{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

Hjælp til stress og angst? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
For noget tid siden havde jeg et indlæg angående stress og angst. Jeg var sygemeldt med ovenstående i 2,5 måned pga. det gamle studie, og mine overboer.
Jeg skiftede studie og det virkede til at hjælpe. Men jeg kan mærke at stress stadigvæk kommer igen, og nu er det pga. mine overboer. Idag har jeg lige fundet ud af, at jeg har fået nye naboer, og jeg er ved at panikke ved bare tanken om det.
Der har været så meget larm fra mine overboere, at jeg aldrig kan vide mig sikker på hvornår jeg kan sove, og heller ikke rigtig invitere nogen venner hjem til en filmaften eller lignende i weekenden, for der er der også mere.

Jeg kan simpelthen ikke tage det mere, og ville ønske at kunne flytte, men da jeg har hund er der noget længere ventetid.

Jeg skal dog til klagemøde med opgangen i næste uge, men synes der er lang tid til, og jeg ved ikke hvad de kan gøre ved larmen.

Tror I evt. at kommunen kan gå ind og hjælpe med evt. ny bolig eller lignende, når nu det er en tilbagevendende situation, og at det forstyrrer mit studie?

Giver det mening?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til stress og angst?
  • #1   26. aug 2009 Jeg har lånt en lejlighed de sidste par dage, men de kommer hjem nu på fredag - og bare tanken om at skulle sove i min lejlighed i weekenden er forfærdelig. Der må ikke være husdyr i mine forældres lejlighed, så der kan jeg ikke tage ned.

Ved du om der er nogen steder der kan hjælpe en? Jeg er efterhånden lidt desperat efter at komme væk herfra.

• #2   26. aug 2009 Ørepropper er prøvet, og det virker ikke altid.

• #3   26. aug 2009 Jeg tror ikke kommunen kan hjælpe.
    Vi undersøgte det engang, da min mand er syg og også lider af lydoverfølsomhed p.g.a et piskesmæld.

Der flyttede 11 somaliere ind ovenpå os og uden at lyde diskriminerende så lever de ikke helt som vi andre og har en anden døgnrytme, så vi kunne aldrig sove og det påvirkede min mand meget, da han ikke, som vi andre kan sortere lyde fra......
    Vi fik svaret, at så længe vi havde tag over hovedet så skulle vi være glade og vi kunne komme med nok så mange lægeerklæringer......det hjalp intet.

Så jeg ville ikke stille forhåbningerne for højt, men jeg håber da at i finder ud af noget godt på det møde i næste uge

• #4   26. aug 2009 Ja, jeg håber nogle af de øst europæere bliver sendt hjem denne gang. De har også en helt anden døgn rytme end os andre. Og jeg finder mig ikke i at de skal styre det på en måde. Desuden forstår jeg heller ikke hvordan de kan være studerende med sådan en døgnrytme. Jeg bor på kollegie.

• #5   27. aug 2009 Angstdæmpende medicin og sovemedicin er tilbrug i nødsituationer, og må ikke tages i mere end nogle uger da risikoen for afhængihed er meget stor!.
    Men det kan altså godt være en midlertidigløsning for dig (trådstarter).
    En henvisning til en psykriat kan have lange udsigter - ventetiden er ofte et halvt år eller mere. Og desværre er det kun i meget specifikke tilfælde/sygdomme at ens læge kan henvise til psykolog, og jeg mener ikke at angst er en af disse situationer (under al kritik selvfølgelig!), så psykologbesøg skal man nok selv betale - med mindre du kan få kontakt til en psykolog via dit studie? Mange udd.steder stiller psykolog til rådighed.
    Det er vigtigt at du får hjælp til at håndterer din angst - for angst har med at udvide "sit territorium" så man oplaver angst i flere og flere situationer. Kognitiv terapi er den mest effektive terapiform.
    Der findes også en Angstforening hvor du kan melde dig ind, og deltage i selvhjælpsgrupper, komme i kontakt med andre angstramte. Her er et link til deres hjemmeside:

(link fjernet)

Held og lykke med "genhusningen" smiley

• #6   27. aug 2009 Nu har jeg slet slet ikke læst det hele. Men prøv evt hypnose, det har reddet mig liv. Det kan KUN anbefales hvis man har stress, angst og andre lidelser

Kommentér på:
Hjælp til stress og angst?

Annonce