1.093 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Barselsgave + barnedåb Barselsgave + barnedåb

Jeg står i den dejlige situation, at min svigerinde og hendes mand har fået en dejlig lille datter, og de holder barnedåb i september.

Min kæreste og jeg skal derfor finde en dåbsgave. Vi har ikke givet barselsgave endnu, så det skal vi vel også give?

Sagen er den, at jeg ikke ved, hvad jeg/vi kan tillade os at give. Min svoger og hans kæreste fik en søn for snart 5 år siden. Da havde jeg 'kun' været sammen med min kæreste 1 år, vi var ret unge (16 og 17), og jeg kendte ikke rigtig hans familie. Barnedåben var nok 2. eller 3. gang jeg så drengen. Vi (eller jeg) gav ikke barselsgave, men en bamse i dåbsgave.

Med svigerindens datter har jeg jo fulgt med lige siden de startede med at forsøge, for et par år siden, jeg har fulgt graviditeten og de første uger af pigens liv. Jeg kender naturligvis hans familie meget bedre nu, og i og med at både jeg og min kæreste er ældre og mere 'selvstændige' føler jeg også, at hun skal have en rigtig dåbsgave og barselsgave.

Men kan vi tillade os, at give mere end en bamse, når vi ikke gav nevøen mere? Min svogers kæreste kan godt være lidt en sær type, pga. nogle diagnoser, og jeg er bange for, om hun vil flejne skråt over forskelsbehandlingen. Vi gider jo ikke gøre os uvenner med familien, da min kæreste er meget tæt med sine søskende, det vil gå ham meget på.

Det jeg har i tankerne er en bamse, to hjemmelavede tegninger (et med J for pigens navn, og et med en ugle, fordi moren er vild med det) og så måske en ekstra lille ting - legetøj, tøj eller noget i den stil, fordelt på de to gaver. Kan man godt tillade sig at gøre så meget forskel på de to børn?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barselsgave + barnedåb
  • #1   20. aug 2014 Hvad med i giver en fin gave til pigen smiley jeg synes din ide lyder rigtig god smiley

Og så kunne i jo finde en ekstra ting til knægten? som sikkert også bliver glad for det ikke kun er lillesøster der bliver "begavet"? smiley

• #2   20. aug 2014 De to er ikke søskende, men kusine og fætter. :o)

Hvis jeg også skal give en gave til drengen, så skal hans søster på 10 år jo også have en gave, og så synes jeg efterhånden det begynder at blive dyrt.
    Og så synes jeg måske det er lidt malplaceret at give andre børn gave, på pigens barnedåb? Men måske det bare er mig. :o)

• #3   20. aug 2014 Ja jeg vil sige som Obsternasig smiley

• #4   20. aug 2014 Der var jeg lidt for langsomt Når de ikke er søskende, kan jeg godt se det med at give drengen ,og ikke storesøsteren ,er forkert Ja men så må du gi en bamse igen ,eller et andet tøjdyr for ikke at gøre forskel smiley

• #5   20. aug 2014 Det er i mine øjne ikke forskelsbehandling, når der er så længe imellem. Jeres situation er jo helt anderledes nu. Og man kan på ingen måde forvente at unge teenagere giver de samme gaver som voksne.
    Det ville jeg bruge som argument, hvis der bliver noget..
    Deres børn (eller nok nærmere forældrene) skal jo blot være glad for i nu har mulighed for at give lidt større gaver. Det vil jo være til deres glæde når de en gang holder noget.

• #6   20. aug 2014 Ginne - Det er også lidt det jeg tænker. Jeg kendte dem jo knap nok dengang.
    Jeg kan godt se din pointe med, at teenagere ikke giver samme gaver som voksne. Det vil jo også være ærgerligt, hvis vi til tid og evighed kun kan/må give bamser i dåbsgave til børnene i familien. :o)

Jeg vender den lige med kæresten. Sidst var han lidt usikker på det, men måske han er blevet mere klar omkring det. :o)

• #7   21. aug 2014 Der er jo stor forskel på jeres situation dengang og nu. Jeg ville mene at det er helt ok at gaven er større nu.

• #8   21. aug 2014 Jeg synes også godt I kan være bekendt at give en lidt større gave nu end dengang - særligt når det ikke er bror/søster

Min niece fik en sutteklud med et bamsehoved på i barselsgave og så en lidt større dåbsgave. Nu er der så en lille niece mere på vej (lillesøster til den førstnævnte), og hun får nok lidt mere i barselsgave end den første - fordi jeg sidenhen har fået en symaskine jeg kan være kreativ med. Samtidig finder jeg nok en lille ting til den store, så hun ikke bliver helt snydt. Dåbsgaven bliver højst sandsynligt det samme som til den store.

• #9   21. aug 2014 Tak for jeres hjælp. :o)

Min kæreste vil helst ikke tage beslutningen, fordi det ikke interesserer ham - men han er enig i, at vi godt kan give en større gave. :o)

Kommentér på:
Barselsgave + barnedåb

Annonce