{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.405 visninger | Oprettet:

At komme videre (brud med fyr) {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Min historie med min eks er lang og jeg vil ikke rigtig gå for meget i detaljer, så jeg nøjes med highlights.

- Vi startede i november 2010 og sluttede sommer 2013
- Vi nåede at være forlovet i 3 måneder
- Vi har siden hen boet sammen indtil 30 august 2014. Dels på grund af nødvendighed økonomisk & uddannelsesmæssigt, samt grundet tryghed.

Jeg flyttede så til Viborg (han bor i mellem Silkeborg & Viborg), og nu her 4 dage senere har han meddelt mig at han er begyndt at se /være intimt sammen med en ny.

Før jeg flyttede var vi stadig sammen intimt ind i mellem og jeg valgte Viborg ud fra det -set i bakspejlet - latterlige grundlag at han sagde jeg var hans bedste veninde, altid ville betyde noget særligt for ham og at han nok skulle støtte mig det bedste han kunne.

Nu sidder jeg og er ubeskriveligt mere knust end jeg nogensinde havde troet jeg ville. Jeg har valgt at ville flytte tilbage til mine rødder på Sjælland og arbejder på at få min skole til at overflytte mig til skole i Køge.

Men, jeg har simpelt brug for råd, ideer , hjælp og alt hvad jeg kan få, for at komme videre.

Jeg har ikke lyst til at sidde og være deprimeret og føle mig som jeg gør, ført bag lyset, offerrollen og virkelig knust, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg kommer videre.

Jeg har heldigvis et par søde veninder og en helt fantastisk mor, men der er grænser for hvilke tricks de kan hive op af hatten.

Derudover har jeg også længe gerne ville i form og tabe mig, men alt er uoverskueligt lige pt.

Obs: Jeg er meget sensitiv pt så jeg vil gerne frabede mig svar som er super nedladende. Jeg ved godt at blive boende med ham var dumt og endnu mere at flytte kort væk fra ham pga hans argumentation, men det er for sent at rette på de ting nu.

Tak på forhånd (:


Kommentarer på:  At komme videre (brud med fyr)
  • #1   6. sep 2014 Øv for en omgang også smiley

    Jeg tror ikke man kan trylle det væk desværre og jeg tror det bedste er veninder, mor og lidt flere veninder.

    Kan du ikke bruge din sorg og måske lidt aggressioner til at komme igang med træning hvis det er det du rigtig gerne vil?

    Jeg synes det hjælper rigtig meget at løbe eller dyrke anden form for sport da du udslipper en masse dejlige stoffer som virkelig får en til at føle sig tilfredstillet og måske få tankerne lidt væk. Har du en veninde du evt. Kan gøre det med, det kan ofte være nemmere at komme igang? Jeg har f.eks. en løbeveninde som jeg tit aftaler træning med og det gør mig lidt mere passioneret omkring det hele.

    Jeg håber at du kommer dig hurtigt og at det med skolen falder på plads så du kan komme videre smiley


  • #2   6. sep 2014 Øv, jeg kan ikke forstille mig hvor ubehageligt det må være.. Og jeg har ikke mange kloge ord at komme med smiley
    Men jeg synes det at starte helt friskt, og flytte til Køge, som jo er noget helt andet, er end rigtig god idé! Så får du det hele lidt på afstand, og måske møder du nogle nye søde mennesker, og endda en der kan sætte din eks lidt i baggrunden.
    Jeg er ikke i tvivl om, at det kan være svært at se nu, men jeg er heller ikke i tvivl om, at det nok skal ske smiley

    Og jeg kender udemærket det med, at motivationen mangler. Så hvis du flytter til Køge, og har brug for selvskab og motivation, kan vi måske løbe en tur sammen en gang imellem smiley

    Jeg håber det bedste for dig, men jeg er slet ikke i tvivl om, at det hele vil blive bedre, hvis du får det lidt på afstand.


  • #3   6. sep 2014 Vi har allesammen være ude i at gøre noget fuldstændig latterligt naivt i forhold til en fyr, som viser sig ikke at være det værd ! Så lad være med at slå dig selv i hovedet, det beviser bare at du er et menneske.....
    God ide og stærkt gjort, at du begynder at planlægge et liv, langt væk fra ham, på et tidspunkt stopper smerten også og du vil kunne se tilbage på din tid med ham og tænke, at det var godt at det endte, fordi du nu er kommet videre. Indtil det sker, vil det gøre ondt, men "hang in there"


  • #5   6. sep 2014 Jeg ville forsøge at fjerne fokus ved at tænke flg:
    Vær ligeglad med om andre spiser fra buffet'en, når du har fået det, du kan spise. Med andre ord drop tryghedsfølelsen og find dig een, der fortjener dig. Lettere sagt end gjort smiley

















  • #7   6. sep 2014 Ting tager tid, og så få den der oveni at han ser en anden, den kunne du jo godt have været foruden, men sådan er livet ... Og selvom beslutningen er gammel, så er den reelle hverdag jo ny ....

    Gå nogle lange ture med Meeko, dyrk dine veninder, og sidst men ikke mindst fokuser rigtig meget på din uddannelse, den bringer dig viden, modenhed, færdigheder til at kunne selv, og i sidste ende en selvstændighed og en mulighed for aldrig at skulle være afhængig af nogen, det er er rar følelse og ja livet hårde facts er at vi nok kun kan stole på os selv...

    I takt med du får lidt mere mod så er træning en god ide, og når resultaterne viser selv i de små i starten så er det endnu en lille sejr og en byggesten på din vek til at blive et voksent og selvstændigt mennesker ....

    Det er jo ikke det første dyk på din vej, og jeg kan desværre nærmest love dig at det ikke bliver det sidste ... så tænk på at gøre gode og livsglade ting med de mennesker der er omkring dig, og med din hund, og lær at nyde at være dig, det er en proces, den tager tid, det vil gå frem og tilbage, men det kan lykkedes ...

    Og så synes jeg for øvrigt du skal droppe AL kontakt med ham, er du hans bedste veninde, så er det et større tab for ham, end for dig !



  • #9   6. sep 2014 Som det før er sagt, vi dummer os alle på den ene eller anden måde. Du har allerede taget første skridt til at komme videre, nemlig at flytte. At du ikke er flyttet så langt væk fra ham er underordet, du er stadigvæk "væk" fra ham. At flytte til Køge kunne sagtens være næste skridt Hvis du kan blive overflyttet til den skole i Køge, så starter et helt nyt liv, højst sandsynligt med nye bekendtskaber, hvilket helt sikkert også er et skridt i den rigtige retning. Jeg synes ærligtalt det lyder til, at du er på den helt rigtige vej. Det kan tage tid at komme helt over. For nogen er nogen uger nok - for andre går der måneder eller år. Som Ida også siger, så er det helt i orden at du giver dig tid til at være ked af det eller ynkelig. Det gør ondt at føle sig svigtet på den måde, så bare ud med det.

    Måske kan det hjælpe, at prøve at komme i form igen? Nu kender jeg ikke til din økonomi, men måske at starte lidt fitness - det behøver ikke at være en hård træning at ligge ud med, men sådan noget som zumba, dancefit og andre "dansemotionsforme" er rigtig, rigtig sjove. Samtidig med at man også lærer andre mennesker at kende. Selvom det virker uoverskueligt, så kunne det måske være en start - bare en gang i ugen.

    Er det ikke noget for dig, så findes der rundt omkring forskellige sjove sportsgrene, som måske kunne hjælpe dig. Nu ved jeg ikke hvilken skole du går på, eller hvad du studere, men rigtig mange steder er der studietilbud.


    Det kan måske hjælpe dig til, at få nye bekendtskaber, få tabt det du gerne vil tabe, måske give dig en bedre selvtillid, så dit humør kommer op igen.
    Ellers er der altid en masse gode inspirations videoer på youtube, der måske kan virke lidt mere overskuelige i starten.

    Men, start med flytningen til Køge, hvis det kan lade sig gøre. Så kan du altid tjekke dine muligheder ud.

    - Masser af krammer herfra!


  • #10   6. sep 2014 Jeg vil også gerne tilføje at ting du gjorde den gang gav mening da i stod i det og du kunne jo ikke vide hvad der ville ske senere hen smiley

  • #11   6. sep 2014 Tak for de gode svar. Jeg er glad for i tænker jeg er på rette vej (:
    - Jeg ved godt jeg skal have tid til at være ked, men jeg skal jo tilbage til Viborg i morgen og være der til torsdag eller fredag, så der har jo rig tid til at være deprimeret -.-'


  • #12   6. sep 2014 Jo, men i Viborg så søg at koncentrere dig om din uddannelse, gør lidt ekstra ved det, det vil kun give bonus i sidste ende .. er Meeko med dig eller bliver den i Køge ?

  • #13   6. sep 2014 Hanne - Meeko bliver hos mine forældre indtil videre. Der er ingen grund til at slæbe ham frem og tilbage så tit når han hader transport. Derudover er der en hund i lejligheden over mig som hyler når den er alene, og Meeko er ikke fan af at være alene, så det er bedre han er hos mine forældre. Det er jo alligevel hos dem jeg skal være det første stykke tid jeg flytter hjem.

  • #14   6. sep 2014 Ja helt sikkert, det var mere for om han var med og kunne få dig ud på nogle lange gåture, det er balsam for sjælen ... men se om ikke du kan finde ud af at komme ud selv så de dage du er i Viborg .... og ellers så giv den en skalle med skolen, sæt dit fokus der hvor du med en indsats får nogle sejre...

  • #15   7. sep 2014 Det vil jeg gøre mit bedste for hanne (:

  • #16   7. sep 2014 Jeg har kun oplevet det en gang efter et forhold på 8 år, og der gik jeg helt automatisk i en slags overlevelses "mode"

    Fandme nej om jeg skulle spilde mit liv på at sidde og græde dag ind og dag ud, imens han hyggede sig og havde det godt!

    Selvfølgelig var jeg ked af det, men det fik aldrig lov til at overtage og gøre mig handlings lammet.

    Faktisk når jeg tænker tilbage, så oplevede jeg mere i den periode end jeg havde gjort i flere år, det var faktisk som om at sorgen fik mig til at blomstre. Vreden og måden alle mine følelser blev knust på, gav mig faktisk styrke og overskud til acceptere situationen og lade være med at bære nag og være hadsk.


  • #17   7. sep 2014 Måske jeg lige skal indskyde at jeg i starten lå på alle 4 og vaskede gulv med en lille svamp, imens tårende piskede ud af mig... Det ER aldrig nemt.

  • #18   7. sep 2014 Maria - Godt at høre det kan lade sig gøre (:

    Jeg kan mærke på mig selv at det nogle dage nok mere er det at drømmen om hvad vi KUNNE have været/haft der er bleven knust og gør ondt.

    Det eneste problem jeg har lige pt er min adresse. Skolen i Køge siger jeg skal have en adresse på Sjælland, for at gå i skole der, men jeg har ikke mulighed for bare at sætte min adresse hjem til mine forældre.


  • #21   7. sep 2014 Isabelle - Jeg tror jeg er for dum til at forstå det citat.

    Jeg er desværre typen som er enormt god til at trække mig ind i mig selv, og isolerer mig fra omverdenen. Jeg plejede at bruge computerspil til at slippe væk fordi jeg har nemmere ved at snakke med folk der, men det er jo sådan jeg har mødt min eks, så det virker ikke nu smiley

    Derudover er jeg træt af ikke at føle mig god nok, jeg vil være glad for mig selv og føle jeg er nok i mig selv. Jeg vil have selvtillid nok til at kunne tænke/føle og mene at hvis folk ikke mener jeg er nok i mig så kan de fise af.

    Puh der er mange ting jeg vil xD


  • #23   7. sep 2014 Mike/vega
    Du er vist en værre een smiley
    Det vil vi gerne høre lidt mere om, vil vi ikke?


  • #25   7. sep 2014 Mike - Mange Tak, det sætter jeg stor pris på (:

  • #26   7. sep 2014 Mike/v
    Det var det, du skrev i #20 - "men de 2 måneder min kæreste og jeg var fra hinanden.der oplevede jeg faktisk utrolig meget"
    Men det egner sig måske ikke til offentliggørelse? smiley


  • #31   7. sep 2014 Hold da op Anya!
    Jeg har først set den her tråd nu. :s

    Jeg tror det er godt for dig, at komme tilbage til sjælland.. Starte noget nyt.
    Som du selv skriver, har du boet sammen med ham, og flyttet i en lejlighed tæt på ham, pga tryghed.
    På Sjælland har du din familie, og mulighed for, at skabe tryghed i noget nyt!

    Jeg håber du kommer på rette vej igen søde Anya...! smiley


  • #32   7. sep 2014 #29
    Min tankegang er som et sort hul - intet lys undslipper smiley


  • #33   7. sep 2014 Det var da det mest fornuftige du har sagt længe Søren! smiley


  • #34   7. sep 2014 Tak kæmpe - du kan få undervisning i det også. Lad os starte en indsamling smiley

  • #35   7. sep 2014 Isabelle , tak for forklaringen (:

    Maiken , super at høre det virker for nogle smiley

    Line , jo tak søde, det er bare hårdt.

    Jeg tror noget af det der er hårdt er også at jeg samtidig mister min bedste ven, og det gør også ondt på mig, da venner ikke er noget jeg har i flæng smiley


  • #36   8. sep 2014
    Tillykke med fødselsdagen Anya..
    Inden du undrer dig over hvorfor pokker jeg skriver sådan, så må jeg heller lige få skåret den ud i pap smiley

    DET HER ER DET BEDSTE DER KUNNE SKE FOR DIG...!! Ergo er det her starten på dit nye liv.
    Et liv der er HELT fri for at dine beslutninger er baseret på en eller anden snotskovl, der ikke er den slags følelser værdige..
    Fra NU af er det her DIT liv. Dit liv til at leve, juble og fejle, MEN det er dit liv, din jubel og DINE fejl fremover..

    Tillykke med at du fandt rygraden til at flytte, tillykke med at du nu er TVUNGET til at indse, helt præcist hvor USUNDT jeres forhold har været for dig og vigtigst af alt, TILLYKKE med at du nu skal lære at være DIG.. En Anya der er tvunget til at tørre øjnene, tage en rulle tudekiks, rette ryggen og begynde at tage ansvar for DIT liv..


    Kan jeg anmode om snotskovlens adresse? Selvom det lyder forfærdeligt, så fortjener han sgu en bajer.
    Han tog den beslutning, som gør at DU nu er FRI. HELT fri, til at blive den bedste dig som du kan være..

    Velkommen til resten af dit liv og vigtigst af alt, velkommen til en verden hvor det er DIG og DIT liv, som er i fokus...

    Så håber jeg bare at du snart indser at det du troede/tror var et venskab, i virkeligheden var noget der var RIGTIG usundt for dig..



    HALEFUCKINGLUJA.. Tillykke med befrielsen, Anya
    *indsæt fest-smiley og en der klapper*


  • #37   8. sep 2014
    Og inden der er skribenter der farer forarget i blækhuset og beskylder mig for at være kold, kynisk og uden forståelse for Anyas tudefjæs smiley , så må jeg hellere advisere om at jeg MENER hvert et ord jeg har skrevet smiley

    Anya har 2 valg lige nu... Hun kan vræle eller hun kan handle- og hvis det kræver at hun bliver snothamrende børnehysterisk på mig- og at jeg giver HG kollektivt knuder på trussen, SO BE IT..


    NU har det der cirkus sgu stået på længe nok og Anya kan sgu da ikke blive ved med at sidde og vræle over spildt mælk og bristede illusioner..

    SÆT I GANG, Anya.. Så kan du vræle og være pivet når du HAR fået startet dit nye liv..
    Mit bud er dog, at du ikke får tid, lyst eller lejlighed til at hænge ret meget fast i den omgang bullshit, fordi du er optaget af at LEVE smiley


  • #38   8. sep 2014 Turbo - Tænkte at jeg nok ville få en respons fra dig xD Jeg har efterhånden lært at du ikke siger tingene i ond mening, selvom det lyder hårdt.

    Derudover kan jeg jo heller ikke give dig andet end ret, mit venskab og boligsituation med ham det sidste år har været usundt og baseret på falsk tryghed og det betaler jeg så for nu.

    Jeg HAR besluttet mig for at jeg nu vil lærer at definerer mig udfra mig, og at jeg vil være god nok i mig selv, uden at føle jeg skal have en kæreste for at have det godt.
    Jeg skal lærer at elske mig selv som jeg er smiley


  • #41   8. sep 2014 Isabelle - Du har meget ret. Han tog nemlig trygheden fra mig og min weekend på Sjælland har da også fået mig til at indse at alle de valg Jeg har taget det sidste år, har været pga ham, trygheden, frygten for at miste ham og på bekostning af mig selv.
    - Det har jeg ikke lyst til mere. Jeg vil leve for mig og ikke for andre.

    Kira - Hmm både og, jeg har ikke rigtig lyst til at sidde og nedgøre ham for han har jo haft sagt det var slut længe og han har jo ikke fundet en anden for at såre mig, men jo det er da ikke alle stedefr og altid han har behandlet mig lige pænt, men det er man jo som regel to om. Jeg har jo valgt bare at tage imod længe, i stedet for at gå og have nok i mig som jeg er.
    - men måske jeg bare ikke kan se det så objektivt endnu. Han mener jo heller ikke han har behandlet mig skidt, men ja. Måske det kommer an på øjnene der kigger eller?


  • #43   8. sep 2014 Turbo sagde hvad jeg tænkte! Super skrevet! Da jeg gik fra min x havde jeg INTET. Jeg pakkede bilen med hvad der kunne være, mine katte tog min veninde på ubestemt tid og så tog pigerne(Nova og Walle) til sjælland og har ikke set os tilbage. Jeg havde intet sted at bo, ingen møbler, intet job.

    Jeg startede ud på en sofa hos en kammerat. Efter 3 dage havde jeg et job, så fandt jeg et lille hus in the middle of nowhere der var til at betale (et sommerhus) hentede misserne hjem og så kæmpede jeg mig stille og roligt ud af hullet han havde gravet (et kæmpe økonomisk krater!).

    Her 6 år senere ryster jeg på hovedet over at det tog så lang tid , men det var sgu nok en blanding af han sjældent var hjemme (grundet arbejde) og jeg havde lidt ondt af ham (han havde ptsd).
    Frem over knoldene og VIDERE! der er noget bedre forude. TRO mig!


  • #46   8. sep 2014 Mike: som en anden skriver handler det om at overleve. Enten gør man det eller også sætter man sig ned og tuder. Jeg har ikke noget familie jeg kan læne mig op af så jeg overlever, spiser tudekiksene og kommer videre smiley

  • #47   8. sep 2014 Mike - Jeg føler også selv jeg har indset nogle vigtige ting, og lært lidt om mig selv. Næste skridt er at flytte og derfra finde og udnytte motivation til at ændre på de ting jeg vil ændre.

    Sarah - Fedt at høre en succeshistorie mere, og respekt at du har så meget viljestyrke, det mangler jeg squ lidt af ind i mellem.
    - Specielt når vi taler om at tabe sig, men forhåbentlig kan jeg udnytte dette lidt, så motionen hjælper tankerne væk fra ham.

    Kathrine - Tak for det. Jeg skal nok opdaterer om nogle måneder når jeg er på toppen igen så (:

    Puh, det der med at indrømme ting overfor sig selv, trækker tænder ud ind i mellem.


  • #49   8. sep 2014 Isabelle - Jeg ved det godt, men trygheden har været et stort behov for mig. Altså virkelig voldsomt. Jeg er ikke tryg i mig selv, hader at være alene fordi jeg føler mig ensom.

  • #51   8. sep 2014
    Ehm........... smiley
    Så fik jeg IGEN kaffen galt i halsen over dig Anya smiley

    Tryghed.............. DET DER VAR SAT'ME IKKE TRYGT..........!! Det var et usundt afhængighedsforhold, baseret på dovenskab, usikkerhed og MANGLENDE RYGRAD......

    Hvis du kalder det der tryghed en gang til, så kommer jeg sgu efter dig- og det med noget der er lidt mere effektivt end en verbal refleksflad herinde smiley smiley

    Du har befundet dig i et forhold, der tangerer et misbrug...!!! og NU er du FRI, så hvad vræler du dog over pigebarn...??

    Nu letter du popoen, flytter adressen over til dine forældre, flytter hjem på værelset igen og SÅ SPÆNDER DU SGU HJELMEN..

    Få overført det studie, få bestilt en flyttemand og sæt i gang med at lede efter en ungdomsbolig hvor du må ha vovsen!!
    JA det er ufedt at skulle bo på 28 kvm med vovse, JA det er ufedt at skulle stå på egne ben, JA det er ufedt at skulle til at stå til ansvar for egne beslutninger( Læs. DIT LIV) og JA det er da sikker pisseskræmmende..

    Men ved du hvad der er endnu værre end de scenarier...??
    Det er sgu da at være kendt på et HUNDEforum, som hende tudefjæset der permanent har tabt armene og ikke mener at hun fortjener et GODT liv...

    Kan du SÅ komme i svingninger pigebarn smiley for der er fandme ingen der kan leve sit liv på at modtage ynk på internettet..

    Gå lige ud og skriv på dit spejl med en rød læbestift.
    " JEG FORTJENER, SÅ MEGET MERE END HVAD JEG HIDTIL HAR NØJEDES MED"...




    * Ellers så kommer jeg efter dig med en sneskovl*


  • #52   8. sep 2014
    Anya, du VED at jeg er hård, men fair- og altid har ret smiley

    Lille pige da.. Kan du slet slet ikke se at du minder om den der hund, der dagligt bliver tævet, men som ikke gør andet end at tage sine tæv OG alligevel altid kommer krybende når ejeren kalder..

    Det forhold du har haft... er IKKE et forhold, det er et usundt afhængigheds-misbrug..

    Kom NU.. Gro den forbandede rygrad, kom i tanke om at der er noget der hedder selvRESPEKT og at enhver har ansvaret for SIT liv, SIN lykke og SIN FREMTID..


    Skal du bare være den der stakkels hund resten af dit liv????


  • #53   8. sep 2014 Som man siger Anay, "Hvad der ikke tager livet af dig, gør dig stærkere" og du har lige fået livet foræret, og du lyder da til at tankerne om hvad og hvem der skal definere din fremtid, er på rette vej..

  • #54   8. sep 2014 Isabelle - Jeg kan godt se hvad du mener, men når man har så stort et behov for tryghed, så spekulerer man ikke længe over at den er falsk.

    Turbo - Som du dog kan smiley
    - Første post først, jeg er aldeles i gang.
    Jeg har i dag talt med min skole, og de siger jeg godt kan flyttes og det er sat i gang. Jeg har ringet og skreven mig op til ALLE de ungdomsboliger omkring Køge, som jeg har kunne finde. Jeg har fundet et sted at sætte min adresse på Sjælland, og jeg har næsten fået arrangeret flytningen af mine ting.

    Så jeg ER skam igang. Mine forældre har i øvrigt sagt de nok skal passe Meeko så længe det er nødvendigt, hvilket jeg sætter stor pris på, for han blomstrer virkelig op sammen med en anden hund, så det er godt (:

    Anden post; Jeg har faktisk aldrig tænkt sådan på det, men jo når nu du siger det, så kan jeg godt se der er noget om det.
    - Jeg ved godt du har ret, jeg tror jeg vil printe dine svar ud og hænge dem op, som en reminder om hvad jeg skal holde fast i (:

    Der var engang hvor det ville have gjort mig ubeskriveligt ked af det at du skriver som du gør, men jeg ved du har ret og at du ikke er hård af ond vilje. (:
    - Så lidt længere er jeg da kommet :b


  • #55   8. sep 2014 Hanne - Ja det citat kender jeg godt, og jeg har det også stående i min Tlf netop fordi det er så godt (:

  • #56   8. sep 2014
    HEP HEP HEY Anya.. Hva satan, så har du sgu både puls og arme der virker smiley smiley

    Det var altså dagens bedste nyhed.. Hvad siger tidsfristen? Hvornår er du rykket til Sjælland?- og ud af krukken med tudekiks smiley

    Nu er jeg jo ikke typen, der kunne finde på at skrive hvad sagde jeg.. Så i stedet for bliver vi bare enige om at jeg altid har ret- ikke smiley

    Jeg spår at hvis du ikke får røven med dig i en gevaldig fart, så bliver du HÆNGENDE i selvynk og krukken med tudekiks- eller også så ender din snotskovl med at blive droppet af hende den nye skinke og så kører bussen IGEN, med hovsaknald og "tryghed"..

    Så træd på sømmet og sæt din rygrad til at gro i vindueskarmen på en tot vat- må jeg anbefale rå og rigelige mængder substral til at fremskynde den vækstproces smiley


  • #57   8. sep 2014 Hvis alt går vel, og som JEG gerne vil have det, så er jeg flyttet og har tømt lejlighed søndag, og starter på skolen i Køge mandag morgen (:

    Godt nok er der 2 timer til Køge, fra mine forældre, men det er jo lige til jeg får en bolig også skal jeg ellers igang med noget fitness, sund kost og en masse sociale ting (:

    Derudover burde min økonomi heller ikke ligge i ruiner, fordi de forhåbentlig kan leje lejligheden i Viborg ud fra 1 oktober, også skal jeg jo ikke betale for den (:


  • #58   8. sep 2014 Så længe jeg bor hos mine forældre, har jeg aftalt med min mor at såfremt jeg ikke har en milliard lektier, så begynder vi at power walke/løbe sammen om eftermiddagen til at starte med, og sammen med vufferne (:

  • #59   8. sep 2014
    OOOkay.. Så tager du lige en DYYYYB indånding og konstaterer at du bliver nødt til at tage tingene lidt i etapper..
    Flytningen først, så studiestart og så din egen bolig.. Fint hvis du har overskud til at gå lange ture med hundene, men du knækker seriøst halsen hvis du tror du kan overskue fitness, kostændring og tjuhej samtidig..

    Du har længe "samlet" på nederlag og mit bud er at du ikke aner hvem fanden du egentlig er, eller hvad der egentlig gør DIG glad i låget.. Ergo er du på vej ind i en omstillingsfase- og nej du er sgu ikke blevet supermand bare fordi du handler på det her..

    Så fremover så er dit liv en buffet og du har 1 tallerken. ALT hvad du putter på din tallerken, skal du være HELT sikker på at du kan spise op, at du kan lide det OG at du rent faktisk kan nå at æde det INDEN det er blevet koldt..
    Hellere rejse sig og gå flere gange til buffeten, end at sidde og glo på klamme rester som du ikke gider æde..
    * Jeg tænker at du har trænet den der adfærd med at tæve dig selv og føle dig som en falliterklæring, ikke*

    SÅ.. Realistiske mål, realistiske planer og så vil jeg anbefale dig at fise forbi din nye læge og få en henvisning til nogle samtaler med en PsykoViggo....!!

    Du TRÆNGER til en eller anden form for rådgivning/vejledning/hjælp til at lære dig selv at kende og til at indlære nogle nye og sundere reaktionsmønstre end dem du hidtil har benyttet dig af...

    Det er SÅ stort at du har meldt dig ud af klubben OG at du handler, men.. Du er ikke i "form" til det her med at være selvstændig og tage ansvar for dit eget liv på langsigtet plan.. Så INGEN beslutninger der påvirker dig/ dit liv i mere end max 1 uge frem i tiden..


    Og nu lider jeg muligvis af et eller andet, der burde kræve en spåkugle smiley men jeg opgraderer altså fra refleksflad med sneskovlen til en liggestol, hvis du så meget som OVERVEJER at anskaffe dig hund nr 2...

    Så er du advaret.. smiley


  • #60   8. sep 2014 Turbo - Tak for advarslen, men jeg har ingen planer om nye dyr af nogen art. Jeg har nok i Meeko også selvom han bor hos mine forældre, så er min kærlighed og sit savn til ham stort, og han kommer først.

    - Jeg vil rigtig gerne til en psykolog, men det har jeg ikke økonomisk overskud til foreløbigt, og selvom man bliver henvist er det da stadig ret dyrt har jeg hørt.

    Jeg kan godt/se høre det lyder voldsomt, men nu skal det jo ikke forståes som om jeg har tænkt mig at prøve at gøre det hele på en gang. Jeg tænker at jeg tager det i etaper.

    Først kommer flytningen til Sjælland, også skal jeg lige finde mig til rette på den skole og yde en ordentlig indsats for at lærer de mennesker i min klasse og studiegruppe at kende, samt at catche op skolemæssigt og få købt bøgerne vi skal bruge, af nogle penge jeg skal trylle frem xD

    Når alt det så er på plads tænker jeg at det sociale kommer bagefter. Jeg VIL have et bedre socialliv end jeg har pt.

    Også resten af tingene hen af vejen (:


  • #61   8. sep 2014 De fleste lægepraksisser tilbyder faktisk samtaler med enten en psyk-sygeplejerske eller samtaler med lægen.. Få lige undersøgt det når du får tildelt en læge..

    Dagens sidste råd. Hold op med at afvise ting, før du har forsøgt om det kan lade sig gøre smiley
    Og forbered dig på at du nok er dødtræt i det næste stykke tid- hvilket er helt okay og meget forståeligt- så længe du passer dit studie smiley


  • #62   8. sep 2014 Allerførst - kæmpe skulderklap til dig, for at være nået så langt, som du er.
    Samtidig et kæmpe kram, for jeg ved, det er skide hårdt.


    De gange jeg har stået i samme situation, har jeg fyldt min dag med aktiviteter. Det kan være hvad som helst, der gør dig glad eller holder dine tanker på afstand, bare du holder dig i gang og holder dig beskæftiget.

    For mig har det været alt fra familiebesøg til selvforkælelse, byture, spil, selv noget så banalt som rengøring, hvor man kan få nogle aggressioner ud af kroppen.

    En anden ting jeg tror virker for mange kvinder - at blive bekræftet. Flirt! Bliv bekræftet i, at du er god nok, lige præcis som du er. Det betyder ikke, at du skal finde dig en kæreste lige med det samme, eller at du overhovedet skal tænke på at indlede et forhold, for det skal du bestemt ikke. Du skal bare nyde følelsen af at modtage positiv opmærksomhed fra et andet menneske, som ikke kun er der af medlidenhed eller af gammel vane.

    Jeg må tilstå, at jeg tror, du minder en hel del om mig. Jeg har også et sygeligt behov for tryghed og har tidligere fundet mig i alt for meget for at fastholde et spinkelt håb om, at det kan blive godt i sidste ende. Tanken om at gulvtæppet forsvinder under en, og alt bliver ændret, er død skræmmende, men ved du hvad? Du klarer det! Det har jeg gjort hver eneste gang, så jeg ved, at du også kan - selvom det kan virke ganske uoverskueligt, mens man står i det smiley



  • #63   8. sep 2014 Turbo - Det vil jeg gøre og huske (;

    Danielle - Mange tak og ja det lyder meget som mig. Jeg vil huske det og prøve. Jeg har dog samtidig dååårlig selvtillid, så jeg er ikke god til at flirte o:

    Nu vil jeg gå en tur og få handlet lidt på vej tilbage mens solen skinner og jeg kan tænke på nogle andre ting (:


  • #64   8. sep 2014 God idé! smiley

    Og med hensyn til selvtilliden - jeg ved, hvordan du har det - igen et punkt, hvor vi minder meget om hinanden.

    Tænk på som med hunde - jo flere succesoplevelser, du får, des lettere bliver det, og des mere hviler du i dig selv smiley
    Ligesom når du træner hund. Man lægger ud med de små, lette tricks, som man ved, hunden kan udføre, så hunden får en følelse af, at "jeg kan sgu godt".
    Det samme gælder dig. Giv dig selv nogle små, lette udfordringer, som du ved, du kan klare. Det kan godt være, at du tænker, at det er nogle sørgelige, banale udfordringer - men er det det, der i sidste ende giver dig tilstrækkeligt med succesoplevelser til, at du begynder at hvile mere i dig selv og tør gabe over mere, er det det værd smiley


  • #65   8. sep 2014 Og har du en dag behov for at lette dit hjerte og vende noget med en jævnaldrende, så skriver du bare smiley

  • #66   8. sep 2014 Danielle - Mange tak, vil jeg huske smiley

  • #69   9. sep 2014 Mike - Den artikel vil jeg læse senere (:

  • #71   9. sep 2014 Isabelle - Du har meget ret (:

  • #72   9. sep 2014 Jeg har kigget lidt med på sidelinjen og vil komme med mit besyv...

    I februar 2013 forlod jeg min daværende kæreste gennem 11 år - vi havde hus sammen og 2 hunde og jeg havde en hest.
    Jeg tog beslutningen udelukkende pga jeg ikke så nogen fremtid sammen med ham, og var bundulykkelig og troede aldrig jeg skulle blive gift og få en familie - jeg vidste blot at det ikke skulle være med ham...

    Jeg forlod ham, blev boende i vores fælles hus alene indtil juli 2013 hvor jeg fik min egen lejlighed.
    I mellemtiden havde jeg fundet en sød fyr som jeg begyndte at se lidt til (en kollega), en fyr som gav mit hjerte alle de følelser jeg ikke havde følt i mange år..

    Jeg boede i min nye lejlighed i 1½ mdr og flyttede så definitivt ud til min nye fyr - med min hund og min bagage smiley Og vi har altså boet sammen siden, blev forlovet d. 24 december og venter vores første barn til november smiley

    Jeg siger ikke at du skal rykke lige så hurtigt som jeg gjorde (det lyder også til at du rent faktisk ikke var færdig med din eks, hvilket jeg jo havde været i flere år før bruddet), men bare det faktum at selvom man er i noget af tryghed og det så ikke "er mere", så KAN det faktisk lade sig gøre at bryde helskindet ud af det..

    Jeg synes klart det er sundt at du tager noget tid til at "finde dig selv" - og hvis du vil i form, så benyt din egen gratis motionskilde - din hund! Jeg løber meget med min hund, da jeg nyder at være udendørs - så istedet for at gabe over at skulle i fitness, så find et begynder løbeprogram på nettet, og grib din hund og løb smiley Du vil finde ud af at man faktisk bearbejder meget på sådan en løbetur smiley


  • #73   9. sep 2014 Heidi - Tak for endnu en succeshistorie. Jeg sidder pt med en følelse af jeg aldrig finder en ny kæreste eller er så heldig at få det barn jeg brændende ønsker mig inden jeg er 30.

    Men når det er sagt så har jeg heller ingen lyst til at finde en ny, jeg vil finde mig selv og lærer at være god nok i mig selv.

    Desværre er jeg ikke sikker på jeg kan få min hund med mig til at starte med da jeg synes det virker som om der ikke findes nogle boliger hvor man må have hund tæt på Køge, som jeg har råd til. Men jeg stræber selv efter et sted hvor han må være, men ellers må vi nøjes med hos mine forældre til det sker smiley


  • #74   9. sep 2014 Hvor langt er morbærhaven i Albertslund fra Køge?

  • #76   9. sep 2014 Petra mellem 1 til halvanden time hver vej i offentlig transport, så lidt for langt desværre smiley

    Sarah - Det ikke fordi jeg mener der er noget galt i at få børn efter 30, det er bare en personlig grænse jeg har fordi jeg er lidt mærkelig nok, og altid helst har ville være ung mor, uden at kvalificere mig til DUM xD


  • #77   9. sep 2014 Petra: ca. 30 min i bil. Bor du i MBH?

  • #78   9. sep 2014 Anya - nå okay, tænkte det måske var en mulighed nemlig. Håber du snart finder noget smiley

    Sarah - nej, jeg bor i Nordvest i København, har bare hørt man kan komme hurtigt til i Morbærhaven så tænkte det måske var en mulighed smiley


  • #79   9. sep 2014 Jeg når liiiige at få et barn inden jeg bliver 30 - det gør jeg til april smiley
    Men sødeste pige, du er kun 24 - og dermed har du altså flere år til at finde Mr Right - han er derude smiley


  • #80   9. sep 2014 Petra - det var også en fin tanke :b

    Heidi - ja jeg ved det, men stadig, bliver 25 til maj, og man er jo også gravid i 9 mdr så medmindre jeg skal blive gravid lige efter jeg har mødt en så begynder det at blive snævert. Her skal så tillægges at jeg faktisk ikke aner om jeg kan blive gravid, siden min abort så smiley


  • #81   9. sep 2014 Jamen så må du lave om på din personlige grænse smiley For at få et ønskebarn med dit livs kærlighed, er altså det værd at vente på smiley

  • #82   9. sep 2014 Heidi - Det er jeg ikke sikker på jeg kan/har lyst til.

    Men jeg har indset at jeg er nød til at give slip på min frygt omkring det, og i stedet tænke at hvis det er meningen det skal ske, så sker det nok.

    Dog tror jeg godt jeg kunne trænge til et kursus i hvordan man finder en kæreste i stedet for en man tror man kan redde og sådan xD


  • #83   9. sep 2014 SÅ enig med heidi! 100 %

  • #84   9. sep 2014 Når du finder "The One" - og du bærer rundt på hans barn i maven så er det ventetiden værd, tro mig smiley


  • #85   9. sep 2014 Så hørte jeg squ fra min kommende skole, og de sagde jeg sagtens kunne overflyttes, så jeg ville få en mail i morgen om hvornår jeg skulle op mandag, og hvornår, også tog vi resten den dag (:

    Jeg glæder mig faktisk, til at komme derover og komme i gang (:
    - Jeg skal bare have onsdag og torsdag til at gå stærkt xD ved bare ikke lige hvordan (;

    Heidi - Ja hvis jeg ellers kan blive gravid smiley


  • #86   9. sep 2014 Da jeg mødte Kenneth første gang i 2001 skrev jeg i min dagbog at skulle jeg have børn havde jeg idag mødt faren til mine børn. smiley At der så skulle gå 10 år inden vi blev kærester og 12 år inden vores søn blev en realitet er så en anden historie. Men når han er der så ved man det smiley

  • #87   9. sep 2014 Sarah - Nårh, hvor sødt :b
    - Men så holder det nok ikke helt stik, Martin er også den jeg havde det sådan med, men sådan bliver det jo nok ikke (:


  • #88   9. sep 2014 Anya - jeg fik i sin tide af vide at jeg ikke skulle regne med at jeg kunne blive gravid selv, dengang var jeg ligeglad for jeg skulle ikke have nogle børn..
    Da min forlovede og jeg begyndte at tale om børn, fortalte jeg ham at jeg måske skulle have hjælp, men det vidste jeg ikke om jeg var indstillet på - vi valgte at give det et år, men ca 5 mdr senere var jeg gravid smiley


  • #89   10. sep 2014 Heidi - Glad for at høre det lykkedes for dig (:

  • #91   11. sep 2014 Mort - Tak for fortællingen og rådet (:

  • #92   20. sep 2014 Fuuck .. Jeg troede virkelig at jeg var rimelig okay. Jeg følte ikke som sådan et savn til ham i denne uge der er gået eller noget sønderligt, men han valgte så at meddele mig idag at den nye trunte flytter ind hos ham, og det gjorde viiirkelig ondt i min sjæl. Føj hvor er det slemt at en fyr der slog op med en fordi han ikke ville kunne lide at føle sig bundet, fortæller en at han nærmest er klar til børn og bryllup med en ny, som han længe har nægtet at have noget for smiley

  • #93   20. sep 2014 ah det er så nemt ... måske det ikke holder når der kommer en hverdag over forholdet ...

    bed ham for hulen forsvinde helt ud af dit liv , hvad i al den vide verden skal du bruge den kontakt til ham til .... CUT ... han bidrager jo ikke med noget positivt, og den slags mennesker skal man bare ikke have i sit liv ...


  • #94   20. sep 2014 Hanne - det er bare så svært fordi vi deler så mange ting, der er så meget historie og alt det smiley jeg vil så gerne være i stand til at være venner med ham

  • #95   20. sep 2014 Refleksflad med en havestol eller en omgang HVAD SAGDE JEG...??
    smiley
    Frit valg på alle hylder- og hvordan går det med flytningen?


  • #96   20. sep 2014 den historie vi har med alle dem vi har i vores liv forsvinder aldrig, uanset om den er god eller dårlig, eller blandet så bliver den en del af vores livs bagage, men ikke alle vi kender bliver i vores liv.. Har selv mistet venner gennem livet, men det jeg havde med dem ved jeg jo stadig.

    Hvad vil du dog med det venskab, det bibringer dig intet positivt.. de gode minder gør, gem dem, men de minder hans nuværende kontakt kan give dræner dig bare, så lad være at skabe grobund for at få flere.


  • #97   20. sep 2014 Turbo - du må gerne komme og banke mig, måske det hjælper?

    Alting er ret overvældende inden i mit hovedet og det åbenbart ikke helt nemt at få en ungdomsbolig pt, så bor bare lidt rundt omkring smiley hvilket også tilføjer til stress, fordi ham jeg har min adresse hos risikerer at miste penge ved det smiley


  • #98   20. sep 2014 Hanne - du har nok ret, men det fanme svært når han længe var det eneste "trygge" jeg havde i mit liv smiley

  • #99   20. sep 2014 Hvorfor bor du ikke hos dine forældre og har adressen der? Nu må du da lige holde op med at spænde ben for dig selv...


    Og so Sorry, men i samme ombæring holder du lige op med at vræle snot over din ex.. Mænd lyver hvis alternativet er trunte med permanent tudefjæs og glasøjne..

    Det her endegyldige brud/flytning er altså det bedste der nogensinde er sket i jeres forhold..


  • #100   20. sep 2014 Anya, jeg er ked af at sige det, men det bliver i ikke, i hvert fald ikke i den tid du ikke er 100% ovre ham, og det er du tydeligvis ikke. smiley
    Og ved godt det gør pisse ondt at miste en god ven, en som man føler virkelig har været der, men sandheden er at man bliver nød til det.
    Så for din egen skyld så drop al kontakt med ham, kom ovenpå. Han er jo tydeligvis ikke værd at samle på, sorry to say..

    En dag finder du en der vil elske dig for den du er, en som vil være der og behandle dig som du fortjener, og når den dag kommer, vil du slet ikke være i tvivl. Tro mig selvom det føles som om det hele bare er lort lige nu og det aldrig bliver godt igen, så kommer der en dag hvor du vil kigge tilbage og tænke hvorfor i alverden du var så ked af det, for det var det slet ikke værd. Men man skal lige igennem det før man ser det.

    Stort kram til dig, håber du snart får det lidt bedre.

    P.s. min mor var 38 blev 39 et par måneder efter hun fik mig, og jeg kunne ikke have bedt om en bedre mor, og det har altså også sine fordele at have forældre der ikke var/er helt unge når de har børn.. Så selvom jeg godt forstår du har dine planer (jeg har også sådan nogle planer, dog ikke lige med børn, men f.eks. med hund) så glæd dig til du finder en mand, uanset om det er når du er 27 eller om du er 35 som du faktisk vil have børn med, en som faktisk fortjener dig.
    For hvor er glæden i at få børn med den forkerte? en som ikke vil være der osv.
    Jeg ved da godt man elsker barnet lige højt uanset, men er det ikke meget bedre at få det med en som man faktisk også har det godt med og som man vil være sammen med resten af livet? Om det så er når man er 27 eller 35 er jo underordnet. smiley
    Er sikker på det hele nok skal gå og at det hele ordner sig for dig.


  • #101   20. sep 2014 "Der er en grund til at han er fortid" - passer vidst rimelig fint her

    Kram endnu engang. Tingene går den rigtige vej. Skiftet skole og så skal resten nok komme når du mindst venter det smiley


  • #102   20. sep 2014 Turbo - Hverken mine forældre eller jeg har råd til min adresse står hos dem. Mine forældre ville miste nogle penge og jeg ville kun få hjemmeboende su, hvilket ikke dækker mine udgifter smiley

    My only - Du har sikkert ret, men det er bare pisse svært. Jeg har SÅ svært ved at lukke folk ind, og når de er inde har jeg SÅ svært ved at give slip igen.

    Og hvad hvis jeg aldrig finder en anden, hvad hvis det ER mig og min personlighed den er gal med?


  • #103   20. sep 2014 Anya - Heyhey, sådan må du ikke tænke! Du virker som en skide sød pige - du skal nok finde en rigtig sød fyr,når du er klar, der kan behandle dig ordenligt!

  • #104   20. sep 2014 Anya det er det ikke, og du bliver nød til at tro mig på den, for sådan må du aldrig tænke! jeg tror vi minder meget om hinanden på de punkter. Jeg er heller ikke god til at give slip, heller ikke selvom jeg egentligt godt ved at det ikke går at blive ved.

    Sender dig lige en pb Anya smiley


  • #105   20. sep 2014 Må støtte Turbos lyst til at baldre dig en med en havestol! Du lader da ikke sådan en kæmpe røv få dig til at føle sådan! Du er da bedre end det! I sådan en situation her ruller du med slaget og rejser dig igen og indser at spaden er for dum og du må videre. SÆT IGANG og lad være med at indtage offerrollen. Du er fri for den klods om benet det kan da kun gå fremad nu hvis du ellers selv gider at gå.

    (sagt i den bedste mening. )


  • #107   21. sep 2014 Tosserne - Jeg ved godt den slags tanker ikke er hensigtsmæssige, men puuh hvor er det bare nemt at slå sig selv i hovedet når man er så vant til det.

    My Only - Tak for din PB smiley

    Sarah - Tro mig, jeg vil SÅ gerne ud af offerrollen, men har siddet fast i over 1 år nu, det er godt nok en sej kamp at rejse sig fra igen smiley Jeg har stor respekt til folk der bare kan det, for jeg synes godt nok det er uoverskueligt.

    Pia - Ja det er da nemt at sige, sværere at gøre smiley


  • #108   21. sep 2014 Det var så lidt Anya smiley

  • #110   21. sep 2014 Pia - Jeg har aldrig sagt det var umuligt, men det er utrolig svært for mig.

  • #112   21. sep 2014 Pia - hmm tjo måske, men nu er jeg jo vant til at slå mig selv i hovedet, det er ikke bare sådan at bryde.

    Jeg prøver og kæmper hver dag, men min boligsituation kræver jo os tid og skole og jeg har rigtig svært ved at finde energi til alt sammen smiley


  • #113   21. sep 2014 Jeg har nu været single siden påsken og ved du hvad? Det er en befrielse!
    I et forhold hvor der er stress, angst, etc. får man aldrig fred og nyder tilværelsen, man frygter blot det næste "slag". Vi gik fra hinanden imens jeg var sygemeldt med stress (hvilket bestemt ikke gjorde det lettere), fordi vi ikke længere kunne se en fremtid sammen. Jeg var heldigvis i et forløb med psykolog i forvejen, som hjalp mig op af både sygdom og kærestesorg. Derudover så forsøgte jeg at holde mig beskæftiget ned til nærmeste detalje, for at holde tankerne væk og håndtere noget håndgribeligt omkring mig. Dét er mit bedste råd, for tid heler alle sorg og så længe du har noget bedre at tænke på, så forsvinder de dumme tanker om ham også. Skid hul i at han har fået en ny kæreste, for han er ikke det værd for dig! Fokuser på din uddannelse og husk at Meeko altid vil elske dig. Og kom ud til Morbærhaven hvis du mangler et sted at bo hurtigt - vi er skide flinke og har en dejlig stor skov lige ved siden af


  • #114   21. sep 2014 Kennel HiJacks - Tak for historien/svaret (:
    - Albertslund er desværre ikke en mulighed for mig, af flere grunde, men det lyder som et rart sted (:

    Jeg har nu cuttet al kontakt med ham, har endda lavet en ny facebook for han ikke er en del af den verdenen også og der ikke er nogle minder den vej fra.
    - Fra nu af hedder det INGEN Eks og fokus på skolen, veninder/familie og det at finde bolig (:


  • #115   21. sep 2014 Sådan Anya og så bliver du bare ved at holde modet oppe smiley

  • #116   23. sep 2014 nemlig:



    profilbillede
  • #117   23. sep 2014 Det er et godt quote (:

Kommentér på:
At komme videre (brud med fyr)

Annonce