{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Stort fremskridt :) {{forumTopicSubject}}

D.17 December, tog min kæreste, Micha ( vores staff) og jeg den lange tur på 4 timer til Jylland for at se på en Chihuahua tæve på 1 år. Kim ( min kæreste) var ikke helt vild med tanken omcen lille hund, men jeg var sikker på hun ville passe ind i vores familie, jeg var solgt da jeg fandt hendes salgs annonce herinde. Hun har tavle i DRU men havde tandfejl og blev derfor solgt.

Kæresten og jeg snakkede om at hundenes første møde, skulle være på neutral grund, for at få den bedste start. Vi var så spændte hele vejen og gjorder os mange overvejelser omkring det med endnu en hund.

Da vi ankommer lader vi Micha blive i sit bur i bilen. I døren bliver vi mødt af en masse små hunde, pegengesere, chihuahua og en poms hvalp de passede smiley sikken en velkomst. Vi fik hurtigt øje på Lady ( som hun hed der ) en super skøn fawn farvet tæve, der ivrigt dansede rundt. Vi kom ind i en ( kaffestue) hvor der var små hunde senge, åbne bure med huler og en lille hunde borg smiley rigtig små hunde præget. Her blev vi budt noget at drikke mens vi så papire og talte. Lady havde fundet sin plads i skødet på Kim som var solgt.

Efter lidt snakken kom tiden hvor de to hunde skulle mødes, trods vi havde talt om neutral grund, mødtes de i deres have, så Lady blev tosset på Micha smiley det var så surt. Vi valgte at gå en lille tur med dem sammen, Kim og jeg. Lady var lidt usikker men tøede lidt op, skulede dog en del efter Micha. Vi snakkede frem og tilbage på turen, og besluttede at tage chancen hvis ejerne gik med til det.

Det gjorder de, vi skrev under og gjorder klar på bagsædet til Ladys kurv så hun følte sig hjemme. Havde købt nogle små ben til hende til turen. Micha hyggede med sine ben i buret.

Turen hjem gik fint smiley de sov det meste af vejen. Da vi kom hjem var lady ret usikker på Micha og holdt lidt afstand, vi indrettede Michas gamle bur med Lady ( som nu kaldes Chikka ) kurv og legetøj, så det bar hendes sted.

I starten måtte vi kæmpe bare for at gå en tur på 15 min smiley hun gad ikke, ville bare hjem. D.8 februar begyndte vi til hundetræning, Chikka kunne ikke lokkes til noget, hun havde travlt med at holde øje med de andre hunde smiley øv øv

Når vi gik tur gøede hun af andre hunde og var usikker.

Idag d.6 Marts løber Chikka ud af døren når vi åbner den, og så skal hun ellers ud og opleve smiley hun sponser rundt, kaster små pinde bark og hvad hun nu kan finde op i luften, leger med andre hunde, putter med Micha smiley og om aftenen driller hun hende, lægger ørene helt sidelæns mens hun hopper rundt om hende og knurrer. Træning går super, hun kan kombi 4, touch, på plads og kommer når man kalde og ja nej øvelse smiley det er så fantastisk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stort fremskridt :)
Kommentér på:
Stort fremskridt :)

Annonce