{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Hvorfor (lejlighed/hus) {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det ikke ikke værdigt liv for en hund at bo i lejlighed?

Jeg har set et par tilfælde nu, hvor hunden/hvalpen bliver sat til salg fordi de skal flytte fra hus til lejlighed og specifikt skriver ovenstående.

Hvis det er pga have, så ville jeg da ikke lade min hund rende rundt ude i haven, når jeg ikke var hjemme, så der kan jeg ikke se forskellen. En hund sover vel lige så godt i en lejlighed som i et hus?

Nu ville min hund heller ikke få lov til at bruge haven som toilet, der ville den komme ud på en runde.. også både morgen og nattur (jeg var nede kl 2 i nat med Luna).

Jeg ved det kan lade sig gøre, det kunne det med vores lab, da jeg boede hjemme.

Jeg fatter simpelthen ikke at folk synes det er synd for hunde at bo i lejlighed..

Nå, bare lidt undren fra min side..

Jeg er på job og nyder stilheden inden telefonerne snart begynder at kime.. Så hvis jeg ikke lige svarer/reagerer, så er det derfor *S*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor (lejlighed/hus)
  • #1   14. maj 2009 Jeg syntes ikke det er synd for en hund og bo i lejlighed, og har da også selv boet i lejl. med hund. Men vores er meget glade for at have den frihed til selv og bestemme om de vil være ude eller inde.
    De bruger masser af tid på og ligge derude og se på hvem der går forbi og nyder og være ude i godt vejr.
    Jeg syntes det kræver mere tid til og selv være ude med hunden hvis man bor i lejlighed ,da hunden gerne vil være ude. Vores får deres 3 ture hver dag men vil gerne være mere ude end de 3 timer.


  • #2   14. maj 2009 Ikke 3 timer men 3 ture.

  • #3   14. maj 2009 Der vil måske være tilfælde, hvor jeg ville kunne forstå, at man ikke vil flytte en hund fra hus+have til lejlighed. Hvis den er vandt til at daske rundt inde som ude og virkelig nyder dette eller hvis den, som det nævnes, er en stor hund, som skal gå på mange trapper eller hvis man simpelthen flytter til et sted, hvor man ikke må have hund (ikke alle har mulighed for selv at vælge og ikke alle lader deres liv styre af en hund).

    Når det så er sagt, kan man sagtens have hund i lejlighed! Har selv haft det i nogle år. Flyttede min ældste hund fra hus med have og ind i en lejlighed, da han var et år, uden problemer! Nu er vi så flyttet på landet - sjovt nok også uden problemer ;o)


  • #4   14. maj 2009 Vi ville aldrig byde min mors rottweiler at flytte i lejlighed, hun er vant til at gå ude i gården, og kan faktisk gå ind og ud som det passer hende. Hun ville ikke trives hvis hun "kun" kunne komme ud på gå-turene.

    Hun nyder at være ude, og gider stort set ikke at være indenfor når vejret er godt.

    Det skal måske også lige siges at de bor på landet, og tror egentlig slet ikke hun ville egne sig til at bo i byen. Hun kan godt lide at komme en tur til byen, men man kan se på hende at hun slapper mere af og er mere sig selv når hun er der hjemme. I byen sker der for mange ting omkring hende.

    Jeg kan godt forstå at nogle mennesker vælger at deres hund ikke skal flytte i lejlighed, men tror også at det bare er en undskyldning i mange tilfælde.


  • #5   14. maj 2009 Nu er der jo nogle regler om dyrhold i alm. boligselskaber, nogen må man god holde hund, andre ikke..





  • #7   14. maj 2009 Jeg tror hunde er langt mere omstillingtparate end folk går og tror.

    Har to hunde i en to-værelses lejlighed med min kæreste. Ingen problemer overhovedet, de kommer i mosen, skoven, parken eller på banerne hver eneste dag, også eller hvad der skal til at småture med en hvalp på 6 måneder.


  • #10   14. maj 2009 Ud af mine fire hunde ville de tre trives fint i en lejlighed.

    Men jeg ville aldrig byde min husky at bo i en lejlighed, mår jeg indrømme.

    Da jeg i sin tid blev skilt, og havde min gamle husky, valgte jeg at sælge bil mv., så jeg fik råd til et lille hus til os, da jeg heller ikke dengang ville flytte i lejlighed med en husky.

    Lige netop huskyen har SÅ meget glæde af bare at få lov at "være ude" i mange flere timer end man kan opfylde, med de almindelige gåture, aktivering, træning mv. De fleste af dem, vil også helst sove ude enten hele natten, eller ihvertfald en del af den smiley

    Men de tre andre ville ikke have noget problem med det.


  • #12   14. maj 2009 Blackie og Lotus ville fint kunne trives i en lejlighed. Men jeg tror ikke at Kaido kunne. HUN er nemlig meget lydfølsom og reagerer på det mindste. Men nej, det er generelt ikke synd at have en hund i en lejlighed:-)

  • #13   14. maj 2009 Jeg er enig J, men det ved du jo :o)



  • #14   14. maj 2009 Jeg bor i lejlighed med mine to tøser, snart 3. Jeg har dog have til og det har de stor glæde af. Sådan en dag som i dag vil de helst bare ligge udenfor i en solståle og sove. Det er jeg personligt glad for at de kan komme til her.

  • #15   14. maj 2009 Altså da vi fik xenta boede vi i et stort hus, og der trivedes hun fint (der var en god stor have til også, men så gik vi fra hinaden, og ejg flyttede hjem til mine forældre sammen med xenta, der boede mor min far og søster, og deres lab... og der var ingen problemer.. tvært imod, synes ejg jeg var bedre ti lat gå ture med hende i lejligheden .. så jeg kan intet problem se i at flytte i lejlighed, ej heller selvom de har været vandt til stort hus med have.. de skal nok tilpasse sig.. og mange lejligheder har jo en altan, og der kan de sagtens bruge emget tid på at ligge og insnuse dufte smiley

  • #16   14. maj 2009 Vi er flyttet i en lejlighed på 2 sal .. Zia reagere som hun altid har gjort .. Hun tager det hele i stiv arm .. Eller pote .. smiley

    Den det er gået værst ud over at det er på 2 sal vi bor er mig , hehe .. smiley


  • #17   14. maj 2009 Det tilfælde, der fik mig til at reagere er en hvalp på 5 mdr..

    Jeg ville da gerne have en have, men personligt ville min hund alligevel ikke skulle rende rundt ude i haven uden mig.. Det er måske derfor det er svært for mig at se..

    Pt kommer Luna med over i min overbo's kolonihave og hvad laver hun derovre??? Ligger og sover...


  • #18   14. maj 2009 Jeanette - En hvalp ville jeg ikke tvivle på nok skulle vænne sig til at bo i lejlighed, så der ville jeg ikke have de store bekymringer.

    Dog forstår jeg ikke hvorfor hunden ikke må være i haven uden dig, men okay, der er folk jo forskellige og har hver deres opfattelse af tingene.


  • #19   14. maj 2009 Jeg ser ingen problemer i det. Jeg er sikker på at Gaia er glad for at bo hvor hun er..

    Der er ingen tvivl om at hun er glad for at have adgang til mine forældres have, når vi er herude, men hun er lige så glad for min altan og sofa.

    Min far mener at alt under en hektar (yeps) er dyrplageri. Der er jeg dybt uenig..
    Vi går massere af ture.. Som regel meget mere end 3, gerne 5-6 ture..
    Det er et fint hundeliv smiley

    Jeg ville dog ikke have mere end den ene hund i en lejlighed på den her størrelse.. Hvis jeg skulel have flere, skulle det være i et lille hus, eller en større lejlighed..


  • #20   14. maj 2009 Fordi jeg er så egoistisk at jeg vil have min hund sammen med mig, når jeg er hjemme smiley

Kommentér på:
Hvorfor (lejlighed/hus)

Annonce