{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pli, eller mangel på samme
  • #1   8. okt 2015 Det er så nemt at sidde bag en skærm og lukke bæ ud, svine folk til uden at vise sit ansigt.
    Usmageligt smiley

• #3   8. okt 2015 Jeg havde nok bare rettet alle de gramatiske fejl (eller fået en til det, der var bedre til det), og sendt den rettede besked retur, med et forslag om at begynde på et kursus i retstavning....

Men jo, der er altid nogle sørgelige eksistenser der får en kick ud af at være modbydelige.

• #4   8. okt 2015 Ej ... men det er da op til folk selv .... og det er jo ikke hende der starter op med at "prale" med sin krop, men en anden der starter med at være nedladende ....

Generelt skal folk imo se ud som de vil, de skal selv leve med det ....

• #5   8. okt 2015 Jeg synes dælme meget ville være nået hvis der i mediebilledet var flere af alle slags mennesker . Nej, det er ikke sundt at være overvægtig. Men jeg synes det er trist at "vores" skønhedsideal er så ensformigt.

• #6   8. okt 2015 Hun har jo fat i noget. Vi skal acceptere hinandens forskelligheder smiley
    Ærgerligt at det så tilsyneladende kun er overvægtige kvinder der bliver brugt i "vær dig selv og accepter din krop"-kampagner.

Og så bliver jeg ærlig talt ret træt af at ting skal overdrives helt ud i vanvittige kontraster og blive omtalt negativt som "Nej, hun er ikke en streg i luften". Man behøves da ikke den retorik for at slå noget fast. Men derudover er jeg da enig smiley

• #7   8. okt 2015 Jeg er rystet over, hvad folk synes de kan tillade sig at skrive til og om andre smiley
    Synes efterhånden mange mangler lidt netpli-hvordan skal børn lære at skrive pænt til hinanden på de sociale medier ,når deres voksne ikke engang kan finde ud af det smiley

• #8   8. okt 2015 @ Anette ... det har jeg også tit tænkt .... men de voksne tænker ikke over at eksemplets magt er større end al opdragelse ... Man kan sige "tal pænt" til sine børn i al evighed, hvis ikke man gør det selv så har det ingen effekt.

• #9   8. okt 2015 Jeg siger altid til den mindste på 12 år-skriv aldrig noget på instagram som du ikke ville kunne sige hvis du stod overfor den person smiley min datter er ikke perfekt,men jeg kan se (holder øje med hende ind imellem) at hun tænker over hvad det er hun skriver og svarer andre smiley

• #11   8. okt 2015 jeg er også overbevist om at de fleste der vejer lidt for meget da gerne ville være normalvægtige, om ikke bare så fordi det er lettere, både rent praktisk, det er nemmere at få tøj og også socialt ... men det er imo ikke i orden at det er det der nogle ganger "tæller" fremfor det menneske man er ...

Og jeg synes heller ikke det er ok at man skal føle at man nærmest skal putte sig fordi man ikke ligner tidens idealer ...

• #14   8. okt 2015 Jeg har selv mange kilo for meget. Rigtig mange. Nej, gu er jeg ej stolt af det og jeg vil også forbasket gerne tabe mig når mit psykiske overskud er til det. Men jeg er altså nået dertil at jeg NÆGTER at være flov over det. Jeg er inderst inde (selvom der er langt ind) et godt menneske. Hvis man dømmer mig på mit udseende, så opnår man aldrig MIG at kende. Det gør man kun hvis man vælger at lære mig at kende og kan se bort fra alt det overflødige.

Jeg tager hatten af for Ena Spottag!! Og så er jeg vild med Thomas Evers, iøvrigt. smiley

• #15   9. okt 2015 Det er voksen mobning, og det er rigtigt trist smiley Jeg lærer aldrig nogensinde at forstå, eller acceptere hvorfor nogen mennesker føler sig berettiget til at nedgøre andre bare pga. over/undervægt, hudfarve, religion, seksualitet, hårfarve, handicaps eller ?

Jeg er selv overvægtig. Er ikke stolt af det, men er heller ikke flov over det. Jeg har jo selv skabt "problemet" ved at være lidt for glad for god mad, cola osv. Bliver det en dag et for stort problem, så må jeg jo også selv gøre noget ved det.
    Jeg har gudskelov aldrig oplevet at blive kommenteret/talt ned til eller andet i forbindelse med min overvægt, men jeg er så heller ikke lige typen man kan kue ved dumsmarte bemærkninger, for jeg ville blive ederspændt rasende hvis et vildt fremmed menneske skulle finde på det !
    Generelt har mange mennesker svært ved at acceptere det der er "anderledes", så jeg hylder alt hvad der er anderledes. Bliver stolt/glad, når jeg ser overvægtige kvinder som kan leve af at være fotomodeller, bliver glad når jeg ser handicappede mennesker i reklamekampagner, skønt når folk med dværgvækst bliver skuespillere osv. osv. Elsker når folk nægter at lade sig kue af massernes normer smiley

• #18   9. okt 2015 nu handler emnet ikke om hvorvidt man er eller ikke er stolt ...

men om at jeg finder det grotesk hvad folk mener sig berettigede til at kommentere på hos andre mennesker, som fx Ann-Marie skriver i første del af #15 ....en ting er at man måske kan tage nogle ting op med mennesker tæt på en, som man gerne vil hjælpe og støtte ud af overvægt, rygning, druk osv ... men at gøre det overfor vildt fremmede det synes jeg er virkelig dårlig pli .... og hellere lidt mere på sidebenene end blive et finderpegende, dømmende menneske der jo må opfatte sig selv som perfekt siden man mener at kunne pege fingre af andre ...

• #20   9. okt 2015 Jeg står personligt fuldstændig undrende overfor, hvad personen får ud af at skrive sådan en sviner. Bliver hun mon i godt humør af det ? Bliver hendes eget liv bedre af at svine en anden person til, en person hun formentlig kun kender fra skærmen ?

• #22   9. okt 2015 Vark, det er da fuldstændig lige meget, hvad du mener om fedme eller ej, men ville du skrive og svine et mennesket til, du kun har set i et eller andet underholdningsprogram i tv, fordi du ikke synes om vedkommendes udseende ?

Hvis du ville, er du måske den, der kan svare mig på, hvilken tilfredsstillelse man får ud af det.

• #24   9. okt 2015 Som jeg plejer at sige. Os der har kilo for meget kan tabe os, men dem der kommenterer på vores udseende/vægt på den måde vil altid være grimme mennesker smiley

• #25   9. okt 2015 åh ja da ... for det bedste og nemmeste og rareste er da at gennemgå en operation ...

http://www.avisen.dk/laer-tynde-skal-ikke-betale-fedes-operationer_348892.aspx?redir=eniro&utm_campaign=eniro&utm_medium=Eniro&utm_source=eniro

• #26   9. okt 2015 "Magnus Denlow mener, at overvægtige mister motivationen til at tabe sig, når der er mulighed for at få en fedmeoperation.

"Hvis staten derimod stopper tilbuddet om de gratis fedmeoperationer, mener jeg, at det i høj grad vil virke motiverende for folk til at holde sig selv i form. Det vil dermed i det lange løb også virke præventivt mod fedme.”

Åh ja, for vi går alle og drømmer om en GB som ingen kan love os hvordan ender. Jeg har set grelle tilfælde af komplikationer af denne operation. Så den mulighed er udelukket for mig. Men det får jeg da ikke det psykiske overskud af til at tabe mig.

Nu er jeg så "heldigt" stillet at jeg får en del hjertemedicin, som kan give vægtøgning. Derudover stoppede jeg med at ryge for 11 måneder siden p.gr.a. 2 blodpropper i hjertet. MIT mål lige nu er at jeg ikke skal tage på!! Og det har jeg holdt i 10 måneder. Der er røget 3 kilo. Langt fra nok, men vi er altså nogle stykker som har nogle udfordringer som ikke umiddelbart er synlige. Så døm os ikke, men lær os at kende istedet.

• #27   9. okt 2015 ja det er et parti med nogle meget "fantastiske" holdninger må man sige smiley

• #28   9. okt 2015 Det parti burde tage et tog ud af Danmark -.-'

• #30   9. okt 2015 Jeg har en stofskiftelidelse som gør det enormt svært at tabe sig, desuden har jeg sukkersyge hvor en del medicin også giver vægtøgning, andet giver vægttab, men det er ofte fordi bivirkningerne er kvalme og mavesmerter, så fedt for det...

desuden har jeg fibromyalgi der dage giver så mange smerter at jeg ikke orker den store motion ... gud ske tak og lov for hundene, der trods alt stort set altid får mig afsted ....
    og så er har jeg holdt pause med rygning i 2½ mdr ..., men er faldet i igen da jeg tog 1½ kg på, men stopper når de er væk ...håber jeg...

Jeg vejer i dag 30 kg mindre end for 20 år siden men hver et gram har været en kamp , så er så træt af den der med " de kan bare tage sig sammen" smiley

• #31   9. okt 2015 Tja, de "kloge" påstår jo at det slet ikke er så usundt at veje for meget, hvis bare man holder sig fysisk aktiv. Så os hundeejere er vist ikke i den største risikozone smiley

Det kan godt være at jeg vejer for meget, men jeg er sgu ikke en slapsvans. Jeg bor jo alene, så alt hvad der skal løftes, flyttes, osv. klarer jeg selv. Har lige købt ny hjørnesofa, som jeg selv hentede i IKEA, 3 kasser af ca. 40 kg. Som jeg selv læssede ind i bilen, og slæbte ind i huset. 120 kg. sofa som skulle vippes på højkant for at blive samlet. No problem, det er sgu ikke fedt det hele smiley

• #32   9. okt 2015 @ Ann-marie smiley nej og muskler vejer jo mere end fedt, så vi er bare muskuløse

• #33   9. okt 2015 Hanne M: Ja, og jeg er så MEGET muskuløs smiley smiley smiley

Der er faktisk flere af mine kollegaer, som jo er mænd, som er blevet imponeret over hvor meget jeg faktisk kan tage fat smiley Vi løfter rundt på en del tunge kabler, koblinger osv. såe.... Det er ikke fedt det hele smiley

• #34   9. okt 2015 Jeg er meget fysisk aktiv normalt. Jeg elsker at fælde træer, grave roden fri og save af, grave bedene igennem og har mange gange slået græsplænen 3000 kvm. med "håndplæneklipper (motor, men man skal gå med den i modsætning til vores havetraktor). Det tager mig mellem 6 og 8 timer, men bagefter er det SÅ fedt!!, fordi jeg godt kan li`at være fysisk aktiv. Men lige nu er jeg hæmmet af et ødelagt knæ. Jeg er hamrende frustreret over at jeg kun får gået med tøserne ½ times tid og det foregår endda med stok og smerter. Og frustreret over at jeg er "nødt" til at bruge havetraktoren til hele plænen. Så jeg er ikke typen der bare sidder og glor. Men lige nu udfordrer mit knæ mig. Så jeg er spændt på orthopæden på tirsdag. For det er, til min læges store forbavselse, ikke slidgigt.

• #35   9. okt 2015 Mette med: Det må godt nok være frustrerende smiley Håber at der snart bliver fundet en løsning på problemet, så du kan komme ud og grave have og fælde træer igen smiley

• #36   9. okt 2015 @Mette, hvad er der med dir knæ ----

jeg er nok lidt træls herinde med mit akupunktur ..men jeg har 2 gange oplevet at ve knæsmerter, begge gange har akupunktur hjulpet mig.... just saying smiley

• #37   9. okt 2015 Det ER sq frustrerende. Og jeg savner helt vildt at kunne gå en tur i skoven i frisk tempo og ikke vralte afsted med en stok i den ene hånd og en hund i den anden. Og skal være afhængig af at have en veninde med, for jeg er for ustabil på benene til at jeg tør gå med begge hunde alene. En frisk tur, hvor jeg er ved at føle at jeg er ved at tage billetten, fordi hjertet bare hamrer derudaf. Og pulsen er helt oppe og ringe. DET savner jeg!! Og jeg har lovet en veninde at gøre hende fortrolig med hendes motorsav, men jeg KAN ikke fælde træer lige nu smiley

• #38   9. okt 2015 Jeg ved det ikke endnu, Hanne. Jeg satser på at de kan/vil scanne mig på tirsdag, så jeg kan få at vide hvad der er galt. Og jeg er meget glad for akupunktur (benyttede det som akut smertelindring lige efter blodpropperne, for jeg fik jo indopereret 2 stents og det foregår i lokalbedøvelse af hånden. Men min skulder er også skadet og den havde et RIGTIG slemt p.gr.a. stillingen under hjerteoperationen, så der rendte jeg til akupunktør og fik hjælp), så det er klart en mulighed. Jeg vil bare gerne vide hvad der er galt med knæet inden nogle skal begynde at behandle på det.

• #39   9. okt 2015 Caroline:

Hvor er det surt at vi ikke bor tættere på hinanden. Så kunne vi gå sammen i motionscenter. Det ER altså sjovere at være 2, der skal afsted smiley

• #43   10. okt 2015 Caroline:

Vi har et lille sted her, hvor det koster 100,- om måneden. Det kan vi lige klare smiley

• #46   10. okt 2015 man skal bare overhovedet ikke skrive sådan nogle beskeder.. som i OVERHOVEDET ikke.. MEN jeg forstår ikke den tendens der er til at man efterhånden skal være stolt af at være for fed.. tykke kvinder skal hyldes for al deres kvindelighed og bla. bla. bla. men hvis en pige spiser sundt, og træner og holder sig i form og er slank er det jo oftest fordi hun har anoreksi eller dårligt selvværd eller er opmærksomheds søgende eller lign... ihvertfald hvis man spørger dem der hellere vil ligge på sofaen med netflix og ostepops..
    skal vi lige blive enige om at ligegyldigt hvad er det ikke sundt at være for tyk.. jeg kunne også godt selv smide et par kilo eller 10 uden der ville ske noget ved det, men det skal da ikke hyldes.. det skal da ikke være noget man ligefrem skal stræbe efter eller lign..

• #48   11. okt 2015 Jeg hylder absolut ikke overvægt. Men jeg hylder i høj grad når folk, på trods af overvægt, tør at kaste sig ud i livet for fuld fart.
    Lige så hylder jeg, når anoreksiramte piger/kvinder, tør at stille op foran fotografen, for at sætte fokus på den grumme sygdom.
    Jeg er STOR tilhænger af modige mennesker, som trodser fordomme, had osv. og tør at leve livet, på trods af diverse "skavanker"
    Men jeg hylder så sandelig også de mennesker som er slanke, spiser sundt og dyrker sport, hatten af for dem også smiley

• #49   11. okt 2015 Steffen - Det handler ikke om at hylde folk "tykke". Der er ingen der hylder folk i dette samfund i øvrigt. Men man kan sagtens være overvægtig og sund. Faktisk er det videnskabeligt bevist at folk der har et par kilo på siden i mange tilfælde er sundere end tynde mennesker, men af en eller anden grim årsag så er tynd = sund i dag.

Og er man overvægtig så er det fordi man er doven og lever af McD mad åbenbart. Jeg brækker mig snart over folk der er så snæversynet.

Jeg vejer omkring 20-25 kg for meget ifølge mig selv, og det er tildels fordi jeg over 4 år tog 16 kg grundet en tiltagende depression som startede da jeg fik en abort og jeg aldrig fik talt om det.

Jeg er desværre et sted i mit liv hvor jeg ikke kan overskue at tabe mig, fordi det hænger sammen med så mange andre ting som jeg heller ikke kan overskue, og jeg er nød til at tage et skridt af gangen.

Men det har os medført social angst, jeg HADER at være ude af min lejlighed, jeg kan blive totalt panikken omkring det, fordi jeg føler folk nedstirrer mig og bagtaler mig og alt sådan noget.

Jeg er stolt af at verdenen er blevet LIDT mere opmærksom på at ultra tynde piger ikke skal glorificereres.

• #53   11. okt 2015 Jeg ved da godt at af hensyn til fx sundhedsøkonomien osv så skal vi alle tilstræbe at være så sunde som mulige, og hvem fanden har i øvrigt lyst til at være syg....
    Men jeg synes efterhånden også det er er form for sygdom at de er sådan en pegen fingre kultur når andre er og lever anderledes end enten normen, en selv eller det definerede korrekte...

Og nej det er ikke det samme som man skal lade stå til og lade alle laster få al den plads de vil, men nogle spiser lidt ekstra, nogle har en sød tand, andre stresser af med et glas vin eller en cigaret, mens andre løber som var der en gal hund i røven på dem 24/7, eller lever en stor del af deres fritid i trænings centre ... Ingen af delene, faktisk heller ikke motionen er sunde i overdreven grad, og alle får måske brug for sundhedsvæsenet grundet deres last, og så er det bare jeg er så træt af den der med , min last er mere "legal" end din .... når jeg grundet min overdrevne sport evt får slidte dele der må skiftes ud, så er det mere legalt end dig der skal ind og have lavet noget fordi du er lidt for tyk ....

Kommentér på:
Pli, eller mangel på samme

Annonce