{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nybyg lampeudtag virker ikke, vi skal have hængt 2 Lamper op. Der er allerede krog til den ene lampe, dog mangler vi en krog til den anden lampe. Vi har selv prøvet alt men virker ikke. Vær obs på at det er i 3 meters højde opgaverne skal udføres, men vi har en stige. 205 kr.
  • Rense gårdsplads for ukrudt 1.450 kr.
  • Hjælp til stikkontakt 600 kr.
  • Udskifte RJ-45-stik på netværkskabel 400 kr.
  • Skifte armatur og vandlås under vask på badeværelse 2.500 kr.
  • Udskift BWT filterhoved 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snik snak 2026, vol. 5
  • #1   25. mar Godmorgen i den nye tråd!
    Vi havde online første møde med et sæt hvalpekøbere i går.
    Kinesere, som bor i Danmark. De kunne så komme HELT tæt på hvalpene, selvom hundemor synes det var lidt mystisk med menneskestemmer i fødekassen - selvom hun ikke stressede over det smiley

Tillykke med den tredje hvalp, det er da skønt der gemte sig en lille bonus derinde.

Vi har kæmpe farveforskel denne gang. Men så kan jeg da droppe halsbånd på alle undtaget én

profilbillede
  • #2   25. mar Er der nogen, der har Revolution Race jakker? Jeg overvejer at købe deres Cyclone-jakke, og så bare bruge min nye vest over. Men jeg vil have en ordentlig jakke, som sidder godt og som ikke larmer helt vildt. Kan RR mon opfylde de krav?

• #3   25. mar Anne, jeg har flere Revolution Race jakker. Jeg tror endda jeg har Cyclone jakken. Måske. Det kan jeg tjekke når jeg kommer hjem smiley
    Hvis det er den jeg tænker på, så synes jeg den sidder ret godt. Og larmer ikke.

• #4   25. mar Anne, jeg googlede lige. Det er en af dem jeg har. Den sidder godt, men er lavet til mennesker uden alt for brede hofter (jeg har den korte/almindelige). Hvis man har bredere hofter skal man en størrelse op, og så forestiller jeg mig den sidder underligt højere oppe. Men ellers sidder den godt, og larmer ikke specielt. Jeg bruger den selv til hundetræning med vest ud over. Men det er jo en skaljakke, så den er kold, også koldere end jeg havde forventet. Men rigtig godt vandtæt smiley
    Min ultimative favorit fra det mærke er dog Hiball jakken. Fuldstændig lydløs, sidder fantastisk, er lige en tand lunere og er ret vandtæt/meget vandafvisende. Men det kan jo være den er langt fra det du søger smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 147 Emner: 34 Svar: 4.861
    #5   25. mar Hvis man ikke har ondt i maven, glæder man sig sjældent over, at man ikke har ondt i maven smiley
    Men jeg vil altså lige opfordre alle, der IKKE skal flytte til at glæde jer over, at I ikke skal dét, for det er godt nok både besværligt, kedeligt og besværligt smiley

profilbillede
  • #6   25. mar nogle gange ser det ud til at der er lang tid til man kommer på plads, men når Påsken er ovre, Isabelle så er du det forhåbentligt og så er tiden nok alligevel gået stærkt ..
    Hvad dag flytter du ?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#7   25. mar Pyt med at komme på plads. Det skal jeg nok komme. Det trættende er flytningen - at tænke på at få alt flyttet. Møbler OK. Flyttekasser OK - men så er der alt det ukurante såsom planter, et grillfad, sandkassen ol Heldigvis har jeg SÅ søde mennesker omkring mig, så det skal nok gå. Jeg piver bare lidt indimellem, fordi jeg er halvgammel, træt og ikke helt kan overskue det hele. Men jeg er sikker på, at det bliver godt og glæder mig til at sidde med et glas vin, når møbler og kasser er båret ind. Min søster kommer med aftensmad, og min ex kommer med Vilma (og Kenia). Det skal nok blive godt smiley

Jeg flytter den 6. april.

• #8   25. mar Jeg har haft ondt i maven godt og vel konstant de sidste 14 år. Så jeg lægger utrolig meget mærke til når jeg ikke har ondt smiley

TAK, MC, det er den lange model jeg kigger på. Men jeg bliver da i tvivl, for meget kan man sige om min, men smalle hofter har jeg ikke smiley Den er tænkt som en afløser til min Pinewoodjakke, som der jo heller ikke er nogen varme i overhovedet.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.083
    #9   25. mar Anne - Jeg har RR Cyclone i den lange model og giver MC helt ret: den sidder godt på mig, men jeg har omtrent sammen kropsform som en vandrende pind smiley

• #10   25. mar Konrad blev kemisk kastreret for 5 uger siden. Det har ønsket effekt men holy han er sulten. Han har altid været madglad men nu kender han mange ord for diverse madvarer smiley
    Skal have fundet noget lightfoder

• #11   25. mar Jeg er HELT smadret! Skør dag på job, og da jeg kom hjem trængte jeg til luft og ro i hovedet. Så vi kørte ned og gik spor. Ellie viste, at selv stiv kuling ikke kunne få hende til at vige fra sit spor smiley Vi træner ekstra mange knæk og spidser, og særligt op i modvind, så det kunne vi virkelig få trænet i dag.

Åse fik sit længste spor til dato, omkring 200 meter med 2 knæk. Det korte ben var i sidevind, og det syntes hun godt nok var svært! Men hun bliver ved med at arbejde og bliver ved med at være glad smiley

Vel hjemme kom jeg i tanke om, at jeg får ny opvaskemaskine i morgen. Fordi den gamle er død. Som i HELT stendød! Og den var jo selvfølgelig propfuld, da jeg opdagede at den var død. Så jeg har i etaper vasket det fra maskinen op. Det er jo ikke fordi det kommer til at dufte bedre af at stå inde i sådan en maskine smiley

Og nu jeg var i gang, kunne jeg lige så godt blive hængende i køkkenet og skære 3 kogte oksehjerter ud til godbidder, imens hundene var meget interesserede i at smage.

Nu føler jeg mig helt bombet, men det er hundene heldigvis også, så måske kan vi være enige om at gå tidligt i seng smiley

• #12   25. mar @Pernille .. jeg ved ikke om det er det samme med hanhunde som med tæver, men jeg blev frarådet Lightfoder, så hellere alm godt foder i en mindre mængde .. og så suppl med grøntsager som snack, og også evt i maden ..

• #13   25. mar Jeg har lige hørt, at der planlægges OTTE kuld malinois i Danmark i år.

OTTE !!!!!!

Hvordan kan det være, at enhver der ejer en tævehund absolut mener, at den da skal have hvalpe, for den er så sød og døøøgtig ..

Det der med at TESTE en brugshunderace inden avl ?? Nej da, for den kan sagtens bide lidt i en figurant og den snuser da i jorden, når man taber en godbid .. så den er da bestemt egnet til at avle.

Og hvem skal købe alle de hvalpe ?
    Det tænker folk heller ikke på.
    Jeg kender en, der lavede et kuld, fik dem solgt, beholdte en hanhund, og nu, hvor de er ca 1½ år gamle er status, at hun har fået 2 retur, hvoraf hun har beholdt den ene og har sendt den anden ud hos en, der skal have den gående og kigge lidt på den - at en er blevet aflivet ...

Folk vil have maller - og folk forstår tilsyneladende ikke, HVOR p... irriterende de kan være når de er under 3 år.

Mit hjerte græder for racen, men .. ja, det kan man jo ikke bruge til noget.

• #14   25. mar Jeg synes det er enormt trist med alle de kastrerede hanhunde, der istedet for at gå og glo efter tæver, går fuldstændig amok i deres ædelyst.

Måske folk skulle begynde at købe tæver i stedet for ?

• #15   25. mar Martine, men så steriliserer de vel bare tæverne.

• #16   25. mar Jeg havde Tucker med en tur ind forbi arbejde i dag. Her stødte vi på en gruppe ældre på udflugt. En af plejerne pegede på Tucker og sagde til en ældre dame i kørestol "se, der kommer en ægte hund." Plejeren fortalte at den ældre dame elskede hunde og havde aet nogle hunde i beton de lige havde set - om hun måtte ae Tucker. Selvfølgelig måtte hun det smiley De spurgte hvad han hed, men den ældre dame blev ved med at høre det som "Kristoffer" - men det er da også tæt nok på smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#17   26. mar "Jeg har haft ondt i maven godt og vel konstant de sidste 14 år. Så jeg lægger utrolig meget mærke til når jeg ikke har ondt"

OK - det forstås - og stakkels dig. Hvorfor har du konstant ondt i maven?

Jeg har prøvet med lightfoder til en steriliseret Lina, Hanne. Hun blev simpelthen ikke mæt, så jeg vendte tilbage til normalfoder og supplerede med grøntsager - præcis som du er blevet rådet til. Det virkede faktisk smiley

• #18   26. mar Jeg ville så nok sterilisere en tæve smiley Mine forældre havde en gravhund tæve der tog børnenes bamser når den var falsk drægtig. Og blev selvfølgelig gal når de ville ha bamserne igen.
    Jeg synes ikke det er trist i Konrads tilfælde, vil hellere en sulten hund end en frustreret hund.

• #19   26. mar Okay, det er godt at høre lidt erfaringer smiley Vi har lige 6 kg alm foder vi skal igennem og så ser vi.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#20   26. mar "Jeg synes ikke det er trist i Konrads tilfælde, vil hellere en sulten hund end en frustreret hund."

Jeg ville være frustreret, hvis jeg gik rundt og var sulten smiley og Konrad kan jo ikke bruge sulten til at gå ud og jage efter føde.

• #21   26. mar Jeg tænker som Isabelle også at en sulten hund er en frustreret hund.

• #22   26. mar Otte kuld maller må være noget i retning af 80 (!!!) mallehvalpe. Findes der virkelig så mange kvalificerede hundeførere, der står og skal have ny hund i år? Når man tænker på hvor svært det er blevet at få folk til at dyrke noget hundesport, der kræver bare lidt mere en rally og nosework (no offence smiley ) så tænker jeg at nogen af de 80 hvalpe nok havner steder, hvor det ikke lige er hundearbejde, der har topprioritet.
    Det er blevet svært at få nye til at engagere sig i DcH programmet; det kræver mere end bare lige at man hyggetræner en time om ugen. Er det mon samme billede inden for fx PH og IGP?

• #23   26. mar Han får jo ikke lov til at gå og være sulten sulten. Det ville være synd

Man siger jo også om en lab at den altid er sulten

• #24   26. mar Stakkels Ellie smiley Hun er så sulten, at hun stjæler mad fra borde, hvis hun kan slippe afsted med det. Hun er dog ikke så sulten, at hun nødvendigvis spiser de godbidder, hun bliver tilbudt på spor og til træning, eller så sulten at hun spiser ting hun finder, når vi går tur.

Man KAN godt have en "sulten" hund, uden at den er desperat sulten. Jeg er pt på nr. 3 af slagsen. Og hellere dét, end en hund der ikke vil spise. Og hvis man går fra en småtspisende hund, til en hund der er normalt madmotiveret, vil det jo virke som et stort spring for ejer, imens de fleste andre bare vil opleve hunden som normalt sulten.

• #25   26. mar Anne, det kan jo være et spørgsmål om hvordan man definerer sulten så. For mig er der forskel på en madglad og madmotiveret hund og så en sulten hund.
    Jeg elsker madmotiveret og en hund der altid siger ja tak til mad.
    En sulten hund vil jeg meget gerne undgå, dem oplever jeg som frustrerede og jeg synes de er irriterende.

• #26   26. mar Men Anne - de der kastrerede hunde er jo desperate efter mad. Pirat æder ALT han får tilbudt og i et rasende tempo, men .. han har andre interesser, trods alt.
    Jeg synes ikke det på nogen måde er sammenligneligt med den abnorme ædelyst, som desværre er blot en del af alle de side effects, som kastration af en hanhund kan medføre.

Det er desværre blevet alt for "normalt" at smutte mandlerne på hannerne - helt uden skelen til hvad det rent faktisk kan medføre.

• #27   26. mar Men hvor læser I at han er desperat sulten? Og ikke bare madmotiveret? Jeg har haft to steriliserede tæver, og ingen af dem blev desperat sultne. Den ene fik ikke engang mere ædelyst, men var småtspisende hele livet.

Han er i øvrigt ikke blevet kastreret operativt, men kemisk. For 5 uger siden. Det er, for mig, det ansvarlige valg, hvis man har en familiehund der gakker helt ud over damehunde. Så kan man vurdere om den skal have "smuttet mandlerne" rigtigt, når den kemiske klinger af.

• #28   26. mar Jeg udtaler mig ikke om den konkrete hund - jeg udtaler mig om de problemer, der er (kan være og desværre mere reglen end undtagelsen) når hannerne bliver kastrerede.

Jeg ved ikke hvordan de funker med tæver - om de får øget ædelyst ? Så den del vil jeg ikke kommentere på.

Jamen der bliver vi bare aldrig enige - kastration, med mindre den bliver udført grundet sygdom - er imo ALDRIG en mulighed.

• #29   26. mar Otte kuld maller må være noget i retning af 80 (!!!) mallehvalpe. Findes der virkelig så mange kvalificerede hundeførere, der står og skal have ny hund i år?

Nej !!!

• #30   26. mar Det er blevet svært at få nye til at engagere sig i DcH programmet; det kræver mere end bare lige at man hyggetræner en time om ugen. Er det mon samme billede inden for fx PH og IGP?

Jeg ved intet om PH, men IGP er jo nedadgående og har været det en del år.

Jeg tror faktisk, at der er langt mere tilgang i DCH end i IGP.

• #31   26. mar Jeg tænker, tænk hvis alle holdt sig til det de faktisk kan gabe over, om det så omhandler maller, hanhunde, det at nøjes med en fugl, i stedet for en hund eller andet.
    Der er kun en taber og det er jo hunden.
    Internaterne svømmer over i slædehunde, maller, Schæferhunde, hollandske hyrdehunde, ja der sidder sågar så "speciel" en race som Chodsky Pes der også.
    Det er simpelthen uhyggeligt.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#32   26. mar Mht Malinoishvalpe: Det er så forbandet trist at elske en race og så opleve, at der bliver avlet løs uden tanke på, hvad det ER for en race - om der er købere nok til de behov, racen har smiley
    Jeg synes, jeg er en OK hundeejer, men jeg ville være en elendig malinoisejer - en elendig brugshundeejer sådan set. I alle livets forhold er det vigtigt at (er)kende sine begrænsninger.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#33   26. mar - Og så vil jeg gerne fremhæve min meget lydige - sådan delvist - Vilma smiley smiley
    Jeg har lige været et smut i Harald Nyborg (cirka 20 minutter fra mig) for at købe en portion flyttekasser. Da jeg står og skal betale, ringer min overbo og fortæller, at Vilma står ude på parkeringspladsen - ved vejen. Hun har fået havedøren op (min fejl) og er smuttet ud af haven. Pis altså.
    Min overbo har sat hende ind i haven - og jeg takker. Et minuts tid senere tænker jeg, at Vilma jo har lavet en smutvej ud af haven, og jeg er ikke 100% sikker på, at jeg har fået den lukket helt og aldeles smiley
    Da jeg svinger ned ad Mælkevejen, hvor Vilma og jeg bor, står vildbassebarnet på min parkeringsplads og venter på mig smiley
    Haven er åbenbart ikke helt lukket, men Vilma er en god hund smiley

• #34   26. mar Hvis man kigger på, hvor mange unge maller (ca 9 måneder), der er/har været til omplacering det sidste års tid, så er der vist ikke nødvendigt at avle en masse hvalpe på lige den race.
    Det er nu engang ikke en hund for alle.

En anden "race", som der er endnu flere omplaceringer af, er alverdens puddelblandinger.
    De beskrives som verdens sødeste hunde. Men de kan ikke være alene hjemme, de kan ikke lide at køre i bil, de er overgearede, de er sensitive, og så er de ca 1 år gamle.
    Hvad man ikke fortæller, er, at de sandsynligvis er umulige i forhold til pelspleje.
    Ikke desto mindre laves der rigtig mange af disse hunde.

• #35   26. mar Det er faktisk helt vildt hvor mange puddelblandinger der findes.
    Jeg kom til at kigge salgsannoncer på dba forleden - bare på hvalpe. Hold fast hvor det vrimler, det var jo næsten 80% af annoncerne smiley

• #36   26. mar måske Mallen er ved at blive modehund, potensforlænger ...

Har både haft kræsen hund og nu en der tror hun er retriever ... hellere det sidste ..
    Pernille, I kan jo sagtens skære 10-15% af den mængde har får nu, og så evt supplere med grøntsager istedet ... Rema har ofte frosne poser til en rimelig pris .. de er efter sigende helt fine ..

• #37   26. mar Jeg udtaler mig egentlig også mest ud fra min helt generelle holdning til neutralisering af hunde. Hvis man ikke ønsker en hanhund eller en tæve med alt der følger med, så var det måske ikke det man skulle anskaffe sig.
    Særligt unge hanhunde skal jo lige lære at styre alle de hormoner. Og meget kan trænes væk.
    Og i visse tilfælde i hvert fald kan den voldsomme del af falsk drægtighed distraheres væk.

You do you.
    Men jeg håber der en dag kommer en lov eller andet om at man ikke neutralisere hunde uden medicinsk grund. Hvis man læser lidt om bivirkninger, så er der immer væk flere potentielle bivirkning end der er fordele.
    Og ja, inden nogle går helt i selvsving, så ved jeg godt nogle ikke oplever bivirkninger, andre er ligeglad med bivirkninger og andre igen er sikkert den type som aldrig ville opdage nogle af bivirkningerne.

• #38   26. mar Jeg var en af dem, der var på Pernilles side ift. kemisk kastration. Fordi jeg har oplevet rigtig mange familie-hanhunde, som efter en enkelt runde kemisk kastration, efterfølgende har kunnet rumme at bo i tætbebyggede områder med mange løbske tæver i nabohusene.

For mig at se, vinder alle ved sådan en behandling. Hunden får et par måneder med ro i hjernen, familien får en hund der kan arbejdes med og naboerne slipper for at høre på en hund der står og hyler.

Jeg er ikke for at neutralisere, bare fordi. Men hvor er jeg glad for at så mange tester den kemiske, inden de går til en operation kastration. Jeg ved at man hos min dyrlæge ikke bare sådan får lov at få kastreret sin unge hanhund. Hunden skal være udvokset, og så skal ejer have prøvet en kemisk først, for at kunne vurdering virkning og bivirkning. Det synes jeg er en fin holdning.

Og det bliver jo konkret, når fx Isabelle skriver, at den stakkels sultne hund ikke engang kan komme af med sin frustration ved at gå ud og jage mad. Ironisk at samme ejers hund så samme dag bryder ud af et hus og en have, bare fordi smiley

• #39   26. mar Han nakkede en mus den anden dag og jagtede en hare i dag så han kommer ud med sine jagt-frustrationer smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#40   26. mar Jeg har fået tre tæver steriliseret. Jeg ville ønske, det var nul. Alle tre var af medicinske årsager - altså livmoderbetændelse. Kela havde lykkeligvis en fantastisk "bivirkning". Hun var moody i ugevis efter løbetid - som hun kom i tæt på to gange årligt. Dvs hun var i løbetid en til halvanden måned og efterløbetidsmoody i 3-4 måneder. Hun blev en glad unghund efter sterilisation (som cirka 8-årig) smiley
    Med hendes mor oplevede jeg det samme - dvs Lina blev ung igen efter sterilisationen (hun var 9-10 år) smiley
    Vilma var desværre så ung, da hun fik livmoderbetændelse (to år), så humørmæssigt har der ikke været ændringer. Hun var et glad legebarn før - og er det stadig smiley

"Og det bliver jo konkret, når fx Isabelle skriver, at den stakkels sultne hund ikke engang kan komme af med sin frustration ved at gå ud og jage mad. Ironisk at samme ejers hund så samme dag bryder ud af et hus og en have, bare fordi"

Hvis man VIL fordreje ord, så fordrejer man ord.
    Hvad faen har Vilmas udbrydertendenser med sult at gøre? Hvori består det ironiske? Tror du sådan helt seriøst, at Vilma bryder ud, fordi hun er sulten smiley smiley

Men ja. Jeg synes, det er synd for en hund, der går og er sulten. Vilma er det ikke.

• #41   26. mar For os gav det stor mening at prøve det af smiley Og det er jo ikke sådan at han bliver sultet. Hvis i vidste hvor meget han får tilbudt som han graver ned i haven

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#42   26. mar Hvis han graver sin mad ned i haven, er han nok ikke SÅ sulten, Pernille smiley
    Måske mente du noget andet, da du skrev: "men holy han er sulten"

• #43   26. mar Pernille, jeg tror ikke der er nogle der tænker du sulter din hund smiley
    Men følelsen sult, altså sådan rigtig sult (ikke at forveksle med mad motiveret) det er altså frustration. Sådan har jeg i hvert fald oplevet nogle neutraliserede dyrs sult.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#44   26. mar Også jeg, MC - og så fandt jeg på måder at stille den steriliserede Linas sult - bl.a. med grøntsager overhældt med "kødsmag" af en slags.

• #45   26. mar Isabelle - Det er dette billede der blandt andet er brugt smiley

profilbillede
  • #46   26. mar Isabelle, dejligt du fandt en løsning for din Lina smiley
    Og du har dæleme da været uheldig med livmoderbetændelser! Det er min store frygt ved nu at have en tæve. Ikke nok til jeg vil sterilisere forebyggende. Men jeg frygter det alligevel.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#47   26. mar Ja, det må man sige - at jeg har været uheldig. Jeg har haft fem tæver - og de tre fik livmoderbetændelse. Men altså - jeg føler mig samtidig heldig, fordi det har været/er tre fabelagtige hunde smiley
    Nej, nej, nej - ikke sterilisere forebyggende. De fleste tæver får jo heldigvis IKKE livmoderbetændelse. Jeg har bare været uheldig - og tævehvalpene efter Lina og Kela har ikke været ramt af sygdommen, såvidt jeg er orienteret smiley
    Jeg er lidt ked af, at Vilma ikke har kunnet bruges i avl. Hun er en fabelagtig hund på alle andre måder, såvel fysisk som psykisk, end liiiiiiiiiiige det, at hun fik livmoderbetændelse. Men "sån't är livet" jo også smiley

• #48   26. mar jeg har prøvet at miste en tæve grundet brystcancer .. så både den minimerede risiko samt fjernelse af muligheden for livmoderbetændelse er nok til jeg steriliserer ..

• #49   26. mar Isabelle, din hund bryder vel ikke ud af dit hus og din have, hvis den ikke er ked/frustreret/understimuleret/indsæt-selv. Din hund har et behov, som du ikke opfylder, og det er åbenbart synd, hvis vi skal blive i din egen retorik.

Og sjovt at DU skriver om at fordreje ord. Hvor er det helt præcis du læser i Pernilles beskrivelse, at hendes hund sulter så meget, at det er “synd”? Du tolker på hendes ord, og så fordrejer du dem (eftersom du tolker noget andet, end Pernille mente).

Generelt er jeg egentlig dér, hvor jeg synes alt er ok, så længe ingen lider overlast. Vil man sterilisere sin tæve, jamen, så gør det. Vil man klippe sin hund i gakkede frisurer, slå dig løs. Vil man pynte sin hund med sløjfer og gå på udstilling - god fornøjelse. Jeg er 200% sikker på, at Konrad har det som blommen i et æg hos Pernille smiley Også selvom han er kemisk kastreret.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#50   27. mar "Hvor er det helt præcis du læser i Pernilles beskrivelse, at hendes hund sulter så meget, at det er “synd”?"

Det læser jeg i #10 og 18:

"men holy han er sulten"

"Jeg synes ikke det er trist i Konrads tilfælde, vil hellere en sulten hund end en frustreret hund"

Men bemærk eventuelt, hvad jeg skriver i #42:

"Hvis han graver sin mad ned i haven, er han nok ikke SÅ sulten, Pernille smiley
    Måske mente du noget andet, da du skrev: "men holy han er sulten"

Sagt på en anden måde: Jeg er med på, at jeg kan have forstået Pernilles ord på en anden måde, end de var ment, og det skriver jeg så.

Mht Vilmas udbrydertendenser skriver jeg, at de ikke handler om sult. At hun brød ud af haven i går, handlede om at jeg var kørt. Hun er helt sikkert også smuttet ind til naboen af kedsomhed nogle gange.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#51   27. mar - Og så kom jeg til at tænke på min første eurasier, Lina. Hun fik ikke omkring 1½ time i skov og på strand hver dag som Vilma gør, men hun blev sørme i haven - også de to dage det var ret let at komme ud af den smiley
    Det var aldrig aldrig gået med vildbassebarnet Vilma smiley smiley

profilbillede
  • #52   27. mar Ja han er sulten. Men det gør jeg da noget ved smiley

• #53   27. mar Mht Vilmas udbrydertendenser skriver jeg, at de ikke handler om sult. At hun brød ud af haven i går, handlede om at jeg var kørt. Hun er helt sikkert også smuttet ind til naboen af kedsomhed nogle gange.

Selvfølgelig handler det ikke om sult - så antager jeg at hun i stedet ville bryde ind i noget, for at stjæle noget at æde. Men din hund er tydeligvis ikke tilfreds, og derfor bryder hun ud af din bolig og din have. Frustration kan have mange årsager, og jeg ved jo ikke hvorfor DIN hund er så frustreret, at den føler sig kaldet til at bryde ud. Og så er det ifølge dig selv "synd".

Og i sagens natur skrev jeg #38 inden du skrev # 42. Det er dejligt at du erkender over for Pernille, at du har tolket og fordrejet hendes ord. Eller... Nå nej.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#54   27. mar Gad vide, hvorfor du er så krigerisk, Anne.

Jeg skrev, hvorfor Vilma skubbede havedøren op i går og derefter smuttede ud af haven. Jeg var kørt. Hun blev ved min P-plads, til jeg kom hjem.

Ja, det er frygtelig synd, at min hund keder sig indimellem. Var det dét, jeg manglede at skrive?

Ups mht 38 og 42. Jeg beklager meget.

Jeg SKRIVER, at jeg kan have forstået Pernilles ord på en anden måde, end de var ment. Hvad mere eller andet skal jeg skrive? Var det forkert formuleret? Burde jeg have skrevet, at jeg HAR forstået Pernilles ord på en .................................. Ja, det er nok det - eller noget andet.

I rest my case.

• #55   27. mar Jeg har sendt Carl afsted til sidste dag i børnehaven. Det er helt vildt at have sådan et stort barn! Tiden går bare lynhurtig

• #56   27. mar Ida, det må være vildt at se sin “lille baby” være en stor skoledreng smiley
    Tiden går så stærkt ja!

Og ja, tak Anne - det synes jeg også smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#57   27. mar Mit næstyngste barnebarn starter også skole lige straks, Ida. Det er SÅ mærkeligt - synes jo ikke det er særlig længe siden, at hun startede i børnehave smiley

• #58   27. mar Jeg bliver også overrasket hver dag over hvor meget der sker med min 3,5 årige -

Hunden synes i øvrigt han er skæg og god til at dele mad

profilbillede
  • #59   27. mar Forår smiley

profilbillede
  • #60   27. mar Fantastisk billede Kirsten!

• #61   27. mar virkelig Kirsten, det er da signalet på NU er det forår . hvor er det en lækker række ..

• #62   27. mar Prut og pral om læsehunden Sia:

https://www.facebook.com/100057591753942/posts/1385166043413108/?app=fbl

• #63   27. mar Tak MC og Hanne smiley

Det er nok det sikreste forårstegn her, når hele flokken ligger ude samtidigt. Tæpperne har været fremme en måneds tid, men kun de unge har brugt dem regelmæssigt indtil i dag.

Der kommer en helt anden glæde og energi i whipperne på denne årstid, vi har været ude på matriklen i 5 timer i dag, og ingen af whipperne valgte sofaen, de blev alle ude sammen med mig.

Jeg har bagdøren åben, så de kan gå ind og ud som det passer dem smiley

profilbillede
  • #64   27. mar Super billede, Kirsten smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#65   27. mar Hvor lyder det godt med Sia, Lise-Lotte smiley

SKØNT billede af alle hundene, Kirsten smiley DET oser af forår smiley

• #66   27. mar Jamen jeg er rigtig stolt af min søde Sia smiley

Da vi var på skolen i dag, blev Sia "overfaldet" af en masse børn, og på et tidspunkt lå Sia og 5-6 børn i en stor stak på gulvet og hyggede, og jeg ved ærlig talt ikke, hvem der hyggede sig mest smiley

Det giver bare så meget at være læsehund. Jeg kan kun anbefale det.

• #67   27. mar Tak Martine og Isabelle smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#68   27. mar Min lidt nye nabo har fået endnu en lille gøhund. Nu er der så to hunde, to katte og to småbørn - glade børn, der råber og skriger, når de bruger trampolinen. SØDE mennesker og dyr bestemt, men jeg tænker lidt, at det er OK at flytte fra smiley
    Ja, ja - jeg aner ikke, hvor mange gøhunde, trampoliner og børn der er i nabolaget mit nye sted smiley Jeg bruger det bare som opmuntring til mig selv smiley

• #69   27. mar Jeg er så mast, at jeg egentlig er imponeret over at jeg stadig er vågen. Det har været nogle helt skøre uger, og i dag hvor det sidste skulle klares inden ferien, var vores fagsystem nede. Så det må blive til et par timers arbejde i næste uge.

I morgen kører jeg ned i sommerhuset med Ellie og Åse. Kittemittemøgkatten bliver hjemme, og skal tilses af genboen som i løbet af de sidste måneder har mistet både deres hund og deres kat. Jeg er ikke sikker på at kitten vil nedværdige sig til fysisk kontakt med dem, men hun kan jo overraske smiley

Ellie og jeg fik trænet lidt i klubben i eftermiddag, og hun var så sød og glad smiley Vi skal til konkurrence søndag, så hvis bare hun er lige så sød og glad på søndag, er jeg mere end tilfreds smiley Søndag er jo dagen hvor vi går på sommertid, så det bliver en meget tidlig start - vi skal køre fra sommerhuset 7.30 (6.30), og jeg er ikke nødvendigvis den bedste udgave af mig selv så tidligt på dagen smiley

• #70   28. mar ... memo til self .. undgå at hilse på Anne, hvis du en dag ser hende irl, og klokken er inden 11 ...

Kæft, du må være fæl så smiley smiley smiley

• #71   28. mar Jeg kom til at købe 20 hjerter I går.
    Halvdelen er nu renset og smidt i fryseren. Resten bliver ordnet om lidt.

Det blev lige til en god træning også.
    Mens jeg ordnede hjerterne, "faldt" der noget på gulvet et par gange.
    Sia har fattet budskabet: "når noget falder på gulvet, så er det totalt forbudt at snuppe det, med mindre du får lov"
    smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#72   28. mar Jeg fik besked fra Boligportal om "min" lejlighed i dag. Åhhhh det er svært for dansklæreren ikke at skrive til udlejer med forslag til et par rettelser smiley

"Villa lejlighed med lille helt privat have
    Dejlig Selvstendig Villa Lejlighed i Hornbæk/ Saunde
    helt i stand meget flot, tæt på skov og vand, 10 min at gå til tog og indkøb meget tæt på. fitness 10 min gang.
    lejlighed Stor stue 2 store værelser. beregnet til 3 værelser, og stue bliver mindre.
    dejlige naboer der passer på.
    alt lyst og lækkert."

Da jeg hænger på lejen nogle måneder endnu, medmindre der kommer en ny lejer, håber jeg virkelig, at ingen bliver skræmt væk af den småforvirrende tekst smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#73   28. mar Hjerter i flødesovs smager GODT, Lise-Lotte smiley men jeg har fået lidt svært ved at have med hjerter at gøre her på mine ældre dage. Jeg tænker for meget på, at det er ........ hjerter. Det er nemmere at "glemme", hvor det hakkede oksekød kommer fra.
    Jeg er helt med på, at den slags kvababbelser ingen mening giver smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#74   28. mar Hvis nogen står og mangler et hundegitter (med "dør"), kan sådan et hentes gratis i Hornbæk smiley

profilbillede
  • #75   28. mar Hjerter I flødesovs er bare så lækkert smiley
    Renset vægt, når diverse ukurant blæver er skåret fra, ca 6 kg.
    Pris pr kg knap 17 kr.
    Der er påsketilbud på fløden.
    What's not to like smiley

• #76   28. mar Er det bare mig, der har sovet i timen, eller har du ikke fortalt, hvor du flytter hen, Isabelle?
    Forhåbentlig til et sted uden fyr og kinesere smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#77   28. mar Ingen kinesere, Lise-Lotte smiley
    Min nuværende lejlighed er for dyr, hvilket jeg godt vidste, da jeg flyttede hertil. Nu rykker jeg til en billigere i Frederiksværk - tæt på op til flere mennesker, jeg holder af smiley
    Jeg lejer stueetagen - 80 super hyggelige kvadratmeter og have (for- og bag-) som jeg deler med de to andre lejere. DET er lige en lille udfordring, fordi jeg ikke har skullet dele have med andre før (dvs siden jeg var 20-21). Men jeg satser på, at det bliver fint og hyggeligt og OK. Hvis ikke, må jeg jo bare flytte igen smiley

profilbillede
  • #78   28. mar Mine julegaveønsker var familieture hvor ungerne skal arrangere, ikke betale for os men få det til at ske. I dag indløste jeg så den første af vist 3 , brunch og derefter alle på Aros :

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#79   28. mar Mit største problem mht at flytte er faktisk, at Vilma ikke kan ligge ude, som hun plejer. Der er ikke direkte adgang fra min lejlighed og til haven. DET piner mig meget. Men hvis jeg ellers bliver glad for stedet, har min svigersøn en løsning på problemet, som udlejer ikke er afvisende overfor smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#80   28. mar Skøn idé, Hanne. Jeg håber, I havde nogle dejlige timer sammen smiley

• #81   28. mar rigtig dejlige, nogle tog hjem med Wilma og Svend da de skulle sove (hhv snart 11 og 10 mdr) men vi andre blev der længe .. jeg mangler jo vitterlig ingen dims, så minder både for mig og dem er det jeg sætter allermest pris på ..

• #82   28. mar Jeg ønsker dig held og lykke med din nye bolig, Isabelle.
    Du sparer da en masse tid, når du skal pudse vinduer smiley

• #83   28. mar Puha, jeg kiggede lige af nysgerrighed - kæft, det er dyrt at bo på Sjælland (eller, i København, som det hedder for os jyder smiley ) smiley

Jeg lejer at almindeligt parcelhus på 130 kvm med 3 værelser og 1000 kvm have på en hjørnegrund. Jeg giver 8.150 kr inkl. vand smiley Det er så også virkelig langt fra “København”, men med tog tager det 15 minutter ind til Århus. Jeg har adskillige indkøb i cykelafstand, en kæmpe skov i gåafstand og spormarker på den anden side af min hæk smiley

• #84   28. mar Jeg har altid troet at du boede i Randers, Anne smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    feb 2024

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 53
    #85   28. mar # 72 "Da jeg hænger på lejen nogle måneder endnu, medmindre der kommer en ny lejer, håber jeg virkelig, at ingen bliver skræmt væk af den småforvirrende tekst"

Som Anne blev jeg også nysgerrig og kiggede på Boligportal.
    Måske er der en reel grund til, at der ikke kan "søges boligsikring på dette lejemål", men det, og dertil den elendige tekst, ville gøre mig mistænksom og skræmme mig væk.

Jeg håber, at du vinder millioner i lotto, Isabelle, for så kan jeg i al min smålighed tillade mig at håbe, at ingen vil betale den ågerleje. smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    feb 2024

#86   28. mar Kiggede igen, og nu er jeg forvirret over billederne og beskrivelsen af den anden lejlighed i huset :-S. Eller er der to lejligheder i underetagen?

• #87   29. mar Jeg har altid troet at du boede i Randers, Anne

Noooooooo smiley Jeg skal ikke betale kommuneskat til de tumper smiley Mine forældre er begge oprindeligt fra Randers, men jeg har altid sagt at jeg ikke skulle bo i den by. Jeg bor i Hinnerup smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#88   29. mar Min farmor og farfar boede i Randers - på Hobrovej smiley (virkelig ligegyldig info smiley )

Der er to lejligheder i underetagen, Radar - og én over min. Der kan ikke søges boligsikring til den ene af de tre, fordi der officielt kun er to boliger i bygningen. Den uofficielle er så min nabolejlighed.
    Lejen er ikke helt usædvanlig for Nordsjælland - og jeg ville virkelig ønske, at jeg var født og opvokset eller i det mindste tidligt flyttet til en anden og ikke helt så dyr del af landet.
    Et par af mine hvalpekøbere flyttede fra Sjælland til Sønderjylland og den SKØNNESTE gård, da deres børn var voksne. De elsker deres sted men vil, virker det som, for evigt have lidt skidt samvittighed og et savn efter deres børn og børnebørn. Sådan ville jeg også have det, så jeg hænger på Sjælland smiley Pyt med København - hvis det altså ikke lige var fordi, jeg har en søn boende der.

Når jeg flytter til Frederiksværk, ryger der 5000 af min månedlige boligudgift smiley

• #89   29. mar og jeg ville virkelig ønske, at jeg var født og opvokset eller i det mindste tidligt flyttet til en anden og ikke helt så dyr del af landet.

Kan sagtens følge dig her - jeg har heller ikke råd til at bo der, hvor jeg kommer fra. Eller jo, men så bliver det ikke et sted, hvor der er plads til 3 hunde og en træningsplads !

Omvendt er jeg enormt glad for at jeg voksede op lige præcis hvor jeg gjorde - Nordsjælland (det var Virum, men jeg havde min gang på Gl Holte og Holte Rideskole og i de områder) - er imo bare det mest pragtfulde sted i Danmark.

• #90   29. mar Gæt hvad jeg skal have at spise i dag smiley
    Jeps, der står en gryde med hjerter i flødesovs og simrer på komfuret smiley
    Ærgerligt at der ikke er duft på Hundegalleri smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#91   29. mar Jeg elsker skam også Nordsjælland og voksede op med skoven og søen som nabo i Farum smiley
    I dag er byen desværre ødelagt af larm fra motorvejen og Slangerupvej. Uanset hvor man er, kan man høre en konstant brummen fra biler. Men det er en anden historie smiley

Jeg arbejdede et halvt års tid i Gl Holte - og jeg kan stadig høre overklassedamernes affekterede sprog for mit indre øre smiley Men lækker natur er der bestemt på de kanter - altså Holtekanterne, Vaserne fx.
    Jeg brugte evigheder på en rideskole i Vassingerød smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#92   29. mar Når jeg er flyttet, vil jeg fluks lave hjerter i flødesovs, Lise-Lotte smiley Jamen bare SOVSEN... smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#93   29. mar Her i byen flytter man hvert år en stor bunke sand fra den ene strand til den anden. Det handler om sandflugt, har jeg læst mig til.
    Vilma synes, det er super sjovt at rende rundt på de sandbunker - der nok bliver jævnet ud på mandag.

profilbillede
  • #94   29. mar jeg sidder lidt og tænker. er der ikke boligforeninger på Sjælland, altså med adgang til almen boliger, fx med seniorboliger .. i Aarhus og omegn er der flere, de fleste af dem har så slået sig sammen de senere år, og ja det kan være mega svært at få boliger derigennem, men dog muligt specielt hvis man er lidt fleksibel mht beliggenhed ... fx også seniorboliger som er mindre kæde/rækkehuse og hvor man må have 1 hund ..
    Min mor var på det punkt meget forudseende hun købte boligbrev til os da vi var børn så jeg har et der er meget gammelt ..Har også købt til mine børn, men den yngste kunne først få det det år hun fyldte 15 for da var reglerne lavet om til man ikke kunne få før ..

Men er der slet ikke sådan noget ? eller kommunale ældreboliger med ret til hund ? altså hvis nu en gang i fremtiden behovet skulle opstå

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#95   29. mar Jeg har aldrig været forudseende - i hvert fald ikke på det punkt. Jeg er ikke skrevet op nogen steder, og et boligbrev aner jeg ikke, hvad er smiley
    Der er rigtig hyggelige kommunale ældreboliger i Helsingør kommune - med 7 tll 10 års ventetid.
    Min mor klarede sig (med hjemmehjælp) i sit hus, til hun var 93. Jeg satser på lidt af det samme smiley Dog behøver jeg ikke at blive helt så gammel.

• #96   29. mar Isabelle, men nu med det i mente, og hvis du bliver rigtig gammel men måske får brug for en mere hensigtsmæssig bolig med tiden, så skriv dig da op NU, det sker der jo intet ved, og du kan jo sikkert sagtens vente måske de 10 år og så have muligheden i 80' erne hvis behov .. får du aldrig behovet så er der jo ikke noget forgjort i at have haft muligheden ...
    Det er jo aldrig for sent at blive lidt fornuftig og fremadtænkende når erfaringerne viser det kan være en fordel

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#97   29. mar Du har selvfølgelig en pointe, Hanne. Jeg vil kraftigt overveje at skrive mig op et sted eller tre smiley

• #98   29. mar det man skriver sig op/bliver medlem af et boligselskab hedder, eller hed i tiders morgen at få et boligbrev, så at sige det papir man dengang fik som bevis på man var medlem .. om man stadig bruger betegnelsen ved jeg ikke ..

• #99   29. mar Hjerter i flødesovs smiley smiley smiley smiley smiley

• #100   30. mar Hvis nogen mangler en ligpose smiley

profilbillede
  • #101   30. mar Og kundernes anbefaling (jeg elsker at nogen mangler én, der passer en mand).

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#102   30. mar Hvad BRUGER man sådan en til? smiley

• #103   30. mar Det ligner noget sex-kink smiley

• #104   30. mar To ting....

1. Jeg ELSKER at dragten bliver beskrevet som "Elegant Bodystocking"
    2. WTF har du søgt på, for at havne der Anne? smiley smiley smiley smiley smiley

• #105   30. mar Karina, den poppede op som reklame på min fb smiley

Jeg må åbenbart have en profil der gør, at jeg er i målgruppen for kinky shit smiley

• #106   30. mar Hæhæhæhæhæhæhæ smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#107   30. mar Hold nu kæft altså smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#108   30. mar - Og så overvejer jeg lige, om jeg ville foretrække kinky shit frem for de annoncer jeg får om høreapparater smiley smiley

• #109   30. mar lig pose smiley .. gad vide om døgnet er til begravelse snak .. mit 4 årige barnebarn Philip talte om begravelse med sin mor da han skulle sove i går, om hun ville begraves i en kirke eller udenfor, varmt eller koldt spurgte han ... senere talte de om alder og han spurgte "Mor hvornår vil du i hullet" smiley

• #110   30. mar smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Det er fanme sjovt, at den popper op hos lige netop dig, Anne smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#111   30. mar Hvad svarede Philips mor, Hanne? smiley

• #112   30. mar Martine, bare fordi jeg af og til snakker om, hvordan man skiller sig af med et lig smiley Det gør ALLE jo! smiley

• #113   30. mar smiley

profilbillede
  • #114   30. mar #112

True that smiley smiley smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    feb 2024

#115   30. mar # 88 " jeg ville virkelig ønske, at jeg var født og opvokset eller i det mindste tidligt flyttet til en anden og ikke helt så dyr del af landet."

Ja, lige min tanke, det er da et alt for dyrt område smiley .
    Jeg har fortrudt, at jeg er blevet hængende i Århusområdet. I mange år var jeg bare sikker på, at min lejebolig-fremtid var sikret, for jeg havde købt boligbreve til halvdelen af byens boligforeninger. De boligbreve var mit guld, min tryghed og sikkerhed, min livsforsikring, mine værdipapirer, og de bare steg og steg i værdi, så det var en fryd. Men fryden fik en brat ende for 15 år siden, da ventelistesystemet i Århus blev uopretteligt smadret ved fusioner og fællesventeliste. Alle mine værdipapirer blev med ét reduceret til en enkelt elendig lotteriseddel smiley . Det er nemt at være bagklog, men virkelig dumt af mig, at jeg ikke skiftede by dengang, for jeg døjer stadig med at finde en bolig, som jeg kan trives i.

Trods min dårlige boligforeningsmedlemsskabshistorik, synes jeg, det ville være en god ide at tjekke, om der skulle være nogle muligheder i områder, der kan være interessante for dig. Er der noget, der giver mening, så meld dig ind, for hvis nu bolig engang skulle bøvle igen.

• #116   30. mar @Isabelle, ved ikke hvad hun svarede, han sagde noget med 50 år (hvilket jo er et voldsomt stort tal når man er 4 år) og hun sagde noget med ja det er jo først om mange mange år ... det var på en snap besked det kørte ..

@Radar, ja du har ret, det er ikke blevet godt, men dog stadig muligt at få en bolig hvis man er fleksibel .. om ikke andet kan man jo takke ja til en og forsøge at overleve i den ½ år, derefter er det jo så nemmere at komme ind i nogle af de eftertragtede ..
    Jeg kender et par stk der relativt hurtigt fik små rækkehuse i Sabro fx, det ville ikke skræmme mig at skulle derud ..

• #117   30. mar Puttet i rette tråd smiley

Der var fest i skoven, der er hunde og børn altså taknemmelige

profilbillede
  • #118   30. mar Jeg har lige lavet det vildeste styrt smiley

Jeg har nogle hjemmefutter hernede i sommerhuset, og sålen på dem er ret glat. Kombineret med verdens mest glatte fliser på badeværelse og i baggangen, så har der været mange “det gik næsten galt”, når jeg skal dreje om hjørnet fra gangen og ud i køkkenet. Jeg ar lagt et lille tæppe, men det havde Åse moslet rundt med, og det havde jeg ikke lige fanget, så jeg lavede et crazy styrt. Jeg har slået begge knæ, ydersiden af den ene ankel, den ene albue og det ene håndled. Og på en eller anden måde fik jeg alligevel landet relativt blødt, og ikke slået nogle knogler hårdt ned i fliserne. Så blå mærker får jeg uden tvivl, men ingen brækkede knogler (og ingen brækket hofte, som jeg åbenbart er ved at komme i målgruppen for ) smiley

• #120   30. mar Gamle drengen Sammy mus, bliver 9 år om lidt, puha hvor går tiden bare alt for stærkt!
    Heldigvis stadig frisk, og fit for fight, bliver jævnligt tjekket hos dyrlæge og fysioterapeut grundet den begyndende diskusprolaps han fik konstateret som 5 årig, jævnlig gennemgang af kroppen og 2 forskellige fitness programmer som vi kører hver anden dag, gør forhåbentligt han bliver mange år endnu, han er stadig fuld fart derud af på tur og elsker at træne, men så snart vi er hjemme, så bliver der altså sovet igennem, eneste ændring når man er senior hund, er at han sover mere, så snart vi ikke er aktive ??????

profilbillede
  • #121   30. mar Anne, du bliver nødt til at sætte kameraer op rundt omkring, så du kan dokumentere sådan noget smiley
    Jeg håber helt ærligt, at du slipper med blå mærker og ømhed. Det kunne da være gået rigtig galt

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#122   30. mar Dette billede dukkede op i mine FB-minder i dag. Da jeg tog det, var jeg lykkeligt uvidende om, at det skulle blive sidste gang, han skulle sidde og brokke sig over, at jeg var for langsom til at blive klar til sporet, men for pokker, hvor gik han godt den dag smiley

profilbillede
  • #123   30. mar Lise-Lotte, jeg undrer mig altid over at man kan lave vilde styrt, og så slippe afsted med små, blå mærker, men hvis man snubler og egentlig ikke rigtigt slår sig, står man med et åbent benbrud smiley Ikke at jeg har prøvet det sidste, men det virker som noget jeg kunne finde på smiley

Åse syntes det var hyggeligt, at jeg lå og rodede rundt på gulvet smiley

• #124   30. mar Eva, det kommer altid bag på mig, hvor hårdt det rammer, når de minder dukker op smiley

• #125   30. mar Jeg har siddet og jobbet for kæresten her de sidste 3 timers tid - jeg sidder og bogfører - og det har jeg aldrig rigtigt lært, udover det kæresten har introduceret mig for.

Det er i grunden OK - det er en god timeløn og jeg kan lave det herhjemme.

Men her til aften var det ikke ret fantastisk.

Jeg fik en ny kunde og der var rimeligt meget, jeg ikke havde styr på - kæresten er forkølet, hoster og har vist lidt feber.

De to ting - min stigende irritation over at jeg for HELVEDE ikke kunne finde .. sæt selv ind .. og hans ovenstående gjorde, at NU skal jeg ud at gå en aftentur med Pirat.

Nogle gange er jeg imponeret over kæresten og jeg - temperamentsmæssigt ligger vi ret tæt - at vi stadig er sammen efter så mange år, er lidt af en gåde smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#126   30. mar Anne, jeg er glad for, at jeg ikke så det for et år siden, hvor mine batterier var helt flade, og Gilbert mildt sagt var overvældende selskab. I dag kunne jeg i det mindste bare kigge på ham og tænke “du er ikke Ingle, og det er helt okay” smiley

• #127   31. mar Så, jeg har jo et defekt venstre knæ og en defekt højre ankel. Jeg har, meget præcist, styrtet så jeg har slået venstre ankel og højre knæ smiley

Og så døjer jeg pt med “flexiline-skulder” i højre side, og under styrtet har jeg slået brystet i venstre side.

Så jeg er godt og vel helt defekt i dag smiley smiley

• #128   31. mar Jeg var jo til konkurrence i søndags (med bl.a. Bodils søster, som naturligvis vandt smiley ). Vi havde overordnet set en rigtig fornuftig konkurrence, men sidste øvelse var gruppedæk. Sidst vi var afsted, rejste Ellie sig, og gik hen til nabohunden for at se om den ville lege. Det ville den ikke!! Det samme skete så i søndags, bortset fra at de 2 hunde hun opsøgte, var noget mere klare i spyttet. Heldigvis (!!!!!) kom det ikke til ballade. Men nu har Ellie rejst sig to gange i træk smiley Én ting er at det koster mig point, men det koster sådan set også for dem, som min hund får til at rejse sig. Og skulle de ende i ballade, vil begge hunde få 30 dages karantæne.

Jeg er MEGA træt af det, og jeg er så ked af, at min hund koster andre point. Jeg var egentlig klar til at droppe konkurrencer helt året ud, men en af de andre deltagere fik fortalt mig, at det ville være virkelig dumt.

Nu har jeg fået lagt en plan for træningen, og så har jeg en sikkerhedsplan ved næste konkurrence (som er på hjemmebane).

I går havde jeg en lang snak med min klubs formand om det. Han er gammel i gårde, og er helt med på den plan jeg har lagt for træningen. Og vi fik en snak om det med, at jeg også vil være super ked af, hvis det kommer til at hedde sig, at ingen vil lave gruppedæk med min hund, fordi den laver ballade.

Jeg er fortrøstningsfuld, og hun har jo lavet øvelsen masser af gange uden problemer, så vi skal nok få rettet op. Så håber jeg bare at de andre deltagere ved konkurrencerne er ok med at vi laver øvelsen.

Men hvor er jeg glad for at have det netværk jeg har smiley Ingen, som i INGEN, af dem, jeg har snakket med om det, har sagt at det er bedst at kapitulere - tværtimod.

• #129   31. mar Sia og jeg har i dag brugt skolens påskeferie til at træne trøffelsøg på skolens område.
    Sia er simpelthen så god. Når næsen stilles på "søg", lukker øjnene. Det er bare en fornøjelse.
    Samtidig øver vi "bliv", dvs Sia bliver på stedet (med ryggen til mig) mens jeg gemmer trøffelkegler.
    Det er meget svært at blive på stedet, når man rigtig gerne vil finde trøffelkeglen, men hun gør det smiley

• #130   31. mar #130

Gruppedæk er noget, en eller anden GIGA idiot har syntes var en god ide - jeg kan slet ikke blive færdig med at sige, hvor fuldstændig håbløst det er.

Og nej, gu skal du da ikke stoppe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #131   31. mar "Der kom en fyr gående med en malinois, sådan som om det var en almindelig hund"

Ordene var min brors - GIGA myndefan i almindelighed, Whippet fan i særdeleshed - og ikke sådan voldsomt begejstret for mit valg af race smiley

"Jamen den ER en almindelig hund" svarede jeg.

"Nej, DET er den ikke - den er nok sådan sød og den slags, men ... nej, den er IKKE almindelig"

smiley smiley smiley

Fra børn og fulde folk ... smiley smiley smiley

• #132   31. mar Så er Sia blevet skrubbet og skuret, nu ligger hun til tørre, dvs efter en lille time i tørredragten, bliver hun blowet.
    I morgen skal Sia klippes, det bliver dejligt, for så er hun hurtigt tør igen, når hun har badet i søen og ved stranden.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#133   31. mar Martine, din bror lyder da meget fornuftig smiley

• #134   31. mar Martine, du er en af dem, jeg er VIRKELIG glad over at have i mit netværk smiley Du gav mig et velplaceret virtuelt spark lige i røven, og det havde jeg brug for!!!!!

• #135   31. mar Hundene har fået hilst på sommerhusnabohunden, en sød, ældre kloringolden. Han var virkelig gode venner med Bella og Dorit, og jeg er egentlig ikke sikker på at han sådan rigtigt ved, at jeg har fået et nyt “sæt”. Men mine syntes straks at han er en rar fyr, og eftersom det er præcis hvad han er, tullede de bare rundt og hyggede smiley

• #136   31. mar En malle er da sikkert mega kærlig og trofast ved sin ejer. Men din bror har ret smiley

• #137   31. mar Vi har været i centret med hele resten af byen. Min mor spurgte bagefter om hun måtte gå tur med Konrad i det dejlige vejr. Øh ja det måtte hun da gerne smiley
    Nu gnasker han i kødben i haven mens knægten og jeg laver lidt havearbejde i børnehøjde

• #138   31. mar Eva - DET er han bestemt også .. han har bare en underlig smag i hunde smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#139   31. mar Martine, hans smag i hunde fejler absolut ingenting smiley

• #140   31. mar Det bliver så godt, når gruppedækken forhåbentlig forsvinder, inden Dublin når op i A.

Jeg kender flere - også hernede i kredsen - som bevidst smider den øvelse ved at "komme til" at kalde på hunden (et vink med en hånd eller andet ikke verbalt) eller vende sig om efter hunden på vej væk. Så er det et hurtigt ja tak og et 0.

• #141   31. mar Men man skal dæleme være hardcore, for at have 10 point i overskud. Men ja, står valget mellem en oprykning eller andre hundes sikkerhed, så ryger oprykningen ud til højre.

Det er SÅ tiltrængt at øvelsen bliver slettet, og at fvf bliver mere værdifuld smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#142   1. apr Som et lille farvel fra min lejlighed på Mælkevejen, var fyret gået ud her til morgen, så jeg stod op til 16 grader smiley smiley
    Nu ER det vist også omkring to måneder siden fyret gik ud sidst, så iflg normen måtte det være på tide. Fyrmanden sagde ellers, at problemet var dysen, som han så skiftede. "NU kan det køre", sagde han tilfreds. Joooo ja smiley

• #143   1. apr håber det nye sted bliver et sted mere fred og varme ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#144   1. apr Det gør jeg også, Hanne smiley
    Men i dag syntes jeg faktisk, at det var lidt sjovt med sådan en sidste hilsen fra fyret inden flytning smiley

• #145   1. apr Kæft, jeg er mørbanket!

Mit styrt den anden dag, har givet mig ondt i den diskus, som jo ellers er relativt rolig, men som lige har drillet for nogle uger siden. Jeg tror egentlig mest at det er fordi jeg har så ondt i brystbenet, at jeg spænder dumt i ryggen, og derfor får ondt. Og det blev så ikke bedre af at jeg kørte hjem fra sommerhuset, og brugte et par timer i bil.

Nu trænger jeg bare til at komme i seng, og så er der corgitræf i morgen. 150 corgier og deres dedikerede slaver mødes til hygge og fælles gåtur i Hald Ege smiley Og så bid med Ellie i morgen aften. Jeg har virkelig brug for ferie, når den her påskeferie er overstået smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    feb 2024

#146   1. apr Hanne # 116 ”dog stadig muligt at få en bolig hvis man er fleksibel ”..

Jaja, er man ”fleksibel” nok (og studerende eller i arbejde), kan man endda få bolig inden man har meldt sig ind, da der efterhånden altid er ledige Aarhusbolig-boliger annonceret på Boligportal.

om ikke andet kan man jo takke ja til en og forsøge at overleve i den ½ år, derefter er det jo så nemmere at komme ind i nogle af de eftertragtede ..

Narh. Det var i de gode gamle dage, det var sådan. Det er det ikke længere.
    Man kan få noget bedre (ikke eftertragtet) tilbudt efter ét år (ikke et halvt), men i praksis er de eftertragtede boliger så godt som udelukket for enhver, der ikke har et oldgammelt boligbrev.
    Udover konsekvenserne af fusioner og fællesventeliste, blev chancerne yderlige forringet for ca. 7 år siden, da Ole Birk Olesen smiley sammen med DF og daværende regering ændrede almenbolig-lovgivningen, således at ledige boliger nu skiftevis tildeles intern liste og ekstern liste. Dvs, at oldgamle boligbreve kommer først på begge ventelister.

Nå, jeg må hellere stoppe inden jeg skræmmer Isabelle fra at melde sig ind i en boligforening. Handler det om at få bolig / tag over hovedet i et område med få og for dyre private lejeboliger, kan det måske vise sig at være nyttigt at have meldt sig ind.

• #147   2. apr Radar ... jamen enig det var bedre en gang ... dog vil jeg stadig fastholde at hvis lokummet brænder er det bedre at have flere muligheder, hvis man ikke er medlem har man slet ikke mulighed ...

og de priser der er hos private udlejere er så uartige i større byer og omkring dem ... og ja kan jeg undgå at støtte boligspekulanter hvis jeg en dag skal leje så vil jeg helst det ..

• #148   2. apr Gammelhunden smiley

profilbillede
  • Radar
    Radar Tilmeldt:
    feb 2024

#149   2. apr Hanne - Ja vist er det bedre at være meldt ind end ej, og jeg opfordrer jo netop også Isabelle til at melde sig ind - ikke mindst fordi hun holder til i et område med for få lejeboliger og ALT for dyre huslejer, (jep, jeg har tjekket salgshistorik, pris osv. på Mælkevejsadressen smiley ).
    Differencen mellem almen og privat leje må virkelig være til at mærke i Nordsjælland - der må være langt større difference end i fx Aarhus, hvor mange almene boliger også er ved at være godt oppe i pris, typisk pga. køkken/bad-moderniseringer.

• #150   2. apr Jer, der fotograferer jeres hunde - hvor får I det gjort henne ???

• #151   2. apr #150

Jeg kan anbefale Ida smiley
    https://www.noblehound.dk/

• #152   2. apr Undskyld - jeg mente "røngten"fotografere smiley

Pirat skal have hofter, albuer, ryg og skuldre fotograferet. Jeg har brugt Ken Lindeblad og Lars Christoffersen, men efter at de har startet Orthovet, er jeg ikke sikker på, at de fotograferer mere smiley

• #153   2. apr Vi har været til corgitræf i dag. 170 corgier og 250 slaver smiley Vanen tro var vejret pisse ringe, men så var det heldigt at mine nye bedste venner fra Dogsome var der med et telt. Åse blev lynhurtigt venner med Dogsome-manden, fordi de to har en fælles interesse for at spise pølser. MANGE pølser smiley

Åse gav autografer, for hun er lidt af en kendis smiley Så hun satte små, mudrede poteaftryk på printede billeder smiley Jeg ELSKER corgifolks humor smiley

Hendes autografbillede smiley

profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#154   2. apr Det var vist lidt hårdt at træne eftersøgning smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#155   3. apr Jeg undrede mig også noget over dit spørgsmål til fotograf, Martine smiley

Jeg fik Kenia røntgenfotograferet hos Ken Lindeblad.

• #156   3. apr Martine, kigger man på deres hjemmeside står der at de røntgenfotografere for HD, AD og OCD. smiley

• #157   3. apr Jens Knudsen eller Uffe selv. Dem har vi altid brugt. Virkelig dygtige til røntgen. Uffe starter ny klinik og Jens flytter med. De kommer fra Køge Bugt Dyrehospital og Starter op på Tigervej.Jens har vi tillige brugt til øjenlysning samtidig med røntgen.

profilbillede
  • #158   3. apr #156

Det har jeg ikke engang tjekket - tak Janni smiley
    Må lige ringe og høre .. vil helst have Lars eller Ken til det jo smiley

• #159   3. apr Tænkte faktisk om mit svar var dumt, for du havde sikkert selv kigget. smiley
    Selv tak. smiley

• #160   3. apr Overhovedet ikke - jeg gik bare ud fra, at når de har slået sig op på operationer, de ikke lavede det andet mere smiley

• #161   3. apr Det gør de åbenbart, så du kan vist få hvad du ønsker. smiley

• #162   3. apr Nå, men det lader til at jeg har et bøjet ribben. Jeg vidste ikke at man havde ribben helt op til kravebenet, men det har man altså smiley

En af hundeførerne nede i klubben er pensioneret læge, og mente at jeg skulle overveje at ringe til vagtlægen og få lidt ekstra smertestillende, hvis jeg ikke snart begynder at kunne sove ordentligt. Og så skal jeg forberede mig på, at det kommer til at tage nogle uger, før det bliver bedre. Det er jeg ikke helt begejstret over!

Jeg føler mig altså virkelig gammel smiley Det gode er, at alt det ibumetin har fikset min flexilineskulder smiley

• #163   4. apr Vi var til nonfirmation hele dagen i går og Konrad kom hjem til min mor. Han gik i seng med det samme vi kom hjem. Har lige været i haven og er gået i seng igen. Det er åbenbart hårdt at være en lille forkælet hund smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#164   4. apr Nu har jeg efterladt min dejligste lille hund hos Kenia og hendes menneske i Melby. Det er tomt smiley og jeg er i et jammerligt humør - har hverken lyst til eller kan overskue at flytte. Selv min GPS blev forvirret for et par timer siden, da den skulle finde hen til mit nye hjem smiley
    Måske vil jeg bruge min lørdag på at give mig selv lov til at være i dårligt humør smiley
    Men det ER en hyggeligt lejlighed, jeg/vi flytter til - og der ER plads til de fleste af mine møbler - og jeg så en eurasier ganske få minutter fra Solvænget, hvor jeg skal bo smiley SÅ må det være et godt sted smiley

profilbillede
  • #165   4. apr Isabelle, måske skal du købe en kage/kaffe og nyde vejret i det nye område. Og giv dig selv lov til at det er træls

• #166   4. apr Vi har bagt kage til påskefrokost i morgen (barnet er 3,5 og nok undskyldt)- det er heldigvis smagen og ideerne og ikke udseendet det kommer an på smiley

profilbillede
  • #167   4. apr Jeg havde lavet en ekstra-træning med mit hold i dag, fordi vi har haft aflyst de sidste 2 gange. Og nogle af dem skal til konkurrence næste weekend, så jeg syntes de fortjente lidt opmærksomhed. De er så søde og hjælpsomme, og jeg havde advaret om at jeg var lidt handicappet med det ribben, men de bare så søde til at hjælpe. Og fordi de kun var 6-7 stykker, var der god tid til virkelig at nørde felt med dem. C-hundene fik et B-størrelse felt, og B-hundene fik et A-felt (hvor 3 gernstande lå inden for B-størrelse). Som forventet var B-hundeførerne MEGET benovede over hvor stort sådan A-felt er smiley

Da de var smuttet, tog jeg Ellie og Åse med op på træningsbanen, og så var Åse en slags virkelig irriterende forstyrrelse imens Ellie trænede. Men Ellie var i top-humør, og gav fuld skrue. Jeg tror at hun endelig HELT har fattet pointen med den døde genstand, og det er sådan set virkelig rart smiley Og da vi var færdige dækkede jeg Ellie af, og trænede lidt med Åse. Og imens jeg ryddede op, spiste hundene resten af godbidderne sammen med rågerne smiley

I morgen skal vi i skoven og træne, og det er en helt ny skov for os, så det skal nok blive både sjovt og udfordrende smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 196
    #168   4. apr Nå, I kan lige få sådan en ægte undren....

At vi i 2026, stadigvæk har hundeejere der ikke lufter/træner/aktiverer deres hunde andet end i haven (her snakker vi en have - ikke en stor indhegnet grund...)

Jeg forstår det ikke - jeg har en genbo, med en lille chihuahua, som kun er i deres have.. Den går helt i baglås når jeg trisser forbi med hund.

I den anden ende, bor et par - med en højavls schæfer tæve på 3-4 år... De skal to til at gå med hende, og flere snore end vi kan tælle på en hånd...
    MEN de går med hende! De træner, de kæmper og de bliver ved!

Jeg kan nemt flytte mig med min for at give dem plads, for jeg kan se de prøver og forsøger på at aflede hunden. Min er ligeglad.

Selvom her i området bor mange... uduelige... hundeejere, så er det da fornuft at nogle prøver...

• #169   4. apr Esh og jeg skal til prøve på mandag- som fyld, for der skal være 4 ekvipager for at en prøve bliver gennemført.

Og hvad gør jeg?
    Bliver vanvittigt forkølet og sidder lige nu med te, honning, spray, panodiler … mens jeg har feber og snotten bare render …

Hader det smiley

• #170   4. apr God bedring, Martine smiley

• #171   4. apr God bedring, Martine! Jeg krydser for at du er frisk og kan lave en fin prøve smiley

• #172   4. apr C.B., og her går jeg og føler mig som en luset hundeejer, fordi mine hunde i TRE dage har gået de samme to ture hver dag smiley Men de kan rende fri på de ture, og jeg kan ikke simpelthen ikke lufte dem i snor lige nu.

Jeg tror ikke at her er særlig mange hunde, som ikke kommer ud af deres haver, men her er virkelig mange som går en “god, lang tur” på ca. 2-3 km, og så synes at vovse bør være træt og velstimuleret smiley

• #173   4. apr Kommer nok også an på de forskellige hunde smiley
    Men ja de fleste har brug for mere end de 2-3 km især hvis de er i snor.

Vi tager så ofte så muligt ud i en skov hvor hunden må rende uden snor. Ellers så spasser vi ud i haven med noget træning og leg

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#174   5. apr Anne;

Præcis! Jeg er priviligeret, med at altid have min hund med mig - han er et arbejdsredskab med en god motor, men jeg kunne ikke drømme om, ikke lufte ham på gode ture osv efter fyraften. Uanset vind og vejr!

Selv da jeg havde elskede elskede Seiko, så drejede min dag sig om at få gået lange ture og aktiveret dem. Det skylder vi vores hunde.

Men jeg forstår dig godt med de der "samme ture" smiley Hundene lider helt sikkert ikke last - det er nok mere dem på to ben der gør smiley

• #175   5. apr Jeg ser så mange opslag for tiden fra diverse hundetrænere og hundebutikker, som skriver lange romaner om, at vores hunde ikke er understimuleret de er overstimuleret. Og at ud over vi overstimulerer dem, så er det også fordi vi ikke har trænet ro med hunden. Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde når jeg ser de her opslag.
    Der kan vist ikke være nogen tvivl om, at langt største delen af de danske hunde er understimulerede.

• #176   5. apr Sikke en blæst i dag - den lille hund var jo nær blæst væk på turen smiley

profilbillede
  • #177   5. apr Tucker smiley smiley

• #178   5. apr Vi trænede i skoven i dag. Måske ikke det smarteste, når man tænker på vejret, men til vores forsvar, var vi halvvejs igennem træningen før vejret virkelig stak af smiley

Ellie var for vild! Jeg tror at jeg havde en forventning om, at hun ville have brug for at tanke en hel masse op imellem konkurrencerne, og særligt på eftersøgningen. Men hun lader til bare at elske at få lov at løbe smiley Når vi træner er der selvfølgelig bunkevis af belønning, men vi lagde også nogle lidt vilde udfordringer ind i dag, og hun tøvede ikke et sekund - hun løb bare smiley

Jeg havde tænkt at jeg ville lægge et spor her i eftermiddag, men den storm er jo stukket helt af, så det må nok blive en anden dag smiley

Åse stiftede bekendtskab med skovmyrer. Dommen er: De smager dejligt, men de kildrer lidt når de kravler rundt i pelsen smiley

• #179   5. apr Jeg har fået hold i lænden og bækkenet og hold nu k… det gør nuller. Har fået vagtlægen til at udskrive nogle lidt skrappe sager så jeg kan være lidt menneske (er selvfølgelig ikke alene imens) Må jeg godt sige jeg glæder mig lidt til at påskeferien er ovre og man ikke skal 117 ting og aktivere barn og hund hele dagen. smiley

• #180   5. apr Jeg forstår slet ikke hvorfor man uanset dyreart ikke spørger opdrætter først når man ikke vil have sine dyr mere..

Jeg fandt 2 af "ungerne" fra Datterens kuld på DBA..

• #181   5. apr Pernille, hvis du har mulighed for at sende nogen omkring mit arbejde på tirsdag, så har jeg sådan et lændebælte fra Back on Track, hvor der er bløde stivere i ryggen. Det er genialt til hold i lænden. Jeg ved ikke om det vil hjælpe på bækkenet. Sig til hvis jeg skal tage det med på job. Og god bedring smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#182   5. apr Frk Jensen.

Vel fordi man ikke er tvunget til det. Dyret er en anden mands ejendom, så kan nu ejer selv bestemme uanset hvad.

Det andet er god skik.

• #183   5. apr Derfor spørger man lige opdrætter først, jeg sagde til dem at jeg hellere end gerne tager dem tilbage

• #184   5. apr Det er virkelig sødt af dig, Anne smiley Tak! Skal til behandling på tirsdag og jeg køber et bælte samtidig med.

• #185   5. apr Ift det at give dyr tilbage til opdrætter. Medmindre det står i kontrakt så har køber jo ret til at sælge deres dyr videre smiley

• #186   5. apr Jeg har ikke et problem med de bliver solgt videre, det er det man ikke lige giver besked.

• #187   5. apr Men har de pligt til det? Jeg er virkelig bare nysgerrig smiley

• #188   5. apr Det syntes jeg man har, jeg vil som opdrætter gerne vide hvordan det går med ungerne, så jeg kan kende til evt. sygdomme der kan være arvelige.

Jeg har altid gjort det selv, når jeg har haft dyr fra en opdrætter.

Og opdrager min datter til at gøre det samme.

Hvordan skal opdrætter ellers vide hvordan det går med deres linjer? smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#189   6. apr Jeg kan sagtens følge dig, Frk Jensen, men er dyrene solgt med en skriftlig købsaftale, hvor tilbagekøb eller information til sælger om eventuelt videresalg er nævnt? Hvis ikke - hvis det "kun" har været en mundtlig aftale, kan det gerne være, at købere ikke føler sig forpligtet.

I mine købsaftaler på hvalpe skrev jeg, at hvalpen skulle tilbage til mig (eller videreformidles i samarbejde med mig) i tilfælde af, at køber ikke kunne beholde den. Jeg skrev også, hvad jeg betalte for hvalpen - hvilket afhang af alder. Jeg oplevede ingen hvalpekøbere, der ikke syntes det var godt, at de ikke selv skulle stå for salg, hvis de måtte af med deres hvalp/hund. Til gengæld var det naturligvis vigtigt, at jeg gav en fair pris for hunden - en pris andre købere ville give.
    Jeg oplevede begge dele - at jeg købte en hund tilbage, da en i familien udviklede allergi, og at jeg videreformidlede en hund direkte fra én familie til en anden (som jeg kendte, da de allerede havde en af mine hvalpe/hunde smiley ).

• #190   6. apr Jeg skrev det både som besked og i gruppen jeg har på facebook, og så sagde jeg det til dem.

Men de kom hjem igår, og havde fået 3 halvdyre plastkøjer med også..

Så jeg er glad for de er hjemme, selvom det betyder jeg må indstille søgningen efter min yndlings aftegn og øretype rotte.. Så kan de blive boende her.. Senere skal de sammenføres med deres far og brødre.

• #191   6. apr Man kan godt mærke de har haft et halvt års tid med andre vaner. Mine er vandt til at komme hen til tremmerne og snuse til fingre, de 2 kunne ikke være mere ligeglade.

Og om morgenen får mine en godbid hver, de lignede nogen der aldrig havde set en godbid før smiley

Har lagt mærke til deres poter ser anderledes ud (Begge rotter er helt sorte rotter med lidt lysere poter), jeg kan ikke helt finde ud af om den ene har fået barberet lidt af pelsen på dens forpoter (hvilket er fint, så behøver man ikke farve dem med børnetush hver dag) eller om dens poter bare har en lidt anderledes lys "grænse" mellem pote og forben.

Men det finder jeg jo nok ud af, når jeg ikke kan kende dem fra hinanden smiley

Men de har dog hvad der virker til samme personlighed, den ene mere laid-back end den anden.. Så må vi se om jeg har gættet rigtig smiley

Ellers kan det være de har/får skiftet rundt på deres navne (Er gået tilbage til deres stamnavne,da jeg ikke aner hvem der hed hvad hos tidligere køber, og rotterne virker ikke til at reagere på hverken gamle eller nye navne alligevel :D)

• #192   6. apr Jensen, De kan jo være mismarked (mm), hvis de ellers er self.
    Så får de ofte lidt hvide hår ved poterne, nogle endda næsten helt hvide fusser.
    Jeg har ikke set dem, så kan ikke udtale mig, bare en tanke.

• #193   6. apr De er ikke mm smiley Mor er Self far er Berkshire (dog med meget tynd streg, troede først han også var Self) smiley De er lyse ikke hvide på poterne smiley

Mor er Black
    Far er Agouti.

• #194   6. apr Så kan de jo være eubk mm.

• #195   6. apr De er self smiley

• #196   6. apr Så siger vi det smiley

• #197   6. apr Jeg er ikke ny i rotteverdenen, jeg ved godt selv hvad de er.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#199   6. apr Jeg har brugt dagen på at slappe af efter en hård dag i går.

Vi lagde ud med en omgang eftesøgningstræning på “udebane” i en helt ny skov med en helt ny figurant. Gilbert tog det heldigvis i stiv pote og var superdygtig, men han var godt træt bagefter smiley

Det blæste ret kraftigt heroppe, da vi kørte hjemmefra, så jeg var egentlig ikke helt vild med tanken om skovtræning, men i Rebild Bakker var det heldigvis ikke så slemt i går formiddag. Herhjemme fik vi til gengæld tæsk i går eftermiddag, så jeg må nok se at få fat på en tømrer smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#200   6. apr Nå, billedet kom ikke med i første omgang smiley

profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 118 Emner: 1 Svar: 466
    #201   7. apr Eva
    Er du flyttet tilbage til Jylland smiley ?

• #203   7. apr Uhhh, jeg havde meldt mig (eller rettere hundene) som model for en fotograf i går, og hun tog helt ufatteligt mange fotos, i de smukkeste omgivelser.
    Kan næsten ikke vente med at få dem at se, for specielt Evita har jeg godt nok svært ved at få taget rigtigt gode fotos af smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#204   7. apr Mikes - Ja, det gjorde jeg i december 2020 smiley

• #205   7. apr Jubiii jeg kan gå lange ture igen smiley nogen skal have klippet negle ved dyrlægen i dag. Vi har trænet pille overalt så snart vi fik ham hjem. Og vi kan pille og gøre alt. Men han er så hys med sine poter og negle smiley

profilbillede
  • #206   7. apr @128 og 130: Gruppedæk er simpelthen bare en seriøst dum og formålsløs øvelse. Min Perle havde et par dårlig oplevelser med hunde der gik hen til hende og var sådan lidt 'skal vi slås'. Perle var heldigvis den hun var så hun smuttede ud og fandt sin mor istedet. Penny tænker jeg ville sige 'ja, det kan vi da godt' smiley Jeg ved ikke om den stadig er i DKK LP programmet. Men min gamle Stormy lå i en fællesdæk da de to border collie hanner, der lå på hver side af ham røg i flæsket på hinanden ovenpå ham. Stormy valgte heldigvis at smutte fra stedet og IKKE deltage i slagsmålet. Han rendte ud til mig istedet. Fornuftig hund.
    Så vidt jeg ved arbejdes der på at fjerne gruppedækken fra DcH programmet og jeg håber dælme det lykkedes.

• #207   7. apr Den er stadig i DKK-programmet... Endda fællesdæk med fører i skjul. Det er altså ikke fair overfor hundene, hvis man spørger mig.

• #208   7. apr Karina, så er det samme koncept som i DcH. Mindst 3 hunde, fører i skjul i hhv. 3 eller 5 minutter (tidligere var det hhv. 5 eller 10 minutter).

Mette, den bliver fjernet fra årsskiftet. PGU er heldigvis enige om at den øvelse ikke giver mening længere.

• #209   7. apr Det er jo ikke alene dumt, det er fuldstændig håbløst idiotisk !!

Man kan så bare håbe på, at folk, der træner LP vælger at gøre det med hunde, der er bløde og eftergivende, for ellers kan det godt blive grimt.

Jeg ved godt, at der i IGP er en hund afdækket på sidelinien, mens der er en, der går. Men - det er TO hunde, førerne er ikke langt væk og alle ved, at sker det mere end én gang, er det udelukkelse i resten af hundens levetid.

Det er dog en af de ting, jeg VIRKELIG har respekt for - jeg kan slet ikke ha´ at hunde løber hen til mine i forvejen, men var det under en konkurrence .. ja, det gider jeg ikke lige at tænke på smiley

• #210   7. apr Jeg kan aldrig stoppe med at blive overrasket over, at to helbrødre kan falde SÅ forskelligt ud.

Czhaplin var ikke for sjov, og når han var i haven var han aldrig alene for jeg var nødt til at være på forkant hvis der kom folk forbi.
    Han var ekstremt territorial og accepterede INGEN på sin grund / i huset .. og den ene gang, min opmærksomhed glippede, fandt jeg en chauffør, der stod oppe på taget af sin bil og slog efter Czhap med en kasse !!!!

Esh derimod .. samme far, samme mor ... samme race, men ...

Han lå her for lidt siden ude foran havedøren i en lille indhegning vi har lavet. Solen skinnede og han hyggede.
    Vinduespudseren kom kørende op af indkørslen og Esh kiggede bare på bilen - ingen reaktion.
    Vinduespudseren startede foran huset og jeg troede at han ville gå i en anden retning end den, han så valgte smiley

Lige pludselig ser jeg ham, hvor han går ude i den lille indhegning med en stige - Esh ligger fladt på siden og nyder solen .. jeg vil ikke sige at fyren skrævede over Esh, men .. han gik seriøst LIGE forbi ham.

Esh lettede lige sløvt på hovedet - kiggede og .. lagde det ned igen og fortsatte sit solbad smiley

Jeg kommer aldrig til at forstå, at de to hunde kunne være brødre smiley smiley smiley smiley smiley

• #211   7. apr @208: Fedt at øvelsen ryger ud af DcH programmet

• #212   7. apr Ekstremsport a la Åse smiley

Åse, det søde, nuttede, bedårende lille væsen skal udstilles på lørdag. Og pt hedder hun “lille stinke”. Gæt selv hvorfor smiley

Men nu har lille stinke været i bad. Det har jeg og hele badeværelset også smiley Og hvis man tænker at det er nemmere at håndtere sådan en lavben, kan jeg bare afsløre, at det er en udfordring at bruse sådan en under maven, når den ikke vil bruses under maven.

Hun er nu ren og velduftende, og har vist tilgivet mig igen smiley Men jeg er glad for at det ikke er sæson for bare ben, for jeg får nogle flotte, blå striber på benene efter hendes klør smiley

• #213   8. apr Åhååååhhhhh - jeg har nu fået resultatet fra foto-sessionen i forgårs. 75 fotos, hvoraf det ene ganske enkelt er mere fantastisk end det andet.
    Jeg ANER ikke, hvordan jeg skal vælge, og ikke blot investere i dem allesammen!!!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#214   8. apr Når du har valgt, må du lige vise HG et par stykker, Karina smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#215   8. apr Hold OP, hvor er det fysisk anstrengende at flytte smiley
    13 - 14 timer tog det i mandags. I går kom jeg lidt på plads - med et par af mine omkring 50 flyttekasser, hvoraf nogle stadig står i Hornbæk - og fik kørt de tømte kasser på genbrugspladsen.
    - Og hold op, hvor er det psykisk anstrengende at skulle lære et nyt område at kende. Hvor er genbrugspladsen? Hvor er Netto? Hvor er de gode hundeområder - og helst områder, hvor Vilma må være løs fx?

Men min nye udlejer er fantastisk sød, og hun havde bagt boller til os på flyttedagen smiley
    Mit nye hjem er/bliver super hyggeligt, og Vilma synes, det er fedt at der er andet at kigge på end tujaer (som var det eneste, der var at se fra stuen i vores tidligere bolig). Jeg har råd til at bo her, og det er jo ikke så ringe endda smiley Det skal nok blive godt hér smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#216   8. apr Da flytningen var (næsten) overstået, sørgede et af mine børnebørn for at arrangere guf mv i skåle, hun havde lånt af min udlejer. Jeg kunne nemlig ikke finde den køkkenflyttekasse, hvor jeg havde skåle smiley
    Det var SÅ dejligt at sætte sig og få et glas vin i ro og mag smiley

profilbillede
  • #217   8. apr #214 - der er overhovedet ingen chance for, at I slipper Isabelle smiley

• #218   8. apr Se lige. smiley

profilbillede
  • #219   8. apr Næ, hvor er dette forår længe ventet smiley så er der også god mulighed for at sætte babyerne på græs smiley

profilbillede
  • #220   8. apr Åh, mit arbejde er helt kaos! Det vælter ind med klager, og jeg kan slet ikke følge med. Og så skal jeg samtidig vise min nye kollega til rette, og jeg er bare ikke pisse god til sådan noget smiley Det er godt at hun kender mig i forvejen, og ikke tror at jeg er en komplet idiot smiley

I går gik jeg spor med Ellie for første gang siden sidste konkurrence. Det gik ok, men jeg kunne godt mærke at hun trængte lidt til noget andet end “spor, knæk, ligeud, genstand, knæk, skrå”.

Så i dag kørte vi ned til hallen, og så fik begge hunde et godbidsspor. Åse fik 3 knæk, og gik både i medvind, sidevind og modvind, og hun var SÅ sej smiley

Ellie fik 900 meter gakket spor med masser af godbidder, buer, snirkler, spor i hjulspor og 3 forskellige underlag, alle med en hel masse gylle på. Hun var så sød og glad smiley Der var et par genstande på, bare fordi, og alle er genstande som hun kunne finde på at samle op. Men ingen berøring!

Bagefter gik vi tur på markerne, og Ellie fik spurtet og spurtet. Åse forsøgte at holde trit, men endte med at trække hyrdehunde-kortet og lægge sig ned på lur i stedet, og så hyrde Ellie når hun kom retur smiley

• #221   9. apr er smadret ... har holdt påskeferie fra Langfredag til i dag med yngste/datter familien, Ph på 4½, og Svend på 10 mdr ... de snakker begge i et væk på hver deres måde, og Svend kravler all over og rejser sig op hvor som helst, så vi startede med at flytte alt der ikke måtte ryge på gulvet i det sommerhus vi havde lejet ved Lundeborg .. Ph var skuffet over at krabberne i havnen ikke er vågnet endnu .. men vi har da fået gået nogle km, både i skov, ved strand og i Svendborg trods blæsten ..
    Oda´s tænder har det åbenbart ikke godt ... nogle skal ud, andre lakeres ar fået et overslag på 12.500 synes godt nok det er mange penge smiley

• #222   9. apr Hanne, er det Nordre, der har lavet det overslag?

I så fald ville jeg kontakte Åbenrå Dyrehospital og bede om at få et overslag derfra. Deres tanddyrlæge har præcis samme uddannelse som hende på Nordre, men der kan være rigtig mange penge sparet ved at køre derned (jeg sparede over 50%).

• #223   10. apr Hvad sker der for vejret smiley i går var vi ude haven og bare ude det meste af dagen.
    I dag på morgenturen kiggede Konrad på mig og udtrykte “okay, nu har jeg gjort det jeg skulle, nu vil jeg hjem og ha morgenmad!”

• #224   10. apr #223
    Sia har det på samme måde. Hun var hurtigt luftet i morges, og da vi skulle på skolen, mente Sia, at det var fint at blive i carporten smiley
    Det blev fog bedre, da det gik op for hende, at vi skulle på skolen smiley

• #225   10. apr ja Anne, det er det .. har tænkt tanken og heller ikke droppet den helt .. men de er egentlig ved at finde en tid ... det har bare været et sært forløb .. hun var til tandrensning, så sagde hun alt der der skulle laves og sagde samtidig der ikke måtte gå over 4 uger for så skulle der et nyt tjek .. jeg fik så ikke hendes overslag, trods jeg rykkede for det, før over 5 uger efter tandrensningen, og nu har de nærmest svært ved at finde tid .. som skrevet i anden tråd ... øv for jeg har efter din anbefaling også endelig fundet et sted en dyrlæge jeg var glad for og tryg ved ... nu føler jeg det "roder" lidt derude ..
    Vil have Åbenrå i tankerne .. tror du de kan lave overslag ud fra hvad jeg fortæller i en telefonsamtale ?

• #226   10. apr Ellies var jo ikke så kompliceret - det var bare en tand der skulle opereres ud. Så det var nemt for dem at give en pris på. Men du kan jo ringe og høre hvad de skal bruge. De er samme kæde som Nordre, så det burde ikke være det store bøvl.

• #227   10. apr Mig og Ellie skal til konkurrence på søndag, og jeg synes at vi er 100% klar. Vi har trænet og trænet den skide gruppedæk, så jeg HÅBER hun fatter at blive liggende.

Og i morgen skal Åse udstilles. Jeg aner ikke en skid om det smiley

Hvordan er det - må man have synlige godbidder (hvalpeklasse)? Jeg har sådan en godbidstaske, hvor jeg vildt gerne vil have en håndfuld hapsere. Men må man have sådan en med? Ellers smider jeg dem bare i lommen, men kogte hjerter i en lomme…… Og så har jeg et fotorør med leverpostej til når hun skal stå på bordet. Må man det?

Som det fremgår, er jeg måske ikke helt lige så investeret i udstilling som i træning smiley

• #228   10. apr Jeg har et luksus-problem vil nogle måske sige.. Konrad slæber meget med ind og bliver selvfølgelig beskidt når vi er i skoven og han render rundt og graver. Især på bryst og krave. Men jeg synes han er så smuk med det helt lange og pelsen er egentlig ikke mega krævende.
    Hvad gør jer der udstiller langpelsede?

• #229   10. apr Anne - Du må gerne have synlige godbidder, dommeren skal se tænder så leverpostej er muligvis ikke populært

• #230   11. apr Haha, Kirsten, så må jeg nok hellere vente med leverpostejen til bisserne er tjekket smiley

Pernille, nu udstiller jeg ikke min langhårede hund, og hun er måske heller ikke helt så langhåret som Konrad. Men en blower efter våde og mudrede ture tager det meste, og så bliver hun børstet en gang om ugen. I de mest mudrede perioder bruger jeg en hårkur i den længste pels. Hårkuren holder pelsen blød og glat, og så er pelsen nemmere at holde pæn.

Jeg har et par aussier på hold, bl.a. en med en kæmpe udstillingspels, og hun gør det samme. Dog bliver han jævnligt skyllet, når det er meget mudret.

• #231   11. apr #228 & 230

Jeg vil give Anne ret, dog er det nok ikke nødvendigt med en blower til Konrad, en god hårtørrer må kunne gøre det - du skal dog være obs på, at den ikke bliver for varm.

• #232   11. apr Tak smiley vores hårtørrer kan blæse lunkent så det prøver jeg

• #233   12. apr Haren er tidligt ude idag smiley

Kattene opdagede den og sad og pev i vinduet smiley

profilbillede
  • #234   12. apr Tillykke med Åse i går Anne:) skal hun nu på slankekur smiley

• #235   12. apr Ja, hun er på kur smiley

Der er nok røget lidt for mange tyggeting ned på det sidste - det har været en lidt presset tid de sidste uger. Og så har genboens drenge fået forbud imod at give hende frikadeller smiley

• #236   13. apr Vi var afsted på udstilling i lørdags - med yderst blandet resultat smiley
    Men det var en superhyggelig dag, og så ELSKER jeg det her foto, som min veninde tog af JohnJohn og mig smiley

profilbillede
  • #237   14. apr 1 år siden vi sagde farvel til Elvis, og selvom det var den helt rigtige beslutning, savner jeg ham hver dag, mere end jeg faktisk ville have troet.

profilbillede
  • #238   15. apr Karina, vi var jo også på udstilling i lørdags. Og jeg kan bare sige, at det ikke giver ekstra point at snuble over sin hund, når man skal drøne rundt i ringen smiley

Jeg var så til gengæld ret overrasket over hvor meget Åse elskede at være på udstilling smiley Hun var HELT sikker på at alle kun var kommet for at kigge på hende, og da hun tog sin tur rundt i ringen og folk klappede, var der schwung i benene og kæk hale for alle pengene smiley Jeg er ikke så sikker på at det med udstilling lige er noget for mig, så aftalen er at jeg kører Åse og opdrætter udstiller hende smiley

• #239   16. apr Hvis jeg var dommer ville jeg klart have givet dig et ekstra point for at skille dig ud fra de andre smiley

• #240   16. apr Jeg købte en vældig stor hundeseng og der gik ikke ret lang tid, så havde hundene fået hul på den. Jeg vil så undskylde dem en smule, for stoffet på den, var enormt tyndt.

Indeni er der sådan noget hvidt "vat" agtigt. Det er i totter og sidder ret godt fast i græs, feks.

Jeg havde lagt sengen udenfor, under halvtaget, så jeg kunne tage den med på genbrug dagen efter.

Pirat er uden sammenligning den dårligst opdragede hund, vi nogensinde har haft. Han gør stort set hvad der passer ham og hører enormt dårligt efter.
    Jeg forsøger naturligvis at få ham til at gøre som jeg vil have, og det bliver også bedre, men .. ja, han er virkelig irriterende.

Kæresten kan slet ikke få ham til at høre efter, så da han tog ham ind fra hundegård (gør han når jeg er på job, så Pirat lige kan komme lidt ind + at kæresten træner ham i to øvelser i lydighedsprogrammet, som kæresten bare ER bedre til end jeg) - fik Pirat øje på denne her hundeseng, der lå under halvtaget. Han hapsede den og så begyndte han ellers bare at løbe rundt i indhegningen, mens han ruskede den.
    Kæresten kunne IKKE kalde ham til sig og det tog ret lang tid før at han endelig fik lokket Pirat tæt nok på så han kunne få fat i sengen.

Da jeg kom hjem et par timer senere og kørte ind af indkørslen var der bare hvidt overalt i den der indhegning - suk ...
    Vi har revet og revet og revet med en løvrive og - ja, det begynder da at hjælpe men hold da op, det der hvide snask i den hundeseng - det har aldrig været meningen, at det skulle være andre steder end indeni ihvertfald !!!!!

Nogle gange kan jeg tage mig selv i at tænke, at vi i grunden havde det stille og fredeligt, inden Pirat flyttede ind - og at jeg helt ærligt har fortjent, at vi en dag vinder et eller andet stort smiley

• #241   16. apr Ai glemte helt at lave et lille hurra opslag igår. Clinton havde fødselsdag smiley
    Min dejlige fjollehund fyldte 10 år igår smiley Still going strong og virker på ingen måde gammel såhåber at have ham mange år endnu smiley
    BIlledet er det bedste af en række forsøg på at få kræet sidde pænt ved siden af fødselsdagsflaget med ørene fremad og et 'kækt' blik i øjet. Men ja, hvad kan jeg sige: Virkelig dårlig fotograf og temmelig ufotogen hund smiley We failed miserably.... smiley smiley smiley

profilbillede
  • #242   16. apr Tillykke til ham smiley

• #243   16. apr @240: smiley smiley

• #244   16. apr #240

Det kaldes selektiv hørelse smiley

Det med hundekurve i for tyndt stof og med "fluffy" indhold, det har jeg også prøvet. Heldigvis foregik det i køkkenet, og det var nemt at feje op. Men kors hvor kan der være meget fyld i sådan en.

• #245   16. apr Tillykke med Clinton, Mette.

• #246   16. apr Martine, sometimes it snows in april smiley

Jeg er MEGA skuffet over at du ikke har lagt et billede op af Piraten og hans kunstværk smiley

• #247   16. apr Tillykke Clinton smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#248   16. apr Tillykke søde Clinton smiley

• #249   16. apr Hmm ... jeg tror i grunden bare jeg var lidt træt af ham lige der, Anne - så ingen billeder smiley

Lise-Lotte - nope, det er ikke helt det .. hvis det bare var, så var han jo til at rette med forholdsvis små påvirkninger smiley

• #250   16. apr Kvajede mig forøvrigt rigtig fint med Clintons fødselsdage. Jeg bestilte en ny 'seng' (stor pude) til ham til soveværelset. Hans gamle var ved at være noget flad og 'suttet'. Fandt en fin rund tyk pude og bestilte den. Hvad jeg ikke lige havde spottet var at det kun var betrækket jeg havde bestilt. Så det var en lidt 'flad' fornemmelse da pakken kom med posten igår. Jeg havde glædet mig til at overrække ham en dejlig ny pude og så stod vi med et .... pudebetræk smiley
    Jeg har nu også bestilt selve puden smiley

• #251   17. apr Pyh, Carl blev totalt overdoseret med insulin i dag i sfoen ved en fejl (7* så meget som han skulle have haft). Det er altså ikke særlig godt, kan jeg hilse og sige.. så vi brugte 4 timer på at få hans blodsukker op og holde stabilt. Heldigvis havde han det godt hele tiden, men blev lige lidt forskrækket, da vi opdagede det.

• #252   17. apr Ida smiley Hvordan kan det overhovedet ske? Godt han er ok igen smiley

• #253   17. apr Ellie var lidt en røv, sidst vi var til konkurrence. Hun var så ulydig i eftersøgningen, og kørte bare showet selv. Hun fandt begge figuranter, men det var på ingen måde kønt.

Så vi har trænet skovlydighed hver dag siden. At hun kommer tæt forbi mig, når jeg kalder, og at hun løber lige ud. Det går fremad smiley I dag trænede vi lange udslag (90-100 skridt), og hun lod sig korrigere uden problemer.

Nogle gange er det rart bare at gå og nørkle alene med de ting, der driller, uden at alle har mange meninger om hvordan man skal gøre eller ikke gøre smiley Og Ellie gider heldigvis rigtig godt træne og træne og træne de samme ting igen og igen smiley Halleluja for boldkanon og privat skov smiley

• #254   17. apr Der var sket en forveksling af, hvor tallene skulle tastes i hans pumpe, en ærlig menneskelig fejl, som kan ske. Ingen sure miner herfra, bare en forskrækkelse.

Tidligere havde vi så sat en begrænsning i pumpen på maks dosering, men af en eller anden årsag er den blevet ændret. Det har vi så skiftet tilbage nu

• #255   17. apr Det var godt I slap med skrækken smiley

Når du skriver om det, virker du til allerede at være en slags ekspert. Det er vildt så hurtigt I har tilpasset jer hans sygdom og fået så stor viden. Han er heldig at have jer som forældre!

• #256   17. apr Tak Anne smiley

Vi gør det bedste, vi kan og lærer hele tiden. Men vi fået en masse erfaringer, må man sige

• #257   18. apr puh Ida, godt I endte med "kun" en forskrækkelse .. og som personale må I være guld som forældre med den forståelse og ikke fordømmelse ...
    Er også fuld af respekt for jeres hurtige læring, fra en der selv lever med diabetes ved jeg der er ret mange ting at forholde sig til .. og det er så ikke bare en gang, det er hver dag, 365 dage om året .. gode vaner og rutiner gør meget, men de gør det ikke alene ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#258   18. apr Sikken forskrækkelse, Ida. Godt, at sønnen ikke blev dårlig smiley

I dag forsøgte Vilma og jeg os med skovtur et nyt sted - og mødte en stor gruppe mennesker og hunde. Det var lige i overkanten for Vilma, så jeg snakkede bare et par minutter (det ER rart med lidt menneskekontakt, når man er flyttet til et fremmed sted smiley ) og gik så videre. Senere mødte vi en airdale, og SÅ blev frøken Vilma glad - legekammerat jubbiiiii smiley
    Hun var også ude at bade for første gang, siden vi er flyttet. Det nød hun meget. Udover at være et legebarn, er hun jo også et badedyr smiley

profilbillede
  • #259   18. apr Isabelle hvor er det dejligt at se smiley Ved du hvad hunden hedder. Vi har en hvalpekøber, der flyttede til Frederiksværk sidste år. De har 2 tæver. Den på billedet er ikke fra os, men jeg er i tvivl om det er deres anden hund, som de har overtaget sidste år.

• #260   18. apr Jeg har været ude at træne spor. Imens Ellie og jeg ventede på at det blev vores tur, legede vi lidt, og jeg fik klumret med stroppen på legetøjet, så min ene tommel fik et vrid. Nu er den øm og hævet. Og det er for så vidt ok, bortset fra at den tommel snart ikke har flere liv smiley Den har været brækket 2 gange (på forskellige steder), og så blev den opereret, fordi den groede en ekstra finger o:O

Ellies spor var ikke prangende. Åse var til gengæld en rockstjerne smiley Kæft, hun er nuttet, når hun bare tutter afsted, helt koncentreret og med kæk haleføring smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#261   18. apr Jeg tænkte på dig, Louise smiley
    Der VAR to tæver. De gik med en ikke helt ung mand - med skæg vist. Han havde ikke sådan HELT styr på den hund, Vilma legede med - kaldte og fløjtede en del gange, før den drønede tilbage til ham. Den anden hund gad ikke lege og blev hos ham (alternativt var hun mere lydig end legehunden smiley ). Det kan da være, hun er fra jer. Det vil jeg spørge om, hvis jeg møder dem igen.

PS. SÅ hyggeligt at møde airdales. Dem er der ikke så mange af - desværre.

• #262   18. apr Lille hittekilling Christopher, der vejede 745 gram da hun blev fundet på gaden, vejer nu 3,5 kilo.

For halvanden uge siden blev hun steriliseret, chippet, øremærket og vaccineret.

I går var hun til kontrol hos dyrlægen og alt er godt.

Her til morgen oplevede Chrisser så at komme i haven for første gang.

Nu kan vi endelig have havedøren og kattelemmen åben igen!

Kattelemmen har været låst indefra og ud, så hun ikke kunne rende ud.
    Hun har dog set de andre bruge den, så hun var ikke mange minutter om at rende ud, da vi låste lemmen op igen.

Nu sover hun sen middagslur, for det var hårdt at gå på opdagelse udenfor.

Ps. Ponyerne er lidt spændende - på afstand! smiley

profilbillede
  • #263   18. apr Isabelle det var helt sikkert Palle. Han (og hans kone Inger) er ualmindelig søde mennesker. Zoe (8 år) fra os er enormt velopdragen, og er rigtig god med andre hunde. Ziggy skulle omplaceres fra en f.mine kunder, da ejer blevet meget alvorlig syg. Ziggy er sød men da de overtog hende i efteråret, var det virkelig opad bakke. Tidligere ejer havde aldrig rigtig fået hende opdraget. Inger og Palle er noget langt, men der er stadig noget vej. De er heldigvis de helt rigtige for en ung (1,5 år) og krudtet Airedale.
    Nej Airedales er der ikke så mange af. De seneste år er der registreret under 20. Det er virkelig skræmmende, når racen lå på DKK's top 20 i slut 70'erne/start 80'erne med over 1500 registreringer.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#264   18. apr Hun var så sød, Ziggy. Hun ville meget gerne lege - men blev lidt i tvivl, da der blev fløjtet på hende. Forskellige racer leger jo også ofte på forskellige måder, og Vilmas vildbassefacon var vist heller ikke HELT rigtig til Ziggy, men de to hunde kunne tydeligvis godt lide hinanden smiley
    Jeg håber, jeg møder Palle og hans skønne airdales igen smiley

• #265   18. apr Vi har fået et nyt familiemedlem - Pelle smiley

profilbillede
  • #266   18. apr det er så ærgerligt at bredden i racer i DK efterhånden er så lav ... selvfølgelig er der variationer, men det er godt nok ofte de samme racer man møder .. af de større møder jeg næsten kun retrievere ..for nogen år siden mødte man af og til en Airdale, en Bokser, Rottweiler, endda en Irsk Ulv ..
    Jeg forstår heller ikke det med Airdalen, det er virkelig en skøn hund .. det eneste jeg forstår et fravalg på, og det er virkelig et problem er når det er trimmeracer, det er SÅ svært at finde trimmefolk der trimmer på den rigtige håndværksmæssige facon ...og så er det peber-dyrt

• #267   18. apr Isabelle Ziggy havde aldrig rigtig fået lov at være sammen med andre hunde, inden hun flyttede til Frederiksværk, men ja hun er enormt venlig. Det er de fleste Airedales heldigvis. Airedales leger også ofte meget voldsomt, så der skal nok komme. De bruger dog oftest forbenene meget, og det er ikke alle racer der er lige pjattede med dén måde at lege på smiley

Hanne jeg er helt enig. Det er virkelig ærgerligt. Jeg elsker den mangfoldighed det giver, at se forskellige racer i gadebilledet. At alle har Havanesere og Doodler/Poohs er lidt ærgerligt. Jeg tror bestemt at der var racer, som på mange punkter ville passe dem endnu bedre. Især på pelsplejedelen...

Dyrt er det ikke at få trimmet, men det er mange penge man skal betale hver 3. måned. Jeg tager pt fx 1400 kr for at trimme en Airedale (hvalpekøbere får naturligvis fordel) eller Westie. Det tager 3-3,5 time, hvoraf der skal svares skat og moms samt tages højde for slitage mv. Ja det er mange penge her og nu,.men det er godt nok en lousy timeløn for mig. Du får ikke andre håndværkere til den pris. Ejere at trimmeracer der har været med på trimmekursus, kaster ofte håndklædet i ringen og betaler uden så meget som at blinke. Som jeg plejer at sige, så er det bestemt ikke raketvidenskab, men det er drøn hårdt arbejde konstant i 3,5 time.
    Men ja det er penge man skal kalkulere med ved køb af hvalp, hvis ikke man selv vil/kan trimme.

• #268   18. apr SÅ har jeg fået de fotos, jeg havde valgt, fra fotosession med (primært) Evita anden Påskedag. Jeg synes VIRKELIG, de er blevet gode smiley

I får lige et par stykker smiley

profilbillede
  • #269   18. apr Ét mere af lillepigen

profilbillede
  • #270   18. apr Oooogggg min favorit af de to store sammen:

profilbillede
  • #271   18. apr Og så et fjollet et at slutte af med - såååå typisk JohnJohn smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#272   19. apr SKØNNE billeder - især #270 og #271 smiley smiley smiley

• #273   19. apr @Louise .. det er bestemt ikke indtjeningen hos den der trimmer jeg mener når jeg siger det er dyrt .. det er udgiften for ejer .. er helt med på det arbejde der ligger i det .. ved også mange for slidgigt og skader af arbejdet ..

Men ja vi skulle jo ikke have hund igen efter Ipsen, og skulle vi havde jeg tænkt det skulle være en uden den store frisørudgift, når man nærmer sig at skulle leve af folkepension så skal man tænke sig om ... men ja så kom Oda så at sige ind af bagdøren og det fortryder man jo aldrig ... jeg prioriterer lige nu at hun trimmes med 6-7 ugers mellemrum da jeg ikke orker den der store pels, hun har en super rygpels, men hendes ben og lår er et virvar, meget ru og få timer efter børstning er det filteret sammen, og ligner rasta-fari lokker .. når vi går i skoven sætter pinde, blade små grene osv sig fast underneden og hun kan slet ikke have det, så man skal rense hende hele tiden ..jeg har så maskin trimmet hende kort på indersiden af lårene .. men ja synes hun er lidt hård og udgiftsmæssigt dyr at holde pels på .

• #274   19. apr Hanne jeg ved det ser dumt ud, men hvorfor vælger du ikke at få trimmet eller klippet benhår og skørt helt kort? Jeg gør det på mange Westier og jeg gør det på mine egne 2 Sealyer. De NYDER at kunne være hunde og have en helt anden bevægelsesfrihed. Det er vigtigere for mig end at de er i udstillingsfacon. Jeg kan slet ikke forstå at skotteejere gider den tykke undervogn. ALT hænger fast som du skriver. Grene, mos, blade og ja det er der værre. Mange er så korte og brede at de slet ikke kan gøre sig selv rene, så de er virkelig uhumske bagi. Det er møg synd. Så overvej da, at korte det godt af. Hun vil elske det!

• #275   19. apr Har haft den hyggeligste træning i skoven i dag smiley

Vi var kun 4, og de 3 af os har 2 hunde. Men vi tog det stille og roligt, ingen stress og alle hunde fik virkelig gode løb smiley Der var fuldt fokus på den hund der var på, og ingen forstyrrende elementer, og så tog vi god tid til at snakke om løbene før og efter.

Jeg kunne virkelig mærke resultatet af at have trænet skovlydighed med Ellie den sidste uge, og hun nød at få lov at løbe en fuld bane. Hun lod sig korrigere i det ene udslag, hvor hun lige glemte at være lydig.

Åse var virkelig skrap smiley I dag lavede vi udslag på fuld længde, stadig med frivilligt opsøg op i vinden. Det går virkelig langsomt med hende, men hun gør fremskridt hele tiden. Måske ender hun faktisk som DcH-hund en dag smiley

Nu har hundene besluttet at det er tid til siesta, så det må jeg jo rette mig efter smiley

• #276   19. apr Vi tog alle afsted mod Vestjylland fredag og afleverede Konrad til hundepasning på halvvejen. Min mands familie bor på en gård med en masse katte og høns - det er alligevel for spændende for Konrad. I går tog vi til bryllup ved nogle venner. Vi tog hjem i morges og hentede Konrad på hjemvejen. Årh det er guld værd at kunne sætte sit pelsbarn af med god samvittighed. Han er gået med min mand ind og få en lur, det er vidst lidt hårdt at være på ferie smiley

• #277   19. apr @ Louise... ja det overvejer jeg også ... men lige nu trimmes hun af The Grand Old Lady indenfor skotter, tror jeg skal samle mig mod til at foreslå det smiley smiley ... du ved der er bare nogle af de der har været i skotte-gamet i en menneske alder der har deres mening om hvordan en skotte skal se ud ... smiley

• #278   19. apr Åse er en ret belastende teenager for tiden smiley

Ellie er jo en klog pige, så når Åse laver virkelig meget ballade, går Ellie og kommer et øjeblik efter tilbage med en af Åses yndlingslegesager (den lilla and, den hæklede bamse eller en plastik urtepotte), for hun ved, at når hun kommer med en af dem, stopper Åse hvad hun har gang i smiley

Jeg er nogle gange imponeret over hvor langt hunde kan tænke smiley

• #279   19. apr "278...Anne ...... Jeg er sikker på at hunde kan både tænke og huske ...
    For flere år siden , da jeg havde Lasse endnu ...( Min Cavalier ) .... Havde Lasse en yndlings-edderkop med nubrede ækle ben. ha ha
    Han kastede altid rundt med den ude i haven ... og en dag var den bare " væk"
    Han kom ind og hentede mig ... og vi ledte og ledte og ledte men " væk " var den .
    Så gik der et ½ år .... bladene begyndte at falde af træerne og jeg samlede alt legetøjet sammen og gik ind for at vaske det hele af.
    Lasse kom ind og hentede mig .... løb ud i haven igen ... gøede ... og kiggede op i vores røde Ahorn træ .
    Og hvad sidder der oppe i Ahorn træet .... Lasses klamme edderkop ... jeg havde ikke kunnet se den for alle bladene på træet .
    Behøver jeg at sige .... LASSE VAR LYKKELIG .... han kunne simpelthen huske den var røget op i træet et ½ år før. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#280   19. apr Måske kunne Lasse ikke huske, at edderkoppen var røget op i træet - men han kunne huske sit yndlingslegetøj, da han fik øje på det igen smiley
    Men bortset fra det er jeg fuldstændig sikker på, at hunde har en god hukommelse. Min exmand og jeg har fx været flere gange i det samme sommerhus ved Vesterhavet, og vores gamle hunde reagerede med stor glæde hvert år, når vi nærmede os vejen ned til sommerhuset smiley

• #281   19. apr #280 ..... Nej ,,, Isabelle ...... For at hele historien ikke skulle blive ALEN-lang .... skrev jeg IKKE at jeg nævnte hans EDDERKOP ... det var først da jeg nævnte den .... at han reagerede ..... i øvrigt var der stadig nogen / flere / mange blade på træet da jeg nævnte den . .... så det var ikke fordi han SÅ den.
    Nu fik du hele historien ...

• #282   19. apr Hanne er det Kirsten?
    Jeg synes bare lovet er for kort til at bøvle med sådan noget. Både for hund og ejer. Nogle hunde kan slæbe rundt på en hel skov uden at opdage det, og andre går helt i selvsving over det mindste blad. Du skal kigge på din hund, og gøre hvad der er godt for hende. Vil Kirsten? ikke, så vil Anna-Marie smiley

• #283   19. apr Nittib:
    skrev jeg IKKE at jeg nævnte hans EDDERKOP ... det var først da jeg nævnte den .... at han reagerede ..... i øvrigt var der stadig nogen / flere / mange blade på træet da jeg nævnte den . .... så det var ikke fordi han SÅ den.

Den sætning passer dårligt med den her fra det første indlæg:

Lasse kom ind og hentede mig .... løb ud i haven igen ... gøede ... og kiggede op i vores røde Ahorn træ .

• #284   19. apr Første gang jeg havde Ellie med på Kegnæs, gik vi min sædvanlige rute ned til stranden. Vi var der kun en weekend, så det var to gange vi gik den tur. Da vinkortet derned igen nogle måneder senere, var det HELT tydeligt at Ellie vidste præcis hvordan ruten ned til stranden var smiley

På daglig basis kan jeg jo også se hvordan hun husker hvor hun har tabt eller lagt sin bold, også selvom hun har smidt den og er rendt 100 meter ind på en mark og kommer retur lagt fra, hvor hun rendte ind.

De er slet ikke så dumme, De hunde. Undtagen Åse - hun er ret dum (men dog kvikkere end Dorit var, men hun var også virkelig (!!!!!!!!!!) dum) smiley

• #285   19. apr #263...Dorte .. Hvorfor skulle jeg sidde og finde på noget så underligt ??

Hvis I går ind i en GAMMEL ....GAMMEL tråd ... har jeg skrevet om nøjagtigt om det samme..... lige efter det skete og Lasse ikke var død endnu.... og han har været død i flere år.

Er der andet I ikke kan finde ud af ??? Så bare spørg .

• #286   19. apr @Louise .. ja det er det .. hun havde også de første af mine skotter så har kendt hende siden 1980 så det er lidt svært, men hun er jo oppe i årene så det kan sagtens være jeg ender i Bjerringbro igen .. der er bare væsentlig kortere til Kirsten herfra hvor jeg bor .. jeg tager selv lidt af og kan jo komme til at tage lidt på ydersiden en gang smiley

@Anne undskyld små-pimper du på Kegnæs "vinkortet" smiley

• #287   19. apr Da vores børn var små, havde vi en papillon, og vi boede på Langeland et par år, inden vi flyttede til Odense.
    Hver gang vi skulle besøge familien på Langeland, tændte hunden helt af, når vi kørte over Langelandsbroen.

• #288   19. apr Hanne nej Kirsten skal man ikke bide skeer med smiley
    Måske maskinen smutter hahaha..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#289   20. apr Til Nittib: Lasse kom ind og hentede dig, da bladene var begyndt at falde af træet, ikke?
    P.gr.af de manglende blade kunne du nu se edderkoppen. Er det ikke en mulighed, at Lasse også kunne?
    Men altså - det kan da sagtens være, at han kunne huske, at hans edderkop var forsvundet oppe i træet smiley

• #290   20. apr Hold nu op en skøn weekend - i hundenes tegn - det har været smiley
    Lørdag var jeg først på ekstra lang tur med hundene, og om eftermiddagen var jeg med en veninde ude til mentalbeskrivelse af hendes hanhund.
    I går gik turen til fårefolden, hvor Evita for første gang skulle prøve kræfter med de rappe uldtotter - og er du gal en fed oplevelse det var! Det kan godt være, at hun af udseende er en ren show-model, men instinktet og arbejdsiveren/glæden mangler bestemt ikke!
    Direkte derfra og videre til et lille Agility-kursus med JohnJohn (nåede lige en runde om en sø med hele flokken på vejen)
    Hjemme igen - faldt vi alle i søvn på sofaen smiley

PS. Jeg arbejder hjemme i dag, og hundene sover endnu smiley

• #291   20. apr Tjaaaa..... svært at sige ..... men min *Lasse *.... havde en stor ulækker edderkop med dutter på benene..... Han elskede den edderkop , og legede KUN med den.

Så en sommer blev den væk... smiley .... *Lasse * blev ved med at rende hen til hegnet og kigge rundt.... jeg ledte og ledte og ledte .. kravlede rundt i alle buske ... ledte højt og lavt..... den VAR væk....

Så gik tiden ... og det blev vinter .... og jeg ville vaske alt hundenes legetøj ,,, og siger til *Lasse *......
    " Jamen hvor er din edderkop dog henne ? "....... og *Lasse * spurter ud på terrassen til hegnet og kigger og leder.
    Jeg følger efter og kommer i tanke om , at edderkoppen jo var blevet væk der om sommeren .........

OG hvad ser jeg ...... oppe i mit røde Ahorntræ .... hænger edderkoppen fast i grenene..... jeg henter den ned og hunden var LYKKELIG......

*Lasse * kunne huske at edderkoppen var liiige der .... men jeg havde bare ikke kunnet se den pga. alle bladene på træerne......... men nu var bladene jo faldet af træet.... og jeg kunne se edderkoppen.

Såååå ....... her kunne *Lasse * så huske et ½ år tilbage ... hvor edderkoppen var ... smiley

https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/567020-hundens_hukommelse___

Der må være noget gammelt nag, siden den historie skal pilles fra hinanden. Ps. Googlede "lasse edderkop hundegalleri". Nobrainer.

• #292   20. apr Er der nogle af alle jer DCH-stjerner, der har prøvet at "omskole" en hund fra DKK LP til DCH-programmet?

• #293   20. apr #289 ... For ikke at ende op i en -----> " hvad kom først hønen eller ægget " historie om den skide edderkop ......... så synes jeg bare du skal tro , hvad du vil. smiley

• #294   20. apr #291 Anne ..... Ha ha ha .... Du er sgu genial .... Så må vi bare håbe at Isabelle får fred i sindet ......... selvom jeg ikke lige selv kunne huske " historien " ordret . smiley smiley smiley

Havde jeg selv tænkt på at " historien " var at finde .... så havde jeg da bare kopieret den derfra og sendt den igen .... smiley smiley smiley smiley ...................TAK smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#295   20. apr Det gamle nag er fra dig til mig, Anne. Jeg har intet gammelt nag mod nogen og beklager, Nittib, at jeg ikke helt forstod historien om Lasse og edderkoppen.

• #296   20. apr Ligefrem stjerne ved jeg nu smiley Men jeg har omskolet en DKK LP hund til DcH programmet (min gamle Carlson) smiley Lydighedsdelen var ikke speciel svær. Min udfordring var at min hund bare nærmest ikke ejede skyggen af noget der bare lignede 'drift' så arbejdsøvelserne var noget op ad bakke med den gamle dreng. Men vi kom da igennem B-klassen inden jeg pensionerede ham (A-klassen havde været komplet umulig med ham).

• #297   20. apr Isabelle, det virker nu som om du har et horn i siden på Nittib. Du er altid efter hende. Men det kan være svært, det med sten og glashuse smiley

• #298   20. apr Tak Mette - jeg overvejer netop skiftet, fordi jeg synes, JohnJohn har alt for meget drift og krudt i røven, til at "nøjes" med LP.
    Han ELSKER agility, men det kommer vi ikke til at konkurrere i - så hvis vi skal finde en ny konkurrence-disciplin kunne det være sjovt at afprøve DCH.

• #299   20. apr Karina, jeg kender et par stykker, og har pt en på hold. Lydigheden er selvsagt nem nok at rette til, men afhængigt af hunden, kan de frie øvelser være svære at få på plads, altså spor, rundering (eftersøgning) og frit søg. Alle 3 er øvelser hvor hunden skal arbejde selvstændigt på afstand fra føreren, og det kan nogle hunde have svært ved.

Og OBS på at der er regler for, om man skal starte i en højere klasse, afhængigt af hvilke LP-prøver hunden har bestået.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#300   20. apr Jeg er ikke på nogen måde efter Nittib - eller nogen anden. Hvorfor i alverden har du brug for at skrive sådan noget? Det er virkelig virkelig besynderligt smiley

• #301   20. apr Ok, Isabelle.

• #302   20. apr 36+0 i dag, altså 4 uger til termin og maks 5 uger til hun er her.
    Gik på barsel i fredags, den 17 april.
    Stop tiden, for fanden da. smiley

• #303   20. apr Jeg har vidst opdraget mit barn for godt.. han er enormt kærlig og glad for dyr så vi må lige minde ham om ikke at kramme og kysse hunde. Og også at spørge “hundens mor eller far” inden man går hen og aer. Og at nogle hunde/dyr ikke lige gider snakke.
    Vi stod uden for Rema og en lille bomuldshund stod tøjret ved krogen. En dame kom gående mod hunden og min dreng sagde “du skal huske spørge inden du må ae hunde!” Det var så hundens ejer smiley

Kommentér på:
Snik snak 2026, vol. 5

Annonce