{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Normalt at spørge? {{forumTopicSubject}}

Hvis man skal holde en stor fest eller lignende og man VED at der kommer mange mennesker, er det så ikke normalt at man spørger naboerne om det er ok at bruge deres indkørsel eller parkeringsplads?

Jeg var da nær ikke kommet ud af hoveddøren med tøserne imorges.

Naboen har åbenbart kobberbryllep og eftersom vi har en stor parkeringsplads (vi bor i en gammel klinik), så havde folk parkeret hos os...... Helt op til hoveddøren, faktisk.

Det er også fint nok. Ingen til skade af den grund og hvis de havde spurgt, havde de selvfølgelig fået lov.

Men er det ikke normalt at spørge?

Da vi blev gift og skulle holde reception herhjemme, var vi da i god tid ude og høre naboerne (de impilcerede i denne "sag" inklusive) om det gjorde noget at vores gæster holdt på deres grund. ALLE sagde at selvfølgelig måtte de det. Men vi SPURGTE da i det mindste.

ER det bare mig der er gammeldags opdraget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Normalt at spørge?
  • #1   8. feb 2011 Naturligvis spørger man om lov til at benytte andres indkørsel og naturligvis giver man da lige besked om at der kan forekomme larm og at det kan være sværere at manøvrere på P-pladsen den pågældende dag.

    Så nej, du er ikke gammeldaws.... De, der ikke spørger, mangler bare pli og opdragelse efter min mening.


  • #3   8. feb 2011 Jeg er da glad for at høre at det ikke bare er mig:-)

    Larm har vi nu intet haft af. Ikk andet end deres 2 hunde, som har stået og gøet i haven siden kl. 5.30.

    Men vi bor heldigvis heller ikke så tæt:-)


  • #4   8. feb 2011 Det vil være almindelig sund fornuft og respekt for sine medmennesker at man spørger om det er ok at gæsterne parkerer i indkørsel / på privat parkeringsplads

  • #5   8. feb 2011 Hmmmm, der ville jeg nu nok osse spørge dem pænt til om det var nødvendigt, at hundene skulle stå og gø midt om natten udenfor ;O. men igen, på en pæn måde og med et smil på læben, hvis det ikke generede altså....

  • #8   8. feb 2011 Daisie:

    JEG skal squtte ind tii deres hunde.....*G*

    Jamen, bilerne generede jo ingen (bortset fra at jeg måtte klappe et sidespejl ind for at komme ud af min hoveddør..*G*). Det er bare princippet i at man ikke lige spørger. Vi mødes dog, trods alt, ind imellem og vi ringer sammen ind imelem hvis der er noget.

    Og man må forvente at der kommer en del venner og bekendte til et kobberbryllup:-)


  • #9   8. feb 2011 Heno:

    Den med hundene er en længere historie:-) Den "diskuterer" vi til stadighed med dem over. Men det skal ikke forståes som om vi har et dårligt naboskab, for det har vi bestemt ikke. Vi snakker fint sammen:-)


  • #11   8. feb 2011 Self skal de spørge jer, men tænker at gæsterne måske bare har parkeret uden din nabo er klar over det, men det er stadig frækt syntes jeg.

  • #12   8. feb 2011 Daisie:

    De har 2 store hunde, som vil gøre ALT for at æde mine tøser........ Og hvis jeg kommer derind og de kan lugte tøserne, så er jeg squtte sikker på at jeg slipper derfra i live........... Så jeg tog morgenmaden herhjemme i fred og ro..........*G*


  • #13   8. feb 2011 Frederikke:

    Det så meget organiseret ud:-)

    Jamen, jeg skulle egentlig også bare høre om det var mig, der er for "velopdragen".......*G*


  • #15   8. feb 2011 Jeg ville faktisk blive sur tror jeg, hvis min indkørsel bare var brugt, uden min tilladelse - det kunne jo være at jeg fik gæster, og hvor skulle mine gæster så holde?

    Når det så er sagt, så ville det bestemt ikke være et problem hvis der var blevet spurgt om lov først smiley


  • #16   8. feb 2011 Nogle folk altså, har også lige fået ny overbo, han holder fest konstant, fred være med det, men der ligger smadrede ølflasker over det hele på parkeringspladsen og der var puttet øldåser i vores postkasser, håber godtnok ikke det fortsætter, det har nu altid været fredligt der. Men så ønsker man sig nogle gange et hus man ikke skal dele hehe.

  • #17   8. feb 2011 Det er vigtigt med godt naboskab.... Så dejligt at I kan snakke sammen trods alt.....

  • #18   8. feb 2011 Jo man spørger, men det er ik alle der er af samme meningen.

  • #19   8. feb 2011 Jeg var sq blevet noget muggen, var gået direkte over til naboen og bedst dem få flyttet de biler inden for 15min eller melder du dem til politiet, for brug af din gårdsplads uden tilladelse.

    Kan ikke have folk der ikke spørg om sådan noget!!.
    -Hvis de spurgte, så fik de jo et ja. Men komme ud til sådan en gang fis i en hatteæske, så var jeg blevet muggen.


  • #20   8. feb 2011 Det er almindelig Pli at spørge - ligesom det er almindelig pli at informere at man holder en fest..

    lige med kobberbryllup ved vi jo så ikke om de selv vidste det på forhånd (altså at der kom nogen) det plejer der at gøre.. men der er jo nogle der tænker med andre ting end hovedet smiley


  • #21   8. feb 2011 Ja, de har måske ikke lige tænkt på det til morgen......... Men de HAR dog, trods alt, vidst i 12½ år at de havde kobberbryllup idag.......*G*. Vi var ude et par måneder inden vores bryllup og høre naboerne.

    Bilerne var først væk ved 11 tiden.

    Men pyt, ingen skade sket:-)

    Jeg skulle bare lige være sikker:-)


Kommentér på:
Normalt at spørge?

Annonce