{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.606 visninger | Oprettet:

Hvad er en snob? jo se her. {{forumTopicSubject}}

Ja, sidder jo og læser en masse tråde, og tænker på hvor god reklame nogle giver deres klub ved at kalde sig SNOB.
Slog det lige op på nettet, og her er hvad der beskrives hvad en snob er:

En snob er et menneske, som ønsker at fremstå som rig adelig eller bare bedre end andre. Betydningen stammer fra det latinske sine nobelis, som betyder uden adel.

Normalt er det mennesker i en lavere rangklasse, der har en hang til at opføre sig, som om de er bedre vant. F.eks. ved at opbygge en facade udadtil, som synes rig - mens bagsiden af økonomiske grunde halter bagefter.

En snob kan også kendes ved at hun/han imiterer kendte personligheders livsstil, klædemåde, talemåde osv. Et eksempel fra tv-seriens verden er den engelske: Fint skal det være. Her har fruen i huset valgt et familienavn: Bucket, der efter hendes mening skal udtales på fransk (Bou-quet) - men som oftes bliver fortolket som Bucket (spand).

Andre navne for en snob er: nyrig (nouveau riche) og fattigfin.

Man kan også snobbe nedad - hvilke f.eks. kan ske, hvis en skibsreder eller anden rig person kører på cykel til/fra arbejde i stedet for at benytte firmabilen. Eller holder op med at bruge mobiltelefon, når det er hvermandseje.

Måske nogle skulle tænke over deres navn herinde, med reklame om klub, og så snob.
Mener der var en tråd om nedgang i en klub, og ja, hvis man ligefrem reklamerer med man er en snob inden for den klub, forstår jeg måske godt hvorfor der ikke rigtigt kommer nye medlemmer til.

Bare lige en tanke herfra.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er en snob? jo se her.
  • #2   30. okt 2011 Jeg har nu altid tolket brugen af snob i profiler herinde som værende lettere ironisk ment. At man kalder sig snob fordi klubben betegnes som værende snobbet af andre og ikke nødvendigvis fordi men tror at snob er et positivt ord.

• #3   30. okt 2011 Og der var Maj-Britt lige hurtigere end mig. smiley

• #4   30. okt 2011 Jeg ved udmærket godt det er fordi I kaldes det af brugere herinde (måske fordi nogle ind imellem mener det KUN er dem som har ret).

Men nogle kan måske få meningen at i ER snobbede, og nogle mennesker tager altså afstand for snobberi.Jeg selv mener ikke det er særlig god reklame for en klub, som vil virke troværdige og gode.
    Tænk bare på miss Bucket i fint skal det være ( serie jeg dog elsker) men hun var da vist døren hos mig, inden hun havde nået min stue. smiley

• #5   30. okt 2011 Jeg synes personligt det er et forkert signal at gi ved feks at skrive DKK snob som maj-brit. Det giver efter min meningen klubben et ry af at alle dem der er i DKK er snobber smiley

• #7   30. okt 2011 "Jeg syntes det er unfair for de andre som har samme klub," - Tror vist de andre der har samme klub er ligeså træt af de fordomme der er omkring dem.. smiley
    Derfor ordet snob bliver taget i brug, FØR andre gør det smiley

ligesom når perkere kalder demselv for perkere, men andre ikke må ?

• #8   30. okt 2011 Charlie = Dansk Labcock .
    Nemlig. Netop der jeg vil hen- Mange skal vælge klub, helt nye folk, og de kan da med stor sansynlighed få et forkert indtryk af hvad klubben er-

• #10   30. okt 2011 Maj-Britt *DKK snob, *
    Fordi man er i en klub, som er seriøs, er man vel ikke nødvendigvis snob? Eller er der noget der jeg har tagetfejl af?

• #12   30. okt 2011 Men maj-britt du gør jo så ikke rygtet meget bedere ved at reklemere med det

• #14   30. okt 2011 Det er meget muligt du er blevet kaldt det, men folk der ikke kender dig og til de ting der sker herinde for jo nok et forkert indtryk af DKK når flere herinde skriver ...Snob.

Synes at hvis man er så glad ved sin klub burde man ikke skrive det i sit navn.

• #16   30. okt 2011 Jeg må give de andre ret i, at det skræmmer nye folk væk... det skræmte i hvertfald mig væk da jeg skulle købe nr. 2 hund smiley
    jeg fik endda at vide af visse DKK folk, at jeg ikke var velkommen i deres klub, fordi at jeg i forvejen havde en hund med DRU tavle..
    Det giver altså VIRKELIG et dårligt indtryk af medlemmerne af klubben, og jeg tvivler stærkt på at DKK støtter op om at deres medlemmer agere på den måde..

• #18   30. okt 2011 Susanne * nu med Maine coon killinger *
    Fordi andre kalder en en snob, så har man vel ikke nød at kalde sig det, med sin klubs navn?

Maj-Britt "DKK snob"
    Jeg selv og det er mig selv, mener I bliver kaldt det, fordi I mener kun Jer og Jeres samt det i siger er rigtigt. Og sådan er verden ikke skruet sammen.
    Hvert menneske gør tingene på den måde de mener er den rigtige. Både ang måde at holde dyr på, samt måden at opdrætte på.
    Og der er I en flok, som hver eneste gang I kan komme til det, angriber og irettesætter.
    Det er ihvertfald hvad jeg evt ville kalde Jer snobber på. For ingen siger Jeres måder er de eneste rigtige. Der et 1000 vis af måder at gøre ting på, og hver måde kan være den rigtige for den enkelte person ;-))

Jeg har tit fornemmelsen af I også direkte jagter enkelte herinde. Og det mener jeg så heller ikke er i orden. Er der nogen man ikke syntes om, eller om deres opdræt, ja, så kan man jo vælge at overse deres tråde. Jeg mener igen ikke at vi hver især kan mene at netop bores måde, og KUN vores måde at gøre tingene på, er den eneste rigtige.

• #20   30. okt 2011 Hvorfor skulle folk det?
    Hvis man er så glad for sin klub burde man ikke skrive sådan, så burde man heller støtte op om sin klub og fortælle at man netop IKKE er snob bare fordi man har hun med DKK eller er medlem.

I sender et forkert signal, og nej tror da bestemt eller ikke DKK ville bryde sig om at ha det rygte fordi nogle medlmmer vægler at skrive som nogen gør'!

• #22   30. okt 2011 Nej du er ikke medlem men du vil kun ha hunde med DKK tavle men du sender stadig det forkerte signal ang klubben

• #23   30. okt 2011 Susanne * nu med Maine coon killinger *
    Fordi folk er i en klub som nogle kalder useriøs, så er det ikke ensbetydende med at alle i klubben er useriøse vel? I alle klubber findes både seriøse og useriøse, uanset om det er den ene eller anden klub

• #25   30. okt 2011 Jeg tror nu at I giver HG`s DKK tilhængere for meget "magt".

Hvis man vælger at købe hund andetsteds end hos DKK KUN fordi nogle enkelte har DKK snob i deres brugernavn, så er det næppe seriøse hvalpekøbere.

• #27   30. okt 2011 Susanne * nu med Maine coon killinger *
    jeg ved ikke hvad klub du er i, og det er heller ikke det der er pointen. Uanset om der står DKK DRU eller anden klub med SNOB efter, vil jeg mene det er dårlig reklame.

• #28   30. okt 2011 Mette (nu med glorie og to lig-slæbere) . - jeg var nu en ganske seriøs hvalpekøber.. MEN når DKK folk opfører sig på den måde herinde, så har man jo ikke lyst til at blive en del af det "fællesskab".. jeg ville have det så skidt med, at blive sat i bås med folk, som har brug for at hævde sig på andres bekostning..

-og jeg endte med at købe den mest fantastiske hvalp med DRU tavle, som er gennemtjekket for div. sygdomme mange generationer tilbage.. hvilket jo vil sige, at den er lige så god, som en hvalp som en DKK opdrætter ville kunne tilbyde smiley

• #30   30. okt 2011 Prinsesse Zoe .
    Jeg kender faktisk selv nogle stk der netop af samme årsag køæbte DRU hunde.

• #31   30. okt 2011 jeg synes også at Majbritt *snob* lyder bedre... - hold DKK ude af det, der er ingen grund til at de skal sættes i forbindelse med din opførsel smiley

• #33   30. okt 2011 Så fordi andre Klubber kalder DKK for snobber så dem der støtter DKK skal ryge med på bølgen.

• #34   30. okt 2011 Maj-Britt
    Nu er jeg slet ikke medlem af nogen klub, så jeg reklamerer kun for mig selv. hihi. Så ingen dårlig reklame for nogen anden klub.
    Men derfor skriver jeg ikke i mit navn "Uden klub snob"

• #35   30. okt 2011
    - ˜”°*º• Chiko •º*°”˜ - ( - hunde med DRU tavle, kan jo også være mindst lige så gode som dem med DKK tavle.. Man skal bare finde den helt rette opdrætter smiley

• #36   30. okt 2011 Synd at medlemmer giver deres klub et dårligt ry. ØV altså

• #38   30. okt 2011 Hvis man bliver skræmt væk fra en klub pga så lidt.... tjah... så er man slet ikke klar over, hvad den klub står for.......
    og det er da DIREKTE dumt, at lade sig nøjes med dårligere kvalitet bare fordi en eller anden tilfældig bruger på et internetforum, har valgt et brugernavn, der åbenbart skærer i nogens ører......!

• #39   30. okt 2011 ja, jeg er heller ikke medlem af nogen klub.. men man bliver seriøst stødt på sine hundes vegne, når DKK"snobberne" som de selv kalder sig, siger at alt fra andre klubber er skodavl og at hvis man er KLOG køber man hund med dkk tavle.. så ikke nok med at de siger at begge mine hunde er noget lort, de siger også at jeg er dum smiley det giver sgu DKK et dårligt ry..

• #41   30. okt 2011 Prinsesse Zoe .
    Jeg har selv haft DRU hunde. Af mine mastino napolitano var det KUN min DRU hund, som blev gammel. Så jeg er bestemt ikke mod DRU. Og jeg har været på udstilling i både DKK og DRU og der havde jeg det mange gange hyggeligere på DRU. men derfor reklamerer jeg på ingen måde hverken for det ene eller det andet. Jeg mener det er op til hver enkelt hvad klub man vil være i.

• #42   30. okt 2011
    -T&M Hysted - - haha, dårligere kvalitet?? hvad er dårligere kvalitet? man kan sgu også få kvalitetshunde med andre tavler end DKK smiley

• #43   30. okt 2011 Nej men i giver stadig et forkert signal

• #46   30. okt 2011 Maj-Britt *DKK snob, * - åha, hvor er du altså fjollet smiley

• #47   30. okt 2011 -T&M Hysted -
    Kan du bevise kvaliteten er dårligere på andres klubber end DKK? Det vil jeg da gerne have et link på? Der er godt og skidt avl i alle klubber.

• #48   30. okt 2011 Maj-Britt *DKK snob, * - kig lige alle de gamle tråde igennem smiley det gider jeg ikke bøvle med at gøre for dig smiley

• #50   30. okt 2011 Susanne DKK snob * med Maine coon killinger * - jeg kan ingen steder se at nogen påstår at DRU er bedre end DKK? smiley

mon ikke at folk prøver at få folk fra DKK til at se, at deres klub ikke er den eneste mulighed, selvom man er seriøs omkring sine hunde..

• #52   30. okt 2011 -T&M Hysted - - jeg ville faktisk gerne have en forklaring fra dig, om hvorfor alle andre klubber end DKK, kun har hunde af dårlig kvalitet?

• #53   30. okt 2011 Maj-Britt *DKK snob, * - jamen så kig da trådene igennem smiley så kunne du måske også få lidt indblik i, hvordan du til tider selv kan fremstå i den slags tråde...

• #54   30. okt 2011 Susanne DKK snob * med Maine coon killinger * Hvorfor deltager duså?

• #55   30. okt 2011 Maj-Britt *DKK snob, *
    Nu siger ingen at DU alene har skræmt folk væk. Men læs en masse tråde igennem, og se reklamer i jeres navne med snob og medløbersnob og hvad i ellers kalder Jer. Det er ikke kun få tråde det sker i, men rigtig mange, og med ret hårde angreb, som jeg meget tit slet ikke kan se grund for.
    Det er et forum, med flere tusinde mennesker, som hver især har deres mening om lige nøjagtigt den måde de gør tingene er den rigtige måde for dem.
    Ingen siger at ting kun kan gøres på en måde, og at den måde er den måde I gør det på som er den rigtige. ;-))

• #57   30. okt 2011 Jeg indrømmer også at jeg hellere ikke længere tror at der er noget ved at skrive tilhørsforhold i profilnavnet. Brugerne herinde repræsenterer jo ikke klubben - alle udtaler sig som enkeltpersoner på EGNE vegne, og det ville jeg personligt foretrække at brugernavene reflekterede.

Men omvendt synes jeg måske også at det er lidt fintfølende at have et problem med at andre er stolte af deres klub.

• #58   30. okt 2011 Susanne DKK snob * med Maine coon killinger *
    Det er skam ikke en DRU tråd. Jeg har haft både DKK og DRU hunde, og har ikke som sådan noget at udsætte på nogen af klubberne.

• #59   30. okt 2011 Chiko - kan komme med et konkret eksempel, der ihvertfald ikke har gjort mit syn på DRU bedre
    (nu er det lige dru der står for skud, for det er den erfaring jeg har gjort mig)

Jeg har en hanhund med DKK tavle.... fine brugslinier bag sig..... meningen var på sigt avlsgodkendelse....

Athos stoppede bare ikke med at vokse..... og er den dag i dag 7 cm for høj ift. racestandarden.... SYV! og vejer ca 15 kg mere end gennemsnittet.... han har skæve tænder i undermunden og har let til stress.....
    ERGO.. han kan ikke avlsgodkendes i DKK og med god grund.....

MEN.... går jeg til DRU....? ja så bliver han avlsgodkendt med det samme uden problemer.....(og ja... en dommer fra begge klubber, har været over ham)

og hvad fanden siger det lige om seriøsiteten? og er det en god måde at bevare racerne på?

• #60   30. okt 2011 Maj-Britt *DKK snob, *
    Hvorfor kan du ikke debatere uden at fare i flint? Jeg gider ikke skændtes. Var det, det jeg ville havde jeg taget den over beskedccenteret. ;-)) Læg mærke til jeg smiler efter jeg har skrevet.
    Jeg er bare kørt træt i mange tråde som starter hyggeligt og i god tone, nåsten altid bliver ødelagt og ond inden den stopper.

• #61   30. okt 2011 OG je har aldrig nogensinde slettet en tråd. Så skulle denne blive slettet så er det ihvertfald IKKE MIG der sletter den, vil jeg lige pointere.

• #64   30. okt 2011 Susanne DKK snob * med Maine coon killinger *
    Hvis du mener tråden er kedeelig hvorfor forsvinder du så ikke ud af den??? Ingen tvinger da dig ind i den. ;-)))

• #66   30. okt 2011 -T&M Hysted -
    Der kan jeg KUN give dig ret. Sådan en hund skal IKKE i avl.
    Jeg har kun fremstillet en hund i DRU som skulle i avl, og der var de meget nøje med at vurdere inden han fik sin 1. plads og godkendelse. DKK har jeg ikke haft nogle som skulle avlskåres, så kan ikke udtale mig om avlskåring i DKK:

• #67   30. okt 2011 Maj-Britt *DKK snob, *
    Du skriver
    ">Skrevet: 30-10-2011 15:59:04

Susanne, denne tråd skal nok ende med at DKkerne er snobbede, DRU udstillingerne er meget hyggeligere og samtlige DKK hunde døde før tid, bare vent :-))""

Jeg er ikke mere tilhænger af den ene fremfor den anden klub. Jeg skriver mine erfaringer.
    Og både DRU og DKK har ting, som jeg heller ikke mere er okay.

• #69   30. okt 2011 Natascha
    Hvad er en skodhund? Forklar mig det?

• #70   30. okt 2011 Chiko - det var bla deraf min kommentar om dårligere kvalitet kom smiley

køber jeg en schæfer, forventer jeg da som minimum at den ligner en schæfer, og at den kan bruges til brugshundesporten.....
    og hvis det er den måde avlsdyr bliver bedømt i DRU, kan man da ikke vide sig sikker på at de to minimumskrav bliver opfyldt..... smiley

• #71   30. okt 2011 Maj-Britt *DKK snob, *
    Det er jo altså dommeren der ser.
    Jeg har udstillet racekatte i mange år, og her kunne man den ene weekend få 3. plads, i næste weekend fik den BIO. SÅ det er altså dommeren der ser den er gal med. Dette var i en og samme klub dette foregik med 7 dage imellem. ;-))))

• #72   30. okt 2011 tavlen behøver forresten heller ikke være DKK i min verden.....
    enhver FCI tavle er god nok ;o)

• #75   30. okt 2011 Jeg forstår slet ikke hvorfor der snakkes om forskellen på klubberne i stedet for det egentlige "problem" der opstilles i startindlægget. Er det ikke noget der kan få sin egen tråd?

• #76   30. okt 2011 Natascha W
    Nu siger du til sandie hun ikke har været her længe.
    Hunde både med og uden tavler kan være skodhunde. Klub eller ej. Mange blandingshunde, er gode stærke hunde, det samme gælder hunde med tavler. Men en skodhund ( som du så pænt kalder dem) Kan forekomme overalt i alle opdræt

• #77   30. okt 2011 Alle der bliver smidt ud af DKK rykker over i DRU... smiley

• #78   30. okt 2011 Chiko - Ja? Har jeg sagt andet?

• #79   30. okt 2011 Søster- blev bare lige nød til at begrunde min "dårligere kvalitet" kommentar.....
    for det er det dt er i min verden;o)

• #80   30. okt 2011 Maj-Britt *DKK snob, *
    Som jeg skriver har jeg intet imod nogle af klubberne. Hver klub har både gode og mindre gode ting jeg kan li eller ikke li.
    Dengang jeg ville ha opdrættet, så var det blevet DKK men tæven fik dårlige øjne (indadvendt øjenvipper) og måtte opereres, så det blev alldrig til mere. Jeg valgte at holde hundene som hyggehunde, og opgav at opdrætte.

• #81   30. okt 2011 Hov, jo fik trykket forkert (troede jeg da en katteopdrætter kunne regne ud) Selvfølgelig BIV
    Bio er jo til at vaske tøj i. hi hi.

• #82   30. okt 2011 HAHA, jeg fik en advarsel for at skrive "op i røven hund" wtf..

• #83   30. okt 2011 Natascha W - hvor ved du det fra? stalker du de gamle DKK'ere eller hvad? smiley at sige ALLE er godt nok at tage munden lidt for fuld

• #85   30. okt 2011 nu er i så mange i denne gruppe i hver sin lejre. kunne godt tænke mig svar på mit indlæg jeg lige har oprettet smiley

• #86   30. okt 2011 Som flere hentyder til, så vil jeg lige skrive jeg er IKKE tilhænger af den ene klub fremfor den en anden
    Kan lige skrive jeg selv har haft kørt en sag på en DRU opdrætter for år tilbage, og det vandt jeg (kostede denne opdrætter 18000 kr med erstatning og sagsomkostninger). Så jo, som jeg skriver er er både plusser og minusser i alle klubber. Jeg er ikke mere tilhænger af den ene fremfor den anden. ;-))

• #88   30. okt 2011 Tja, mit brugernavn er givet af andre brugere herinde smiley
    Så nu har jeg bare taget det og brugt det i mit navn, netop for at komme folk i forkøbet.
    Efter jeg har skrevet det i mit brugernavn, kalder folk mig det ikke mere . . . Sjovt ikk ??

• #89   30. okt 2011 Jeg har ikke rigtig noget at sige om det oprindelige indlæg, altså snob-debatten.

MEN jeg vil lige sige at jeg BESTEMT ikke er blevet skræmt væk af "snobberne", tværtimod!

Jeg har nu en dejlig bastard, jeg købte ham med hjerte og uden hovedet. Jeg elsker ham overalt på jorden og har til dags dato ikke fået én dårlig bedømmelse eller kommentar om min blandingshund.

MEN når jeg ser hvad mange DKK-opdrættere gør for avl, dem der også har sundhed for øje, så er jeg ikke i tvivl om at hvis jeg skal have en hund mere en dag, så bliver det med DKK tavle. Dette pga. f.eks. hundeweb. Ydermere har "snobberne" for mig prædket så meget for det arbejde der lægger bag DKK og fortalt mig at bare fordi en hund er med DKK-tavle, betyder det ikke den er fejlfri. At man skal kigge sig godt for og virkelig gøre et seriøst arbejde ud af at vælge hund.

DRU bliver aldrig en mulighed for mig da deres krav til avlsdyr er ringere end de er i DKK. Desuden kan jeg med hundeweb lave min egen nemme research omkring min kommende hund.

Nå, men det var lige et shoutout for en som i hvert falde ikke er blevet skræmt af "snobberne"...

• #90   30. okt 2011 Uhh Sandie elsker angreb fra dig, du er bare så voksen og helt nede på jorden når du skriver til folk smiley

• #91   30. okt 2011 jeg synes nu at det er langt fra et angreb... men det handler vel om øjnene der ser smiley

• #94   30. okt 2011 Vil give Maj-Britt ret smiley Jeg står ved jeg er FOR DKK tavler og hunde og så får man afvide man er snob.

• #95   30. okt 2011 sanide: Og det er SKØNT at se at DRU er i gang med at rykke lidt, men de har bare stået stille så længe, at DKK er langt foran.

Selvom man stille det alene, kunne det være grund nok til at vælge DKK, for mig i hvert falde smiley

• #96   30. okt 2011 Sandie det er godt du kan afgøre hvem der har forstået dette indlæg og hvem der ikke har.

• #97   30. okt 2011 sandie: budskabet tror jeg er sevet ind:

Det giver et forkert indtryk af selve Dansk Kennel Klub...

Men som de andre siger, hvis man pga. debatter i et forum, vælger sin klub, så er man generelt bare ikke særlig seriøs(i mine øjne)...

Man skal vel danne sig sine egne meninger, og ligeså som der er "snobber" inden for DKK, er der det også for DRU...

• #99   30. okt 2011 det TS lægger op til med sin tråd, er jo ikke en snak om hvorvidt DRU eller DKK er bedst..
    men hvorfor man skriver "DKK snob" i sit navn.. fordi at det ikke gavner DKK at have en flok enkeltpersoner til at udtale sig på klubbens vegne - som man jo skal være opmærksom på at man gør, hvis man har DKK til at stå i sit navn..

• #100   30. okt 2011 er det farligt for mig at fremhæve mit blonde gen ved at spørge..... hvad pokker er "budbringningen" ?

:oP

• #103   30. okt 2011 I mine øjne er DRU LANGT bagud og de vil aldrig kunne måle sig med DKK.

• #104   30. okt 2011 sandie - nevermind.... det var formuleringen jeg var efter...

• #106   30. okt 2011 sandie: ja mange mennesker har det med at skære alle over en kam, men hvis man er et selvstændigt, tænkende væsen, burde det være muligt at vide at man skal danne sine meninger udfra egne holdninger og erfaringer og ikke bare ride med på livets landevej med folk og deres røverhistorier smiley

At Maj-britt kalder sig DKK-snob i sit brugernavn, er heeeeelt unødvendigt!!! smiley Hun er så passioneret DKK at det lyser igennem alt hvad hun skriver herinde.

Jeg synes det er fint at man fremhæver hvad man er til, så er den prut ligesom lagt smiley

Hvis man læser mere end bare en enkelt eller to tråde, kan man også se HVORFOR Maj-britt kalder sig hvad hun gør... og hvis man har dannet sig sine meninger udfra enkeltstående tilfælde, så siger det vidst mere om personen end om Maj-Britt f.eks.

Og dont get me wrong, jeg kan SAGTENS være uenig med Maj-Britt og Medløber smiley Men det giver mig altså på ingen måde et helhedsindtryk af DKK...

• #107   30. okt 2011 Maj-Britt *DKK snob, * - men hvis du så kalder dig selv for snob, så må du jo mene at du ikke er lige så god som os andre, og blot prøver at lade som om? smiley

• #108   30. okt 2011 Sandie jeg ser ikke nogen der er efter nogen. Men jeg ser gang på gang folk herinde tale for DKK og forklare om alle fordele ved det valg og det eneste man får igen er grimme ord om man er snob.
    På et tidspunkt får man nok.
    Jeg personligt er ligeglad med om alle andre vælger uden tavle eller DRU, jeg er bare for DKK og det får man nærmest hug for herinde og bliver kaldt snob gang på gang. Derfor mit navn.

• #110   30. okt 2011 snob=Normalt er det mennesker i en lavere rangklasse, der har en hang til at opføre sig, som om de er bedre vant. F.eks. ved at opbygge en facade udadtil, som synes rig - mens bagsiden af økonomiske grunde halter bagefter.

som Maj-Britt *DKK snob, * lige skrev....

Så i der kalder jer for DKK snobber, i lider af mindreværdskomplekser eller?

• #111   30. okt 2011
    Maj-Britt *DKK snob, * - men det er jo ret misvisende smiley

• #112   30. okt 2011 Hvis bare EN af jer tror at Maj-Britt ikke er lige så rapkæftet og hardcore DKK`er i virkeligheden som her på HG, så kan I godt tro om igen.

JEG synes stadig ikke at folk skal dikteres hvad deres brugernavn skal være!!

Og hvis en enkelt eller to bliver stødt på manchetterne over Maj-Britts brugernavn, så er det nok nærmere Maj-Britt de bliver stødt over.

Maj-Britt kalder en skovl for en skovl osv...... OGSÅ i det virkleige liv.

• #113   30. okt 2011 Jeg ved ikke med de andre, men jeg er ikke stødt over noget smiley jeg prøver blot at finde en sammenhæng i tingene

• #116   30. okt 2011 Maj-Britt *DKK snob, * - jeg forstår godt din pointe smiley
    men de to klubber kan jo slet heller ikke sammenlignes.. jeg ville aldrig forsøge at argumentere for, at DRU som klub skulle være lige så godt som DKK er.. jeg er jo trods alt ikke blind, døv eller dum smiley
    men der kommer altså gode hunde med DRU tavle - nogle mennesker ER seriøse med deres avl.. Det er jo trods alt ikke stamtavlen eller klubben der er afgørende for, hvor seriøs den enkelte person er med sin avl..

• #117   30. okt 2011 Egentlig synes jeg Maj-Britt har forklare detrimlig godt i hendes allerførst indlæg:

"Ja, det ved vi godt, at ordet snob ikke bruges korrekt herinde, en vi kaldes altså snobber, så for at komme det ord i forkøbet, så er vi en del, der har taget det :-))"

Ordet snob skal jo ikke forståes i ordets oprindelige forstand, men i en sammenhæng af flere oplæg omkring tavle vrs. ikke-tavle...

(PUHA jeg lugter sku da snart langt væk af lort ud af munden sådan som jeg slikker røv på Maj-Britt!!!)

• #118   30. okt 2011 hov, det blev vist formuleret lidt forkert.. men jeg håber at du forstår hvad jeg mente med det smiley

• #119   30. okt 2011 Prinsesse: Der snakkes heller ikke om at DRU ikke laver gode hunde... MEN deres restriktioner med hensyn til avl f.eks. gør bare at kvaliteten af hund bliver dårligere...

Hvis, som en har fremhæver tidligere, en hund får 3 3. pladser hos DKK og flytter til DRU og bliver Champion, det giver jo ingen mening...

• #120   30. okt 2011 sandie: DKK'ere er altid blevet kaldt snobber, også inden hundegalleri's indtræden i cyberverdenen smiley Det bliver der ALDRIG lavet om på... Im sure...

• #122   30. okt 2011 Man kan jo tage hvilken som helst for og imod tavletråd herinde og se at de folk der taler for DKK og er gode til at forklare omkring hvor godt et valg DKK er bliver kaldt snobber.
    Tit skriver folk at de ikke har noget at bruge en tavle til for deres hunde skal ikke udstilles, avles på osv.
    Og dem der skriver det har ikke forstået hvad en stamtavle betyder.

• #124   30. okt 2011 Indfør forbud mod sex med dyr nu ! - mon ikke det eksempel er en overdrivelse? jeg har kun været tilskuer til en udstilling ved DRU en gang, og der udstillede min storesøster en Chi.. I den klasse hun udstillede i, fik 2 hunde 3. præmier, 2 fik en førstepræmie og resten fik 2 præmier.. (der var nok omkring 6 i den klasse)... så lige der, kunne jeg ikke se, at det skulle være så nemt at få en 1. præmie smiley

• #127   30. okt 2011 Maj-Britt *DKK snob, * - det kommer jo an på, hvilken klub man selv ser som den rigtige? jeg kan da krydse fingre for, at DRU engang ude i fremtiden måske kan komme op på bare tilnærmelsesvis samme niveau som DKK..
    men hvis det ikke sker, så er det ikke noget som får betydning for mig for jeg er alligevel ikke medlem smiley

• #128   30. okt 2011 Helt enig Maj-Britt, du skriver til de forkerte Sandie.

• #129   30. okt 2011 prinsesse: det er meget muligt, men om ikke andet, så hopper rigtig mange DKK'ere til DRU hvis deres hunde ikke får så gode resultater. OG desuden så viser deres kriterier til deres avlsmateriale at de altså ikke stille de samme krav som DKK...

Jeg har aldrig selv være på en udstilling og jeg kommer det højst sandsynligt heller ikke. Men hvis jeg var interesseret i det, så er jeg da fuldstændig ligeglad med om alle de andre medlemmer rendte med næsen i sky og knaldede med perlekæder på. For mig handler det om hvilken klub der kan give mig de bedste redskaber for at skabe sunde, raske og racetypiske hunde og det kan DKK noget bedere end DRU..

• #130   30. okt 2011 Sandie det nytter jo ikke noget du skriver til dem der bliver kaldt snobber i stedet for at skrive til dem der kalder folk det. De må jo kunne svare på hvorfor.

• #134   30. okt 2011 Sandie nu skriver jeg det pænt, og det er venligt ment. DU kan intet gøre ved at de folk der er FOR DKK bliver kaldt snobber, seriøst. Som Maj-Britt skriver sådan har det altid været (Det ved jeg ikke ret meget om da jeg ikke er så gammel), men er helt sikker på Maj-Britt har ret.
    Du forsøger at redde et problem ud hos de der bliver kaldt for det ord i stedet for at gå til dem der mener de er i sin gode ret til at kalde folk der går op i noget bestemt for snobber.

• #135   30. okt 2011 Når jeg selv eller andre herinde bliver kaldt for snobber tænker jeg altid, ja misundelse er en grim ting.

• #137   30. okt 2011 MÅSKE fordi de fleste DKK`er er bedre til at argumentere og "forsvare" deres klub? Så når argumenterne hos ikkeDKK`erne slipper op, så bliver snob-kortet smidt?

*Forventer at blive halshugget nu, men pyt, det er alligevel snart sengetid*

• #138   30. okt 2011 Det er nu sjældent at jeg bliver kaldt snob herinde, og jeg tror aldrig at det er sket IRL. Men jeg har vist hellere aldrig givet nogen en anledning til at tage den tone med mig når snakken falder på hunde.

Honestly, så forstår jeg ikke behovet for "rygmærke" hvis man skal forestille at have selvtillid. Og det synes jeg uanset om man er DKK, DRU, DHL eller anti -snob. Det er en polariserende måde at agere på i forum, men det er den nemmeste måde at fastholde noget "os" og "dem" kultur i de respektive lejre (DKK snobberne er langt fra de eneste der kunne tåle at skrue ned for charmen).

Skulle nogen være i tvivl om hvor jeg står, så er det ret fast plantet i DKK lejren, men jeg er også meget for at medlemmerne også snart begynder at interessere sig for image pleje. Jeg synes at de passionerede skal ud og sprede det glade budskab, og gøre sig mindre i "det skulle du have vidst" eller ligefrem at antyde at ejeren fortjener at noget grimt sker. Det hjælper hverken klubben eller den person der beder om hjælp.

Men altså. For mig personligt er det ikke vigtigt om man vil hedde det ene eller det andet - jeg synes bare at man skal være ekstra OBS på egen fremtoning når man vælger at iklæde sig holdtrøje, for man bliver hurtigt den som vi andre bliver generaliseret ud fra.

• #139   30. okt 2011 Jamen Sandie sådan er tingene og sådan vil det altid være.

• #142   30. okt 2011 Kan virkelig ikke set et problem i at nogen kalder sig DKK snob eller hvad folk ellers har som brugernavn.

Det er op til een selv og skader efter min mening på ingen måde DKK

Er enig i at hvis man ikke kan forstå at et brugernavn på et hundeforum ikke er repræsentativt for andet end personen bag profilen så har man et problem.

Men det er jo så ikke noget nyt.

Jeg forstår at dem der har taget DKK snob med i deres navn på den måde får den stempling overstået da de har taget det på forhånd så ikke enhver debat skal afspores ved at de skal stemples igen.

Hvis jeg hed Knoldesparkeren fra Thyregod er det jo ikke repræsentativt for Thyregod men for mig ...

• #144   30. okt 2011 ¤ Søster McFluff ¤
    Det er lige netop som du skriver, jeg mener. For min skyld må alle have deres klub i fred. Har vi hver især det som vi vil, så kan vi jo være ligeglæde med hvad andre har.

• #145   30. okt 2011 Sandie: Hvis du er hvad man skal forbinde med DRU står det værre til end jeg troede.

På den anden side ... selverkendelse er noget de i forvejen kæmper med ... Så måske I alligevel passer meget godt sammen?

• #147   30. okt 2011 Nu jeg nok forvirret, men Sandie hvordan kan du udtale dig om DKK på den måde når du er DRUër `??

• #148   30. okt 2011 Nu skrev jeg meget længere oppe jeg havde sagsøgt og vundet over en DRU opdrætter.

Så vil jeg lige give DKK en over snuden også
    I 1998 skulle en veninde købe en mastino napolitano. Da jeg havde nogle stk. og hun ikke bidste hvad hun skulle spørge om når hun ringede til opdrættere blev jeg sat på opgaven at finde en sådan til hende.
    Dengang var der en del flere som opdrættede disse dejlige kæmper.
    Vi fik fat i en DKK opdrætter af denne race, og jo han havde tavlehvalpe som vi gerne måtte komme og de. Prisen dengang var omkring 10000 kr for en hvalp. Jeg spurgte ind til hvalpene osv, for at høre lidt inden vi tog den lange vej.
    Da vi kom til HD status på forældrene jo så havde den ene forælder D på begge hofter, og den anden E. Jeg takkede pænt nej tak, og kontaktede så DKK om hvordan F*NDEN de kunne lave tavler på hunde med så høj HD status. Svaret jeg fik var " jamen der er ikke så meget avlsmateriale, så vi bruger det som der er" I min verden, så ser jeg hellee en race uddø, end avle på hunde, som faktisk ikke hænger sammen i bagpartiet.
    Hvordan DKK i dag forholder sig til Mastino napolitano ved jeg ikke. Men jeg glemmer aldrig det svar. Aldrig, om jeg så havde de sidste 2 hunde i en race om jeg ville sætte hvalpe i verden efter sådanne statud.

• #149   30. okt 2011 Maj-Britt
    Hvilke klub har 50 medlemmer og 3 opdrættere? Hvis det så er seriøse opdrættere de 3, så har de jo evt en god procent seriøse opdrættere. ( griner)

• #150   30. okt 2011 *Aldrig, om jeg så havde de sidste 2 hunde i en race om jeg ville sætte hvalpe i verden efter sådanne status. *

ENIG!!!!!!!!

• #152   30. okt 2011 Enig, kan ikke forstå hvis man avler på så dårlige hofter !

• #153   30. okt 2011 *Og hvorfor Mette - hvad ligger bag din tankegang.. *

Mig? Du spørger mig ikke hvad der ligger bag min tankegang når jeg er enig i at der ikke skal avles på syge hunde. Hunde med arvelige sygdomme?

• #155   30. okt 2011 sandie H - den hund - ˜”°*º• Chiko •º*°”˜ - ( snakkede om, var med DKK tavle? :S

• #156   30. okt 2011 Sandie: Efter MIN mening gør du DRU værre. Du gør præcis det du beskylder Maj-Britt for.

Hvis du skulle foregive at repræsentere DRU vil det betyde at DRU og alle medlemmer heraf er ekstremt uvidende og ikke selv er klar over det men tror at de er altvidende orakler hvilket måske kan forklare at der er et godt stykke vej op til en på verdensplan anerkendt klub ...

Meen jeg kan heldigvis godt skelne imellem dit vrøvl og DRU og at du heldigvis IKKE repræsenterer hverken DRU eller deres medlemmer ...

Og nej du er ikke et altvidende orakel der gør noget som helst til en helhed. Tværtimod har du såå svært ved at se indad at det ligefrem gør ondt så frustrerende er det.

• #157   30. okt 2011 Uanset om DKK har haft mere tid er de så meget mere foran, så meget bedre, så meget mere seriøs og så meget mere større. DRU kommer aldrig op på deres højde. Og det er ikke ondt ment, men hvis de kunne havde de været det allerede.

• #159   30. okt 2011 Maj-britt
    Når jeg søger DDA kommer denne frem "Dansk Demografisk Database"
    Hvad er den klub forkortelse af? Jeg kender faktisk kun DKK og DRU for hår ikke så vlidt meget op i klubber, og DDA har jeg ikke hørt før, så ville da lige søge på den. Men der kommer som sagt dette frem, når jeg søger DDA

• #161   30. okt 2011 Takker, det var så en klub jeg ikke kender. Den må være ret ny.

• #163   30. okt 2011 Ingen endnu kender vel deres avlsmåde? Måske de kan være lige så gode som DKK eller de andre klubber. man kan jo ikke dømme nogen, FØR de har viat noget.

• #167   30. okt 2011 Der er også DJR...... En klub for jagthunde. En klub uden avlsretsriktioner what so ever.Ingen krav om HD- og AD fotgrafering eller øjenlyning hoslabberne f.eks.

Yderst seriøs.............. Eller nowet??

• #168   30. okt 2011 http://www.ddkc.eu/ddkc.htm

• #169   30. okt 2011 Nååååå ja........ Og så er der CKC hvor man kan lave sine tavler på nettet.

• #171   30. okt 2011 Må jeg være med, så mine hunde kan vinde lidt ind imellem? Pleeeeease? Jeg skal nok tage kage med hver gang?

• #173   30. okt 2011 FEEEEEEEEEDT!!!!

• #174   30. okt 2011 Mette (nu med glorie og to lig-slæbere) .
    Kan man lave stamtavler selv på nettet i CKC? Griner. den har jeg shu aldrig hørt før

• #176   30. okt 2011 - ˜”°*º• Chiko •º*°”˜ - (

Åh ja........ Jeg kender en som gjorde det med sin blandingshund. Så nu har den "stamtavle".

En berygtet kennel/hundehandler "stambogsfører" også i den klub og han blander glad og gerne sine 2 racer og får tavler på at de er renracet:-(

• #177   30. okt 2011 Hold da op. Ja, der kan man bare se. Jeg er som sagt hverken til den ene eller anden klub. Jeg har godt og skidt at sige om de 2 jeg kender til. Men de andre har jeg egenlig aldrig hørt om/kendt til. Måske fordi det ikke længere intersserer mig så meget. ;-)) Men rart at vide CKC hunde kan have hjemmestrikkede tavler. hi hi

• #179   30. okt 2011 Maj-Britt:

Nej, den HAR været herinde, men bruger røg ud:-)

• #182   31. okt 2011 Nu har jeg gennem de sidste mange år haft hund uden tavler af nogen art. Og jeg har altså IKKE æret mindre tilfreds med dem. De er sunde og raske som mine forhenværende tavlehunde. Så det er lidt hårdt sat op at hunde uden tavler dør og er mere syge. Det syntes jeg er helt forkert opsat.
    Hunde uden tavler kan også undersøges for HD AD osv før folk opdrætter på dem. Så vil ikke give ret i at hunde uden tavler død og er mere syge. Ikke alle ihvertfald

• #183   31. okt 2011 Ja, men det sker altså også for hunde med tavler
    Min sidste tavlehund var en sankt bernhard fra en dkk opdrætter. Han blev 2.5 år. Døde af hjertelidelsen SAS – Subaortal Stenose. Den kan der testes for. Også dengang han blev født.

• #186   31. okt 2011 Og jeg som altid har troet at ordet snob i brugernavnet var et ironisk udtryk for hvad andre mente.......

Hold da op hvor kan man være naiv.

• #195   31. okt 2011 Benny de brugernavne er os hvad andre mener smiley

• #196   31. okt 2011 Nu som - det ved jeg godt smiley
    Undrer mig bare over at nogen tillægger et brugernavn så stor betydning, at det ligefrem kan gå ud over Dkk's medlemstal.

Så har HG godt nok meget magt smiley

Jeg bliver en gang imellem lettere forundret over hvordan folk reagerer på det der skrives herinde, min dag er da ikke ødelagt fordi nogen er uening med mig, eller synes jeg er en skovl. Men jeg går heller ikke så meget op i hvad andre mener.

• #199   31. okt 2011 Nåå så jeg med smiley

• #201   31. okt 2011 Benny, det forstår jeg heller ikke. Det røre ikke mig det fjeneste at blive uenige med folk herinde, for det er kun en side og noget man kan lukke ned for. Og HG er kun en meget lille del af mit og andres liv, det er jeg helt sikker på smiley

• #202   20. nov 2012 Jeg er STOLT af at mine hunde er i DKK, jeg synes absolut ikke jeg nedgør DKK ved at have mit navn og jeg nedgør bestemt heller ikke andre klubber. Jeg elsker hundeweb og jeg er glad for at de er så strenge i DKK for så ved man hvad man har at gøre med og du kan ikke komme 2 år efter fødsel og sige "ej men kan jeg ikke bare få en eller anden tavle på min hund" ?. Det har jeg da set nogen eksempler på i andre kulbber og derfor må jeg da indrømme at jeg anser DKK for at være noget mere sandfærdige og realistiske.

Undrer mig over det er det helt vilde problem at man skriver DKK snob i sit navn, kan virkelig ikke se det smiley

Kommentér på:
Hvad er en snob? jo se her.

Annonce