Dellehundens oplevelser som landmops Dellehundens oplevelser som landmops
Den lille Berta ligger og snorkbobler ved siden af mig efter et par hektiske dage i sommerhus!
Lige i det øjeblik vi nærmest er kommet ud af bilen, får hun et stort græsstrå i øjet - så er stilen lagt. Vi prøver at få det ud af hende, men det er umuligt, og det forsvinder. Hun virker ikke synderligt generet af det, og vi tænker, at hendes øje nok bearbejder det selv.
Senere på aftenen får hun et løbeflip og drøner rundt på terrasen, men hviner op lige pludselig. Hvorfor ved vi ikke - formentlig en forvridning.
I løbet af morgenen laver hendes krop en masse spjæt og hendes øje er totalt lukket og virker ømt. Så jeg er vågen fra kl. 5 og får nogle timer senere ringet til en dyrlæge, hvor hun får en tid tidligt.
På grund af en akuttid må vi dog vente og her får Berta både mødt New Foundlænder bamser, cocker-hvalpe på 5 uger og snuset rundt over det hele.
Endelig bliver det vores tid og den meget søde dyrlæge får fjernet et langt stykke strå med aks, der har modhager i! - STAKKELS HUND de vil dog lige tjekke om der er mere og hvor stor skaden er - som jo åbenbart kan være stor med den slags øjne, som hun har - så hun skal i narkose. Da vi en time senere henter hende er det med grønt alienøjne, totalt dopet og bare smadret.
Oven i det skal hun så dryppes med forskellige slags ting de næste par uger, så sikke en masse ståhaj for en stakkels byhund
De næste par dage er dog forløbet mere roligt, og Berta har fået set en masse natur, været oppe i et fyrtøj, været på stranden og meget andet , så vi fik da også noget ud af det på trods af en uheldig begyndelse
jan 2013
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 37 Svar: 761
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1270 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.308
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 101
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.012
aug 2012
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
aug 2012
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Det lyder omtrent lige så tjekket som sidst mine bondevovser var med mig på visit hos min mor på Frederiksberg..
Lige kommet ud af bilen, hørte de et skud ( lastbil der knaldede) ergo måtte de jo være på JAGT!! 2 skridt hen af fortovet møder vi så BYTTET ( 2 ildere i snor ) FUCK DAMEN ER SUR, forkert bytte, lede videre, 4 skridt længere hende er der så en GRAV- aha rævejagt, tænkte de 2 Jacks gik i glammemode og forsøgte at springe i hullet. IGEN, blev damen sur OG der kom sgu en underlig ræv op af graven( de er i gang med at lave metro og Nulle i hullet skulle da lige se hvor lamen kom fra)
Vovserne var efterhånden ret desorienterede og syns det var en nederen jagt, indtil der kom en KAT!! Godt nok var kræet i snor? Men ny form for Lure Coursing, tænkte de 2 Jacks og gik i glammemode og så blev damen igen SUR...
DU KAN DA RENDE OS I RØVEN DAME!!
Endelig fremme ved min mors dør, trykke på dørtlf og derefter ha 2 Jacks i glædes glammemode og alle tanker om jagt pist borte..
Indtil vi kommer ind af døren og opdager at hun passer naboens marsvin, glade Jacks, juhuu JAGT, NAK OG ÆD...
Igen blev damen sur..
Flår hundene ud i gården, hvæser stik mig en KOLD øl til min mor, og bænker mig på trappen..
Jacks er efterhånden ganske trætte af mig og klar til at SLÅ OP MED DAMEN..
Da Jacks pludselig igen går i hysterisk glammemode( som hjemme på farmen betyder ROTTER..)
Mor kommer ud med kold øl, jeg kæmper for at holde hundene fra at balre en rude og begå indbrud i kælderen.. ( semisur dame) mor forklare at rottemanden først kan komme på mandag og om mine hunde nu kan klare by-rotter..
Hun mødes af 3x2 måbende blikke og lammende tavshed..
Viceværten kommer forbi og efter 2 sekunder er han lavet om til glad julegris og vupti, løse Jacks på jagt i kælderen..
Min mor vimser bekymret rundt og spørger om jeg da ikke skal med hundene i kælderen.. Jeg er godt optaget af at nyde kold øl, trække vejret og høre på "Da jeg var barn" historier fra viceværten, Så NEJ MOR, den klarer de HELT SELV..
Derudover er jeg ikke en haj til at slå rotter ihjel- det har jeg jo Jacks til..
Efter 20 minutter kommer der 2 glade ( og lettere blodige) vovser op af trappen og tømmer en vandskål.. Min mor går straks i panik og flyver rundt for at finde nummeret til dyrlæge.. " De STAKKELS SMÅ PUS"..
Jeg tjekker vovser og ingen sår, så ro på moar..
Viceværten kommer op fra sin tur i kælderen, dybt rystet...
" Der ligger sgu 20 stks dernede OG der er døde, ALLESAMMEN????"
Tja, vi plejer heller ikke at beholde en som kæledyr( klaphat)..
Nervebajer udleveres straks til den rystede vicevært, som derefter overtager pasning af den forbandede kanin ( YAY) og jeg får derefter den lovede frokost i gården, med sovende hunde under bordet..
Ak ja, det er ikke nemt at være bondehund i byen
God bedring til Dellen
aug 2012
Og så er det også lidt sjovt at høre om oplevelser fra den anden vej rundt - for det kan jo være lige så kaotisk - som vi jo kan høre
okt 2012
Han er dog klar parat til flyverskjul i skoven.. Det lille pus er 2 gange blevet pløjet ned af fasaner( der flygter fra 2x turbo) og en enkelt gang var der en bambi på flugt( samme årsag som fasanerne) der tillod sig at springe HEN OVER HAM...
Private skove og gå tur med Turboerne er STÆRKT OVERVURDERET og meget traumatiserende for en chi med napoleons komplex
Det der land er jo DYBT uciviliseret!! Hilsen Nemo
aug 2012
aug 2012
Ida: Håber ikke det går ligeså grælt når min rullepølse skal på landet i sommerhus her snart. Hun har dog haft et sammenstød med et høstrå før, hvor det sad i næsen. Hun skrabede og skrabede og nøs og nøs - kun med det ene øje åbent og en sær grimasse der fik hende til at ligne en ældre mand der var døden nær. Da jeg hev strået ud blev hun helt paf over hvordan det lige pludelig kunne stoppe med at være irriterende
okt 2012
De er nogle effektive små bæster
Jeg var mere rystet over at der var så mange rotter i den kælder- AD!!
aug 2012
aug 2012
Hi hi, stakkels vuffer, men kan lige forestille mig det. Det må da også være irriterende ikke at kunne få det væk.
aug 2012
Vi skal afsted min søster og hendes 3,5 måneders datter - så dér bliver der rigeligt med legetøj Maggie gerne vil stjæle ;o)
okt 2012
Her er en ældre af slagsen
http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/545416-hvorfor_man_altid_skal_drikke_kaffe_inden_man_
Dellehundens oplevelser som landmops