{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.578 visninger | Oprettet:

Jobsamtale - fortælle om sygemelding? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal til jobsamtale i morgen og vil super gerne have jobbet.

I mit CV er der et "hul" fra 1/12-2009 - 30/8-2010 hvor jeg ikke har skrevet noget. Her har jeg været sygemeldt med stress og depression.

Hvordan får jeg forklaret det bedst muligt til samtalen uden at de fravælger mig pga det? Jeg har besluttet mig for at være ærlig omkring det, men vil gerne forklare det hurtigt og enkelt uden en hel livshistorie.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jobsamtale - fortælle om sygemelding?
  • #1   29. dec 2010 Jeg skal til jobsamtale i midten af januar og da de spurgte hvad jeg laver nu fortalte jeg uden omsvøb at jeg gik sygemeldt pga stress fra tidligere arbejdsplads. Hun var rigtig sød og vi snakkede om grunden til min sygemelding og hun var så forstående:o) Samtidig var hun utrolig glad for at jeg havde været ærlig:o) Held og lykke:o)

• #3   29. dec 2010 Diva:
    Ja man kan jo være heldig at løbe ind i forstående mennesker.. men det er ikke alle der kan forholde sig til stress.. og at man faktisk kan komme over det igen.

Tak:) Også held og lykke til dig smiley

• #4   29. dec 2010 Daisie:
    Synes du slet ikke jeg skal fortælle dem, hvorfor jeg havde stress og depression?

• #5   29. dec 2010 Jeg ved ikke om jeg ville fortælle det, det kan være at de så vælger en anden til jobbet i stedet for.
    Jeg ville håbe at der ikke blev stille spørgsmål der, ellers fortælle at jeg gik arbejdsløs.

• #7   29. dec 2010 C K H:
    Jeg er slet ikke i tvivl om, at de vil spørge ind til "hullet". Hvis jeg så siger, at jeg har været arbejdsløs, spørger de måske, om jeg bare gik hjemme uden nogen form for aktivering. Det er jo heller ikke så smart. Jeg har nemlig været i aktivering "som sygemeldt" fra februar til august, så har ikke "bare" gået rundt derhjemme.

Er bange for at det bider mig selv i rø*** hvis jeg undlader at sige det/lyver om det.

• #8   29. dec 2010 J L - Hvis du har været i aktivering så siger du bare det - de har intet krav på at vide detaljer om dit privatliv eller sygdomshistorie.

• #9   29. dec 2010 Du kan slet og ret sige, at du har været syg i perioden, at det ikke er kronisk og at det ikke har betydning for fremtidige ansættelser.

Mere har de ikke krav på at vide.

• #10   29. dec 2010 Pt er jeg selv sygemeldt med nøjagtig samme ting og når jeg engang ska til jobsamtale, vil jeg vær hudløs ærlig og fortælle dem om min sygemelding... Med ærlighed kommer man længst smiley Det fortælleer om en som person og hvis de ik ka bruge pga det, ja så det deres tab smiley Har bla en søn som er handicappet og som der ska tages hensyn til og han ska til mange undersøgelser, har vært til jobsamtale et sted og fortalte om ham, for det er sån mit liv ser ud, jeg fik afslag direkte pga ham, jamen så er det deres tab, ærgeligt for dem smiley

• #11   29. dec 2010 Lad være med at sige det, med mindre de selv spørger ind til det. Deres indtryk af dig kan være altafgørende for ansættelsen.
    Men når de så spørger, så svar enkelt og friskt hvad det har været (med et smil på læben), at det ikke har betydning længere og at du er blevet rask igen.

• #12   29. dec 2010 CH
    Tror du ikke det vil lyde som om jeg skjuler noget så? Altså at de tænker.. hmm.. hvad mon hun har fejlet..

Jeg har besluttet mig at fortælle dem det i forbindelse med at jeg skal besvare spørgsmålet "fortæl om dig selv". Min mavefornemmelse siger mig, at det er det rigtige for mig at gøre. Mit nytårsfortsæt er at følge min mavefornemmelse i flere situationer:)

• #13   29. dec 2010 J L - man skal overveje nøje, hvad man fortæller.
    Man må ikke lyve. Men de må ikke spørge til detaljer.

De har ret til at vide, at du har været sygemeldt i den periode, og de har også ret til at vide, at du nu er fuldstændig rask.

At dele for meget kan have betydning både for selve ansættelsen, men også den måde, du kommer til at være i firmaet på, hvis du skulle blive ansat.

Så jeg ville bestemt ikke lægge alt på bordet. Udelukkende det, der er relevant for selve jobbet.

• #14   30. dec 2010 enig med CH

Kommentér på:
Jobsamtale - fortælle om sygemelding?

Annonce