20. jan 2007 Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.967
Kritik af Dyrenes beskyttelse Kritik af Dyrenes beskyttelse
Jeg synes det er helt utroligt så negativ omtale DB får sig på fb. Det sidste stykker tid har der været to sager, begge med katte. Den ene var en kat der var øremærket, og denne sag er endt i noget mudderkastning. DB aflivede katten og kom med påskud om at den var syg, og at de ikke kunne læse det, men to dagen forinden havde missen været ved dyrlæge, hvor det ikke var noget problem at aflæse det. Lige ledes var det eneste katten fejlede noget med nogle tandsten, men intet alvorligt.
Nå, men nu kan man så læse inde på deres side om denne hændelse med DB http://defemibyen.blogspot.dk/2014/08/dyrenes-beskyttelse-personligt.html
Synes det er under alt kritik sådan som han handler i situationen. Der skrives også i debatten inde på fb, at den frivillige har skudt katten, men hvorfor og om det passer vides der ikke endnu.
Men jeg synes bare det virker utrolig useriøst, at en så stor organisation som ovenikøbet er statsfinansieret ikke tager deres opgave mere alvorligt, og gør langt mere for at finde ejerne hvis de er mærket.
Den anden sag med katten de aflivede trods den havde en ejer, og var mærket kan læses her https://www.facebook.com/groups/686429811429317/?fref=ts
Det sørgelige i denne historie er hvordan DB forsøger at fralægge sig ethvert ansvar.
Ved sgu ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg, udover at komme af med lidt undren og lidt galde over DB håndtering i disse sager.
Én ting er dog helt sikkert, står jeg og mangler hjælp til et dyr, så er det ikke dem jeg ringer efter.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.967
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
Men det er slut.
Så bidrager jeg gerne til enkeltsager i stedet hvor der ingen hjælp er andetsteds.
maj 2007
jan 2007
MLA: Hvad var deres begrundelse for ikke at ville hjælpe i den givende sag?
jan 2007
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
Hvorvidt de vil gøre noget (uden særlig mediedækning) tror jeg dog afhænger meget af hvor man bor (og dermed hvilke kredsformænd der er i området).
Jeg har lige for ganske nyligt snakket med en i vores område om at tage på besøg et sted der har nogen dyr der ikke har optimale forhold.
jeg hars elv snakket med ejerne adskillige gange gennem længere tid, der ER sket markante forbedringer, men det halter altså stadig. Jeg ved self endnu ikke om der rent faktisk sker noget i sagen, men ham jeg snakkede med lød særdeles fornuftig, og udtrykte i øvrigt at det var rart til en forandring at få en henvendelse fra en der havde forsøgt at tale med folk først og i øvrigt ikke bare råbte efter død og ødelæggelse...
Så måske det osse gør en forskel hvordan man selv griber det an.
Lige i mit tilfælde er jeg egentligt ikke ude efter hårde straffe mm, men håber blot at det måske tages mere seriøst når samtalen kommer fra DB fremfor mig... for de sidste mangler der er på stedet er sådan set alvorlige nok, men opfattes af ejerne bare ikke som sådan.
-jeg venter nu spændt på at se om henvendelsen hjalp
jan 2007
Jeg overvejde alternativer, fordi jeg egentligt generelt ikke er så begejstret for DB's arbejde. Men de muligheder jeg kan komme på her i området, VED jeg vil betyde at de mennesker det handler om, vil finde sig selv nævnt med navn og med letgenkendelige billeder og til tider overdrevne beskrivelser af forholdene på FB
Det er jeg ikke interesseret i, og det har jeg trods alt ikke oplevet ved DB...
Det kan andre org. så måske overveje, for det vil i hvert fald få mig til IKKE at melde sager til dem medmindre alle andre muligheder er udtømte
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
Det fik ingen medieomtale, og jeg er ikke kendt *GGG* Så det er ikke noget skidt alt sammen.
jan 2007
jan 2007
Vi har slet ingen internater i mit område, hverken DB eller andre, så hvordan de kører aner jeg ikke. Men jeg ved en af de gamle kredsformænd herude i hvert fald var ganske glad for katte og mon ikke der findes en hel del af DB's folk der osse er det.
jan 2007
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Økonomisk klarer de sig ganske udmærket via medlemskontingenter, donationer og arv fra private. Desuden er de den eneste dyreværnsorganisation, der får årlig statsstøtte, og størstedelen af deres personale er frivillig arbejdskraft.
Og i sager, der "kikser", bruges netop den frivillige arbejdskraft som undskyldning.
Jeg kunne for øvrigt godt ønske, at det een gang for alle blev manet i jorden, at man betragtes som ejer af en vild kat, hvis man har givet den mad.
Dette er KUN DBs holdning (ingen andres, heller ikke lovens).
jun 2013
Samtidig pralede de med hvor gode de var til at videreformidle kattene, sidste år hentede vores lokale internat en ordentlig stak katte ovrefra et af de andre internater, måske det ville klæde dem at tage sig af vore egne i stedet.
Vi har så mange halvvilde, syge og sølle katte, og en stor andel med leukæmi mv
der er al grund til at sætte ind
Jeg har 3 gange i år selv måtte tage affære, indfange, dyrlægebehandle og i et tilfælde finde pleje til en tydelig udsat ung radmager højdrægtig hunkat, der var så desperat og sulten at hun gik på hundene her mens de lå med ben!
Tævede to af mine egne kastrater og lå på lur når vi spiste ude.
Hun skulle da bare jages væk, hun fandt jo nok mad andre steder... Og killingerne gik jo sine egne veje, når de blev større.. Jeg måtte jo gerne få hende aflivet hvis hun generede os.. FLOT melding fra DB
Hun blev indfanget da hun havde født og vi havde lokaliserer de små, dog fik en genbo kvast de to, da hun havde lagt dem i hans garage uden han vidste det.
Mor og smålingerne er nu i pleje hos en bekendts vens datter
jan 2007
Trist at der var to der mistede livet, men heldigt at resten kom ud til nogle der vil tage sig af dem
Nogen der ved hvorfor der hersker sådan en "holdning" omkring katte generelt inde ved DB?
jan 2007
Vedkommende har politianmeldt sagen. Håber DB i løbet af dagen vil svare på kritikken.
jun 2013
Ikke for at lyde kynisk, men det ville trods alt være bedre at få aflivet en stor del af dem der ikke kan spores til ejer via mærkning.
Men at skyde en mærket kat på den måde - DET gør man ikke!
jan 2007
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
I lørdags kontaktede jeg DB vedr. et stillads net, der var sat op omkring en bygning og mange frustrerede svaler der enten ikke kunne komme ind til rederne eller ikke kunne finde ud gennem nettet.
max 30 min senere stod der en fra DB og senere samme dag blev nettet fjernet igen.
Det tog de meget seriøst
jun 2013
. Uhyggeligt at stå med en så udmagret kat. Tutte kunne dårligt styre bagbenene, trode også hun var killing. Vi valgte så at beholde prinsessen, eller det var nok min kastrat der bestemte det
jan 2007
For jeg synes faktisk det er svært. Vi har bl.a. i mit område en der arbejder ganske meget for dyr der har det skidt, både hunde, heste og diverse mindre dyr.
Hun arbejdede sidst jeg tjekkede, på at få noget ala Nordjysk dyreredning op at køre her i området.
Og det lyder jo fint og godt. Men det kunne ikke falde mig ind at melde noget til hende. Jeg VED at hun tager ALLE anmeldelser seriøst og tjekker op på dem.
Men jeg ved osse at det første der sker, er at der kommer en update på FB ala
"har lige være ude på (indsæt adresse) hos (indsæt navn), hvor en hund/hest/kat gik under frygtelige forhold (indsæt billeder af ejendommen + dyrene).
Herefter så en forklaring og indgående beskrivelse af alle de ting der menes at være galt.
Og ja, nogengange ER det frygtelige forhold, andre gange snakker vi måske "bare" at hesten ikke har adgang til stråfoder eller måske ikke har smed helt tit nok osv... ikke ok, men altså heller ikke noget jeg mener man skal hænge folk ud på den måde for.
Sådanne opdateringer deles jo flittigt, og det kan gå temmeligt hårdt udover de mennesker der er involveret -og det er altså sjældent en konstruktiv måde at tackle sådanne sager på. Jeg har i hvert fald mere end en gang set ejere gå helt i baglås og lukke fuldstændigt af for rådgivning mm efter den behandling.
Så hvad gør man så, når man ikke er tilfreds med DB, men alternativerne er som jeg beskriver?
maj 2007
jan 2007
Hvis jeg melder noget, er det jo sjældent for at få hævn eller død og ødelæggelse over de involverede, men simpelthen fordi dyrene skal have hjælp... Og det får de da i hvert fald ikke, hvis det er sådan det foregår. Så ser jeg trods alt chancen for at dyrene hjælpes som lidt større hvis jeg ringer til DB
Kritik af Dyrenes beskyttelse