1.358 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 59 Svar

Hvad ville I helst ? ( gæst til fødselsdag) Hvad ville I helst ? ( gæst til fødselsdag)

Hey Hg.

Jeg har altså lige brug for jeres hjælp, for jeg kan ikke blive enig med mig selv, og kan finde for og imod begge dele.

Hvis I blev inviteret til fødselsdag, ville I så helst inviteres til stort kagebord, eller til frokost ( ikke rugbrød, men enten varm mad eller det lune bord med tærter, salater osv) ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville I helst ? ( gæst til fødselsdag)
  • #3   17. sep 2015 Trine: Ahahaha det hjalp mig jo ikke smiley Det er heldigvis først til januar, så har noget tid til at beslutte mig. Men da stort set alle i min familie har fødselsdag her de næste måneder, og der også kommer jul, bliver jeg simpelthen nødt til at begynde at spare op nu, da jeg fylder 30 og derfor gerne vil gøre lidt mere ud af det, end jeg plejer smiley

• #4   17. sep 2015 Begge dele smiley

• #6   17. sep 2015 Frokost smiley

• #7   17. sep 2015 Jeg ville bare være glad for at blive inviteret smiley

• #9   17. sep 2015 Uh, jeg synes også valget er svært ... hvad med en sen brunch med godt pålæg, ost, lidt lunt og så noget sødt til at runde af ....

• #10   17. sep 2015 Stort kagebord, stort kagebord!!!

• #11   17. sep 2015 kager!!!!

• #12   17. sep 2015 Men jeg er også mærket af at frokost til fødselsdage aldrig er noget jeg rigtig kan spise, samt jeg elsker. virkelig elsker. kage smiley smiley

• #13   17. sep 2015 En fuldfed frokostbuffet med en "lille" diskret ostekage i det fjerneste hjørne. Ikke så meget enten eller smiley

• #14   17. sep 2015 Hanne: Brunch er for tidligt for mig, ahahahahahaha. Jeg er ikke morgenmenneske, og på min fødselsdag vil jeg altså ikke stå op før fanden får sko på smiley Jeg regner med at bestille maden udefra hvis det bliver til frokost, plejer ellers altid selv at lave maden, men tænker at når jeg nu bliver 30, så er det altså okay jeg lader andre om det, og nu har vi et par gange ( til vores bryllup og min ene brors konfirmation) fået mad fra et sted hvor det er super lækkert og så endda billigt, så tænker at bruge dem igen.

Fordelen ved frokost for mig er netop bla. det med at jeg så ikke selv skal stå med det hele, og stresse total op som jeg altid gør når jeg får stor mængde gæster. Endnu en fordel er at hvis der er rester er der nem aftensmad og rester til måske et par dage. Hvor jeg ved at vi sikkert løber død i kager, og vi har ikke fryseplads til særlig meget.

• #15   17. sep 2015 Er der ost, rugbrød eller dadler i kager (bortset fra en god fed cheesecake), så er det ikke nogen kage....

• #16   17. sep 2015 Søren: Ostekage kommer dælme ikke på MIT fødsesldagsbord, bvdr. Men altså hvis det bliver frokost, så bliver der nu altså nok også kaffe og kage bagefter, for jeg SKAL have min brunsviger når jeg har fødselsdag smiley

• #17   17. sep 2015 Frokost smiley

• #19   17. sep 2015 Isabelle: Aahahaha, ja det er ikke sådan et fylde rund smiley Selvom jeg nu ved at min familie bliver galde bare de får en tør bolle og en kop kaffe, de er ikke så besværlige smiley Min mormor fylder også rund næste år, hun bliver 70. Hun har så tænkt sig at holde festen på en kro, så stor en udgift syntes jeg ikke ligefrem at vores budget kan klare smiley

• #22   17. sep 2015 Jeg er også en sucker for frokost, jeg er nemlig ikke kræsen...Men jeg kan også godt lide kage smiley

• #23   17. sep 2015 Jeg er også mest til frokost, men der spiser jeg som regel også mere og det er nemmere at få smagt det hele smiley Jeg går hurtigt død i kage, det bliver som regel ét stykke og så er jeg fuld.

Men altså, man kan jo altid slutte af med en kage smiley .. Hvis man har plads til mere.

• #24   17. sep 2015 Åh hvis der bliver kage bagefter, så siger jeg også frokost smiley

• #25   17. sep 2015 Jeg kan ligesom se at I også hælder til frokost, som også er det jeg selv hælder mest til. Så slipper jeg også for at de få børn der kommer går i total sukkerchok , så kan jeg stikke dem et stykke brunsviger med masser af snask på vej ud af døren, så kan de være ulidelige derhjemme, ahahahahahaha smiley

• #27   17. sep 2015 Nu som: Jeg tror ikke at jeg kunne forstille mig en fødselsdag helt uden kage smiley

• #28   17. sep 2015 SÅ jeg mere rolig smiley Jeg turde bare ikke skrive det smiley

• #29   17. sep 2015 KAGE

• #30   17. sep 2015 Nu som : Haha , som sagt så SKAL jeg altså som minimum have brunsviger når jeg har fødselsdag, ellers er det HELT forkert smiley

• #31   17. sep 2015 Frokost smiley

• #32   17. sep 2015 Frokost og kagebord til dessert smiley

• #33   17. sep 2015 Ginne : Ahahahaha, det bliver ikke begge dele, men vælger jeg frokost som jeg hælder til, bliver der dog serveret kaffe og en eller to slags kage bagefter smiley

• #34   17. sep 2015 Helt klart frokost. Jeg er ikke specielt pjattet med kage, for der er altid chokolade, marzipan eller nødder i.... smiley

• #35   17. sep 2015 Anne Julie : Kan du ikke lide chokolade? smiley

• #36   17. sep 2015 Jo, eller altså nej. Jeg er pjattet med yankiebare og den slags. Men rigtig chokolade har jeg det ret stramt med.

• #37   17. sep 2015 Frokost med kage til dessert xD hahahha

• #39   17. sep 2015 Jeg har oftest inviteret til boller og kage, da jeg har familie rundt omkring i jylland, og det derfor fungere bedst med noget der ikke først slutter sent om aftenen, også endnu en grund til at brunch måske er liiige tidligt nok . Sidste år var det dog til aftensmad, men der var vi heller ikke særlig mange, og dem der kom længst fra var min far og stedmor, som bor ca. 50 km væk, så det var til at overkomme smiley

Jeg tror efterhånden jeg er fast besluttet på at det bliver frokost, både fordi det egentlig er det jeg fra start af sagde det skulle være, men også lidt fordi at flertallet herinde tydeligvis ville vælge smiley

Endnu en fordel er at man ikke render ind i trætte børn, som når det er til eftermiddag ( der oftest først slutter ved spisetid),eller aften.

• #40   17. sep 2015 frokost smiley

• #41   17. sep 2015 uhhh begge ting er fristende... men sådan et lææækkert kagebord skulle ikke gå min næse forbi ! smiley smiley

• #42   17. sep 2015 jeg er simpelhen så træt af at komme til sådan en fødselsdag hvor der bliver serveret boller og varm kakao, med lusset kedelig pålæg og så en total nedern lagkage til sidst.

synes seriøst det virker som om folk spare så meget som mulig bare for at indkassere gaver.

så både en god frokost eller et godt kagebord, begge dele ville gå lige i min smag smiley smiley

• #43   17. sep 2015 Anne julie

så skal du da have dig en yankie bar kage smiley xD

• #44   17. sep 2015 Malene - Wow Malene, godt jeg ikke skulle have dig som gæst til fødselsdag hjemme hos mig.

• #45   17. sep 2015 Øhm vi plejer da tit at servere boller, typisk pålæg og en god lagkage til sidst. Det er nede på jorden og sådan er stemningen også - det kan jeg godt lide, og det er da ikke fordi jeg bare vil inkassere mine gaver smiley

Men måske er Malene sarkastisk?

• #46   17. sep 2015 Til en rund fødselsdag, helt afgjort en god frokost. Hvis du så også vil give kaffe og lidt kage bagefter, så drop osten og nøjes med "for- og hoveddelen", eller hvad fand.. man kalder det i en frokost.

• #47   17. sep 2015 Kage

• #48   17. sep 2015 Ost er aldrig en del af min fødselsdag smiley Og egentlig heller ikke andre steder i min familie, selvom de nu godt kan lide ost.

Det bliver heller ikke en frokost med rugbrød osv, det gider jeg simpelthen ikke spise på min fødselsdag. Det bliver højst sandsynligt en buffet med varm mad smiley

• #49   17. sep 2015 Fünke

det var bestemt ikke ment som at boller, kakao og lagkage ikke kan være godt smiley
    jeg har desværre bare været til en hel del fødselsdage hvor den står på chokolade boller med spegepølse og rullepølse (passer i mine øjne ikke til en chokolade bolle)
    billig budget kakao der overhovedet ikke smager af kakao, og ingen flødeskum til.
    plus en virkelig virkelig trist lagkage, hvor 7-10 unger når at stikke deres fingre ned i inden den overhovedet står på bordet.

• #50   17. sep 2015 jeg ville blive glad for bare at blive inviteret. Men helst noget hvor der var noget mad der kunne mætte lidt, om det så var en bolle eller to inden det store kagebord (måtte godt være købe boller og bare varme med smør, jeg kræver ikke så meget)
    eller stor frokost.

Men det perfekte for mig ville være stor frokost og så måske lige en kagemand/lagkage eller et eller andet, bare et lille bitte stykke (så det ikke blev for meget for dem der holdte) smiley

Da jeg var barn (ville holde fødselsdag på samme måde nu, hvis jeg havde pengene) stod den på familiepizza, HVERT ÅR. når jeg så inviterede min mormor og sådan var det varm kakao og nybagte boller smiley jeg har fødselsdag i Februar, så varm kakao og boller er såååå godt sådan en kold vinterdag, selvom solen jo selvfølgelig skinner smiley

• #51   17. sep 2015 Malene: Ahahahahahahahahahaha, tak for et godt grin, forstår måske godt man ikke ligefrem syntes det er særlig festligt. Jeg må erkende at jeg ALTID placere ting så børn ikke kan nå dem, jeg er nemlig så sippet at jeg ikke gider spise noget, hvor børn ( eller voksne for den sags skyld) har grattet i med fingrene smiley

Jeg bryder mig ikke om en traditionel lagkage, så der må jeg også erkende jeg syntes det er fesent, hvis det bare er sådan en, den er simpelthen bare så kedelig, og så kan jeg ikke lide ren flødeskum, så lige på det punkt deler jeg dit syn. Det er dog ikke noget jeg kunne finde på at brokke mig over til dem der holder fødselsdag, jeg springer bare pænt over smiley

• #52   17. sep 2015 My only: Varm kakao er også godt smiley

• #54   17. sep 2015 jeg brokker mig nu heller ikke til dem der holder fødselsdagen, lidt plig har man vel smiley
    men derfor kan man nu godt synes det er trist alligevel smiley

• #55   17. sep 2015 Jeg ELSKER langkage! Det er virkelig en af de få kager jeg får våde drømme om. Men det skal være den klassiske med vanilie-kagecreme, flødeskum med vanilie i og bær/frugt af forskellig art.

Det kan TS så ikke bruge til så meget. smiley

• #56   17. sep 2015 Nu behøves det jo altså heller ikke være gourmet, for at toppe den traditionelle lagkage med flødeskum, kagecreme og syltetøj, og markroner hvis det er helt vildt smiley

Det kommer jo nok også an på hvad man er opvokset med, og hvad man er vant til. I min familie har vi aldrig fået den traditionelle lagkage, netop fordi der ikke rigtig er nogen der gider spise den. Men så har vi f.eks fået med moste jordbær i flødeskummet, og så jordbærskum og frugt indeni, evt. noget hakket chokolade. Det er jo ikke fordi det koster mere end at lave den anden lagkage, men i MINE øjne er det 500 gange mere spændende.

Det er jo helt fair at andre fortrækker noget andet, og som sagt kunne jeg aldrig finde på at beklage mig, eller snakke grimt om det der blev serveret, jeg springer bare over vis det ikke er noget jeg gider spise, eller ikke kan lide smiley

• #57   18. sep 2015 Jeg stemmer for: Frokost, efterfukgt af brunsviger-kage smiley smiley

• #58   18. sep 2015 Jeg elsker også lagkage og spiser det gerne til morgenmad dagen efter smiley

• #59   18. sep 2015 Jeg hader brunsviger, men lagkage er mums!

Og kan laves i billige lækre udgaver eller luksus ligeså - det er kun fantasien, der sætter grænser.
    Tror min yndling er bagerens lækre hjemmebagte chokoladebunde med en creme lavet af flødeskum, pulverkaffe og farin. Så kan man jo tilføje abrikosmarmelade og måske dryppe bundene med Tia Maria, Kahlua eller lign. Det bedste af det hele, den kan laves i forvejen og fryses ned nogle dage, det bliver den næsten kun bedre af.

• #61   18. sep 2015 KAGER ! Jeg elsker kager så det store kagebord får min stemme smiley

• #62   18. sep 2015 Jeg har lige haft rundt her i sidste weekend (60 år), og jeg inviterede til frokost med efterfølgende kaffe/kage.

Både min familie og mange af mine venner bor i Københavns området eller Nordsjælland og jeg bor på Lolland, så jeg ved, at de fleste gerne vil have, det ikke er for sent på dagen, når de skal køre langt hjem.
    Så inviterer jeg til frokost, så bliver de simpelthen længere end hvis jeg inviterer til eftermiddagskaffe, og jeg vil gerne have, at mine gæster bliver længst muligt. Omvendt foretrækker jeg også selv at blive inviteret på frokost, når jeg skal køre langt.

Og så er jeg enig med dem, der siger, at det vigtigste er ikke, at det er dyrt og fint. Selvfølgelig er det lækkert med god mad, men det er selskabet, der er det vigtigste, og ens venner og familie skulle da gerne have forståelse for, hvis man ikke lige er super velbeslået. Det er næppe nogen hemmelighed for dem.

• #63   18. sep 2015 Lene: Det var faktisk en ret god pointe, for jeg har nemlig familie i både Vejle og Nørresundby, og bor selv lidt udenfor Århus. Som sagt tror jeg altså også jeg er ret sikker på at det bliver til frokost, fordelen er også at jeg som sagt vil bestille ude, så slipper jeg også for stressen med mad osv, men kan derimod bare nyde dagen 100 procent. Vi er også 3 i min og svigerfamilien der har fødselsdag på 2 dage, så vi skal garanteret også til fødselsdag dagen efter, og så er det nok også rart for mig at det ikke er blevet for sent med oprydning osv.

• #64   18. sep 2015 Min familie elsker heldigvis brunsviger, det er nemlig noget af det der stort set altid er til fødselsdage smiley Så jeg er ikke i tvivl om at vi skal have brunsviger til kaffen, og så bliver det den eneste kage, når vi nu også skal have frokost først. Måske jeg også lige bager nogle cookies eller noget, men ellers må de skisme "nøjes" smiley

• #65   18. sep 2015 ååååh brunsviger, det er altså også bare godt ! især hvis den er total snasket ! smiley

• #66   18. sep 2015 Brunsviger er FANTASTISK. Min madn fyldte år i lørdags, og han er så pokkers beskeden at det eneste han ønskede var brunsviger, haha.

• #67   18. sep 2015 Argh nu er det for sent at redigere, min MAND for pokker smiley

• #68   18. sep 2015 Frokost med kage til dessert lyder skønt smiley

PS:
    Til min 20-års fødselsdag fik vi pizzabuffet smiley
    Personligt er jeg ved at være træt af bollekagemand... Det smager godt, men har nok bare fået det for tit.

• #69   18. sep 2015 Kage!!!!! Har du planer om at invitere HG smiley

• #70   18. sep 2015 Einstein: Ahahahahahaha nej desværre ikke, vi har kun begrænset pladser, og når man er skilmissebarn, løber det dælme hurtigt op med pladser når både far og mor har ny familie smiley

Kommentér på:
Hvad ville I helst ? ( gæst til fødselsdag)

Annonce