8.113 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Syg af gammelt oksekød?? Syg af gammelt oksekød??

Vi har fået pasta med kødsovs, og nu da jeg var ude med skraldeapanden opdagede jeg at kødet havde mindste holbarheds dato i går!!!. Skal jeg nu frygte ondt i maven og tyndskid??, eller betyder det ikke noget? Det var ikke mørkt eller lugtede... Sidder bare og får det vildt dårligt ved tanken om, at jeg har spist gammelt kød:-(

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syg af gammelt oksekød??
  • #1   18. nov 2010 Hvis kødet var fint i farve og lugt, sker der intet ved det...

De datoer er vejledende, derfor kan kødet nogle gange være trist tidligt, hvis det f.eks er varmt, og man kan derfor også strække datoen af og til..

Var det kød der var hakket og pakket i butikken, eller var det fra fabrikken?..

• #2   18. nov 2010 Det var hakket fra fabrik, kødet er købt i Aldi.

• #3   18. nov 2010 Okay.
    Så har det ligget flere dage, til gengæld er det pakket helt tæt og har ikke været udsat for særlig meget luft..

Så længe det var pænt i farve og lugt, sker der intet ved det..
    Og mon ikke du havde opdaget det hvis det var dårligt?..

• #4   18. nov 2010 Jeg sidder og bliver helt i tivl nu, om det måske ikke aligevel lugtede lidt skidt... Men det er helt sikkert bare min hjerne der spiller et pus. Ville ønske jeg slet ikke havde set på den dumme dato!! Men på den anden side, har jeg intet imod, at spise en leverposteg der er gået over dato hvis den ser og lugter fin.

• #5   18. nov 2010 Bare rolig det sker der ingenting ved smiley 1 dag betyder ingenting så længe det har været på køl smiley

• #6   18. nov 2010 Man kommer nemt til at bilde sig selv andet ind smiley

Husk at sådan noget altid er mærket så det kan holde sig lidt ekstra. Vi vil jo hellere have at kunderne står med en pakke kød der er en dag for gammel og fin, end en pakke kød der har en dag endnu, og lugter.. Jeg er sikker på at kødet har været helt fint..

Her om vinteren holder sådanne letfordærvelige varer sig også laaangt bedre end i sommervarmen..

• #7   18. nov 2010 Hvis det blev tilberedt til omkring 70-75 grader burde du ikke være nervøs. Specielt ikke hvis udløbsdatoen var igår. Det er ikke blevet 'giftigt' fra dag til anden smiley

• #8   18. nov 2010 du vil ikke være i tvivl om hvis det var dårligt ,,,for det lugter simpelt hen så slemt

• #9   19. nov 2010 MINDST holdbar til. smiley

Dvs at så længe kødet/osten/mælken/brødet ser/lugter OK, så klarer i det nok smiley

• #10   19. nov 2010 Tak for alle svarene, jeg overlevede heldigvis uden maveonde. Ligger dog med en slem forkølelse jeg er bange for er ved at udvikle sig til bihulebetændelse:-( Men det er ihvertfald ikke kødest skyld;-)

Kommentér på:
Syg af gammelt oksekød??

Annonce