{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Uhhh.. Kan blive så gal.. {{forumTopicSubject}}

Spurgte igår min underchef om ferie i denne uge..

Ved godt det var sent ude, men Aiya har alene hjemme problemer og ville netop derfor gerne tage ferie, netop for at lave træning med hende..

Min chef lød meget forstående og sagde at jeg selvfølgelig kunne få ferie, men skulle være opmærksom på det var på egen regning og at jeg evt. bare kunne kompensere det ved at møde om aftenen..

Her til aften skriver min dybt bekymrede kollega så og fortæller at min chef bare har svinet mig fuldstændigt til overfor kollegaer i afdelinger, som intet har med min afdeling at gøre.. Der var tilsyneladende absolut ingen der var forstående overfor hvordan jeg kunne holde ferie pga. en hund.. Derudover begyndte han også at kritisere min arbejdsgang og udpege fejl jeg havde lavet, som han aldrig før har nævnt noget om..

Har lige skrevet en sviner til ham på sms og sendt en kopi til afdelingschefen og så må vi jo se hvad der sker.. Er mildest talt godt gal i skralden, for sådan syntes jeg bare ikke man kan opføre sig.. Hvis han havde et problem, kunne han da have sagt det igår istedet for at godkende min ferie..

Er lidt spændt på om det ender ud i en fyreseddel, men er egentlig også ved at være lidt ligeglad, for nu ved jeg da åbenbart hvor jeg har min kollegaer henne...

Beklager det lange indlæg, men skulle lige af med noget luft :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uhhh.. Kan blive så gal..
  • #1   18. feb 2008 av hvor er den træls. sådan en spade. men jeg ville nu nok ikke have sendt en sms til ham.

  • #2   18. feb 2008 Forstår dig....
    Men.... Tror bestemt ikke at en SMS er den rigtige vej at gå. Tror du har lavet en stor fejl der... smiley
    Du sku da ha taget den op face to face med din cheef.. Det andet er lidt børnehave agtig er det ik??

    Held og lykke hverfald!!!


  • #3   18. feb 2008 ja lyder ikke godt. flot du fik ferie med så kort varsel, den var nok ikke gået mange steder, men irriterende han så sviner dig til.. så hellere sige nej til ferien hvis det er et stort problem for ham,

    men husk man skal altid ligge trække lidt fra når folk siger hvad andre går og siger, en fjer bliver hurtig til en høne.

    men synes selv det er meget uprofessionelt og ja barnligt at sende en sms. det forstår jeg ikke folk kan gøre, det er ligesom de folk der melder sig syg over sms, det kan man bare ikke til sin chef,


  • #4   18. feb 2008 Vi bruger altid sms'er i vores firma.. Er i forvejen meget skrøbelig, så vil hellere sende en sms end at stå og hyle foran ham, for det har jeg en tendens til at gøre når jeg er sur og skuffet..

  • #5   18. feb 2008 nej men du bliver sur over at han sviner dig men du sviner selv ham? det er sådan lidt ja børnehaveagtigt.

  • #7   18. feb 2008 Jamen så kan han og dine kollegaer jo se at det ikke er oki at snakke om dig bag din ryg. Men en SMS.. Den holder sku ikke ude i det virkelig liv. som Karina skriver, man melder sig heller ikk syg den vej.. sorry men jeg kan ikke ha det.....

  • #8   18. feb 2008 Det jeg netop syntes er svinsk, at han den ene dag syntes det er helt iorden jeg tager ferie og er forstående overfor problemet og så den næste dag står og sviner mig til overfor kollegaer som slet ikke er i min afdeling.. Det er efter min mening ikke noget en chef bør gøre.. Så kunne han da bare have sagt nej igår og at det var for kort varsel, for jeg vidste da godt jeg var sent ude..

    Min kollega som fortalte det er lige en 20 år ældre end mig og ligesom en mor for mig, så tvivler på hun har lagt noget til..


  • #9   18. feb 2008 må man spørge hvad du arbejder med? synes det er meget respektløs over for ens chef at sende sms med sådan noget, og med sygdom osv.

    synes det er ok til kollegaerne, eller hvis man lige skal sige noget til chefen som ikke er noget vildt.

    men synes altså bare der er nogle ting man ikke tager over sms. de misforstås hurtigt. og man kommer hurtigt til at sige for meget. for man tænker længe over hvad man skal skrive.

    men hvis det var mig selv vil jeg konfontere ham face to face og ellers bare lade det ligge og være ligeglad, er egentlig ret ligeglad med hvad folk har at sieg om mig bag min ryg, kan de ikke sige det til mig er det ikke det værd og gå og være irriteret over eller skændes om. plus jeg ved folk altid "digter" lidt når de fortæller ting videre.

    han gav dig jo fri, så det kan jo ikke være det store problem for ham, at han så ikke forstår, at det er pga en hund er jo så hans problem, det skal du slet ikke tage dig af.


  • #10   18. feb 2008 Alle mennesker lægger ting til og fra så det lyder bedre. De gør det ikke i en ond mening, sådan er vi mennesker bare bygget op.
    Men fordi han er dum og sviner dig, skal du jo ikke lege børnehave med ham og sende en SMS det løser jo intet.


  • #11   18. feb 2008 nu skal man jo heller ikke gå helt i kulkælderen fordi man bliver bagtalt. sådan er det alle steder. det foregår også uden man ved det. træk på skulderen og kom videre. livet er for kort til at surmule.

  • #13   18. feb 2008 Har ikke på den måde skrevet en sviner til ham.. Har skrevet jeg er meget uforstående overfor han kan sige det er okay den ene dag og næste dag bagtale mig overfor kolleagerne og at jeg syntes det er mærkelig måde at agere på..

  • #15   18. feb 2008 Vores fælles chef har lige ringet og undskyldt på min egen chefs vegne.. Han prøvede så godt han kunne på at tage min chef i forsvar og give forklaringer på hvorfor han havde handlet som han havde..

    Derudover lød det på ham som om at han absolut intet problem havde med min ferie og han mente heller ikke de andre kollegaer skulle blande sig i det..

    Han syntes dog som i siger, at jeg også skulle ringe til min chef og snakke med ham, men ligesom jeg fik lagt på, lå der en besked fra chefen på at han ikke havde noget problem med min ferie, ellers ville han have sagt det.. Han mente ikke han havde bagtalt nogen og min lukkevagt på torsdag, skulle jeg ikke tænke på for jeg havde ferie...


  • #16   19. feb 2008 Jeg er helt tilfreds med svarene, selvom jeg dog stadig ikke helt kan forstå hvordan der kan komme så meget ståhej over ingenting.. Men sådan er det jo..

    Nu har jeg fået en undskyldning og så hører jeg jo nok hvis der kommer mere ballade ud af det.. Det lød ihvertfald på min overordnede, som om han bestemt ikke havde i sinde at miste mig.. Han syntes jeg klarede mit job super godt og jeg havde dejlig personlighed..

    Dennis og Mette: Det er bare iorden.. Hvad tid skal vi komme? Hehe..


Kommentér på:
Uhhh.. Kan blive så gal..

Annonce