1.305 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Er Essential foder barf foder? Er Essential foder barf foder?

Hej HG.
Jeg har lidt svært ved at tyde om Essentials foder er af barf-typen??
Der står det indeholder frisk kød, og kører efter BOF princippet, men er det det samme? Jeg mener frisk kød behøver vel ikke nødvendigvis være råt (som barf er?)
så er der nogle kloge HG'ere der kan svare mig på om Essential er barf-foder?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er Essential foder barf foder?
  • #1   19. mar 2014 Jeg vender den lige om for dig:

barf = råt kød = "frisk" kød hvordan kan behandlet kød så nogensinde blive barf? smiley

Ps. jeg kender intet til essential. Men hvis det er en sæk med foderkugler i hvor det hele er samlet i en pille, så kan du ikke kalde det barf/råt kød.

• #2   19. mar 2014 Barf er rå føde.
    Selv om tørfoder reklamerer med tørret kød, kommer det aldrig til at være friskt og råt smiley
    Den proces det skal igennem før det bliver til tørre fine ensartede kugler kommer aldrig til at blive barf.
    Men at der er flere typer tøfoder der læner sig op af sammensætningen af barf er noget andet, men at reklamere med at det er barf-tørfoder er i min verden noget ævl.

blot min mening smiley

• #3   19. mar 2014 Essentiel er IKKE BARF.. Men det har en høj kødprocent og indeholder ikke korn, så vidt jeg lige husker..

• #4   19. mar 2014 BARF = Bone And Raw Food

Essential er et højkvalitetstørfoder med nok markedets højeste indhold af kød, så man kan sige at det er tørfoderets svar på råfodring.

• #6   19. mar 2014 I min verden er "barf-foder" 100% et reklamestunt -man kan ganske enkelt ikke lave barf i en tør-foderudgave. Barf er jo netop RÅT kød og ben, og i det sekund man laver det til tørfoder, er det altså ikke længere råt og dermed ikke barf.

Så vil man barf'e så må man altså ud at købe noget råt -det andet er "bare" tørfoder, uanset hvad de så kalder det. Måske af god kvalitet (det er mit indtryk da ved Essentials) men altså stadig bare tørfodder

• #7   19. mar 2014 tag da og ringe til dem så får du de hel rigtige info om foderet kender flere der bruger det de er glade ved

• #8   19. mar 2014 Jeg må lige rette Malene. Essential er ikke det mærke med højst kødindhold. Essentials har et kød indhold på 60%, mens Orijen har et kødindhold på 75-80%

• #10   20. mar 2014 Spørger egentlig ikke til det fordi jeg er interesseret i BARF, men fordi jeg på besøgshunde siden så at de ikke optager hunde der får nogen former for BARF grundet smitterisiko. Min er ganske vist ikke besøgshund, men min mor er på plejehjem, og når jeg besøger min mor, er han altså med. Så var mest nysgerrig om Essential gik under BARF netop for at kunne være obs på smitte risikoen, og ikke fordi jeg som sådan har et ønske om at fodre med BARF.

Og havde bare lidt svært ved at lure om de høre under BARF (de reklamere ikke med de gør det)

• #13   21. mar 2014 Om det er hysteri eller ej, ved jeg ikke. Men ville personligt være lidt ked af hvis vi smittede nogle. Så rart at vide det ikke går under Barf. smiley

• #15   23. mar 2014 Altså folk får som udgangspunkt lov at hilse på ham hvis de gerne vil.

Kommentér på:
Er Essential foder barf foder?

Annonce