{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

dårlig søvn ... min datter skal ud og rejse {{forumTopicSubject}}

Min yngste datter, 20 år skal ud og rejse .. 4 måneder...

Det er selvfølgelig noget der har været arbejdet med og planlagt på i lang tid , hun skal til Nepal, Kina, Cambodia, Vietnam og Thailand ...

Hun er mit 3. barn, den ældste har også rejst meget, men har boet et sted når hun var afsted ½ år I London, ½ år i Kina og 10 mdr I Boston .... det har været ordnede civiliserede forhold og man kunne komme i kontakt, og man vidste hvor man skulle tage hen hvis hun blev syg eller lignende ...

Hende her skal være 1 mdr i Nepal og undervise, men derefter skal hun rejse rundt ...

Det sjove er at jeg har følt mig fuldstændig upåvirket ... indtil natten til torsdag, vågnede midt på natten, og det gik ligesom op for mig der at nu er det nu , hun rejser på søndag ..

Jeg har haft kvalme siden, og har slet ikke kunnet sove ... altså har sikkert sovet lidt, men er vågnet mange gange, og haft det forfærdeligt ....

Jeg er ikke en pylre mor, jeg er heller ikke den der forventer at høre fra mine børn dagligt, der kan sagtens gå en uge hvis vi alle har travlt og ting vi passer ....

Men det der med IKKE at vide hvornår man evt skal reagere hvis man ikke har hørt noget en tid det synes jeg er svært ... det der med ikke at vide hvor man skal rejse hen og lede hvis man ikke hører .....

Hvornår man kan blive ved at tænke super hun er ude på en ordentlig oplevelse, og hvornår skal man blive usikker ..

For man kan jo ikke hlde til at være usikker i 4 mdr , eller 3 for det starter nok først efter Nepal ..

Men nøj jeg synes det er lidt hårdt lige nu ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dårlig søvn ... min datter skal ud og rejse
  • #2   5. apr 2013 Takker ...
    Isabelle, ja det forsøger jeg bestemt også, og tror også bare det var de tanker om "se bare at komme afsted og få en ordentlig en på opleveren" der har holdt de andre tanker væk så længe ...

    @ Ronja ... Hun skal rejse med en veninde, ellers på egen hånd, og det er kun ud- og hjem rejse der er bestilt, og så er der lavet en groft rids over resten af turen .
    Hun ved endnu ikke hvilke ting skolen dernede har valgt at lade dem undervise i, men det kan være engelsk, samfundsfag, idræt, maling osv ...

    Hun kan kun komme i kontakt med sin mobil, som være meget dyrt, og der vil sjældent være dækning ... og så via nettet/skype når de er i større byer og kan finde en net cafe ..

    Der er vel altid noget at være bange for ... godt det ikke er Indien, de lande hun rejser i er heldigvis ikke kendt for vold og overgreb, eller interesse i gidseltagning af turister og de ting, så umiddelbart er vel mere den akutte sygdom eller ulykke der virker mest truende ...


  • #3   5. apr 2013 En seddel vil ikke være en dårlig idé.. Måske aftal med hende at sende en sms hver anden dag eller et postkost en gang om ugen.. Det tror jeg at jeg ville gøre hvis min mor var bange for at der skulle ske noget.. Og så skal pigerne jo have hinandens oplysninger så de kan komme i kontakt med den andens forældre..

  • #4   5. apr 2013 Min mor sov dårligt flere uger inden jeg rejste alene til Portugal for at være frivillig. Og igen da jeg tog til Chile alene.
    Jeg tror aldrig hun stopper med at bekymre sig når jeg skal rejse alene smiley


  • #5   5. apr 2013 Min veninde er også væk i 4 måneder i samme lande pånær Kina.

    Indtil videre har det været en hel uforglemmelig rejse for hende uden dårlige oplevelser.
    Som du selv er inde på, er der mange steder uden dækning/internet så jeg ville ikke aftale noget fast med at hun tjekker ind hos dig.
    Dog ved min veninde som regel hvor der er dårlig dækning, eksempelvis skrev hun for halvanden uge siden, at jeg ikke kan komme i kontakt med hende i 2 uger frem.

    Mødre skal bekymre sig, det er jo helt naturligt, og du får en datter hjem om 4 måneder der er rig på uforglemmelige oplevelser hun vil tage med sig resten af livet..




  • #7   5. apr 2013 Uha-det med vores unger der bliver voksne, det er sgu`hårdt, men hvis vi har givet dem stærke vinger og fornuft i hovedet, så klarer de sig bedre end vi tror!
    Forstår dig godt, men stol på hende:O)


  • #10   5. apr 2013 Jeg kan høre jeg er unormal smiley

    Min ældste søn på nu 21 var afsted sidste år, 4 måneder i mellemamerika (Guatemala, Belize, Honduras, Nicaragua og Costa Rica) sammen med sin kæreste.

    Jeg var ikke det mindste bekymret, da de rejste, fornuftige unge mennesker, med begge ben solidt plantet i jorden.
    Jeg var så heldig, at de skrev blog undervejs og det var fantastisk at følge deres rejse.


  • #11   5. apr 2013 da jeg rejste rundt i thailand med min daværende kæreste i 3 mdr. havde vi en aftale med hans mor at hvergang vi landede et nyt sted fik hun en sms med adressen på hvor vi skulle sove. Så var hun rolig.

  • #12   5. apr 2013 Da min søster var 20 år rejste hun 3 måneder til Indien. (Det er et år siden nu, så inden konflikter og alt det dukkede op)
    Hun havde den fedeste tur, og hun kom hjem som et helt nyt menneske! SÅ meget hun havde lært. Hun havde haft en oplevelse for livet smiley
    Vi skypede med hende et par gange i ugen, ellers ringede vi lidt sammen.
    Jeg tror, at det der gjorde at vi kunne holde det ud, var at tænke på hvor fornuftig hun er, og at hun godt kan. Og hvilken oplevelse hun fik. Det kan man jo ikke andet end at unde hende. Hvis hun ved at du er meget bekymret, så påvirker det også hendes tur jo. Så stol på hende, og håb på at hun får en vidunderlig tur smiley smiley


  • #13   5. apr 2013 Sådan er det vist at være mor... men vi må stole på vi har opdraget dem godt så de har noget at stå imod med. Vi kan alligevel ikke bære dem rundt resten af livet. Men jeg forstår dig godt smiley

  • #14   5. apr 2013 @ Rotterne ... ja det med kortet vil jeg foreslå hende ,,,

    tror ikke jeg vil lave en fast aftale, for er de så lige er sted uden dækning og netadgang, og jeg ikke hører så bliver jeg bare nervøs ...

    Hun har fået en gammel tlf med ...

    Og de blogger også, men igen jo kun når de har adgang til en net café ...

    Og ja allesammen, det er da fantastisk, synes også det er dejligt at de kan og tør... så har man nok gjort noget rigtigt ....

    @ Kirsten ... var overhovedet ikke bekymret at sekund med den ældste ... hun tænker sig så også altid om 2 gange og gør ting med ro og fornuft ... den yngste tænker sig lidt om, sådan nogenlunde, er et livsstykke, hopper gerne ud i tingene, lander sa altid på begge ben, men man når da liiige at få sug i maven ....

    Stoler sørme også på hende, men ikke på resten af verden : ) ej for sjov ....


  • #15   5. apr 2013 Og nogen steder er der måske slet ikke net. Da jeg var ude med den Transmongolske jernbane havde jeg intet net de 5 dage vi var i Mongoliet og min datter herhjemme var ved at sk... i bukserne i de 5 dage hvor hun intet hørte... så den går begge veje...

  • #16   5. apr 2013 Ja ... som en af mine kollegaer sagde man er jo også lidt kontakt forvent i dag ... i gl dage hørte man jo kun via post og hvis lige den rejsende kom til et posthus hvorfra der kunne telefoneres ...

    omvendt var der nok så heller ikke helt så mange der rejste ....


  • #17   7. apr 2013 @ Rotterne .. takker den med ICE kendte vi ikke ... det fik hun gjort ...

    Havde en dejlig weekend, men hendes søskende, venner og kæreste til mad og Trivial Pursuit i fredags ..

    Lørdag kørte vi (mor og far) og hende og hendes kæreste, samt tøserne (Nova og Ipsen) til København... hyggelig tur med ophold, kaffe og sol ...

    Boede ved venner, hvor ders børn også kom og spiste med os (dem har hun kendt siden hun blev født)... spillede igen TP, det er super med alle de unge mennesker, og så kørte vi hende og rejseveninden (der var på besøg derovre ved sin bror) til Kastrup ... krammede kyssede og så gil turen tilbage til Aarhus ... da vi kom hjem tudede jeg, synes det var sært ... det er jo ikke SORG tårer ... men sådan en sær blanding af alle følelser ...

    Fik desværre den tanke... tænk hvis det var sidste kys/kram .. åh ... glæder faktisk til min travle arbejds dag ....

    Nu er hun på vej til Quatar, og derefter til Katmandu .... ved der står en rejse agent klar til de første dage, inden de sendes ud på en skole for at undervise ... det er en trøst ..



  • #18   7. apr 2013 ... og hun får en oplevelse for livet :o)

Kommentér på:
dårlig søvn ... min datter skal ud og rejse

Annonce