5.293 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Blærebetændelse - Gode råd? Blærebetændelse - Gode råd?

Jeg har i år lidt meget af blærebetændelse. I sommer fik jeg 6 pencillinbehandlinger. Efterfølgende 2 måneder tog jeg dagligt dosering af Cantharon (naturlægemiddel). Og i december starten af december fik jeg 2 pencillinbehandlinger + Det gør så ondt når jeg ligger udstrakt at jeg i hele december har taget ipren (smertestillende) 3 gange dagligt. For en uge siden er jeg startet på langtidsbehandling med pencillin i 3 måneder + Jeg tager stadig smertestillende 3 gange dagligt + det gør stadig ondt når jeg ligger udstrakt.
I det nye år skal jeg ind og have scannet min blære for at tjekke om jeg tømmer mig ordenligt eller ej - ellers ved jeg ikke endnu hvad der mere skal ske.

Jeg ved godt de meget basale ting man skal gøre når man har blærebetændelse f.eks. drikke masser af vand + tranebær er super godt.

Er der ellers andet man evt. kan spise eller drikke som er godt til at slå bakterierne ihjel? Og er det måske noget som er virkelig skidt at spise når man har blærebetændelse?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blærebetændelse - Gode råd?
  • #1   28. dec 2010 Altså jeg har hørt man skal få en masse c vitamin... Men synes ikke der findes noget der virker! smiley Har selv haft samme problem og folk prædiker løs om tranebær så man bliver sindsyg! smiley
    Jeg har fundet det, der virker for mig. Vitabutin. Det er trænebær kapsler. Jeg drikker en kapsel opløst i et glas vand dagligt. Det har holdt det for døren for mig den her sæson(7-9-13)
    Og så har jeg fået en rygvarmer, som jeg bruger når jeg synes det er ekstra koldt.

• #2   28. dec 2010 Åh, din stakkel. Det lyder som en værre omgang.

Jeg kunne godt forestille mig at hvidløg ville være godt (det renser jo alt), og som du selv skriver, så er tranebær fantastisk. Det kan du evt få i kapselform hvis du bliver træt af at drikke det (så slipper du også for sukker). Jeg har læst mig til at dobbelt dosis tranebærkapsler skulle være en rimeligt effektiv kur, men har aldrig selv haft brug for mere end bare at drikke det.

• #3   28. dec 2010 jeg ved kun at man skal holde sig fra ting med sukker, sodavand og sådan..

da bakterier lever godt i det.. men ellers drik en masse.. og tranebær.. give lidt ekstra tid på toilettet så man kan få tømt blæren.

og tis efter samleje smiley

• #4   28. dec 2010 Irene - Smager man tranebærpulveret i det glas vand man drikker?! Og hvor køber du dine vitabutin kapsler?!
    Er da glad for at høre at du selv kan holde dit nede uden medicin fra lægen.

Søster - Er du sikker på at hvidløg renser alt?! ... Og ens blære og urinveje?

Og til alle - Hvilke spiselige ting kan jeg spise hvor der findes MANGE c-vitaminer i?

• #5   28. dec 2010 louise j - Jeg prøver at drikke en masse, med ved jeg stadig ikke drikker nok ... Tak for rådet med sukker, måske jeg skal skære ned for det forbrug så smiley

• #6   28. dec 2010 Millen - Jeg kan ikke holde det nede, hvis det kommer. Har bare ikke haft det endnu i sæsonen... *Bank under bordet* Men havde det fra december til marts non-stop smiley Så føler med dig! Jeg køber dem enten i Matas eller på apoteket. Giver omkring 160 kr for 90 kapsler, så synes det er okay - medicinen er jo også dyr smiley Og nej, jeg synes ikke man kan smage det. Du kan også sluge kapslerne - jeg har bare valgt at drikke dem i vand, da jeg også har problemer med at drikke nok smiley
    Om det virker, ved jeg ikke, men jeg skal tisse meget af te, så kunne da forestille mig det også var godt at drikke - selvom det ikke har en smertestillende virkning.
    -Det ér bare noget, fanden har skabt.

• #7   28. dec 2010 Jeg plejer altid at fylde mig med appelsiner, og frisk presset appelsinjuice. Det tager også det værste af smerterne når man skal tisse. Så meget du overhovedet kan drikke og så vand. Det har altid virket rigtigt godt, og jeg har også selv døjet meget med det før. Håber du snart får det bedre.

• #8   28. dec 2010 tranebær saft . skulle være godt

• #9   28. dec 2010 Irene - Ej, det lyder også somom at du har lidt meget af det ... Det er først i det her år at jeg har haft SÅ store problemer. Jeg tror jeg vil prøve de kapsler ... Jeg har kigget på dem, men jeg er dårlig til at sluge piller smiley .. Men jeg vil prøve at hælde dem ned i et glas vand som du også gør ... Jeg vil nærmest snart gøre ALT for at det skal gå iorden nu ....
    Har du også mest smerter når du ligger udstrakt ned?
    Og har du været igennem nogen undersøgelser i forbindelse med dine blærebetændelser?

Alice - Appelsiner, det skal jeg klare forsøge mig med smiley

frk. - Rådet er hørt smiley

• #10   28. dec 2010 Millen....jeg har haft blærebetændelse gentagne gange i årtier og i perioder månedligt, dog er det oftest blevet behandlet med sufapræparat....måske at foretrække?
    Min sygdomshistorie og diverse undersøgelser og forklaring, kan du evt. få privat, hvis du lige skriver pm.

• #11   28. dec 2010 Sus - Jeg skriver en pm. om lidt smiley

Samson - Hvordan ved man så om man får tømt sin blære ordenligt? Og desuden siger lægen at jeg ikke må tisse ovendreven ofte!

• #12   28. dec 2010 Iben - *Griner* ... Det er ikke derfor smiley

• #13   28. dec 2010 Har sendt en lille ´smøre` til dig - god bedring smiley

• #14   28. dec 2010 Jeg har også lige sendt en pb smiley

• #15   28. dec 2010 *Har du fået ny kæreste, for så er det derfor ;-)*

Det var også min tanke:-))

Jeg brugte tranebærkapsler....... HVER dag. Ikke kun når det "gik galt":-)

Siden jeg startede på det, havde jeg kun blærebetændelse 1 gang på flere år....... Før det var det stort set 1-2 gange om måneden:-)

• #16   28. dec 2010 Mette - Jeg tror også mere på, at de forebygger end helbreder smiley For de virkede slet ikke på mig, men jeg har taget dem siden sommer og har ikke haft noget endnu smiley

• #17   28. dec 2010 Irene

Ne, de helbreder ikke. Men de forebygger og DET er lækkert:-)

Jeg fik sulpha når jeg havde det:-)

• #18   28. dec 2010 Det har jeg også fået hver gang, kan heller ikke tåle penicillin. Men man bliver resistent overfor det stads smiley

• #19   28. dec 2010 Sus - Du har fået svar tilbage.

Irene - Du har også fået svar tilbage.

Mette - Jeg har fået dyrket min urin en del gange nu og den viser at mine bakterier er resistente overfor "sulfa" .... Jeg har prøvet sulfa, selexid og trimopan - selexid burde slå mine bakterier ihjel, men nu er jeg på trimopan som man bruger til langtidsbehandlinger.

• #20   28. dec 2010 Jeg har haft god effekt af masser af vand og varmepude

• #21   28. dec 2010 Kunne det måske tænkes at det er en god idé for mig at ligge en varmepude på mit underliv når jeg ligger ned?! Ville det måske tage smerterne?

• #22   28. dec 2010 har haft samme problem drak 2 liter kamille the om dagen da det er vandrivende samt kanille har en bakterie dræbende effek. samtidig havde jeg næsten hele tiden en varme pude på maven og det hjalp synes jeg.

• #23   28. dec 2010 Millen - Måske. Det kan lindre.

• #24   28. dec 2010 Det kan godt være at jeg blander det sammen med svamp, for der er tranebær også godt. *GG*

jeg har kun haft begge dele én gang, og for svampens vedkommende var det vist en kombi af tranebær, hvidløg og æblecidereddike der nakkede det. Jeg nåede slet ikke ned for at købe det receptpligtige inden jeg var i orden igen smiley

Kommentér på:
Blærebetændelse - Gode råd?

Annonce