til at booke tiden.
    Jeg kommer derned - og så har de sagt en forkert dato til min veninde smiley

Der stod jeg i bycenteret, skæv af piller og med min emotional support capybara under armen... og fik en totalt tude-nedsmeltning smiley

• #132   5. maj Jeg gik i brædderne da vi kom hjem fra tur i formiddags. Vågnede helt forvirret, i ved sådan en morfar der pludselig bliver til et par timer. Ned og hente barnet og hjem og være i haven lidt.
    I en klapvogn og så ud på tur. Nu er alle trætte for i dag, inkl mor smiley

• #133   5. maj Ingen befrielsesdag uden denne smiley

https://youtu.be/zQhK5IQUBdc?is=V0Ov6_cg1iEO5Bje

• #134   5. maj I dag var vi 2 timer i en privat hundeskov sammen med en god ven/træningsmakker og hendes hund.
    Vi hyggede med te, sodavand, chokolade og småkager, hundene hyggede med at snuse rundt, lege og spise godbidder, så alt i alt et par hyggelige timer.

På torsdag skal jeg have fjernet galdeblæren, så håber jeg, at en del af mine dårligdomme forsvinder sammen med galdeblæren smiley
    Min gode ven og træningsmakker kommer og går en tur med Sia, mens jeg er på sygehuset.
    Desuden er der købt ind, så jeg bare kan slappe af, når jeg er hjemme igen.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#135   6. maj "Det tager tre minutter at lære en ulv at tigge ved bordet resten af sit liv«, siger en af landets førende ulveeksperter, Peter Sunde"

Gad vide, hvem der har prøvet og dermed fundet ud af dette smiley

• #136   6. maj Isabelle
    Måske mine gamle gymnasielærere Freddy Worm Christensen og Britta Rothausen samt deres 2 børn. Berit er vist herinde fra tid til anden. De havde jo nogle ulve på Lungholm herunder Uni (mener jeg) som blandt andet var PH kåret.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#137   6. maj Jeg har en bog skrevet af Freddy smiley
    Men det var ikke vilde ulve, han beskrev, og når jeg læser citatet (#135) tænker jeg følgende scenarie: Jeg møder en vild ulv, siger hej med dig - og tre minutter efter har jeg lært den at tigge ved et bord smiley smiley

• #138   6. maj Jeg kendte jo ikke kontekst.
    Nej Freddys og Brittas ulve var ikke vilde.
    Men om det forholder sig sådan som i din tekst, det skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg tror dog måske ikke de vilde ulve er så vilde. Jeg synes de bliver mere og mere fortrolige med mennesker. Eller sådan tolker jeg det, når nu de bevæger sig tættere på.

• #139   6. maj @135: Mon der ligefrem er nogen der har testet det smiley Tænker at en rigtig vild ulv ikke engang vil være kommet nær spisebordet på 3 minutter smiley Det kan selvfølgelig være anderledes med en vild ulv som nogen har fodret så den ikke er sky længere smiley
    Men ellers fungere en ulv jo ikke anderledes end en hund: det tager ikke mine to kolbøtter mange splitsekunder at lure hvem de kan tigge sig til bidder hos ved et bord fyldt med mennesker smiley

• #140   6. maj I Randers ligger der en lille bitte biks der hedder Kagehjørnet. De laver lækre kager af gode ingredienser, og de sætter virkelig en ære i deres håndværk. Lige nu kører de tilbud på 6 pavlova for 120 kr, og jeg bestilte til afhentning i dag. Jeg havde møde med 4 kolleger, så jeg ville overraske dem med lækkerier.

Da jeg henter kagerne, fortæller de at de har udvidet deres sortiment af glutenfri, så de havde også glutenfri “jordbærtærter”. Så dem måtte jeg jo have to med af smiley

Det blev tid til mødet, og to kolleger meldte fra i sidste øjeblik. Så vi var 3 mennesker og 6 kager. Den ene skulle videre til et andet møde, hvor hun skulle spise mere kage, og den anden er sådan en der aldrig spiser mere end én kage. Så jeg spiste 3 kager. Og en jordbærtærte smiley Og så har jeg en pavlova og en jordbærtærte med hjem. Og de skal spises i dag jo smiley

Når jeg ENDELIG får kage, er der bare ingen form for stopklods hos mig smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#141   6. maj "Men ellers fungere en ulv jo ikke anderledes end en hund"

Nej, ikke en tam ulv - men en vild? Hmmm. smiley

• #142   7. maj Altså sådan HELT grundlæggende så fungere hunde og ulve jo på samme måde: de tilhører jo samme art. De har lidt forskellige 'fabriksindstillinger' på de samme knapper smiley De er jo ikke fordi deres adfærd er radikalt anderledes.

• #143   7. maj Rotterne får morgengodbidder smiley

https://youtube.com/shorts/KKAZXdZyPcE?is=SDt_bSwVjULorEsi

Far Buddy og hans 4 sønner smiley Jeg har opgivet at kende forskel på de sorte smiley

Heldigvis er Kenny (min) brun som sin far, men mere social smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#144   7. maj Det er jeg helt med på, Mette, og hvis Peter Sunde mente, at det tager tre minutter at lære en tam ulv/en ulv, der er vant til at blive fodret af mennesker at tigge ved bordet, er det sikkert rigtigt.

• #145   7. maj Spurgte for sjov ChatGPT om hvordan Konrad ville se ud som korthåret. Jeg ved ikke hvordan det pludselig blev til en forvokset chihuahua

profilbillede
  • #146   7. maj Isabelle, "tigge ved bordet" er nok ikke så bogstaveligt smiley

Problematikken er, at der er nogle vilde ulve, som er begyndt at opsøge mennesker og være ret insisterende. Derfor mener flere, at de ulve er blevet fodret.

Det er hverken præcist 3 minutter eller konkret at tigge ved bordet - det er bare et billede på, at det ikke tager særlig lang tid for vilde dyr at lære, at det betaler sig at tigge.

• #147   7. maj #145 ... Pernille ... Du kan jo prøve at klippe / barbere ham , så finder du ud af om ChatGPT har ret .

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#148   7. maj "tigge ved bordet" - siger jeg så bare, Anne smiley

• #149   7. maj Jeg skulle have fjernet min galdeblære i dag. Mødte fastende på Svendborg sygehus i formiddags, fik smertestillende, blodfortyndende, og beroligende.
    Kl 14.20 kom lægen og meddelte mig, at min operation var aflyst pga en akut patient.
    Det var lidt øv, men jeg er nu alligevel glad for at bo i et land, hvor en akut patient bliver prioriteret, fremfor i et land, hvor kreditkortet bestemmer, om man bliver behandlet.
    Jeg må så bare væbne mig med tålmodighed og se, hvornår jeg får en ny tid til operation.

• #150   7. maj Hvis der er nogle der kan bruge nogle frosne sild, noget MUSH og nogle stegeben (okse) så kan det afhentes her i Randers

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#151   7. maj Det synes jeg godt nok ikke er i orden, Lise-Lotte smiley

• #152   7. maj Nej, Isabelle, det er som sådan ikke i orden, men den akutte patient skal selvfølgelig prioriteres, og det er i orden, selvom det er pisse træls.
    Nu håber jeg bare, at jeg får en ny operationstid ret hurtigt, da det ellers ender med, at jeg er den næste akutte patient.

• #153   7. maj "tigge ved bordet" - siger jeg så bare, Anne

Jeg véd at du har været dansklærer, så billedsprog må være inden for rammen af forståelsen.

Som sagt, JEG tror ikke at det skal læses bogstaveligt, men på samme måde som “den kom som et lyn”, “den vender på et søm”, “det er stegende hedt”. Men lige med ulve kan det jo være at ale skal tages bogstaveligt smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#154   8. maj Det var seriøst dårligt formuleret, mit indlæg #148. Jeg mente, at billedet/billedsproget i mit hoved ikke er tydeligt - at "tigge ved bordet" ikke lige får mig til at tænke på ulve der fodres i naturen. Jeg kan godt se NU, at det sådan set er lidt indlysende.
    Tak for din udsøgt venlige måde at oplyse mig på smiley

• #156   8. maj Har fået jobsamtale i hus - overvejer at skulle fejre det med en kage fra det sted, Anne. Men hvad filen skal man vælge smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#157   8. maj Min mobil brød sammen, og i går købte jeg så en ny. Det viser sig, at den ikke kan overføre billeder, og jeg kan ikke få Mitid på den, fordi den ikke vil tage det billede, der skal til - ansigtsgenkendelse. I forretningen siger de nu, at de kan opsætte telefonen for 1000 kr - og at ALLE mobiler skal opsættes, før de fungerer. Jeg har aldrig været ude for dette før. Har I?

• #158   8. maj Pernille, jeg kan varmt anbefale deres jordbærkager smiley

Og hvornår skal vi krydse fingre for dig til jobsamtale?

• #160   8. maj Isabelle, det har jeg heller aldrig hørt om, og jeg har da næsten lige fået ny mobil.
    Jeg havde lidt problemer med at overføre billeder, men har heldigvis en komplet backup på min pc.
    Det der med ansigtsgenkendelse kan godt drille lidt, jeg måtte prøve flere gange, inden det funkede.

• #161   8. maj Isabelle - det var det samme, da jeg købte ny mobil. Hvis de skulle sætte den op og sørge for at overføre al data, så skulle jeg betale 800kr.
    Eftersom min gamle mobil indgik i handlen, valgte jeg at sætte mig ned ved én af deres skranker, og fik det klaret selv...

Har du backup via Google? Eller Apple?

• #162   8. maj Jeg har fået NY BIL IDAG smiley

Elsker seriøst ALT ved den - og har aldrig været på så bar bund mht hvordan det hele virker.

Men jeg har da fundet ud af, at jeg kommer til at spare ca 600 kroner om måneden i forhold til min Peugeot .. og det er da ik så ringe smiley

• #163   8. maj Tillykke, Martine.
    Hvilken bil har du fået?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#164   8. maj Tillykke med bilen, Martine - OG med besparelsen smiley

Flot, at du sådan selv kunne klare at få fixet telefonen, Karina.

Jeg købte telefonen i en telefonbutik her i Frederiksværk. Euronics. Og jeg var grædefærdig, da den ikke virkede. Nu har jeg levet med en kaostelefon i måneder og følte mig virkelig forfulgt smiley Jeg kan ikke klare mig et fremmed sted uden en GPS, der virker = en telefon, der gør.
    Men da jeg kom ned i butikken i dag, kunne jeg pludselig GODT tage et billede til Mitid og dermed få det til at virke smiley Og den søde mobilmand fik de øvrige ting til at virke også. Jeg slap med at betale 300 kr, fordi det kun tog ham et kvarters tid smiley
    Puh det er altså en lettelse - men også skræmmende, at man er så afhængig af, at en telefon virker. Husleje? Telefon. Finde vej? Telefon. Sende billeder af en opgave til håndværker? Telefon. Lave aftaler? Telefon. Og de fleste af os har kun én smiley

Men her er et billede af min udsigt fra køkkenet. Den kan jeg ikke klage over smiley
    Hvis jeg har postet det før: Beklager smiley

profilbillede
  • #165   8. maj Den 21. smiley

Vi endte med at tage ud at spise i stedet

• #166   8. maj Åse hænger lige ud med en handske, hun tror hun har stjålet smiley

profilbillede
  • #167   8. maj #163

En KIA PV5 .. i rød smiley

• #168   8. maj Ja, der burde være plads nok til Pirat smiley
    Den ser lækker ud, Martine.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#169   9. maj Jeg stødte lige på et billede fra teoriprøven.

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#170   9. maj HVOR sidder gedehamsen på en bil? smiley smiley

• #171   9. maj .. og jeg har da lige fundet ud af, at jeg A L D R I G må miste mit kørekort !!!!

Udover, at jeg ikke ved hvor gedehamsen sidder - så er jeg da på ingen måde sikker på svaret til det spørgsmål smiley

• #172   9. maj jeg ville vælge den nederste

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#173   10. maj Jeg ville vælge nummer tre.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#174   10. maj Dvs hvis jeg kørte mere en 40 km/t ville jeg sætte farten ned til dette - og trække ud til siden. Jeg mangler et spørgsmål med denne mulighed, altså 40 og trække ud smiley

• #175   10. maj Når man skal udenom en hest, tager man hensyn. Man kører langsomt og trækker godt udenom.
    Men vejen drejer jo, og man har vel ikke ordentligt udsyn?
    I min verden sætter man farten ned, og bliver bagved hesten, i god afstand, indtil man har udsyn.

• #176   10. maj Min erfaring med de der teoriprøver er at det IKKE er det mest logiske eller mest hensynsfulde..., den vil sikkert sige det er dumt at trække ud inden svinget da der kan komme en modkørende. Og hestens ejer må tage ansvar selv eller sådan noget...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#177   10. maj Jeg havde slet ikke bemærket, at vejen svingede.

Er det mon tilladt at sætte X ved flere svar?
    De fleste ville nok overhale hesten med god afstand til ekvipagen = fjerde svarmulighed, men ville man så sætte farten ned eller ikke sætte farten ned - altså svarmulighed nummer to eller tre?
    - Og ja. En FEMTE mulighed ville være slet ikke at overhale p.gr.af, at vejen svinger, så man ikke kan se en eventuel modkørende. En sjette ville være sætte farten op for hurtigt at komme forbi hesten.

I øvrigt vil det være dumt at ride det sted med en ikke trafiksikker hest. Men det er en anden historie smiley

• #178   10. maj Det allerførste JEG ville gøre er ----> holde ind til siden ... og lukke den væmmelige gedehams UD af bilen smiley .. Fniiis .
    Så er hesten i mellemtiden kommet forbi svinget og der er fri bane og frit udsyn . ... smiley smiley smiley

• #179   10. maj Længe leve AI smiley

profilbillede
  • #180   10. maj Isabelle

"De fleste ville nok sætte farten ned" - ja det skulle men tro. Virkeligheden er desværre ofte en anden.

"I øvrigt vil det være dumt at ride det sted med en ikke trafiksikker hest" - ja, det har du ret i. Til dels i hvert fald. Man starter naturligvis ikke sådan et sted med en hest der ikke er trafiksikker, det er logisk. Men hesten skal også lære at være trafiksikker, og det bliver den jo ved at komme i trafik.
    Jeg rider dagligt et sted der ligner lidt. Både på min totalt trafiksikre hest og på min semi trafiksikre unghest. Jeg har naturligvis kontrol over situationen, men hesten kan godt finde på at hoppe når bilerne mener de kan overhale med 80 km/t. Eller mener de godt kan overhale samtidig med der også kommer en modkørende = de kører så tæt på at jeg rører deres bil.
    Skulle jeg lade være med at tage den hest med i trafikken fordi den hopper lidt rundt? Og dermed lade være med at ride tur på den (det er eneste mulighed for at forlade matriklen). Tja det skulle jeg måske. Men det gør jeg ikke. Tingene er ikke så sort/hvide smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#181   10. maj Hold da op - det kan gerne tage noget tid, før en hest i skridtgang er kommet hen til svinget smiley
    Hvorfor jeg skal holde mig bag hesten og samtidig være opmærksom på, at den kan finde på at steppe ud på vejen, kan jeg ikke lige se.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#182   10. maj "Tja det skulle jeg måske. Men det gør jeg ikke. Tingene er ikke så sort/hvide"

Det er jeg helt med på, og som ung red jeg også på en hest, der ikke var 100% trafiksikker. Vi havde vel 5-6 minutter til skoven, og jeg var skisme PÅ i de minutter smiley Kom der en bil, "steppede" han uroligt.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#184   10. maj Stedet på billedet ligner en villavej - og en lang villavej. Det ligner ikke lige vejen fra rideskolen til skoven. Derfor min bemærkning om, at jeg ikke ville ride sådan et sted.

• #185   10. maj Jeg ville ikke holde mig bagved, da det vil kunne irritere hesten og få den til at være ukoncentreret om at gå ordenligt..

Det samme med at gasse op når man er forbi hesten..

• #186   10. maj Jeg vil øjeblikkeligt stoppe med stoffer, alkohol og høj hastighed .. seriøst, jeg tror aldrig jeg ville kunne bestå sådan en test smiley smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#187   10. maj Jeg er glad for, at jeg stadig har 15 år til at øve mig - dvs til jeg skal til sådan en aldersbetinget ny teoriprøve. Til den tid kan jeg jo være død eller uden bil smiley

• #188   10. maj Jeg er glad for i andre har det sådan, jeg tog kørekort som 36 årig (det skal man lade være med, det er nemmere før man ved man er dødelig) Og jeg måtte helt seriøst indlære de videoscenarier udenad (man får sådan en database man kan øve i) for jeg var alt for hensynsfuld og svarede forkert næste hver gang..fordi de er sådan der smiley
    Siden har tvivlen alligevel naget mig lidt...bør jeg overhovedet have kørekort? smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#189   10. maj Jeg havde en hyggelig snak med en motorsagkyndig, da jeg tog teoriprøven. Indimellem svarede jeg ikke 100% korrekt, og så fik vi en snak om det smiley

• #190   10. maj Min teoriprøve til bil var mundtlig - kæft, jeg er gammel !!!!

Da jeg tog til motorcykel var det også med de der billeder og svarmuligheder - jeg bestod i første forsøg, men jeg var også kun omkring 20 smiley

• #191   10. maj Til traktor var min teoriprøve mundtlig og til bil var den skriftlig..

Jeg kan bedre lide den mundtlige, for så kan man forklare hvad man mener..

spørgsmål og svar kan forståes anderledes, det kommer an på hvem man er.

• #192   10. maj Jeg var til konkurrence i går. Det var sådan en anelse kaotisk fra start, og jeg var så uheldig at have start nr. 1 og skulle starte med lydigheden. Dommerne var meget firkantede, så Ellie fik vitterligt kun 3 minutter fra hun kom ud af bilen og til vi gik i gang smiley Dét var ikke en god taktik!! Hun hoppede bogstaveligt igennem HELE lydigheden. Vi har arbejdet på at hun ikke skal presse mig, og dét gjorde hun ikke. Men så hoppede hun i stedet, og der var alt, alt for meget gas på hende. Hun enten bragede ind i mig eller veg uden om mig og gik direkte på plads. Hun sprang OP på toppen af springet og derfra ud i luften.

Derfra fortsatte vi i samme dur, et stykke under middelmådigt. Det var for så vidt egentlig fint nok, for jeg har gået og overvejet, om vi ikke skulle sige at det var det for i år, og så gå hjem og træne mere på alle de uforudsigelige ting vi kan rende ind i. Og det her hjalp mig til at tage den beslutning.

Det er heldigt at hun er både sød og køn, så hun ikke bliver solgt smiley Og lige nu, hvor hun sidder og råber op om at ræven er i haven, så har jeg også lyst til at sælge hende. Gad vide om det er derfor ræven kommer helt op på terrassen og skider om natten smiley

• #193   11. maj Uh, tag billede af ræven smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#194   11. maj Jeg havde en haveræv engang. Hun havde kun tre et halvt ben. Indimellem fik hun rester fra aftensmaden. En sommerdag med dagsregn gik hun ind i vores soveværelse og lagde sig til at sove, men som oftest lagde hun sig bare i haven smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#195   11. maj En dag ville Sulejmakatten også have del i rævens mad smiley

profilbillede
  • #196   11. maj Jeg brugte 3 timer på skadestuen fredag aften - hold kæft der var gang i den. Flere halvfulde unge mennesker, der rykkede festen til venteværelset, 2 fordrukne gamle damer, der blev sure over at de ikke måtte ha deres flaskeøl og vodkaflaske stående på gulvet, en mindre dreng der fik lov at købe en sodavand i automaten, men i stedet kom tilbage med en monster, som han havde drukket en del af, før far opdagede det.. det var en lettelse da vi var færdige, og kunne komme hjem. smiley

• #197   11. maj Jeg var til konfirmation i lørdags, og var vildt imponeret over, hvordan skilsmisser og bonus-familier i to generationer har bragt en masse smukke og kærlige relationer til verden.
    Bonusbror bliver altid kun omtalt som bror - bonusbrors børn er fætre/kusiner på lige fod med de blodsbeslægtede.
    Og det samme i den unge generation, der har bragt to bonusbørn ind - som også omtales og behandles som fætre og kusiner.

Det er en smule rodet, og lidt svært at bevare overblikket - men hold nu op, hvor var konfirmanden bare omsluttet af kærlighed. smiley

• #198   11. maj Når jeg skal overhale en hest så er jeg temmelig forsigtig ville så afgjort vælge at flytte foden til bremsen smiley Det er stort dyr og selv den mest trafiksikre hest kan jo blive forskrækket. Jeg bor langt ude på landet, hvor vi ikke har fine stisystemer og den slags. Dvs. når man skal ud og gå og fx en tur i skoven så skal folk gå/ride/cykle/løbe ad smalle landeveje. Nogle af dem så smalle at man kun kan møde andre biler hvis man trækker ud i rabatten med det ene hjulsæt. På 'min' vej ligger en hestepension. Kommer jeg i bil og møder ryttere så passerer med max 10-15 km/t (det gør jeg med alle heste jeg møder i trafikken uanset hvor). Rytterne hilser ofte pænt og giver mig thumbs op. Når jeg så går eftermiddagstur med to hunde på vejen med hestepensionen så kommer der jo ofte ryttere der skal hen til deres hest. De genere sig ikke for at suse udenom mig med 50-60 km/t. Det er faktisk temmelig ubehageligt, når man går på en vej der er 3,77 m bred og rabatten er smal og fyldt med højt ukrudt så man ikke bare lige kan træde derind. Jeg kan kun opfordre til at man som bilist viser hensyn til alle der også færdes op vejene uanset om de er til fods, cykel, løbehjul, hest eller andet.
    ... jeg oplever forøvrigt også ret hyppigt andre bilister blive voldsomt irriterrede over at jeg ikke bare maser udenom fx en cyklist, hvis der kommer modkørende og vejen IKKE er bred nok til både to biler og en cyklist - uden at det bliver ret ubehageligt for cyklisten. Hvad sker der mon egentlig for folk?

• #199   11. maj Der er (IMO) ikke et rigtigt svar i den teoriprøve smiley

Rådet for Sikker Trafik skriver:

Når du er i bil
    Sæt farten ned og kør langsomt forbi i god afstand
    Kan du ikke komme forbi, så bliv bagved i god afstand til hesten, indtil du kan passere
    Hvis du kører med en last, der rasler eller flagrer, skal du være ekstra forsigtig, da det kan skræmme hesten
    Holder du stille for at lade hesten passere, så vent med at starte og speede op til den er et stykke væk
    Blænd lyset ned, når du møder en hest i mørket.

• #200   11. maj Jeg husker det som at det var tilladt at vælge flere svar i teoriprøverne. Men det er et par dage siden, så jeg kan huske forkert smiley

• #201   11. maj Man kan tage en test her: https://teori.trafiktesten.dk/

Jeg dumpede med 7 fejl smiley De er åbenbart meget hys med hvornår man må køre med langt lys, og så skal man åbenbart altid forvente det værste af både medtrafikanter og jernbaneoverskæringer smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#202   11. maj Jeg dumpede også - ikke på forkerte svar, men på for få svar. GODT, jeg ikke skal op til teoriprøve foreløbig, og når jeg skal, må jeg hellere lave en masse testforsøg, så jeg lærer måden at spørge på at kende smiley

• #204   11. maj Mette, hvor ville jeg ønske der fandtes flere der tænkte som dig! Når jeg kommer ridende og folk overhaler både tæt på og med høj hastighed, der tænker jeg nogle gange om de er klar over hvad der egentlig kan ske. Én ting er jo hvad der kan ske med hest og rytter, men ryger hesten op i forruden, så er det altså et meget stort og tungt dyr - det er jo for dælen også dem selv det kan gå ud over.
    Hvor jeg bor overhaler folk glædeligt heste, selvom der kommer modkørende - og her er ikke plads til to biler og en hest.
    Så jeg er begyndt at ride midt på vejen, altså midt i "min" vejbane, og så stikker jeg arm med pisk ud, så kører de ind i pisken hvis de kører for tæt på.

• #205   11. maj Anne, er der ikke en tidsplan til de arrangementer?

Jeg er som Mette - helt ned i fart og tager hensyn, trækker så meget som muligt over i den modsatte side, når jeg skal passere heste.

Gi ved, om det er fordi jeg selv er tidligere hestedame?

• #206   11. maj Anne, er der ikke en tidsplan til de arrangementer?

Jo, men den skred helt gevaldigt.

Da vi ankom til klubben, var deres toilet i stykker. Man kunne så gå ned til en naturlegeplads en halv kilometer væk. Jeg skulle VIRKELIG tisse, da jeg ankom (efter lige over en times kørsel). Men inden jeg fandt ud af at toilettet var i stykker, var der 10 minutter til (planlagt) orientering, så jeg havde ikke tid til at gå derned - jeg ville bare have taget Ellie med. Men orienteringen blev forsinket i alt knap 20 minutter, hver gang med et par minutters udsættelse, så da jeg så spurgte om der ville være tilsvarende udsættelse på konkurrencestart, fik jeg et blankt nej fra dommerne.

Jeg tissede i en busk, tog mig hund ud og gik på banen. Efter lydigheden kørte jeg på sporet, hvor jeg ret hurtigt kom på, og så var der et par timers ventetid på eftersøgning og felt. Lydighedsdommerne var færdige med deres bedømmelser da vi kom retur ind på pladsen omkring middagstid, og så var der et par timers pause, før de løbske skulle bedømmes. Så der havde været rigeligt tid til at udsætte starten bare et kvarter til luftning og opvarmning smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#207   11. maj Også jeg sætter farten helt ned og trækker så langt til venstre - væk fra hesten, som det nu er muligt. Måske er det, som du skriver Martine, fordi jeg selv har redet på veje engang for mange år siden.

• #208   11. maj #206

På den måde. Ærgerligt, at de ikke kunne være lidt fleksible .. det andet giver ikke så meget mening jo smiley

• #209   11. maj Jeg har været ved tandlæge i dag. Jeg har skiftet tandlæge til en tættere på, som er god til det med folk med tandlægeskræk. Og alligevel gik jeg HELT i koks. Jeg havde en løs fyldning, og jeg vidste jo at den skulle skiftes. Jeg fik bedøvelse, og det tog vitterligt ikke mere end 10 minutter fra sprøjten og til arbejdet var overstået. Men jeg rystede som espeløv, fik tårer i øjnene og kunne kun trække vejret overfladisk.

Det var ikke slemt, der var ikke noget der gjorde ondt og alt var som det skulle være, men alligevel reagerede jeg (for mig) meget voldsomt smiley

Og jeg synes det er helt skørt, men jeg kan vitterligt ikke kontrollere det. Det gik først op for mig at jeg rystede da klinikassistenten lagde en hånd på min skulder, og jeg kunne mærke at noget rystede. Jeg troede først at det var hende, men så gik det op for mig at det var mig selv. Det var virkelig sært!

Det er godt at der er et år til næste besøg. OG så kan det godt være at jeg skal omkring lægen efter noget beroligende, hvis jeg skal til at være SÅ hysterisk smiley

• #210   11. maj Øv med tandlægeskrækken, Anne - godt der er længe til næste gang! smiley

• #211   11. maj Shit 17 fejl..

Godt jeg ikke kører længere smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 200
    #212   11. maj Har lige deltaget til DM i dag - i tjenestehund, i dag i sprængstof.
    Er mega stolt af at gå med en flot 4. Plads ud af 13! smiley

• #213   11. maj Tillykke CB, det er da mega smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#214   12. maj Jeg fik noget beroligende engang, Anne. Det hjalp virkelig meget at være hos tandlægen nogle gange helt uden den vanlige angst - inkl angsten for angsten, der satte i gang flere dage før. Jeg bryder mig stadig ikke om tandlægebesøg, men jeg behøver ikke beroligende medicin mere.

Tillykke med en flot fjerdeplads, C.B. smiley

En af de vigtigste ting, min kørelærer sagde, var "kør efter forholdene".

• #215   12. maj Måske der er noget om det der med, at man tager lidt ekstra hensyn til ryttere, når man selv har været det.
    I dag fatter jeg ikke, at jeg som ung red travhesten fra travbanen i Charlottenlund ned igennem Ordrup og videre i Dyrehaven. Travheste er nok generelt bare ikke lige de mest trafiksikre skabninger smiley

• #216   12. maj Så er Berta afleveret til tandrensning. Bliver aldrig fan af det narkose der, og jo højere op i alderen hun bliver, jo mere nervøs smiley

• #217   12. maj Mit humør stinker i dag. Så nu vil jeg træne, spise en stor kage og så kramme mine to drenge senere smiley

• #218   12. maj @Anne: At have en skræk for et eller andet er bare irrationelt og reaktionerne kan være helt åndsvage og nogle gang kan det føles helt vildt pinligt bagefter. Men jeg forstår dig altså virkelig godt. Jeg har højdeskræk og det har fået bragt mig i nogle virkelig dumme situationer, hvor jeg bare fornemmer at folk omkring mig tænker 'Skulle hun ikke lige tage sig sammen - der sker jo ikke noget'. Fx da en kollega fandt mig grædende i virksomhedens nye P-hus, som vi SKULLE bruge. Jeg kunne hverken komme frem eller tilbage. Jeg stod bare midt i det hele og tudede; man kan se ned alle vegne, trapperne er meget åbne og elevatoren kan man kun komme ud til over en smal lille bro med 'glasgelænder'. Jeg kommer sent så jeg var havnet helt oppe på 6 etage før jeg fandt en plads. Min kollega kørte mig og min bil ned på jorden igen og jeg har fået min egen plads nede på jorden. Set udefra må det virke helt åndsvagt, men det er umuligt at styre det når jeg står i det. Jeg var kørt op i P-huset med et 'nu tager du dig sammen'-mind-set. Men da jeg stod ud af bilen gik jeg fuldstændigt i baglås. Jeg har prøvet at få hjælp til det flere gange, men der er bare aldrig rigtigt noget der har virket. Så at få noget beroligende fra lægen inden det næste tandlægebesøg lyder som en god plan smiley

• #219   12. maj Mette, du har ret, det er helt uden for ens kontrol. Og det er måske egentlig dét jeg synes er sværest smiley

• #220   12. maj On a happier note, så tror jeg at mine hunde synes at de har haft en feeeeed dag smiley

Vi tog i skoven og gik tur, og mødte både et dejligt badested og en hest, som lavede lækre snacks smiley

Så kørte Vi op på boldbanen lige her rundt om hjørnet, og begge hunde fik et spor. Så kom naboen og krammede med Åse. Og nu venter vi på at min mad er færdig, så jeg kan få lidt mad og gå i seng. Og når i morgen er overstået, er det lang weekend smiley

• #221   12. maj Ha, ha, Sia tror også, at heste er en slags snackautomater smiley

• #222   13. maj Endnu en dag med alt for meget kage. Det er godt vi står over for en lang weekend, hvor jeg ikke lige lan smutte op efter en kage smiley Efter 14 års afholdenhed forstår jeg slet ikke hvordan normale mennesker kan styre sådan noget smiley

• #223   14. maj Ellie trak lidt på venstre bagben i går aftes på turen. Jeg kunne ikke se noget, og hun begyndte at gå normalt igen, så jeg tænkte at hun nok havde slået sig. Der var ikke noget i løbet af aftenen, men da vi skulle i seng, lå der en dråbe blod på gulvet. Jeg lavede først løbetidstjek (det burde først være om et par måneder), og der var ikke noget. Så så jeg lidt blod på Ellies venstre bagpote, og jeg koblede det endelig sammen med at hun trak på benet tidligere. Jeg kunne umiddelbart ikke se noget, så vi gik i seng.

Hun hopper altid op på min plads i sengen, imens jeg gør mig klar til at kravle under dynen. Da hun flyttede sig, var der blod på sengetøjet.

Jeg kan stadig ikke se noget, men tror at det er en klo der er synderen. De havde leget ret vildt i haven inden vi skulle i seng, så hvad de nu end er der er sket på turen, så sprang det op under deres vilde leg.

Jeg har undersøgt hende grundigt, og kan ikke se noget. Men hun ømmer sig når jeg dimser ved den inderste negl og trædepude. Jeg må se om der er noget at se når vi har gået morgentur.

Den hund burde gå med støvler på altid smiley

• #224   14. maj Igår (eller forgårs vidst) lod 2 af totterne mig ae dem, indtil de næsten faldt i søvn smiley

https://youtube.com/shorts/AaEQ00K3kcY?is=U-gYquMjzPoGt3r-

• #225   14. maj Jeg kan simpelthen ikke finde årsagen til det blod smiley

Efter morgenturen, som foregik i snor, tjekkede jeg hendes poter og ben grundigt. Ingenting. Ingen rister, ingen flækkede negle. Jeg hentede køkkenrulle og duppede trædepuder og negle, men ikke antydningen af blod.

• #226   14. maj Anne det er ikke sådan, at det kunne være Åses første løb, og hun tilfældigvis har ligget der tidligere?

• #227   14. maj Nej, jeg lavede læbetidstjek på begge, og det var helt tydeligt der hvor Ellie havde været. Åse venter altid i fodenden.

Jeg har tjekket igen igen, og kan stadig ikke finde noget. Nu begynder jeg at blive stædig!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#228   14. maj "Nej, jeg lavede læbetidstjek på begge, og det var helt tydeligt der hvor Ellie havde været. Åse venter altid i fodenden."

smiley smiley smiley

"Læbetidstjek" er jeg med på - men resten? smiley smiley

• #229   14. maj Måske stammer det slet ikke fra poten, men er et sammentræf at hun har haltet. måske en punkteret flåt, der har afsat mit blod vist og her.

• #230   14. maj Isabelle, du er nok nødt til bare at læse de forudgående indlæg.

Louise, det er sært! Der var den ene, lille dråbe blod på køkkengulvet. Så lidt blod i sengen. I nat var hun ude at drikke vand, og der var 2 bloddråber på køkkengulvet. Her til morgen opdagede jeg så hendes dyne, og der var temmelig meget blod.

Jeg har stadig ikke fundet synderen. Det er helt sikkert ikke en flåt - de er i behandling med Frontpro, og har lige fået pillen i sidste uge. Jeg overvejede kort om det kunne være et bid i tungen eller et andet sted i munden, men så burde der være blod i vandskålen (som er hvid porcelæn), og mere vandet blod.

Jeg har tjekket alle negle og trædepuder. Jeg har tjekket ben og lyske for skrammer og rifter. Jeg har tjekket numse og tissemis igen. Der er intet at se noget sted smiley Hun går helt rent, men har været holdt i snor i dag.

Hun har nyst lidt de sidste dage, men kom det fra næsen, ville jeg forvente at det var mere vandet og mere spredt - ikke helt runde bloddråber. Det er tykt blod, og det stemmer fint med at det kommer fra en negl. Jeg kan bare ikke finde ud af hvilken smiley

Og nu er hen ved at være træt af at jeg hele tiden dimser hendes poter, ben, ører, tissemis og hvad ved jeg smiley

profilbillede
  • #231   14. maj Hvis det er fra næsen, kan hun så ikke have mulet rundt i sengetøjet, så det bliver tørret af, iforhold til hvis det var nyst ud?

• #232   14. maj Det er ikke fra næsen - så ville det ikke være enkelte, runde, pæne bloddråber.

• #233   14. maj Det er godt nok mystisk. Har du tjekket brystvorter?
    Ja det ligner godt nok en løbetidsplet på sengetøjet. Men nok fordi hun har slikket på det.

• #234   14. maj Alle dievorter er normale.

Før hendes første løbetid, havde hun 3 dages blødning. En førløbetid. Hun går i løb 3 gange om året, så hendes cyklus er lidt anderledes, men hun er tjekket med både ultralyd og MR, og alt ser ud som det skal.

Men var det løbstidsblod, ville det være meget lysere. Selv ikke når hun bløder mest en uge inde i løbetiden, bløder hun så meget, som der er på dynebetrækket. Det ser stort ud på billedet, men det er måske på størrelse med min håndflade. Men stadig, det er altså mystisk.

Det ender med at jeg smider hende i bad i morgen og barberer hende skaldet, så jeg kan finde ud af hvor det kommer fra smiley

• #235   14. maj Det synes jeg lyder som en god idé smiley
    Det er virkelig mystisk må jeg sige.

• Mette D.
    Mette D. Online Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 346
    #236   15. maj Anne: har du chekket under pelsen, den er jo tyk på sådan en hund, måske hun har et såt eller har fået et legebid af den lille. Det er virkelig mystisk. smiley

• #237   15. maj Mette, jeg har tjekket så godt jeg kan. Men det er derfor jeg tænker at barbere hende skaldet smiley

Og når hun bor med Åse, er der jo en vis risiko for legeskader. Hun er en lille tornado af vanvid smiley

• #238   15. maj Hvornår kommer billederne af den nybarberede Ellie?

• #239   15. maj Anne ... inden du barberer hunden skaldet ... bortopererer samtlige kløer ... og gnubber tissemissen helt væk ... osv.
    Så tror jeg hun er i løbetid .... ( selvom det er et helt " forkert " tidspunkt . ) ... smiley

• #240   15. maj Skaldet Ellie smiley

profilbillede
  • #241   15. maj Har en bekendt. Førtidspensionist og vil gerne have hund. Hun har økonomi til at have hunden men har ikke de 8-9-10.000 plus til at købe hunden, en hvalp. Hun vil gerne have en lille selskabshund.
    ER det muligt nu om dage at finde en hvalp fra et ordentligt sted?

• #242   15. maj #241 ... Jeg tror ikke der er nogen steder , man kan få en hvalp gratis ? .... ellers må hun jo bare spare op smiley

• #244   15. maj Jeg siger ikke at schæferfolk er dumme og uden humor. Jeg siger bare, at MANGE er meget forargede over, at Ellie er nøgen. Selvom opslaget er mærket med AI-indhold, gakker de helt ud.

Jeg lavede et billede af Åse også. Og jeg siger ikke at corgifolk er kloge og har humor, jeg siger bare at de godt fatter det smiley

profilbillede
  • #245   15. maj Pernille - Hun kan prøve at kontakte en opdrætter om hun kan være udstationeringsfamilie

• #246   15. maj #244

Men hvis du sagde det, ville det ikke være helt forkert smiley

• #247   15. maj Jamen, jeg forstår det ikke! Men der er helt sikkert en iq-mæssig slagside for folk med schæfer smiley

Findes det mon for andre racer også? At de typisk ejes at folk, der ikke fatter hat?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#248   16. maj For mange mange år siden fik jeg faktisk et billede sendt af min Linas mor, hvor hun så ud som Ellie på billedet. Det var før AI, og hun VAR barberet helt ned. Jeg kan ikke huske hvorfor.

Kan du i øvrigt ikke bare bilde folk ind, at Ellie er halvt schæfer/halvt hårløs et eller andet? smiley

• #249   16. maj Isabelle de tror i forvejen at hun er en blanding, og nogle mener at hendes opdrætter har svindlet med stamtavlen. For grå er hun i hvert fald ikke smiley

Jeg lagde på et tidspunkt et billede ind, hvor hun sad med udklædningstænder i munden. Nogle mente at den dyrlæge der havde sat bøjle på hendes tænder havde kvajet sig, fordi tænderne var så brune. Og da jeg fortalte at det var falske tænder, synes de det var synd.

Jeg synes hun er yndig smiley

profilbillede
  • #250   16. maj Det må kræve lidt trænings-klogskab at have en schæfer.. og så ikke så meget andet smiley

• #251   16. maj Jeg siger ikke at Dorit og Ellie er mindre kønne hårløse. Jeg siger bare at jeg aldrig håber de får sygdom der gør at de mister pelsen

• #252   16. maj Isabelle de tror i forvejen at hun er en blanding, og nogle mener at hendes opdrætter har svindlet med stamtavlen. For grå er hun i hvert fald ikke

Det har jeg også hørt smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #253   16. maj Men nej Anne - I skal sq ikke ha hele æren her !

Jeg var til kursus hos en tidligere verdensmester, med Pirat.

Hun var ret begejstret for Pirat og vores samarbejde og jeg fik en del ros. En anden malleejer, som også deltog til kurset, kunne ikke rigtigt være i det ...
    "Er den ikke ret lys" sagde hun (Pirat er min lille hvidling, og med garanti den malle i DK som har mindst farver - det kan man ind imellem opleve, når man shopper hund steder, hvor de ikke går op i udseende nemlig smiley )
    Kursusholderen sagde - iskoldt - "det har jeg ikke lagt mærke til - jeg har kun lagt mærke til hans formidable udstråling" smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Det er bare ikke os alle herhjemme, der må få gode kommentarer med på vores hunde smiley smiley

Billede - min hvidling som lille smiley smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#254   16. maj Jeg ville nok have frydet mig ikke så lidt, hvis jeg var dig lige der, Martine smiley

• #255   16. maj Jeg tror at det er ved at gå op for mig, at problemet med AI er ikke selve AI. Det er, at det kræver en form for basal intelligens at forholde sig til AI.

Og det kan være en fordel ikke at have schæfer, hvis man vil forholde sig til AI smiley

• #256   17. maj Jeg er ikke til fodbold, og slet ikke superliga. Meeeeen jeg mindes alligevel mine unge studiedage på stadion med “De Hviiiii”. Men se lige - man kan da ikke andet end blive glad i låget smiley

https://tv2.dk/reel/2026-05-17-stadion-amok-til--malaga-6395880464112

• #257   18. maj Idag fylder Datterens rottekuld 1 år smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#258   18. maj Enig Anne - sådan en glæde er smittende smiley

Jeg glemmer aldrig sommeren 92, hvor familien og jeg var på campingferie i Ungarn. Da Danmark kom i finalen, sørgede campingpladsen for to fjernsyn - et til dem, der holdt med Tyskland og et til os, der holdt med Danmark. Der var ret stille hos førstnævnte smiley Vi andre fejrede sejren det meste af natten, og lejrvagterne lod os larme og synge "Tyskland er et tegneseriehold" på melodien til Yellow Submarine, selv om der normalt skulle være ro klokken omkring ti smiley Lige den aften var jeg fodboldfan smiley

profilbillede
  • #259   18. maj Jeg har set filmen sommeren 92 mange gange, elsker den! Ikke fordi jeg går op i fodbold men stemningen smiley

• #260   18. maj Jeg har brugt fredag, lørdag, søndag på LP Summercamp med "Toppen af Poppen" som instruktører (bla. den regerende verdensmester)
    Hold nu op altså, hvor var det ganske enkelt fantastisk!
    Der er nærmest ikke den træningsudfordring, der ikke blev bragt på banen - bare på vores hold - og alle blev mødt med kompetente råd, som blev afprøvet, og løbende justeret, så de lige nøjagtigt passede til den hund, og den fører!

Fredag var "lang" dag med fælles aftensmad, så der valgte jeg at have alle tre hunde med, så jeg kunne gå ture med dem i pauserne. De klarede det til UG smiley

I weekenden havde jeg kun JohnJohn med, så jeg kunne koncentrere mig om ham og træningen.
    Nøj hvor jeg knuselsker den lille følsomme dreng, der spiller rollen som både "smart i en fart" og "fandens karl" så godt, at de færreste gennemskuer det smiley

profilbillede
  • #261   18. maj Jeg tæller ned til at få gips af.. på fredag er der 3 uger til. Det er næsten lige om lidt smiley

• #262   18. maj Så nåede vi terminen og hun er stadig i hulen. smiley

profilbillede
  • #263   18. maj Alle børn bliver født på deres fødselsdag smiley

• #264   18. maj Ja det siger jeg også smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#265   18. maj Åh, det er spændende, Janni smiley

• #266   18. maj Åh, hvor spændende, Tøserne smiley

• #267   18. maj Åh hvor er det spændende! Og fin mave smiley

• #268   18. maj Forventningens glæde smiley
    Jeg hepper på d. 20. maj smiley
    Ønsker dig en rigtig god fødsel.

• #269   20. maj Jeg har et "problem". Jeg har fået 5 rummeter løst brænde leveret lige så smukt i portåbningen ind til laden, hvor det skal stables.
    Jeg nåede måske den første rummeter, men da jeg så skulle i gang igen i går, var det umuligt, for svalerne var i fuld gang med at bygge rede i spærrene lige midt over brændebunken, og de blev vældigt forstyrrede af, at jeg begyndte at rumstere rundt nede under dem.
    Så nu kan jeg ikke komme videre foreløbig. Måske når rugningen er godt i gang?

• #270   20. maj Så fik man da også mærket det jordskælv! Føltes som at der kørte en metro lige nedenunder huset. Men ok, vi bor så også lige ved epicenteret i Køge.

• #271   21. maj Jeg vågnede 4.30 fordi hundene larmede. Det gjorde de, fordi de kunne høre at piskatten havde taget en mus med ind. Inden jeg nåede at finde ud af hvor musen var, havde Ellie fanget den, og jeg lukkede dem i haven. De legede lidt med musen, inden de slog den ihjel, og så var der ellers fællesleg med død mus. Efter små 10 minutter opgav jeg at gå i seng igen og sove den sidste halve time smiley

Åse er MEGET glad for det nye legetøj, og kan ikke forstå hvorfor hun ikke må tage musen med ind.

• #272   21. maj @270: Min mand kom hjem fra arbejde og spurgte 'Nå mærkede du jordskælvet?". Jeg havde været ude at gå tur med hundene, fodret kalvene og plantet agurkeplanterne ud i drivhuset. Jeg havde ikke lagt mærke til noget som helst. ØV smiley Ved det store skælv i 2008 var det gemalen der ikke mærkede noget: han sad i bilen på vej til arbejde. Jeg sad og fik en kop the i sofaen inden jeg skulle afsted. Pludselig hoppede hundene ned fra sofaen og lyttede ned mod gulvet og så klirrede glassene i skabet og huset 'rumlede'. Jeg ville gerne have haft lagt mærke til det igår også.

• #273   21. maj Anne - Curie kan garanteret lære Åse et ekstra trick med den mus, sådan en er nemlig ifølge Curie verdens næstbedste parfume (kun overgået af pindsvinelort).

For at få den helt rigtige museduft frem, skal kræet dog gerne sprættes op på langs og gnaskes lidt ekstra i, så den bliver ekstra blodig og lækker.
    Herefter er det bare at vælte sig rundt i den utallige gange

Curie siger, at det selvfølgelig er en ekstra bonus, at hun er overvejende hvid, for så får man en udsøgt fin rød farve, samtidig med den herligt duftende parfume smiley

Det eneste som Curie ikke forstår er, at hendes slave slet ikke værdsætter hendes anstrengelser og ser forskrækket ud, hver gang hun kommer ind indsmurt i blod, for derefter at smide hende i bad og mumle noget om, at hun ikke kan finde riften eller såret.....

Curie siger, at eneste bonus er, at pindsvinelort klistrer ekstra godt til pelsen, når den er lidt fugtigtig og så må man jo løbe risikoen for et ekstra bad den dag smiley

• #274   21. maj I dag var jeg så heldig, at jeg blev opereret.
    Nu er jeg på vej hjem, en galdeblære fattigere smiley

• #275   21. maj De der maller ligner meget schæferhunde…

Joo … eller noget smiley smiley smiley smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#276   21. maj Nu har ham med mindretallet bag sig fundet på et nyt ord: Reformflertal.
    Det er sådan et, man kan bruge, hvis man gerne vil være statsminister, selv om man er i mindretal smiley
    PS. Der er ikke noget galt med en mindretalsregering, når der ikke kan dannes en flertalsditto. Det er bare komisk at finde på et eller andet ord med flertal for at LADE som om, man har det smiley

• #277   21. maj #275
    Hallo Martine, en malle er jo bare en schæfer, som ikke er barberet helt så langt ned som Ellie smiley
    Men "kyllingegenet" er vist barberet helt væk smiley

• #278   21. maj Jeg har haft FEM møder i dag. Jeg er jo ikke sådan den type, der trives super godt med meget personlig kontakt, og derfor sætter jeg virkelig stor pris på at jeg tit har store læse- og skriveopgaver, hvor jeg bare kan bure mig inde.

Heldigvis fik jeg frokostpause med min ynglingskollega, og kunne lade op mellem møderne smiley Og så er der en kort dag i morgen inden en lang weekend smiley

• #279   22. maj Jeg var på kontoret i går, for første gang i 2 uger smiley det var skøøøønt!
    I dag er der 3 uger til gipsen ryger og jeg kan få min frihed tilbage smiley yaaay!

• #281   22. maj bodil, har du mulighed for at tage noge shapewear under fx en kjole? eller presser det for meget på posen?

• #283   22. maj Bodil, min kollega med stomi siger, at du skal google stomi+undertøj eller købe nogle stomibælter. Jeg arbejdede sammen med hende i 4 år, før hun fortalte at hun har stomi. Jeg har ALDRIG lagt mærke til at hun har stomi under sit tøj smiley

• #284   22. maj Nu skal man jo gøre sig komfortabel og sikker. Men jeg synes ikke du skal gemme stomi væk af frygt for at andre ser det smiley det er jo sådan det er. Håber der forståes hvad der menes

• #285   22. maj Jeg har fået et rådyrkadaver med hjem. Nogen er svært begejstrede over at det skal skæres op. Selv katten synes at sådan et friskskudt dyr kan noget. Det er vist kun mig, der synes det er lidt klamt smiley

Søndag kommer der en ny portion, så det ender måske med at jeg er nødt til også at smide lidt ud til ræven, for at få plads i fryseren smiley Den kommer stadig hver nat og rydder haven for alt spiseligt smiley

• #286   22. maj Hvis der skulle sidde en enkelt eller to, som ved en fejl ikke følger Randers Regnskov på fb, så se lige den her lille kittekat smiley

https://fb.watch/Hgl8ac_ebC/?fs=e

• #287   22. maj Deres unger er SÅ nuttet smiley

• #288   22. maj #286

En rigtig vildkat smiley

• #289   23. maj Lille Åsen er skidtmads smiley

Hun kastede op et par gange i går aftes, men her til morgen var hun frisk og glad og ville gerne spise. Men så kastede hun op igen. Jeg ventede et par timer, gav en lille bitte portion GI vådfoder og det var fint. Et par timer senere fik hun endnu en lille portion, men den røg op igen. Nu har hun fået lidt Oralade (hun drikker ellers fint), og får lige et par timers hvile.

Jeg ved at hun ikke har spist noget giftigt, men sandsynligvis bare har lidt mavebøvl efter rådyrben. Hun er glad og frisk nok, vil gerne både spise og drikke. Men det er jo synd for hende alligevel smiley

• #290   23. maj Så kom hun ..
    Efter 3 hårde døgn, og nej, jeg gør det ikke igen!
    23/5-2026, kl. 07.14, 3955 gram og 54 cm lang. ??????????

profilbillede
  • #291   23. maj Tillykke Janni smiley

• #292   23. maj Tillykke Janni, sikke en fin stor pige smiley

• #293   23. maj Tillykke Janni smiley

Kænguruer og bjørne har for længst fundet ud af, at ungerne ikke behøver at være særlig store ved fødslen smiley

• Mette D.
    Mette D. Online Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 346
    #294   23. maj Tillykke Janni smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#295   23. maj Opretter du en ny tråd Anne? smiley

Og tillykke her også Janni smiley

• #296   23. maj Kæmpe stort tillykke, Janni smiley hvor ser hun bare dejlig ud! det er så fantastisk, hvad kvindekroppen kan præstere

• Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 754
    #297   23. maj Tillykke Janni. Hun er godt nok fin.. smiley

• #298   23. maj C.B., når vi runder 2 sider gør jeg smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#299   23. maj Jeg synes bare jeg skal scrolle så langt smiley haha.

Er på fra app' så jeg ser ikke når den runder to sider smiley

• #300   23. maj Tillykke Janni, hun er en lækker bebs smiley

• #301   23. maj At være curling-mor. Barnet vil på en bestemt legeplads som moren ikke ved hvor ligger. Om jeg cyklede næsten kvarteret rundt for at finde den? Ja… om vi fandt den? Nej.. om barnet fik en nedsmeltning? Ja..

Men glæd dig smiley

• Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 754
    #302   23. maj Legestue i haven

profilbillede
  • C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#303   23. maj Elsker at passe min kollegas hund - for de to her, er bare de bedste venner smiley smiley

profilbillede
  • #304   23. maj TILLYKKE JANNI smiley

• #305   24. maj Kæmpe tillykke Janni...sikke en lækker "lille" en smiley

• #306   24. maj Hjertelig tillykke Janni smiley
    Dælme også en lang fødsel smiley

Kommentér på:
Snik snak 2026 vol. 6

Annonce